Rahoitus Finnvera

sochissasoossia

Huomaako Finnvera hyvän liikeidean vaikka hakemuksessa olisi puutteita/virheitä? Siis auttavatko
he täydentämään puutteita hakemuksessa jälkikäteen pystyäkseen rahoittamaan alkavia yrityksiä?
Ei kai päätös voi olla suoraan kielteinen jos hakemus on sekava?
Oon kuulopuheiden perusteella huomannut että isojen firmojen lakiosaston tekemät paskat "ideat" saa 99% myönteisiä päätöksiä
kuin tavallisen kansalaisen mielenkiintoisemmat maalaisjärjellä kirjoittamat ideat?
Kuitenkin esim. veripisaran pahuusmittarikin sai kymmeniä tuhansia euroja, joten oikeillekin bisneksille luulisi olevan budjetoitu jotain?

8

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BX99

      Kierrä sinä Finnvera kaukaa.

      Älä hyvä mies ole niin sinisilmäinen!

      Halutako elinkautisen velkavankeuden?

      Fiinnvera toimii suoraan työministeriön alaisuudessa: yrittäjäksi aikovat ovat pelkkää työväenyhteiskunnan kauraa!

      Perusta Viroon: se on oikeasti yrittäjäystävällinen valtio.

    • Tupe1

      Moro!

      Kyllä Finnvera katsoo sen liikeidean, mutta kannattaa hakemukseenkin panostaa, sillä se kertoo aika paljon sinusta myös yrittäjänä ja aikomuksesi vakavuudesta.
      itse olen aina (2kertaa ;) ) soittanut ennen hakemuksen lähettämistä käsittelijälle. Pystyt etukäteen kertomaan suunnitelmastasi ja ajatuksistasi vapaasti, sen jälkeen hakemukseenkin on ns pää auki.

    • yrittänyttä ei laite

      Mut ainakin tyrmättiin täysin. Tympeä eukko oli puhelimessa kun olisin vielä armoa halunnut, lopulta tajusin ettei eukolle kannata mitään selittää kun on kerta päättänyt että tuo ei tule menestymään, ihan sama mitä ideoita on. Tuskin oli mun sepustuksiakaan sen kummemmin lukenut. Tuijotti vain lukuihin ja piti niitä epärealistisena. No juu, nehän ovat vain arvioita ja olisiko sitten pitänyt pysyä nollalinjalla kokonaan ja arvioida ettei käteen jää mitään?! Lopulta löin luurin korvaan ja sanoin pari valittua sanaa ja aion tuolle eukolle näyttää että väärässä oli ja pahasti! Rahoitukseni sain muualta, onneksi!

    • Hermanni

      Itse olen saanut hyvää palvelua Finnverasta. Toki lts ja tuloslaskelmat oli huolella hiottu jo valmiiksi ja kävin vielä paikallisen tahon neuvonnassa tarkistuttamassa. Hakemus meni heittämällä läpi. Uskoisin että heidän kanssaan voi neuvotella, mutta karu totuus on, että kaikki eivät ymmärrä omien ideoidensa päälle kovinkaan paljoa. Sitten itketään kun virkailija ei ymmärrä.

    • Finnreva

      Puutteelliset hakemukset menee kyllä automaattisesti roskakoriin, jos ei sen vertaa viitsi panostaa hakemukseen niin voi unohtaa koko jutun.

    • toimari3

      Itse sain aikoinaan Finnverasta n.6milj euroa lainaa,kun valmistetaan esim. tuuliturbiinivaihteiden osia!!Eipä ole ollut mitään hätää heidän kanssa!!! Tosin on muitakin tuotteita.

      Työntekijöitä on nyt n.t 60 henkilöä.

    • yrittaja1993
    • lama on tullut

      Finverasta tai Tekekistä ei kannata hakea mitään loppuvuodesta, jolloin rahat ovat heilläkin loppu.

      Esim Tekes joutuu tekemään säästöjä huomattavasti ja siksi kaikki hakemukset kesän jälkeen automaattisesti hylätään - rahaa ei yksinkertaisesti ole.
      Tämän he ilmoittavat myös nettisivullaan.

      Jos jollain on hyvä idea odotelkaa aikoja parempia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe