Myyjät raivosivat asiakkailleen- Muotitalo Tyynelä Tampere

juhlamuki

Aivan käsittämätöntä palvelua! Toissapäivänä minä,kaksi kaveriani ja toisen kaverini äiti menimme Tampereen Muotitalo Tyynelän liikkeeseen pukusovitukseen. Kaverilleni saapunut puku ei kuitenkaan ollut sellainen kuin piti ja hän oli todella pettynyt. Kyselin nuorelta vaaleahiuksiselta myyjältä syytä puvun erilaisuuteen. Myyjä joko jätti kysymykseni huomioimatta tai sitten vastaili hyvin töykeästi ja ylimielisesti. Vasta pitkän keskustelun päätteeksi myyjä selitti kyseisen mallin olleen niin uusi, että pukujen erilaisuus selvisi vasta sillon. Selitin myyjälle ymmärtäneeni tilanteen ja harmittelin asiaa, jonka jälkeen myyjä poistui. Samaan aikaan kaverini äiti lähti laittamaan lisää parkkiaikaa. Kun kaverini äiti sekä vaaleahiuksinen myyjä olivat poistuneet, meitä aikaisemmin palvellut toinen myyjä tuli agressiiviseen äänensävyyn tiuskimaan meille kolmelle: ''Mitä täällä on huudeltu meidän myyjälle?!'' Olimme kaikki ymmällämme, mitään huutamista ei ollut tapahtunut. Samantien myyjän viereen marssi toinen myyjä joka oli niin raivoissaan että oikein tärisi vihasta. Hän raivosi meille: ''Mitä olette huudelleet meidän myyjällemme?'' Yritimme selittää myyjille että mitään huutamista ei ollut tapahtunut. Myyjä kuitenkin jatkoi raivoamista: ''Onko sinulla asiakassuhdetta meille?! Mitä sinä tulet tänne itkettämään myyjäämme?!'' Yritimme selittää myyjille tapahtunutta, mutta he eivät kuunnelleet vaan jatkoivat raivoamista. Olimme tilanteesta ymmällämme. Myyjä osoitteli minua sormella: ''Sinä voit olla hiljaa kun et tiedä asioista mitään! Sinulla ei ole oikeutta tulla tänne huutelemaan meidän myyjälle!''. Kun myyjät olivat poistuneet olin aivan shokissa, niinkuin muutkin tytöt. Myyjien vihapuheet kohdistuivat lähinnä minuun, koska olin pääasiassa keskustellut nuorimman myyjän kanssa. Sitten kaverini äiti saapui takaisin paikalle, hän ei ymmärtänyt mitä oli tapahtunut. Yritin hysteerisenä selittää myymäläpäällikölle sekä kaverini äidille tilannetta, johon myymäläpäällikkö alkoi puolustelemaan myyjien törkeää käytöstä: ''Kyllä meitäkin hieman ihmetyttää kun myyjä tulee itkien alakertaan''. Myymäläpäällikkö lisäsi ''Tämä on vähän sellainen 'metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan'- tilanne''. Kun yritin selittää myymäläpäällikölle tilannetta, ei hänellä ollut halua selvittää tilannetta eikä edes kuunnella meitä loppuun asti ja jouduin jopa huomauttamaan hänelle siitä. Myyjät antoivat kaverini äidin ymmärtää, että olisimme muka huudelleet nuorimmalle myyjälle vasta kun hän oli lähtenyt kaupasta. Kaverini äiti oli ollut myös tyrmääntynyt mekon erilaisuudesta ja painotti, että olisi kysynyt nuorimmalta myyjältä täysin samat kysymykset ja kertoi keskustelutilanteen olleen asiallinen. Hän huomautti myös, että myyjien olisi pitänyt sanoa asiansa silloin kun hän on paikalla. Onhan se nyt helppo raivota kolmelle teini-ikäiselle toisin kuin aikuiselle ihmiselle. Myyjät eivät pyytäneet käytöstään anteeksi, eikä heillä ollut myöskään halua selvittää ilmeistä väärinkäsitystä, vaan he tulivat heti raivoissaan karjumaan meille, ihan kuin olisimme henkilökohtaisesti loukanneet nuorinta myyjää vaikka puhuimme vain mekosta. Kavereitani oli ottanut päähän myyjien käytös, he kuitenkin olivat ostamassa yhteensä noin 700 euron arvoisia mekkoja. Olemme todella raivoissamme Tyynelän toiminnasta, asiakkaita kohtaan ei käyttäydytä noin. Tyynelä on muutenkin laiminlyönyt asikkaita, joilla ei ole varsinaista ''asiakassuhdetta'' liikeeseen. Eikä ainakaan minun kohdallani tule olemaan myöskään tulevaisuudessa. En suosittele kenellekkään!

24

10713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surkeaa palvelua siis

      Järkyttävää. Itse olisin vaatinut nuorimmaista myyjää selittämään pienintäkin yksityiskohtaa myöten, mikä mättää.

      • juhlamuki

        Joo ei ole kyllä ikinä ennen tapahtunut mitään vastaavaa. Onneksi oma mekkoni ei ollut kyseisestä kaupasta!
        Minulla ei ollut haluja jäädä selvittelemään tilannetta, koska ketään ei kiinnostanut pätkän vertaa, joten poistuin liikkeestä itku kurkussa. Tilanne oli aivan käsittämätön, ei asiakasta tulla syyttelemään saati sitten huutamaan päin naamaa!
        Korostan vielä etten todellakaan ylireagoi sanoessani myyjien raivoamisesta, he olivat niin raivoissaan, että olisivat voineet lyödä.


    • Asiakas on oikeassa

      Tee kirjallinen reklamaatio yrityksen toimitusjohtajalle ja pyydä kirjallista vastinetta. Tuollaista kohtelua ei kenenkään tarvitse hyväksyä.

      Moisesta tekisi mieli antaa juttu vinkki iltapäivälehdille tai Ylen MOT:lle.
      Älä anna ihmisten kohdella sinua näin

      • juhlamuki

        On känyt kaikki keinot mielessä.
        Kerroin tämän tarinan erään toisen mekkokaupan myyjälle ja hän sanoi, että itse 'myymäläpäällikkö' johtaa Tampereen Tyynelän myymälää ja Tampereen liike on oma yrityksensä, vaikka onkin Tyynelän nimen alla.
        Kirjoitin asiasta monellekkin lehdelle sekä parille nettisivustolle, mutta juttua ei tullut... En voi muutakuin levittää sanaa keskustelupalstoilla.

        Suomeksi sanottuna vituttaa aivan helvetisti.


      • Asiakas on oikeassa
        juhlamuki kirjoitti:

        On känyt kaikki keinot mielessä.
        Kerroin tämän tarinan erään toisen mekkokaupan myyjälle ja hän sanoi, että itse 'myymäläpäällikkö' johtaa Tampereen Tyynelän myymälää ja Tampereen liike on oma yrityksensä, vaikka onkin Tyynelän nimen alla.
        Kirjoitin asiasta monellekkin lehdelle sekä parille nettisivustolle, mutta juttua ei tullut... En voi muutakuin levittää sanaa keskustelupalstoilla.

        Suomeksi sanottuna vituttaa aivan helvetisti.

        Firmalla näkyy olevan Facebook sivut, käytä somen voimaa ja kerro tuolla kuinka tyytymätön olet saamaasi kohteluun. Ja kirjoita uudellen lehdille tai soita jollekin Aamulehden toimittajalle saat varmasti jonkun kiinnostumaan tästä.

        Älä luovuta vaan vaadi anteeksipyyntöä.


    • helsingissä asioinut

      onpa kummaa käytöstä, en usko korviani, että tämä on ikään kuin ketjun tapa... itse kohtasin helsingin tyynelän liikeessä viime keväänä aivan uskomattoman tylyä palvelua.
      Pukuni ei tullut luvatusti ja kun tiedustelin, minulle vain sanottiin, että turha soittaa puku tulee kyllä aikanaan.. minun väitettiin lihoneen, jonka takia puku ei olisi edes sopinut, joten ei ole heidän vika, kun pukua ei kuulunut jne... Syytä yritettiin laittaa minun niskaani hyvin epäloogisesti, kun pukua ei ollut kahta viikoa ennen häitä. ( sitä ei tullut koskaan, etumaksutkin oli jo maksettu.) vanhempi naishenkilö oli todella kummallinen, koitti uudestaan ja uudestaan lantiotani ja kertoi, että olen ensimmäinen morsian, joka ei ole laihtunut sovitushetkestä. Hän antoi ymmärtää, että se on ongelma ja he aina tilaavat pienen puvun, koska kaikki laihtuvat.. oli minun vikani, ettei minulla ole pukua ( en ollut edes lihonut :) olin saman kokoinen kuin sovittaessani pukuja) Koska minulle tilattua pukua ei vain ollut, sain lopulta jostain takahuoneesta puvun, joka korjailtiin minulle sopivaksi.. minulla ei ollut vaihtoehtoa kuin suostua, koska en olisi löytänyt siinä vaiheessa mistään uutta pukua, eikä minulle oltaisi edes palautettu rahoja. Jäi todella paha mieli, varsinkin, kun sain sellaisen käsityksen, että töykeä vanhempi nainen oli vastuussa liikkeestä, joten valittaminen olisi ollut turhaa. Mukana ollut ystävänikin oli aivan tolaltaan, miten törkeästi naismyyjä puhui minulle.
      Todella harmillista, että tälläistä käytöstä on. Kyseessä on kuitenkin todella tärkeä juhla, johon jokainen morsian valmistautuu ilolla ja innolla, toivoisi, että asiakaspalveliatkin ymmärtäisivät sen.

      • juhlamuki

        Todella törkeää! En ymmärrä miten tälläistä tapahtuu asiakaspalvelutyössä..


    • Cazzie012453

      Muistetaanpas nyt sananvapauden rajat!
      Nyt on tärkeätä sisäistää, että sananvapaus tarkoittaa oikeutta ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä.

      Sananvapaus ei silti tarkoita, että voit kirjoittaa tai sanoa julkisesti mitä tahansa.

      Kunnianloukkaukseen syyllistyy, jos esittää toisesta julkisesti perättömän väitteen, joka voi vahingoittaa kohdehenkilöä.
      Kunnianloukkaus on rikos myös internetissä, ja siitä voi jäädä kiinni, vaikka käyttäisi nimimerkkiä.

      Toisen ihmisen yksityiselämään tai omaisuuteen liittyvän tiedon levittäminen on rikollista, jos tiedon levittäminen vahingoittaa toista tai saattaa hänet halveksittavaan tai huonoon asemaan.

      Täällä palstalla se tuntuu niin oikeutetulta kertoa itselleen tärkeitä tapahtumia ja tarvittaessa värittää niitä hieman. Nyt kun kuitenkin haukutaan yritystä ja sen työntekijöitä kuvaillen heidät tarkasti, niin tulisi muistaa, että he ovat yksityishenkilöitä ja kunnianloukkaus on rangaistava teko!

      Nimimerkillä äiditkin puhuvat keskenään ja tarina voi aikuisen näkökulmasta olla todella erilainen. Sinä täällä kerrot, että joku on uhannut sinua väkivallalla ja käyttäytynyt uhkaavasti, kuvailet myyjät tarkasti ja laitat sanoja heidän suuhunsa... Toivottavasti tiedät mitä teet.

      • juhlamuki

        Onneksi minulla ei ole mitään syytä laittaa sanoja toisten suuhun tai väritellä tarinaa.

        Korjauksena vielä, että en ole sanonut missään vaiheessa, että joku olisi uhannut minua väkivallalla.


      • Juristi2014

        Cazzie012453 lienee nyt joku Tyynelän henkilöstöön tai sen edunsaajiin kuuluva, joka tässä julkisesti uhkailee perättömästi kuluttajaa, joka kokee saaneensa väärää kohtelua yritykseltä.

        Ennen kuin alat pelotella kuluttajia lain seuraamuksilta, kannattaisi kerrata pari perusasiaa.

        1) Kunnianloukkaus on luonnollista henkilöä kohtaan kohdistuva asianomistajarikos, josta rangaistaan rikoslain mukaan. Kunnianloukkauksen täyttymistä arvioitaessa ydinkysymys on yleensä, onko väite tai vihjaus ollut totta vai onko se perätön. Lähtökohtaisesti oikean tiedon esittäminen ei ole kunnianloukkaus. Tätä on korostanut myös Euroopan ihmisoikeustuomioistuin:

        2) Jos kritiikkiä ei kohdisteta luonnollista henkilöä eli nimeltä mainittua henkilöä kohtaan, vaan yritysttä kohtaan, niin mitään kunnianloukkaussyytettä ei voi tulla. Oikeushenkilöllä ei ole sellaista kunniaa, jota voitaisiin loukata. Kunnianloukkaus saattaa kohdistua oikeushenkilön parissa työskenteleviin ihmisiin tai johonkin rajattuun henkilöpiiriin tai sen osaan.

        Eli väännän vielä rautalangasta: jos kenenkään nimellä mainitun yksityisen henkilön nimeä ei ole mainittu, ei ole mitään mahdollisuutta nostaa oikeusjuttua "kunninaloukkauksesta".

        Se, mitä turiset, on jotain maallikkotason höpöjuttuja, olet katsellut liikaa tv-oikeussalidraamoja.

        Suomessa ei voi kotia kenellekään "kunnianloukkaussyytettä", jos kritisoi minkään yrityksen toimintaa netissä.

        Ja vielä:
        Suomen rikoslaissa (39/1889) kunnianloukkaus on asianomistajarikos eli syyte nostetaan pääasiassa vain, mikäli kunnianloukkauksen uhri sitä vaatii.

        Eli nyt kun ei ole nimeltä mainittu ketään, niin mitään kunnianloukkausta ei ole tapahtunut.

        End of case.


    • Asiakas on oikeassa

      Jos kertoo saaneensa huonoa ja epäasiallista palvelua ei siinä varmasti ole mitään mikä täyttäisi kunnianloukkauksen tunnusmerkit. Henkilöiden nimiä tai muuta vastaavaa ei ole yhdessäkään kirjoituksessa.

      Huonoa palvelua ja epäasiallista kohtelua ei kenenkään tarvitse suvaita. Korjatkoon liike asennettaa asiakkaisiinsa sillä asiakas on tässä se joka myyjän palkan maksaa.

    • Voivoi..

      Itse tilasin syyskuun lopulla vanhojentanssimekon tampereen liikkeestä ja juhla on vajaa kuukauden kuluttua. Soitin liikkeeseen hetki sitten ja kyselin vähän asiasta ja mekko on kuitenkin kuulemma tilattu ja myyjä ei osannut sanoa milloin mekko tulisi, mutta minulle ilmoitettaisiin heti kun tiedettäisiin. Mekko on jo maksettukin (350 euroa). Nyt sitten jännityksellä odotellaan että tuleeko koko mekkoa..

      • robin13

        Oletko vielä vailla mekkoasi? Jos näin on, kannattaa olla uudestaan yhteydessä liikkeeseen ja kysellä sen perään, ystävällisesti mutta hanakasti. Juhlaasi ei ole enää paljon aikaa ja voihan olla, että mekkoa pitää vielä korjailla (lyhentää). Siihenkin menee aikaa. Ostimme tyttärellemme mekon Helsingin liikkeestä myös syyskuussa. Mekko saapui joulukuussa ja kävimme sitä myös silloin sovittamassa. Sitä piti lyhentää ja se lyhennyksen tekeminen kesti aika kauan (kylläkin varmaan kiireistä aikaa liikkeelle ja joulukin tuossa välissä). Helsingin liikkeessä maksettiin puolet mekosta etukäteen ja loput mekon saapuessa, mikä on mielestäni tavallinen käytäntö. Maksoitko sinä koko summan kerralla? Ainakin meille palvelu liikkeessä oli hyvä ja myyjät ystävällisiä.


    • irmavirveli

      eikö tämä liike ole jo konkurssissa???

    • Huh huijaa

      Ajattelin mennä tyttäreni kanssa tuohon Tampereen liikkeeseen, mutta onneksi luin tämän, menemme muualle. Ei asiakasta saa KOSKAAN kohdella tuolla tavalla! Huono maine kun tuppaa leviämään nopeasti...

      • binstoybin

        tuo on järjetöntä touhua.


    • Onneton_asiakas

      Helsingin liikkeessäkin saa ihan kummallista palvelua. Olin eilen tyttären kanssa sovittamassa vanhojentanssipukua. Puku on kaunis ja istui hyvin, joten annoin 17 vuotiaan tehdä valintansa itse. Puvun sovitusvaiheessa ihmettelin miksi puvun vetoketju ei mene kokonaan kiinni. Niin myyjä kuin tytärkään eivät sanoneet, että puvun yläosa on tiukka. Jos sanoivatkin, niin minä en sitä kuullut. Luulin, että vetoketju on rikki. Sain vaivaiset 29 euroa alennusta ja kotona se riemu vasta repesikin, kun tajusin, että vetoketjussa ei ole mitään vikaa. Nyt odotan mitä liike vastaa. Palvelun taso oli valitettavan huono, myyjä ei millään tavalla selittänyt tilannetta vaan ehdotteli minulle napin ompelemista siihen kohtaan, johon vetoketju päättyy, eikä edelleenkään maininnut, että puvun yläosa on liian pieni. Odotan nyt vastinetta Tyynelästä, mutta se on kyllä tosiasia, että palvelu liikkeessä oli ala-arvoista. Minä en myöskään suosittele liikettä, ainakin meidän perheen asiakassuhde loppuu tähän, jos Tyynelä ei vastaa yhteydenottooni ja pukua ei korjata.

    • binstoybin

      lisäksi ne puvut ovat liian kaliita minä ainakin ostan omani koskikeskuksesta .

    • helppoakuinmikä

      Itse ostan "hienommat" mekot JJ-houselta. Vähän oli epävarma olo kun ekan kerran tilasin. Tilasin puvun omien mittojeni mukaan ja sieltä tulikin aivan täydellisesti istuva mekko. Mekon toimituskin oli yllättävän nopeaa ja puku tuli suoraan kotiin asti.
      Suosittelen!

    • binstoybin

      ostin sinisen sydän kaula aukko mekon

    • Kiire

      Hahhah, kuulostaa että ensimmäinen myyjä oli aivan avuton javäärällä alalla - lopuista puhumattakaan.

      Kiitos vinkeistä, kiireessä pitää puku hankkia joten hoogle kertoo, että Tyynelälle en varmasti mene.

    • VitunAjardos

      Ootte te surullista väkee jumalauta kaikki. Huhhuh. Menkään nyt vattallenne.

    • Morsian88

      No enpä ole yllättynyt. Vuonna 2010 Tampereen Tyynelässä asiakaspalvelu oli samantyylistä. Itse sain purettua kaupat hääpuvustani, tätä ennen sain kyllä vuodattaa itkua kun kävin "keskustelut" myymäläpäällikön kanssa. Sen verran tylyä ja ylimielistä se heidän palvelunsa tuolloin oli. Aivan jotain käsittämätöntä. En suosittele ko. liikettä kenellekään. Oli vain helpotus, kun ei tarvinnut enää olla tekemisissä niiden kanssa.

    • Ni-Na

      Seinäjoen tyynelästä olen saanut hyvää palvelua häämekkoni kanssa. Ei ollut mitään kämmäilyjä ja hyvä palvelu oli 2009

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe