Mitä teen?

Koulukiusattu?

Mä oon ollu jo 4 vuotta yksinään. Mut on aina jätetty yksinää ja en oo saanu yhtään kaveria, johon luotan. Mulla oli Yks kaveri,meil meni välit sitten olin tutustumassa yhteen toiseen niin Tää kuka oli jättänyt mut yksin ni Se otti mun nenän eestä sen mun uuden kaverin ja näin kävi varmaan 5 kertaa ja sitten meni hermot. Luovutin, oon ollu siitä lähtien yksin eli sen 4 vuotta! Enkä luota nyt kehenkään en edes terkkariin, opettajiin kehenkään... Vaan yhteen opettajaan. Tai siis on ehk 5opee kehen en luota muut ei tiedä mitää... Entiset kaverit(siis 7luokan) jättävät mut AINA nykysin yksin...!☹
Mul on VAA 3 sydänystävää ja ne kaikki sanoo et toi on kiusaamista mut en tiedä sit..

31

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tpoam

      Et sä aina joudu oleen yksin! Usko itseesi, kyllä sä löydät lisää kavereita jostakin :) Mitä itse koet, onko tuo kiusaamista?

      • koulukiusattu?

        On Tää, koska nää viittaa suoraa henkiseen kiusaamiseen. Mut miten etenen?? En luota ku 1 opeen?


    • tuomas''

      Sä tarvitset totuudellisen kuvan itsestäsi Sen ainoan silmissä, mikä lopulta merkitsee, niin saat terveen itsetunnon eikä sun tarvi enää pelätä ja katsoa itseäsi muiden ihmisten arvion kohteena. Oikean kuvan itsestäsi löydät Jumalan edessä. Hänen silmissään olet äärettömän arvokas ja Hän on kiinnostunut sun asioistasi ja tarpeistasi. Hän rakastaa sinua ja tahtoo tutustua sinuun. Hän on antanut Sanansa, eli Raamatun, jotta voit oppia tuntemaan Hänet ja löytää yhteyden Häneen Hengessä ja totuudessa. Tätä tietä opit myös tuntemaan Jumalan ihmiskunnalle valmistaman pelastuksen ja pelastut Taivasten Valtakuntaan, etkä joudu kadotuksen tuskaan. Et osaa kuvitellakaan, kuinka upeita ja ihania suunnitelmia Jumalalla on sinua varten. Jos vain tahdot tulla Hänen luokseen...

      • koulukiusattu?

        Tuomas"
        Sinulla oli todella lohduttavat sanat, kiitos.


    • Uhrin osa

      Kyllä syrjiminen lasketaan kiusaamiseksi. Syrjimisen kanssa ongelma vain on se, että kiusattu on se, joka raahataan hoitoon, ei kiusaajia. Mua kiusattiin nimenomaan syrjimällä ja kas kummaa luokanvalvoja raahasi koulupsykologille juttelemaan siitä miten mulla ei ollut kavereita. Jos kaikki muut on kusipäitä niin tietenkin se on juuri minun vikani. Mainittakoon vielä, että kyseinen psykologi sittemmin osoittautui totaalisen ammattitaidottomaksi ja muutenkin sellaiseksi, että luvat pitäisi viedä. Tapaus on käynyt yhteiskunnalle kalliiksi, vuosia lääkkeitä ja kunnallisella puolella psykologilla ravaamista, nyt psykoterapiaa pari vuotta eitäpäin. Halvemmalla olisi päästy kun olisi puututtu kiusaamiseen sen sijaan, että julistettiin uhri ongelmanuoreksi.

      Hyvä, että sinulla on edes muutama ystävä. Keskity asioihin, jotka elämässäsi on hyvin ja yritä nauttia siitä. Ehkä vältät kohtaloni huonon psykologin raatelemana ihmisrauniona. Tai ainakin toivon, että kohtaamasi terveydenhuollon ammattialiset tulevat olemaan ihan oikeita ammattilaisia.

      • koulukiusattu?

        Just mitä toimintaa mä en luotamun luok. Valvojaan ja Se kyllä tietää mut paskat sitä kiinnostaa.. Minustaki Tää on kiusaamista, koska ku ettii henkisen kiusaamisen merkkejä ni melkei kaikki pitää paikkansa! Mut miten etenen, koska mul on vaa 1ope, johon luotan...? Apua, auttakaa


      • tpoam
        koulukiusattu? kirjoitti:

        Just mitä toimintaa mä en luotamun luok. Valvojaan ja Se kyllä tietää mut paskat sitä kiinnostaa.. Minustaki Tää on kiusaamista, koska ku ettii henkisen kiusaamisen merkkejä ni melkei kaikki pitää paikkansa! Mut miten etenen, koska mul on vaa 1ope, johon luotan...? Apua, auttakaa

        Onko sulla ketään muuta jolle sä voit puhua kun opettajat? Tai siis koulun ulkopuolella? Mieti tarkkaan kenelle kerrot, mutta olisi hienoa jos olisi joku jolle voisit puhua. Ne 3 ystävää? Näin virtuaalisesti, taikka siis ''etänä'' on tosi vaikeeta antaa mitään kovin hyviä neuvoja...mutta siitä on melkein aina apua jos voi puhuu jonkun luotettavan tyypin kanssa!

        Ja juu, kyllähän tuo kiusaamiselta kuulostaa! Voimia sulle, toivon että tilantees helpottuu! :)


      • koulukiusattu?
        tpoam kirjoitti:

        Onko sulla ketään muuta jolle sä voit puhua kun opettajat? Tai siis koulun ulkopuolella? Mieti tarkkaan kenelle kerrot, mutta olisi hienoa jos olisi joku jolle voisit puhua. Ne 3 ystävää? Näin virtuaalisesti, taikka siis ''etänä'' on tosi vaikeeta antaa mitään kovin hyviä neuvoja...mutta siitä on melkein aina apua jos voi puhuu jonkun luotettavan tyypin kanssa!

        Ja juu, kyllähän tuo kiusaamiselta kuulostaa! Voimia sulle, toivon että tilantees helpottuu! :)

        Kyl mun vanhemmat tietää ja Sitte tietty oon sanonut mun sydän ystäville. Ja eilen puhuin yhelle mun opettajalle...(jolle oon kertonu aikaisemmin jo tästä...) Ni mun "pitää" ens viikolla mennä kuraattorille...


      • tpoam
        koulukiusattu? kirjoitti:

        Kyl mun vanhemmat tietää ja Sitte tietty oon sanonut mun sydän ystäville. Ja eilen puhuin yhelle mun opettajalle...(jolle oon kertonu aikaisemmin jo tästä...) Ni mun "pitää" ens viikolla mennä kuraattorille...

        Haluutsä sinne kuraattorille? Tai siis että tuntuuko että siitä oliis apua?


      • koulukiusattu?
        tpoam kirjoitti:

        Haluutsä sinne kuraattorille? Tai siis että tuntuuko että siitä oliis apua?

        Ehkä.. Kuhan Tää paska loppuu.


    • LazyPenguin

      Ooksää nautintoaineissa, koska tää teksti oli sekava. Äidinkilen lehtorina antaisin tästä esseestä 1 pisteen kuudesta.

      • tpoam

        No voi sanonko mikä...


      • koulukiusattu?

        En todellakaa oo.


      • tpoam
        koulukiusattu? kirjoitti:

        En todellakaa oo.

        Hei, mites toi kiusaaminen ja muut jutut nyt? Ja älä välitä tommosista ääliöistä niiku tuo...


      • koulukiusattu?
        tpoam kirjoitti:

        Hei, mites toi kiusaaminen ja muut jutut nyt? Ja älä välitä tommosista ääliöistä niiku tuo...

        En oikein tiiä paraneeko Se kiusaaminen, mut tänää mä mee
        n tällä viikon kuraattorille juttelee. Toivottavasti Se helpottaa mun omaa oloa ainaki... :):)
        ajattelinki, et jätän tollaset omaan arvoon. En välitä.


      • koulukiusattu?
        koulukiusattu? kirjoitti:

        En oikein tiiä paraneeko Se kiusaaminen, mut tänää mä mee
        n tällä viikon kuraattorille juttelee. Toivottavasti Se helpottaa mun omaa oloa ainaki... :):)
        ajattelinki, et jätän tollaset omaan arvoon. En välitä.

        Tuli jottai esteitä, joudun pittää muutaman viikon enne ku pääsen kuraattorille...:|


      • koulukiusattu?
        koulukiusattu? kirjoitti:

        Tuli jottai esteitä, joudun pittää muutaman viikon enne ku pääsen kuraattorille...:|

        Siis joudun pöytää muutaman viikon.
        sori mun kirjotusvirhe.


      • tpoam
        koulukiusattu? kirjoitti:

        Siis joudun pöytää muutaman viikon.
        sori mun kirjotusvirhe.

        Pöytää?

        Toivottavasti tilanteesi helpottuu! On kurjaa kun kuraattoreilla ja vastaavilla ei ole aikaa :( Mutta voimia sinulle :)


      • koulukiusattu?
        tpoam kirjoitti:

        Pöytää?

        Toivottavasti tilanteesi helpottuu! On kurjaa kun kuraattoreilla ja vastaavilla ei ole aikaa :( Mutta voimia sinulle :)

        Mä en osaa kirjoittaa Tää mun kännykkä vammaa vähä.. Siis miun pittää oottaa muutama viikko.
        Nii, aika ärsyttävää ku ei niin oo aikaa..
        kiitti:) Eiköhän Tää tästä...


      • tpoam
        koulukiusattu? kirjoitti:

        Mä en osaa kirjoittaa Tää mun kännykkä vammaa vähä.. Siis miun pittää oottaa muutama viikko.
        Nii, aika ärsyttävää ku ei niin oo aikaa..
        kiitti:) Eiköhän Tää tästä...

        Toivotaan niin! :)


    • ...
      • koulukiusattu?

        Kyl mä haluun mennä kuraattorille, toivon et Tää paska kiusaaminen loppuu.. :)
        kiitti linkistä. :)


      • koulukiusattu?

        Omasta tahdosta meen kuraattorille. :)
        toivon et Tää paska loppuu!!!


    • ...

      No, se on hyvä juttu että pääset kuraattorille, muutamaa kavereitani joita kiusataan, heitä ei olla päästetty kuraattorille sillä "heidän tilanteensa ei ole niin paha". Tämän takia paras ystäväni joutui masennuksen takia masennushoitoon puoleksi vuodeksi ja hän syö vieläkin masennuslääkkeitä. Joten toivon todellakin koko sydämeni pohjasta, että tilanteesi helpottaa mahdollisimman pian.
      Mä oon nyt taas tosi avuliaalla päällä (haha, lol) joten jos sua masentaa niin muutama vinkki : Urheile, kirjota biisi/runo sun tunteista,kuuntele musaa joka helpottaa oloo :D

      • Koulukiusattu?

        Sori ... KU en oo vastannu mut en oo päässy nettii jotai ongelmii...
        mut asiaan.
        Mä oon käyny muutaman kerran nyt kuraattoril ja on onneks vähä helpottanu. Mulle on tiedos jo uus aika :) Mä yritän ne unohtaa ku nyt oon ollu vuoden kaks vanhempien kaa...:) Ne ketkä jättää mut yksin ni kyylii mua aina, mut en välitä niist. Mulla on elämä ja niil ei!


      • Koulukiusattu?
        Koulukiusattu? kirjoitti:

        Sori ... KU en oo vastannu mut en oo päässy nettii jotai ongelmii...
        mut asiaan.
        Mä oon käyny muutaman kerran nyt kuraattoril ja on onneks vähä helpottanu. Mulle on tiedos jo uus aika :) Mä yritän ne unohtaa ku nyt oon ollu vuoden kaks vanhempien kaa...:) Ne ketkä jättää mut yksin ni kyylii mua aina, mut en välitä niist. Mulla on elämä ja niil ei!

        Nyt oon käyny kuraattorilla useemman kerran ja kiusaminen on helpottunu vähä:)
        Oon saanu muutamia kavereita ja nyt voin jutella niille kaikkee, ja voi pitää hauskaa. :D Uskon, että mä selviin kyllä tästä!:D
        Sanat: " Heikko on vahva" pitää kyllä paikkansa. :)


      • tpoam
        Koulukiusattu? kirjoitti:

        Nyt oon käyny kuraattorilla useemman kerran ja kiusaminen on helpottunu vähä:)
        Oon saanu muutamia kavereita ja nyt voin jutella niille kaikkee, ja voi pitää hauskaa. :D Uskon, että mä selviin kyllä tästä!:D
        Sanat: " Heikko on vahva" pitää kyllä paikkansa. :)

        Mukava kuulla :) Tsemppiä sulle vaan kaikkeen ja onnea! :)


      • 721
        tpoam kirjoitti:

        Mukava kuulla :) Tsemppiä sulle vaan kaikkeen ja onnea! :)

        Tää on niin jännä lukea näitä tekstejä. Sinänsä kaikki luulee että mulla on kavereita - vaan ei oo. En oo ollu kenenkää kanssa koulun ulkopuolel 3 vuoteen. Kuitenki puhun kaikille mikä sinänsä on outoo. Elämä on kuitenki mahtavaa :3


      • Koulukiusattu?
        721 kirjoitti:

        Tää on niin jännä lukea näitä tekstejä. Sinänsä kaikki luulee että mulla on kavereita - vaan ei oo. En oo ollu kenenkää kanssa koulun ulkopuolel 3 vuoteen. Kuitenki puhun kaikille mikä sinänsä on outoo. Elämä on kuitenki mahtavaa :3

        Mulla on Vaa 1 vapaa-ajan kaveri, ei muita mut ku kaikki mun kaverit asuu hirveen kaukana. Paitsi toi yksi. Mä en oo sillee kovin puhelias mut sillo ku ei ollu kavereita ni puhuin mun asioista kaikille jotka vähäki tuli juttelee ku ärsytti niin paljon olla yksinää ja oli tarve puhuu... Sitä oon jossain määrin katunut mutta nyt mulla on oma elämä ja paskat enää välitän mitä muut ajattelee mun asioista. Mut onneks sulle (nimimerkki 721) kuuluu silti hyvää. :)


    • pysykää vahvoina

      :( hyvin surullista. Minuakin haukutaan ja syrjitään koulussa. En tiedä mitä tehdä oikeastaan. Osa kiusaajista on kysynyt jopa tapelaanko olen miettinyt tappelu ei auta mitään vaikka voitaisinkin. Tappelen vain silloin jos on pakko. Esim jos joku kiusaajista käy käsiksi. En paljoakaan piittaa mitä minulle sanotaan, koska se ei pidä paikaansa miksikä minua haukutaan tai mitä minusta juorutaan. Voimia kaikille kiusatuille !! :)
      se on hyvin surllista joutua kiusatuksi.

      • koulukiusattu?

        Ite oon huomannu, että vois sanoo et aina kiusaajat on kateellisia kun toisella on oma elämä ja ku toisella on kaikki hyvi :) Mutta ite ei kannata kerjätä "verta nenästä", mutta olettasin Se niin että jos kiusaajat käy käsiksi niin mielestäni kiustulla on oikeus puollustaa itseään. Ja antaa Vaa olla asioiden.
        Tsemppiä kaikille kiusatuille! Myös sulle: pysykää vahvoina :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe