Minua lyötiin kirpparilla!

Femmis

On jo aikoihin eletty. Olin kiertelemässä tunnetulla itsepalvelukirpparilla ja huomasin kun uusi asiakas nosti pöydälle ihanan arabian astian. Otin astian käteeni ja samalla siihen härskisti tarrasi tumma nainen. Hän yritti tempaista astian kädestäni, mutta ei saanut siitä otetta. Kun hän huomasi, että en luovu siitä hän mukaisi minua ja löi kyynärpäällään käsivarteeni (tosi lujaa).

En ollut edes huomannut, että nainen ilmestyi siihen jostakin. Hänellä oli jo ostoskärryssään paljon tavaraa. Oletan että kyseessä oli kirppisammattilainen, joka myy toisten tuoteet omalla pöydällään. Olin siis vienyt "leivän hänen suustaan".

Pienen hetken kuluttua minua alkoi ihan pelottamaan. Tilanne oli tosiouto. Pelkäsin, että nainen hyökkää päälleni jostakin. Hän oli selvästi agressiivinen, mutta ei aineissa tms. Ehkä ulkomaalainen. Päätin luikkia kotiin.

Oletteko joutuneet samalaiseen tilanteeseen?

Olen kuullut, että joskus joku on pöllinyt ostattavan tavaran toisen asiakkaan korista tai kärrystä. Tuuppimistakin on. Väkivaltaa ei ole aikaisemmin kuullut.

99

6916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oho.myyjille kertoa.

      oho.

      • en haali tavaraa

        suomalaisten ihmisrakkaus on jäänyt tavararakkauden eli materialismin alle ja se ilmenee todellakin jopa skitsofreenisena käyttäytymisenä.

        siihen kun kuorrutetaan avohoito tapaukset niin a vot, se on siinä.


      • en haali tavaraa
        en haali tavaraa kirjoitti:

        suomalaisten ihmisrakkaus on jäänyt tavararakkauden eli materialismin alle ja se ilmenee todellakin jopa skitsofreenisena käyttäytymisenä.

        siihen kun kuorrutetaan avohoito tapaukset niin a vot, se on siinä.

        ei tarvitse nähdä kuin hullujen päivien sekasorto ja ihmismassat, siitä pohjemmalle ei mielisairaus alene.


      • Markuu Markku
        en haali tavaraa kirjoitti:

        ei tarvitse nähdä kuin hullujen päivien sekasorto ja ihmismassat, siitä pohjemmalle ei mielisairaus alene.

        Mua harmittaa kirppiksellä eniten noi muiden myyjien pöydistä parhaat päältä kähmivät jobbarit, joista on keskusteltu tälläkin palstalla ( http://keskustelu.suomi24.fi/node/12020973 )

        Monille kirppareille ne päästetään jopa ennen aukioloaikaa konkimaan, joskus ne on talon omaa henkilökuntaa. Mulle kävi kerran niin että ostin tosi edullisesti aaltomaljakon. Kun tulin kassalle myyjä kysyi "jäikö sinne pöytään vielä tällaisia?" sanoin, että jäi, niin myyjä vastasi "Täytyy sitten mennä poimimaan ne pois". Jäi aika huono fiilis.


      • harmitus
        Markuu Markku kirjoitti:

        Mua harmittaa kirppiksellä eniten noi muiden myyjien pöydistä parhaat päältä kähmivät jobbarit, joista on keskusteltu tälläkin palstalla ( http://keskustelu.suomi24.fi/node/12020973 )

        Monille kirppareille ne päästetään jopa ennen aukioloaikaa konkimaan, joskus ne on talon omaa henkilökuntaa. Mulle kävi kerran niin että ostin tosi edullisesti aaltomaljakon. Kun tulin kassalle myyjä kysyi "jäikö sinne pöytään vielä tällaisia?" sanoin, että jäi, niin myyjä vastasi "Täytyy sitten mennä poimimaan ne pois". Jäi aika huono fiilis.

        Kirpputori Jumbossa on tälläinen pitäjä. Aina ei ole kaikkia huomanut hyvä kun ei kassalla ryövää ostoksia mutta harmi näkyy selkeästi.


      • ihanuteliaisuudesta
        Markuu Markku kirjoitti:

        Mua harmittaa kirppiksellä eniten noi muiden myyjien pöydistä parhaat päältä kähmivät jobbarit, joista on keskusteltu tälläkin palstalla ( http://keskustelu.suomi24.fi/node/12020973 )

        Monille kirppareille ne päästetään jopa ennen aukioloaikaa konkimaan, joskus ne on talon omaa henkilökuntaa. Mulle kävi kerran niin että ostin tosi edullisesti aaltomaljakon. Kun tulin kassalle myyjä kysyi "jäikö sinne pöytään vielä tällaisia?" sanoin, että jäi, niin myyjä vastasi "Täytyy sitten mennä poimimaan ne pois". Jäi aika huono fiilis.

        Mutta miksi myyjä ei saisi ostaa sellaista maljakkoa siinä missä muut asiakkaat? En nyt jotenkin hahmota tuota ajatuskuviota.


      • JUNTTILA!
        Markuu Markku kirjoitti:

        Mua harmittaa kirppiksellä eniten noi muiden myyjien pöydistä parhaat päältä kähmivät jobbarit, joista on keskusteltu tälläkin palstalla ( http://keskustelu.suomi24.fi/node/12020973 )

        Monille kirppareille ne päästetään jopa ennen aukioloaikaa konkimaan, joskus ne on talon omaa henkilökuntaa. Mulle kävi kerran niin että ostin tosi edullisesti aaltomaljakon. Kun tulin kassalle myyjä kysyi "jäikö sinne pöytään vielä tällaisia?" sanoin, että jäi, niin myyjä vastasi "Täytyy sitten mennä poimimaan ne pois". Jäi aika huono fiilis.

        Maksoit aaltomaljakosta! En ottaisi edes ilman!


      • ex kirppis myyjä
        Markuu Markku kirjoitti:

        Mua harmittaa kirppiksellä eniten noi muiden myyjien pöydistä parhaat päältä kähmivät jobbarit, joista on keskusteltu tälläkin palstalla ( http://keskustelu.suomi24.fi/node/12020973 )

        Monille kirppareille ne päästetään jopa ennen aukioloaikaa konkimaan, joskus ne on talon omaa henkilökuntaa. Mulle kävi kerran niin että ostin tosi edullisesti aaltomaljakon. Kun tulin kassalle myyjä kysyi "jäikö sinne pöytään vielä tällaisia?" sanoin, että jäi, niin myyjä vastasi "Täytyy sitten mennä poimimaan ne pois". Jäi aika huono fiilis.

        Ei ainakaan siellä kirpputorilla missä mä olin töissä, ollut mitään tuollaista että me myyjät oltais ostettu pöydistä halvalla ja myyty kalliilla omassa pöydässä :O en ole tuollasesta kuullukkaan. Jotkut asiakkaat sitä kyllä varmaan tekee. Meillä oli ihan säännöissä että me myyjät ei saada myydä siellä sitä mitä itse sieltä on ostettu, ja musta se on hyvä sääntö. En ole koskaan myöskään törmännyt missään kirpputorilla aloittajan kertomaan käytökseen. Ihmettelen tällasta...käyn kuitenkin suht paljon kirpputoreilla...femmikselläkin olen käynyt mutta vain parikertaa.

        Toki kassalla myyjä saattaa kysyä jostain mielenkiintoisesta tuotteesta että onko niitä viel (itsekkin olen niin tehnyt) ja voi sitten käydä ostamassa sen itselleen. Myyjilläkin on kuitenkin oikeus ostaa tavaraa sieltä iitselleen ihan niinkuin asiakkaallakin :) Luulen että jos myyjä sanoo että "täytyy käydä poimimassa pois" hän aikoo ostaa ne omaan kotiinsa :)


      • harmitus kirjoitti:

        Kirpputori Jumbossa on tälläinen pitäjä. Aina ei ole kaikkia huomanut hyvä kun ei kassalla ryövää ostoksia mutta harmi näkyy selkeästi.

        Samainen omistajanainen ei päästänyt pikkutyttöä 2v vessaan vaan valehteli ettei ole vessaa. Ja sen johdosta tuli pissa housuun ennen naapurikauppaa jossa pääsi takahuoneeseen henkilökunnan vessaan!! Meni pilalle haalarit,auton turvaistuin ja ei voitu lähteä lasten laskiaistapahtumaan..seurauksena itku ja pahamieli koko perheelle!! En mene enää ikinä tähän lapsivihaajan liikkeeseen!!


      • anthiques
        JUNTTILA! kirjoitti:

        Maksoit aaltomaljakosta! En ottaisi edes ilman!

        Klassikko, mutta kaikillahan ei muotoilun tuntemus riitä.


      • Kodin Neuvokki
        ex kirppis myyjä kirjoitti:

        Ei ainakaan siellä kirpputorilla missä mä olin töissä, ollut mitään tuollaista että me myyjät oltais ostettu pöydistä halvalla ja myyty kalliilla omassa pöydässä :O en ole tuollasesta kuullukkaan. Jotkut asiakkaat sitä kyllä varmaan tekee. Meillä oli ihan säännöissä että me myyjät ei saada myydä siellä sitä mitä itse sieltä on ostettu, ja musta se on hyvä sääntö. En ole koskaan myöskään törmännyt missään kirpputorilla aloittajan kertomaan käytökseen. Ihmettelen tällasta...käyn kuitenkin suht paljon kirpputoreilla...femmikselläkin olen käynyt mutta vain parikertaa.

        Toki kassalla myyjä saattaa kysyä jostain mielenkiintoisesta tuotteesta että onko niitä viel (itsekkin olen niin tehnyt) ja voi sitten käydä ostamassa sen itselleen. Myyjilläkin on kuitenkin oikeus ostaa tavaraa sieltä iitselleen ihan niinkuin asiakkaallakin :) Luulen että jos myyjä sanoo että "täytyy käydä poimimassa pois" hän aikoo ostaa ne omaan kotiinsa :)

        Ainakin Tuusulan Femmatorilla on "ammattimyyjiä" jotka lyllertävät kärryjensä kanssa aamusta iltaan ja poimivat parhaat päältä pois omaan/omiin pöytiinsä. Laitoin myyntiin esim. vanhan venäläisen teepurkin, se meni heti ja ennenkuin ehdin kirpparilta lähteä oli purkki jo myynnissä toisessa pöydässä, tietysti monta euroa kalliimmalla. Kun laitat pöytääsi kuntoon, siinä mummeli jo vaanii lähes selkäsi takana.


      • 141
        anthiques kirjoitti:

        Klassikko, mutta kaikillahan ei muotoilun tuntemus riitä.

        Muotoilun tuntemus riittää kyllä, mutta ei kaikesta tarvitse tykätä vaikka miten olisi klassikko.

        Moni merkkituote on keisarin uudet vaatteet -klassikkoa.


      • Et hahmota et
        ihanuteliaisuudesta kirjoitti:

        Mutta miksi myyjä ei saisi ostaa sellaista maljakkoa siinä missä muut asiakkaat? En nyt jotenkin hahmota tuota ajatuskuviota.

        Meneekö sinulla useinkin sekaisin sanat MYYJÄ ja ASIAKAS (OSTAJA)?


      • ihanuteliaisuudesta
        Et hahmota et kirjoitti:

        Meneekö sinulla useinkin sekaisin sanat MYYJÄ ja ASIAKAS (OSTAJA)?

        Kirppis on kuitenkin eri asia kuin kauppa, ja rahat menevät niille yksittäisille myyjille eikä sille henkilölle, joka istuu tiskillä tai omistaa myyntitilan.


      • täällästä kun on aika vaikee todistaa samaa touhua miltee joka jonossa :(


      • 9 + 17
        Et hahmota et kirjoitti:

        Meneekö sinulla useinkin sekaisin sanat MYYJÄ ja ASIAKAS (OSTAJA)?

        Minuakin ärsyttää suunnattomasti kun esim. s-marketissa kassatytöt kehtaavat ostaa evästä työpaikaltaan. Häpeäisivät, ketkut!


      • BoyBoom
        Markuu Markku kirjoitti:

        Mua harmittaa kirppiksellä eniten noi muiden myyjien pöydistä parhaat päältä kähmivät jobbarit, joista on keskusteltu tälläkin palstalla ( http://keskustelu.suomi24.fi/node/12020973 )

        Monille kirppareille ne päästetään jopa ennen aukioloaikaa konkimaan, joskus ne on talon omaa henkilökuntaa. Mulle kävi kerran niin että ostin tosi edullisesti aaltomaljakon. Kun tulin kassalle myyjä kysyi "jäikö sinne pöytään vielä tällaisia?" sanoin, että jäi, niin myyjä vastasi "Täytyy sitten mennä poimimaan ne pois". Jäi aika huono fiilis.

        uskaltaako enää keräillä niitä rakkaita arabioita..


      • AnskTR
        harmitus kirjoitti:

        Kirpputori Jumbossa on tälläinen pitäjä. Aina ei ole kaikkia huomanut hyvä kun ei kassalla ryövää ostoksia mutta harmi näkyy selkeästi.

        mä oon myös kerran ollut todistamassa kun toisen asikkaan korista (oli sovituskopin edessä jätettynä) poimittiin tavara omaan koriin.

        Eli jos joku on sitä meiltä, että kirppikset on "hyväntuulisia ostospaikkoja", niin siitä vaan..


      • ihne
        9 + 17 kirjoitti:

        Minuakin ärsyttää suunnattomasti kun esim. s-marketissa kassatytöt kehtaavat ostaa evästä työpaikaltaan. Häpeäisivät, ketkut!

        No nyt on ihme, yleensä ne saa eväitä omasta työpaikastaan.


      • Anonyymi
        ex kirppis myyjä kirjoitti:

        Ei ainakaan siellä kirpputorilla missä mä olin töissä, ollut mitään tuollaista että me myyjät oltais ostettu pöydistä halvalla ja myyty kalliilla omassa pöydässä :O en ole tuollasesta kuullukkaan. Jotkut asiakkaat sitä kyllä varmaan tekee. Meillä oli ihan säännöissä että me myyjät ei saada myydä siellä sitä mitä itse sieltä on ostettu, ja musta se on hyvä sääntö. En ole koskaan myöskään törmännyt missään kirpputorilla aloittajan kertomaan käytökseen. Ihmettelen tällasta...käyn kuitenkin suht paljon kirpputoreilla...femmikselläkin olen käynyt mutta vain parikertaa.

        Toki kassalla myyjä saattaa kysyä jostain mielenkiintoisesta tuotteesta että onko niitä viel (itsekkin olen niin tehnyt) ja voi sitten käydä ostamassa sen itselleen. Myyjilläkin on kuitenkin oikeus ostaa tavaraa sieltä iitselleen ihan niinkuin asiakkaallakin :) Luulen että jos myyjä sanoo että "täytyy käydä poimimassa pois" hän aikoo ostaa ne omaan kotiinsa :)

        Oletpa sinä sinisilmäinen. Herää jo.


      • Anonyymi
        en haali tavaraa kirjoitti:

        suomalaisten ihmisrakkaus on jäänyt tavararakkauden eli materialismin alle ja se ilmenee todellakin jopa skitsofreenisena käyttäytymisenä.

        siihen kun kuorrutetaan avohoito tapaukset niin a vot, se on siinä.

        Täysin samaa mieltä.


    • Mitä

      IHMETTÄ KIRPPARILLA LYÖDÄÄN???? EN OO KOSKAAN KUULLUTKAAN :D herranjumala luulis et jossai 90% alennuksissa tönittäs ja hakattas mut kirpputorilla xD outoja tyyppejä en voi muuta sanoa.

    • kireet ajat ja tavat

      Ei väkivalta ole uusi ilmiö kirppareilla. Tälläkin hetkellä oikudessa käsitellään kyseistä ilmiötä. Ollut lehdessäkin.

    • örkkimörkki

      Mun aikanani myyjä on vaan lyönyt - hinnan kassakoneeseen nääs

    • Voihan sitä kokeilla

      minuakin tuuppia. Siinä voi vaan käydä huonosti.

      Kyllä se on niin, että kenellä tavara ensin on kädessä, niin hän saa päättää että ottako vai jättääkö.

      Ennen vanhaan lapsille opetettiin, että toisen kädestä ei saa viedä tavaraa. Onkohan joku vapaan kasvatuksen tuotos käynyt kirppiksellä?

      Ettei nyt vaan tullut estoja ja traumoja, kun ei saanutkaan astiaa kädestäsi?

      • Tuo on vanha

        kauppiaiden kikkakolme. Asiakas tulee pöydän ääreen kiinnostuu jostain, silloin tulee "toinen" asiakas, joka on oikeasti myyjä myöskin ja kiinnostuu samasta tuotteesta. Näin tavarasta saadaan asiakkaalle paljon arvokkaampi kuin mitä se olisi muuten.

        Suomalainen on asiakkaana silleen vähän hömelö, että se tarvitsee aina ulkopuolisen rohkaisun voidakseen tehdä ostopäätöksen nopeasti.

        Tuolla keinolla ja sen eri variaatioilla on myyty markkinoilla tavaraa kautta historian.


    • puskarunoilija

      Millainen mahtoi tuo astia olla? Saatoi olla arvokas tai sitten ei.

      Kirjoita hakuun Arabian ?-astia arvo/hinta.

      Jotkut ovat löytäneet kirpputorilta useamman tonnin esineen/taulun, muutamalla eurolla.

      Itselläni vanha pöytä, mitä pidin kauan TV-pöytänä, kunnes yksi antiikista tietävä kysyi "Paljollako myyt?"

    • 20+18

      En ole koskaan todistanut, että kirpparilla muutenkin kun ihan rauhallisesti toimittaisiin. Mutta siellä on paljon ammattimyyjiä, jotka nopeasti keräävät uusista pöydistä posliini, lasi yms tuotteet ja pistää isommalla hinnalla omaansa. Ei se ole mitään uutta.

      Olisit käynyt juttelemassa henkilökunnalle siitä, että sinun käsistäsi viedään tavaraa ja harrastetaan väkivaltaa. Meinaan jos toiminta vapaaotteluksi menee, niin voisin itsekkin käydä useimmin kirpputoreilla ihan vain provosoimassa näitä ammattimyyjiä. :P

      • en osta heiltä

        Ammattimyyjien ja -trokareiden pöydät kannattaa kiertää kaukaa.


    • meitä on moneksi

      Se ole mikään todellinen arkipäivän ongelma, ennemminkin tilanteen laukaisema. Isoimmissa tavaroissa sen sijaan, jos joutuu jättämään varaukseen, voi joutua huomaamaan että oli ehtinyt mennä siinävaiheessa kun pääsee lunastamaan.

      Suomalainen on kuitenkin rehellinen, eikä yleensä pölli toisen omaa ja muistaa jo lapsuudesta säännön ensiksi ehtineestä, mutta joskus olen kyllä kuullut sellaistakin tapahtuneen, että on kannettu myyty sohva muina miehinä ulos tai sitten ostaja ollut vain läpikiero ja haetuttanut ostoksensa etukäteen pois jotta saisi vielä halvan hinnan päälle hyvitystä.

      Kuitenkin kameravalvonta useimmiten nykyään, mikä taitaa hillitä parhaiten.

      • kallen tyttö

        Meitä on moneksi! Totta sekin! Kaupassa sekä käytävillä ja kassa jonossa tullaan päälle, alennusmyynteihin en edes mene. Se ja kaikki muu röyhkeys on toinen asia Näillä kirppareilla vain ei ole siitä kysymys. On selvästi kysymys verottoman ns paremman tavaran ostosta ja myynistä, Se on heillä uskomattoman kovaakin kauppaa. Heillä on varastona kotonaan pihamökki, autotalli, joillakin kokonainen vanha omakotitalo. Kuten täällä joku sanoi he pilaavat alkuperäisen kirpparihengen ja tarkoituksen. On kirpparin pitäjiä myöskin jotka veljeilevät ko. tyyppien kanssa. Olen toisessa kirjoituksessani selittänyt asiaa enempi, eiköhän tämä riittäne.


    • SE ON MUN! PERK.. :)

      Kirpparilla törmää välillä AARTEISIIN joita tietämättömät myy pilkkahintaan,eli tämä kädestäsi tavaraa repinyt nainen on ollut alan ammattilainen ja kokeili jos olisit antanut periksi (toki käytöksensä oli törkeää),niin tämä nainen olisi saanut mahdollisesti vaikka nettimyynnissä ko tavarasta 10-kertaisen hinnan,toki se varmaan häntä risoi kun juuri joku ehti viedä laatutavaran hänen nenänsä edestä.Raha on nykyään niin tiukassa ihmisillä että yrittävät kynsin hampain saada jotain ylimääräistä rahantuloa...siitähän tässä oli kysymys...tai sitten oli keräilijä ja häneltä puuttui juuri tuo kädessäsi oleva esine...Olen huomannut vastaavantapaista käytöstä myös pullon/tölkinkerääjien keskuudessa; eli aletaan huutamaan ja hyvä jos ei päälle käydä kun olet nostamassa hänen nenänsä edestä tölkkiä omaan pussiisi! :) (mie kans harrastan tölkkien keräilyä)

      • harrastajadyykkari

        Joo, heheh! Tosiaan noi pullonkeräilijät on jotkut agressiivisia..tuossa uutena vuotena lähdn kiertelemään kaupunkia aamuyöllä,ku keskusta rauhottunut, pullot oli ehditty kerätä melkein kaikki,mut löysin yhteensä 120euroa seteleinä - ei ollu pullonkerääjä(t) ollu tarkkasilmäisiä, kiilinu vaan juomapakkaukset silmissä siellä ja kaikki muu jää huomioimatta :D


      • MarQ43

      • ps.
        harrastajadyykkari kirjoitti:

        Joo, heheh! Tosiaan noi pullonkeräilijät on jotkut agressiivisia..tuossa uutena vuotena lähdn kiertelemään kaupunkia aamuyöllä,ku keskusta rauhottunut, pullot oli ehditty kerätä melkein kaikki,mut löysin yhteensä 120euroa seteleinä - ei ollu pullonkerääjä(t) ollu tarkkasilmäisiä, kiilinu vaan juomapakkaukset silmissä siellä ja kaikki muu jää huomioimatta :D

        Muistithan kuitenkin, että "löytäjä saa pitää" -laki pätee vain enintään 20 euron arvoisiin löytötavaroihin (koskien myös rahaa)? https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1988/19880778
        Veithän rahat kiltisti poliisilaitokselle? :)


    • Sellainen "lahja"

      Yleensä kirpparilla menee juuri päinvaistoin: luulet löytäneesi hyvän tavaran, osoittautuu paskaksi.
      Oma moka oli mutta tuon nyt esille kumminkin: kauniilta vaikuttava päiväpeitto oli kääritty rullalle ja tiukasti kiinnitetty lahjanaruilla. En viitsinyt repiä auki vaan ostin. Kotona avasin sen ja osoittautui että siellä sisällä oli isot rumat kahvitahrat. Olisi tehnyt mieli läimiä sen myyjää korville.

      • lainattua

        "Jos kyseessä on jo pinttymään päässyt kahvitahra, ei pelkkä vedellä huuhtominen välttämättä enää riitä, vaan tekstiili tulee pestä. Hoito-ohjeen salliessa voit pestä tekstiilin käyttämällä entsyymipitoista valkopesuainetta, joka yleensä tehoaa hyvin kahvitahroihin. Lisäksi tahraa voidaan myös esikäsitellä, käyttämällä tekstiilille sopivaa nestemäistä pyykinpesuainetta, sappisaippuaa tai erillistä tahranpoistoainetta.

        Edellä mainittujen esikäsittelytapojen lisäksi kahvin tahrimaa tekstiiliä voidaan myös esikäsitellä seuraavan seoksen avulla. Vedestä ja nestemäisestä tiskiaineesta (esim. 0.5-1 tl astianpesuainetta ja 2 litraa vettä) luodaan seos, jossa tekstiilin tahriintunutta kohtaa liotetaan ennen pesua. Huom. älä annostele tiskiainetta suoraan tahralle vaan annostele ja sekoita se veteen. Tämän jälkeen tekstiili pestään hoito-ohjeen sallimissa rajoissa.

        Mikäli kahvitahra on tullut täysin valkoiseen tekstiiliin, voit myös käyttää kloorivalkaisua, mikäli tekstiilin hoito-ohje sen sallii."


      • rahat takaisn

        Palauta, viallisen tuotteen saa palauttaa kirppiksellekin.


      • ex kirppis myyjä
        rahat takaisn kirjoitti:

        Palauta, viallisen tuotteen saa palauttaa kirppiksellekin.

        Itsepalvelukirpputorille voit palauttaa tuotteen samanpäivän aikana. Koska, se kenen tuotteen olet ostanut, saatta vaikka lopettaa seuraavana päivänä joten sitä rahaa ei voi enään antaa pois sitten. Jostai Fidasta en tiedä onko heillä jotain palautus aikoja. itse jos ostan kipputorilta jotain sähkölaitetta niin testaan sen paikanpäällä...jos se ei ole mahdollista niin jätän suosiolla ostamatta. Vaate tavara yms, kannattaa tarkastaa ennen ostopäätöstä että se on puhdas ja ehjä. Jos ostat rikinäisen, jos et tarkasta sitä ennen ostamista, niin kun olet vienyt tuotteen kotiisi, ei kirpputorin myyjä voi tietää onko esim reikä ollut vaatteessa ostaessasi sen vai oletko rikkonut sen vahingossa itse. Sama pätee esim vaikka tietikoneen näyttöön...Onhan näitä.

        Tarkkuutta siis ostoja tehdessä :)


    • löytäjä

      Ainahan siellä on tapeltu ja varasteltu toiaen koreista, kannattaa vahtia omia löytöjä AINA!
      http://1i.fi/ennenjanyt

    • Kerilijä

      Kyllä näitä kirpparikyttääjiä riittää joka kirppiksellä ! Muttaonneksi ei noin agressiivisia. Olisit kertonut kassalle,niin ois saanut EHKÄ porttikieltoa jos ei omaa myyntipaikkaa

    • yxsvaan

      Huonoa tavaraa myyvät ja hinnat pilvissä ja kalliimpaa kuin kaupasta osettuna !
      Amatti huijareita pitäs laittaa verolle tuollainen kauppa !

    • elämäähän tuo

      No enpä ihmettele että kirpparilla(kin) tällaista tapahtuu, koska heti tulee parikin tilannetta mieleen ihan vastaavaa ihmiskäytöstä:

      1990-luvun puolivälissä, kun uhkasi kaljan loppuminen kaikkialta lakkojuttujen takia ja monessa kaupassa viimeisiä vietiin, näin kyllä nuorena jannuna muutamankin melkoisen taklauksen sen aikaisen lasipullosixpackin takia ja yksi ainakin minun silmään "liki pukumiehen" taholta. (Oli vielä aikaa, että tölkkejähän ei juuri ollut eikä oikein merkkivalikoimaakaan loppumattomin kimaroin mitä kaikkea eri vivahteita ja vivahteiden vivahteita oli panimotuotteissa saatavilla kuten nykyään).

      Ja minkä voi nähdä ihan joka päivä ja joka paikassa... katselkaapa tovi eläkeläisten pelikäytöstä esim. isossa marketissa jossa on pitkä pelirivi... etenkin sitä vaihetta, kun jätetään koneeseen ns. varaus (jättämättä sinne edes mitään 20senttistä, tai vaikka jätettäisiinkin), mennään vaihtamaan lisää kolikoita ja auta armias jos siihen joku eksyy joka ei tajua että koneessa on se varaus, joka monesti siis leijailee siinä ilmassa koneen edessä ja nollaa näyttävät kaikki laskuritkin. Siinä jos missä näkee jo melkoisia liki kaatoja joskus...

    • VILI VILPERI

      En yhtää ihmettele. Kirppisten tarkoitus on menettänyt täysin merkityksensä. On vain aihneiden ja välittäjien mellastuspaikka. Risoista Arabian astioista pyydetään maltaita, ja joku onneton vielä ostaakin niitä vaikka niillä ei ole minkäänlaista arvoa. Lisäksi olen kuullut, että kun ottaa pöydän ja vie sinne tavaraa on heti nämä jobbarit viemässä tavaroita käsistä, ennen kun ne on pöydälläkään. Myydään täyttä kaatopaikka roinaa ja pyydetään sikahintoja (laita euro kaksi lisää, saat kaupasta uuden), myydään varastettua tavaraa jne. Kirppikset on tänä päivänä veronkiertäjien leikkikenttä, enkä yhtään ihmettele vaikka verottaja näihinkin iskisi. Ne ketkä oikeasti myyvät siellä ylimääräistä tavaraansa saavat tästäkin kärsiä.

      • kuolen nauruun

        "Myydään täyttä kaatopaikka roinaa ja pyydetään sikahintoja"
        Voihan sitä nyt pyytää vaikka wc-paperi rullasta 20€ mitä sitten? tuskin sitä ketään pakottaa ostamaan vai onko kirpputori "bisnes" mennyt jo niin vakavaksi että siellä pakotetaan ostamaan :D voi äly hoi.....


      • VILI VILPERI
        kuolen nauruun kirjoitti:

        "Myydään täyttä kaatopaikka roinaa ja pyydetään sikahintoja"
        Voihan sitä nyt pyytää vaikka wc-paperi rullasta 20€ mitä sitten? tuskin sitä ketään pakottaa ostamaan vai onko kirpputori "bisnes" mennyt jo niin vakavaksi että siellä pakotetaan ostamaan :D voi äly hoi.....

        Suorastaan nerokkaasta kommentoinnistasi selkiää ihan selvästi, että Sinä olet juuri niitä idiootteja, jotka vievät kirpparille myyntiin käytetyt alusvaatteensakin. Sitähän sanotaan, että se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa. No jos yhtään helpottaa, niin minä lopetin kirpputoreilla käynnin juuri SINUN laistesi rottien takia, minulta ei yksikään luuseri saa sentin latia.


    • Erikoistarjous on aina erikoistarjous kirpputorillakin.

    • RYNNIJÄT

      vASTAAVIA ON RUOKAKAUPASSA.JOPA BENSAJONOSSA RUNNITÄÄ TOISTEN EDELLE.

    • Kallen tyttö

      Kokemuksesi ei todellakan ole uusi, noin yleisesti. Kirppareillahan kiertää jatkuvasti määrätty porukka, naisia ja miehiä, aivan kotikutoisia. En usko että ullkomaalaiset edes osaa tuota. Nämä tyypit istuskelevat monta tuntiakn kirppareitten kahvioissa ja kyttäävät uusia tavaran tuojia. ja syksyvät heti katsomaan kun tuoja häipyy. Tai jos on kokonaisen vasta varatun pöydän täyttäjä tulevat viereen vahtamaan ja melkein purkavat kuormasi ellet lyö näpeille. Nämä ns. jopparit tuntevat toisensa, ovat ns. kavereita toisiaan kadehtien tai toisilleen leveillen. He vaihtavat tavaraa torien kulmilla ja kirppareitten pihoissa. Heillä on pöytiä monilla paikkakunnilla mutta ei niillä joissa kyttäyksiään tekevät. Olen ihmetellyt että verottaja todellakaan ei tähän puutu . Jos rakennat omakoti talon niin sinun pitää ilmoittaa kaikki talkoolaisesi. Koulut ja urheiluseurat ovat varpaillaan talkootyöstä ja myyjäisistä lasten ja nuorten hyväksi mutta nämä ovat saaneet häärätä ainakin toista kymmentä vuotta.. Uutena on tullut joillekin paikkakunnille nuoret jupit jotka ovat alkaneet pyörittää huutokauppoja. Tärkeätä on saada paljon tavaraa myyntiin, ei mitään moraalia siitä että tavaralle tulee käypä hinta. Näissä huutokaupoissa kukoistaa juuri tämän kirppareilla tavaraansa pitävien tyyppien huudot . Seuratkaa kirpputoreilla määrättyjä pöytiä jotka ovat kauan samalla paikalla, saattavat vaihtaa ko. kirpparlla paikkaa ja taaas ovat kauan samalla paikalla. Ei kellään kotimyyjällä ole niin paljon poslinia, lasia, kuparia jne. Ei yleensäkään vaatteita. Tän kirppari homman olen tiennyt oikeastaan vuosia, huutokauppahommaan törmäsin aivan äskettäin .

      • helloutavaan

        Hei Kallen tyttö!
        Kyllä niitä ulkomaalaisia on kotikutoisten lisäksi tavaraa jobbaamassa kirppareilla. Osaavat sen taidon erittäinkin hyvin. Ainakin täällä missä itse asun. En juuri viitsi sinne kirpparille edes mennä kun itärajan takaa tullut ja myös thai tai muu vastaava nainen käy pöytäsi tonkimassa. Heidän pöydillään on myös uutta tavaraa jota ovat kotimaastaan tuoneet. Ja juuri tätä kirpparin omistajien kanssa veljeilyä runsain mitoin näkee jatkuvasti. Ei myös kenelläkään normilla kirpparimyyjällä joka haluaa päästä ylimääräisestä tavarasta eroon ole mahdollisuuksia pitää samaa pöytää kuukausitolkulla vuodesta toiseen. Kirpparitouhuista on mennyt maku.


      • vödmvösvl
        helloutavaan kirjoitti:

        Hei Kallen tyttö!
        Kyllä niitä ulkomaalaisia on kotikutoisten lisäksi tavaraa jobbaamassa kirppareilla. Osaavat sen taidon erittäinkin hyvin. Ainakin täällä missä itse asun. En juuri viitsi sinne kirpparille edes mennä kun itärajan takaa tullut ja myös thai tai muu vastaava nainen käy pöytäsi tonkimassa. Heidän pöydillään on myös uutta tavaraa jota ovat kotimaastaan tuoneet. Ja juuri tätä kirpparin omistajien kanssa veljeilyä runsain mitoin näkee jatkuvasti. Ei myös kenelläkään normilla kirpparimyyjällä joka haluaa päästä ylimääräisestä tavarasta eroon ole mahdollisuuksia pitää samaa pöytää kuukausitolkulla vuodesta toiseen. Kirpparitouhuista on mennyt maku.

        On tosi huvittavaa, ettei ulkomaalaisten miesten "heikko" kielitaito estä perehtymästä Arabian myyntikatalogeihin ja käymästä asiantuntevaa keskustelua astioista, mutta muun työllistymisen kyllä.


      • ughjhiioå
        helloutavaan kirjoitti:

        Hei Kallen tyttö!
        Kyllä niitä ulkomaalaisia on kotikutoisten lisäksi tavaraa jobbaamassa kirppareilla. Osaavat sen taidon erittäinkin hyvin. Ainakin täällä missä itse asun. En juuri viitsi sinne kirpparille edes mennä kun itärajan takaa tullut ja myös thai tai muu vastaava nainen käy pöytäsi tonkimassa. Heidän pöydillään on myös uutta tavaraa jota ovat kotimaastaan tuoneet. Ja juuri tätä kirpparin omistajien kanssa veljeilyä runsain mitoin näkee jatkuvasti. Ei myös kenelläkään normilla kirpparimyyjällä joka haluaa päästä ylimääräisestä tavarasta eroon ole mahdollisuuksia pitää samaa pöytää kuukausitolkulla vuodesta toiseen. Kirpparitouhuista on mennyt maku.

        Paljon on nykyään ulkomaalisia jotka varaa pöydän kirpparilta(ihan liian paljon), koska ne myy vaan uutta tavaraa mikä on tuotu ulkomailta. Niitä ei tarttis olla kirppareilla ollenkaan, ne on vesittäny koko kirppari meiningin.

        Ihan samahan se on kuka niitä kirppari tavaroita ostaa, olkoon sitten jobbarit tai tavan ihmiset koteihinsa. Jos he maksaa tavarasta sen hinnan mikä niissä on (itsepalvelukirpparilla kun ei voi tinkiä) niin tavaran omistaja on vaan tyytyväinen. Ei tavaran omistajaa kiinnosta kuka sen ostaa, kunhan hän saa sen myytyä sillä hinnalla minkä on siitä pyytänyt. Mutta nuo ketä tuo myyntiin uutta tavaraa kirppareille ei mielestäni kuulu sinne. Ennen kirpputorit oli köyhille ihmisille, mistä köyhä sai edullisesti vaatetta yms lapselle tai itelleen...Nykyään alkaa olla kirpparillakin joillain melkein uuden tavaran hinnat. Itse tykkään enemmän käydä esim vaikka hietsun kirpparilla missä voi tinkiä...koska tinkiminen kuuluu kirpputorille. Fidan yms kirppareilla ei voi tinkiä, koska ne ei tule hinnassa vastaan yhtään...ja sama näillä itsepalvelu kirpputoreilla kun ei ole omistajat myymässä ja hinnat on tuotteissa valmiina, sielläkään ei voi tinkiä :(


      • Kirpparit kunniaan

        Kallen tytölle!
        Voi hyväihme tuota vimmaista käytöstäsi! On vain hyvä että tavarat menee kierrätykseen, eikä suoraan kaatopaikalle. Minä olen löytänyt kauneimmat tavarani ja vaatteni kirpparilta, enkä tunne itseäni mitenkään tuhruiseksi pukeutujaksi, vaan ostan vain vaatteita jotka ovat siistejä ja passaavat juuri minun tyyliini.

        Viimeksi löysin oikein upean hatun. Ja en kadehdi niitä työttömiäkään, jotka yrittävät jotakin itsekkin touhuta leipänsä eteen, eivätkä ole heti ensimäisenä soskun armopaloja pyytämässä.

        Täytyy vain todeta, ettet ajattele nenääsi pitemmälle!

        Suomessa riittää työttömiä ja lisää tulee, kun yritykset myydään ulkomaille, aina jää tuhansia ihmisiä työttömäksi, ja sinä vaan yniset kirpputorilla muutamia euroja tienaavia poloisia vastaan, häpeä!


      • Kallen tyttö
        helloutavaan kirjoitti:

        Hei Kallen tyttö!
        Kyllä niitä ulkomaalaisia on kotikutoisten lisäksi tavaraa jobbaamassa kirppareilla. Osaavat sen taidon erittäinkin hyvin. Ainakin täällä missä itse asun. En juuri viitsi sinne kirpparille edes mennä kun itärajan takaa tullut ja myös thai tai muu vastaava nainen käy pöytäsi tonkimassa. Heidän pöydillään on myös uutta tavaraa jota ovat kotimaastaan tuoneet. Ja juuri tätä kirpparin omistajien kanssa veljeilyä runsain mitoin näkee jatkuvasti. Ei myös kenelläkään normilla kirpparimyyjällä joka haluaa päästä ylimääräisestä tavarasta eroon ole mahdollisuuksia pitää samaa pöytää kuukausitolkulla vuodesta toiseen. Kirpparitouhuista on mennyt maku.

        Toki tiedän että ns itärajan takaa tulleet myyvät erittäin paljon kirppareilla. Heillä on nimenomaan ja etupäässä uutta. Kokonaisia astiastoja sekä uusia sähkökäytöisä samovaareja jne. Mutta tämä pitkään jatkunut suomalaisten touhu on kyllä aivan käsittämöttmässä mitassa , heillä on uutta, Kokonaisia hyllykköjä ompelutarvikkeita, koristenauhoja, paperitavaraa kuten kirjekuoria, vihkoja jne... On parikin paikkaa pakkauksissa olevia leluja.. valtavia nurkkauksia työkaluja . On kosmetiikkaa, keksejä. Tunnen jo tavaran asettelusta, määrästä ja hinnoita niin sanotut joppari pöydät. Kute täällä on moni sanonut kirpparin alkuperäinen tarkoitus ja sen mukanaan tuoma hyvä henki on pois. Ja toistan tässä kai koko ajan itseäni mutta niissä jopparikaupoissa on aikamoinen veronkierto. Itärajan "ystävillämme" on myöskin kirppareita Suomessa, omia meinaan. Täss juuri eräässä pitäjässä jätettiin melkoiset summat vuokria maksamatta, heidän omaa myyntiään oli sisällä valtavasi, tekstiilejä, huonekaluja, sioita jne. Kuulin ettö meno jatkuum toisella nimellä, toisella puolella maata. Et silleen!


      • kallen tyttö
        Kirpparit kunniaan kirjoitti:

        Kallen tytölle!
        Voi hyväihme tuota vimmaista käytöstäsi! On vain hyvä että tavarat menee kierrätykseen, eikä suoraan kaatopaikalle. Minä olen löytänyt kauneimmat tavarani ja vaatteni kirpparilta, enkä tunne itseäni mitenkään tuhruiseksi pukeutujaksi, vaan ostan vain vaatteita jotka ovat siistejä ja passaavat juuri minun tyyliini.

        Viimeksi löysin oikein upean hatun. Ja en kadehdi niitä työttömiäkään, jotka yrittävät jotakin itsekkin touhuta leipänsä eteen, eivätkä ole heti ensimäisenä soskun armopaloja pyytämässä.

        Täytyy vain todeta, ettet ajattele nenääsi pitemmälle!

        Suomessa riittää työttömiä ja lisää tulee, kun yritykset myydään ulkomaille, aina jää tuhansia ihmisiä työttömäksi, ja sinä vaan yniset kirpputorilla muutamia euroja tienaavia poloisia vastaan, häpeä!

        Ei haukku haavaa tee! Kulje silmät auki ja katso tavaran asettelu, samojen tavaroitten valtava määrä, monta pöytää samalla ihmisellä monet kuukaudet. Katso ne hyenat istumassa kirpparikahvioitten pöydissä mitä tavaraa tulee ja syöksymässä kyttäämään. En ole väittänytkään ettei kirppareilla ole aivan tavallisten perheen äitien tuomia vaatteita, leluja, sarjakuvalehtiä rattaita jne. On eläkeläisten tuomia käsitöitä ja heidään astioitaan kun muuttavat pienempään asuntoon. Ja siellä on myöskin jokusen työttömän tekeminä käsitöitä ja mahdollisesti vaatteita tai leivonnaisia. Nämä kakki on nappikauppaa, lähinnä syy lähteä ihmisten joukkoon, puuhastella. Nrmali työtön ei paljon edes uskalla puuhasella, eikä talkoilla. Hiljattainhan Porin seudulla menetti työttömyyskorvauksensa nainen joka oli auttamassa tuttavaansa kirpparin avajaisissa. Tiedän toisen työttömän joka leipoi kerran viikossa kirpparille, menetti myöskin päivärahojaan. Ja kirpparin asiakkat hänen hyvät sämpylänsä ja pullansa. Kuten sanoin, koulujen ja urheiluseurojen väki on käärmeissään mahdollisesta talkootyön verotuksesta jne. Näissä on kuule vähän kyse isommista asioista kuin tuhruisuuden tuntemuksisa. Juuri niiden työttömien ja eläkeläisten k yttäämiseen on kyllä voima varoja mutta ei suuri suuntaiseen vanhan tavaran joppaamiseen , täysin pimeetä tuloa. Nämähän muuten eivät myy vaatteita pitsi jos nyt sattuu olemaan 1950-liku ja taaksepäin, kengät, laukut, huivit jne. Voi,,voi, siniset on silmät minullakin, nen kuitenkin ympärilleni tosi asioita aistien.


    • Kierrättäjä

      Minä olen törmännyt myyjänä usein siihen, ettei saa laitetuksi rauhassa tavaroita esille myyntiin, kun jo joku on kyttäämässä selän takana niin kuin haaskalintu. Meinaavat härskisti mennä jopa laatikoille ja kasseille tonkimaan mitä olen tuomassa myyntiin. Ja aina ne on näitä ns. "ammattikauppiaita", jotka kiertävät kirppareilla päivästä toiseen.
      Paikallinen kirppari laittoi ison kyltin näkyville, jossa kehotettiin antamaan kaikille tavaran myyjille rauha tavaroitten esillepanoon.
      Uskomatonta, että tällaisestakin asiasta pitää opettaa aikuisia ihmisiä!!

      • fdgfdgfdfds

        Ottakaa kaveri mukaan videoimaan hyökkääjiä, niin he oppivat tavoille tai pääsevät nettiin kaikille tekniikkaansa jakamaan U-tuben kautta.


    • Kirppisfan

      No mikset sano napakasti sille kassillemenijälle, että näpit irti? Minä ainakin kehottaisin pitämään hajuraon.

      Minulta on joku jobbari joskus kysynyt, kun olen kantanut kasseja sisälle, että onko sinulla astioita. Olen vastannut, etten käytä astioita lainkaan. Siihen on jääneet jobbarihäirintäyritykset.

    • poliisi1

      poliisi.fi

    • 8+18

      Joskus aikanaan, kun tyhjensimme opettajatätini huushollia kirpparilla, niin tavaroita viedessämme tulivat jo ehtivimmät trokarit aikeenaan pöyhiä laatikoitani.

      Onneksi opettajarelta oli jäänyt muun tavaran ohessa vanha, puinen karttakeppi. Sillä kun ahneempia trokareita näpäytti sormille, niin johan loppui laatikoitten pöyhiminen.

      Jatkossa pyysivät kohteliaasti luvan, en antanut vaan ilmoitin että tavarat ovat myynnissä vasta kun ne on nostettu pöydälle. Ihan omaa syytä, jos päästää trokarit pöyhimään kassejaan ja laatikoitaan.

      Kun asettuivat normaalitavoille, niin olivat kyllä parhaita asiakkaita pöydässäni, kovia tinkimään, mutta muuten hyviä ostajia.

      • kassi-Alma

        ... pöyhimään kasseja...! No, on kyllä oikeesti tosi röyhkeitä!!! Hih! On siinä vaikee laittaa tavaroita pöydälle, jos joku kesken kaiken alkaa kasseja pöyhimään!!! Omia tai toisten!


    • uhri II

      Keski-ikäinen nainen juoksi varpailleni tavoitellessaan mariskoolia hyllystä, jonka edessä seisoin kaikessa rauhassa katselemassa.
      Nainen ei edes ostanut sitä kun hinta oli mikä oli, mutta niin oli kynnet ojossa astiaa tavoittelemassa ja kuten sanottua, hyppäsi varpailleni eikä anteeksi pyytänyt. Loin häneen säälivän katseen.

    • Muuttuuko ihminen

      Muistan aikaa on jo tapahtuneesta kulunut vuosia, mutta saman kirpparipitäjän liike on toiminnassa vielläkin. Pidettiin kirpputoripöytää ja listattiin tuotteet ylös. Olin tuonut tavaroita myyntiin ja tein samalla muiden pöydistä ostoksiani. Nainen osti tuotteen ja tuote oli mielestäni minun käsialaakin. No paikan vakinainen naismyyjä, oli onnellisen näköinen naisen ostamasta tuotteesta ja tietenkin minäkin, kuin kuvittelin saavani tuotteesta lopputilityksenä rahan, mutta ihmeekseni myyjä repikin lapun ja heitti sen roskiin. Lopussa kun katsoimme kotona listasta mitkä tavarat olivat tulleet kotiin ja mitkä oli myyty, niin juuri tämä tuote oli tavaroistamme puuttunut, joten varas olikin kassan takana. Myös hieno farkkuhame, jossa oli hintalappu ja pöydännumero löytyivät jostakin takahuoneesta, sen löysi harjoittelijatyttönen. Myös meidän ja muiden hävinneitä tavaroita löytyi joskus myyjän omalta pöydältä ja lehdessä ilmoitettuna oleva vauvan vihreä käsin tehty villapukukin, jota asiakas kaipaili oli varmaankin sama, mitä myyjä asetteli omalle pöydällensä. Samanlainen toiminta varmaan jatkuu vielläkin jossain muodossa.

      • uhri 3

        Mulla oli raha kukkarona itselläni Globen hoben pieni pussukka Siinä se oli pöydälläni jota järjestelin ja täydensin. Tuli takaa nainen joka tuupasi minut voimalla edestään ja tarttui kukkarooni pudotti sen heti kädestä kun tajusi että ei ole myynnissä. Katsoin säälin sekä vihan tuntein kun nainen pakeni paikalta naama punaisena ja anteeksi pyytämättä.


      • mitä ihmettä??

        "Muuttuuko ihminen"...anteeksi kovasti mutta nyt ei ihan mennyt mulle jakeluun tää homma... "Nainen osti tuotteen ja tuote oli mielestäni minun käsialaakin. No paikan vakinainen naismyyjä, oli onnellisen näköinen naisen ostamasta tuotteesta ja tietenkin minäkin, kuin kuvittelin saavani tuotteesta lopputilityksenä rahan, mutta ihmeekseni myyjä repikin lapun ja heitti sen roskiin. Lopussa kun katsoimme kotona listasta mitkä tavarat olivat tulleet kotiin ja mitkä oli myyty, niin juuri tämä tuote oli tavaroistamme puuttunut, joten varas olikin kassan takana."

        JOS MYYJÄ oli onnellisen näköinen kun joku nainen osti tuotteesi... missä vaiheessa MYYJÄ sen tuotteen vei siltä ostajalta??? En nyt ihan ymmärtänyt tätä.


    • ~c~

      Kaikilla köyhillä ei ole varaa käytöstapoihin. Niin sitä köyhänä myös pysytään.

    • "Ehkä ulkomaalainen. Päätin luikkia kotiin."

      Muistathan kuitenkin, että suvaitsevainen pitää aina olla ;)

      • Ketäs kohtaan, herra stranger, pitäisi olla suvaitsevainen ?

        Sitä joka vetää kyynärpäällä.

        Mulle kävi muuten kerran kaupassa, en siis käytä kirppareita, olen pari kertaa meinannut oksentaa hajusta siellä, mutta siis kaupassa, oli karjalanpiirakoita laatikossa varmaan 500 kpl -50% kun oli eräpäivä niin lähellä, niitä laatikoita oli about 3-5 kpl Olin siinä ja pohdin miten ihmeessää.... survon ne pakastimeen...
        Mietin siinä ja kohta siihen tuli ulkomaalainen .... ajattelin että no jos yritän. Olin silloin hulluna karjalanpiirakoihin. Ja jos aamiaiskesi, evääksi ja ilta ja yöpalaksi niin kai ne saa syötyä.

        Olin ottamassa yhtä laatikkoa, niin se levitti kätensä jotenkin niinkuin että älä sinä yritä ... ajattelin takas ja otini yhden laatikon, v******* siinä mulle alat.

        Isompi podinta oli se että näytti menevän johonkin myyntiin, ehkä baariin.

        Siinä mielessä ainakin itselleni opetus että sekkaista siellä mamu-baareissa syötetään. hyi huijareita kaikki tyyni.

        = Olinko riittävän suvaitsevainen ?


      • fennis kirjoitti:

        Ketäs kohtaan, herra stranger, pitäisi olla suvaitsevainen ?

        Sitä joka vetää kyynärpäällä.

        Mulle kävi muuten kerran kaupassa, en siis käytä kirppareita, olen pari kertaa meinannut oksentaa hajusta siellä, mutta siis kaupassa, oli karjalanpiirakoita laatikossa varmaan 500 kpl -50% kun oli eräpäivä niin lähellä, niitä laatikoita oli about 3-5 kpl Olin siinä ja pohdin miten ihmeessää.... survon ne pakastimeen...
        Mietin siinä ja kohta siihen tuli ulkomaalainen .... ajattelin että no jos yritän. Olin silloin hulluna karjalanpiirakoihin. Ja jos aamiaiskesi, evääksi ja ilta ja yöpalaksi niin kai ne saa syötyä.

        Olin ottamassa yhtä laatikkoa, niin se levitti kätensä jotenkin niinkuin että älä sinä yritä ... ajattelin takas ja otini yhden laatikon, v******* siinä mulle alat.

        Isompi podinta oli se että näytti menevän johonkin myyntiin, ehkä baariin.

        Siinä mielessä ainakin itselleni opetus että sekkaista siellä mamu-baareissa syötetään. hyi huijareita kaikki tyyni.

        = Olinko riittävän suvaitsevainen ?

        Heh, suvaitsevaisuutta voi olla monenlaista ;) Ilmaisen itseäni toisinaan hivenen vaikeasti. Sitä kukkahattu-kerhon syvästi rakastamaa suvaitsevaisuutta voi ilmaista kirjallisesti, suullisesti tai fyysisestikin *vinks*


      • strange.cyborg kirjoitti:

        Heh, suvaitsevaisuutta voi olla monenlaista ;) Ilmaisen itseäni toisinaan hivenen vaikeasti. Sitä kukkahattu-kerhon syvästi rakastamaa suvaitsevaisuutta voi ilmaista kirjallisesti, suullisesti tai fyysisestikin *vinks*

        emmä tiä mistä noi miinukset on tullu mutta annoin jo kerran yhden plussan että enpä voi enempää auttaa.

        suvaitsevaisuutta voi olla monenlaista - totta islam suvaitsee itsemurhaiskut ja kaikenlaisen tappamisen meitä länsimaalaisia vastaan.

        Se että minä en suvaitse islamia on taas Suomen Korkeimman Oikeuven mielestä rasistinen rikos. Kuuluisin sanoin : hey fuck KO.


    • Alviton hinta?

      Näitkö telkkarissa kun huutokauppakeisari kävi kirppiksellä?
      Hänen vaimonsa joka johtaa huutokauppaa oli huomattavasti
      kiinnostuneempi kirpputarinakrääsästä kun ukko itse ja teki
      kohtalaisen hyviä ja arvokkaita löytöjä.
      Voin vakuuttaa että, paras tavara menee yhä tiskinalta semmosta
      harvoin edes näkee missään ainakaan kirpputoreilla..

      • samat oikeudet

        Eikö se ole aivan ok tapa hankkia tavaroita omiin kokoelmiin tai myyntiin?


    • -isorotta

      Jos mä tarttuisin johonkin esineeseen kirpparilla (niissä en juuri käy, ainastaan seurana) on aivan varmaa että kukaan ei tule tuuppimaan tai muutenkaan julkisesti osoita mielenkiintoa kyseiseen esineeseen. Älkää näyttäkö hiiriltä.

    • Helppo ymmärtää

      että rahan halu on kaiken pahan alku ja juuri.

      • Ei materiaa

        Minun on vaikea ymmärtää, miten joku kuppi tai kippo voi tehdä ihmisistä sekopäisiä. Nehän on vain ruoka-astioita eikä ihminen voi käyttää niitä määräänsä enempää.


    • löytöjä..

      Kyllä kirppikseltä löytöjä tekee. Itselle ostan en jälleen myyntiin.
      Ehkä 4kertaa olen talvenaikana käynyt ja löydöt ovat täysin uusi laadukas
      miesten toppahaalari 10 e ja uuttavastaava puolipitkä italialainen laadukas
      miesten talvinahkatakki 22 e. Jos olisin mennyt hakemaan vastaavat tuotteet
      kaupasta niin sinne olisi pitänyt jättää noin 500,että silleen.

    • kölönge

      jobbarit on hyviä ostajia.itse pyrin myymään joutavat tavarat mahdollisimman nopeasti pois ,pöytä tyhjäksi.kun myy halvalla lyhyessä ajassa paljon,tienaa enemmän kuin kalliilla yritämällä pitkän aikaa.
      jobbareiden bisnes tajua en ymmärrä.ostetaan joku arabia kippo esim. 5e ja sit laitetaan netistä katottuun antiikkiliikkeen hintaan 50e se myyntiin.
      näkyy mun vanhoja kippoja jobbareiden pöydissä jo 1,5 vuotta pölyttyneenä.
      minkälainen loppu ahneella olikaan?
      myyn yleensä 2-3 viikkon jaksossa.,tavara ja hinnat sitä myötä että saa käydä täyttämässä pöydän joka päivä ,kunnes tavara on loppu.

    • Somessa myös.

      Somessa on kierrätysryhmiä, joissa joskus tavaranvaihto yltyy lähes suusanalliseksi "nyrkkitappeluksi", kun kun erimielisyyksiä jonotuspaikasta tai jonkun toimintatavoista syntyy.

    • N33keritvittuun

      N1GGA STOLE MY ARABIAN ASTIA :D Onneksi jäi yritykseksi. Toivottavasti joku joskus pieksee moisen mulkeron.

    • kisunen

      Yleensä kirpparilla myyjät vetää parhaimmat välistä ja myy muille jämät, näin ainakin oon kuullu! Minähän en ite kirpparille astu (:

    • heh hee.
    • spektaakkeli sotsi

      Työtä vieruksuvat jobbarit tekevät rahan eteen "melkeinmitätahansa".

      • Vihaan jobbareita

        Paitsi oikeita töitä. Mielummin jotain kieroa ja puolihämärää, ovat siis pohjimmiltaan roistoja.


    • Lyö avoheijari takaisin,niin eiköhän ulkomaanpelle opi SUOMALAISILLE
      tavoille.

    • tällanen juttu

      2001 tuli armoton riita kirpputorin myyjän kanssa kassalla kun huomasivat todellisen löytöni. Tapio wirkkalan vanerivati. Kävelin kassalle ja kassan huomattuaan ostokseni alkoivat estää kaupan sanomalla hintalappua virheelliseksi, pöytänumero epäselvä. lappu revittiin, ryttyyn ja roskikseen. tavara pöydän alle. onneksi olin ottanut vadista valokuvan kännyllä, lähettänyt miehelleni jotta aitous varmistuisi. valokuvassa näkyi täysin selkeä hinta ja pöydän numero. sanoin kassalle et tässä ja näytin kuvaa. soitanko poliisit vai otatko 60e, tasaraha kädessäni. myyjä tuijotti hetken ja nappasi setelit ja tako kassaan pöydän numeron ja hinnan, antoi kuitin ja sanonut sanaakaan.

    • 112 mikset ilmota

      no soita poliisille jos joku lyö?

      • sefen

        poliisia ei kiinnosta edes rikos ilmoitin "just" pari vkoa sitten 112 kun auto ei pysähtynyt suojatien eteen
        ei poliisia kiinnosta jos auto ajaa päin punaisia
        ei poliisia kiinnosta mikään


      • Ihme kotipoliisi
        sefen kirjoitti:

        poliisia ei kiinnosta edes rikos ilmoitin "just" pari vkoa sitten 112 kun auto ei pysähtynyt suojatien eteen
        ei poliisia kiinnosta jos auto ajaa päin punaisia
        ei poliisia kiinnosta mikään

        112 ei todellakaan ole sitä varten että sinne ilmoiteltaisiin jostain pikku liikennerikkeistä. Juuri tuollaisten pilasoittelijoiden takia heitä ei mikään kiinnostakaan!


      • heikoilla hangilla
        Ihme kotipoliisi kirjoitti:

        112 ei todellakaan ole sitä varten että sinne ilmoiteltaisiin jostain pikku liikennerikkeistä. Juuri tuollaisten pilasoittelijoiden takia heitä ei mikään kiinnostakaan!

        Ja asialle voi tehdä jotain ainoastaan jos on selkeä videonauha tapauksesta, mistä käy kiistattomasti ilmi rikoksen laatu, rekisterinumero sekä kuskin henkilöllisyys. Sitä ei tainnut löytyä? Silloinkin rikosilmoituksen voi tehdä kiireettömänä vaikka neti kautta, jos kansalaisella yleensäkään on edes oikeutta tehdä ilmoitus rikosesta mikä ei ole asianomistajarikos.


    • kiva nikki sulla ihan kuin mulla :))))

    • Jobbarit risoo!

      se on noissa kirppareissa se kun siellä kyttää ne jobbarit ja hyökkää heti uuden asiakkaan kimppuun joka alkaa vasta laittaa esille tavaraa. Nämä jobbarit istuskelevat odottamassa kun asiakas tuo uutta tavaraa myyntipaikalleen ja niin he pomppaavat pystyyn kiirehtien ekana apajille.

      • Äänestän jaloilla

        Ainakin ennen tuollainen trokaaminen oli monilla kirppareilla kiellettyä, jatkuvasti paikalla notkuvat jobbarit ajettiin kyllä nopeasti pihalle. Silloin vielä tajuttiin että sellainen pilasi koko kirpputorin idean... Nykyään ilmeisesti sallittua tuo että ammattilaiset kuorivat kermat päältä, eikä tavallisilla asiakkailla ole enää mahdollisuuksia oikeisiin löytöihin.


      • verolle !!
        Äänestän jaloilla kirjoitti:

        Ainakin ennen tuollainen trokaaminen oli monilla kirppareilla kiellettyä, jatkuvasti paikalla notkuvat jobbarit ajettiin kyllä nopeasti pihalle. Silloin vielä tajuttiin että sellainen pilasi koko kirpputorin idean... Nykyään ilmeisesti sallittua tuo että ammattilaiset kuorivat kermat päältä, eikä tavallisilla asiakkailla ole enää mahdollisuuksia oikeisiin löytöihin.

        Tuohon pitäs puuttua. Kuulin radiosta viime vuoden puolella aiheesta ja puhuivat, että ammattimainen kirppisjobbaaminen pitää laittaa verolle. Ja niin pitää laittaa.
        Itse kans äänestän jaloillani, kun näen jobbareiden looseja tai niitä tunnistan. Yleensä tunnistaa.

        Puhumattakaan että samat naamat paikalla kävi mihin aikaan tahansa katsomassa löytyskö mitään. Ärsyttää p:sti... siksi käyn yhä harvemmin kirppareilla.


    • ehkä näin

      täysin keksitty tarina ja itse laitetut plussapisteet...

      tälläiset pilaa koko suomi24-keskustelujen idean

    • Neija 19
    • Anonyymi

      Sinun olisi pitänyt ehdottomasti, tehdä päälle käymisestä ilmoitus, ensin kirpparin pitäjälle ja sitten poliisille.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Normi toimintaa ainakin Järvenpäässä. Siellä myös eräs pieni tumma nainen toimii juuri noin.

    • Anonyymi

      Pahinta on kun omistajat varastaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe