Menkat :#

13 vee

Onko ihan normaalia että on taas vaikka edelliset loppui 16pv sitten? Johtuuko kenties siitä ettei ole vielä säännölliset?:)
Ja haluisin vielä kysyy et alkaako muilla vuoto sillee että sattuu alavatsaa ja alaselkää mut ei tuu just ollenkaa vuotoo ja sit seuraavan päivän päiväl tulee kunnol?:/

15

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ________

      Se seuraavien menkkojen alkamisajankohta lasketaan edellisten menkkojen alkamispäivästä. Välissä pitäisi olla n.28päivää

    • joo, olen tosikko

      Alkuvaiheessa voi olla parin vuodenkin ajan epäsäännölliset.

    • ojoaiejfoahefn

      Mulla on sama. Mulla oli ihan aluksi aivan päivälleen säännölliset mutteivatpa enää.. Mullakin alkaa särkeä noin ennemmin ja käy muutenkin tollei.

      • alottaja :)

        Uu ihanaa et muillaki on sillei ettei ala hirveellä tulvalla :D
        Ja no jos lasketaa alkamispäivästä nii 19pv..


      • jdjdjdjdjjd
        alottaja :) kirjoitti:

        Uu ihanaa et muillaki on sillei ettei ala hirveellä tulvalla :D
        Ja no jos lasketaa alkamispäivästä nii 19pv..

        Yhyy mulla on iha kauheet en voi ees seistä tai mtn apua!!!enkä voi olla koulussa mitä teen!!


      • help2you
        jdjdjdjdjjd kirjoitti:

        Yhyy mulla on iha kauheet en voi ees seistä tai mtn apua!!!enkä voi olla koulussa mitä teen!!

        oisko tampooni mitää?:D


      • .bsjjsks
        help2you kirjoitti:

        oisko tampooni mitää?:D

        En haluu tunkee mtn tampoonia ku oon vast 13 ja muutenki..


      • thatsamegirl
        .bsjjsks kirjoitti:

        En haluu tunkee mtn tampoonia ku oon vast 13 ja muutenki..

        Ja voiks tampooneist vuotaa ohi??


    • jyhfiyted

      Minulla menee menkat näin: Maha sekaisin, alavatsa kipeä (ensimmäiset pari päivää on pahimmat) ja sitten vuotoon tulee joku päivän, joskus kolmenkin päivän, tauko, ja sitten taas jatkuu. Onneksi maha ei ole sen jälkeen kipeä. Tauko on tosi raivostuttava, koska pitää pitää sidettä koko ajan, eikä sen jälkeen välttämättä jatkukaan.

      • Tyttö13ww..

        Mut voiks niist tampooneista vuotaa ohi koska en tiiä mitä teen jos niist voi vuotaa ohi mut en varmaa ala tunkee sellasta paitsi jos on iha pakko :'(


      • hyihyimutjeejee
        Tyttö13ww.. kirjoitti:

        Mut voiks niist tampooneista vuotaa ohi koska en tiiä mitä teen jos niist voi vuotaa ohi mut en varmaa ala tunkee sellasta paitsi jos on iha pakko :'(

        Mul ei ainakaan oo koskaan tullut tamponista ohi.
        TAMPONIT PLUSSAT JA MIINUKSET:
        ei ohivuotoja
        vähemmän kiusallinen vaihtaa esim koulun vessassa, kun ei tule sitä jäätävää rapinaa.
        ei hajua
        helpompi olla kun ei tarvitse ajatella, onko suoja suorassa
        kestää ainakin 6 tuntia
        - jos haluaa olla ihan sata, täytyy käyttää pikkuhousun suojia(ei itsellä)
        - sen kuljettaminen vessaan ei ole niin huomaamatonta kuin siteen
        - jos ei saa sitä kunnolla tarpeeksi syvälle, sitä on mahdotonta saada huomaamattomasti kuntoon.
        Itellä on ainakin silleen, että ei kuukautisista oo mitään haittaa, kunhan pystyy olemaan ihan normaalisti. Ja Se on mullekkin 13 vuotiaana tärkeää, ettei kukaan huomaisi. Suosittelen sisään tungettavaa mallia;D


      • Tyttö13ww..
        hyihyimutjeejee kirjoitti:

        Mul ei ainakaan oo koskaan tullut tamponista ohi.
        TAMPONIT PLUSSAT JA MIINUKSET:
        ei ohivuotoja
        vähemmän kiusallinen vaihtaa esim koulun vessassa, kun ei tule sitä jäätävää rapinaa.
        ei hajua
        helpompi olla kun ei tarvitse ajatella, onko suoja suorassa
        kestää ainakin 6 tuntia
        - jos haluaa olla ihan sata, täytyy käyttää pikkuhousun suojia(ei itsellä)
        - sen kuljettaminen vessaan ei ole niin huomaamatonta kuin siteen
        - jos ei saa sitä kunnolla tarpeeksi syvälle, sitä on mahdotonta saada huomaamattomasti kuntoon.
        Itellä on ainakin silleen, että ei kuukautisista oo mitään haittaa, kunhan pystyy olemaan ihan normaalisti. Ja Se on mullekkin 13 vuotiaana tärkeää, ettei kukaan huomaisi. Suosittelen sisään tungettavaa mallia;D

        Ja jos laittaisin tampoonin ja sit ku ne loppuis joskus ni mitä sanoisin äitille ku se ei varmaa oikee tykkää tai sit se ihmettelee ku oon tunkenu jo tän ikäsenä tampoonin itteeni ja suositteletteko tän ikäselle??


      • hyihyimutjeejee
        Tyttö13ww.. kirjoitti:

        Ja jos laittaisin tampoonin ja sit ku ne loppuis joskus ni mitä sanoisin äitille ku se ei varmaa oikee tykkää tai sit se ihmettelee ku oon tunkenu jo tän ikäsenä tampoonin itteeni ja suositteletteko tän ikäselle??

        Siis ei Se ole yhtään sen pahempi kuin side tai kuukuppi. En usko että äitisi "suuttuu" jonkun kuukautissuojan takia:) ja itse olen käyttänyt tamponia kaksitoistavutiaasta, ja olen nyt 16. Suosittelen ehdottomasti. Muista kuitenkin, että yöllä käytetään sidettä!

        ja sori nua kirjoitusvorheet ylemmässä tekstissä:)


      • Tyttö13ww..
        hyihyimutjeejee kirjoitti:

        Siis ei Se ole yhtään sen pahempi kuin side tai kuukuppi. En usko että äitisi "suuttuu" jonkun kuukautissuojan takia:) ja itse olen käyttänyt tamponia kaksitoistavutiaasta, ja olen nyt 16. Suosittelen ehdottomasti. Muista kuitenkin, että yöllä käytetään sidettä!

        ja sori nua kirjoitusvorheet ylemmässä tekstissä:)

        Ää.. kiitti sä rohkasit mua ja kiitti kaikille muillekki vinkeistä ja mulla ois viel miljoona muutaki kysymystä ja kaikkee mut en usko et niihi löytyy mitää apua


    • Osmia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe