Miten näyttää ikäiseltä?

ainapieniteinityttö

Toivon ettei viestini vaikuta epätoivoiselta ja säälittävältä. Tapanani ei ole kysyä tällaisia asioita mutta jotain asiallisia viinkkejä kaipailisin tähän ongelmaani.

Olen 22-vuotias nuori nainen, jolle koitui kohtaloksi jäädä 152 cm lyhyeksi ja muutoinkin pienikokoiseksi. Tosin olen myös pienikokoinen myös siksi että pyrin siihen. Mutta.. ei ole mukavaa alituiseen todistaa henkilöllisyyttä ostaessasi energiajuoman (k-15 jossain :D) saatika alituiseen todistella baarissa ihmisille täysi-ikäisyyttään. Tuttavani omistaa baarin, ja on kertonut kuinka usein baariasiakkaat ilmoittaneet hänelle kutsuvansa melkekin poliisit kun täällä on alaikäisiä. Kuka muukaan kyseessä kuin minä ja ystäväni. Toisaalta asia ei häiritse, mutta tuntuu että ihmiset kaduilla asennoituu minuun kuin teini-ikäiseen. Hieman noloa kun joku nainenkin alkoi huutamaan että kuka mulle tupakat on ostanut. minä itse. Luoja.

En mielelläni lisäile kuviani tänne, mutta mielestäni käytös on asiallista ja olen rauhallinen luonne muutenkin. Pukeutumiseni ei mielestäni ole mitenkään teinimäistä. En meikkaa mitenkään provosoivasti. Olen kuitenkin ensikättelyssä aina pieni tyttö, jolla on siskonsa paperit tms. Asia on pahentuniut kun värjäsin hiukset vaaleaksi.

Onko kenelläkään kokemusta? Tai jotain pikku vinkkejä? :) Tiedän että aika klisee viesti ja olenkin jo varautunut trollauksiin ja pään lauonta viestejä. Siitä vain. Mutta jos muutama asiallinenkin näin suomi24:ksi saisi.

82

4932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainapieniteinityttö

      Lisäys: anteeksi kirjoitusvirheet. Mobiililaitteella kirjoittelen.

      Ja haluan enemmänkin uskottavuutta. En hae niinkään sitä että näyttäsin vanhemmalta kuin olen tms.

      • nuorekas nainen

        Älä huoli, aika tekee tehtävänsä. Vaikka ihminen 18-vuotiaana tulee täysi-ikäiseksi, hän mielestäni harvoin on tuolloin vielä aikuinen. Nauti rauhassa nuoruudestasi luvan kanssa, äläkä ota painetta siitä, miten tulis olla tai elää, jotta olis oikein AIKUINEN - VAKAVASTI OTETTAVA. Sinä ehdit vielä kyllä..

        Ihmisen identiteetin sanotaan alkavan vakiintua n. 27-vuotiaana, eli itse pitäisin jotain tuollaista ikää aikuisuuden alkamisena sen myötä, kun identiteetti on saavuttanut tientynasteisen kypsyyden - voisiko sanoa, "vakauden". toki ihmisten temperamenteissa on jo luonnostaan eroja.

        (Itse olen 34-vuotias, ja esim. opiskeluporukoissa mua on useimmiten pidetty just n. 27-28-vuotiaana, ja se on mulle OK. Jopa kohteliaisuus, jos olen "noin hyvin säilynyt".)

        Jos kovin on kiire aikuisuuteen ja "vakavastiotettavuuteen", ymmärrän, jos pitää saada kompensoitua jotain, esim. vaikka sitten sitä pituutta.

        Mut nauti nuoruudestasi. äläkä liikaa mieti, miten muut kokevat sut!


      • vanha huuhkaja

        aloitus kuvan nainen.on iältään 35-40 vuotias en ainakaan pidä nuorempana.


      • Ratkaisu
        nuorekas nainen kirjoitti:

        Älä huoli, aika tekee tehtävänsä. Vaikka ihminen 18-vuotiaana tulee täysi-ikäiseksi, hän mielestäni harvoin on tuolloin vielä aikuinen. Nauti rauhassa nuoruudestasi luvan kanssa, äläkä ota painetta siitä, miten tulis olla tai elää, jotta olis oikein AIKUINEN - VAKAVASTI OTETTAVA. Sinä ehdit vielä kyllä..

        Ihmisen identiteetin sanotaan alkavan vakiintua n. 27-vuotiaana, eli itse pitäisin jotain tuollaista ikää aikuisuuden alkamisena sen myötä, kun identiteetti on saavuttanut tientynasteisen kypsyyden - voisiko sanoa, "vakauden". toki ihmisten temperamenteissa on jo luonnostaan eroja.

        (Itse olen 34-vuotias, ja esim. opiskeluporukoissa mua on useimmiten pidetty just n. 27-28-vuotiaana, ja se on mulle OK. Jopa kohteliaisuus, jos olen "noin hyvin säilynyt".)

        Jos kovin on kiire aikuisuuteen ja "vakavastiotettavuuteen", ymmärrän, jos pitää saada kompensoitua jotain, esim. vaikka sitten sitä pituutta.

        Mut nauti nuoruudestasi. äläkä liikaa mieti, miten muut kokevat sut!

        Tuo ensimmäinen vastaus jo sisälsi heti tekstinsä alussa olennaisen ratkaisun, se on myös ratkaisu moniin muihin ongelmiin, älä huoli.

        Toinen olennainen asia mihin aloittajan kannattaa kiinnittää huomiota, on omat ennakkoluulot.

        'Tiedän että aika klisee viesti ja olenkin jo varautunut trollauksiin ja pään lauonta viestejä. Siitä vain'.

        Tällä tavoin olet valmiina ottamaan vastaan huonoja asioita. Se on monille puolustusmekanismi, jolla on tarkoitus lievittää tulevaa negatiivista vuorovaikutusta, siten ettei se tule yllättävänä shokkina, vaan jo valmiiksi odotettuna asiana.

        Tuo ei ole oman etusi hyväksi. Muuta asennettasi siten, että tulevat tapahtumat tulevat aina sinulle täysin uutena ja odottamattomana asiana.


      • nuorekas nainen
        nuorekas nainen kirjoitti:

        Älä huoli, aika tekee tehtävänsä. Vaikka ihminen 18-vuotiaana tulee täysi-ikäiseksi, hän mielestäni harvoin on tuolloin vielä aikuinen. Nauti rauhassa nuoruudestasi luvan kanssa, äläkä ota painetta siitä, miten tulis olla tai elää, jotta olis oikein AIKUINEN - VAKAVASTI OTETTAVA. Sinä ehdit vielä kyllä..

        Ihmisen identiteetin sanotaan alkavan vakiintua n. 27-vuotiaana, eli itse pitäisin jotain tuollaista ikää aikuisuuden alkamisena sen myötä, kun identiteetti on saavuttanut tientynasteisen kypsyyden - voisiko sanoa, "vakauden". toki ihmisten temperamenteissa on jo luonnostaan eroja.

        (Itse olen 34-vuotias, ja esim. opiskeluporukoissa mua on useimmiten pidetty just n. 27-28-vuotiaana, ja se on mulle OK. Jopa kohteliaisuus, jos olen "noin hyvin säilynyt".)

        Jos kovin on kiire aikuisuuteen ja "vakavastiotettavuuteen", ymmärrän, jos pitää saada kompensoitua jotain, esim. vaikka sitten sitä pituutta.

        Mut nauti nuoruudestasi. äläkä liikaa mieti, miten muut kokevat sut!

        Lisään vielä pukeutumisesta: jos olet keskiluokkainen porvarishenkinen (aloituskuva viittaa vähän siihen suntaan), niin pukeutumisella voit vaikuttaa siihen, jos haluat olla vakavastiotettava.

        Kun pukeudut "maulla, tyylillä (ja rahalla!:D)" niin kaksikymppisenä voit olla halutessasi ulkoisesti aivan yhtä aikuisen näköinen siinä missä kolmikymppinenkin. (Vinkkaan: esim. Prinsessa-Madeleine -tyyli-ihanteiset ihmiset, ota heistä oppia. Älä unohda helmi-korvakoruja! Itsestäni ne on vaan niin kliseiset, kun niitä alkaa olla jo joka toisella. Vähän sama juttu kuin mitä oli valkoiset Conversen tennarit viime- tai edellisenä kesänä. Tai ne Stockan Longcamp-laukut taannoin. ---- Itselläni on kirjahyllyssä Tyttö ja helmikorvakoru -kirja. Kirjoittaja Tracy Chevalier. Helmikorvakoruneitoset (mikä ettei muutkin), lukekaa kirja (historiallisiin tositapahtumiin pohjautuva)!

        Älkää nyt sitten vaan ymmärtäkö väärin mua ja "nokkiintuko"! Jokainen VALITSEE tyylinsä itse, eikä siinä mitään -

        Itse olen hieman boheemi luonnonlapsi, ja tyylini on sen mukainen. Eli ei sillä tavalla "aikuinen" (jos sillä tarkoitetaan "tyylikästä"). Eli voi tosiaan vaikuttaa siihen, jos mua pidetään nuorempana. Mut ei se mua haittaa. Kun tulen ihmisten kanssa tutuiksi, menettää viimeistään merkityksensä.

        Teinityyli (aikuisella naisella) sitten tosiaan asia erikseen. Josta tuleekin mieleeni: teinit kulkee joskus talvipakkasella kaupungilla vastaan takki auki, RINTA paljaana, vaikka kaulassa olisikin jollakin tavalla kietaistu huivi. (Auts!!) Ja toinen juttu on ne tennarit, joihin on korkeintaan sullottu villasukat lämmikkeeksi.. Onko siis "tyylikkäitä" talvikenkiä vaikea löytää, vai eikö niihin riitä raha.. kyselee "mummo":D


      • mustikka007
        nuorekas nainen kirjoitti:

        Älä huoli, aika tekee tehtävänsä. Vaikka ihminen 18-vuotiaana tulee täysi-ikäiseksi, hän mielestäni harvoin on tuolloin vielä aikuinen. Nauti rauhassa nuoruudestasi luvan kanssa, äläkä ota painetta siitä, miten tulis olla tai elää, jotta olis oikein AIKUINEN - VAKAVASTI OTETTAVA. Sinä ehdit vielä kyllä..

        Ihmisen identiteetin sanotaan alkavan vakiintua n. 27-vuotiaana, eli itse pitäisin jotain tuollaista ikää aikuisuuden alkamisena sen myötä, kun identiteetti on saavuttanut tientynasteisen kypsyyden - voisiko sanoa, "vakauden". toki ihmisten temperamenteissa on jo luonnostaan eroja.

        (Itse olen 34-vuotias, ja esim. opiskeluporukoissa mua on useimmiten pidetty just n. 27-28-vuotiaana, ja se on mulle OK. Jopa kohteliaisuus, jos olen "noin hyvin säilynyt".)

        Jos kovin on kiire aikuisuuteen ja "vakavastiotettavuuteen", ymmärrän, jos pitää saada kompensoitua jotain, esim. vaikka sitten sitä pituutta.

        Mut nauti nuoruudestasi. äläkä liikaa mieti, miten muut kokevat sut!

        Muakin luultu alaikäiseksi tyttöseksi.
        Oon sentään jo 34! Oli todellakin kohteliaisuus.
        Pienehkö kyllä oon,155cm ja 51 kg.
        Yleinsä luullaan n.22 vuotiaaksi...


    • ---Jenni

      Moikka!

      Mulla ei ole oikeastaan mitään kunnon vinkkejä, mutta "kärsin" täysin samasta asiasta.

      Olen 25 v., 155 cm ja melko hoikka. Minulla on melko pyöreät kasvot ja usein sanotaan, että olen lapsenkasvoinen.

      Mua ärsyttää kovasti, että luullaan aika ajoin maks 18 vuotiaaksi. Erityisesti tässä ärsyttää se, että ihmiset ASENNOITUU muhun eri tavalla, kun luulevat että olen pikku kakara.

      Sitten jos erehdyn jollekin sanomaan, että riepoo ku luullaan niin paljon nuoremmaksi ni saa aina kuulla saman virren että "olisit tyytyväinen että luullaan ja että kaikki naiset haaveilee aina näyttävänsä nuoremmalta". Ehkä, jos ikää on vaikka 40 ja näyttää 30-vuotiaalta. Mutta mielestäni on täysin eri asia luulla aikuista ihmistä teinitytöksi ja suhtautua häneen tämän mukaisesti.

      Edellisessä työpaikassakin mua luultiin TET-harjottelijaksi ja koululaiseksi (kunnes tämän heille korjasin). Mua opastettiin ja paapottiin myös sen mukaisesti, etten osaa mitään, vaikka olin työskennellyt alalla jo vuosia ja täysi ammattilainen.

      Jep, mutta pukeutumisessa esim. bleiserit, aikuismaiset kengät (joissa erillinen korko) ja silmälasien malli (jos sellaisia käytät) vaikuttaa asiaan.

      • ainapieniteinityttö

        Elämän kevät. Kai sitä sitten bleiseri käyttöön eihä siinä muu auta. Kenkäpuoli näyttänee olevan kunnossa kun ei ole kuin korkkarit jalassa.

        Ja yhdyn samaan, nimenomaan asennoituminen on tässä se suurin ongelma. Alkaa pikkuhiljaa jo herää epäilys, että tässähän on talouskin kohta vaakalaudalla, kun työhaastattelussa luo itsestään lapsen kuvan?

        Toisille ihmisille kun tästä alkaa sanomaan jotakin, niin vastaavat juuri jotenkin: "Mutta sitten kun olet 50-vuotias, niin näytät varmaan 30-40-vuotiaalta". No tästä en siis tietenkään kieltäytyisi.

        Mitä turhautuneisuuden jälkeen voi enää sanoa näinkin "pintaliito"asiaan. Ei auta kuin kokeilla. Lykkyä tykö vain sinnekin!


      • ---Jenni
        ainapieniteinityttö kirjoitti:

        Elämän kevät. Kai sitä sitten bleiseri käyttöön eihä siinä muu auta. Kenkäpuoli näyttänee olevan kunnossa kun ei ole kuin korkkarit jalassa.

        Ja yhdyn samaan, nimenomaan asennoituminen on tässä se suurin ongelma. Alkaa pikkuhiljaa jo herää epäilys, että tässähän on talouskin kohta vaakalaudalla, kun työhaastattelussa luo itsestään lapsen kuvan?

        Toisille ihmisille kun tästä alkaa sanomaan jotakin, niin vastaavat juuri jotenkin: "Mutta sitten kun olet 50-vuotias, niin näytät varmaan 30-40-vuotiaalta". No tästä en siis tietenkään kieltäytyisi.

        Mitä turhautuneisuuden jälkeen voi enää sanoa näinkin "pintaliito"asiaan. Ei auta kuin kokeilla. Lykkyä tykö vain sinnekin!

        Kiitos samoin! :)


      • Ottaa osaa...

        "...saa aina kuulla saman virren että "olisit tyytyväinen että luullaan ja että kaikki naiset haaveilee aina näyttävänsä nuoremmalta". Ehkä, jos ikää on vaikka 40 ja näyttää 30-vuotiaalta."

        Just näin. Mä olen nyt neljissäkymmenissä, ja onhan se kiva, kun luullaan vähän nuoremmaksi. Mutta: tosiaan silloin nuorempana mua ei otettu ollenkaan tosissaan lapsellisen ulkonäköni vuoksi. Kohdeltiin kuin pikku tyttöä - ei kuin aikuista ihmistä.

        En voi muuta sanoa, kuin että syvä osanottoni. Pukeutumisella voi saada jotain pientä vaikutusta aikaiseksi. Ainakaan ei kannata saparot ja vaaleanpunainen toppatakki päällä hillua. Se ei kyllä mielestäni sovi muutenkaan aikuiselle naiselle. Vielä parempi neuvo on: kehittäkää luonnetta!


    • -gzljn

      Tulee mieleen että lyhyet hiukset vois auttaa asiaa, olkapäille yltävät tai lyhemmät mut jos polkkamittaset ni ilman otsatukkaa. No, kampaaja varmaan osais paremmin neuvoa.

    • ikikikiki

      22v= kakara. joten saat siltä näyttääkin. :)

    • vuodet vierii

      Älä välitä muista. Pidä henkkarit aina mukanasi pahan paikan tullen. Itse olen joutunut jäämään ravintolan ulkopuolelle ja koko seurueeni minun takiani, kun ei minulla ollut mukana henkkareita. Olin naimisissa ja pienen pojan äiti jo siinä iässä eli 26vuotiaana, mutta lapsi ei ollut mukana, mies kyllä. Pienimuotoiset sukujuhlat jäi siinä ravintolassa juhlimatta pöytävarauksesta huolimatta. Tätä syrjintää jatkui kunnes ikää oli reippaasti yli 30v. Hyvää oli, että sain matkustaa lapsilipulla linja-autoissa, jos yksin kuljin. Nyt muistelen haikeana niitä aikoja:))
      Ps. Olisinpa nähnyt kyseisen huutelijan naaman, kun olisit vilauttanut omaa henkkariasi hänelle tupakkatauolla)). Siskon papereista syyttely on jo paha juttu. Koeta kestää.

    • miesvaanminä

      Hei, minä olen mies joka on koko ikänsä kärsinyt tästä samasta. Nykyisin olen 44 vuotta ja vasta viime aikoina olen saanut hyötyä tästä nuoresta olemuksestani. Tässä iässä on hyötyä että näyttää noin 36 vuotiaalta.

      Minulla on varsin samalaisia kokemuksia kuin teilläkin, ei ole kiva aloittaa aikuiselmää 20 vuotiaana kun koko muu ihmiskunta ajattelee sinun olevan 16 v. Ja kuten kirjoittajat toteavat, niin kyse ei ole mistään turhamaisuudesta vaan ihan työurankin onnistumisesta ja minulla vielä miehenä parisuhdemahdollisuuksista.

      Minäkin kun aloitin ensimmäisen työni 22 vuotiaana niin kaikki kuvittelivat minun olevan TET-harjoittelija...tosi kivaa!! Ja näitä työpaikkaesimerkkjä minulla riittäisi muitakin...kuten esim. 30 vuotiaana aloitin yhdessä myyntitehtävässä...kollega sitten alkoi määkimäään "En ymmärrä että miksi noin nuoria otetaan näihin hommiin..." Kysyin häneltä että minkä ikäinen hän itse oli..no hän oli minua puolisen vuotta nuorempi.

      Parisuhteen hannkiminen nuorena miehenä oli lähes mahdotonta koska ei kukaan nainen mitään poikaa halunnut itselleen.

      Mutta kuten toteisin tuossa alussa: odottakaa tänne neljäänkymppiin niin homma kääntyy vihdoin voitoksi. Minullakin on tuuhea tukka ja siloiset posket samaan aikaan kuin oman ikäiseni miehet (ja nuoremmatkin) ovat jo ihan kaljuja papparaisia. Arvatkaa kuka deittailee ahkerasti eri-ikäisiä naisia nykyisin...:)

    • Ole onnellinen jos olet noin nätti tyttö kun tuo kuvan tyttö. Jos et vaikkapa junassa yletä nostamaan laukkuasi hyllylle niin Sinun ei tarvitse kun hymyillä niin miespuolisia auttajia on jonoksi asti. Katselen usein Metro asemalla kun 5-6 vuotiaat lapset kurottautuvat varpailleen ostaakseen lippu automaatista matkalipun. Mutta silloin tällöin joutuu opastamaan 2 metristä miestä lipun ostamisessa koska he eivät osaa käyttää lippu automaattia.

      • Vanha ja tyhmäkö?

        Ootko vähän vajakki?
        Noi kuvat mitä lisäillään tänne etusivun keskusteluihin on kuvituskuvia kuten esim sellaisia mitä joissakin uutisissa on.


      • vajaapa jo
        Vanha ja tyhmäkö? kirjoitti:

        Ootko vähän vajakki?
        Noi kuvat mitä lisäillään tänne etusivun keskusteluihin on kuvituskuvia kuten esim sellaisia mitä joissakin uutisissa on.

        Eipä tässä joukossa tarvitse kenenkään olla selvästikään yksin. Oletko itse vähän hidas, vai onko lukemisen ymmärtämisessä vikaa?

        "jos olet noin nätti tyttö kun tuo kuvan tyttö" ei välttämättä ja pelkästään tarkoita että sanottaisiin valokuvan olevan kuva AP:stä, vaan että jos AP näyttää yhtään samanlaiselta kuin kuvassa näkyvä tyttö.

        Näyttää melko nololta haukkua muita kun itse näyttää lilluvan samassa mudassa mistä muita syyttää.


    • "kiäpiö"

      Tuuppas tänne susirajalle niin et kyllä kauan näytä nuorelta, täällä on elämä niin kurjaa ja raskasta jo vuoden oleskelu vanhentaa pärstää kymmenellä vuojella...

    • Joo kyllä itsekkin lyhyenä ja nuorennäköisenä miehenä olen saanut kuulla siitä. Vaikka olen jo päälle 30 niin vieläkin aina silloin tällöin kysellään papereita, mutta ainakin itse otan asian huumorilla kun eipä tuolle pituudelle ole juuri mitään tehtävissä :) että ei muuta kuin tsemppia ja ei kannata ottaa asioita liian vakavasti. Eikös se jotenki sillai mennyt, että huumorin kukka on se kaunein ;)

      • N50+ vaan

        Näin justiinsa huumorilla mennään.... Itse ap ikäisenä olin aviossa ja minulla vuoden ikäinen poika ...niin tuli joku vanhempi mies siihen jotain kauppaamaan ja ei myyny mulle vaan vanhempia kysy ovatko kotona....minä en saanut sanotuksi mitään...se silloin suututti kun lapseks luulee , mutta naurattanut on monesti myöhemmin....ja vieläkin 50 oon ikinuoren näköinen kukaan ei usko että 50v täytin oon pysyny mitoissa ym ja kai saanut hyvät geenit...että älä välitä kulkea pää pysyssä omia polkujasi....korkkarit tai ei...hih...minä en kysele enää muilta vaan elän elämääni...kaikkea hyvää elämääs!Tässä iässä tuo jo imartelee kun mies puoliset kehuu ja naiset kateelisia...mut elämä on:)


    • olen yli 40-vuotias

      Noin lyhyitä on muitakin, et ole ainoa...; itse olen jopa pari senttiä lyhyempi enkä koe kärsineeni siitä juuri muutoin kuin käytännön asioissa (vaatteet, kengät, astia- ym. kaapit jne.), kymmenkunta lisäsenttiä tekisiä välillä terää... ;)

      Muistan kuinka joku vieras luennoitsija sanoi kauppaoppilaitoksessa aikoinaan 1980-luvun lopulla, että 4-kymppisten pitäisi olla tyytyväisiä jos heiltä kysytään henkkaria raflaan mennessä ;) Mutta muistan kyllä miten itseäkin joskus yhtä aikaa ärsytti ja huvitti, kun henkkaria kysyttiin silloin jo täysi-ikäiseltä ihmiseltaä - sittemmin on kyllä muuttunut se että henkkaria pitäisi kysyä kaikilta tietyn "ikänäon" omaavilta (eli alle 30-vuotta näyttäviltä) ihmisiltä eli ollaan menty ns. yleisvanhenevuuteen siinä.. Joskus se tuntui hieman hassultakin töissä (tiskin takana), mutta kyllä siihen tottui - ja nauroin eräälle ihmiselle jolta joskus kysyin paperia että ottaa / ottaisi positiivisesti kun luulin nuoremmaksi kuin oli... ja siitä tuli hieman hubaa...;)

      Mitä tulee vanhenevuuteen ja muuttuvuuteen, niin jokainen vanhenee - halusi tai ei - joka päivä. Muuttuminen (niin ulkoisesti kuin sisäisesti) on sitten enempikin henkilökysymys - jotkut eivät muutu juuri koskaan, jotkut taas hyvinkin paljon. Ja jotkut ovat enempi "vanhana syntyneitä" ja toiset nuorekkaampia vielä 80-kymppisenäkin...

    • suku juu

      kai nuorelta näyttäminen on ainakin osittain suvun tuomaa omassa äidin suvussa lähes kaikkia luullaan nuorenmaksi naaman ja olemuksen perusteella.

    • 2kuksaa

      oot tosi seksikäs nuori nainen! oon aina tykänny pienistä ja sievistä!

    • sdfvsdfv

      No tatskaa vaikka sosiaaliturvatunnuksesi otsaan niin kaikki tietää minkä ikäinen olet

    • Senora

      Olin myös 22-vuotias, kun minulta vielä kysyttiin papereita täysi-ikäisyyteni todistamiseksi, vaikka olen 177 cm. Olin hoikka ja pitkä nuori nainen. Siitä on yli 30 vuotta ja voit uskoa, että muistelen sitä kaiholla. Olen kyllä ihan tyytyväinen näihin ikävuosiin, mutta kiloihin en. No, niihin voin tietysti itse vaikuttaa ja koko ajan yritänkin.

    • Nuoruus

      Älä... sain liki 20 v.sitten hyvät naurut 2 lapsen äitinä, jolla oli samanlainen vihkisormus kuin kanssakulkevallakin, joka päästettiin Remua kuuntelemaan. Onneksi siippa älysi tulla etsimään minua, ja sain autosta ajolupani haettua. Portsarin ilmeet kyllä vaihteli läiskikkäästä tulipunaiseen-
      se nyt vaan on silleen, että nuorekkaita epäillään. Minuakin sen ajan jälkeenkin epäiltiin poikieni sisareksi, kerran rock-tapahtumassa minulle joku kiljui että 12 vuotias ei saa polttaa tupakkaa! Käännyin katsomaan lähelle- lapsiini, jotka ei ihan pieniä olleet. Kummallakaan ei kärynnyt eikä lähistöllä ollut ketään muuta tupakoivaa- kuin minä itse.
      Nolohan sille sanojalle vähän tuli...

    • jo on ongelmat

      Kesk. aloittajalle: Osta olkaimet ja piirrä tussilla viikset

    • Punaposkiblondi

      Uskottavuusongelma oli minullakin nuorena, olin vielä blondi. Minua luultiin mieheni kotiapulaiseksi ja kysyttiin 26 vuotiaana ravintolassa paperit. Ja punastuin herkästi.

      Uskottavuutta opettelin puhumalla hieman painokkaasti, katsomalla ihmisiä silmiin ja pitämällä yllä hyvää ryhtiä. Vähän auttoivat mutta lopulta lapsekkuus kyllä hävisi vasta iän myötä. Vakaaksi opettelemisesta on kyllä nyt hyötyä, minut otetaan nykyään vakavasti ja huomaan että kuunnellaan työkavereitani paremmin. Tunnen että minua pidetään luotettavana. Työhaastatteluissa pärjään hyvin, sekin on todiste, siis pääsen niihin työpaikkoihin.

      • VILI VILPERI

        "luultiin mieheni kotiapulaiseksi".. No taisi olla muutakin luuloa.. Voi jumankekka mikä valhe tai sitten oli maksullisen näköinen.. vai että "mieheni kotiapulaiseksi". Just tyypillinen blondi ja ihan varmasti (jos totta oli) niin et tosiaankaan tajunnut/tajua vieläkää miksi sinua luultiin.. Värjää hiukses


    • usko pois

      Sinuna olisin onnellinen siitä että olet nuori ja ehkä vieläkin nuoremman näköinen.
      Sinun asiat on hyvin.

    • VILI VILPERI

      Ensinnäki. Älä osta energiajuomaa ja tupakkaa, ihan silkkaa sontamyrkkyä ajat kitusiisi. "Pyrin olemaan.." pienikokoinenko vai laiha? No laihuuteen voikin pyrkiä muttei pituuteen. Korvaat ilmeisesti myös terveellisen ravinnon energiajuomilla? Ja viimeiseksi, olet 22 vuotias.. HALOO 22!! Pitäisikö sinun omasta mielestäsi näyttää 50 vuotiaalta, että olet tyytyväinen. Ei 22 vuotias näytä aikuiselta. Olisit tyytyväinen. Ja ihan oikeasti, jätä ne energiajuomat sinne kaupan hyllyyn.. Kaiken lisäksi, olet vetässyt jutun täysin hatustasi, koska jos 22 vuotiaan ainoa ongelma on se, ettei saa energiajuomaa ja tupakkaa kaupasta, niin paljon on sullakin oppimista ja lapsekas bimboblondi... Voi saakeli, mikä kakara

    • kyl siihen tottuu

      Itse olen liki 40 v, ja edelleen joudun Alkossa tai tupakkaa ostaessa silloin tällöin kaivelemaan henkkarit esiin.

      En ole pienikokoinen mut ilmeisesti näytän vain nuoremmalta. En tosin myöskään pukeudu kuin normi keski-ikäinen nainen.

      • VILI VILPERI

        "kyl siihen tottuu" ja aloittajalle.. No ei se kauaa kestä kun naama on kun petolinnun persus, kun vetelee viinaa, tupakkaa ja enregiajuomaa.


      • VILI VILPERI kirjoitti:

        "kyl siihen tottuu" ja aloittajalle.. No ei se kauaa kestä kun naama on kun petolinnun persus, kun vetelee viinaa, tupakkaa ja enregiajuomaa.

        jep, kyllä toi rööki pitää huolen, että lärvi rupee näyttämään vanhalta ;D)
        ei tarvi kauaa odottaa


    • vanha

      kannattasko odottaa "hetki"...
      kohta toivoisit olevasi nuoremman näkönen!

    • high heels

      Kengät tekee naisen eli aikuisten korkkarit jalkaan, eikä mitään teinien lenkkareita.

    • Da daa

      Lohduttaudu sillä, että maassa ne tärkeimmät työt tehdään.
      Moni arvostaa myös s*ihinotto korkeutta

    • Säilynyt

      Ole vain tyytyväinen siihen että näytät nuoremmalta. Nyt se voi vaivata kun haluat näyttää ikäiseltäsi. Mutta kun vanhenet mielesi muuttuu. Olet onnellinen nuoresta ulkonäöstäsi. Hivelee itsetuntoa kun sinua sanotaan aina nuoremmaksi kuin olet.

    • Pitkä nainen

      Sorry, mutta pienet ihmiset eivät ole kovin uskottavia, sen tähden monet pienet ihmiset koettavat olla niin tärkeitä, hyökkääviä ja aina äänessä. Viimeistään iän myötä, kun turha itsensä korostaminen vaimenee, tulee elämän viisautta ja itsetunto kohenee, heitä aletaan arvostaa ja pitämään uskottavina ja aikuisina.
      Pienten ihmisten ei pitäisi olla niin päällepäsmäreitä, varsinkaan jos ei ole elämänkokemusta ja itsevarmuutta.
      Kaikkea hyvää pienille ihmiselle.

    • urts

      Näyttämällä henkkarit. Yksinkertaista.

    • hyh1

      ole onnellinen kun näytät nuorelta,kyllä se elämä nuolee kun tulee ikää sulla mutta,tuo on ihan tyhmä kysymys sulta.nauti nuoruudesta kun vielä voit. ja nuorista kasvoista....

    • Deepi

      Olen itse 30-vuotias, viimeisellä kolmanneksella raskaana (toista lastani odotan) ja vaikka olen pitkä (170cm), niin ruumiinrakenteeltani en ole ns. "tätimäinen". Pitkä, hoikka ja babyface (jolla tällä hetkellä tosin mahan kohdalla pallero, mutta ei enää kauaa).

      Olen aina ollut ikäistäni nuoremman nököinen ja piirteeni ovat kasvoissa "pehmeät". Äitini on 50-vuotias, saanut aikoinaan putkeen viisi lasta, eikä hänelläkään ole esim. kasvojen alueella ryppyjä, ylimääräisiä kiloja tmv.. Siskoni on samaa sarjaa. Esim. 37-vuotias työkaverini näyttää kasvojensa/vartalonsa puolesta vanhemmalta kuin äitini. Anoppini on kolme vuotta äitiäni vanhempi ja miehen sisko minun ikäiseni. Heillä näyttäisi ikääntyminen näkyvän hyyyyyvin paljon aikaisemmin ja jopa mieheni siskolla on silmäkulmissa jo selkeitä juonteita.

      Itse en ole tätä koskaan ongelmaksi kokenut. Toivottavasti sukuni naisten geenien vaikutus kestäisi mahdollisimman pitkään ja säilyisin nuoremman näköisenä kuin oikeasti olenkaan.

    • bakabaka

      Sama homma täälläkin, tosin itseäni tuo ei haittaa. Pukeudun nykyään hyvinkin huomiota herättäviin vaatteisiin, jolloin minua luullaan yleensä max. 18-vuotiaaksi. Otan sen kohteliaisuutena, koska mieluiten näytän nuoremmalta kuin vanhemmalta. Ja parempi tässä iässä vielä näyttää nuorelta, kuin alkaa kokeilemaan sitä 50.

    • no voi ziisus, on sulla ongelma ;D)
      mitä jos menisit plastiikkakirurgille, jos se vaikka tekin sun ihosta
      ryppyisen ;D))))

    • Elise1

      Itse olen 26-vuotias ja yleensä aina kysytään henkkarit, joka paikassa. Olen 163cm pitkä, hoikka ja pukeudun ihan neutraalisti. En hirveästi edes meikkaa. Mutta ilmeisesti näytän sitten 23-vuotiaalta, eikös sen ikäisiltä näyttäviltä ole ohjeistus kysyä ikää.. Osa ystävistäni on 21-vuotiaita, hieman pitempiä ja vähän tukevampia ja heidän seurassaan vain minä olen se, jonka ikä varmistetaan.. Suututtaahan se välillä, kun haluaisi tulla otetuksi vakavasti ja jos paperit unohtuu kotiin.
      Töissä voi kyllä monesti yllättää, miten näin "nuori" osaa jo kaikenlaista :) Toisekseen on sitten niitä, esim. oma työkaveri, joka asennoituu minuun aina, kuin olisin vain töitä vieroksuva teini, joka ei voisi tietää mistään mitään, vaikka olen ollut samassa työpaikassa jo 3 vuotta ja usein minua kehutaan reippaaksi ja oma-aloitteiseksi.
      Noh, pitää vain kestää ja yrittää nauttia omasta nuorekkuudestaan. Henkinen ikä ei kuitenkaan vanhene samaan tahtiin ja sen voisin kuvitella omalla kohdallani olevan se 23,, että saahan nuo papareita kyselläkin :D

      • Alle 30-vuotiailta

        Nykyään ohjeistus on kysyä ainakin kaikilta alkoholia kaupasta/alkosta ostavilta alle 30 v näyttäviltä paperit. Joten älä huoli...


    • jormas

      Ole ikionnellinen tästä. Kun olet 50v sanovat sinua 30v,silloin tajuat mitä se merkitsee. Olet tavallaan ikinuori, ja sitä ei anneta kaikille.

    • 100v

      Odota kymmenen vuotta niin on vielä vaikeampaa vakuuttaa että olet 22 v.

    • Olen itse 25 vuotias ja kanssa suht pienikokoinen 158cm, ja todella babyface ainakin muiden mukaan, minua luullaan aina 15-18v ja olen tottunut jo näyttämään henkkareita joka paikassa, baarit, alkot, kaupat jne. ei kai asialle voi mitään, olen jo itse tottunut siihen. mutta välillä se on todella ärsyttävää. Pukeudun myös suht siististi en mitenkään teinimäisesti ja en käytä myöskään pakkelia liikaa naamassa. Mutta se on vain elämää ja sille ei voi mitään, toivottavasti viellä 50v näyttää yhtä nuorekkaalta niin voi kääntä tämänkin ns haitan joskus eduksi ;)

    • 58v

      KUULOSTAA TUTULTA! OLEN 58v. pienikokoinen,nuorekas ja iäkseni ei kukaan usko sitä, vaan nelikymppinen menee kevyesti jopa nuoremmaksikin ja sehän on vaan plussaa...jotenka !!!! Ehdimme näyttää vanhoiltakin,Nautimme siitä miltä näytämme nyt :)

    • älä murehdi

      Nauti kun vielä voit.

      Itsekkin näytin ikäistäni nuoremmalta aikoinani.
      Mutta, usko pois, kun olet ELÄKEIKÄINEN niin nuokin huolet ovat HISTORIAA.

      Aika aikaakin kutakin.

    • lohjalta ;)

      älä välitä muista,ne on vain kateellisia koska pysyt nuorekkaana ja kauniina pitkään. Luonteesi perusteella voisi melkein pyytää sua treffeille :)

    • HannaT.

      Jos olet babyface ja lyhytkasvuinen, niin tilanne tuskin tulee muuttumaan, kunnes olet ehkä noin 40v. :) Itse olen sinua 10 vuotta vanhempi ja saman kokoinen kuin sinä. Omaan hiukan huonon itsetunnon sen vuoksi, että minua on nuorempana kiusattu aiheesta... Mutta voin vaan sanoa, että pää pystyyn!!! Asiat voisivat elämässä olla huonomminkin!!

    • Aikuinen jo

      Minulle myytiin 25 vuotiaana lapsen lippuja junassa... jouduin aina näyttämään henkkarit alkossa ja baarissa. Pukeuduin ihan normisti, en tanttamaisesti mutta en teinimäisestikään. Olen/olin blondi ja pyöreäkasvoinen se kai vaikutti. Yhdessä työpaikassa pomo tuli juttelemaan uusien työntekijöiden kanssa ja sanoi että aloittaa nuorimmasta ja pyysi minut sisälle - olin silloin 33 ja uusia palkattuja oli muutama muukin, osa minua 10 v nuorempia. Yksi tyttö silloin vähän suutahtikin "Ikärasismista".

      Nyt olen 45 v, kahden lapsen äiti. EI minua enää teininä pidetä mutta usein veikkaus on 30-35 vuotta.

      Sinusta eroten en ole koskaan ollut pieni ja hoikka, mittaa 168 cm ja olen ollut aina pullukka.

      Minua asia ei vaan häirinnyt koskaan, päinvastoin oli oikein imartelevaa kun teinipojat pyysi treffeille....

      Jos oikea hiusvärisi on tumma, pidä se,vaaleat usein näyttävät nuoremmilta. Ruskeat hiukset suorastaan vanhentavat ellei ne ole omat. Hiustyyli vaikuttaa paljon; pitka suora hius tekee kakaramman näköiseksi. Pukeutumistyyli ei vaikuta mielestäni ellet ihan lappuhaalareissa kulje- nykyisin tyylejä on monia ihan nuorillakin. Silmälasit voivat vanhentaa jos vain valitset sangat oikein

      Mutta kaikkein parasta jo hankkisit itsellsei itsetunnon, silloin ei häiritse vaikka joudutkin paperit kaivamaan esille energiajuomaa ostaessasi - tosin käytöksesi saattaa ollakin teinin käytöstä: energiajuomaa juovat juuri yläkouluikäiset...

    • eppu 2

      Äitini oli 80v, kun junassa pyysi jotain apua konduktööriltä. Konduktööri pyysi odottamaan, sanoen, että, kun noita vanhuksia pitää auttaa. Että, kyllä se siitä.

    • henkilökortti

      Henkilökortti tai passi on ainoa hahdollisuus tunnistamiseen.
      Mitä väliä, minkä ikäisenä sinua pitävät ihmiset, joille ikäsi ei tosiasiallisesti merkitse mitään. Sinä olet se mikä olet.
      Tupakointi pilaa kasvosi ja on typerä tapa, lopeta se.

    • Ryökäleemp

      Kyllä se seinä sullekin vielä vastaan tulee parin kymmenen vuoden sisällä. Ole vaan tyytyväinen, että oot nuoremman näköinen. Siitä on sinulle naisena paljon etua.

      Ikääntymisen merkkejä tietysti vauhdittavat alkoholi ja tupakka ja tulet huomaamaan että baarissa ravaaminen ottaa tullinsa. Mua (33v mies) luultiin pitkään 22-vuotiaaksi vaikka olin jo yli 27. Sitten aloin ryypätä ja 31 ikävuoteen mennessä olen saavuttanut kolmekymppisen ihon, kurtut ja veemäisen käyttäytymisen. Enää kukaan ei luule.

    • Jos valintamyymälän kassa nipotellakseen kyselee papereita, kun haet tupakkaa tai olutta ja takana on jono, niin kaivele kaikessa rauhassa jokainen tasku, varmuuden vuoksi kahdesti. Sitten pengot käsilaukkusi, sen jälkeen lompakkosi. Jos jono alkaa murista, sano että juuri tätähän ovat demokraattisessa maassaan toivoneet. Sitten mietit, pitäisikö hakea ajokortti autosta, mutta kuitenkin lopulta löydät sen siitä ensimmäisestä taskusta, josta kaivelun aloitit. Ei varmasti sama tyyppi toista kertaa kysele papereitasi.

    • metal10

      Samaa mieltä olen monen vastaajan kanssa, kyllä ne vuodet korjaa asian. Tunnen monta kaltaistasi tyttöä ja osa pitää tuota ongelmana ja osa ei. Oikeanlainen pukeutuminen auttaa kyllä asiaan. Pinkit ja limet pissisvaatteet kierrätykseen ja aikuismaisemmat tamineet päälle. Ammattitaitoiset myyjät kyllä auttaa kaupoissa. Kampaus/leikkauskin voi olla teinimäinen. Aikuinen nainen ei enää välttämättä ota päähänsä viimeisimmän muodin leikkaksia, vaan oman tyylinsä mukaisen. Liukuvärit ynnä raidat ei ehkä ole enää se juttu. Meikissäkin kannattaa unohtaa "manga"-riset ja varsinkin ripsipidennykset. Samoin myös mustat rajaukset ja pinkit punat. Ja koruista ja vaatteista blingbling pois. Käytös on varmasti tärkein asia, minkä laisena ja ikäisenä sut koetaan. Jutut, puhetapa ja empaattisuus yms. Se V ainakin pois sanavarastosta ja kikattelu ja juoruilu. Itsetunto ja itsensä arvostaminen on aikuisen naisen merkki. Ja viimeiseksi enerkiajuoma ja tupakki pois suusta!

    • pitäja upea

      Kun olin 21 v, mua luultiin vanhemmaksi noin 25-27v... olinhan pitkä ja näyttävä. Nyt olen 53 v, ja minua luullaan 30-vuotiaaksi, olen edelleen pitkä ja upea : ) ei voi mitään, näin vain on.
      Jokainen on mitä on, kunhan kantaa sen( ikä, pituus) hyvin mitä on.

    • hmmmh

      22-vuotias täälläkin ja pituutta huimat 151 cm. :D Olen pienessä paikallislehdessä töissä ja melko usein saan kuulla kommenttia (varsinkin vanhemmalta väestöltä) että "sinä nyt et ainakaa täysi-ikäinen ole" jne. Nuoremmat ja jotkut viisaammat tajuavat pitää mölyt mahassa.
      Ikävä kyllä sitä sitten on vaikea uskoa itseensä jos muut suhtautuu alentavasti. Ja joillekin se tulee sitten kovasti yllätyksenä että joku noin pieni osaakin jotain. Jännä juttu.

      Se iän todistelu on tullut tutuksi. Kerran Seinäjoella baarissa sain näyttää henkkarit ensin portsarille, sitten vielä huolestuneen näköiselle baarimikolle ja sitten vielä tuli järjestyksenvalvoja sanomaan että näytäppäs nyt vielä ne henkkarit ku oot niin nuoren näköinen. Siinä vaiheessa muun muassa otti vähän päähän.

    • GamerGirl91

      Täällä yksi melkein 23- vuotias 148cm käppänä. Pukeudun miten huvittaa, ihmiset luulevat 16- vuotiaaksi. Omalla tavallaan on kiva provosoida tupakalla/alkoholilla niitä, jotka eivät ikääni tiedä.

      Oikeasti, tämän pituuden ja iän vuoksi on hauska trollata. :D Aloitin juuri opiskelemaan kolmatta II- asteen tutkintoani ja luokkakaverit on -97 syntyisiä pikkupoikia. Olihan mukavaa nähä niiden ilmeet kun saivat tietää ikäni.

      Minulta ei muutes aina ees kysytä papereita ostaessani alkoholia tai tupakkaa. Alkossa ainoastaan.

    • älä tressaaa

      No älä ota paineita. Tuskin sä oikeesti mitenkään liian nuorelta näytät:). Jos joku sulle huutelee tupakoista yms niin sä voit vaan sanoo sille että hei haloo olen täysi ikäinen,oleksä sokee!! Mun mielestä useimmat näyttää ikäiseltään vanhemmalta ,jotenka hyvä se on näyttää nuorelta!

      • sssssss

        mietippä omalta kohaltasi miltä tuntuu ku aikuista kohdellaan ku teiniä!


      • eiminuaainakaankohdella
        sssssss kirjoitti:

        mietippä omalta kohaltasi miltä tuntuu ku aikuista kohdellaan ku teiniä!

        Ihan tälläinen btw kaikille, teini-ikäinen (ikäistänsä nuoremmalta parisen vuotta näyttävän (olen pian 15)) On mahdollista saada samankaltaista kohtelua kuin aikuisille. Asenteesta ja käytöksestä on paljon kiinni.


    • Lapsi?

      Tuo koko voi olla yksi asia. Itse olen 160 cm pitkä ja siro ja olen saanut kuulla näyttäväni sen takia ihan lapselta. Vaikka onhan niitä pienikokoisia selkeästi aikuiselta näyttäviäkin?

      Mieti miltä sun mielestä tyypillinen teini näyttää ja vältä kaikkea sitä nyt ainakin.

      Hiustenleikkaus myös vaikuttaa.

      • nnd23

        ei se pelkästä koosta riipu. Mie olen lähemmäs 170 ja silti sama ongelma.


    • believe in you!

      :C kannattaa näyttää vain ajokorttia tms utelijoille:D en keksi oikeen mitään pulmaasi..:c

    • vinkei ladyltä

      Huvittaa kun 46 v. kaverillani on sama ongelma. Hän yrittää vakuuttaa olevansa oman ikäinen ja kukaan ei usko. On erittäin hyvin säilynyt ja näin kaverinakin voi sanoa että näyttää nippa-nappa 28-vuotiaalta. Hänellä syynä on kyllä pukeutuminen, mutta kun tyylinsä on vaan se mikä on... minkä sille voi.. ei siis todellakaan pukeudu mitenkään tyrkyksi, mutta niukasti ja itsevarmasti.

      Sinulle nyt voisi antaa neuvoksi, että värjää hiukset takaisin normaaliksi, jos se kerran tätä tilannetta pahensi. Jos nyt et halua lihoa, niin hanki löysempiä, rennompia, arkisia vaatteita -ei kuitenkaan samoja mitä nuo 15 v.t käyttää.

      Ja yksi iso juttu, jos et osaa kävellä korkokengillä, vaihda ne vaikka ihan kävelykenkiin. Nimittäinen nuori likka 20 v. joka ei tuota lajia taida, näyttää helposti 12-vuotiaalta joka kokeilee äitinsä korkkareita.
      Toisaalta pituuttahan tarvitset, se on selvä. Hanki korkolenksut, niitähän on kaupat nyt väärällään. Ja isoja hattuja, korkeita pipoja. Käytä vahvaa meikkiä, mutta tyylillä tehtyä. Hanki iso kassi... ja tärkeintä -lopeta kimitys, jos sitä teet.

      • .........

        ja muuten lisäys edelliseen. Jos sulla on ongelmia ikäsi todistelussa, niin mieti miltä tuntuu 4-kymppisestä näyttää henkkareitaan :))))


    • nauraa paljon

      tulee ryppyjä

    • 11+17

      Ymmärrän kyllä että tuo voi ärsyttää ihan tosissaan. Itse olen 24- vuotias ja saan myös monesti ikää todistella. Viimeksi kun olin laivalla baarissa niin baarimikko siinä sitten kysäisi papereita ja sanoi että sen takia "kun täällä on tänään niin paljon alaikäisiä". Tuntuihan se kieltämättä hassulta! Itselläkin pituutta 150 cm.

      Nykyään ei kyllä kysytä niin usein papereita että kai se alkaa naamakin vanhentua kun on muutaman viikon päästä ikää 25. En kuitenkaan jaksa erityisemmin välittää siitä että papereita kysellään. Se on niiden tehtävä kysyä.

      En myöskään meikkaa mitenkään huomiota herättävästi. Olen huomannut semmoisen hauskan asian että aina kun on meikit naamassa niin paperit kysytään mutta ilam meikkiä kun ostaa esimerkiksi tupakkaa niin kukaan ei kysy papereita :D

      Sanoisin niinkuin moni muukin, ehkä hieman tylsästi että ole oma ittes!

      Ja vielä tohon hiustenväri asiaan kun joku oli kirjottanut että tumma tukka vanhentaa ja vaalea nuorentaa... Ei se välttämättä mene näin. Olen sitä mieltä että joskus se vaalea tukka voi tehdä ihmisestä huonolla tavalla vanhemman näköisen niinkuin esimerkiksi väärä meikki. Pitää tietää mikä itselle sopii enkä ole huomannut että hiustenväri olis ittellä vaikuttanu siihen että kysytäänkö papereita vai ei.

    • safgae2tdsghadf

      Voi kauhistus minkälaisia ongelmia ihmisillä onkaan. Itse näytän satavuotiaalta vaikka ole 95v vanha, eikä se minua haittaa. Naiset nyt vaan on sellaisia tyhjäpäitä että kaikesta tehdään ongelma. Onhan se 22 toisaalta aika paljon.

    • Että tämmöstäki voi

      Noh.....itse olen 49v ja multa kysyttiin papereita ostaessani siideriä äääsh-marketista!
      Luulin, että kassatäti piruili, mutta ei...se oli ihan tosissaan. Ajokortin nähtyään totesi vain: " Oletpa hyvin säilynyt". Jaajaa.....

    • yksi 35 teini

      Noh itse olen 35v ja yhä kysytään papereita ja tytötellään. Juuri joku asiakas ihmetteli kuinka mun ammatissa voi olla noin nuori tyttö.

      Olen pitkä ja en pahemmin meikkaa. On pyöreät kasvot ja olen hoikahko. Lapsena vaan yhä pidetään. :( Se on kurjaa sillon kun haukutaan että kuinka voi olla noin nuorella lapsia.

      22v on oikeasti vielä nuori mutta näin keski-ikäisenä tytöttely todella kyllästyttää. Pukeudun asiallisesti.

      No en polta ja juon harvoin... Ja geenit hyvät. Haluankin näyttää hyvältä yhä mutta joskus tuntuu oudolta ja joudun tosiaan tekemään enemmän töitä että mut otetaan vakavasti.

    • yöperhonen

      Olen itsekkin pienikokoinen 22v. teiniltä näyttävä nainen. Kun on pyytäny tupakkaa kassalta nii myyjillä ollu omituinen ja tuima katse. Jouduin tietty näyttämään henkkarit. Minua vaan ei haittaa se että näytän ikäistäni nuoremmalta. Käytän kyllä jopa sellaisia vaatteita jotka tekee minusta nuoremman.

    • Hassua on se, jos lyhyyden perusteella pidetään alaikäisenä, koska tytöthän saavuttavat varhain lopullisen pituutensa, 14-15 vuotiaina.
      Eli pelkkä koko ei paljon kerro iästä.

      Pitkät tytöt ovat reilusti yli 170-senttisiä jo 13-vuotiaana.

      Ulkonäkö sitten on tietysti se asia jonka perusteella nuoremmaksi voidaan luulla. Mutta ei mielestäni vanhenemisesta johtuvaa ulkonäöllistä eroa muutamassa vuodessa kuulukaan tulla.
      Ikäistään nuoremmalta näyttäminen on aina plussaa. Vanha ehtii kyllä olla vanhanakin.

    • DenLilla

      Muakin ärsytti vielä sun ikäisenä, kun jossain Täyspotissa tultiin kysymään papereita. :D Tosin vielä enemmän ärsytti, kun aloin seurustella silloin nykyisen mieheni kanssa ja joku tämän kaveri oli kauhistellut, että miten se tällaseen 15-vuotiaaseen sekaantuu (olin silloin 21). Samoin lääkärin kertomuksessa puhuttiin 23-vuotiaasta tytöstä. Ja ties mitä muita esimerkkejä, joita nyt en enää muistakaan.

      Nyt olen 29. Tuntuu ihan kivalta vaan, kun papereita edelleen kysytään tai jos tytötellään jossakin. Tietysti sitten joskus vieläkin ärsyttää se hiukan vanhempien rouvashenkilöiden töykeys "nuorisoa" kohtaan. Esim. apteekissa yksi alkoi meuhkaamaan "mene sinä tyttö vaan ensin, minä kun olen tällanen elämäni elänyt mölö-lölö-öööö". Ei varmaan olisi mölissyt, jos olisi tiennyt että kyseessä on kuitenkin aikuinen ihminen. :D

      Aijoo, pituuteni on 152,5cm, paino 45kg.

    • Virkanainen

      Aika moni ei ole ymmärtänyt aloittajaa ollenkaan. Mitähän apua näistä mielipiteistä on aloittajalle ollut? Asian voi ymmärtää se joka on kokenut. Kerrankin ravintolaan mennessäni hovimestari (ei sentään päähän taputtanut), mutta kysyi kuin lapselta: Mitä pikkutyttö etsii. Ryhdistäydyin ja sanoin täysin vakavana: Pöytää. Lähti kyllä asiallisesti viemään ja oli sitten kohtelias. Ei minua tippaakaan imartele. Entä kun työkokouksessa tietää että on rakentava ehdotus ja yrittää tuoda sitä esille, niin varsinkin miehet suhtautuvat: No mitä se Pikku-Pirkko nyt noin innostuu. Ja kun närkästyn aliarvioimisesta, sanovat: Näytät tosi nätiltä kun suutut, sinussapa on pippuria. Ymmärsin että aloittaja ei suinkaan leuhkinut lapsekkuudellaan, vaan piti sitä rajoittavuutena ja yritti etsiä todellista ratkaisua.

      • Tyttö

        Mulla on vielä siunaantunut lapsellinen ääni, joka ei auta asiaa. Puhelimessakin luullaan pikkutytöksi. Tässä iässä (liki 40 v) kyllä tytöttely jo imartelee ja naurattaa. Mutta tietyssä iässä ärsytti, kun luultiin teiniksi. Tai teininä luultiin useita vuosia nuoremmaksi. Kerran sain kommentin mikä taisi loukata lähinnä seurassani ollutta naista. Olin menossa työpalaveriin ja käytävällä tuli vastaan mies joka kommentoi tälle toiselle naiselle, että ai olet tuonut tyttäresi töihin. Tämä toinen nainen varmaan ajatteli, että kiitti vaan näytänkö niin vanhalta.


    • Noiks

      Naisella 152 cm koko ei varmaan ole niin ongelma kuin miehellä.

      Ja parempi kai on näyttää nuoremmalta kuin huomattavasti vanhemmalta mitä on. Ajattele jos sua luultais 40-vuotiaaksi?

      Muista vaan aina pitää henkkarit mukana, niin ei tule ongelmia.

    • pieni ja pippurinen

      Nauti nyt hyvä ihminen nuoruudestasi täysin rinnoin. Vielä tulee se päivä,jolloin niitä papereita ei sinulta koko aikaa ollla kyselemässä. Itse olen vain sellainen 150 -senttinen ja painokin on ihan kohdallaan, kroppa siis kunnossa noin päällisin puolin, mutta valitettava tosiasia on,että vekit kasvoilla paljastaa,etten kuulu enää ihan nuorisoon....ikää kun on jo 55. Elämää tämä vain on,ja maasta se pienikin ponnistaa.
      Kanna siis ylpeänä ja ryhdikkäänä koko pituutesi, erilaiset ihmiset on elämän rikkaus.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe