FEMMATORIN jobbarit

Ex femmatori

Tuusulan Femmatoria kiertää henkilökunnan silmän alla jatkuvasti kaksi jobbarinaista ("tumma" ja blondattu 50 v). Kärkkyvät uusien pöytien täyttämistä ja poimivat parhaat päältä omiin pöytiinsä. Kuulemma kauppaa käydään myös huutiksessa ja torissa.

Toinen näistä kärrytädeistä kehui kaverilleen, että on jo kaksi pöytää Femmatorilla ja jos kolmannen saisi. Eli hyvin näyttää kauppa käyvän.

Itse laskeskelin, että jos jokaisesta tuotteesta saa 2-5 euroa voittoa kun siirtää omaan pöytäänsä ja hinnoittelee uudestaan, niin helposti kerää satojen eurojen päivätuoton. Näillä Femmatorin rouvilla kun on aina kärryt täynnä. Esim. Tänään näyttivät kelpaavan jääkiekkovarusteet, jotka joku onneton oli hinnoitellut 5 eur/kpl. Siirtyivät rouvan pöytään varmasti 20 hintaan... Se siitä kauniista ajatuksesta joka ehkä alkuperäisellä myyjällä oli tuottaa iloa jollekin junioriharrastajalle...

Onko Femmatorin kauppailla ylipäätänsä mitään syytä hyväksyä tuota jobbaamista? Kun kaikki myyjätkin jo puhuvat ja inhoavat näitä kärrytätejä. Luulisi kartoittavan myyjiä. Vai mitä mieltä olette myyjät, hyväksyttekö tällaisen pelin?

86

2685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Femppu

      Kannattaa mennä sitten myymään jonnekkin muualle kun femmatorille jos jobbarit haittaavat.

      • Dolortea

        Joo tiedän tapaukset eihän niitä voi välttää kun ovat aina siellä kiertelemässä. Tämä vaalea nainen myy muuallakin ja kierrättää tavaroitaan kirppikseltä toiselle. Kaverini bongasi lapsensa haalarit Järvenpäässä paljon kalliimmalla.

        myyjien pitäisi puuttua tohon jobbaamiseen. Kirppiksen toimintapapaan ei kuulu vedättää toistet tavaroilla. Ihan vastaavanlainen sääntö kuin uusien tavaroiden myyntikielto.

        Itse ottaisin selvää noiden myyjien henkilöllisyydestä ja laittaisin verotarkastukseen. Siihen se jobbausta loppuisi.


      • Boiboi76

        Ilmoittaisin myyjille. Jos ne ei tee asialle mitään pistäisin pahat kellot soimaan ja boikotti päälle. On niitä muitakin paikkoja joissa on säännöt kohdillaan .


      • TexTex87
        Boiboi76 kirjoitti:

        Ilmoittaisin myyjille. Jos ne ei tee asialle mitään pistäisin pahat kellot soimaan ja boikotti päälle. On niitä muitakin paikkoja joissa on säännöt kohdillaan .

        Toinen näistä kärrykaappareista taitaa myydä kamansa itärajan takana...

        Ikävää hommaa. Siksi en enää myy Femmatorilla.


      • laajenna reviiriä.
        TexTex87 kirjoitti:

        Toinen näistä kärrykaappareista taitaa myydä kamansa itärajan takana...

        Ikävää hommaa. Siksi en enää myy Femmatorilla.

        no jo on murheet sinullakin..mene hesaan,vaikka jää hallille.niin sielä vasta on joppari pokineen.


      • Kilo Haili
        Dolortea kirjoitti:

        Joo tiedän tapaukset eihän niitä voi välttää kun ovat aina siellä kiertelemässä. Tämä vaalea nainen myy muuallakin ja kierrättää tavaroitaan kirppikseltä toiselle. Kaverini bongasi lapsensa haalarit Järvenpäässä paljon kalliimmalla.

        myyjien pitäisi puuttua tohon jobbaamiseen. Kirppiksen toimintapapaan ei kuulu vedättää toistet tavaroilla. Ihan vastaavanlainen sääntö kuin uusien tavaroiden myyntikielto.

        Itse ottaisin selvää noiden myyjien henkilöllisyydestä ja laittaisin verotarkastukseen. Siihen se jobbausta loppuisi.

        Kirppari saattaa rikkoa jopa lakia kun hyväksyy jobbaamisen. Muistaakseni kirpparimyyntiä saa harjoitta vain "kohtuullisessa määrin" . Tarkasta laki jostakin.

        Epäilen, että näiden jobbareiden ja kärrytätien toimet ei kestäisi verotarkastusta. Tästä kannattaa kirpparin pitäjälle vihjaista. Uskoisin tepsivän.


      • FemmiZ
        Kilo Haili kirjoitti:

        Kirppari saattaa rikkoa jopa lakia kun hyväksyy jobbaamisen. Muistaakseni kirpparimyyntiä saa harjoitta vain "kohtuullisessa määrin" . Tarkasta laki jostakin.

        Epäilen, että näiden jobbareiden ja kärrytätien toimet ei kestäisi verotarkastusta. Tästä kannattaa kirpparin pitäjälle vihjaista. Uskoisin tepsivän.

        Minä kun lähdin kokemattomana kirpputorille myymään, ihmettelin sitä valtavaa ryntäystä minun luokse. Myin pilkkahintaan ns. romua kun kerran emme enää tarvittu ja kotia piti raivata. Tietysti harmitti kun tiesi toisten käärivän melkoiset voitot niistä. Nykyään kun käyn kirpputorilla, ne samat naamat joka aamu ovat oven takana. Eipä enää minun tavarat kiinnosta. Olen ihmetellyt heidän omia hyllyjä, hinnat ovat ruhtinaaliset, onko todella niitä ihmisiä kun ostavat jotain josta minä en ainakaan maksaisi mitään?


      • MsDaymaid

        Olen joskus kuullut, että jos epäilee rikkomuksia niin voisi tehdä asiasta tutkintapyynnön poliisille. Ei ehkä niitä kaikkein kiireisimpiä rikoksen tutkintoja, mutta kyllä poliisilla ymmärtääkseni on valvollisuus tutkia. Rikosnimike: veropetos

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/5986067


      • veli verkostot verolle
        MsDaymaid kirjoitti:

        Olen joskus kuullut, että jos epäilee rikkomuksia niin voisi tehdä asiasta tutkintapyynnön poliisille. Ei ehkä niitä kaikkein kiireisimpiä rikoksen tutkintoja, mutta kyllä poliisilla ymmärtääkseni on valvollisuus tutkia. Rikosnimike: veropetos

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/5986067

        tee mielummin se tutkinta pyyntö näistä..700.000 euroa vuodessa saa eläkettä..eläke firmojen pomot..ikänsä kähmineet...tuo olis oikea aihe.ja tuo verotus on hyvin pieni.tuohon kokonaisuuteen.asiasta valittakaa.


      • Yks y-tunnus
        MsDaymaid kirjoitti:

        Olen joskus kuullut, että jos epäilee rikkomuksia niin voisi tehdä asiasta tutkintapyynnön poliisille. Ei ehkä niitä kaikkein kiireisimpiä rikoksen tutkintoja, mutta kyllä poliisilla ymmärtääkseni on valvollisuus tutkia. Rikosnimike: veropetos

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/5986067

        Onko sinulle tullut koskaan mieleen,että uusien tavaroiden myyjällä voipi olla y-tunnus ja laillisesti toimiva firma.Uusia tavaroita saa myydä missä haluaa ,kun tulot merkitään kirjanpitoon.Tässä sinulle miettimistä.Kannattaa ilmoittaa verottajalle.Voit saada"pitkän nenän" ,jos ymmärrät mitä tarkoitan.


      • aina hymyillen.
        Yks y-tunnus kirjoitti:

        Onko sinulle tullut koskaan mieleen,että uusien tavaroiden myyjällä voipi olla y-tunnus ja laillisesti toimiva firma.Uusia tavaroita saa myydä missä haluaa ,kun tulot merkitään kirjanpitoon.Tässä sinulle miettimistä.Kannattaa ilmoittaa verottajalle.Voit saada"pitkän nenän" ,jos ymmärrät mitä tarkoitan.

        kirppiksen pitäminen on kovaa duunia..laskekaa joskus edes,kulut.mitä jopparille tulee.eihän se raha.minkä joppari saa.ole koko käteinen.varkaat pitää huolen vero osuudesta.joparit myy joskus tappiollakin.kovan duunin tulos,on. myyntitulos.joilla on 2 paikkaa femmikselläkin.on siinä iso vuokrakin jo.


      • Dalton brot.
        laajenna reviiriä. kirjoitti:

        no jo on murheet sinullakin..mene hesaan,vaikka jää hallille.niin sielä vasta on joppari pokineen.

        Kirppiksen pitäminen ja siitä pimeen tulon nostaminen helpointa duunia mitä voi olla!! Voi samaan aikaan nostaa eläkettä, työttömyyskorvausta tai äitiyspäivärahaa. Kirpparituotoilla saa mukavasti "voita leivän päälle". Siksi se onkin juuri sosiaalisen pohjasakan lempihommaa: harvoin nämä jobbarit mitään elämässään menestyneitä ovat. Järki riittää juuri ja juuri siihen, että osaa kähmiä toisten pöydistä tavaraa ja hinnoitella ne omaan pöytään. Lopun päivää voikin syödä Femmatorin tyttöjen kanssa pullakahvit ja juoruilla muiden tekemisistä.


      • sdfga
        aina hymyillen. kirjoitti:

        kirppiksen pitäminen on kovaa duunia..laskekaa joskus edes,kulut.mitä jopparille tulee.eihän se raha.minkä joppari saa.ole koko käteinen.varkaat pitää huolen vero osuudesta.joparit myy joskus tappiollakin.kovan duunin tulos,on. myyntitulos.joilla on 2 paikkaa femmikselläkin.on siinä iso vuokrakin jo.

        Laskeskelin tossa huvikseni yhden jobbarin esimerkkiä

        Viikkomyynti

        Ostot toisten pöydistä 50 tuotetta
        Myyntivoitto 2-15 eur kpl, 50 tuotetta, voitto 100-750 eur!!

        eli jos ostat vaikkapa jääkiekkovarusteet hintaan 5 eur/kpl, ja myyt ne 20 eur/kpl, niin jo muutamasta tuotteesta kertyy voittoa 100 euroa!

        Ja jos tuo on jonkun mielestä pikkusumma, niin voin sanoa, että minun käteenjäävällä (verottomalla) tuntipalkallani saisin paiskia 20 tuntia töitä, jotta saan kokoon 200 euroa - siis 2,5 työpäivää!!


      • Mami Mia
        Dolortea kirjoitti:

        Joo tiedän tapaukset eihän niitä voi välttää kun ovat aina siellä kiertelemässä. Tämä vaalea nainen myy muuallakin ja kierrättää tavaroitaan kirppikseltä toiselle. Kaverini bongasi lapsensa haalarit Järvenpäässä paljon kalliimmalla.

        myyjien pitäisi puuttua tohon jobbaamiseen. Kirppiksen toimintapapaan ei kuulu vedättää toistet tavaroilla. Ihan vastaavanlainen sääntö kuin uusien tavaroiden myyntikielto.

        Itse ottaisin selvää noiden myyjien henkilöllisyydestä ja laittaisin verotarkastukseen. Siihen se jobbausta loppuisi.

        Mites noi lastenvaate"jobbarit" onko toi laillistakaan?

        Ostavat kirpparilta vaatteita ja myyvät heti etiäpäin ja hyvällä voitolla. Ja vielä huijaavat ostajia sillä että ovat muka omien lasten vanhoja tyyliin: vähän pidetty, pari kertaa käytetty jne.

        Mua ärsyttää tollaset.


      • ex kirpparin myyjä
        Dalton brot. kirjoitti:

        Kirppiksen pitäminen ja siitä pimeen tulon nostaminen helpointa duunia mitä voi olla!! Voi samaan aikaan nostaa eläkettä, työttömyyskorvausta tai äitiyspäivärahaa. Kirpparituotoilla saa mukavasti "voita leivän päälle". Siksi se onkin juuri sosiaalisen pohjasakan lempihommaa: harvoin nämä jobbarit mitään elämässään menestyneitä ovat. Järki riittää juuri ja juuri siihen, että osaa kähmiä toisten pöydistä tavaraa ja hinnoitella ne omaan pöytään. Lopun päivää voikin syödä Femmatorin tyttöjen kanssa pullakahvit ja juoruilla muiden tekemisistä.

        Kirppiksen pitäminen ei todellakaan ole mitään helppoa duunia, eikä se myöskään ole pimeetä duunia. Ne jotka varaavat kirppikseltä pöydän ja vievät sinne tavaraa myyntiin on ihan toinen juttu sitten...tosin sekään ei sitä voita leivälle ihan helpolla välttämättä tuo. Jos kirppis pöytä maksaa 30-40€ viikko, saa siinä olla suhteellisen hyvää tavaraa sopivalla hinnalla että saa sen pöytävuokran verran myytyä sen viikon aikana, ja vielä enemmänkin mielellään että jäisi jotain käteenkin. (Nyt en puhu niistä paljon parjatuista jobbareista).

        Joka päivä pitää käydä se oma pöytä siistimässä siellä kirpputorilla, jos olet töissä niin menppä sit töitten jälkeen sinne kirpparille. Koska asiakkaat levittää kaikki tavarat pöydässä hujan hajan joka ikinen päivä. Jos meinaat että siitä joku jotain ostaa niin pöytä täytyy pitää siistinä. vaihtoehtoisesti voit ostaa palvelupaketin jolloin kirpputorin henkilökunta siistii pöydön puolestasi...mutta sitten pitää taas saada enemmän myytyä tavaraa jotta se kannattaa. hinnottelussa on aika kova homma, ennenkuin saat ne tavarat tuotua myyntiin. sitten roudaat taas kaikki mikä ei ole mennyt, takasin kotiin. Työttömällä tuohon kaikkeen on ehkä aikaa (jos ei ole lapsia hoidettavana) mutta ei sitten välttämättä varaa.

        Joten, ei kannata olla kateellinen niistä roposista mitä joku sieltä kirpputorilta ehkä niistä vanhoista tavaroistaan saa.
        Ne on ihan eri kategoria jotka tuo jotain laatu tuotteitta, kallita maljakoita yms...ne ei ole työttömiä eikä varsinkaan köyhiä (jobbarit). Se on rikkaitten harrastus :)


      • ex myyjä
        MsDaymaid kirjoitti:

        Olen joskus kuullut, että jos epäilee rikkomuksia niin voisi tehdä asiasta tutkintapyynnön poliisille. Ei ehkä niitä kaikkein kiireisimpiä rikoksen tutkintoja, mutta kyllä poliisilla ymmärtääkseni on valvollisuus tutkia. Rikosnimike: veropetos

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/5986067

        En kyllä ymmärrä sitä jos joku on kateellinen jollekin kirppari tavaraa myyvälle köyhälle ihmiselle :D Sinä joka kärsit tällaisesta kateudesta, olet täysin vapaa menemään myymään niitä omia ylijäämä tavaroitasi kirpputorille, ja kokelemaan miten helposti se raha sieltä tulee.
        Jos joku jobbari elätää ittensä kirpparitavaran myynnillä niin sekin on täyttä työtä. Ne oikeesti joutuu sitten päivystämään siellä eri kirppareilla aamusta iltaan. Ehkä ne on niitä eläkeläisiä kellä ei ole muutakaan tekemistä.

        Kateus on paha juttu...ja eniten paha olla on kateellisella itsellään.


      • kirpparin täti
        sdfga kirjoitti:

        Laskeskelin tossa huvikseni yhden jobbarin esimerkkiä

        Viikkomyynti

        Ostot toisten pöydistä 50 tuotetta
        Myyntivoitto 2-15 eur kpl, 50 tuotetta, voitto 100-750 eur!!

        eli jos ostat vaikkapa jääkiekkovarusteet hintaan 5 eur/kpl, ja myyt ne 20 eur/kpl, niin jo muutamasta tuotteesta kertyy voittoa 100 euroa!

        Ja jos tuo on jonkun mielestä pikkusumma, niin voin sanoa, että minun käteenjäävällä (verottomalla) tuntipalkallani saisin paiskia 20 tuntia töitä, jotta saan kokoon 200 euroa - siis 2,5 työpäivää!!

        Välttämättä ne jääkiekko varusteet vaan ei mene sillä 20€ kappale hintaan.
        Mitä tuolla meidän kirpparilla katselin, niin myyjä kellä oli pöytä 2viikkoa ja hällä oli myynnissä jääkiekko varusteita juurikin tuolla 10-20€ kpl...kotiinsa hän jutui ne roudaamaan sen kahdenviikon jälkeen. Ei kukaan halua kirpparilla maksaa paljon.

        Ja jos joku sitten varaa pöytää pidemmäksi aikaa...vaikka neljäksi viikoksi että saisi ne esim. lätkä kamat myytyä sillä 20€ kpl hintaan. Asiakas maksaa siitä pöydästä 30-40€/vko x eli 120€ - 160€/ 4vko joten ei se voitto sit loppupeleissä niin kauheesti olekkaan...ja jos ne tavarat ei menekkään, niin se kaikki on tappiota. Ei se niin mustavalkoita ole tuo kirppis myynti. Se on aina riski peliä. Jos saat hyvin myytyä tavaraa, niin hieno juttu, mutta jos et saakkaan, niin se onkin sit huonompi juttu. Sen verran olen itsekkin jotain myynyt, että ei sillä todellakaan elä. Ei kannata olla kade :)


      • SeRi FFi
        ex myyjä kirjoitti:

        En kyllä ymmärrä sitä jos joku on kateellinen jollekin kirppari tavaraa myyvälle köyhälle ihmiselle :D Sinä joka kärsit tällaisesta kateudesta, olet täysin vapaa menemään myymään niitä omia ylijäämä tavaroitasi kirpputorille, ja kokelemaan miten helposti se raha sieltä tulee.
        Jos joku jobbari elätää ittensä kirpparitavaran myynnillä niin sekin on täyttä työtä. Ne oikeesti joutuu sitten päivystämään siellä eri kirppareilla aamusta iltaan. Ehkä ne on niitä eläkeläisiä kellä ei ole muutakaan tekemistä.

        Kateus on paha juttu...ja eniten paha olla on kateellisella itsellään.

        Miten niin kateellisuutta??? Ei tää keskustelu koske katellisuutta vaan rehellisyyttä. Siisi sitä mitä jobbarit rikkoo:

        1) Myy verottomasti (muun kuin omien tavaroiden myynti, siis jälleenmyynti toisten pöydistä) on ilmoitettava verottajalle.

        2) Saavat tuloja, jotka vaikuttavat työttömyyskorvaukseen, eläkkeisiin ja asumistulkeen yms. eivätkä ilmoita niistä Kelalle, työkkäriin yms.

        Eikö siinä ole jo rikkeitä riittävästi?

        Ja -Todellakin- ei välttämättä puhuta vain muutamista kympeistä vaan tonneista!!


      • Taizka
        FemmiZ kirjoitti:

        Minä kun lähdin kokemattomana kirpputorille myymään, ihmettelin sitä valtavaa ryntäystä minun luokse. Myin pilkkahintaan ns. romua kun kerran emme enää tarvittu ja kotia piti raivata. Tietysti harmitti kun tiesi toisten käärivän melkoiset voitot niistä. Nykyään kun käyn kirpputorilla, ne samat naamat joka aamu ovat oven takana. Eipä enää minun tavarat kiinnosta. Olen ihmetellyt heidän omia hyllyjä, hinnat ovat ruhtinaaliset, onko todella niitä ihmisiä kun ostavat jotain josta minä en ainakaan maksaisi mitään?

        Iahn kun ne kaks "tunnettua tapausta" olisi vähän vähentänyt käyntejään? Vai onko muita silminnäkijähavaintoja? Ennen ne oli kärkkymässä siellä ihan joka ilta. Ja ilmeisesti muutenkin.


      • IndyMindy
        FemmiZ kirjoitti:

        Minä kun lähdin kokemattomana kirpputorille myymään, ihmettelin sitä valtavaa ryntäystä minun luokse. Myin pilkkahintaan ns. romua kun kerran emme enää tarvittu ja kotia piti raivata. Tietysti harmitti kun tiesi toisten käärivän melkoiset voitot niistä. Nykyään kun käyn kirpputorilla, ne samat naamat joka aamu ovat oven takana. Eipä enää minun tavarat kiinnosta. Olen ihmetellyt heidän omia hyllyjä, hinnat ovat ruhtinaaliset, onko todella niitä ihmisiä kun ostavat jotain josta minä en ainakaan maksaisi mitään?

        Näin eilen ainaki sen toisen jobbarin siellä.. eli ei oo porttikiellosta puhettakaan.! :(


      • ZZ mimmi
        FemmiZ kirjoitti:

        Minä kun lähdin kokemattomana kirpputorille myymään, ihmettelin sitä valtavaa ryntäystä minun luokse. Myin pilkkahintaan ns. romua kun kerran emme enää tarvittu ja kotia piti raivata. Tietysti harmitti kun tiesi toisten käärivän melkoiset voitot niistä. Nykyään kun käyn kirpputorilla, ne samat naamat joka aamu ovat oven takana. Eipä enää minun tavarat kiinnosta. Olen ihmetellyt heidän omia hyllyjä, hinnat ovat ruhtinaaliset, onko todella niitä ihmisiä kun ostavat jotain josta minä en ainakaan maksaisi mitään?

        Ne muuten pitää kirppiksillä sellasia "feikkipöytiä", että saatais näyttämään siltä, että joka pöytä olis aina varattu ja kirpputori olisi erityisen suosittu. Täytyy poiketa tarkkailemassa tilannetta.

        Jos kyseiselle kirpputorille eksyy pöydästä tavaroita muihin pöytiin ja siihen sekamelskaan, niin et todennäköisesti saa niitä koskaan takaisin? Näin omin silmin, kun kirpputori-aktiivi laittoi erästä tuotetta myyntiin, joka aikaisemmin lojui toisessa pöydässä. Hintalappu oli revitty pois ja tilalle laitettu uusi nro ja hinta. Aivan varma olen asiasta, sillä olin ostamassa tuota tuotetta ja siinä oli niin tarkka tuntomerkki, etten voinut erehtyä (kysymyksessä oli erikoinen tuote. Vähäpätöinen asia, mutta kertoo jotain kyseisen kirpputorin henkilökunnan suhtautumisesta maksaviin asiakkaisiin ja tarkoitan juuri pöydän vuokranneita, kalliin hinnan maksanneita.

        Jotain hyvää haluan sanoa kuitenkin lopuksi...Kahviossa olevat viinerit olivat kyllä aivan huippuhyviä, vaikka toisaalta eihän se ole kirpputorin ansio, vaan pikemmin kiitos kuuluu valmistajalle. Se kirppis on muuten todella hyvällä paikalla ja tavallaan siistihkö. Onhan kirppiksellä kieltämättä kuuma, mutta siisti on ja valoisa.

        Kaikkea hyvää kirppiksen kiertäjille, ehkä ollaan joskus tavattu.


      • ManMan77
        Kilo Haili kirjoitti:

        Kirppari saattaa rikkoa jopa lakia kun hyväksyy jobbaamisen. Muistaakseni kirpparimyyntiä saa harjoitta vain "kohtuullisessa määrin" . Tarkasta laki jostakin.

        Epäilen, että näiden jobbareiden ja kärrytätien toimet ei kestäisi verotarkastusta. Tästä kannattaa kirpparin pitäjälle vihjaista. Uskoisin tepsivän.

        Riihimäen kirppiksellä samaa juttua. Harmi, ettei asialle tehdä mitään.


      • oksetus66
        IndyMindy kirjoitti:

        Näin eilen ainaki sen toisen jobbarin siellä.. eli ei oo porttikiellosta puhettakaan.! :(

        Harmi ettei kirppiksenpitäjällä ole muka mitään keinoja heittää noita ällöttäviä jobbareita pihalle!

        Riksussakin kiertelee sellainen 5-kymppisten kippo/kannu äijien kööri joka nuuskii kaikki keräilyaarvoisen tavaran.

        Pienenä nyanssina: se yksi niistä taitaa edelleen asua äitinsä kanssa ;)) Ainakin puheistaan päätellen "täytyy mennä äitille syömään", "äitin kanssa", Äiti sanoi".. toistuu enemmän kuin yhden tai kaksi kertaa. Söpöä sinänsä.


      • nähdään

        Pahimpia jobbareita ovat Korsoon elämäntapa-työttömät.


      • luilui45
        Dolortea kirjoitti:

        Joo tiedän tapaukset eihän niitä voi välttää kun ovat aina siellä kiertelemässä. Tämä vaalea nainen myy muuallakin ja kierrättää tavaroitaan kirppikseltä toiselle. Kaverini bongasi lapsensa haalarit Järvenpäässä paljon kalliimmalla.

        myyjien pitäisi puuttua tohon jobbaamiseen. Kirppiksen toimintapapaan ei kuulu vedättää toistet tavaroilla. Ihan vastaavanlainen sääntö kuin uusien tavaroiden myyntikielto.

        Itse ottaisin selvää noiden myyjien henkilöllisyydestä ja laittaisin verotarkastukseen. Siihen se jobbausta loppuisi.

        Vois käydäkkin kattelemassa paikoja taas pitkästä aikaa. Ollut toi paikka boikotissa jo jonkin aikaa...


      • Haltipipo
        Dolortea kirjoitti:

        Joo tiedän tapaukset eihän niitä voi välttää kun ovat aina siellä kiertelemässä. Tämä vaalea nainen myy muuallakin ja kierrättää tavaroitaan kirppikseltä toiselle. Kaverini bongasi lapsensa haalarit Järvenpäässä paljon kalliimmalla.

        myyjien pitäisi puuttua tohon jobbaamiseen. Kirppiksen toimintapapaan ei kuulu vedättää toistet tavaroilla. Ihan vastaavanlainen sääntö kuin uusien tavaroiden myyntikielto.

        Itse ottaisin selvää noiden myyjien henkilöllisyydestä ja laittaisin verotarkastukseen. Siihen se jobbausta loppuisi.

        ...Kevät toi Femmatorille jobbarin...

        Vaalea n. 5-kymppinen nainen. Urheilullisesti pukeutunut mustaan toppatakkiin ja Haltin lilaan pipoon. Aurinkolasit otsalla.

        Kiertelee kirpparia erityisesti vaihtopäivinä ja poimii "herkut" pöydistä.

        Jututtaa mukavasti uusia asiakkaita tyyliin "onko nämä kengät uudet, onko olleet mukavat jalassa" Ihan kuin sillä olisi jotakin väliä. Kamat menevät hänen omaan pöytäänsä, eivät omaan käyttöön!


      • Voi hitsi
        Dolortea kirjoitti:

        Joo tiedän tapaukset eihän niitä voi välttää kun ovat aina siellä kiertelemässä. Tämä vaalea nainen myy muuallakin ja kierrättää tavaroitaan kirppikseltä toiselle. Kaverini bongasi lapsensa haalarit Järvenpäässä paljon kalliimmalla.

        myyjien pitäisi puuttua tohon jobbaamiseen. Kirppiksen toimintapapaan ei kuulu vedättää toistet tavaroilla. Ihan vastaavanlainen sääntö kuin uusien tavaroiden myyntikielto.

        Itse ottaisin selvää noiden myyjien henkilöllisyydestä ja laittaisin verotarkastukseen. Siihen se jobbausta loppuisi.

        Eilisen femmatorikäynnin perusteella ei ne jobbarit/hamstraajat sieltä mihinkään oo menny. ainakin yhdellä tutulla naamalla näytti taas viisumi tulleen voimaan.. :(


      • Öm ömm
        ManMan77 kirjoitti:

        Riihimäen kirppiksellä samaa juttua. Harmi, ettei asialle tehdä mitään.

        Saahan ne omistajat puuttua asiaan, jos tuo touhu näyttää ihan mahdottomalta.

        Jobbarit vie koko kirppiksen maineen, sitäkin pitäisi ajatella.


      • kakkonen ykkönen...
        IndyMindy kirjoitti:

        Näin eilen ainaki sen toisen jobbarin siellä.. eli ei oo porttikiellosta puhettakaan.! :(

        Hellallettas sentään!

        Kuuntelin eilen mielenkiinnolla Tuusulan Femmatorin vakiojobbarin, sen blondatun 5-kymppisen naisen, keskustelua kirppiksellä. Toinen nainen olisi tarjonnut jobbarille työpaikkaa, mutta tämä ei ole kuulemma kykenevä työhön. Ei jaksa. Ei pysty.

        Ilmeisesti siis kela-sossu-harmaatalous on niin paljon kannattavampaa kuin työssä käyminen, edes osa-aikaisen työn vastaanottaminen!!!

        Ja samaan aikaan rouva jaksaa kyllä kytätä jok'ikinen päivä tuolla kirppiksellä... hoh hoijaa..


      • Bimbooo
        Kilo Haili kirjoitti:

        Kirppari saattaa rikkoa jopa lakia kun hyväksyy jobbaamisen. Muistaakseni kirpparimyyntiä saa harjoitta vain "kohtuullisessa määrin" . Tarkasta laki jostakin.

        Epäilen, että näiden jobbareiden ja kärrytätien toimet ei kestäisi verotarkastusta. Tästä kannattaa kirpparin pitäjälle vihjaista. Uskoisin tepsivän.

        Taas hamstrattiin tavaraan omaan kirppispöytään. Tälläkertaa kurmassa mm. Finlaysonin tyynyliinat, Nalle Puh roskis, iso kasa vaatteita...

        Femmatorin päivystävä Blondi (55) jyrää jälleen


      • SuloSointu
        Bimbooo kirjoitti:

        Taas hamstrattiin tavaraan omaan kirppispöytään. Tälläkertaa kurmassa mm. Finlaysonin tyynyliinat, Nalle Puh roskis, iso kasa vaatteita...

        Femmatorin päivystävä Blondi (55) jyrää jälleen

        Olisiko jobbareiden toimintaan puututtu?? Se "tumma" jobbari ei enää ole pyörinyt Femmatorilla, vaalea toimii edelleen ja jobbaa mm. astioita ja urheiluvaatteita.

        Sinne vaan hyville "harmaille" kaupoille!


      • liolio
        Kilo Haili kirjoitti:

        Kirppari saattaa rikkoa jopa lakia kun hyväksyy jobbaamisen. Muistaakseni kirpparimyyntiä saa harjoitta vain "kohtuullisessa määrin" . Tarkasta laki jostakin.

        Epäilen, että näiden jobbareiden ja kärrytätien toimet ei kestäisi verotarkastusta. Tästä kannattaa kirpparin pitäjälle vihjaista. Uskoisin tepsivän.

        Taas se venäläinen tumma nainen kiertelee siellä 24/7. Toossiii ärsyttävä tyyppi..


      • kiskoKi
        oksetus66 kirjoitti:

        Harmi ettei kirppiksenpitäjällä ole muka mitään keinoja heittää noita ällöttäviä jobbareita pihalle!

        Riksussakin kiertelee sellainen 5-kymppisten kippo/kannu äijien kööri joka nuuskii kaikki keräilyaarvoisen tavaran.

        Pienenä nyanssina: se yksi niistä taitaa edelleen asua äitinsä kanssa ;)) Ainakin puheistaan päätellen "täytyy mennä äitille syömään", "äitin kanssa", Äiti sanoi".. toistuu enemmän kuin yhden tai kaksi kertaa. Söpöä sinänsä.

        Kyllä kirppis voi pistää tuollaiset hamstraajat jäähylle, jos haluavat!!


      • cvhnjmk
        ex myyjä kirjoitti:

        En kyllä ymmärrä sitä jos joku on kateellinen jollekin kirppari tavaraa myyvälle köyhälle ihmiselle :D Sinä joka kärsit tällaisesta kateudesta, olet täysin vapaa menemään myymään niitä omia ylijäämä tavaroitasi kirpputorille, ja kokelemaan miten helposti se raha sieltä tulee.
        Jos joku jobbari elätää ittensä kirpparitavaran myynnillä niin sekin on täyttä työtä. Ne oikeesti joutuu sitten päivystämään siellä eri kirppareilla aamusta iltaan. Ehkä ne on niitä eläkeläisiä kellä ei ole muutakaan tekemistä.

        Kateus on paha juttu...ja eniten paha olla on kateellisella itsellään.

        ällö


    • tehkää jotain

      Miksi ette puhu tästä henkilökunnalle? Minä lainasin viestin täältä ja laitoin palautteena Femmatorille.

      Toimintaa, ei pelkkää puhetta.

    • järki hoi...

      No itsehän olette tavaranne hinnoitelleet, mitä sen on väliä kuka ne ostaa, eikö ne sinne ole tuotu myytäviksi.
      Jos noin kovasti ottaa päähän, laittakaa kunnon hinnat ja katsokaa meneekö kaupaksi, luulen että pian laskette hintoja ja odotatte että edes 'jobbarit' tulis ostamaan.

      • hyvääpäivää

        just näin........kateus vie kalatkin vedestä


      • Heiku5
        hyvääpäivää kirjoitti:

        just näin........kateus vie kalatkin vedestä

        Hah, minun tavaroita löytyi pitkin kirppistä ja sieltä ne asiakkaat niitä poimivat ostoskoreihinsa/ kärryihinsä jos mieleistään löysivät ja onhan siinä hintalapussa paikan numero johon voi suunnistella katsomaan millainen on pöydän anti, jos tuote on väärässä paikassa.

        Lisäksi tuo kirppis pitäisi tarkastaa pöydän tyhjentäjien vietävät tavarat, ainakin niin sanotaan sopimuksessa joten muitten tavaroita ei pitäisi siinä lähteä mukana. Mutta käytännössä...

        Ja löytötavarapöytä täytyy katsoa myös itse.


      • Kirst1978
        hyvääpäivää kirjoitti:

        just näin........kateus vie kalatkin vedestä

        Femmakirppis aika halpa paikka vaikkakin hintoja vois kyllä laskea välillä runsaastikkin ,onhan kyse sentään käytetystä tavarasta ja jos joku, tavallinen tai jobbari, tuo sinne uutta tavaraa ja myy kalliilla niin ku kaupassa konsanaan vie se maun kirppikseltä ja ostot jää vähiin.


      • ex myyjä
        Heiku5 kirjoitti:

        Hah, minun tavaroita löytyi pitkin kirppistä ja sieltä ne asiakkaat niitä poimivat ostoskoreihinsa/ kärryihinsä jos mieleistään löysivät ja onhan siinä hintalapussa paikan numero johon voi suunnistella katsomaan millainen on pöydän anti, jos tuote on väärässä paikassa.

        Lisäksi tuo kirppis pitäisi tarkastaa pöydän tyhjentäjien vietävät tavarat, ainakin niin sanotaan sopimuksessa joten muitten tavaroita ei pitäisi siinä lähteä mukana. Mutta käytännössä...

        Ja löytötavarapöytä täytyy katsoa myös itse.

        Niin, jos joku sen tavarasi ostaa väärästä pöydästä, niin kyllä se raha tulee oikealle omistajalle koska niissä hintalapuissa todellakin on se koodi (kirpparista riippuen) jonka perusteella raha ohjautuu oikealle omistajalle...paitsi jos joku vaihtaa hintalapun tuotteeseen.

        Se on tosi kurjaa kun ihmiset kuskaa niitä toisten tavaroita pitkin kirpparia. Voisi siinä kohillaan miettiä ostaako vaiko ei, tai sitten palauttaa se oikealle paikalleen.

        Olis muuten oikeesti hyvä jos siinä kassojen lähellä olis sellanen pöytä mihin ihmiset vois jättää tavaran jos päättääkin olla ostamatta, siitä voisi sitten myyjätkin helposti niitä kuljetella omille paikoilleen, tai omistajat katsoa josko siihen olis kulkeutunut omia tavaroita. Ehkä sit ei niin helposti asiakkaat jättäisi niitä tavaroita mihin sattuu.

        Täytyykin alkaa ehdottelemaan kirpputoreilla tätä asiaa.


    • sairaathoitoon

      suomalainen sairas kateus loistaa tässä ketjussa.hävetkää! jos nyt jobbaamalla
      voittaa muutaman euron viikossa vaikka minimitoimeentulotuen lisäksi on kateuta sairastavalle liikaa.vietäis se makkarasiivukin köyhän leivän päältä.
      kirpparimyynti on lähinnä ajanvietettä,ei sillä montaa euroa viikossa tienaa.

      • kakankikkarat

        Tässä taas joku tuo kliseitä ketjuun.

        Kateus.

        Hävetkää.

        Mitähän seuraavaksi? Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on lähellä.


    • voi voi teitä

      Eikös kirpparilla saa myydä ja ostaa kuka vaan, ei kait henkilökunta sitä voi määrätä.

    • Glamour99

      Ihan kiva olis jos ne ei pööllit myytävää saman kirpparin pöydistä. Voisi edes vähän yrittää tehdä töitä sen pimeen rahan tekemisen suhteen.

      Tuossa ylhänä taitavat valittaa juuri ne jobbarit Aina Hymyillen, Järki hoi, kakan kikkarat, voi voi teitä. Ootte naurettavia!

    • 12092231

      Huomasin kerran kirpparilla myydessäni, että myynnissä olleita tavaraoitani oli toisessa pöydässä uudelleen hinnoiteltuna myynnissä. Otin selvää pöydän omistajasta ja se jobbari lopetti jobbaamisen. Ei tosin ollut Femmatori vaan yks toinen kirppis.

    • ihmeellistä valitust

      Ainakin minä vien kirppikselle tavarat siksi että saan ne myytyä siihen hintaan minkä olen päälle rustannut. Ei minua kiinnosta kuka ne ostaa ja saako hän voittoa tai tappiota. Hyvä kun ostajia riittää, taidankin seuraavaksi varata pöydän kyseiseltä kirpparilta jos siellä kerran ostetaan heti tavarat pois.

    • NÄINKIN....

      asialla toinenkin puoli.ei vältämättä kateutta.ei.kirppis on alun perin tarkoitettu .että sieltä voi ostaa edullisesti.jopparit kyllä pitää huolen.edullisISta,,,, ei JÄÄ,,,,SITÄ OIKEASTI TRVITSEVILLE.

    • laita kova hinta

      Mitä helvetin väliä sillä on kuka ne ostaa, kunhan joku ostaa ja maksaa sen mitä olen niitä pyytänyt... en kyllä ymmärrä sun pointtias.

      • älyn köyhyyttä.

        ei ne kirppikset ole


































        syytä itseäsi.


    • jhjhkjkmmkh

      Näille jobbareille ei pitäisi vuokrata pöytiä ollenkaan sieltä missä kiertelevät...tosin varmaan sit ottaisivat jonkun toisen nimelle pöydän. Voipi olla ettei tuolle ilmiölle oikein voi mitään...sitä ei pysty estämään valitettavasti. Tiedän entisenä kirppis myyjänä että näitä jobbareita käy aina, mutta ei heitä voi kieltää ostamasta tavaraa, heillä on samanlainen osto-oikeus kun muillakin...tosin en koskaan huomannut että olisivat myynet ostojaan meidän kirpputorilla...mutta varmaan heillä oli pöytä femmiksellä ja veivät sinne myyntiin.

      Skond Hand Heven tuusula on hyvä puhdas ja raikas kirpputori. On vielä uusi ja ihmiset ei ole niin hyvin löytänyt sinne, mutta kun alkavat löytämään niin siinä on kirpputori mihin kannattaa viedä tavaraa myyntiin.
      Olen itse käynyt siellä ja tehnyt tosi hyviä löytöjä. Omista ei ota sinne mitään huonoa tavaraa...ei likasta eikä rikkinäistä. Jos hän näkee sellaisia tuotteita niin poistaa ne myynnistä.

      Ostin siltä joulun alla ISON korillisen lastenvaatteita jollain 30€...olis varmaan kaupassa maksaneet pitkästi toistasataa. oli talvipukua ja kenkiä ja sortseja ja farkkuja ja villatakkeja ym ym kaikkea mahdollista. Suosittelen.

      • TERVE MENOA.

        Näiltä näkymin paras.KUNHAN MYYJÄT OSAA HUOMIOIDA PAIKAN.


      • SITÄ SUN TÄTÄ.
        TERVE MENOA. kirjoitti:

        Näiltä näkymin paras.KUNHAN MYYJÄT OSAA HUOMIOIDA PAIKAN.

        NIIN.FEMMA ON ETELÄ SUOMEN PARAS.KIRPPIS,......


      • Halvalla menee
        SITÄ SUN TÄTÄ. kirjoitti:

        NIIN.FEMMA ON ETELÄ SUOMEN PARAS.KIRPPIS,......

        Jokaisella myyjällä on oikeus hinnoitella tavaransa itse, olkoonkin vaikka halvalla,
        saa mitä pyytää. On sama onko ostaja jobbari tai kuka tahansa, kun vain maksaa pyydetyn hinnan tavarasta. Laittakoot myyjät aina 5 e tavaransa lisää jos pelkäävät esim. Jobbarin ostava. Myyjä saa pian huomata että tavarat jää pöydälle ja sitten kirjoitetaan että onpa huono kirpparipaikka kun tavara ei kulje.
        Loppujen lopuksi eikö ole aivan sama kuka tavaran ostaa.


    • ELEKTRONIIKAN OSTAJA

      Ostan Femmatorilta ja Second Hand Heavenista elektorniikkaa, jos nurkissa lojuu elektroniikkaa laittakaa myyntiin halvalla hinnalla.

    • Marihh

      Ei se ärsytys niinkään tule siitä, että joku saa välistä vielä lisää rahaa, jos ei siis suoranaisesti varasta. Vaan siitä, että muut eivät saa ostettua kirpparilta mitään edullisesti vaan ne edullise tuotteet tulee muutaman yksittäisen ihmisen hyväksi. Ei se ole kateutta vaan sitä, että pitäisi olla reilu peli.

      Ja tosissaan kirpparilla saa myydä verottomasti vain omaa tavaraa, ei jälleenmyydä. Että siinä toinen kysymys, mikä on vastoin reilua peliä näillä jobbareilla.

      Itse teen niin, että kun vien pöydän en laita ensimmäisenä päivänä parhaimpia paloja siihen pöytään ollenkaan vaan vain bulkkikaman. Lisään he herkut sitten myöhempinä päivinä. Itse haluaisin että ne pöytää koristamaan laitetut herkut säilyisi siellä hetken ja ne ostettaisiin vähitellen pois, kun niiden tarkoitus on vetää oikeita ostajia. Siis niitäkin, jotka ostavat ihan omaan käyttöön ja sen vuoksi ovat valmiita maksamaan vähän enemmän tavarasta. Kun käy lisäilemässä tavaraa vähitellen eri aikoihin, niin ehkä ne ei kaikki heti pääty jobbareiden suihin?

      • Ostan ja myyn

        Tai sitten pistä ensimmäisinä päivinä niin kova hinta, ettei kelpaa jobbareille. laske hintoja vähitellen. Niinhän se tapahtuu monen muunkin tavaran kohdalla kuin sen, mitä jobbarit himoaa. Toki muuta ei kannata ylihinnoitella: ihmiset (= mahdolliset ostajat9 kun kuvittelevat, että se hinta on yksi ja sama koko myyntiajan. Kun tavara on kerran nähty, sitä ei välttämättä viitsitä katsoa uudestaan. No, onneksi näin ei aina ja kaikkialla ole.


      • kirppisfani
        Ostan ja myyn kirjoitti:

        Tai sitten pistä ensimmäisinä päivinä niin kova hinta, ettei kelpaa jobbareille. laske hintoja vähitellen. Niinhän se tapahtuu monen muunkin tavaran kohdalla kuin sen, mitä jobbarit himoaa. Toki muuta ei kannata ylihinnoitella: ihmiset (= mahdolliset ostajat9 kun kuvittelevat, että se hinta on yksi ja sama koko myyntiajan. Kun tavara on kerran nähty, sitä ei välttämättä viitsitä katsoa uudestaan. No, onneksi näin ei aina ja kaikkialla ole.

        Voi hyvää päivää miten turhanpäiväistä valitusta "jobbareista". Tekeekö se jostain ihmisestä jobbarin jos viihtyy kirppareilla usein ostamassa tai myymässä? Nykyaikana monet ihmiset tekevät töitä kotoa käsin, näinollen aikaa kirppiskierrokseen saattaa löytyä niin sanottuna toimistoaikanakin. Kyllä kaikki nämä kirjoitukset perustuvat vain ja ainoastaan perisuomalaiseen kateuteen, kun joku muu on ehtinyt ostaa jotain edullisesti ennen sinua. Myyjä on se joka päättää millä hinnalla haluaa tavaransa myydä. Kaikilla on sama mahdollisuus etsiä esim. netistä tuotteensa todellinen arvo ja hinnoitella se sen mukaan. Jos pelkää että joku jobbari voi hyötyä ostosta muutaman euron, kannattaa laittaa kovempi hinta. Siinä on vaan sitten se riski että sitä ei liian kovan hinnan vuoksi kukaan osta. Olen harrastanut kirppareilla käyntiä jo noin 25- vuotta ja vaatettanut itseäni ja perhettäni ihanilla löydöillä. Sekä sisustanut kotiani edullisilla kauniilla esineillä. Ja kun olen löytänyt jotain uutta " vanhaa", olen laittanut toisesta päästä tosi halvalla kiertoon, koska olen ne myöskin saanut halvalla joltain kirpparilta. Lasten ja lastenlasten vaatteet ja lelut annan monesti ilmaiseksi eteenpäin. Jos tätä toimintaa joku kutsuu jobbaamiseksi tai veronkierroksi voin kehoittaa kyseistä henkilöä katsomaan peiliin ja kysymään itseltään, eikö maailmassa oikeasti ole mitään tärkeämpää asiaa mihin puuttua ja käyttää energiaa, kuin että kuka milläkin kirpparilla ostaa ja mitä. Toistan edelleen: KATEUS...Minulle kirppareilla käyminen on paras harrastus ikinä ja kokemukseni mukaan suurin osa aktiivisista kirppiskävijöistä on mukavia ja kierrättämisestä pitäviä ihania ihmisiä, joihin en usko yhdenkään täällä kateellisena kirjoittavan kuuluvan. Tässäkin maassa on varmasti harmaasta taloudesta miljoonia keränneitä aivan jossain muualla kuin kirpputoreilla....Ihanaa kevättä kaikille kirppisfaneille.


      • Ostan ja myyn
        kirppisfani kirjoitti:

        Voi hyvää päivää miten turhanpäiväistä valitusta "jobbareista". Tekeekö se jostain ihmisestä jobbarin jos viihtyy kirppareilla usein ostamassa tai myymässä? Nykyaikana monet ihmiset tekevät töitä kotoa käsin, näinollen aikaa kirppiskierrokseen saattaa löytyä niin sanottuna toimistoaikanakin. Kyllä kaikki nämä kirjoitukset perustuvat vain ja ainoastaan perisuomalaiseen kateuteen, kun joku muu on ehtinyt ostaa jotain edullisesti ennen sinua. Myyjä on se joka päättää millä hinnalla haluaa tavaransa myydä. Kaikilla on sama mahdollisuus etsiä esim. netistä tuotteensa todellinen arvo ja hinnoitella se sen mukaan. Jos pelkää että joku jobbari voi hyötyä ostosta muutaman euron, kannattaa laittaa kovempi hinta. Siinä on vaan sitten se riski että sitä ei liian kovan hinnan vuoksi kukaan osta. Olen harrastanut kirppareilla käyntiä jo noin 25- vuotta ja vaatettanut itseäni ja perhettäni ihanilla löydöillä. Sekä sisustanut kotiani edullisilla kauniilla esineillä. Ja kun olen löytänyt jotain uutta " vanhaa", olen laittanut toisesta päästä tosi halvalla kiertoon, koska olen ne myöskin saanut halvalla joltain kirpparilta. Lasten ja lastenlasten vaatteet ja lelut annan monesti ilmaiseksi eteenpäin. Jos tätä toimintaa joku kutsuu jobbaamiseksi tai veronkierroksi voin kehoittaa kyseistä henkilöä katsomaan peiliin ja kysymään itseltään, eikö maailmassa oikeasti ole mitään tärkeämpää asiaa mihin puuttua ja käyttää energiaa, kuin että kuka milläkin kirpparilla ostaa ja mitä. Toistan edelleen: KATEUS...Minulle kirppareilla käyminen on paras harrastus ikinä ja kokemukseni mukaan suurin osa aktiivisista kirppiskävijöistä on mukavia ja kierrättämisestä pitäviä ihania ihmisiä, joihin en usko yhdenkään täällä kateellisena kirjoittavan kuuluvan. Tässäkin maassa on varmasti harmaasta taloudesta miljoonia keränneitä aivan jossain muualla kuin kirpputoreilla....Ihanaa kevättä kaikille kirppisfaneille.

        Jos ei nyt kuitenkaan sotkettaisi sitä kateutta tähänkin. Minusta on hämmästyttävää että aina puhutaan perisuomalaisesta kateudesta, kun en tiedä, mitä se on. En ole ikinä ole kade, koska en ole oppinut vertaamaan.

        Ilmeisesti ihmisiä ärsyttää jobbareiden ammattimaiselta tuntuva härski ote ja he eivät osaa pitää puoliaan. Ymmärrän senkin puolen oikein hyvin.

        Minulla oli kerran pöytä itsepalvelukirppiksellä yhden jobbarin kanssa, sillä oli kaverina toinen jobbari joka kävi silloin tällöin myös. Juttelin niiden kummankin kanssa niitä näitä ja ne oli ihan tavallisia ihmisiä.

        Minulla ei ole myynnissä juurikaan astioita, jotka jobbareita kiinnostaisivat. Mutta jos olisi, niin haluaisin ne mieluummin tavalisille ihmisille, joilla olisi aitoa iloa siitä, että nyt saan tuon ja tuon, joka minulta puuttuu ja hieno juttu, että löysin sen kohtuuhintaan. Kun sama tavara siirtyy jobbarin pöytään, on hinta moninkertainen ja ostajilta menee ilo. Näin mina näen jobbauksen kielteiset puolet. Muutoin on tietenkin niin, että myyjälle on ihan sama, kuka tavaran ostaa, kunhan se menee kaupaksi.


      • Ostan ja myyn
        Ostan ja myyn kirjoitti:

        Jos ei nyt kuitenkaan sotkettaisi sitä kateutta tähänkin. Minusta on hämmästyttävää että aina puhutaan perisuomalaisesta kateudesta, kun en tiedä, mitä se on. En ole ikinä ole kade, koska en ole oppinut vertaamaan.

        Ilmeisesti ihmisiä ärsyttää jobbareiden ammattimaiselta tuntuva härski ote ja he eivät osaa pitää puoliaan. Ymmärrän senkin puolen oikein hyvin.

        Minulla oli kerran pöytä itsepalvelukirppiksellä yhden jobbarin kanssa, sillä oli kaverina toinen jobbari joka kävi silloin tällöin myös. Juttelin niiden kummankin kanssa niitä näitä ja ne oli ihan tavallisia ihmisiä.

        Minulla ei ole myynnissä juurikaan astioita, jotka jobbareita kiinnostaisivat. Mutta jos olisi, niin haluaisin ne mieluummin tavalisille ihmisille, joilla olisi aitoa iloa siitä, että nyt saan tuon ja tuon, joka minulta puuttuu ja hieno juttu, että löysin sen kohtuuhintaan. Kun sama tavara siirtyy jobbarin pöytään, on hinta moninkertainen ja ostajilta menee ilo. Näin mina näen jobbauksen kielteiset puolet. Muutoin on tietenkin niin, että myyjälle on ihan sama, kuka tavaran ostaa, kunhan se menee kaupaksi.

        Korjaan: se minun pöytäni oli sen jobbarin pöydän vieressä, kirjoitin hutiloiden.


      • tiedustele.
        Ostan ja myyn kirjoitti:

        Korjaan: se minun pöytäni oli sen jobbarin pöydän vieressä, kirjoitin hutiloiden.

        mannet myy uusia mattoja.liinoja.jne..paljonkohan lie hankinta hinta.


      • hankinta hinta
        tiedustele. kirjoitti:

        mannet myy uusia mattoja.liinoja.jne..paljonkohan lie hankinta hinta.

        hankinta hinta


      • Massi

        Kiteytettynä: Jobbareissa ärsyttää

        - ne ei osta omaan tarpeeseen vaan myytäväksi eteenpäin voitolla
        - ne on härskejä (päivystää 24/7, kyttää uusien pöytien tavaroita, käyttää kyynärpäätekniikkaa)
        - ne ei maksa voitoistaa veroja (vaikka tuotot on isoja)
        - ne ei ilmota extratuloistaan kelaan, sossuun yms, kuten tavalliset kansalaiset (jotka vaikka työskentelevät samalla summalla "oikeissa töissä")
        - niiden tavat vaan muuten ärsyttää

        tuliko nyt selväksi??


    • satunnainen myyjä

      Vai jobbari se olikin, joka nappasi välittömästi myyntiin tuomani turvaistuimen. Olikin harvinaisen omituinen tyyppi eikä selkeästi miissään lapsentekoiässä enää. Kiersin kyllä kirpparin seuraavana päivänä eikä istuinta näkynyt, joten taisi kierrättää muualle. Toivottavasti sain siitä edes rahat, kuitenkin kallein tuomani tuote vaikka halvalla lähtikin.

      Todella hiljaista on kirpparilla ollut aikaisempiin kertoihin verrattuna vaikka hinnoittelin tavarat entistä halvemmiksi. Saa nähdä saanko edes pöytävuokraa takaisin. Second Hand Heavenissakin näyttää varauskalenterin mukaan olevan todella tyhjää, joten tuskin kannattaa sinnekään siirtyä.

      Kohta tulee halvemmaksi antaa tavarat suoraan jonnekin keräyskeen.

      • JekkuJeputin

        Joo, kyllä sen vaan huomaa, että jos ostaja ja tavara ei oikeen kohtaa. Silloin kyseessä on todennäköisesti jobbari.

        Tämä FT:n tunnettu jobbari on ilmeisesti "ulkomaan matkoilla" kun sitä ei oo näkynyt aikoihin. Toinen vaalea "urheilullinen" nainen sen sijaan on ilmeisesti saanut tilaa markkinoilta ja kiertelee edelleen ahkerasti. Tavarat vaihtavat pöytää ja hintalappua :)


      • kiri9
        JekkuJeputin kirjoitti:

        Joo, kyllä sen vaan huomaa, että jos ostaja ja tavara ei oikeen kohtaa. Silloin kyseessä on todennäköisesti jobbari.

        Tämä FT:n tunnettu jobbari on ilmeisesti "ulkomaan matkoilla" kun sitä ei oo näkynyt aikoihin. Toinen vaalea "urheilullinen" nainen sen sijaan on ilmeisesti saanut tilaa markkinoilta ja kiertelee edelleen ahkerasti. Tavarat vaihtavat pöytää ja hintalappua :)

        voi mennä osa myös ulkomaille...


    • Mumi1

      Olen jo pitkään pitänyt kirpparia, eli hävittänyt turhia tavaroita tällä tavalla. Olen työtön ja aika käy pitkäksi. Nautin kun saan vaellella kirpparilla ja olen saanut sieltä jopa ystäviä. Minua ei haittaa kuka tavarani ostaa. Enempi haittaa ne jotka sotkevat hyllyt ja niitä riittää. Pitääköhän joku minua jobbarina kun olen siellä niin usein???
      No ei se haittaa.:). Joskus löydän ostettavaakin pidän viikon ja en tykkääkään niin myyn edelleen, ei kai se ole kiellettyä.
      Yks asia on varkaat, en voi ymmärtää miksi pitää jo halpoja tavaroita varastaa???
      Ei kai se myyjille kuulu mihin ne maljakot laittaa???

    • Abnormal

      Joka paikassa on noita kärkkyjiä. Ukkoja tai tätejä jotka istuvat kahvilla ( jos mahdollista) , lähtevät heti perään katsomaan mitä tavaraa tulee, kun joku on tuomassa. Kierrätyskeskusten ilmaisosastoilla ukkoja/akkoja aamuisin päivystämässä mitä ne sinne kantaa.....

    • vainelamäääää

      Näin se menee.Varhainen kana jyvän löytää.Jos meinaa herkkuja löytää ,täytyy olla aktiivinen.On sitte jobbari tai keräilyä harrastava tavis.Miksi tuollainen vaivaa ja ahdistaa niin monia?Kannattas käydä jutteleen vaik lääkärille asiasta:Kerrot
      tän asian niin saat varmasti sopivat lääkkeet.

      • .............

        Siinä vaiheessa touhu on vähän arveluttavaa kun nostetaan kaikki sossutuet ja kelan rahat, samalla kun pyöritetään harmaata taloutta. Nämä ovat suoraan sanottuna vapaamatkustajia.


    • Myyjä 123

      Hyvää Joulua kaikille ihanille femmatorilla asiakkaille ja myös myyjille sekä henkilökunnalle:)
      Te muut päivystävät kirpputori poliisit , hymyillään kun tavataan :)

      • kirpputori poliisit

        kirpputori poliisit


    • ONNEA UUDELLE V.

      Hauskaa uutta vuotta kaikille joppareille ja joppareitten sukulaisillekin vielä.2015.näille tieto toimistoille ja uutis ankureille tiedoksi..hankkikaa elämä.Elämässä monta on ihmeellistä asiaa,se hämmästytt'ää ,kummastuttaa pientä kulkiaa....ottakaa varkaat kiinni.kiitos.

      • tilaan elämän

        uutis ankureille
        tieto toimistoille

        Mistä sinulta löytyy niin omaperäisiä ilmauksia kuin ahnkkikaa elämä? Taidat olla melkoinen verbaalivirtuoosi.


    • lapa1

      Miksi teitä potuttaa tavaranne ostajat, myyntiä vartenhan ne tavarat kirpparille on tuotu, hinnoitelkaa oma hintanne hieman korkeammaksi jos siitä tavarasta kerran sen verran saa. Olkaa kiitollisia että kauppa käy.

    • kuusitoistaa

      ahneelta puuttuu kaikki.

    • kaksikymmentäyhdek

      femmiksen ahneimmalla jopparilla näyttää olevan minuutti aika taulukin,eri kirppiksille parhaaseen tavaran vaihto aikaan vetämään teatteri rooliaan kanta asiaakkaana.kyllä on huomattu.Hankkinut ihan itse ahneen ja rohmun maineen itselleen.Juoruais niitä omia myynti voittojaan vaan jokaiselle.Jättäis ihmisten henkilö kohtaiset asiat omaan arvoonsa.

    • kolkytkolll

      Nämä ahneimmat vaki jopparit ei ole köyhiä ,erittäin ahneita oman edun tavoittelioita.kasvattaa omaa pää omaansa tuntuvasti.tiedetään.

    • hevokooppi

      no femmatori on muutenkin sieltä..............ja syvältä

    • jdjfjd

      aina samat jobbarit tuolla , ponnarit vaan heiluu , luulisi noilla vanhemmillakin pariskunnilla olevan muuta elämää kun asua kirppareilla.

    • delkji

      harmaa työ tekiä hoitaa koti duunit.joutaa itse luuhaamaan kirppiksiä,ahneuksissaan.

    • rfdpoikjuy

      kuinka hyvin toimeen tuleva ei häpeä mitään.ensimmäisenä ronkkimassa .maailma mallillaan.

    • BGTPLKIUJHÖ

      LY TUNNUS...TARKISTAA VIELÄ VERO VIRASTOSTA.ETTÄ ON OIKEA-.TOTTA KAI REHELLISELLÄ PELILL'Ä SAA KAUPPAA KÄYDÄ.Mutta ei taida joppareilla numeroita löytyä.

    • Kirppis_Kalle

      Kaunaa, katkeruutta, kateutta ja kirjoitusvirheitä jo vuodesta 2014 lähtien. Onnea.

    • mjnhöpolkiu

      parhaat väärentää vero numerotkin.ly tunnuksen-.tarkastus verottajalta tarpeen.onko koko numeroa.papereitten väärennys ei nyky koneistolla ole konstikaan.valehtelevat silmät kirkkaina.

    • Pyhäyksinkertaisuus

      Voi rakkaat valittajat,tiesittekö,että myös kateus on yksi niistä kuuluisista kuoleman synneistä.
      Miksi turhaan myrkytätte sisintänne kadehtimalla meitä kirppis"trokareita",tehkää itse samaa iloisella mielellä,huomaatte kuinka mukavaa se on ,kun euro kirstuun kilahtaa,niin sielu taivaaseen vilahtaa.
      Kaikkein eniten vahingoitatte itseänne tuolla jatkuvalla kyttäämisellä,mitä kukakin ostaa ja myy ja millä hinnalla.Yrittäkää edes päivä olla positiiviseella mielellä ja vaikkapa iloita terveydestä ja perheestä ja jonkun trokarin hyvästä löydöstä,mieti onko se sinulta pois.

    • HYGTsedrtölo

      Siinä yksi rokari antoi neuvojaan..lukis verottajalta kirppis tarkoituksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe