Vielä uudempi KKA-kuljetus

Dave hasselhoff

Paljon oli asiaa 500 kommenttia tuli täyteen. Vieläkö mieltä painaa
jokin asia legendaarisessa yhtiössä. Muistot elää ja dementia vaivaa
vai vaivaako????

69

2369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naturel please?

      Eipä juuri taida kukaan kaivata..... Näinpä KKA:n leasing Volvon sellaisen entisen.
      KKA:n aikaa se oli sotkettu punaisella sprayllä jossain parkkiksella.
      Nyt uuden omistajan tai Volvo-auton toimesta laitettu timmiin kuntoon.
      Maalarit on aika viheliäistä porukkaa suoraan sanoen joka kuskin painajaisia.

    • ruki ver

      Muita katiskoita ei ole sitten näkyny. Myyty maakuntiin tai ulkomaille.
      Yhtään ei ole tullut vastaan.

      • soul jarno

        Kyllä ne katoo kaikki muidenkin firmojen autot tosi mystisesti. Eipä omaa autoa
        juuri näe sen jälkeen kun se on mennyt vaihtoon. Menisikö sisä-suomeen vai
        niin sanotuille kehittyville markkinoille itä-eurooppaan. 10-12 vuotias auto ei kelpaa
        ainakaan pääkaupunkiseudun yrittäjille. On vähän sellaista ongelmajätettä.


    • irtoperä

      Jurvela on Trasnsveljeksillä hommissa nykyään.....

      • Pallo hukassa

        Kuka on tämä mystinen Jurvela. Onko se joku sana väännös tai kuskien
        keksimä nimi. Miten liittyy kka:n eikös sen omistaja ollut joku Kuitunen
        tai jotain sinne päin...


      • sakwau
        Pallo hukassa kirjoitti:

        Kuka on tämä mystinen Jurvela. Onko se joku sana väännös tai kuskien
        keksimä nimi. Miten liittyy kka:n eikös sen omistaja ollut joku Kuitunen
        tai jotain sinne päin...

        Toi Jurvela on ex autoilija,nykyisin taitaa olla TransBros,illa jonkunmoinen juitsari.....


      • irtsikka
        Pallo hukassa kirjoitti:

        Kuka on tämä mystinen Jurvela. Onko se joku sana väännös tai kuskien
        keksimä nimi. Miten liittyy kka:n eikös sen omistaja ollut joku Kuitunen
        tai jotain sinne päin...

        jurvela ol kka:n osakas jos oikein olen ymmärtäynyt


      • Pallo hukassa
        irtsikka kirjoitti:

        jurvela ol kka:n osakas jos oikein olen ymmärtäynyt

        irtsikka kiitos selventävästä vastauksesta. No missä tämä pääkokki sitten
        nykyisin luuraa??? talviolympialaisten järjestelykomiteassa???


    • Rahtiportto

      Kyllä ne Soul Jarno taitaa sinne ylöspäin Suomea siirtyä ne autot. Meillä täällä etelässä on joku kumma tarve ajella uusilla autoilla, asiakkatkin vaativat, että autojen täytyy olla vähintään euro6-luokiteltuja ja niinhän ne jo pikkuhiljaa ympäristöasioista kiinnostuneilla yrityksillä jo alkaa olemaankin.

      Tuolla pohjoisessa ja idässä ajelevat sitten niillä etelän herrojen hylkäämillä "vanhoilla" autoilla, pitävät ne hyvässä kunnossa ja luotettavuudeltaan varmaan hakkaavat mennen tullen nämä etelän täyshuoltoleasingkärryt ja muut uudenkarheat hilavitkuttimet. Siellä ei paljoa asiakkaatkaan vaadi, ymmärtävät sen, että jos taksat on poljetut, niin ei voida uusilla ajella. Että siellä ne varmaan sinunkin vanhat työkalusi palvelevat iloisesti vielä vuosikausia, kyllä vanha hyvin pidetty auto on aina parempi kuin pussillinen uusia.

      • old lady 98

        Joo 500 000 km ajettu vm.98 Scania 94 alla. Kaikki pelaa ,hemmetin mukava
        ajaa. Silti kaikki muut hokee ei voi ajaa hirveetä. Kehä- 3 sisä puolella
        on häpeällistä istua edes tällaisen härvelin kyydissä. Naurettava meininki
        nyky-suomessa.


      • old lady 98
        old lady 98 kirjoitti:

        Joo 500 000 km ajettu vm.98 Scania 94 alla. Kaikki pelaa ,hemmetin mukava
        ajaa. Silti kaikki muut hokee ei voi ajaa hirveetä. Kehä- 3 sisä puolella
        on häpeällistä istua edes tällaisen härvelin kyydissä. Naurettava meininki
        nyky-suomessa.

        Ja hytin sisämelu on jopa matalampi kuin näissä Scanian euro-5:ssa.


      • P 360
        old lady 98 kirjoitti:

        Ja hytin sisämelu on jopa matalampi kuin näissä Scanian euro-5:ssa.

        Scania on hyvä kun tyhmempi ei edes huomaa eroa eri vuosimallien välillä.
        1994 tai 2014 samalta näyttää. 1994 oli rohkea veto tehdä niin futuristinen
        malli joka on hyvin kestänyt aikaa ja näyttää edelleen modernlta.i


      • Pallo hukassa

        Rahtiportto näin se on.isot firmat vaatii alle 5 v.vanhoja autoja. Muualla suomessa
        saa olla mitä vaan. No sitä kalustoa ei firman johto näe kuin korkeintaan
        mökkireissullaan.ja silloin ollaan vapaalla. Maailman vaarallisimmat tiet sarjassa
        tämä julkkis Lisa kelly ihmetteli 30v. vanhojen kestävyyttä. kaikki huollot
        laiminlyöty ja silti pääsee aina perille.Ikiliikkujia olivat 1980-luvun autot.


      • ajamista varten
        old lady 98 kirjoitti:

        Joo 500 000 km ajettu vm.98 Scania 94 alla. Kaikki pelaa ,hemmetin mukava
        ajaa. Silti kaikki muut hokee ei voi ajaa hirveetä. Kehä- 3 sisä puolella
        on häpeällistä istua edes tällaisen härvelin kyydissä. Naurettava meininki
        nyky-suomessa.

        Kai tommosellakin menee, kun ei ole ajettu. Omissa hommissa autot on jo 5-vuotiaina miljoonan ajettuja eli jos vielä jollain 98 vuosimallilla mentäisiin, olisi mittarissa jo reipas kolme miljoonaa.


      • erilaiset hommat
        ajamista varten kirjoitti:

        Kai tommosellakin menee, kun ei ole ajettu. Omissa hommissa autot on jo 5-vuotiaina miljoonan ajettuja eli jos vielä jollain 98 vuosimallilla mentäisiin, olisi mittarissa jo reipas kolme miljoonaa.

        Jakeluajossa Helsingissä 500 000 km on kova koulu.Eteen taakse,jarrutus ,kiihdytys.
        Se on ihan erihomma kuin pitkällä baanalla. Jakoajossa 200 000 km ajettu
        Iveco tai rellu on ihan p...skana . Hirveitä kapistuksia. Joten 500 000 km
        ajettu kaupunki Scania on vielä hemmetin hyvä laite tehdä töitä.
        Rekkamiehet pysyköön lestissä .Niissä hommissa kilometrit ei näy missään.
        2 000 000 km ajettu Scania on ihan helmi ja uuden veroinen jos on ajettu pitkää baanaa.


      • Itsekin vanha
        old lady 98 kirjoitti:

        Joo 500 000 km ajettu vm.98 Scania 94 alla. Kaikki pelaa ,hemmetin mukava
        ajaa. Silti kaikki muut hokee ei voi ajaa hirveetä. Kehä- 3 sisä puolella
        on häpeällistä istua edes tällaisen härvelin kyydissä. Naurettava meininki
        nyky-suomessa.

        Sellaisia löytyy Poikelalta. Meinaan old lady vanhoja Scanioita.
        Niillä se tili tehdään.


    • kkkkkkkaaaaaaaa

      Eiköhän se mennyt, tuo KAIKKEI uusinkin kka jo nurin, sen nimen saatte varmaankin myös itse selville.....

      • Hywä Weli

        Vaikka kyseisellä lafkalla oli paljon autoja ja kuskeja vielä tusina
        päälle niin kaikki entiset kuskit on hys hys.
        Tuossa edellisessä keskustelupalstalla jotkut leveilijät jakoivat
        jo linnatuomioita. Taidettiin painaa koko homma villaisella.
        En ole sanaakaan koko asiasta kuulut.
        Ehkä ihan hyvä niin. Näin meillä Suomessa.


      • Tekemisen mein....

        Transera oy. oikea vastaus hyvä kkkkkkkaaaaaa.


      • Eetu boy
        Tekemisen mein.... kirjoitti:

        Transera oy. oikea vastaus hyvä kkkkkkkaaaaaa.

        Hyvä meininki on ja hyvä veli homma pelaa. Kukaan ei ole uskaltanut paljastaa
        mikä taktinen veto on kyseisen lafkan omistajilla jatkossa kuljetusallalla.
        Saati sitten mikä oli edellisen lafkan lopputulos. paukahtiko sieltä jotain
        päätöksiä oikeusistuimissa vai painettiinko tosiaan kaikki villaisella niin
        kuin meillä on suomessa maan tapa.Minäpä luulen että oikeus oli taas
        täysin hampaaton eli mitään ei tullut.Sama meno jatkuu.
        Taitaa Peter Frykman on kaikkien sijaiskärsijä.


    • huopikkaat

      Hiljaista on...huopatossutehtaalla.

    • Hermanni fa

      Ei mene nykyisinkään hyvin KKa entisillä mestareilla noilla ulkomaalaisilla....
      Aina löytyy se k......settaja jostain kun on suomi kyseessä.Näin se vaan on

    • Talousanturi

      Eikös tuolla uudessakin firmassa ole jo pitkään ollut mittavia palkkaepäselvyyksiä, vai pitävätkö huhut paikkaansa?

    • Irtsikka

      Mikähän siinä on että viron pojille ei makseta samaa palkkaa, vaikka samaa työtä tekevät kuitenkin..?

    • 8 mm äänruut

      8 kuljettajaa on lähtenyt pois kun ovat olleet tyytymättömiä toimintaan.
      Niin suomalaisia kuin veljeskansan edustajia. Firmalla sinänsä
      taitaa mennä lujaa yli 100 autoa on ajossa Pirkanmaalla ja
      pääkaupunkiseudulla, Eli talous on AAA asenne työntekijöihin ei
      ihan yhtä korkealla tasolla. postin ajoonkin on lykätty tuliterää Scaniaa.

    • Lempäälän loitsu

      Ja ei mitä tahansa Scaniaa. Menee lujaa muuten. Näin on

      • T:re nääs

        Aika äreillä koneilla ovat pakettijakeluun. Ihan hyvä kuskin kannalta.
        2-akselinen Scania 360 hv on ihan sopiva. Rahamiehiä ovat kun
        hevosiin on rahaa.


    • Läikky

      Kannattaa lukea juttu uusimmasta Ajolinja-lehdestä, niin selviää millaista se maidonajo oikein on. Onnettomuuden jälkeen viikko lepoa ja takaisin rattiin ja kaverihan ajaa maitoa edelleen...

    • Panen maitoa tulemaa

      Kyllä luin ja ajattelin,että kyllä pitää laittaa jokin kommentti tälle palstalle.
      Ajolinjalehti no 3 sivu 10. Raskaanliikenteen kolarit/tutkijalautakuntaa
      tarvittiin on artikkeli. Kaikki se mitä jutussa kirjoitetaan on suoraan
      tutkijalautakunnan pöytäkirjasta. Tämä KKA-kuljetus perustui näköjään
      täydelliseen epärehellisyyteen. Kaikki lakipykälät mitä vaan voi rikkoa
      rikottiin. Digikortit oli taskussa ei piirturissa ym. Miten näin suuri kuljetusliike
      voi olla näin läpimätä.Mitä yrittäjien pääkopassa oikein liikkui????
      Ja mikä ihmeellisintä,jos kuski olisi suomalainen niin kortti olisi
      näiden kaikkien rikkeiden seurauksena poliisilla ainakin 2 kk.
      Kaveri oli veljeskansan edustaja niin hommat jatkuivat jo seuraavalla
      viikolla. Tämä tapaus oli niin tapetilla pääkaupunkiseudun jakelupiireissä,
      että jokainen joka lukee artikkelin niin osaa yhdistää 1 1 vaikka itse
      jutussa firman nimeä eikä kuskin nimeä erikseen mainita.

      • Heinon heili

        Voi nenä.... luulin olevani ensimmäinen kommentoija ja nokkela jutun lukija.
        Kaksi on jo ehtinyt ennen minua kommentoimaan. Älkää kuskia morkatko.Ajaa tänä
        päiväkin maitoa . Hyvin ystävällinen ja puhuu hyvää suomea.(asiallinen kuski)
        Kyllä se oli melko riisto firma tuo KKA. Ei paljon lakiasioista ja
        säännöistä piitannut. Mitähän sille Kuituselle kuuluu nykyään????


    • Arhinmäki rules

      Ajolinja lehti on kuljetusalan 7-päivää lehti. Scaniaa kehutaan ja kromi
      kiiltää. Kerrotaan prinsessa tarinoita menestyneistä kuljetusliikkeistä.
      Kas kun jutut on avustajien tekemiä. Hauska juttu jossa on uuden karheita
      autoja ja hymyileviä ihmisiä myy. Eli myös jutun tekijä käärii ihan hyvät
      hillot lompsaan. Pitää saada tramaattistakin materiaalia. No kaivellaan
      joku kolari. Syyttävä sormi sojoittaa hyi hyi älä tee näin.
      Kuljetusala on raakaa peliä. Ajojen tilaajat eli asiakkaat ovat ne
      todelliset rikolliset. Kuljetus halvalla keinoja kaihtamatta.
      Tässä on lopputulos. Kuljetusyrittäjää syytetään vaikka todellinen
      syyllinen on kauppa ja teollisuus (ahneudessaan)
      Niillä ei ole mitään moraalia eikä omaatuntoa

    • Rellu rules

      Haluaisin unohtaa jo,mutta aina pompsahtaa silmille tämä firma.
      Voi,voi sentään.Joku mulkero sanoisi: hyvää ei voi unohtaa.

    • Flexiful

      Tämän firman ex. väki on hiljaa ja ei kommentoi. Ymmärrän kyllä.
      Enpä minäkään uskaltaisi . Antaa menneiden asioiden olla.
      Nyt eletään tätä päivää. uudet firmat,uudet kujeet

    • Lukihäirikkö ???

      Juupa joo... Tämän ajolinjan jutun oli todella kirjoittanut joku avustaja tai
      "kesätoimittaja" Otsikkokin oli päin honkia.Lepoajoja rikottiin jatkuvasti.
      Kun olisi pitänyt olla: Lepoaikoja rikottiin jatkuvasti.
      Mersu oli 1524 Atego. Siinä oli pakastekori, diesel kylmäkone ja perälauta.
      Jutun mukainen kuorma oli 7836 kg. Tuollaiseen autoon saa laittaa
      max. 6000 kg kuorman.Jutun perusteella ylikuormaa ei ollut.Ainakaan sitä
      ei mainittu. Kesätoimittajan heiniä sanon minä koko homma.
      Muuten juttu käsitteli vakavaa asiaa ja todella vakaavaa välinpitämättömyyttä
      työ- ja liikenneturvallisuudessa täällä suloisessa Suomessa.

    • Toiset ne osaa

      Kyllä täytyy pisteet antaa Tapsalle, hänen aikanaan kyseinen meijeri tunnettiin kuljetuksistaan, laatu ja toimitusvarmuus olivat huippuluokkaa ja toiminta kaikin puolin rehellistä. Seuraaja oli kyllä hommaa sivusta seurannut vuositolkulla, mutta taisi silti olla liian isot saappaat astuttavaksi, tosin tulihan sinne joku talon ulkopuoleltakin.

    • sekasoppa

      Tapsa oli hyvä tyyppi ehkä vähän liiankin kiltti. Meijerin uudet omistajat
      halusivat räväkän kaverin tilalle. Siinä onnistuivat 100%:sti.
      Menneet menneitä. Nykyisin meno tasaista puurtamista kuten
      ennen vanhaan ns. "vanhaan hyvään aikaan" .
      Kaikkea ei pitäisi kokeilla (KKA) rohkea kuitenkin rokan syö myös karvaan
      sellaisen.

    • Järjen voitto

      Nykymaailma on kova. mukava ja kiltti ei pärjää. Se on valitettava
      tosiasia. Tämän takia meijerikin myytiin. Uusi omistaja luuli tietävänsä
      millä konstilla pärjätään. Kuljetustoiminnassa kyllä osui ja upposi
      ihan totaalisesti.Ei muuta kuin kantapään kautta uuteen nousuun.
      Ja perhana ne onnistuivat !

    • Lempäälän mies

      Joo lottovoitto firman omille kuskeille. Entäs me muut...................

    • Old skippers

      Elämä on sellaista......

      • Ihme vikinää

        Mikä lottovoitto omille kuskeille? Selittäisitkö vähän tarkemmin? Ei siellä varmaan omilla kuskeillakaan sen paremmin ole asiat. Joka puolella vaan kuormia kasvatetaan ja samaan aikaan aikatauluja kiristetään ja mikäli tuolla on sama homma käynnissä, niin ei sielläkään kauaa kuskit pysy, ensin vaihtuu yleensä kieli ja sitten perään ihonväri. Että jos siellä "säästöjä" tehdään, niin kyllä "säästöt" koskettavat yleensä yhtä lailla omia kuskeja kuin renkejäkin. "säästöt" lainausmerkeissä siksi, että kun liikaa säästetään, niin se tulee pitemmän päälle todella kalliiksi.


      • Gamla Sibbo gubbe
        Ihme vikinää kirjoitti:

        Mikä lottovoitto omille kuskeille? Selittäisitkö vähän tarkemmin? Ei siellä varmaan omilla kuskeillakaan sen paremmin ole asiat. Joka puolella vaan kuormia kasvatetaan ja samaan aikaan aikatauluja kiristetään ja mikäli tuolla on sama homma käynnissä, niin ei sielläkään kauaa kuskit pysy, ensin vaihtuu yleensä kieli ja sitten perään ihonväri. Että jos siellä "säästöjä" tehdään, niin kyllä "säästöt" koskettavat yleensä yhtä lailla omia kuskeja kuin renkejäkin. "säästöt" lainausmerkeissä siksi, että kun liikaa säästetään, niin se tulee pitemmän päälle todella kalliiksi.

        Kyllä siellä meijerillä vaan oma väki viihtyy suurin osa ollut 20-36 vuotta.
        Vanhoja fabuja lähes kaikki. Nuoriakin on palkattu ihan kiitettävästi viime
        aikoina lisää. Työt ja palkat hyvässä suhteessa.(Ainahan palkka on liian pieni)
        Kuljetusliikkeet on kuljetusliikkeitä ja heillä on oma tapansa toimia jotta
        selviävät nykyisistä kovista ajoista. Se ei ehkä heidän kuljettajia miellytä.
        En ota kantaa siihen joka firmalla on oma henkilöstöpolitiikka.
        Jos kuljettajat eivät vaihdu,viihtyvät koko elämänsä samassa firmassa
        vaikka työ on hyvin raskasta ja päivät pitkiä niin ei työpaikka voi olla
        kovin huono. Se on asennekysymys.


      • Gamla Sibbo Gubbe34
        Gamla Sibbo gubbe kirjoitti:

        Kyllä siellä meijerillä vaan oma väki viihtyy suurin osa ollut 20-36 vuotta.
        Vanhoja fabuja lähes kaikki. Nuoriakin on palkattu ihan kiitettävästi viime
        aikoina lisää. Työt ja palkat hyvässä suhteessa.(Ainahan palkka on liian pieni)
        Kuljetusliikkeet on kuljetusliikkeitä ja heillä on oma tapansa toimia jotta
        selviävät nykyisistä kovista ajoista. Se ei ehkä heidän kuljettajia miellytä.
        En ota kantaa siihen joka firmalla on oma henkilöstöpolitiikka.
        Jos kuljettajat eivät vaihdu,viihtyvät koko elämänsä samassa firmassa
        vaikka työ on hyvin raskasta ja päivät pitkiä niin ei työpaikka voi olla
        kovin huono. Se on asennekysymys.

        Ja se työ tehdään aamuyöllä. Ei 8-16 . Eli sosiaalista elämää ei ole
        kun nukkumaan mennään klo 19-20


    • Gamla Sibbo Gubbe

      Gubbe 34 ,älä ota toisten nimimerkkejä käyttöön.
      Niin kuin sanoin aamuherääminen on vain asennekysymys. Piste.
      Mikä 34?????

    • Hyviä hommia

      Kyllä, maidonajo on hyvää hommaa ja katteet on kunnossa. Valiollakin samat liikennöitsijät olleet vuositolkulla, eikä loppua näy. Kalusto uutta ja kukaan kuskeista ei valittele palkkaongelmia, kaikki maksetaan työehtosopimusten mukaisesti ja joillekin vielä paremmin. Kyllä maidonajossa näyttäisi olevan tulevaisuutta.

      • Petteri 67

        Hommat meni yhdessä vaiheessa Valiollakin ihan kuralle kun jakelu annettiin
        pääkaupunkiseudulla Tehojakelun hoidettavaksi. Kaikki meni täysin pieleen.
        Sama toistui tuolla toisella suurella. Molemmat ottivat opiksi ja nyt
        tie näyttää valoisammalta. Ei ehkä ruusuiselta mutta kuitenkin.
        Se vanha sanonta pitää pintansa: Halvalla et hyvää saa!

        Ehkä se pitää joka firman kokeilla kantapään kautta!


      • Lopen Topeno

        Riihimäen pojilla on ollut onni matkassa koko ajan. Ei ole pääkaupunkiseudun
        pelleilyt osuneet kohdalle .Onneksi.


    • Nostalgiaa

      Ihan sen verran pitää Petteri67:aa valaista, että muistan toki nuo Tehojakelun maitosekoilut silloin aikanaan, painopiste sivulauseelle silloin aikanaan. Monien vaiheiden kautta Tehojakelusta on tullut nykyinen Esa Kuokka Oy, joka nykyisin hoitaa jonkin verran maitojakelua, pääosin käsittääkseni alihankkijoiden kautta, mutta joka tapauksessa mallikelpoisesti. Ajat muuttuvat, hommat muuttuvat, kalusto muuttuu jne, mutta joidenkin vanhojen jermujen mielestä yritykset eivät voi muuttua. Kuokan Esasta sen verran, ettei se ihan mikä tahansa jermu kuljetusmarkkinoilla ole, on mm. istunut maamme vanhimman kylmäkuljetuksiin erikoistuneen yrityksen toimitusjohtajana Porvoossa, korjatkaa toki joku, jos muistan asioita väärin.

    • Einari-pappa

      Kyllä kyllä Norgård Porvoosta. Ei tässä kukaan Esa Kuokka Oy:tä
      moitikkaan. Se on särmä hyvin hoidettu kuljetusyritys toisin kuin
      Tehojakelu jolla oli loppuaikoina jonkin sortin vauhtisokeus päällä.
      Vanhoilla automiehillä (nyt jo eläkepappoja) oli sanonta:
      Ennen Tehojakelulla oli autot romuja mutta palkat kohdillaan,
      nykyään autot hienoja ,mutta palkat ihan hanurista.
      Nuo lauseet kuvasti oikein hyvin loppuaikoja.

      • 35 v. seurannut

        Ennen oli pakko pärjätä vaikka romuilla,nykyään on niin monta mahdollisuutta
        esim. juuri nämä leasing-kuorma-autot.
        Eiköhän tässä ole sukupolvien näkemys ero kuljetusyrittämisestä.
        Vanha polvi oli nuukaa ja viimeiseen asti sinniteltiin vanhoilla autoilla.
        Nykypolvi valitsee leasingin sen helppouden vuoksi ja kustannukset
        on tiedossa jo etukäteen eli ei tule yllätyksiä.
        Oli sitten ex.tehojakelu tai Esa Kuokka niin kumpikaan eivät ole koskaan
        olleet "hinnan polkijoita" (pohja sakkaa) Vaan ihan SKAL:lin taksoilla ovat
        ajaneet.Hatun nosto sille asialle.


      • Vanha hyvä aika

        Niin Tehojakelussakin ehti olla kaksi sukupolvea johdossa.
        Siksi varmaan tämä näkemysero palkoissa/kalustossa.


      • kylmäkyyti

        Niin kyllähän se Kuulapää Kuokka oli vastaamassa tehojakelun aikanakin jo liikenteestä,onhan sillä se maitopyörkin varalla,,,aivan samat sällit oli valiolla sotkemassa Tehojakelun maineen enkä Tarkoita Jukkaa/Ristoa tässä,vaan Närhi ja Kuokka......... IIvoset olivat siitä parhaimmasta päästä isäntinä ,Ilmo vainaa oli hyvin opettanut pojat ....


      • Tomperinpelle
        kylmäkyyti kirjoitti:

        Niin kyllähän se Kuulapää Kuokka oli vastaamassa tehojakelun aikanakin jo liikenteestä,onhan sillä se maitopyörkin varalla,,,aivan samat sällit oli valiolla sotkemassa Tehojakelun maineen enkä Tarkoita Jukkaa/Ristoa tässä,vaan Närhi ja Kuokka......... IIvoset olivat siitä parhaimmasta päästä isäntinä ,Ilmo vainaa oli hyvin opettanut pojat ....

        No hyvä kun vihdoin tuli selvyys tähänkin asiaan. Tuossa menneinä vuosina oli poikien kanssa puhetta asiasta ja tultiin siihen tulokseen,että vanha Iivonen kääntyisi haudassa jos tietäisi mitä poikansa touhuavat.Vai Kuljetus Närhi ja Herra Kuokka olikin tuon kaiken takana. Meillä vanhoilla konkareilla olikin ennen tapana sanoa ,että vanhan Iivosen aikana autot oli romuja,mutta palkat kohdillaan.Nykyisin autot on uusia ,mutta palkat p...sestä. Vanhan Iivosen aikaan palkat olivat asialliset muihin firmoihin verrattuna sen tiesi jokainen alalla oleva.


      • Närhenmunat
        Tomperinpelle kirjoitti:

        No hyvä kun vihdoin tuli selvyys tähänkin asiaan. Tuossa menneinä vuosina oli poikien kanssa puhetta asiasta ja tultiin siihen tulokseen,että vanha Iivonen kääntyisi haudassa jos tietäisi mitä poikansa touhuavat.Vai Kuljetus Närhi ja Herra Kuokka olikin tuon kaiken takana. Meillä vanhoilla konkareilla olikin ennen tapana sanoa ,että vanhan Iivosen aikana autot oli romuja,mutta palkat kohdillaan.Nykyisin autot on uusia ,mutta palkat p...sestä. Vanhan Iivosen aikaan palkat olivat asialliset muihin firmoihin verrattuna sen tiesi jokainen alalla oleva.

        Eikös tähän samaan soppaan liittynyt muistakseeni VV kuljetus Haarajoelta.
        Valion ikiomaan kuljetushässäkkään. Nykyisin taitaa olla Valiollakin niin tyynen rauhallista ja kaikki Kuokat,Närhet ja VV-kuljetukset ajavat sulassa sovussa.
        Sellaista se elämä on.Ei ole oikotietä onneen!


      • Poikelanpolkkatukka
        Närhenmunat kirjoitti:

        Eikös tähän samaan soppaan liittynyt muistakseeni VV kuljetus Haarajoelta.
        Valion ikiomaan kuljetushässäkkään. Nykyisin taitaa olla Valiollakin niin tyynen rauhallista ja kaikki Kuokat,Närhet ja VV-kuljetukset ajavat sulassa sovussa.
        Sellaista se elämä on.Ei ole oikotietä onneen!

        Ei siihen VV kuljetus liittynyt mitenkään. Taisi olla olla VV kuljetuksen omistajan poika jonkinlaisena juitsarina tai niin sanottuna kuljetusesimiehenä tuossa epäonnistuneessa virityksessä joka oli jo alkujaan tuhoon tuomittu ajatus.


      • kylmäkyyti
        Tomperinpelle kirjoitti:

        No hyvä kun vihdoin tuli selvyys tähänkin asiaan. Tuossa menneinä vuosina oli poikien kanssa puhetta asiasta ja tultiin siihen tulokseen,että vanha Iivonen kääntyisi haudassa jos tietäisi mitä poikansa touhuavat.Vai Kuljetus Närhi ja Herra Kuokka olikin tuon kaiken takana. Meillä vanhoilla konkareilla olikin ennen tapana sanoa ,että vanhan Iivosen aikana autot oli romuja,mutta palkat kohdillaan.Nykyisin autot on uusia ,mutta palkat p...sestä. Vanhan Iivosen aikaan palkat olivat asialliset muihin firmoihin verrattuna sen tiesi jokainen alalla oleva.

        Hei mäkin olin joskus Tomperin Villellä ja Grunströmin Lassella duunissa ,kiva kun muitakin hengissä,, Olihan se vv,n poika siellä petikossa istumassa ,mut ei sen faija , valiolta oli se Koski K siinä mukana ahkerasti kanssa , Ilmo olisi laittanut nämä kaikki ulos huitsin nevadaan,,, Voi niitä aikoja kun oli vielä Iivonen ja Suvanto kimpassa ....


      • Pistinmaitoatulemaan

        Tomperi,Grönholmin Hessu,Vilaranta,Bergström Porvoosta ja legendaarinen Kuosmasen oranssi Bedford ja kauhtunut alumiinikori. Mies ei ollut pessyt 20 vuoteen työhousuja. Voi noita aikoja Hämeentie 111:ssa.Oltiin silloin nuoria poikia.


      • Toukolanjänis
        Pistinmaitoatulemaan kirjoitti:

        Tomperi,Grönholmin Hessu,Vilaranta,Bergström Porvoosta ja legendaarinen Kuosmasen oranssi Bedford ja kauhtunut alumiinikori. Mies ei ollut pessyt 20 vuoteen työhousuja. Voi noita aikoja Hämeentie 111:ssa.Oltiin silloin nuoria poikia.

        Oli se muuten rentoa aikaa kun vertaa mitä nykyisin on meillä kaikilla jotka ollaan elossa. Hessu siirtyi jo varhain autuaammille laitumille ,mutta me muut puurtajat........Unohdit vielä listasta kuljetusliike Ek:in ja edustusliike Flinkin Tammisaaresta. Ja se esimies jolla oli valkoinen takki päällä. Pisti menemään kuin arojänis. Olisiko ollut jo perkuleen Pollari nimeltään.Ei silloin paljon tietokonetta tuijoteltu.Hommat hoitui silti mallikkaasti.Se oli sitä 1970-87 aikaa se hyvä aika.


      • Anonyymi
        Pistinmaitoatulemaan kirjoitti:

        Tomperi,Grönholmin Hessu,Vilaranta,Bergström Porvoosta ja legendaarinen Kuosmasen oranssi Bedford ja kauhtunut alumiinikori. Mies ei ollut pessyt 20 vuoteen työhousuja. Voi noita aikoja Hämeentie 111:ssa.Oltiin silloin nuoria poikia.

        Bergström,n Patanokka mersut muistaa huvinkin samoin kuin Grunströmin Lassen,,,,se kaunis vihreä väri .Engblum Puotilasta petteri ja garko,n Ekman Pojo vieläkin samat värit nimi samalla tavalla kuin 70 luvulla näin Tmmisaaressa 2 kk sitten heti tunnisti ,Maanviljeljän maitokeskuksen ajalta Hämeentie 111,, meijerin oma nenä Betfort olikoha j6 ja se piha auto oli mahtava sai rokia ajaa alas ,,, Vielä jaketaan duunia tarvittaessa tehdä autot pidentynyt valtavasti,,,kuormat myös,,,,Mahtavaa muitella 70 lukua , Aamen.


    • Kinostunut

      Vieläkös Hurmerinnat on siellä töissä, Jape, Make ja Janna?

      • Maarit H

        Eikös se Janna Hurmerinta ole joku laulaja ja taitaa olla tanssii
        tähtien kanssa ohjelmassakin?????????


      • elämänikesä

        Olet apina sellainen tosi apina.Jos et tiedä mitään niin miksi kommentoit.Tykkäät ehkä Maaritin musiikista,mutta miten se liittyy meijerialaan??? sitähän minäkin.Olet juonut liikaa olutta. pyydä anteeksi .Se on erittäin helppoa.


    • Telkkä

      Mites ne on täällä hommat sujuneet, onkos kaikilla ammattipätevyydet kunnossa..?

    • Olin jo unohtanut

      KKA team ei tarvitse ammattipätevyyskorttia,ei ajokorttia, ei digikorttia ai niin
      ei niillä kavereilla ollut digikorttia silloinkaan kun pyyhki hyvin.
      Näinhän me kaikki saimme lukea Ajolinja-lehdestä tuossa taannoin
      ihan toimittajan kertomana. Vaikka Ategossa oranssit ja punaiset discovalot
      välkkyy koetaulussa ja vielä tietokonenäyttökin herjaa niin eihän sitä
      korttia muista laittaa koneeseen.

    • Humanoid

      KKA mahtavaa kuljetusalan valloitusta tulée ikävä. Se oli sellaista
      hurmoshenkistä maailman valloitusta. Samanlaista kuin oli
      Mérisalon kehittyvien maakuntien yhdistys. Kummatkin yhteiskunta
      torppasi vaikka idea olisi ollut koko Suomen kansalle mitä parhain.
      Uranuurtajat poljettiin maanrakoon. Surullista toimintaa.......
      Kaikki kuluttajat haluavat kuljetukset mahdollisimman edullisesti.

    • Jokin raja sentään.

      Näin on kuluttaja haluaa tavarat kotiin ilman kustannuksia.
      Toimitus kotiosoitteeseen kuuluu olla 0 euroa.
      siitä lähdetään.

      • Heinonpoijaat

        No niin poijaat taas se sieltä pomppaa vanha kunnon KKA-kuljetus kehiin. Niin monta kuljettajaa ehti kyseistä puulaakia palvella vuosien saatossa,että mitä teille tänä päivänä kuuluu?? Mitä touhuatte ja miten menee??? Poikien kanssa Juhannustulilla makkaraa paistaessa menneitä muistellessa tuli puheenaiheeksi nuo mainiot ajat Tukkuliikkeen ajoilta. Laittakaa kommentteja .Olisi kiva lukea.
        Kaikille oikein hauskaa Juhannusta.


    • Avainlippumies

      Virolaiset ovat hävinneet taivaan tuuliin minne lie. Suomalaisilla hommat hanskassa olettaisin. Työnsä osaava mies aina työtä löytää kun Suomessa ollaan.

      • Umundubundu

        Virolaiset ajavat,suomalaiset puhuvat...........


      • Avainlippumies
        Umundubundu kirjoitti:

        Virolaiset ajavat,suomalaiset puhuvat...........

        Umundubundu.Jos mielipiteesi koskee edesmennyttä KKA-kuljetusta ja virolaisia työntekijöitä niin elintarvikejakelutöissä on enää 1 entinen KKA-kuljetuksen työntekijä. Kaikki muut ovat kyllä lähteneet muihin hommiin. Tämä on facta. Virossa olot kohentuneet siihen malliin,että kotimaassakin(Virossa) pärjää nykyään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe