ahdistaa

vaikeaa

Miten tätä jaksaa? Nyt kuullaan kun suomen puhujat lyö saman naulan kantaan mitä lapista on kuultu. Uskoni tyrmätäan heidän puheissaan. Entä jos olenkin itse vääräuskoinen ja armonvaras?

27

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskotaan

      kaikkia on aina kehotettu uskomaan. ei kylläkään UH-liikkeessä eikä VL hoitokouksissa, näin elävä kristillisyys erottautuu edukseen aina ja kaikkialla.

    • Usko vain hyvä veli tai sisar.

      Kristus on kuollut puolestasi. Sinut on kastettu jo pienenä Kristukseen.

      Et ole riippuvainen ihmisistä, Kristuksen seurakunta on sisällisesti sinussa ja minussa - kaikissa elävissä kristityissä.

      Ikävöinti Jumalan puoleen, niin kuin peura janoaa vesilähteelle, on varmin uskovan ihmisen tuntomerkki.

      • vaikeaa

        Kiitos viestistäsi. Niin uskon. Mutta uskoni alkaa horjua kun joulu/uudenvuoden seurat sekoitti taas. Tulee pelko että olenkin harhapolulla ja minun "kuuluukin" reagoida näin. Ketä minun tulee uskoa kun on monenlaisia ääniä ympärillä? Raamattu kertoo totuuden. Seuroissa taas vietiin luottamus siihen; eihän itse voi mitään ymmärtää.


      • vaikeaa kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi. Niin uskon. Mutta uskoni alkaa horjua kun joulu/uudenvuoden seurat sekoitti taas. Tulee pelko että olenkin harhapolulla ja minun "kuuluukin" reagoida näin. Ketä minun tulee uskoa kun on monenlaisia ääniä ympärillä? Raamattu kertoo totuuden. Seuroissa taas vietiin luottamus siihen; eihän itse voi mitään ymmärtää.

        Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

        Jumalan ilmoitus on Raamatussa. Raamattua lukemalla voit oppia Pyhän Hengen opettamana. Kuuntele sitten lampaan korvillasi kuka saarnaa oikein.

        Seuraavat kun sydämestäsi uskot Jeesuksesta Kristuksesta, niin se riittää pelastukseen:

        Job 19:25 Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.

        Jes. 46:4 Teidän vanhuutenne päiviin saakka minä olen sama, vielä kun hiuksenne harmaantuvat, minä teitä kannan. Niin minä olen tehnyt ja niin yhä teen, minä nostan ja kannan ja pelastan.


      • taivaan tavarat
        vaikeaa kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi. Niin uskon. Mutta uskoni alkaa horjua kun joulu/uudenvuoden seurat sekoitti taas. Tulee pelko että olenkin harhapolulla ja minun "kuuluukin" reagoida näin. Ketä minun tulee uskoa kun on monenlaisia ääniä ympärillä? Raamattu kertoo totuuden. Seuroissa taas vietiin luottamus siihen; eihän itse voi mitään ymmärtää.

        omalla paikkakunnalla varmaan löytyy mitä tarviit, viisauden ja taidon tavarat.


      • jhbgfd

        Matteuksen evankeliumi:
        24:5 "Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta."

        Ylösnousseella Jeesuksella ei ole ruumista!


      • teu.
        jhbgfd kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumi:
        24:5 "Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta."

        Ylösnousseella Jeesuksella ei ole ruumista!

        Kuule . kyllä' Hänellä on ruumis . Etkö huomannut sitä selitystä , Kun Jeesus
        palasi sielulliselta vaellukselta , mitä silloin tapahtui kun hän oli tullut haudalle
        Ja mitä se Salaman muotoinen Enkeli teki siellä , minä kerron ensin hän oli
        tuonut sen Kirkastetun Ruumiin jonka pukemiseen ei meinannut aika riittää .

        Jote Salman muotoinen teki Maanjäristyksen ,ja jossa vartiomiehet meni kuin
        kuolleeksi ( se oli tainnoksiin ) , samalla naiset jotka jo oli tulossa piiloutuivat
        Näin sai Jeesus aikaa Hän oli melkein valmis ,kun Hänen kävi Mariaa sääli
        koska hän itki en tiedä mihin ovat vieneet minun opetytajani ja Mestarini ..

        Kunnes Jeesus astuu lähelle ,nyt ei Maria luule enää,että se olisi puutarhuri
        vaan hän tuntee Kuolleista herätetyn Jeesuksen ei saa vielä koskea mutta
        kohta , ja hän tunnistaa Herransa ..


      • TEU,
        jhbgfd kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumi:
        24:5 "Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta."

        Ylösnousseella Jeesuksella ei ole ruumista!

        24:5. VÄÄRÄT KRISTUKSET ,VÄÄRÄT , ANTIKRISTUKSET .
        KS. 2 TIITS 2:3-12, ,,1 JOH 2: 18-23. ,,ILM. 13: 11-15. ..


    • näin Raamattu

      Oletko uudestisyntynyt, se ratkaisee kaiken.

      Nämä vauvaksteet ovt plusmiinus nolla, Raamattu ei tunne sellaista rituaalia ollenkaan.

      Siellä ei kasteta ketään ennen omaa uskoa ja omaa halua siihen kasteeseen.

      Mikä estää ymmärtämästä näin yksinkertaisia asioita.

      Ja tämä tyhmeliinikin vastaa kerran harhaneuvoistaan Jumalan edessä.

    • elämä, elämä

      Rukoile Jumalalta johdatusta. Samalla voit itse evästäytyä historian faktoilla, köpelösti on aina käynyt niille jotka ovat katkaisseet rakkauden ja luottamuksen siteet Gälliin.
      Sulje korvasi vierailta ääniltä jotka toistavat wanhan eriseuran wanhaa virttä, peitä korvasi molemmin käsin ja juokse kiiruusti huutaen: Elämä, elämä, iankaikkinen elämä!

      "Nyt minä näin unessani miehen lähtevän juoksemaan. Mutta
      ei hän ollut kauaksikaan ennättänyt oman kotiovensa ohitse,
      niin jo huomasivat hänet hänen vaimonsa ja lapsensa ja alkoivat
      huutaa häntä palajamaan, mutta mies pisti sormet korviinsa
      ja juoksi juoksemistaan, huutaen: ”Elämä, elämä, iankaikkinen
      elämä!” Eikä hän taaksensa katsonut, vaan kiiruhti
      halki kedon."
      Bynyan, Kristityn vaellus.

      http://users.jyu.fi/~tuma/kristityn_vaellus.pdf

      • vaikeaa

        Eli minulle käy köpelösti jos en luota jellivaaraan? En tunne heitä, miksi minulta vaaditaan luottamaan tuntemattomiin? Sieltä saan itselleni pelkoa.. He opettavat eritavalla kuin Luther, jota ihmettelen.


      • Olen lukenut Kristityn Vaelluksen. Melko hyvä kirja. Valitettavasti Bunyan oli uudestikastaja eli baptisti. Kirjassa esitetty uudestisyntymiskokemus on kai lähinnä baptistinen, ei siis Lutherin opin mukainen. Kirjassa ei muistaakseni puhuta kasteesta yhtään mitään.


      • juhailpo
        vaikeaa kirjoitti:

        Eli minulle käy köpelösti jos en luota jellivaaraan? En tunne heitä, miksi minulta vaaditaan luottamaan tuntemattomiin? Sieltä saan itselleni pelkoa.. He opettavat eritavalla kuin Luther, jota ihmettelen.

        Vaikeaa kirjoitti aiheesta joka varmaan monen ajatuksissa viime päivinä. Mihin luotan kun on hämmennystä saarnojen ja raamatun välillä?
        Kysy Jeesukselta, Hän elää ja vastaa mielellään kysymyksiimme. Vastaus tulee ajallaan mutta varmasti tulee. Jeesus on sanonut: "Sillä jokainen anova saa ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan" Matt. 7:8


      • teui,

        "elämä, elämä "

        Sanot tuossa että koku on katkaissut Rakkauden sitteen Gälliin .
        Se oli kyllä muittedn Lapin veikkojen kanssa kun näitten , minutsta
        heillä ei ole puhtaat jauhot pussuissa , ja tuskin enää tulee .-.

        Toiseksi , meidän ei tarvitse hakea mitään vaikeita asioita ULKOA.
        kaikki löytyy silti .läheltäkin kuiun lapin veikot, en paremmin sano.-
        Mutta ei tarvitä , mitään ruotsien huutoa eika vääntöä ..

        Raamatussa on kaikki , ne pitää löytää. ja niitä on Runsaati..


      • Pilgrims
        tyhmelin kirjoitti:

        Olen lukenut Kristityn Vaelluksen. Melko hyvä kirja. Valitettavasti Bunyan oli uudestikastaja eli baptisti. Kirjassa esitetty uudestisyntymiskokemus on kai lähinnä baptistinen, ei siis Lutherin opin mukainen. Kirjassa ei muistaakseni puhuta kasteesta yhtään mitään.

        Ei ollut babtisti siinä mielessä, ei hyväksynyt sanan babtisti käyttöä kuin Johannes Kastajan osalta. Kirja on moniselitteinen. Nimi Pilgrims Progress viittaa jopa siihen että pyhiinvaeltaja etenee kohti autuaallista sieluntilaa.


    • Äläkä usko tälläkin foorumilla seikkaileviin hurmahenkiin, uudestikastajiin äläkä usko Gällivaaran pylväspyhimyksiin. Kaikilla ihmisopit mielessä.

    • Jeesuksen haltuun

      Nimimerkille "vaikeaa". Ensiksikin emme voi sanoa vielä, minkä naulan kantaan Suomen saarnaajat lyövät. Tiedämmehän sen että saaranaajat ovat kaikki yksilöitä. Yksi tapa löytää lohdutusta on saada täältä vertaistukea.

      Mitä se kertoo ihmisestä, joka kokee uskonsa tyrmättävän? Se kertoo että matka on kesken ja uskoa koetellaan. Jumala haluaa johdattaa sinua tällaisten koettelemusten kautta USKOMAAN ja luottamaan YKSIN HÄNEN SANAANSA.

      Jos usko (siis vanhurskaus) on YKSIN Kristuksessa, niin se kestää kaikki koetukset, tulivatpa ne mistä suunnasta hyvänsä.

      Kun kokee jonkun opetuksen väsyttävänä, silloin on oikea ratkaisu jäädä pois, ja käydä vain silloin tällöin kuulolla. Ja ennen kaikkea kannattaa säilyttää rakkaus ystäviin. Heikkoudesta nämä ristiriitaiset opetukset johtuvat, eivät siitä että joku tekisi tahallaan pahaa. Kun ymmärtää väärin opettavan olevan vain toisen heikon ihmisen, niin silloin hänen uskonsa ja hänen käsityksensä eivät rasita sinua.

      • kipuna

        " Heikkoudesta nämä ristiriitaiset opetukset johtuvat, eivät siitä että joku tekisi tahallaan pahaa. Kun ymmärtää väärin opettavan olevan vain toisen heikon ihmisen, niin silloin hänen uskonsa ja hänen käsityksensä eivät rasita sinua. "


        Olen pahoillani, mutta en voi olla samaa mieltä. Ainoastaan siinä tapauksessa että el-johtajisto selkeästi ilmoittaisi, että opetuksessa on tällainen heikkouden takaportti, se olisi hyväksyttävää. Mutta siihen ei anneta pienintäkään mahdollisuutta.

        En haluaisi olla jyrkkä, mutta en myöskään halua oppia puolustettavan tuolla perusteella. Jotakin muuta perustetta pitää löytyä.


      • älä epäile
        kipuna kirjoitti:

        " Heikkoudesta nämä ristiriitaiset opetukset johtuvat, eivät siitä että joku tekisi tahallaan pahaa. Kun ymmärtää väärin opettavan olevan vain toisen heikon ihmisen, niin silloin hänen uskonsa ja hänen käsityksensä eivät rasita sinua. "


        Olen pahoillani, mutta en voi olla samaa mieltä. Ainoastaan siinä tapauksessa että el-johtajisto selkeästi ilmoittaisi, että opetuksessa on tällainen heikkouden takaportti, se olisi hyväksyttävää. Mutta siihen ei anneta pienintäkään mahdollisuutta.

        En haluaisi olla jyrkkä, mutta en myöskään halua oppia puolustettavan tuolla perusteella. Jotakin muuta perustetta pitää löytyä.

        kipuna: Kunhan 60 vuotta on mittarissa niin käsitys vahvasta ihmisestä on haihtunut tuhkana tuuleen.

        Heikkoutta se on, ettei ihminen pysy vahvana Kristuksen sanassa. Errityisesti saarnaajia tämä koskee. Lakihenkiset ihmiset ovat nimittäin timantikovia painostajia. Omavanhurskaus tekee armottomaksi toista kohtaan. Monta evankeelista saarnaajaa kuoli, kun "korkean puun" kaatajat hyökkäsivät voimalla Suomeen ja löivät seurakunnan raa'asti kahtia.


      • kipuna
        älä epäile kirjoitti:

        kipuna: Kunhan 60 vuotta on mittarissa niin käsitys vahvasta ihmisestä on haihtunut tuhkana tuuleen.

        Heikkoutta se on, ettei ihminen pysy vahvana Kristuksen sanassa. Errityisesti saarnaajia tämä koskee. Lakihenkiset ihmiset ovat nimittäin timantikovia painostajia. Omavanhurskaus tekee armottomaksi toista kohtaan. Monta evankeelista saarnaajaa kuoli, kun "korkean puun" kaatajat hyökkäsivät voimalla Suomeen ja löivät seurakunnan raa'asti kahtia.

        ...ja vahvuutta se, että voi olla heikko. Heissä Jumala ilmoittaa itsensä. Sitä tässä puheenvuorossani yritin sanoa.


      • vaikeaa

        Aivan, olet oikeassa, eihän sitä vielä tiedä kaikista. Ja kyllä, tässä todella koetellaan. Tahdon luottaa Kristuksen lupauksiin. Tuntuu että seuroissa yritetään viedä tuo luottamus yksin Häneen. Kuulen suoraan että olen väärällä tiellä, koska esim en luota lappiin. Olen niin heikko että se horjuttaa uskoani. Siitä tulee epäilyksiä, miksi olen niin heikko etten luota Jumalaan. Saanko varmasti uskoa lupaukset itselleni vaikken heidän mielestään saa. Olen armahdettu Jumalan lapsi, miksi rauha on hävinnyt. Tällaisia ajatuksia. Ihmistenpelkoa. Ennen yritin seurata kristillisyyttä ja saarnaajia, siitä en rauhaa saanut.


      • päästäänk etiäpäin?
        kipuna kirjoitti:

        ...ja vahvuutta se, että voi olla heikko. Heissä Jumala ilmoittaa itsensä. Sitä tässä puheenvuorossani yritin sanoa.

        Niinpä, mutta kun ei voi olla heikko, silloin pitää näytellä vahvaa ja toimia sen mukaisesti.

        Heikko ihminen voi siis tekeytyä vahvan oloiseksi, jotta näyttäisi muiden silmissä vahvalta. Todellisuudessa on kysymys heikkoudesta. Kun ei kestä erilaisia mielipiteitä ja erilaisia ihmisiä, on panatava erilaisuudelle rajat joiden noudattamista silmillään valvoa.

        Tästä minä kirjoitin, eivät ole siis pahoja, vaan uskossaan heikkoja.


      • kyyvisä ollaan
        vaikeaa kirjoitti:

        Aivan, olet oikeassa, eihän sitä vielä tiedä kaikista. Ja kyllä, tässä todella koetellaan. Tahdon luottaa Kristuksen lupauksiin. Tuntuu että seuroissa yritetään viedä tuo luottamus yksin Häneen. Kuulen suoraan että olen väärällä tiellä, koska esim en luota lappiin. Olen niin heikko että se horjuttaa uskoani. Siitä tulee epäilyksiä, miksi olen niin heikko etten luota Jumalaan. Saanko varmasti uskoa lupaukset itselleni vaikken heidän mielestään saa. Olen armahdettu Jumalan lapsi, miksi rauha on hävinnyt. Tällaisia ajatuksia. Ihmistenpelkoa. Ennen yritin seurata kristillisyyttä ja saarnaajia, siitä en rauhaa saanut.

        Tällasia ajatuksia, tunteita, sinulla, aivan oikein. Nyt sanoit oikein!
        Täällä on lähes kaikki es.lest. henkilöt jakamassa aivan amoja tunteita
        vain erilaisilla intensiteeteillä. Et siis ole tunteinesi yksin. :-)


      • muuttis
        kyyvisä ollaan kirjoitti:

        Tällasia ajatuksia, tunteita, sinulla, aivan oikein. Nyt sanoit oikein!
        Täällä on lähes kaikki es.lest. henkilöt jakamassa aivan amoja tunteita
        vain erilaisilla intensiteeteillä. Et siis ole tunteinesi yksin. :-)

        Kyllä tämä taas koettelee jokaisen uskon perusteita, minunkin. Hädässä huudetaan avuksi Herraa ja turvatkaamme yksin Häneen. Herra, armahda meitä kaikkia!

        Nyt viimeistään on aika alkaa etsimään lohtua ja voimaa Jumalan lupauksista, joita raamatussa on runsaasti.


    • ex lestadiolainen

      Olen entinen lestadiolainen. Minua pienenä ahdisti olla seuroissa. Monta kertaa minut hylättiin kaveriporukasta. En tiiä johtuko siitä, että vanhemmat olivat "epäuskosia"(erosivat uskosta kun olin nuori). Nyt kun kauempaa uskoa tarkastelee, niin kylläpä se oliki kauhean tekopyhä ja ahdistava uskonto! Sillon sitä ei sisäistäny, kun eli siinä. Siinä sisällä tapahtuu paljo sellasta josta ei ulkopuolelle puhuta ja tiiän porukkaa jotka salaa tekevöt "syntejään" ja se on ollut niin kauan ok, kunhan muut eivät siitä tienneet. Lestadiolaisuus on jättäny minuun ikuiset jäljet ja ne ei oo positiivisia. Maailman suurin helpotus oli tajuta, että taivaaseen pääsee muutenki kuin lestadiolaisen anteeksiannon kautta. Lestadiolaisuudessa uskotaan enemmän uskontoon kun jumalaan itessään, vaikkakaan en olisi asiaa itselleni myöntänyt uskonnossa ollessani.

      tulet kokemaan suuren helpotuksen elämässä jos "kiellöt uskosi". Muista että kieltäessäsi et kiellä jumalan olemassa oloa, vaan lestadiolaisuuden! Aluksi voi tuntua myös yksinäiseltä kun OSA lestadiolaisista lopettaa pikkuhiljaa yhteyden pidon, mutta tsemppiä jatkoon! Uskonnossa käytetään hyväksi lapsia ja on monta muura asiaa jota olen ollut vieressä todistamassa, mutta en niitä tässä halua tuoda ilmi, enkö leimata heitä enempää. Itse varmasti tiedät mitä väärää siellä tapahtuu rai tulet tietämään jos siitä eroat. Kauempaa ne asiat näkee sivusta ja ymmärtää mikä on oikeesti oikeen ja mikä ei ja joita ei ymmärtänyt kun siinä uskonnossa eli.

      • ex lestadiolainen, olitko missä lestadiolaisuuden suuntauksessa?


    • outoa joukkoa

      EN ymmärrä jos ei lapsi tunnista isäänsä edes aikuisena vaikka on kuulemma jo pariviikkoisena aseteltu Isänn syliin monen hengen voimalla!

      Miten se on mahdollista kuka tietää.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe