Mitä romantiikka on

Kertokaa se hänelle

Romantiikasta puhutaan usein ja sitä kuvaillaan monella eri tavalla.Sitä kaivataan ja siitä haaveillaan.
Mutta osaako kukaan yksiselitteisesti määritellä mitä se on?Koemmeko kaikki romantiikan eri tavoin?Vai koemmeko sen kaikki samalla tavalla?
Onko meille vain syötetty mielikuvia romantiikasta.
Siten, että romantiikkaan tarvitaan aina niitä tiettyjä juttuja?Esim.Lehdissä ja elokuvissa&saippuasarjoissa nähtyä romantiikan rekvisiittaa, "kulisseja"
Kynttilöitä, ruusunlehtiä vuoteella ja shampanjaa ja mansikoita, tietynlaista musiikkia ym.Nämäkö riittävät romanttisen tunnelman aikaansaamiseen?
Vaatiiko romantiikka, jonkun tietyn paikan?Matkakohteen, missä kahdestaan tuijotetaan merenrannalla auringonlaskua, tai lemmitään kelomökissä takkatulen lämmössä?Vai pääsettekö romanttiseen tunnelmaan, ilman mitään sen kummallisempaa rekvisiittaa ja puitteita ihan missä tahansa?Entä, onko romattista olla vaikka yksin, tai toisen kanssa, tai jopa isommalla porukalla?Onko se vaan jokin pelkkä tunnetila?Joka tulee kun on tullakseen, jonka jokainen aistii, kokee omalla tavallaan?Voiko sitä siis mitenkään yleisesti määritellä?Miten sinä koet romantiikan ja mikä mielestäsi on romanttista?Mitä romantiikka mielestäsi on?

89

4381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nrft

      Subjektiivista.

      • Ön römänttistä

        Kyl käikkeä römänttistä vöi öllä jös hälyää


      • S24 Admin
        Ön römänttistä kirjoitti:

        Kyl käikkeä römänttistä vöi öllä jös hälyää

        Olet sairas kun pitää kirjoitella pastalle noin. Vaikka miten asiallisesti kirjoitat, torpedoit kirjoittamasi asiat "pelleily kategoriaan". En ota kirjoituksiasi myöskään vakavasti. He jotka opettelevat suomen kieltä, vaikeutat mm. heidän opettelua. Jos opettelisit kirjoittamaan kunnolla, asia olisi kokonaan toinen.

        Mene kouluun ja toinen asia, aikuistu!


      • Ölen väpää henkilö
        S24 Admin kirjoitti:

        Olet sairas kun pitää kirjoitella pastalle noin. Vaikka miten asiallisesti kirjoitat, torpedoit kirjoittamasi asiat "pelleily kategoriaan". En ota kirjoituksiasi myöskään vakavasti. He jotka opettelevat suomen kieltä, vaikeutat mm. heidän opettelua. Jos opettelisit kirjoittamaan kunnolla, asia olisi kokonaan toinen.

        Mene kouluun ja toinen asia, aikuistu!

        Mene itse köylyyn, nimittäin hyväksymisköylyyn.


      • Ön sylläkin öngelmä
        S24 Admin kirjoitti:

        Olet sairas kun pitää kirjoitella pastalle noin. Vaikka miten asiallisesti kirjoitat, torpedoit kirjoittamasi asiat "pelleily kategoriaan". En ota kirjoituksiasi myöskään vakavasti. He jotka opettelevat suomen kieltä, vaikeutat mm. heidän opettelua. Jos opettelisit kirjoittamaan kunnolla, asia olisi kokonaan toinen.

        Mene kouluun ja toinen asia, aikuistu!

        Jaha, että kaikki asiat pitäisi tehdä ja miettiä niin, ettei vahingossakaan hankaloittaisi jonkun muun oppimista. Nyt vattu oikeesti.

        Itse btw vaikeutat pilkkusääntöjä opiskelevien ja possessiivisuffikseja treenaavien opiskelua tuolla kirjoituksellasi. :P


      • kiith
        Ön römänttistä kirjoitti:

        Kyl käikkeä römänttistä vöi öllä jös hälyää

        kynttilöitä ympäriinsä yhteinen musiikkihetki tangon taika hyvä ruoka ja viiniä kiva leffa ...


      • ön ö-kieliä
        Ön sylläkin öngelmä kirjoitti:

        Jaha, että kaikki asiat pitäisi tehdä ja miettiä niin, ettei vahingossakaan hankaloittaisi jonkun muun oppimista. Nyt vattu oikeesti.

        Itse btw vaikeutat pilkkusääntöjä opiskelevien ja possessiivisuffikseja treenaavien opiskelua tuolla kirjoituksellasi. :P

        Ölen öppinyt ö-kielen. Sitä ei öllyt väikeä härjöitellä!


      • erilainen
        S24 Admin kirjoitti:

        Olet sairas kun pitää kirjoitella pastalle noin. Vaikka miten asiallisesti kirjoitat, torpedoit kirjoittamasi asiat "pelleily kategoriaan". En ota kirjoituksiasi myöskään vakavasti. He jotka opettelevat suomen kieltä, vaikeutat mm. heidän opettelua. Jos opettelisit kirjoittamaan kunnolla, asia olisi kokonaan toinen.

        Mene kouluun ja toinen asia, aikuistu!

        Kannattaako tyosta hermostua. Hänhän on keksinyt hyvän tavan erottua massasta.


      • kyl vöi
        erilainen kirjoitti:

        Kannattaako tyosta hermostua. Hänhän on keksinyt hyvän tavan erottua massasta.

        Kyl vöi eröttyy jö hälyy.


      • 5465+6
        Ön römänttistä kirjoitti:

        Kyl käikkeä römänttistä vöi öllä jös hälyää

        Öllö öökköstäjä ei osaa muutakuin öllöillä. Et taida olla hyvä missään? Osaatko edes neuvoa miten VLC onlineen saadaan tekstit näkyviin macissa?


      • pöljäkekköoot
        S24 Admin kirjoitti:

        Olet sairas kun pitää kirjoitella pastalle noin. Vaikka miten asiallisesti kirjoitat, torpedoit kirjoittamasi asiat "pelleily kategoriaan". En ota kirjoituksiasi myöskään vakavasti. He jotka opettelevat suomen kieltä, vaikeutat mm. heidän opettelua. Jos opettelisit kirjoittamaan kunnolla, asia olisi kokonaan toinen.

        Mene kouluun ja toinen asia, aikuistu!

        Voi hyvää päivää! Anna toisen kirjoitella! Ainakin minulla nousee aina hymy naamalle kun luen noita äö- juttuja, ne on hauskoja! :D


      • öööööö
        kiith kirjoitti:

        kynttilöitä ympäriinsä yhteinen musiikkihetki tangon taika hyvä ruoka ja viiniä kiva leffa ...

        kynttilöitä ympäriinsä yhteinen musiikkihetki tangon taika hyvä ruoka ja viiniä kiva leffa ...


        jä pyhyä öökkösil, se ön seksykästä. sää käikki syttymään. jös hälyää


    • causeliino

      Romantiikka on seksiä ja seksikkyyttä.

      • 16 ja 8 tekee 24

        No eihä oo!


      • ohase
        16 ja 8 tekee 24 kirjoitti:

        No eihä oo!

        Myö ainakkii tykköö kö sängys läskit paukahtelloo yhteen ja kakka haiskahtelloopi.


    • bgfjdös

      Romanttinen tunnetila on mielestäni kovin vaikea selittää :D Se on sellainen tunne, että on yhtäkkiä tosi hyvä olla ja tuntee sellaisen rakkausryöpyn (=esim pitkässä parisuhteessa rakastuu aina uudestaan samaan ihmiseen) kun toinen tekee/sanoo jotain romanttista tai muuten vain tulee sellanen olo. Nämä rakkausryöpyt pitää suhteen kasassa, vaikka ois miten vaikeeta ja on tärkeetä että niitä tulee vielä vuosienkin jälkeen :)

      Omasta mielestäni romanttista on, kun vietetään yhdessä laatuaikaa: maataan yhdessä sohvalla viltin alla katsoen telkkaria, hassutellaan yhdessä, tehdään mitä vaan YHDESSÄ :) Myös se on romanttista, kun kumppani ottaa syleilyynsä ja suutelee tai kehuu ulkonäköä.. näitähän riittää ja riippuu ihan ihmisestä mistä kukin tykkää.

      Itse en perusta noista yliromanttisista jutuista. Tärkeintä on, että se tulee suoraan sydämestä :3

      • jookos

        Tämä..on...oikeasti...sitä...mitä....miehenäkin...ajattelee..:))....ei..naisten tarvitse..näitä..juttuja...aina...miettiä!!..Pienetkin asiat...tuovat....eteenpäin...vieviä..asioita...:))..Voimme...alfauroksinakin...olla...hiukan..pehmeitä..ja..nöyrtyä...vastaan...:))...vai....


    • lökjuyr

      Minun mielestä taas seksi ei automaattisesti ole romantiikka. Romantiikkaa voi olla ilman seksiäkin. Romanttinen seksi on ehkä yleisnimitykseltään RAKASTELUA, ei paneskelua. Pariskuntakin voi harrastaa romanttista seksiä yhtälailla kuin ei niin romanttista.
      Romantiikka kuvataan elokuvateollisuudessa ruusuin, ilmapalloin, vaaleanpunaisin tai punaisin värein, kynttiläillallisin ja vaahtokylvyin. Harvoin näin kuitenkaan on ihan normaalielämässä, en ainakaan usko.
      Romantiikkaa on ihan arjessakin, kun osaamme katsoa siltä kantilta. Minusta on romanttista, kun mies muistaa merkkipäivän (vaikkakin sanallisesti, lahjoja antaa harvemmin), tai tulee suukottamaan ennen töihinlähtöä, soittaa minulle työmatkallaan kuulemansa kauniin laulun, kehuu odottamatta esim. kauniiksi, suihku- tai saunahetki kahdenkesken, halailuhetki ennen nukkumaanmenoa, suukko kaupassa maitohyllyn edessä, se että toinen herää keittämään puolisolle aamukahvit ja puuron, että toinen saa kerrrankin nukkua vähän pidempään työaamuna jne..
      ei aina tarvitse olla niin suurellista ja näyttävää, että voi tuntua romanttiselle. Tottakai romantiikka on siitä kiinni, miten jokainen sen ajattelee. kyllä silti veikkaisin, että jokaisessa parisuhteessa sitä löytyy, vaikka äkkiseltään niin ei tuntuisikaan. se on niitä pieniä tekoja, mitä toisillemme teemme, vaikkakin monesti sillain puolihuolimattomastikin.

    • ps12

      minulle romantiikka ei ole vaalenpuynaista, ruusun terälehtiä, musiikkia jne jne jne... Minulle se on esim sitä kun toinen tiskaa, tekee ruokaa.. tekee ylipäätänsä jotain minun puolestani. koskettaa juuri kun vähiten sitä odotan, katsoo minuun näkien vain minut.. Romanttista on tehdä jotakin epäitsekästä, laittaa toinen omien tarpeiden tai tunteiden edelle.. Toki romanttista on istua penkillä katsellen auringonlaskua, yhdessä.. luonnon kauneus ihaillen yhdessä jne, mutta ei ne mitä elokuvissa on.. jos saat toiselta kortin se kortti kuitenkin lentää roskiin, ruusut tai kukat lakastuu, suklaa tulee syödyksi.. Epäitsekkyys on minusta mielettömän seksikästä.
      Ehkä mä olen vähän outo mut näin mun mielestä.. Yksinään voi toki kokea sen tunteen et tää olis muuten älyttömän romanttista jos tässä olis se toinen mut ei sen enempää..

      • romantikkona

        ps 12 muotoili kauniisti arjen romantiikan. Sehän on aina läsnä. Romantiikka ja seksikkyys ei ole sama asia. Seksi pitää erottaa romantiikasta, samoin kuin eroottisuus, vaikka kyllähän ihminen voi olla romantikko, seksikäs ja eroottinen.

        Yksinkin voi istua mielestään romanttisessa ympäristössä ja se ympäristä voi olla millainen tahansa, kunhan henkilö kokee sen romanttisena. Siihenhän voi vaikuttaa vaikka samassa paikassa koettu romanttinen hetki.

        Mitä se romantiikka on? Minulle se on hyvä ja onnellinen hetki hyvässä paikassa ja mielellään hyvässä seurassa.


      • näinon

        Olen sun kanssa ihan samaa mieltä. Itse en ole koskaan oikein tykännyt miehistä jotka kantaa ruusuja, tarjoaa illallista kynttilänvalossa ym lällyä... Kyllä miehen pitää olla MIES eikä mikään romanttinen ällötys, nih! ;)


      • erotiikkaa!
        näinon kirjoitti:

        Olen sun kanssa ihan samaa mieltä. Itse en ole koskaan oikein tykännyt miehistä jotka kantaa ruusuja, tarjoaa illallista kynttilänvalossa ym lällyä... Kyllä miehen pitää olla MIES eikä mikään romanttinen ällötys, nih! ;)

        Romanttinen mies on sellainen, jolla kyrpäseisoo terhakkaasti ja on ihana....


    • gooooooooog

      Minusta erotiikkaa ei saisi sekoittaa romantiikkaan. Romantiikka on minusta sitä että toinen osoittaa rakastavansa sinua ihan älyttömästi. Ja on valmis vaikka tekemään jotain hullua ja typerää, vain osoittaakseen välittämisensä.
      Kotityöt ja helliminen on vain sitä että näyttää että välittää ja se pitäisi olla itsestään selvyys parisuhteessa.

    • romantiikka romantii

      Romantiikkaa on toisen huomiointi, kauniisti puhuminen puolisosta oli hän kuulemassa tai ei. Se on sitä, että joustaa omasta mukavuudestaan,kun näkee, että toinen on loppu. Hoitaa lapset,tekee osan kotitöistä, ottaa vastuun, kun toinen on sairaana. Romantiikka on vastavuoroista, sanoja, katseita. Halaus, kun maailma kaatuu päälle. Yhteisiä omia sisäpiiri vitsejä, läheisyyttä. Halua olla yhdessä. Välittämistä. Toisen kunnioittamista. Luottamuksen pitämistä.

    • Taivuttelija

      Elokuun kuutamoilta ja lavatanssit......jes

      • Siirappionyök

        Liika imelyys on ällöttävää, Romantiikkaa on ihan arkisissa asioissa. Esim yhteinen iltakävely auringon laskiessa. Päälle sitten pullakahvit ja jotain mukavaa telkusta.


      • mek
        Siirappionyök kirjoitti:

        Liika imelyys on ällöttävää, Romantiikkaa on ihan arkisissa asioissa. Esim yhteinen iltakävely auringon laskiessa. Päälle sitten pullakahvit ja jotain mukavaa telkusta.

        Miehenä en noista pullakehveista välita ja en voi juoda kahvia klo 17.30 jälkeen koska kahvi piristää liikaa mutta jos nainen juo pullakahvit niin mina otan pari kojakkia ja se siitä. Kaikkein romantisinta on että naseni pyyttä minut sänkyyn mutta ei kerro minkätjden ja sitten saa kunnon seksiä ja se siitä.


      • se jokin sinulla,...

        Joillekin romantiikka on väkivalta, raiskaus, juopottelu, tappelu, herjaaminen, vittuilu, haukkuminen, selän takana pahan puhuminen, puukotus, tappaminen. avioliiton rikkominen. halveksiminen, nalkuttaminen.....


    • Välittämistä

      Minulle se on sama asia kuin toisen huomioiminen. Ei siinä tarvita mitään ulkoisia kulisseja. Otetaan vaikka rinnakkain kulkiessa vaan hellästi kädestä kiinni ja osoitetaan, että välitetään.

    • hyvä näin

      Kahden kesken hämyisessä huoneessa hyvän musiikin soidessa taustalla.
      Hyvä mieli,hiljaisuus.
      Riittää,kun toinen on siinä ja on hyvä olla.
      Se on arjen romantiikkaa.

    • romattinen mies

      Mielestäni rakkauden kaupunkinakin tunnettu Pattaya on romanttisin paikka. Siellä illalla kuutamokävelyllä kävelykadulla voi astia koko romantiikan kirjon. Se ei tarvitse mitään rekvisiittaa lisäkseen ollakseen romanttinen.

      • romanttikkaa ei ole

        Pattya on ostettua "romantiikkaa". Siinä ympäristössä pitää osata katsoa näkevin silmin. Mikä näyttää romanttiselta, onkin hyväksikäyttöä, maksettua antamista tai saamista. Kun tarpeeksi kauan viivähtää "ostetun romantiikan" paikassa, käsittää että se seksi ei ole romanttista vaan kumpuaa kurjuudesta ja köyhyydestä sekä osittain sivistymättömyydestä.

        Nimimerkki "romanttinen mies" ei varmaan länsimaasta saa koskaan naista koska ei käsitä mitä on romantiikka.


      • romantiikan lähetti
        romanttikkaa ei ole kirjoitti:

        Pattya on ostettua "romantiikkaa". Siinä ympäristössä pitää osata katsoa näkevin silmin. Mikä näyttää romanttiselta, onkin hyväksikäyttöä, maksettua antamista tai saamista. Kun tarpeeksi kauan viivähtää "ostetun romantiikan" paikassa, käsittää että se seksi ei ole romanttista vaan kumpuaa kurjuudesta ja köyhyydestä sekä osittain sivistymättömyydestä.

        Nimimerkki "romanttinen mies" ei varmaan länsimaasta saa koskaan naista koska ei käsitä mitä on romantiikka.

        Päinvastoin. siellä juuri ilo ja riemu täyttää sydämen, kun on päässyt pois täältä sistymättömästä kurjuudesta.
        Pattyalla juuri sydänmensivistyksen voi aistia joka solullaan, jos ei ole suomessa sydäntään kokonaan sulkenut.

        Suomessa kuvitellaan sivistykseksi minä,minä, minä, mulle kaikki heti.
        Kun taas romantikkaa syleilevässä pattayalla otetaan myös kanssaihmiset rakastettavasti huomioon. Myös meidät vääräuskoiset, omituisine tapoinemme.

        Suomessa helposti halutaan kivittää kaikki ulkomaalaiset.

        Minulla on ollut onni tutustua sekä suomen että thaimaan romantiikan vivahteisiin, useilta eri sektoreilta, ja monelta erikantilta.Valitettavasti Thaimaalainen romantiikka vie voiton.

        Uskon että suurinosa jotka ovat kanssani erimieltä, eivät omaa molemmista henkilökohtaisia kokemuksia.
        Luulo kun ei ole tiedonväärtti romantiikassakaan.


    • ääkköstelijän serkku

      Kyl römäntiikkä ön sitä kyn härrästää poikakaverin känssä kiihkeää peppyseksiä.

    • Maksu seksistä

      Romantiikka on kiertoilmaisu sille, mitä kaikkea mies joutuu tekemään ennen kuin päästään seksiin. Harvaa miestä kiinnostaa kynttiläillalliset sun muut, mutta se on maksu seksistä.

      • tuhlaa rakkaudessa..

        Romantiikkaa on elää visusti ja säästeliäästi, mutta tuhlaten rakkautta hellyyttä ja yllin kyllin.... Tuhlaa rakkaudessa ja säästä rahassa. pieni punainen mökki ja rantasauna vievät onneen ihanaan järven rannalla.....


    • pattaya

      Höpö,höpö juttuja 40-50 luvuilta.

    • Sinulle puolestani

      Romantiikan tunnelma kohennetaan omistautumisella ja välittämisen tunteella, tarkoittaen hyvää kahden välistä keskustelua ja välittämisen osoittamista. Myös musiikilla voidaan tuoda romantiikkaa esiin. Tärkeintä on tuoda esille tavoitteesi hänelle kehen luotat sydämelläsi. Naurun esille tuomista ja omana itsenä olemista. Tunnelmaa voidaan kohentaa tuomalla esille tilannetta tukeva havainto, tai kysymällä vaikka että kuinka kaunis oletkaan tänään. Oletpa sinä tänään hyvällä tuulella. Mitkä asiat koskettavat sinua juuri nyt. Romantiikkaa voidaan käyttää apuna tunteiden ilmaisuun ja mielenkiinnon herättämiseen. Mielestäni sananvapauden ilmaiseminen ja kielitaito ovat turhia romanttisessa viestinnässä.

    • Romantiikka on yksilöllistä,jokaisella on omansa synnin seutu kasvatus toisen huomioon ottaminen on romanssin tärkei ja myös lämpöisin hetket.
      Kuuluu ensi rakkauteen kuten Raamatussakin kerrotaan sitä ei pitäis hukata sitä on vaalittava jatkossakin.
      Neljänkymmenen yhden vuoden kokemuksella.

      • Sattuuhan sitä

        Raamattu antaa tietoa omaehtoisella tavalla. Se on tärkeä työkalu monelle muistaessa että on olemassa useita mielipiteitä. Tärkeintä on huolehtia siitä että saa äänensä kuuluviin silloin kun tahtoo. Yksilöllinen eroavaisuus on havainnoissa. Yhdessä oleminen tuo esiin kaiken jakamisen, minusta se on luonnollista.


      • Raamatulla lyöty
        Sattuuhan sitä kirjoitti:

        Raamattu antaa tietoa omaehtoisella tavalla. Se on tärkeä työkalu monelle muistaessa että on olemassa useita mielipiteitä. Tärkeintä on huolehtia siitä että saa äänensä kuuluviin silloin kun tahtoo. Yksilöllinen eroavaisuus on havainnoissa. Yhdessä oleminen tuo esiin kaiken jakamisen, minusta se on luonnollista.

        Mistä ihmeestä sinä raamatun tähän tempaisit? Raamattu ei ole missään asiassa hyvä työkalu, sen tieto on vanhentunutta eikä sovi nykyaikaan ! Anna mun kaikki hihhulit kestää ja raamatulla päähän lyöjät niinkuin näytät sinäkin " Sattuuhan sitä " olevan. Tekouskovainen ainakin olet.


      • Sattuuhan sitä kirjoitti:

        Raamattu antaa tietoa omaehtoisella tavalla. Se on tärkeä työkalu monelle muistaessa että on olemassa useita mielipiteitä. Tärkeintä on huolehtia siitä että saa äänensä kuuluviin silloin kun tahtoo. Yksilöllinen eroavaisuus on havainnoissa. Yhdessä oleminen tuo esiin kaiken jakamisen, minusta se on luonnollista.

        Yhdessä suunnittelun elämän arvonjen etsimistä,mitä sisimmässämme on niin että se voisi jatkua koko elämme ajan.
        Kilpailkaa toistennen palvelemisessa ei ole yksi seliteistä.
        Toise sanovat että sattuipas hyvä tuuri sen sanonta osoitaa vain sen mitä ihmisen sismmässä on jäänyt pimentoon,kaikien ihmisen sisimmässä kuitenkin on se ijankaikkisuuden kaipaus,tavalla jota he hakevat tietämättä sitä.
        Sattuuhan sitä


    • 1010101

      Kori kaljaa,Kynttilän valon loisteessa,Ja nainen pikku bikineissä.Mikäs sen ihanempaa romatiikka olis!!

      • Aika köyhäksi jää siitä huolimatta?

        1010101


    • joukahine

      Vain 16 repliikkiä ja kysymyksessä on kuitenkin yksi parisuhteen mukavista ja rakentavista osatekijöistä. Mielenkiintoista olisi saada enemmän näkökulmia
      kehään...

    • suoli mikä suoli

      luulitko löytäväsi järkeviä kommentteja..no eihän täällä suolessa kirjottele kun hullut :D

      • Nussiminen!

        Nussiminen yhteisen peiton alla kiihkeästi ja himokkaasti!


    • leikkurimestari

      Tietysti romantiikka taiteen tyylisuuntana on vähän eri asia, mutta sitähän tässä ei tarkoiteta. Romantiikkaa on, kun on rakastunut. Joku kynttiläillallinen ja ruusukimppu ei ole vielä romantiikkaa.

    • marrkku61

      Minulle romantiikaksi lasketaan lauantai-ilta, saunan jälkeen, sohva, suihinotto, urheiluruutu ja kylmä olut jonka rouva noutaa suikkarin jälkeen jääkaapista.
      Ei tarvi olla oma rouvakaan. Se kun on aika pihi sen kanssa.

      • 15+17

        Ei tämä meillä kotona ole mitään erityistä romantiikkaa vaan normi-ilta...

        Meillä romanttisuus on enemmän sanoja ja toisen huomioimista henkisellä tasolla. Joku voisi kutsua sitä lirkutteluksi mutta meille kummallekin parasta on kuulla toiselta kauniita asioita ja välittämistä.


    • Halimuua

      Romantiikka on toisen huomioimista ja ilahduttamista, joskus hyvinkin yllättävällä tavalla. Tähän liittyvä tunnetila on myös tärkeä.

    • jpais

      Olen väsynyt romantiikkaan ja asioiden romantisoimiseen. Romantiikasta on tullut hömppää, ja sitä tehdään tekemällä. Luodaan tunnelmaa, pelataan tilanteita jne. Romanttisuus on mielestäni ihan arjen asioissa ja pienissä tavoissa huomioida toista. Liian raskas vaatimus romatiikan suuntaan esim. siten että siihen aina liitetään velvollisuus seksiin, kuolettaa kaikki tunteet.

      Minulle riittää ettei kotona ole kukaan känniläinen örveltämässä rakkaudessa ja ryyppäämässä itseään ns. romanttiseen tunnelmaan. Joskus olen exäni romanttisen kännin pilannut, ja sainkin siitä aikamoisen selkäsaunan.

    • Ehkäpä

      Arjen haasteet ovat jokaisella, toisilla vähemmän ja toisilla enemmän.
      Miksi en muista exästäni mitään romanttista? Ehkä hän on siksi exä - näin varmaankin osaltaan.
      Luulen, että moni kaipaisi romantiikkaa, muttei uskalla luoda ja nauttia siitä. Nainen ja mies ovat fyysisesti lähellä toisiaan, mutta kuitenkin tähtien etäisyydellä toisistaan.
      Uskallusta olla lähellä ja oikeasti omana itsenään - ehkä romantiikkaa tulisi silloin.

    • Tukkijätkä evp

      " Romantiikka se ei sovi jätkälle " lauloi Simokin takavuosina. Ei miehinen mies hempeile ja tosi miehellä akti ei saa kestää esileikkeineen kolmea minuuttia enempää! Näin on faktat !

    • höpsö

      Romanttisinta elämässäni tällä hetkellä on se kun joskus pyydän miestäni kertomaan pienen iltasadun tai vaikka rapsuttelemaan mun päätäni. En tiedä parempaa. Se on aivan ihanaa.

    • yli 20v yhd,

      Aito kahden ihmisen välinen romatiikka ei kaipaa mitään tiettyä ympäristöä. Se on toki jokaisen parin oma maailma. Minusta on romanttista kun mies hakee minut töistä ja on keittänyt kahvit termariin ja vaikka hieroo hartioitani..tai suukon aina kun hän lähtee töihin ..

    • urts

      Romantiikka on ennen yhdyntää ilmenevä mielistelypuhe jolloin mieskin lirkuttelee kuin satakieli. Kun pussit on tyhjennetty niin järki palautuu ja löpinät loppuu.

    • Turhat vastaukset

      Jos joku lukee tämän. Kysyisin vaan, luuletteko oikeasti, että joku lukee nämä teidän tarinanne romantiikasta? Aloitus ja 41 vastausta. Jokainen on kiinnostunut vain omasta vastauksestaan.

    • Tätä on romantiikka

      Romantiikka on sitä kun aistii ympäristönsä miellyttävänä, viihtyisänä ja tuntee siellä, sellaista tosi hyvää oloa, joko toisen seurassa tai yksin. Yksinkin voi luoda ja aistia joskus romanttisen tunnelman.Etenkin mieleinen, tunnelmaan sopiva musiikki ja kynttilät, lyhdyt. Takkatuli, tai nuotio. Tähtitaivas, kesä, tai talviyö. Hyvä juoma ja ruoka. Nämä kaikki on hyviä tunnelmanluojia.Ei niinkään aina ne elokuvien ja tv.sarjojen rekvisiitta, joilla luodaan tekotunnelmaa. Minun mielestäni ainakin esim. shampanja ja mansikat maistuu pahalle. Ainakin shampanja. Ruusunterälehdilläkään en alkaisi vuodetta roskaamaan. Ruusut kuuluu maljakkoon.

      (Mahtoiko tätäkään kukaan lukea)

    • Muutamalla sanalla: teerenpeliä, rakkautta ja läheisyyttä tyylillä ja glamourilla.

      Ja niin intiimiksi ryhtymistä kuin vain pääsee julkisella paikalla ilman esileikkiin ryhtymistä jos pistetään vähän hauskemmin. :D

    • Asiat asioina

      Romanttinen= kuvitteellinen.

      Miksi asiaan aina sotketaan kynttilöitä jne. Se on hempeilyä tms. EI romantiikkaa!

      • ussiEINSTEIN

        niin juuri. hempeily on per.seestä. Vit,tuun se KALU SAATTTANA.


      • ussiEINSTEIN kirjoitti:

        niin juuri. hempeily on per.seestä. Vit,tuun se KALU SAATTTANA.

        No onpas suorasukaisen tylsää.


    • uusiEINSTEIN

      romantiikka on sitä, että tunkee sen kalun naisen V.ITTUUN. JA sit homma jatkuu 1-5 minuttia riippuen ämmän ulkonäöstä. harvoin yli viittä minsaa kestää.. nimittän nainen asteikolla 5 on susiruma. TÄllöin pussi päähän.

      • panemua!

        Joo"o Kunnon pano on jo romantiikkaa!


    • Pikku lepinkäinen...

      Romantiikkaa minulle on istua kullan kainalossa takkatulen loimutessa, hyväilyä ja suudelmia kaulalle. Minulle romantiikkaa on ylipäänsä olla hänen seurassaan. Kaipauskin voi olla romanttista?

    • romuromantikko

      Romantikkaa on mielestäni pitkäikäisissa suhteissa. Romantiikkaa ei voi kokea itse, sen näkee vain muissa. Ei missä tahansa, vaan tutuissa rakkaissa ihmisissä. Romantiikkaan liittyy pitkä suhde, perhe ja karut koettelemuksien vuodet. Romantikka kukkii, kun se hahmot heräävät hetkeksi näkemään toisensa. Muu aika on sitä samaa parisuhde-elämää, mutta muut arvostavat sitä, että kahden ihmisen elämä on kestänyt kaiken kamalan, ja että silti voivat nähdä toisissaan sen rakastumisen kuin tähdenlennon hetkisen. Se on heidän. Joskus myös sinun ja puolisosi hetkisen, jos kykenette näkemään sen ihmisen elämän. Jaksoitte yhdessä :)

    • romanticamor

      Luin läpi kaikki...paitsi ne öökkös(ääkkös)tyypin jutut
      Ihania ajatuksia!
      Omasta mielestäni romantiikka on hyvänolon tunne...ja siihen liittyy rakkaus, hellyys...miksei myös seksi...
      Kahden ihmisen välinen jaettu tunne!
      oli se sitten vaaleanpunaista tai pinkkiä...tao vaikka harmaata...

    • ilman parisuhdetta n

      Minusta romantiikka on herkkyyttä ja henkisen yhteyden luomista ihmiseen, johon on ihastunut. Romantiikka on hieman erilaista esim. ensitreffeillä kuin sitten taas pidempään yhdessä olleella parilla.

      Romantiikan tappaa kyynisyys, tehoajattelu, äärimmäinen pihiys ja huono itsetunto. Myös vähättely aiheuttaa sen, ettei halua aidosti hyvää, koska ei kunnioita kumppaniaan.

      Romantiikalla herätellään mielestäni nimenomaan rakkautta, mutta se seksi voi tulla siinä kylkiäisenä, sillä seksihän on usein kaunein tapa osoittaa rakkauttaan.

    • <<<<

      MÄ AINAKI HALUISIN KOKEE SITÄ JA SIT VIELÄ JOSKUS YLLÄTTÄÄ SIIPPANSA TYYLITAJUISESTI

    • <<<

      MUN MIELESTÄ SE ON SITÄ ET OLLAAN KAHDEN VAAN. MÄ AINAKI HALUAISIN KOKEE SITÄ JA YLLÄTTÄÄ VAIMONI TÄYSIN JA JOSKUS KUN UKKO OLISI OPETTAJANA JOSTA REHTORINA 22 V TÄMÄ YLLÄTTÄISI VAIMONSA TÄYDELLISESTI

    • Kynttilä sauvana

      Se on valehtelua, ennen seksiä.

    • get tha pic

      Romantiikka on tietty sitä, että käydään hienommalla matkalla, kuin naisen ystävät perheineen, on hienompi talo, hienommat vaatteet, kalliimpi kosmetiikka, hienompi auto, oot komeempi, kuin naisen kaverien miehet jne...

    • Heikkihhhx

      Voin kyllä sanoa miehenä, että ei tuommoset romanttiset asiat kiinosta paskaakaan.

    • priimakunto

      työnnetään kynttiläperseeseen ja kaadetaan shamppanjaapilluun. bayer ceneste hoitaa kutinat

    • läpsy

      iltalypsy on romanttista, kun rättärit eli rätti viikot eli happy days on menneet

    • pikakurssi

      Ei tarvita mitään ulkoista rekvisiittaa. Jos haluat, että nainen kokee tilanteen romanttiseksi, katso häntä silmiin eikä tissivakoon tai perseeseen. Älä nyt ihan katse lasittuneena niitä silmiäkään toljota, vaan välillä hetki jonnekin kaukaisuuteen haaveellisen näköisenä, sitten taas silmiin hymyn kera. Kuuntele, mitä nainen sanoo, nyökkää välillä. Kysy välillä jotain, "miltä se susta tuntui" käy melkein mihin vain. Älä rupea pitämään esitelmää mistään autonrenkaista tai mikä nyt sinulla onkaan se asia josta olet tietävinäsi paljon ja joka sinua kiinnostaa. Äläkä leuhki sillä kesällä nappaamallasi 118-senttisellä hauella myöskään, ei se naista kiinnosta. Jossain vaiheessa voit sitten ottaa naisen kainaloon ja halata pehmeästi - tarkoitus ei ole esitellä lihasvoimiasi jännittämällä koko kroppaa kivikovaksi. Pidä kätesi kurissa äläkä päästä niitä kopeloimaan pitkin kroppaa vaikka kuinka mieli tekisi, se on teinipoikien hommaa. Nuuhkaise tukkaa ja kehu että tuoksuu hyvälle, hieraise vähän poskella. Kohta pääset kevyeen suukotteluun. Sitten istut siinä vieressä vain hetkisen silmät kiinni nauttivan näköisenä. Silleen jatkat koko illan. Jos hyvin käy niin saat muutakin, mutta anna naisen olla aloitteellisen tästä pitäen. Jos on vakisuhde tai peräti vaimo, niin varaa ilta viikossa tuohon hömppään, niin muukin aina silloin tällöin on taattu. Tietysti olettaen että teet osasi kotitöistä miehisen reippaasti ja iloisesti, ja joskus muuten vain halaat ja pussaat, ja kun rouva kysyy "viitsisitkö... " niin viitsit, oli se mitä tahansa.

      Itsehän en siis piittaa romantiikasta pätkääkään. Tuo on vain teatteria, jolla pidetään nainen tyytyväisenä. (Tosin sen olen huomannut, että kotityöt hoituvat sinkkuhuushollissakin helpommin kun oma asenne ei ole nirppanokka ei-millään-viittis, vaan pikkujuttu-hoituu-hetkessä, joten se ei ole vain teatteria.)

    • yhteisölliskulttuuri

      Kuten ketjusta voi havaita, niin suomessa romantiikka on täysin pielessä. Suomessa romantiikka koetaan siten että miehen pitää tehdä jotain, jonka nainen sitten kokee romanttiseksi. Jos nainen tekeekin aloitteen, se tekee sen romanttisen tunnelman omien mieltymyksien mukaan.

      Kun taas yhteisöllisissä kulttuureissa romantiikka luodaan yhdessä molempien toiveiden ja mahdollisuuksien mukaan.

      Oikein kyynel kostuttaa vanhanmiehen silmäkulman kun muistelee niitä useita kertoja joita olen aidon romantiikan tiimoilta kokenut. Jossa molemmat osallistuvat sen kauniin ja puhtaan tunnelman luomiseen.

      Jos suomessa (yksilöllinen kulttuuri), edes yrittää kertoa jotakin oikeasta romantiikasta, jossa myös mies huomioidaan, pidetään sitä aivan absurdina.

      Tuntuu myös siltä että suomessa vain äidin ja lapsen välinen aitorakkaus on sallittua.

      Muuten pidetään rakkautena sitä ensihuumaa joka ihastumisena koetaan. Pitkässä suhteessa kumppanuus riittää rakkauden tunnukseksi.

      Siksi tutkimustenkin mukaan yhteisöllisestä kulttuurista suomeen muuttaneet tuntevat poikkeusetta yksinäisyyttä. Eikä se ole ihme, jos molempiin kulttuureihin on tutustunut. Siinä myös syy, miksi monet miehet löytävät aitoa jaettua romantiikkaa kertatoisensa jälkeen, yhteisöllisistä kulttuureista. Toki trooppinen paratiisi myös auttaa asiaa.

      suomessa ei osata enää rakastaa. Ei siis ihme että jokatoinen avioliitto päätyy eroon, eikä sitä pidetä edes epäonnistumisena.

      Itse olen edelleen naimisissa yli neljännesvuosisadan suomalaisen naisen kanssa. eli viestini ei ollut mikään henk koht perustelu omille ratkaisuille.

    • kuin

      siinä kyllä samaa mieltä että ei osata enää aidosti rakastaa. oikeastaan peljätään aitoa rakkautta varsinkin nuorempi sukupolvi taannoin lehti toimittaja ilmaisi asijan kuinka nykyään parisuhde on vain suoritus yksi muiden joukossa.

    • toffiina

      Romantiikan ulkoiset puitteet ovat aina kahdenkeskisen suhteen sanelemia, sitä mitä suhteen molemmat osapuolet arvostavat. Jos kemiat toimii ja keskustelukin on syvällistä, tunnelma voi olla romanttinen jopa vaikka tietokoneen chattiruudussa tai vain pienen jälkeläisen hoitopöydän ylitse vaipanvaihdon lomassa yhtyneet katseet.
      Romantiikka on lupaus ja yhteisymmärrystä jostain läheisestä, intiimistä ja ihanasta.

    • Tähän väliin

      vielä että hiivasienilääkkeen mainos sopii aiheeseen kuin suutarin peukalo sian prseeseen.

    • Emeriona

      Romanttista oli, kun mies kuivasi hellästi keskiselkäni suihkun jälkeen, kun se oli jäänyt märäksi. Mielestäni romantiikka on parasta pienissä, aineettomissa asioissa. Ja arjessa. : ) Esim. pieni kosketus vaikka olalle tai halaus juuri oikeaan aikaan. Mielestäni kädestä kiinni pitäminen ja kukkakimput liian usein on ällöromattista! Sekä liian julkinen suutelu. Toisen pieni hoivaaminen, esim. hartiahieronta, jos hartiat on kipeät, on romattista.

    • Kehonhallinta

      Uimahallissa kun tulimme altaalle, mies ui lähelleni, otti syliin ja sanoi: Minä erotan sinut kaikkien muiden naisten joukosta kun sinulla on niin leveät hartia.

    • Tätäseon

      Se on mielestäni romanttista, kun makaamme Ikeasta ostetun karhuntaljan päällä keinotakan valossa. Naisella on kauniit aavistuksen verran läpikuultavat pikkuhousut jalassa, ei muuta. Hän hymyilee minulle. Paiskaan kertakäyttömukin kädestäni, ja halpa punaviini roiskahtaa jumppapallon päälle. Loikkaan hänen päällensä kuin pantteri ja raastan pikkuhousut kappaleiksi. Tulen kahdesti jo häntä nuollessani. Tätä on romantiikka.

    • uuh aah ooh
    • ruikkaaja

      Ei mennyt romanttinen lässytys oikein putkeen ja tilanne edennyt siihen että jos näkee vaikkapa kaupassa tai kirjastossa naisen niin lähtee lasti heti liikkeelle.

    • Ukkeli444

      Kun vaimolle ostaa kimpun ruusuja tai tulppaaneja perjantai-iltana halausten kera , nii koko viikonloppu on yhtä juhlaa kotona. Vaimo hymyilee, paistaa pullaa ja kakkuja. Lakanoittenkin alla on sitten illalla mukavaa :)

    • muminoima sipuli

      Omasta mielestäni romantiikka ei ole jatkuvia kukkapuskien tuomisia, kalliita lahjoja, ravintoloita,vaatteita tai elokuvateattereita sillä ne ovat mininusta tekoromantiikkaa. Romantiikkaa on se, kun pitää jonkuntoisen seurasta niin paljon ettei näe ketään muuta, aika pysähtyy ja eikä halua hetken pysähtyvän ( tilanne molemminpuolinen). Sen ei tarvitse olla rahoilla törsäilyä vaan pelkkää yhdessä oloa. patongin syömisestä kävelyyn, kävelystä onkimiseen tai vaikka tähtien/revontulien katseluun vaihtoehtoja on vaikka kuinka ja vielä ilmaiseksikin ilman että toisen tarvii toisen rakkautta "ostaa".

    • Mies45v

      Seisovalla mulukulla on hyvä aloittaa niin kaikki tietää mistä on kyse. Sen jäläkheen voi kattoa kynttiläillalliset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      16
      1216
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1149
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      3
      1149
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe