Valaistu Mersun logo

Nolo Sika

Sain jokunen viikko sitten itselleni ajoon töihin upouuden Actrosin

Siinä saa Mersun logon valaistun päälle keulaan sieltä piirturin vierestä nappulasta.

Ohjeissa kuitenkin sanotaan että sitä ei saisi käyttää missään julkisella alueella, ei edes parkkipaikalla kun auto ei liiku?

Kuitenkin noita Actoseja missä on se logovalo päällä, näkee aika paljon, ihan ajaessakin.

Itsekin haluaisin varmistaa myös että muut näkee että autoni on uusi ja Johtotähti, ja nimenomaan Actros eikä lähes identtinen Antos

Eli osaako joku sanoa mitä laki oikeasti tuohon sanoo, ja jos tulee sakkoa, niin montako € tai päiväsakkoa tulee?

89

3284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ylpeä Nauta

      Heitä lahopää voltti takaperin kerien itsesi piikkilankaan.

      • Nolo Sika

        Kyllä minuakin harmittaisi jos joutuisi ajamaan Scaniaa, Ivecoa, Sisua, Vollea tms. samalla kun toise vetää UUDELLA johtotähdellä / edustusautolla... mikäs se presidentin auto olikaan... mersu :)


      • MoloSiika
        Nolo Sika kirjoitti:

        Kyllä minuakin harmittaisi jos joutuisi ajamaan Scaniaa, Ivecoa, Sisua, Vollea tms. samalla kun toise vetää UUDELLA johtotähdellä / edustusautolla... mikäs se presidentin auto olikaan... mersu :)

        Astu paskaan! Mailmassa on paljonkin tärkeempiä asioita kuin joku valo.


      • Kaania mies
        MoloSiika kirjoitti:

        Astu paskaan! Mailmassa on paljonkin tärkeempiä asioita kuin joku valo.

        Ajoin johtotähdellä 7 vuotta kaikki muut kuskit nauroivat,minulle.mielestäni
        ajopeli oli ihan asiallinen. hyvä maantiellä ja luotettava ei vikoja.
        Nyt lokakuussa 2013 sain uuden auton Scanian tai niin kuin nämä
        rahtimiehet sanovat KAANIA niin on moni on kysynyt no onko parempi???
        Olen sanonut eipä voi oikein verrata. Olen yllättynyt voiko tällaisia
        varusteita ja ominaisuuksia olla olemassa kuin tässä uudessa autossa on.
        Anna johtotähden loistaa . Eipä se virkavalta sellaisiin kiinnitä huomiota.
        Nyt vuoden alusta eivät kiinnitä mihinkään kun liikkuvapoliisi lopetetaan.
        Myönnän olen Kaania mies välissä vaan oli 20 v.tauko.sorry!
        Laitan messinkisen Scania torven 1891-1991 logon uuden Scanian keulaan
        heti kun ehdin. Se on odottanut pöytälaatikossa sen 20 vuotta.
        Kannatti odottaa.Nyt se on matkalla taas mukana


      • Z19
        Nolo Sika kirjoitti:

        Kyllä minuakin harmittaisi jos joutuisi ajamaan Scaniaa, Ivecoa, Sisua, Vollea tms. samalla kun toise vetää UUDELLA johtotähdellä / edustusautolla... mikäs se presidentin auto olikaan... mersu :)

        Lehdessä oli kuva vuonna 2002 kun Pressan edustusautosta,Mersusta oli
        moootttori leikannut kiinni vauhdissa ja takapyörat meni lukkoon.Siitä syntyi
        mustaa vanaa 100 metriä!
        Kuljetusliike Sammaliston haastattelu Ajolinjassa:10 mesrua,2 vuotta,9 moottoria
        ja vaihdelaatikkoa vaihdettu!Tarkista Ajolinjasta.


      • Ei enää Mersua koskaan!
        Nolo Sika kirjoitti:

        Kyllä minuakin harmittaisi jos joutuisi ajamaan Scaniaa, Ivecoa, Sisua, Vollea tms. samalla kun toise vetää UUDELLA johtotähdellä / edustusautolla... mikäs se presidentin auto olikaan... mersu :)

        Mistähän johtuu ettei Mersu ole lähelläkään eniten myyty raskas kuorma-auto Suomessa?? Sitä ei kukaaan ammattikuski itselleen työkaluksi halua. Mersu ei kenenkään vähänkään enemmän kuorma-autoja ajaneena kaverina mielestä ole mikään laatua-tai loistoajoneuvo. Myyränpelottimeksi sitä kutsutaan usein. Ehkä pahiten Mersu on epäonnistunut hytin suunnittelussa. Ergonomia on valovuosien pääässä esim. Scanian ja Volvon vastaavasta. Ei, ei Mersua halua kukaan ammattimies itselleen. Nykyään edes takseihin ei Mersut ole enää haluttuja. Parempia autoja saa halvemmalla niin miksi maksaa ylihintaa työkalusta?!


      • fvdv5ds6v4
        Ei enää Mersua koskaan! kirjoitti:

        Mistähän johtuu ettei Mersu ole lähelläkään eniten myyty raskas kuorma-auto Suomessa?? Sitä ei kukaaan ammattikuski itselleen työkaluksi halua. Mersu ei kenenkään vähänkään enemmän kuorma-autoja ajaneena kaverina mielestä ole mikään laatua-tai loistoajoneuvo. Myyränpelottimeksi sitä kutsutaan usein. Ehkä pahiten Mersu on epäonnistunut hytin suunnittelussa. Ergonomia on valovuosien pääässä esim. Scanian ja Volvon vastaavasta. Ei, ei Mersua halua kukaan ammattimies itselleen. Nykyään edes takseihin ei Mersut ole enää haluttuja. Parempia autoja saa halvemmalla niin miksi maksaa ylihintaa työkalusta?!

        Ei ole suomessa Jaguar, Ferrari, Porche yms myöskään eniten myytyjä henkilöautoja, vaikka ne on parhaimpia... miksiköhän :D


      • Tyhmä,tyhmempi,Nolo Sika
        fvdv5ds6v4 kirjoitti:

        Ei ole suomessa Jaguar, Ferrari, Porche yms myöskään eniten myytyjä henkilöautoja, vaikka ne on parhaimpia... miksiköhän :D

        Voisiko Ferrarien, Porshien ja vastaavien vähyyteen vaikuttaa se että niissä sattuu HINTA olemaan moninkertainen tavallisiin autoihin nähden?? Häh? Voisiko se olla syynä?? Ja jos vähänkään olet lukenut nk. superautojen paremmuudesta niin olet ehkä tietoinen siitä että niitä ajaessa on melu autossa sitä luokkaa ettei niissä edes radiota/tai musiikkia pysty kuuntelemaan. Ja ajo-ominaisuudet kovasta alustasta johtuen sellaista että tuntuu kuin ajaisi kivirekeä mukulakivikadulla. Mieti vähän idiootti mihin sinä näitä eri autoja vertaat! Mitä vitun tekemistä on esim. Ferrareilla ja Lamborghineilla tavallisten kuorma-autojen kanssa??! Hehhe tyhmyytesi tuli taas kerran todistettua!


      • ferwfrrf
        Tyhmä,tyhmempi,Nolo Sika kirjoitti:

        Voisiko Ferrarien, Porshien ja vastaavien vähyyteen vaikuttaa se että niissä sattuu HINTA olemaan moninkertainen tavallisiin autoihin nähden?? Häh? Voisiko se olla syynä?? Ja jos vähänkään olet lukenut nk. superautojen paremmuudesta niin olet ehkä tietoinen siitä että niitä ajaessa on melu autossa sitä luokkaa ettei niissä edes radiota/tai musiikkia pysty kuuntelemaan. Ja ajo-ominaisuudet kovasta alustasta johtuen sellaista että tuntuu kuin ajaisi kivirekeä mukulakivikadulla. Mieti vähän idiootti mihin sinä näitä eri autoja vertaat! Mitä vitun tekemistä on esim. Ferrareilla ja Lamborghineilla tavallisten kuorma-autojen kanssa??! Hehhe tyhmyytesi tuli taas kerran todistettua!

        "Mitä ***** tekemistä on esim. Ferrareilla ja Lamborghineilla tavallisten kuorma-autojen kanssa??!"

        Se että hinta vaikuttaa autojen määrään...

        Ei maailman paras auto todellakaan ole maailman eniten myyty :)


      • Mersun vanki ! apuva
        Ei enää Mersua koskaan! kirjoitti:

        Mistähän johtuu ettei Mersu ole lähelläkään eniten myyty raskas kuorma-auto Suomessa?? Sitä ei kukaaan ammattikuski itselleen työkaluksi halua. Mersu ei kenenkään vähänkään enemmän kuorma-autoja ajaneena kaverina mielestä ole mikään laatua-tai loistoajoneuvo. Myyränpelottimeksi sitä kutsutaan usein. Ehkä pahiten Mersu on epäonnistunut hytin suunnittelussa. Ergonomia on valovuosien pääässä esim. Scanian ja Volvon vastaavasta. Ei, ei Mersua halua kukaan ammattimies itselleen. Nykyään edes takseihin ei Mersut ole enää haluttuja. Parempia autoja saa halvemmalla niin miksi maksaa ylihintaa työkalusta?!

        Mersu kuorma-autot on vaan niin hemmetin karuja ja muovisia esim.
        hyttien osalta. Sitä todella kovaa (halpaa) muoviosaa on jokapuolella
        ja kun kynsi osuus siihen niin heti jää pysyvä naarmu. Ihan samaa
        tuotetta ovat myös Mannit. Volvot ja Scaniat on sisustusmateriaalien osalta
        huomattavasti mukavampia. Pehmeitä muovimateriaaleja ja tekstiilejä.
        Scaniaan saa jopa lämpölasit sivuikkunoihin. Tosi mukavat talvella.
        Mersujen päämarkkina-alue ei ole pohjoismaat vaan esim lähi-itä ja
        intia yms. maat jossa tällaiset mukavuusasiat ovat toissijaisia.


      • Nikkari
        ferwfrrf kirjoitti:

        "Mitä ***** tekemistä on esim. Ferrareilla ja Lamborghineilla tavallisten kuorma-autojen kanssa??!"

        Se että hinta vaikuttaa autojen määrään...

        Ei maailman paras auto todellakaan ole maailman eniten myyty :)

        Mersu nyt vaan on yksi markkinoiden ei ehkä halvin mutta melkein.
        Siksi kyllä mukavuustekijät on jätetty sivuseikaksi. Kyllä se mersu on
        halvempi kuin Volvo tai Scania. Ainakin tietyissä ajoneuvoluokissa.


      • Tyhmä,tyhmempi,Nolo Sika
        ferwfrrf kirjoitti:

        "Mitä ***** tekemistä on esim. Ferrareilla ja Lamborghineilla tavallisten kuorma-autojen kanssa??!"

        Se että hinta vaikuttaa autojen määrään...

        Ei maailman paras auto todellakaan ole maailman eniten myyty :)

        Sinä itse otit vertailukohdaksi myyntimääriin henkilöautoissa tavalliset ja nk. superautot. Mikään superauto ei todellakaan ole maailman paras auto joten niiden harvinaisuus teillämme johtuu vain ja ainoastaan niiden hinnasta. Lamborghinit, Ferrarit ja muut superautot ovat kalliita, meluisia, isoruokaisia, saastuttavia, epäkäytännöllisiä, meluisia ja muutenkin epämukavia. Silti jotkut sellaisia haluaa itselleen. Se että kuorma-autoissa Mersu ei ole mikään myyntimenestys ollut koskaan johtuu juuri siitä että sen ominaisuudet, kestävyys tai ergonomia hytissä eivät ole samaa luokkaa kuin muissa ja siksi niin moni Mersua välttelee kuin ruttoa. Lisäksi Mersun arvo putoaa selvästi nopeammin kuin suurempien merkkien. Ja sekin siitä syystä että edes käytettynä Mersun käyttöarvo ei ole Scanian ja Volvon luokkaa.


      • Ei enää Mersua koskaan!
        Mersun vanki ! apuva kirjoitti:

        Mersu kuorma-autot on vaan niin hemmetin karuja ja muovisia esim.
        hyttien osalta. Sitä todella kovaa (halpaa) muoviosaa on jokapuolella
        ja kun kynsi osuus siihen niin heti jää pysyvä naarmu. Ihan samaa
        tuotetta ovat myös Mannit. Volvot ja Scaniat on sisustusmateriaalien osalta
        huomattavasti mukavampia. Pehmeitä muovimateriaaleja ja tekstiilejä.
        Scaniaan saa jopa lämpölasit sivuikkunoihin. Tosi mukavat talvella.
        Mersujen päämarkkina-alue ei ole pohjoismaat vaan esim lähi-itä ja
        intia yms. maat jossa tällaiset mukavuusasiat ovat toissijaisia.

        Juuri näin! Mersujen hyvyydestä hehkuttavat eivät ole muita merkkejä ilmeisesti ajaneetkaan. Onneksi Mersu on sentään uusimmissa malleissa saaneet moottorinäänen hiljaisemmaksi kuin ennen. Myyränpelottimeksi Mersua joskus kutsuttiin kun moottori piti niin hirveää ääntä että myyrätkin poistui paikkakunnalta kun paikallinen sorakuski Mersulla maata kuskasi. Ja tosiaan Mersun hytti on karu, halvan oloinen, kitinää ja nitinää päästelevä muovinen halpaviritelmä. Penkit on mitä sattuu ilman kunnon säätöjä. Kytkimet ja vivut sijoiteltu sinne tänne pitkin kojelautaa iöman miään logiikkaa.


      • Oi mahtava Mersun laatu

      • Nolo Erkkola
        Nolo Sika kirjoitti:

        Kyllä minuakin harmittaisi jos joutuisi ajamaan Scaniaa, Ivecoa, Sisua, Vollea tms. samalla kun toise vetää UUDELLA johtotähdellä / edustusautolla... mikäs se presidentin auto olikaan... mersu :)

        Millähän ne ministerit ja muut valtion korkeat virkamiehet ajavatkaan??

        ==> http://autot.oikotie.fi/uutinen/ministeriautot/44605

        Ministeriautot
        Julkisen sektorin autot ovat yleensä saksalaisia.
        Julkaistu 09.03.2012

        Valtion nykyinen perusedustusauto on Audi A6. Näitä on valtioneuvostolla parisenkymmentä ministerien virka-autoina ja eduskunnalla neljä, lähinnä puhemiesten käytössä.

        Lisäksi autoja on muissa valtion laitoksissa edustuskäytössä. Myös Volvo S80:tä käytetään melko yleisesti, muun muassa Puolustusvoimien kenraalikunnan kuljetuksissa. Niitä ajavat enimmäkseen varusmieskuljettajat.

        Valtion edustusautot ovat yleensä kangaspenkkisiä ja muutenkin lähes perusvarusteisia.


    • Ei arailuita

      Paikallaan ollessa saa toki palaa, mutta ei liikkuessa.

      No monissa autoissa on ties mitä kylttejä ja valaistuja juttuja, ja ei niihin puututa

      Jos kuitenkin mätkähtää sakkoa, tulee se nimikkeellä "Moottoriajoneuvon rakennetta, varusteita tai kuntoa koskeva rikkomus" ja hintaa tulee 35 euroa

      • Nasse setä

        Hei .... tyhmempi ei edes huomaa ,että se tähti on valaistu. Niin himmeä
        se on. Tässä on taas kyseessä samanlainen varoitus kuin lasten leluissa.
        Ne ei sovellu alle 3-vuotiaille irtoavien osien takia. Näin tavaran valmistaja
        vapautuu vastuusta jo vahinko tapahtuu.Eli tuiki tuiki tähtönen........ihan
        rauhassa.


    • Z19

      Tieliikenettä valvotaan samalla tavalla kuin ennen.Kysymys on organisaatio-
      muutoksesta!Mahtava järjenjuoksu täällä joillakin kun luulevat että valvonta
      lakkaa!Vaikka en kyllä ihmettele!

      • Filosofí-Pylkkö

        Mikä valvonta ???? Ei sitä ole ollut tähänkään asti. 32 vuotta olen ajanut
        ja kertaakaan en ole ollut punnituksessa. Sen ainoan kerran kun poliisi
        on tutkinut piirturikiekkoa niin "kaikki oli tosi hyvin" vaikka todellisuudessa
        kaikki oli päin peetä.Kun on puhallutusratsia yöllä Helsingin kehä 1:sellä
        niin silloinkin käsketään ajaa ohitse pysähtymättä. Eli tosi olematonta on
        on valvonta Suomenmaassa. Valvonta keskittyy tietyille teille kuten
        Vaalimaalle johtaville teille ja niin edelleen. Viimeksi olen puhaltanut
        alkometriin 3 vuotta sitten ja liikkeellä ollaan ,sentään 80 000 km vuodessa.


      • Lisää valvontaa!
        Filosofí-Pylkkö kirjoitti:

        Mikä valvonta ???? Ei sitä ole ollut tähänkään asti. 32 vuotta olen ajanut
        ja kertaakaan en ole ollut punnituksessa. Sen ainoan kerran kun poliisi
        on tutkinut piirturikiekkoa niin "kaikki oli tosi hyvin" vaikka todellisuudessa
        kaikki oli päin peetä.Kun on puhallutusratsia yöllä Helsingin kehä 1:sellä
        niin silloinkin käsketään ajaa ohitse pysähtymättä. Eli tosi olematonta on
        on valvonta Suomenmaassa. Valvonta keskittyy tietyille teille kuten
        Vaalimaalle johtaville teille ja niin edelleen. Viimeksi olen puhaltanut
        alkometriin 3 vuotta sitten ja liikkeellä ollaan ,sentään 80 000 km vuodessa.

        Menepä kuule joskus ajelemaan VT-8 Turun ja Porin välille niin huomaat miten nopeasti sullekin tulee tutuksi kyseisen tien levähdyspaikat ja raskaankaluston täsmäiskuporukka vaakoineen. Tiettyjen firmojen ja tietynlaisten kuljetusten suorittajat ovat eteenkin tehotarkkailussa. Toisaalta hyvä se on että rikollinen toiminta kuljetusalalla saataisiin edes pikkasen vähemmäksi. On se takavuosina ollut niin härskiä ja varallista touhua että viimein pitäisi joku roti saada siihenkin hommaan.


      • Filosofi-Pylkkö
        Lisää valvontaa! kirjoitti:

        Menepä kuule joskus ajelemaan VT-8 Turun ja Porin välille niin huomaat miten nopeasti sullekin tulee tutuksi kyseisen tien levähdyspaikat ja raskaankaluston täsmäiskuporukka vaakoineen. Tiettyjen firmojen ja tietynlaisten kuljetusten suorittajat ovat eteenkin tehotarkkailussa. Toisaalta hyvä se on että rikollinen toiminta kuljetusalalla saataisiin edes pikkasen vähemmäksi. On se takavuosina ollut niin härskiä ja varallista touhua että viimein pitäisi joku roti saada siihenkin hommaan.

        Lisää valvontaa! Kyllä kyllä nimenomaan ratsiat on aina samoissa paikoissa.
        Jokainen osaa jo ennakoida ne. Ihan kun viranomaiset ei osaisi mennä
        muuhun kun siihen tuttuun paikkaan. Täällä Helsingissä kehä 1:selläkin
        kamera-auto on aina samojen siltojen alla joten kaikki osaa niin henkilö-kuin
        kuorma-autot hidastaa ajoissa kyseiset paikat.Tosi asia on,että suuressa
        osassa Suomea valvonta on melko olematonta. Tietysti jos poliisipartio
        havaitsee selvästi epäkuntoisen ajoneuvon tai rekisterinumeron perusteella
        on esim verot maksamatta niin kyllähän ne pysäytetään normaali partioinnin
        yhteydessä herkästi.


      • Liää valvontaa!
        Filosofi-Pylkkö kirjoitti:

        Lisää valvontaa! Kyllä kyllä nimenomaan ratsiat on aina samoissa paikoissa.
        Jokainen osaa jo ennakoida ne. Ihan kun viranomaiset ei osaisi mennä
        muuhun kun siihen tuttuun paikkaan. Täällä Helsingissä kehä 1:selläkin
        kamera-auto on aina samojen siltojen alla joten kaikki osaa niin henkilö-kuin
        kuorma-autot hidastaa ajoissa kyseiset paikat.Tosi asia on,että suuressa
        osassa Suomea valvonta on melko olematonta. Tietysti jos poliisipartio
        havaitsee selvästi epäkuntoisen ajoneuvon tai rekisterinumeron perusteella
        on esim verot maksamatta niin kyllähän ne pysäytetään normaali partioinnin
        yhteydessä herkästi.

        Joo samoissa paikoissa ne vaakaukset tehdään juu. Ei siihen sopivia paikkoja ole joka joka bussipysäkillä. Pikkasen kun tarvitaan enemmän tilaa kuin perusratsiassa. Perusratsiathan usein pidetään juuri niissä paikoissa joissa tarvitaan lisää turvallisuutta eli esim. koulujen lähistöllä ja risteysalueella. Ja koska näihin vakiosakkopaikkoihin osataan varautua niin silloinhan nopeusvalvonta on saavuttanut ainakin osan tavoitteistaan eli nopeudet laskevat paikoissa jossa sitä eniten tarvitaan!


      • Ihmetys suuri
        Lisää valvontaa! kirjoitti:

        Menepä kuule joskus ajelemaan VT-8 Turun ja Porin välille niin huomaat miten nopeasti sullekin tulee tutuksi kyseisen tien levähdyspaikat ja raskaankaluston täsmäiskuporukka vaakoineen. Tiettyjen firmojen ja tietynlaisten kuljetusten suorittajat ovat eteenkin tehotarkkailussa. Toisaalta hyvä se on että rikollinen toiminta kuljetusalalla saataisiin edes pikkasen vähemmäksi. On se takavuosina ollut niin härskiä ja varallista touhua että viimein pitäisi joku roti saada siihenkin hommaan.

        Joo. Viime kesänä katselin lomalla ollessani Kun ajelin useamman kerran
        Jyväskylän suuntaan Muuramen kohdilla oli joka kerta raskaan kaluston
        ratsia 9 tiellä levähdysalueella. En meinannut uskoa silmiä. meillä täällä
        pääkaupunkiseudulla en ole nähnyt koskaan. (olen sentään joka arkipäivä
        liikkeellä kaikilla pääteillä Helsingin alueella)


    • Aarre Tähtinen

      Vai pitäisikö se tähti vielä valaista. Ikäni olen kyseistä härpäkettä ajanut.
      pelkkää alamäkeä on ollut niin auton kuin naistenkin suhteen.
      En suosittele tähden valaisemista. menisi jo säälin puolelle.

    • Huomatkaa erot

      Nyt puhe on nimenomaan UUSISTA Mersuista, eli Antos, Uusi Actros (julkaistu reilu vuosi sitten) ja Uuden Ategosta (ei vielä näy liikenteessä)

      Ne vanhat nyt oli kamalia vekeitä, avain pelkkä metallitikku, ja ei mitään "yleellisyyksiä"... Eli nämä uudet alkaa jo VÄHÄN vastaavaan sitä "mersu laatua"

      • Kuokkija

        Hyvä huomatkaa erot. Voi olla ,että sisältä ovat asiallisia,mutta ulkoapäin
        varsinkin jos on kierrätys harmaat muoviosat niin auto näyttää tosi rumalta esim
        viimeiset "vanhat Actros mallit oli paljon paremman näköiset kuin tämä
        tieteiselokuvien innoittama uusi Actros harmaine puskureine ja lokasuojineen.
        Lisäksi Axorin korvannut Antos on epäonnistunut hytin osalta siten,että
        ohjaamo on niin korkea,ettei kylmäkone mahdu normaalisti katolle jos
        halutaan esim 360 cm korkea auto. Axorissa se onnistui nyt on tehtävä
        kaikenlaisia poikkeusratkaisuja.Moni auton ostaja kyllä vaihtaa merkkiä.
        Miksi jakeluauton hytin pitää olla niin korkea. Nyt ei kyllä mersun insinöörit
        ole ajatellut asiaa ihan loppuun asti.


      • 889787898789
        Kuokkija kirjoitti:

        Hyvä huomatkaa erot. Voi olla ,että sisältä ovat asiallisia,mutta ulkoapäin
        varsinkin jos on kierrätys harmaat muoviosat niin auto näyttää tosi rumalta esim
        viimeiset "vanhat Actros mallit oli paljon paremman näköiset kuin tämä
        tieteiselokuvien innoittama uusi Actros harmaine puskureine ja lokasuojineen.
        Lisäksi Axorin korvannut Antos on epäonnistunut hytin osalta siten,että
        ohjaamo on niin korkea,ettei kylmäkone mahdu normaalisti katolle jos
        halutaan esim 360 cm korkea auto. Axorissa se onnistui nyt on tehtävä
        kaikenlaisia poikkeusratkaisuja.Moni auton ostaja kyllä vaihtaa merkkiä.
        Miksi jakeluauton hytin pitää olla niin korkea. Nyt ei kyllä mersun insinöörit
        ole ajatellut asiaa ihan loppuun asti.

        Korkeampi muuten se Actrosin hytti on kuin Antosissa :)

        Ja jossain "supermatalassa" autossa on tehty koppaan semmonen "porras" kylmäkonetta varten.

        No Ategoa saa 16 tonniseen asti (ja siitäkin tehty NYKYAIKAINEN malli) eli jos se siitä 2 tonnista jää kiinni niin... ottakoot sitten korkeamman auton


      • On se niin...

        Huomatkaa erot. Kyllä huomataan. Mersu menee yhä enemmän
        muoviseen tähtien sota elokuvien laitteiden suuntaan. paljon särmikästä
        muovia joka on harjapesukoneille painajaismainen pestävä.
        Miksi kuorma-autot menee muotoilussa ihan överiksi kun samalla
        henkilöautopuolella suunnitellaan yhä virtaviivaisempia ja silmää
        miellyttäviä malleja . Ihmettelen. Mersun henkilöautot muotoiltu
        nykyisin tosi hyvin.päästy eroon taksi-mersu ajattelusta.
        Volvon FH ja FM on hyvin onnistunut ja scania vaikka on vain
        hyvin vähän muuttunut niin on kyllä tosi hyvän näköinen.
        Vaikka en ole Daf-fani niin uudet isot Daffit on saakelin hyvännäköisiä
        varsinkin punaisena tai oranssina. Pyöreät pehmeät muodot
        miellyttävät katsojan silmää todella.


    • Mersun laatu????

      Mikä tai mitä on Mersun laatu? Miten se laatu ilmenee konkreettisesti? Se että sinä tai jotkut muut toistavat Mersujen ylivoimaista laatua ei riitä perusteeksi. Ainakaan katsastustilastoissa ei Mersu loista. Vuoden 2008 katsastuskonttorien hylkytilastoissa ensimmäinen Mersu oli jossain sijalla 70 tienoilla vain pikkasen keskivertoa parempi muita normiautoja. Eipä siinä listassa Bemarikaan päässyt loistamaan. Vain Audi saksalaista pääsi hyväksytyille tasoille,tosin se ei nauti mitään laatuauton-mainetta.

      • Tosi on!

        Miksi sotket henkilö-ja kuorma-autot. Itse asiassa niillä ei ole mitään
        tekemistä keskenään. Eikä niiden laatua voi vertailla.
        Ajattele vaikka Mitsubishi Evolution -malli ja vaikkapa Toyota Prius
        ja vertaa sitten niitä Mitsu Canteriin tai Toyotan vastaaviin kuorma-autoihin.
        Ei niiden laatua voi todellakaan verrata keskenään.Mersu-kuorma-auto
        on raaka työkalu. Kelpo peli mutta ankea. Mersun henkilöautot pyrkivät
        ainakin olemaan ylempää luokkaa.Kuorma-autoista ei ole edes tehty
        katsastustilastoja. Tosiasiassa kuorma-auto puolella omistaja/haltijalla
        on valtava merkitys siihen missä kunnossa auto on.Henkilöauto menee
        läpi huonollakin ylläpidolla. Kuorma-auto reputtaa varmasti.
        Ihan sama on Iveco vai Scania. Jois vain ajetaan niin romuksi menee.


      • 54566465
        Tosi on! kirjoitti:

        Miksi sotket henkilö-ja kuorma-autot. Itse asiassa niillä ei ole mitään
        tekemistä keskenään. Eikä niiden laatua voi vertailla.
        Ajattele vaikka Mitsubishi Evolution -malli ja vaikkapa Toyota Prius
        ja vertaa sitten niitä Mitsu Canteriin tai Toyotan vastaaviin kuorma-autoihin.
        Ei niiden laatua voi todellakaan verrata keskenään.Mersu-kuorma-auto
        on raaka työkalu. Kelpo peli mutta ankea. Mersun henkilöautot pyrkivät
        ainakin olemaan ylempää luokkaa.Kuorma-autoista ei ole edes tehty
        katsastustilastoja. Tosiasiassa kuorma-auto puolella omistaja/haltijalla
        on valtava merkitys siihen missä kunnossa auto on.Henkilöauto menee
        läpi huonollakin ylläpidolla. Kuorma-auto reputtaa varmasti.
        Ihan sama on Iveco vai Scania. Jois vain ajetaan niin romuksi menee.

        Älä sotke asioita

        Mitsubishi tai Toyota ei ole KOSKAAN ollut mikään edustu/luxus merkki

        Mutta lapsetkin tietää sen että mersu on semmonen paremman väen auto


      • Tosi on!
        54566465 kirjoitti:

        Älä sotke asioita

        Mitsubishi tai Toyota ei ole KOSKAAN ollut mikään edustu/luxus merkki

        Mutta lapsetkin tietää sen että mersu on semmonen paremman väen auto

        hyvä 54566465. Ei Mitsu ja Toyota ole edustusautoja (Toyotan valmistama
        Lexus kyllä senkin edestä) Tarkoitin kommentillani lähinnä ettei
        henkilöautoja ja Kuorma-autoja voi verrata keskenään. Edellä mainitut
        henkilöautot ovat kyllä laadultaan henkilöautoina ihan hyvää luokkaa.
        Kun taas kyseisien valmistajien kuorma-autot ovat jokaisen kuljettajan
        painajaisia ja tosi hirveitä ajaa. Olen kokeillut.
        Mitsubishin nelivetotykit evolution mallit on kyllä legenda ralli-ja rata-auto
        puolella.Taisipa Mika Salo jopa ylistää niitä TV:ssä.


      • 5456
        Tosi on! kirjoitti:

        hyvä 54566465. Ei Mitsu ja Toyota ole edustusautoja (Toyotan valmistama
        Lexus kyllä senkin edestä) Tarkoitin kommentillani lähinnä ettei
        henkilöautoja ja Kuorma-autoja voi verrata keskenään. Edellä mainitut
        henkilöautot ovat kyllä laadultaan henkilöautoina ihan hyvää luokkaa.
        Kun taas kyseisien valmistajien kuorma-autot ovat jokaisen kuljettajan
        painajaisia ja tosi hirveitä ajaa. Olen kokeillut.
        Mitsubishin nelivetotykit evolution mallit on kyllä legenda ralli-ja rata-auto
        puolella.Taisipa Mika Salo jopa ylistää niitä TV:ssä.

        "Kun taas kyseisien valmistajien kuorma-autot ovat jokaisen kuljettajan
        painajaisia ja tosi hirveitä ajaa."

        Totta, itsekin myönnän tämän, Canterissa ei ole edes KELLOA

        Mutta Toyota ja Mitsubishi onkin ihan tavallisia kansanautoja, toisin kuin Johtotähti


      • Facta homma
        5456 kirjoitti:

        "Kun taas kyseisien valmistajien kuorma-autot ovat jokaisen kuljettajan
        painajaisia ja tosi hirveitä ajaa."

        Totta, itsekin myönnän tämän, Canterissa ei ole edes KELLOA

        Mutta Toyota ja Mitsubishi onkin ihan tavallisia kansanautoja, toisin kuin Johtotähti

        Johtotähti on himmennyt tosi paljon sen jälkeen kun tuli näitä etuvetoisia
        A ja B mersuja sun muita. Eipä ole sitä Glamouria enää.
        Eräs hinurikuski mainitsi,että mersut ovat hyvin usein hinurin nokassa sähkövikojen takia.taitaapi olla kärkimerkki näin negatiivisessa mielessä.
        Toyota Avensis taas säilytti parhaiten arvonsa käytettyjen autojen listalla.
        BM ja BMW hinta romahti paljon käytettynä. Mutta elämä on.......


      • facta homma
        Facta homma kirjoitti:

        Johtotähti on himmennyt tosi paljon sen jälkeen kun tuli näitä etuvetoisia
        A ja B mersuja sun muita. Eipä ole sitä Glamouria enää.
        Eräs hinurikuski mainitsi,että mersut ovat hyvin usein hinurin nokassa sähkövikojen takia.taitaapi olla kärkimerkki näin negatiivisessa mielessä.
        Toyota Avensis taas säilytti parhaiten arvonsa käytettyjen autojen listalla.
        BM ja BMW hinta romahti paljon käytettynä. Mutta elämä on.......

        Pitipä laittaa MB eikä BM. BM oli laadukas traktori volvolta. sorry.


    • v. hunter

      Minkä takia aina hirmu huuto pitää olla? Itse oon varmaankin eniten Mersuilla ajanut ja ei itseasiassa oo ollu pahemmin valittamista. Tuossa pari tuntia sitten oli vielä uusi Actros (n. 7000km ajettu) alla ja on se kyllä ihan ässä peli. Kyllä nuilla vanhemmillakin ajanut ihan mielellään, ei ole kovin pahasti pykineet muistaakseni ikinä.
      Vituttaa vaan kun ei ollut sitä valaistua tähteä, muutamassa muussa firman autossa on ja sehän lyödään ekana tulille. :D
      Scaniahan se tietty pitäisi olla mutta kyllä näilläkin pärjää...

      • wfrewf we

        Eihän uusissa Mersuissa (Actros, Antos) tartte muutakuin vilkaista avainta, niin huomaa että laatu kyseessä. avain semmonn pienen kännykän näkönen, mistä voi hoitaa esim. ilmajouset, lämmityksen, radion (joskus on kopassakin kaijuttimet) yms. vielä kun lisättäisi mahdollisuus laittaa perälaudan kauko-ohjaus tuohon älykapulaan...

        Toki "perusmallissa" avain on semmonen kapula missä vain kaksi nappulaa, mutta ei silti mitään "metallitikkua" Scanian tai Volvon tyyliin xD


      • sc,vo,da,mb ja si
        wfrewf we kirjoitti:

        Eihän uusissa Mersuissa (Actros, Antos) tartte muutakuin vilkaista avainta, niin huomaa että laatu kyseessä. avain semmonn pienen kännykän näkönen, mistä voi hoitaa esim. ilmajouset, lämmityksen, radion (joskus on kopassakin kaijuttimet) yms. vielä kun lisättäisi mahdollisuus laittaa perälaudan kauko-ohjaus tuohon älykapulaan...

        Toki "perusmallissa" avain on semmonen kapula missä vain kaksi nappulaa, mutta ei silti mitään "metallitikkua" Scanian tai Volvon tyyliin xD

        Joopa joo.. mersut ei tosiaankaan ole halvimpia ja ei niissä sen enempää vikoja ole kuin muissakaan merkeissä..


      • kolmi sakara
        sc,vo,da,mb ja si kirjoitti:

        Joopa joo.. mersut ei tosiaankaan ole halvimpia ja ei niissä sen enempää vikoja ole kuin muissakaan merkeissä..

        Mersu on raaka työkalu. Se kestää ja on kohtuullisen hyvä ajaa. Ohjaamo on karu
        ja muovinen niin kuin työkoneenohjaamon kuuluukin. Volvo ja Scania miehet
        ovat sellaisia elämäntapa intiaaneja jotka tykkäävät asua autossa.
        Mersumies tekee duunit ja menee kotiin nautiskelemaan vapaa-ajasta.
        Mieluummin psyysiä soffassa kuin hytissä.


    • MB V-10 only

      Mieluummin sen työajan viettää plyysissä ja leppoisissa olosuhteissa kuin
      muovisessa ympäristössä. Kyllä nuo työpäivät venyvät kuitenkin sellaisiksi
      ettei 8-16 ihmiset voi edes ymmärtää.Olin vannoutunut MB-mies. Nyt on
      ruotsalainen merkki alla.Työpäivät sujuvat kuin huomaamatta.Se uskomaton
      mukavuus ajaessa on sanoinkuvailematonta. Väsyneenä ei kannata lähteä
      rattiin sen verran leppoisaa on meno.Voi jopa nukahtaa.
      Siihen ei Mersussa ollut vaaraa.

    • Venus loistaa

      Yössä loistava.... tähti on sitä jotain......
      Sitä ei svenssoni voi käsittää.

      • rre

        Kyllähän sen ymmärtää että se ottaa pattiin jos toinen saa ajaa Johtähdellä, ja toinen ihan "perus kansanautolla" kuten Scanialla, Volvolla, Sisulla, Ivecolla, Renaultilla, MAN:illa, Dafilla tms


    • Sprinter mies

      Veho mainostaa nyt radiossa mahdollisuudesta lähteä MB testikuljettajaksi.koeajopeleinä mm BM Vito.
      Ei ole paljon koeajettavaa. Etuveto Vitot oli laadultaan ihan alaarvoisia.
      Pyörän laakerit sun muut puhumattakaan ruosteongelmista. huh.huh...
      Printerissäkin on ihmellisiä kulumisongelmia alustasssa jo 100 000 km
      ajetuissa yksilöissä.

      • Nikkari petteri

        Ne tehtiin espanjassa ja perustuivat hanomag-henzelin aikaiseen tekniikkaan.
        Olisikohan esikuvana ollut etuvetoinen MB-100 pakettiauto(Hirvitys)
        Uudet Vitot on kuitenkin eriluokkaa.


      • Nolo Sika

        "Valinta ei siis valitettavasti tällä kertaa osunut kohdallesi, mutta kiitämme silti hakemuksesta ja toivotamme onnea Hockenheimin F1-kisamatkan arvontaan! Arvonnan voittaja julkistetaan Radio Novassa Jussi Hallin Ajoneuvos liikenteessä -ohjelmassa tänään perjantaina 31.1. klo 16 alkaen ja Mercedes-Benz testikuljettaja -sivulla."

        Ei ollut siis OIKEASTI mahdollisuutta lähteä testikuljettajaksi.

        Mersussa on muuten pirun monta lisävarustetta... jopa matkustajan puolen ovi nostaa hintaa 300€ muuten on vain kiinteä seinä siinä, jossa ikkuna


    • Katto reikäpahvia

      Jos nyt lähdetään oikein varustelistaa rustaamaan niin työnantajani antoi minulle
      vuonna 1983 uuden hienon 1013 mersun kohdalla valita haluanko 2 istuttavan
      apumiehen istuimen vai peili lämmittimet. Apumiehen puolen aurinkolipasta ei edes
      kyselty. Sitä ei tullut. Kyllä se Mersu on hieno auto ollut jo 1980-luvulla.
      1980 luvun Volvossa oli jo plyysipenkit ja aurinkolipat. Scanioista en viitsi edes
      puhua. Siitä nähtiin unta. Jottei vinoiluksi menisi niin MB 1013 oli kyllä todella
      kestävä työkalu nimenomaan työkalu.Aina mentiin perille mikä tietysti oli hyvä asia.

      • Only Axor

        Montako MB Antosta olette nähnyt.... niin ei montakaan. Kyllä nyt meni persiilleen
        Axor oli axor eli entinen Iso Atego. Jossain mättää...........Axor se tulee vastaan edelleen joka mutkassa.


      • 2 löytyy
        Only Axor kirjoitti:

        Montako MB Antosta olette nähnyt.... niin ei montakaan. Kyllä nyt meni persiilleen
        Axor oli axor eli entinen Iso Atego. Jossain mättää...........Axor se tulee vastaan edelleen joka mutkassa.

        Auto on aika epäonnistunut tekniikaltaan. Kaksi niitä Turussa liikkuu 1 kovasella ja 1 hhh groupilla

        "Axor se tulee vastaan edelleen joka mutkassa." Suomihan on luvattu vanhojen autojen maa


    • onneton autokuski

      Töissä ajelen uudehkoja FH Volvoja, G-mallin Scaniaa ja Actrosseja. Jos valita saan, niin mieluiten otan Volvon. Mersua vältän kuin ruttoa. Onneksi niillä joutuu ajamaan vain satunnaisesti.

      Isoin syy valinnalleni on ohjaus. Volvon ohjaus on suht nopea. Taitaa tapista tappiin olla vajaa neljä kierrosta, Scaniassa noin viisi kierrosta - Mersussa 6,5 kierrosta! Peruuttaessa saa rattia veivata ihan hulluna ja risteyksissä tuntuu, että auto on puskemassa mutkan suoraksi, kun ei vaan mene korvien väliin, että ihan reilua vauhtia ajettavassa risteyksessä pitää rattia vääntää toista kierrosta.

      I-shift on myös vaihderoboteista toimivin. Uusien Actrosien telligent alkaa jo päästä lähelle. Opticruise on kaikista onnettomin. Se vaihtaa toooooooodella hitaasti ja tekee välillä aivan älyttömiä vaihtoja vain korjatakseen hetken päästä väärän vaihdevalinnan. Melkeinpä tulee Scaniaa manuaaliasennolla ajettua, kun Volvon robotti on automaatilla 99% ajasta.

      Scanian katkaisijoiden sijoittelussa ei ole päätä eikä häntää. Telinnostin ja -kevennin sijaitsevat ratin alla piilossa, samoin sumuvalojen ja ylä-/alapitkien vaihto. Oli aika mielenkiintoinen opetella näkymättömissä olevien katkaisijoiden paikkoja, kun auto tuli alle pari vuotta sitten alkutalvesta ja sitä teliä olisi aina välillä tarvinnut aika kiireen vilkkaa saada kevitetyksi.

      Sekä Mersussa että Scaniassa on myös sitä vikaa, että asianmukaisia katkaisijoita ei ilmeisesti valmistajan valikoimista löydy tai jos löytyy niin ainakin meidän firmassa ne on löytäneet tiensä vain Volvoihin. Esimerkiksi konttilukkojen katkaisin on vain Volvossa varustettu erillisellä vapautusvivulla ulosoton ja tasauspyörästön lukkojen tyyliin. Samoin erilaisia katkaisijasymboleita löytyy Volvon valikoimista esim. työvaloille, lavavaloille, majakoille yms. Helpottaa kummasti vieraalla autolla työskentelyä pimeässä, kun katkaisijoissa on symbolit joissa on taustavalot eikä jotain tulostettua tekstitarraa katkaisijan päällä tai vieressä.

      Mersusta ei meinaa välillä saada ulosottoa päälle kirveelläkään, varsinkin jos on hiukankin pakkasta. Luultavasti kaiketi vain robottivaihteisten ominnaisuus. En tiedä, kun en ole manuaaliversioita ajanut. Mersun robotti ei myöskään lukitse ulosotto päällä vaihdetta. Siinä on äkkiä laatikkoremontti edessä, kun joku tunari unohtaa ulosoton päälle pariksi sadaksi kilometriksi.

      Mersun ovet menevät nätisti kiinni, ei jää ikinä puoliväliin kuten Volvoissa ja Scanioissa. Toisaalta ei tarvitse kummoiseen sivutuuleen ajaa, kun melkein jo päivä paistaa tiivisteen raosta ja suhina on melkoinen. Scaniassakin tuntuu ilmapyörteet pitävän melkoista vinkunaa ajossa. Volvossa on hiljaisinta.

      Itse olen toki varmaan puolet 13 vuoden työurastani ajanut Volvoilla ja se siksikin tuntuu käteenistuvimmalta. Mieluummin joka tapauksessa ajan vaikka 10 vuotta vanhaa kanttilamppu-FH:ta kuin uutta Mersua. Uuden Scanian kanssa on mäkilegendaa lainatakseni vähän fifty-sixty.

      • Mää masennun

        Onneton autokuski. En voi muuta kuin toivottaa onnea onnettomalle urallesi.
        Surullinen tarina mutta niin totta.


    • Commerilla onneen

      Älä valita pohjoisen poika. Mersun päämarkkina alue on Arabimaat,,keski-eurooppa
      ja Intia. Sellaisia lämpöisiä maita kaikki tyynni.Ei Valmistajaa kiinnosta pätkääkään
      "suomalainen onneton autokuski"joka valittaa jostain toiminnoista........
      Kyllä Mersu on luonut sellaisen luottamuksen kuljetusalalla vaikka ajopelit on
      aina olleet todella karuja työkaluja. 1970-1990 luvun Mersut olivat ihan
      saakelinmoisia vehkeitä niitä ei saanut rikki ei sitten millään. Koskaan et jäänyt
      tielle.Niin sanottua patarautaa. Jos nyt olet edes syntynyt silloin kuin vaihtoehtoina
      oli Bedford, Ford Custom,FIAT, ja Renault Saviem niin ymmärtäisit mitä vaarisi on joutunut kokemaan. Laatupeli Commerista jota myös Suomessa Dodgena myytiin en viitsi edes mainita.Eipä noita aikoja kukaan kaipaa......

    • Tähtilipun alla

      Onko uudessa Antoksessa mersulogo valaistu. Onko vakioautossa vai
      pitääkö lisätä varusteluluetteloon kun työnantaja on sellaista härveliä minulle
      tilaamassa.. Vastaus please........................... On tosi tärkeä minulle.

      • 4564654++

        Ei ole vakiona, vaan tulee lisätä listalle


      • Tähtilipun alla
        4564654++ kirjoitti:

        Ei ole vakiona, vaan tulee lisätä listalle

        Kiitos tiedosta!


    • Ruotsista pesee

      Ennen olisin halunnut kyseisen loistavan tähden. Per....le työnantajani osti Scanian sellaisen V-8 kaikilla herkuilla. Nyt olen sitä mieltä ,että valaistu tähti on todellinen vitsien vitsi.

      • Itselläni jäi Scaniasta lähinnä sellainen maku että väkisin koitettu joka asia tehdä eritavalla kuin muissa autoissa, siis ohjaamon ja nappuloiden suhteen. Haluttu väkisin erottua muista... En sanoisi niinkään eduksi.

        Eihän siitä mihinkään pääse että Actros/Antos on nykyaikaisimpia autoja ohjaamon suhteen, näkymä kuin normi henkilöautossa, ja nappulat ja vivut juuri siinä missä niitä osaa etsiäkin... Ajettavuus ja kestävyys voisi olla kuitenkin hieman parempi


      • Ei enää Mersua!!
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Itselläni jäi Scaniasta lähinnä sellainen maku että väkisin koitettu joka asia tehdä eritavalla kuin muissa autoissa, siis ohjaamon ja nappuloiden suhteen. Haluttu väkisin erottua muista... En sanoisi niinkään eduksi.

        Eihän siitä mihinkään pääse että Actros/Antos on nykyaikaisimpia autoja ohjaamon suhteen, näkymä kuin normi henkilöautossa, ja nappulat ja vivut juuri siinä missä niitä osaa etsiäkin... Ajettavuus ja kestävyys voisi olla kuitenkin hieman parempi

        Mersun ohjaamossa tulee mieleen että suunnittelijat ovat arponeet mihin mikäkin hallintalaite tai nippeli sijoitetaan. Ei mitään logiikkaa. Sinne tänne saa kädellä kurkotella että löytää haluamansa. Onneksi firma luopui viimeisestäkin Mersusta. 80-luvulta peräisin oleva hytin suunnittelu ja toteutus ei vain tänäpäivänä enää toimi. Asiat ja tarpeet muuttuu. Mersunkin pitäisi se pikkuhiljaa jo ymmärtää. Ei ihme että Scaniat, Volvot ja jopa Mannit ovat ohi Mersun toimivuuden ja mukavuuden.


      • Ei enää Mersua!! kirjoitti:

        Mersun ohjaamossa tulee mieleen että suunnittelijat ovat arponeet mihin mikäkin hallintalaite tai nippeli sijoitetaan. Ei mitään logiikkaa. Sinne tänne saa kädellä kurkotella että löytää haluamansa. Onneksi firma luopui viimeisestäkin Mersusta. 80-luvulta peräisin oleva hytin suunnittelu ja toteutus ei vain tänäpäivänä enää toimi. Asiat ja tarpeet muuttuu. Mersunkin pitäisi se pikkuhiljaa jo ymmärtää. Ei ihme että Scaniat, Volvot ja jopa Mannit ovat ohi Mersun toimivuuden ja mukavuuden.

        sijoittelu on loogista, esim. sähköikkunoita, peilejä ja peilien lämmitystä ohjataan oven kahvasta, ohjaamon valoa ohjataan valon lähellä olevasta kytkimestä. Ajovaloja kääntänupista, yksi nykäisy etusumuvalo, kakaksi etu ja taka... Eli ihan kuten henkilöautoissa.

        Ja totta, vanhoissa mersuissa oli ongelmia sijoittelun kanssa, napit saattoi olla missä vain. esim sisävalon sai päälle oikean käden puolen nappulasta, ja automaatikan pois vasemman käden puolelta.

        Mutta puhuin nimenomaan tästä uusimmasta Antoksesta ja Actrosista. Jopa radioa löytyy sieltä mistä sitä etsii


      • Ei enää Mersua!
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        sijoittelu on loogista, esim. sähköikkunoita, peilejä ja peilien lämmitystä ohjataan oven kahvasta, ohjaamon valoa ohjataan valon lähellä olevasta kytkimestä. Ajovaloja kääntänupista, yksi nykäisy etusumuvalo, kakaksi etu ja taka... Eli ihan kuten henkilöautoissa.

        Ja totta, vanhoissa mersuissa oli ongelmia sijoittelun kanssa, napit saattoi olla missä vain. esim sisävalon sai päälle oikean käden puolen nappulasta, ja automaatikan pois vasemman käden puolelta.

        Mutta puhuin nimenomaan tästä uusimmasta Antoksesta ja Actrosista. Jopa radioa löytyy sieltä mistä sitä etsii

        Mersukin on vihdoin siis oivaltanut sen minkä pohjoismaiset valmistajat oivalsivat jo 90-luvulla. Ei ihme että Mersu edelleen on kehityksessä jäljessä. Onkohan Mersulla jo kuultu sellaisesta mukavuudesta kuin automaattivaihteisto? Tuskin.


      • Ei enää Mersua! kirjoitti:

        Mersukin on vihdoin siis oivaltanut sen minkä pohjoismaiset valmistajat oivalsivat jo 90-luvulla. Ei ihme että Mersu edelleen on kehityksessä jäljessä. Onkohan Mersulla jo kuultu sellaisesta mukavuudesta kuin automaattivaihteisto? Tuskin.

        Pahimpia on juurikin nuo 90 luvun ja 2000 luvun esim. MAN:it tai ivecot, lähes joka toiminto keinukytkimellä jossainpäin kojelautaa.

        Ja kyllä, mersussa on automaatti, ei edes saa manuaalia näihin uusimpiin. Ja vaihteet löytyy nykyaikaiseen tapaan ratin oikean puolen viiksestä, asentoina D N R eihän sitä muuta normiajossa tarvitse


      • myyränpelotin
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        sijoittelu on loogista, esim. sähköikkunoita, peilejä ja peilien lämmitystä ohjataan oven kahvasta, ohjaamon valoa ohjataan valon lähellä olevasta kytkimestä. Ajovaloja kääntänupista, yksi nykäisy etusumuvalo, kakaksi etu ja taka... Eli ihan kuten henkilöautoissa.

        Ja totta, vanhoissa mersuissa oli ongelmia sijoittelun kanssa, napit saattoi olla missä vain. esim sisävalon sai päälle oikean käden puolen nappulasta, ja automaatikan pois vasemman käden puolelta.

        Mutta puhuin nimenomaan tästä uusimmasta Antoksesta ja Actrosista. Jopa radioa löytyy sieltä mistä sitä etsii

        Onko mersussa niin idioottisysteemit, ettei takasumuvaloa pysty kytkemään ilman etusumuvaloja? Volvossa etusumuvalo kytketään päälle/pois painamalla ja takasumuvalo vetämällä valokatkaisijaa. Sähköikkunoiden, peilien ja repsikan lukon ohjauksetkin on Volvoissa olleet jo kanttilamppuisissa ovessa ja "viirusilmissä" sinne lisättiin vielä peilinlämmitin.

        Robottivaihteisista volvoista löytyy jopa sellainen erikoisuus kuin automaattitoiminen tasauspyörästön lukko. Lukkojen nappi kun on keskiasennossa, kytkeytyy lukot päälle, jos rengas pyörähtää hitaassa vauhdissa tyhjää ja nopeuden noustessa lukot kytkeytyvät automaattisesti pois.

        Oppivaa vakionopeudensäädintäkään, joka GPS-tietoon perustuen tallettaa mäkiprofiilit ja optimoi näin kaasun ja vaihteiden käytön, ei taida löytyä kuin Volvon ja Scanian valikoimista. Ajonvakautus ja turvavyöt ovat kuorma-autoista ensimmäisenä tulleet Volvoon.

        Jarrujen kehityksessä Mersu oli joskus edelläkävijä. Niin ABS kuin EBSkin ovat Mersuihin tulleet ensimmäisenä. Sittemmin mersu on tyytynyt lähinnä kopioimaan muiden innovaatioita.

        Myyränpelotin-nimitys on kuulemani perimätiedon mukaan tullut siitä, kun ruotsalaismerkkeihin aikanaan tuli vaimentimella varustetut ilmankuivaimet ja mersu jatkoi vielä pitkään pölyt ilmoille nostavia kovaäänisiä suhahduksia kompuran heittäessä vapaalle.


      • myyränpelotin kirjoitti:

        Onko mersussa niin idioottisysteemit, ettei takasumuvaloa pysty kytkemään ilman etusumuvaloja? Volvossa etusumuvalo kytketään päälle/pois painamalla ja takasumuvalo vetämällä valokatkaisijaa. Sähköikkunoiden, peilien ja repsikan lukon ohjauksetkin on Volvoissa olleet jo kanttilamppuisissa ovessa ja "viirusilmissä" sinne lisättiin vielä peilinlämmitin.

        Robottivaihteisista volvoista löytyy jopa sellainen erikoisuus kuin automaattitoiminen tasauspyörästön lukko. Lukkojen nappi kun on keskiasennossa, kytkeytyy lukot päälle, jos rengas pyörähtää hitaassa vauhdissa tyhjää ja nopeuden noustessa lukot kytkeytyvät automaattisesti pois.

        Oppivaa vakionopeudensäädintäkään, joka GPS-tietoon perustuen tallettaa mäkiprofiilit ja optimoi näin kaasun ja vaihteiden käytön, ei taida löytyä kuin Volvon ja Scanian valikoimista. Ajonvakautus ja turvavyöt ovat kuorma-autoista ensimmäisenä tulleet Volvoon.

        Jarrujen kehityksessä Mersu oli joskus edelläkävijä. Niin ABS kuin EBSkin ovat Mersuihin tulleet ensimmäisenä. Sittemmin mersu on tyytynyt lähinnä kopioimaan muiden innovaatioita.

        Myyränpelotin-nimitys on kuulemani perimätiedon mukaan tullut siitä, kun ruotsalaismerkkeihin aikanaan tuli vaimentimella varustetut ilmankuivaimet ja mersu jatkoi vielä pitkään pölyt ilmoille nostavia kovaäänisiä suhahduksia kompuran heittäessä vapaalle.

        Valokytkin on samalainen kuin suuressa osassa henkilöautoja, eli samasta vivusta ohjataan kaikki valot, ei ole siis ripoteltu kytkimiä sinne sun tänne


      • myyränpelotin
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Valokytkin on samalainen kuin suuressa osassa henkilöautoja, eli samasta vivusta ohjataan kaikki valot, ei ole siis ripoteltu kytkimiä sinne sun tänne

        Lue joskus mihin vastaat! Volvossakin kaikki valot hoidetaan sillä yhdellä katkaisijalla, mutta takasumuvalon ja etusumuvalon saa kytkettyä erikseen, koska etusumuvalo kytketään päälle/pois sitä ajovalokatkaisijaa painamalla ja takasumuvalo päälle/pois katkaisijaa vetämällä. Turha niitä etusumuvaloja on polttaa esim. silloin kun tiellä oleva lumi pöllyää auton takana.


      • Kikin fani
        myyränpelotin kirjoitti:

        Lue joskus mihin vastaat! Volvossakin kaikki valot hoidetaan sillä yhdellä katkaisijalla, mutta takasumuvalon ja etusumuvalon saa kytkettyä erikseen, koska etusumuvalo kytketään päälle/pois sitä ajovalokatkaisijaa painamalla ja takasumuvalo päälle/pois katkaisijaa vetämällä. Turha niitä etusumuvaloja on polttaa esim. silloin kun tiellä oleva lumi pöllyää auton takana.

        Tämä Pankkiautomaatti-nimimerkki ei tiedä raskaastakalustosta mitään koska on ajanut vain pakettiautoja ja hyvin pieniä kuorma-autoja. Silti kuvittelee tietävänsä kaiken. Kaveri kertoi joskus että soittaa aina poliisit paikalle jos kuorma-auto ajaa hänen edellään alle kahdeksaakymppiä. Hänen edellään ei kuulemma saa hidastella. Tämä nero kertoi vielä tietävänsä syynkin hitaasti ajaville kuorma-autoille. Syy on kuulemma se että kuljettaja pelkää ajaa kahdeksaakymppiä koska auto on niin leveä. Näin tämä totaali-idiootti näillä palstoilla taannoin väitti, tosin silloin vielä mm. Nolo Sika-nimimerkillä.


      • Kikin fani kirjoitti:

        Tämä Pankkiautomaatti-nimimerkki ei tiedä raskaastakalustosta mitään koska on ajanut vain pakettiautoja ja hyvin pieniä kuorma-autoja. Silti kuvittelee tietävänsä kaiken. Kaveri kertoi joskus että soittaa aina poliisit paikalle jos kuorma-auto ajaa hänen edellään alle kahdeksaakymppiä. Hänen edellään ei kuulemma saa hidastella. Tämä nero kertoi vielä tietävänsä syynkin hitaasti ajaville kuorma-autoille. Syy on kuulemma se että kuljettaja pelkää ajaa kahdeksaakymppiä koska auto on niin leveä. Näin tämä totaali-idiootti näillä palstoilla taannoin väitti, tosin silloin vielä mm. Nolo Sika-nimimerkillä.

        Antos on nykylain mukainen 19.000kg auto, mutta sisältä kuin VW Golf :)

        Ja en ole tuollaista väittänyt, jotenkin raukkamaista kun rekisteröimätön tulee haukkumaan rekisteröityä ilman mitään faktaa, en tiedä itkisikö tai nauraisiko


      • rekisteröitymätön
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Antos on nykylain mukainen 19.000kg auto, mutta sisältä kuin VW Golf :)

        Ja en ole tuollaista väittänyt, jotenkin raukkamaista kun rekisteröimätön tulee haukkumaan rekisteröityä ilman mitään faktaa, en tiedä itkisikö tai nauraisiko

        Koita nyt ymmärtää, että kirjoitustyylisi ja yletön myyränpelottimien palvonta paljastavat sinut, vaikka kuinka vaihtaisit nimimerkkiä. Alkuaikoina kirjoitit nimimerkillä Kiki, sitten olit pitkään Nolo Sika, jonka jälkeen siirryit hakkaamaan satunnaisessa järjestyksessä lähinnä w, e, r ja f näppäimiä tai välillä käytit numerosarjoja. Nyt samat ääliömäisyydet jatkuvat rekisteröidyllä nimimerkillä pankkiautomaatti. Mitähän seuraavaksi?


      • ökfmölrjmaötr
        rekisteröitymätön kirjoitti:

        Koita nyt ymmärtää, että kirjoitustyylisi ja yletön myyränpelottimien palvonta paljastavat sinut, vaikka kuinka vaihtaisit nimimerkkiä. Alkuaikoina kirjoitit nimimerkillä Kiki, sitten olit pitkään Nolo Sika, jonka jälkeen siirryit hakkaamaan satunnaisessa järjestyksessä lähinnä w, e, r ja f näppäimiä tai välillä käytit numerosarjoja. Nyt samat ääliömäisyydet jatkuvat rekisteröidyllä nimimerkillä pankkiautomaatti. Mitähän seuraavaksi?

        listasta unohtui ainakin: 87k, margit/birgit ja mitä lie muitakin. kyllä se vaan sillein on että samat aivopierut ja sama kirjoitustyyli kyllä kertoo jotta patonkikuningashan se sieltä suomen turuust yrittää piiloutua, vaan ei onnistu.

        toisaalta ymmärtäähän sen ettei tälläisiä yksinkertaisia pikkujuttuja välttämättä huomioi kun se pää on NIIIIIIN täynnä tietoa kuljetusalan KAIKISTA suoritealoista ja vielä noinkin HURJALLA pullanajo työkokemuksella jotta muita oikein HIRVITTÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • rekisteröitymätön kirjoitti:

        Koita nyt ymmärtää, että kirjoitustyylisi ja yletön myyränpelottimien palvonta paljastavat sinut, vaikka kuinka vaihtaisit nimimerkkiä. Alkuaikoina kirjoitit nimimerkillä Kiki, sitten olit pitkään Nolo Sika, jonka jälkeen siirryit hakkaamaan satunnaisessa järjestyksessä lähinnä w, e, r ja f näppäimiä tai välillä käytit numerosarjoja. Nyt samat ääliömäisyydet jatkuvat rekisteröidyllä nimimerkillä pankkiautomaatti. Mitähän seuraavaksi?

        Käytän vain nimeä Pankkiautomaatti, jotenkin raukkamaista kun REKISTERÖIMÄTÖN tulee haukkumaan REKISTERÖITYÄ perättömillä väittellä, siis todella, todella, todella raukkamaista... Koita aikauistua


      • Kyljys seppinen
        ökfmölrjmaötr kirjoitti:

        listasta unohtui ainakin: 87k, margit/birgit ja mitä lie muitakin. kyllä se vaan sillein on että samat aivopierut ja sama kirjoitustyyli kyllä kertoo jotta patonkikuningashan se sieltä suomen turuust yrittää piiloutua, vaan ei onnistu.

        toisaalta ymmärtäähän sen ettei tälläisiä yksinkertaisia pikkujuttuja välttämättä huomioi kun se pää on NIIIIIIN täynnä tietoa kuljetusalan KAIKISTA suoritealoista ja vielä noinkin HURJALLA pullanajo työkokemuksella jotta muita oikein HIRVITTÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Nimimerkki Pankkautomaatti on se sama sankari joka ajoi peltipoliisiin ja sitten valheella sai oikeusteitse roposensa takaisin ja oikein iltapäivälehtien lööppeihinkin pääsi. Se on sankari jos joku.


      • Kyljys seppinen kirjoitti:

        Nimimerkki Pankkautomaatti on se sama sankari joka ajoi peltipoliisiin ja sitten valheella sai oikeusteitse roposensa takaisin ja oikein iltapäivälehtien lööppeihinkin pääsi. Se on sankari jos joku.

        Muistan tapauksen, eikös siitä ole jo noin vuosi mennyt? No minä tai kukaan muukaa palstalla tuskin asiaan liittyy mitenkään.

        Jotenkin raukkamaista kun rekisteröimätön esittää täysin perättömiä väitteitä ilman mitään näyttöä rekisteröidystä käyttäjästä. En tiedä itkisikö tai nauraisiko


      • Rekisteröitymätön
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Käytän vain nimeä Pankkiautomaatti, jotenkin raukkamaista kun REKISTERÖIMÄTÖN tulee haukkumaan REKISTERÖITYÄ perättömillä väittellä, siis todella, todella, todella raukkamaista... Koita aikauistua

        Hei juttele sinä vaan
        kyllä me sut tunnetaan
        ja vaikka sen valheeksi vannotkin
        niin kyllä me sua uskotaan.

        Seuraavaksi nimimerkiksi voit laittaa vaikka Von Munchausen.


      • Kyljys Seppinen
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Muistan tapauksen, eikös siitä ole jo noin vuosi mennyt? No minä tai kukaan muukaa palstalla tuskin asiaan liittyy mitenkään.

        Jotenkin raukkamaista kun rekisteröimätön esittää täysin perättömiä väitteitä ilman mitään näyttöä rekisteröidystä käyttäjästä. En tiedä itkisikö tai nauraisiko

        Millä tavalla edellisen kirjoitukseni sisältö tai sanoma muuttuisi jos olisin sen kirjoittanut rekisteröidyllä nimimerkillä??


      • Kyljys Seppinen
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Muistan tapauksen, eikös siitä ole jo noin vuosi mennyt? No minä tai kukaan muukaa palstalla tuskin asiaan liittyy mitenkään.

        Jotenkin raukkamaista kun rekisteröimätön esittää täysin perättömiä väitteitä ilman mitään näyttöä rekisteröidystä käyttäjästä. En tiedä itkisikö tai nauraisiko

        Ai niin, milloin menet armeijaan ja mihin palveluspaikkaan olet menossa?


      • ehkötrjhopwt
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Muistan tapauksen, eikös siitä ole jo noin vuosi mennyt? No minä tai kukaan muukaa palstalla tuskin asiaan liittyy mitenkään.

        Jotenkin raukkamaista kun rekisteröimätön esittää täysin perättömiä väitteitä ilman mitään näyttöä rekisteröidystä käyttäjästä. En tiedä itkisikö tai nauraisiko

        no hitostako sinä sen tiedät kuka on rekisteröimätön ja kuka rekisteröity käyttäjä???????


      • Rekisteröitymätön kirjoitti:

        Hei juttele sinä vaan
        kyllä me sut tunnetaan
        ja vaikka sen valheeksi vannotkin
        niin kyllä me sua uskotaan.

        Seuraavaksi nimimerkiksi voit laittaa vaikka Von Munchausen.

        Aika säälittävä oot... tuu jatkaa syyttelyy rekisteröidyllä nimelläsi jolla olet kirjoittanut vaikkapa 100 viestiä


      • Kyljys Seppinen kirjoitti:

        Millä tavalla edellisen kirjoitukseni sisältö tai sanoma muuttuisi jos olisin sen kirjoittanut rekisteröidyllä nimimerkillä??

        Tule arvotelemaan mua sitten kun sulla on pokkaa kirjoittaa rekattuna, vaikkapa nimellä jolla olet kirjoittanut esim. 100 viesti... siihen asti pidä se turpa kiinni :)


      • rekisteröitymätön
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Aika säälittävä oot... tuu jatkaa syyttelyy rekisteröidyllä nimelläsi jolla olet kirjoittanut vaikkapa 100 viestiä

        Sulla on jo kohta 100 viestiä täynnä todistelua, ettet muka ole kaikkien pullakuskien sankari Kiki alias Nolo Sika alias 87k alias margit/birgit alias refwerf alias 5234231 jne. eikä kukaan siltikään usko.


      • rekisteröitymätön kirjoitti:

        Sulla on jo kohta 100 viestiä täynnä todistelua, ettet muka ole kaikkien pullakuskien sankari Kiki alias Nolo Sika alias 87k alias margit/birgit alias refwerf alias 5234231 jne. eikä kukaan siltikään usko.

        Olen kirjoitellut täällä vain rekattuna, ja tällä hetkellä 691 viestiä (oma arvio oli vähän alakanttiin) joten älä viitsi esittää perättömiä väitteitä minusta, jos on faktaa, lyö tiskiin...

        SÄÄLITTÄVÄÄ kun rekisterööimätön pelle arvostelee lähes 700 viestiä rekattuna kirjoittanutta... tule arvostelemaan vaikkapa sen jälkeen kun oot ite kirjoittanut 100 viestiä rekattuna


      • rekisteröitymätön kirjoitti:

        Sulla on jo kohta 100 viestiä täynnä todistelua, ettet muka ole kaikkien pullakuskien sankari Kiki alias Nolo Sika alias 87k alias margit/birgit alias refwerf alias 5234231 jne. eikä kukaan siltikään usko.

        Tosin sen otin kunnioituksena kun luulit mun olevan S. Määttä joka selätti peltipoliisin ekaa kertaa ikinä... Tosin ihme ettei kukaan ole takertunut mediassa siihen että tuomarilla oli sama sukunimi ja S:llä ei ollut mitään todisteita väittämiin...

        No liikkuhan palstalla myös 2007 käviällä poliisin kuoliaaksi ajannut söpöliini T. Kujanpää, joten erehtyminen lienee sallittua...

        Ja ei, en ole tuo T. Kujanpää, vaikka onkin päässyt jo pois vankilasta


      • Rekisteröitymätön
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Tosin sen otin kunnioituksena kun luulit mun olevan S. Määttä joka selätti peltipoliisin ekaa kertaa ikinä... Tosin ihme ettei kukaan ole takertunut mediassa siihen että tuomarilla oli sama sukunimi ja S:llä ei ollut mitään todisteita väittämiin...

        No liikkuhan palstalla myös 2007 käviällä poliisin kuoliaaksi ajannut söpöliini T. Kujanpää, joten erehtyminen lienee sallittua...

        Ja ei, en ole tuo T. Kujanpää, vaikka onkin päässyt jo pois vankilasta

        Ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä. Eikös se mene niin, että OLIT S. Määttä, mutta sittemmin olet sen oikean nimenkin vaihtanut. Senkin asian olet täällä paljastanut.


      • Rekisteröitymätön kirjoitti:

        Ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä. Eikös se mene niin, että OLIT S. Määttä, mutta sittemmin olet sen oikean nimenkin vaihtanut. Senkin asian olet täällä paljastanut.

        En minä ole mikään S. Määttä, edes mun vanhempani ei ole niin sairaita että antaisi niin idioottimaisen etunimen :)

        Totta, nimeni olen vaihtanut (ja puhunut toisella palstalla samalla nimimerkillä aiheesta) mutta siitä on aikaa noin 3 vuotta...

        Mutta eikös se aika epäilyttävää ole että todella poikkeuksellinen oikeudenkäynti, ja syytetyllä ja tuomarilla sama harvinainen sukunimi


      • kelatkaa nyt v
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        En minä ole mikään S. Määttä, edes mun vanhempani ei ole niin sairaita että antaisi niin idioottimaisen etunimen :)

        Totta, nimeni olen vaihtanut (ja puhunut toisella palstalla samalla nimimerkillä aiheesta) mutta siitä on aikaa noin 3 vuotta...

        Mutta eikös se aika epäilyttävää ole että todella poikkeuksellinen oikeudenkäynti, ja syytetyllä ja tuomarilla sama harvinainen sukunimi

        Helvetin idiootit, ettekö tajua että Tuomas ja Sisu on yksi ja sama henkilö joka on vain vaihtanut nimen


      • Rekisteröitymätön
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        En minä ole mikään S. Määttä, edes mun vanhempani ei ole niin sairaita että antaisi niin idioottimaisen etunimen :)

        Totta, nimeni olen vaihtanut (ja puhunut toisella palstalla samalla nimimerkillä aiheesta) mutta siitä on aikaa noin 3 vuotta...

        Mutta eikös se aika epäilyttävää ole että todella poikkeuksellinen oikeudenkäynti, ja syytetyllä ja tuomarilla sama harvinainen sukunimi

        Täällä varmaan ihan pilvin pimein sitten pyörii nimiään vaihdellutta populaa. Kumma vaan kun aina sama kirjoitustyyli. Tässäkin ketjussa elokuulta. Sekin on jännä, että tämäkin pitää nimeä tyhmänä. Tietty saatat olla se, jota Kiki kairaa kakkoseen. Siinä tapauksessa ei voi kuin onnitella. Kaksi todellista sielunkumppania on löytäneet toisensa. Jutut on aivan yhtä aivottomia. Tsemppiä vaan huomiselle. Josko tekin saisitte mahdollisuuden purjehtia avioliiton satamaan.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12343230


    • Tyrät rytkyen

      Hallelujaa.... Onneksi on mersussani valaistu tähti. Ilman tuota ihmettä olisin hukassa.
      Tämä mahtava keksintö johdattaa minut aina oikeaa tietä asiakkaan luokse. Suojelee
      minua kaikilta vaaroilta. Tunne on mahtava en luopuisi siitä vaikka tuo Scanian
      paholaisen torvi toitottaisi tuota ärsyttävää V-8 soundia. Laitan korvatulpat. Se auttaa.
      Sitten tuo katala Volvon velho kauppaa tuota maailman parhainta vaihteistoa sellaista
      kieroa itsetoimivaa lähes unelmaa. Laitan laput silmille kyllä helpottaa. Huh huh..... nyt olen onnellinen mies. Maanantai aamuna johtotähti taas johdattaa ....aamen.

      • Onhan se vaikea koittaa keskustella asiallisesti... No koita pärjätä silti


    • Mika Turtiainen

      Turkulainen poliisi Bengt Lagerroos kirjoitti minullle 8 päiväsakkoa laittomien valaisinten käytöstä kun olin johtotähti päällä ajaessa....

      Ajattelin viedä asian oikeuden käsiteltäväksi, ja pyytää söpöä S. Määttää avustajaksi, mutta palstalla puhutaan hänestä, mutta hän tai kukaan muu ei ole kertonut hänen ETUNIMEÄÄN joten tavoittaminen on lähes mahdotonta. Eli maksetaan pois... 5€ kuukaudessa

    • rokulirakuli

      En ole lukenut tätä viestiketjua kokonaan mutta haluan kuitenkin avautua. Olen suurimman osan ajanut volvoilla ja scaniolla, mutta nyt uudella maunolla (MAN)
      Olen tyytyväinen tähän mennessä auton ajettavuuteen ja tekniseen toimintaan. Ainoa mikä mannissa on huonoa on hytti joka on kyllä tilava, mutta ei suunniteltu asuttavaksi, esim sängyn alle menevä iso jääkaappi jää 25-30 cm näkyviin, ei juma miten hölmösti säilytys lokerot on 3kpl ihan hyvät, mutta sitten taas niiden alla ihan mitääntekemättömät säilytys kolot. Kuskin ja apparin penkkien takana isot tilat mitä on vaikea hyödyntää, kaks kpl roskiksia joita ei saa tyhjättyä muuta kun nostamalla punkkaa joka on kyllä leveä ja hyvä nukkua.Sitten vielä ne ikkunat joita on maakuukammarinpuolella ja ovien yläpuolella mitä hyötyä näistä? Sekä verhoilu on jotenkin surkee .

    • kiljukassu

      kusin sun johto tähden valon sammuksiin haistavittulan kesoililla. SPEDE KA_LERVONLTA TERVEISIÄ

    • Mr.Phillips

      Viisveisaan jos tähti loistaa mutta toinen ajovalo on pimeenä,jarruvalo on pimeenä
      jne edelleen. Laittakaa nyt edes ne pakolliset lamput palamaan vetelykset!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1665
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1525
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1434
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      45
      1401
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1268
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      9
      1147
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe