Miksi Skodalla on niin huono maine?

landlord

Olen ihmetellyt asiaa jonkin aikaa, vaikka ihan kelpo kakkos- tai kolmosautoja ovatkin.

112

1203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maine on hyvä

      Skodan mainehan on erinomainen. Testivoittoja tullut vuosi toisensa jälkeen. Se vaan harmittaa palstan trolleja kun auto on sekä halpa että hyvä yhtäaikaa.

      • 10+8

        'Testivoitot' ovat useinmiten vertailuvoittoja joissa painotukset lähes poikkeuksetta ovat tavaratilan kokoon ja hintaan kohdistuvia. Näissä nimenomaan Octavia on hyvä. Muilta osinhan ei erityistä menestystä Ocullakaan ole.
        Maineessa on kyllä piirteitä, joita ei siinä haluttaisi olevan. Sen näkee jo täälläkin kiihkeässä tarpeessa puolustaa skodaa ja erityisesti miten sitä tehdään. Muita sisarmalleja ei puolusteta samoista lähtöasetelmista.


      • tintti.
        10+8 kirjoitti:

        'Testivoitot' ovat useinmiten vertailuvoittoja joissa painotukset lähes poikkeuksetta ovat tavaratilan kokoon ja hintaan kohdistuvia. Näissä nimenomaan Octavia on hyvä. Muilta osinhan ei erityistä menestystä Ocullakaan ole.
        Maineessa on kyllä piirteitä, joita ei siinä haluttaisi olevan. Sen näkee jo täälläkin kiihkeässä tarpeessa puolustaa skodaa ja erityisesti miten sitä tehdään. Muita sisarmalleja ei puolusteta samoista lähtöasetelmista.

        Natsit tekivät pahaa jälkeä Euroopassa toisessa maailmasodassa..ootkos kuullut semmoisesta sodasta?


      • Mites se menikään...
        10+8 kirjoitti:

        'Testivoitot' ovat useinmiten vertailuvoittoja joissa painotukset lähes poikkeuksetta ovat tavaratilan kokoon ja hintaan kohdistuvia. Näissä nimenomaan Octavia on hyvä. Muilta osinhan ei erityistä menestystä Ocullakaan ole.
        Maineessa on kyllä piirteitä, joita ei siinä haluttaisi olevan. Sen näkee jo täälläkin kiihkeässä tarpeessa puolustaa skodaa ja erityisesti miten sitä tehdään. Muita sisarmalleja ei puolusteta samoista lähtöasetelmista.

        Skodalla on kova maine. Octavia koko ajan myydyimpien malien joukossa. Suosion huomaa siitä, kun täällä käy trolleja kiihkeästi dissaamassa Skodaa. Puolustella ei tartte, mitä nyt vähän asiattomuuksia pitää oikoa.


      • röllit metsään
        10+8 kirjoitti:

        'Testivoitot' ovat useinmiten vertailuvoittoja joissa painotukset lähes poikkeuksetta ovat tavaratilan kokoon ja hintaan kohdistuvia. Näissä nimenomaan Octavia on hyvä. Muilta osinhan ei erityistä menestystä Ocullakaan ole.
        Maineessa on kyllä piirteitä, joita ei siinä haluttaisi olevan. Sen näkee jo täälläkin kiihkeässä tarpeessa puolustaa skodaa ja erityisesti miten sitä tehdään. Muita sisarmalleja ei puolusteta samoista lähtöasetelmista.

        Skodan vertailuvoitot tulee useista syitä ja onhan se noloa kun se pätkii monet premium merkit vaikka hinta on huomattavasti halvempi. Toki reilut tilat ovat plussaa vertailuissa, mutta ei pelkällä tilalla voiteta yhtään vertailua kalliinpien kanssa, vaan autossa on silloin muutakin hyvää.
        Eihän kukaan oikeasti vätä, että Skoda on yhtä hyvä kuin Mese tai Bemu, mutta erittäin hyvä luokassaan ja hyvin lähellä huomattavasti kallinpia autoja.
        Ei täällä puolutella mitään, ei tarvitsekkaan, kerrotaan vain kuinka asiat oikeasti.
        Jos trollit eivät mellastaisi täällä, niin voisi keskutelut olla jopa asiallisiakin.


      • 1+3
        röllit metsään kirjoitti:

        Skodan vertailuvoitot tulee useista syitä ja onhan se noloa kun se pätkii monet premium merkit vaikka hinta on huomattavasti halvempi. Toki reilut tilat ovat plussaa vertailuissa, mutta ei pelkällä tilalla voiteta yhtään vertailua kalliinpien kanssa, vaan autossa on silloin muutakin hyvää.
        Eihän kukaan oikeasti vätä, että Skoda on yhtä hyvä kuin Mese tai Bemu, mutta erittäin hyvä luokassaan ja hyvin lähellä huomattavasti kallinpia autoja.
        Ei täällä puolutella mitään, ei tarvitsekkaan, kerrotaan vain kuinka asiat oikeasti.
        Jos trollit eivät mellastaisi täällä, niin voisi keskutelut olla jopa asiallisiakin.

        Kyllä Skodan pärjääminen vertailtaessa kalliimpiin merkkeihin on perustunut nimenomaan hyvään tila-hintasuhteeseen lisättynä että vertailuihin on valittu sopivia malleja nimen omaan lapsiperheiden näkökulmasta katsottuna. Hintahan onkin yleensä lapsiperheille yksi tärkeimmistä kriteereistä, joten heille asia on kunnossa.

        AutoBild -lehdessä helmikuun numerossa vertailtiin samantasoisia ja -luokan autoja, sisarusmalleja Golf ja Leon. Sen voitti tavalliseen tapaan Ocu, mutta vain koska tavaratilan koko oli yksi eniten painotetusti kriteereistä. Esim suorituskykyyn ja siihen liittyvät tekniset asia eivät tässä vertailussa olleet Ocun vahvuuksia, mutta niiden painoarvo oli sen verran vähäinen kriteereissä (puolet tavaratilaan ja takamatkustajien tilojen kriteerien painoarvosta), ettei näissä parhaat tulokset saanut Leon hyötynyt niistä yhtään. Laatu ja siihen liittyvät asiat olivat taasen Golfin vahvuuksia, mutta niidenkin painoarvo oli vähäisempi kuin tiloihin liittyvät.
        No näissä valituissa kriteereissä ei tietenkään ole mitään vikaa niiden kannalta, joille tavaratila ja takapenkkiläisten tilat ovat tärkeimpiä. Sitten niille, joille nuo eivät ole ykkösasioita, ei nuo 'vertailuvoitot' ole merkityksellisiä.

        Imago oli Ocun osalta arvioitu Leonin kanssa samanarvoisiksi ja Golfille parhaaksi. Ulkonäkö ja muotoilu oli taas Leonin vahvuus ja tavarankuljetuskykyyn perustuva käytännöllisyys Ocun vahvuus. Nuo olivat siis toimittajien arvioita eikä tietysti mitään faktoja.


      • Mies.........

        Oon samaa mieltä,vaihhon pariviikkoo sitten Octavia scoutin. Nulikat kirjottelloo trollia.


      • landlord
        Mites se menikään... kirjoitti:

        Skodalla on kova maine. Octavia koko ajan myydyimpien malien joukossa. Suosion huomaa siitä, kun täällä käy trolleja kiihkeästi dissaamassa Skodaa. Puolustella ei tartte, mitä nyt vähän asiattomuuksia pitää oikoa.

        Olihan Ladakin vuosikymmeniä myydyimpiä autoja.


      • liian yksinkertaisia
        landlord kirjoitti:

        Olihan Ladakin vuosikymmeniä myydyimpiä autoja.

        Pitää suhteuttaa omaan aikaansa ja muihin aikalaisiin autoihin, jotka eivät tarjonneet mitään asiallista vastaavaan hintaan ja kansalaisten varallisuus ei ollut kaksisella tasolla. Jos muistelee vanhoja, niin pitää ymmärtää sen aikaiset olosuhteet ja faktat, muuten suhtautuminen asioihin saa vääriä piirteitä kuten tämä itä-auto jauhanta jne.


      • Skodalla menee hyvin
        1+3 kirjoitti:

        Kyllä Skodan pärjääminen vertailtaessa kalliimpiin merkkeihin on perustunut nimenomaan hyvään tila-hintasuhteeseen lisättynä että vertailuihin on valittu sopivia malleja nimen omaan lapsiperheiden näkökulmasta katsottuna. Hintahan onkin yleensä lapsiperheille yksi tärkeimmistä kriteereistä, joten heille asia on kunnossa.

        AutoBild -lehdessä helmikuun numerossa vertailtiin samantasoisia ja -luokan autoja, sisarusmalleja Golf ja Leon. Sen voitti tavalliseen tapaan Ocu, mutta vain koska tavaratilan koko oli yksi eniten painotetusti kriteereistä. Esim suorituskykyyn ja siihen liittyvät tekniset asia eivät tässä vertailussa olleet Ocun vahvuuksia, mutta niiden painoarvo oli sen verran vähäinen kriteereissä (puolet tavaratilaan ja takamatkustajien tilojen kriteerien painoarvosta), ettei näissä parhaat tulokset saanut Leon hyötynyt niistä yhtään. Laatu ja siihen liittyvät asiat olivat taasen Golfin vahvuuksia, mutta niidenkin painoarvo oli vähäisempi kuin tiloihin liittyvät.
        No näissä valituissa kriteereissä ei tietenkään ole mitään vikaa niiden kannalta, joille tavaratila ja takapenkkiläisten tilat ovat tärkeimpiä. Sitten niille, joille nuo eivät ole ykkösasioita, ei nuo 'vertailuvoitot' ole merkityksellisiä.

        Imago oli Ocun osalta arvioitu Leonin kanssa samanarvoisiksi ja Golfille parhaaksi. Ulkonäkö ja muotoilu oli taas Leonin vahvuus ja tavarankuljetuskykyyn perustuva käytännöllisyys Ocun vahvuus. Nuo olivat siis toimittajien arvioita eikä tietysti mitään faktoja.

        Siitä sitten valitsemaan mieleisensä, ei se sen kummempaa ole.


      • 1+3
        Skodalla menee hyvin kirjoitti:

        Siitä sitten valitsemaan mieleisensä, ei se sen kummempaa ole.

        Juuri näin, kukin valitsee mieleisensä omiin tarpeisiin...
        Yksinkertaista


      • landlord

        Testivoittoja julkaiset lehdet jotka tarvitsevat mainostuloja. Oletko huomannut yhteyttä testitulosten ja valmistajakohtaisten mainossivujen määrän välillä koskien VAG-konsernia?

        Hassu juttu, että se joka eniten mainostaa, saa parhaat testitulokset. Silti maine on mikä on.


      • landlord
        liian yksinkertaisia kirjoitti:

        Pitää suhteuttaa omaan aikaansa ja muihin aikalaisiin autoihin, jotka eivät tarjonneet mitään asiallista vastaavaan hintaan ja kansalaisten varallisuus ei ollut kaksisella tasolla. Jos muistelee vanhoja, niin pitää ymmärtää sen aikaiset olosuhteet ja faktat, muuten suhtautuminen asioihin saa vääriä piirteitä kuten tämä itä-auto jauhanta jne.

        1970- ja 1980-luvulla kansalaisten varallisuus oli huipputasolla ja silti ostettiin Ladoja koska luultiin että ovat hyviä autoja. Silloinkin oli muuten takatuuppari Skoda kymmenen myydyimmän joukossa, joten ajat eivät ole kaksiset.


      • haddock
        tintti. kirjoitti:

        Natsit tekivät pahaa jälkeä Euroopassa toisessa maailmasodassa..ootkos kuullut semmoisesta sodasta?

        Kommaritkin teki pahaa jälkeä Euroopassa toisessa maailmasodassa..ootkos kuullut semmoisesta sodasta? Ja ennenkaikkea sodan jälkeen.


      • safdsaf

        Skodan ajettavuus ei kyllä ole kovinkaan hyvä, parempiakin löytyy. mm. Peugeot, Citroen...


      • 70-luvun köyhä
        landlord kirjoitti:

        1970- ja 1980-luvulla kansalaisten varallisuus oli huipputasolla ja silti ostettiin Ladoja koska luultiin että ovat hyviä autoja. Silloinkin oli muuten takatuuppari Skoda kymmenen myydyimmän joukossa, joten ajat eivät ole kaksiset.

        Mietipä vähän, miksi COMECON-maista tuotuja autoja onnistuttiin myymään jopa lainsäädäntöä niille edulliseksi rukkaamalla.


      • vagvai
        landlord kirjoitti:

        Olihan Ladakin vuosikymmeniä myydyimpiä autoja.

        Meilläkin oli Lada. Ei ollu äiti kovin tyytyväinen.


    • F22.0

      Sinun pitäisi kuunnella muitakin kuin vain oman pääsi sisältä kuuluvia viestejä.

    • tintti.

      Testivoittajan maine on erinomainen, ja se näkyy myyntitilastoissa.

      Kolmosautotkin ovat meillä ruosteettomia, joten mersua ja bemaria ei tänne kelpuuteta..

    • Kokemusta

      Kyllä Skoda on hyvä auto.

    • Koirat huutaa kovaa

      "Maineessa on kyllä piirteitä, joita ei siinä haluttaisi olevan."

      Mitä narsu-trollin päässä ääni pakottaa kertomaan tästä asiasta? Mitä piirteitä ei Skodan maineessa haluta olevan?

      • Narsu-trolli

        No mitä kovaa huutava koira arvelee olevan sellaista maineessa, jota ei haluttaisi?
        Miksi pitää huutaa kovaa puolustaessaan altavastaajan roolissa Skodaa? Mietipä?


      • Koirat huutaa kovaa
        Narsu-trolli kirjoitti:

        No mitä kovaa huutava koira arvelee olevan sellaista maineessa, jota ei haluttaisi?
        Miksi pitää huutaa kovaa puolustaessaan altavastaajan roolissa Skodaa? Mietipä?

        Niin, trolli-koirat huutaa kovaa ja Skoda-karavaani kulkee entistäkin paremmin.

        Ei tullut narsu-trollilta vastausta kysymykseen. Mietipä sitä. Eikö niitä "piirteitä" todellisessa elämässä löydy?

        Ei Skodassa ole mitään puolusteltavaa. Valheellinen trolli-p@ska on asia erikseen. Niitä faktoja ei tunnu löytyvän. On vain tätä "itäautoa kaalinkuljetukseen Venäjältä jämäosista tehtynä ilman mitään takuuta ja valmiina uutena paalattavaksi".

        Hyvät jatkot sinne! Koita pärjätä tautisi kanssa.


      • kimi.
        Koirat huutaa kovaa kirjoitti:

        Niin, trolli-koirat huutaa kovaa ja Skoda-karavaani kulkee entistäkin paremmin.

        Ei tullut narsu-trollilta vastausta kysymykseen. Mietipä sitä. Eikö niitä "piirteitä" todellisessa elämässä löydy?

        Ei Skodassa ole mitään puolusteltavaa. Valheellinen trolli-p@ska on asia erikseen. Niitä faktoja ei tunnu löytyvän. On vain tätä "itäautoa kaalinkuljetukseen Venäjältä jämäosista tehtynä ilman mitään takuuta ja valmiina uutena paalattavaksi".

        Hyvät jatkot sinne! Koita pärjätä tautisi kanssa.

        Trollit ovat kuin räksyttäviä kylärakkeja..kaikkea liikkuvaa räksytetään ja sitten juostaan häntä koipien välissä piiloon kun tulee turpaan..


      • Narsisti-trolli
        Koirat huutaa kovaa kirjoitti:

        Niin, trolli-koirat huutaa kovaa ja Skoda-karavaani kulkee entistäkin paremmin.

        Ei tullut narsu-trollilta vastausta kysymykseen. Mietipä sitä. Eikö niitä "piirteitä" todellisessa elämässä löydy?

        Ei Skodassa ole mitään puolusteltavaa. Valheellinen trolli-p@ska on asia erikseen. Niitä faktoja ei tunnu löytyvän. On vain tätä "itäautoa kaalinkuljetukseen Venäjältä jämäosista tehtynä ilman mitään takuuta ja valmiina uutena paalattavaksi".

        Hyvät jatkot sinne! Koita pärjätä tautisi kanssa.

        Juuri noin kun kovaa huutava koira hermostumisellaan osoittaa. Maine ei ole kunnossa ainakaan sellaisena kuin kovaa huutava koira haluaisi sen olevan.
        Kun Skodaa pitää puolustaa altavastaajana koko ajan, niin jo se osoittaa jotain. Jos oma kykysi ei riitä syytä etsimään moiseen, niin auttaakohan vaikka joku sen sinulle rautalangasta vääntäisikin? Sopii epäillä...

        Yritetään.

        Skodan puolesta trollaajia näyttää kovasti harmittavan, ettei Skodaa arvosteta sellaisten autojen rinnalle, joihin skodatrollaajien mielestä se kuuluisi. Ei hyväksytä sitäkään tosiasiaa, että Skoda kuuluu tavallisimpien bulkkiautojen joukkoon ja siinäkään ryhmässä ei edes arvostetuimpiin joukossa, vaan keskiarvoa alapuolella. Jos joku vielä mainitsee volkkarin vanhemman tekniikan kopioista, niin ei kun paranee. Tähän skodidtien arkaan kohtaan on helppo viisastelijoiden iskeä ja varmaa on, että skodaintoilijat tuovat keskusteluun totisina valtavan määrän 'todisteita' Skodan erinomaisuudesta. Haudanvakavasti ja loukkaantuneina. No tämä jos mikä antaa herkullisia aineksia jatkolle...

        Ymmärsinkö mitään?
        Niin, että missä niitä taktisia löytyykään...


      • Hyvä perusauto
        Narsisti-trolli kirjoitti:

        Juuri noin kun kovaa huutava koira hermostumisellaan osoittaa. Maine ei ole kunnossa ainakaan sellaisena kuin kovaa huutava koira haluaisi sen olevan.
        Kun Skodaa pitää puolustaa altavastaajana koko ajan, niin jo se osoittaa jotain. Jos oma kykysi ei riitä syytä etsimään moiseen, niin auttaakohan vaikka joku sen sinulle rautalangasta vääntäisikin? Sopii epäillä...

        Yritetään.

        Skodan puolesta trollaajia näyttää kovasti harmittavan, ettei Skodaa arvosteta sellaisten autojen rinnalle, joihin skodatrollaajien mielestä se kuuluisi. Ei hyväksytä sitäkään tosiasiaa, että Skoda kuuluu tavallisimpien bulkkiautojen joukkoon ja siinäkään ryhmässä ei edes arvostetuimpiin joukossa, vaan keskiarvoa alapuolella. Jos joku vielä mainitsee volkkarin vanhemman tekniikan kopioista, niin ei kun paranee. Tähän skodidtien arkaan kohtaan on helppo viisastelijoiden iskeä ja varmaa on, että skodaintoilijat tuovat keskusteluun totisina valtavan määrän 'todisteita' Skodan erinomaisuudesta. Haudanvakavasti ja loukkaantuneina. No tämä jos mikä antaa herkullisia aineksia jatkolle...

        Ymmärsinkö mitään?
        Niin, että missä niitä taktisia löytyykään...

        Onkohan sulla päässä vikaa kun jauhat täällä tuollaista sontaa. Skoda on moninkertainen testivoittaja ja maine sen mukainen. Hyvä perusauto jonka hintalaatusuhde on vain paras tällähetkellä. Ei mikään maailman paras premium vaan tavallisista tavallisin hyvä auto.


      • Skoda on huono.
        Hyvä perusauto kirjoitti:

        Onkohan sulla päässä vikaa kun jauhat täällä tuollaista sontaa. Skoda on moninkertainen testivoittaja ja maine sen mukainen. Hyvä perusauto jonka hintalaatusuhde on vain paras tällähetkellä. Ei mikään maailman paras premium vaan tavallisista tavallisin hyvä auto.

        Skodan hintalaatu on kyllä todella huono. Laadun heikkoudesta kertovat mm. katsastustilastot. Octavia sijalla 83.


      • Koirat huutaa kovaa
        Narsisti-trolli kirjoitti:

        Juuri noin kun kovaa huutava koira hermostumisellaan osoittaa. Maine ei ole kunnossa ainakaan sellaisena kuin kovaa huutava koira haluaisi sen olevan.
        Kun Skodaa pitää puolustaa altavastaajana koko ajan, niin jo se osoittaa jotain. Jos oma kykysi ei riitä syytä etsimään moiseen, niin auttaakohan vaikka joku sen sinulle rautalangasta vääntäisikin? Sopii epäillä...

        Yritetään.

        Skodan puolesta trollaajia näyttää kovasti harmittavan, ettei Skodaa arvosteta sellaisten autojen rinnalle, joihin skodatrollaajien mielestä se kuuluisi. Ei hyväksytä sitäkään tosiasiaa, että Skoda kuuluu tavallisimpien bulkkiautojen joukkoon ja siinäkään ryhmässä ei edes arvostetuimpiin joukossa, vaan keskiarvoa alapuolella. Jos joku vielä mainitsee volkkarin vanhemman tekniikan kopioista, niin ei kun paranee. Tähän skodidtien arkaan kohtaan on helppo viisastelijoiden iskeä ja varmaa on, että skodaintoilijat tuovat keskusteluun totisina valtavan määrän 'todisteita' Skodan erinomaisuudesta. Haudanvakavasti ja loukkaantuneina. No tämä jos mikä antaa herkullisia aineksia jatkolle...

        Ymmärsinkö mitään?
        Niin, että missä niitä taktisia löytyykään...

        Arvoisa narsu-trolli. Olet lajityyppisi tyypillinen edustaja. Siitä pisteet.

        "Skodan puolesta trollaajia näyttää kovasti harmittavan, ettei Skodaa arvosteta sellaisten autojen rinnalle, joihin skodatrollaajien mielestä se kuuluisi. Ei hyväksytä sitäkään tosiasiaa, että Skoda kuuluu tavallisimpien bulkkiautojen joukkoon ja siinäkään ryhmässä ei edes arvostetuimpiin joukossa, vaan keskiarvoa alapuolella. Jos joku vielä mainitsee volkkarin vanhemman tekniikan kopioista, niin ei kun paranee. Tähän skodidtien arkaan kohtaan on helppo viisastelijoiden iskeä ja varmaa on, että skodaintoilijat tuovat keskusteluun totisina valtavan määrän 'todisteita' Skodan erinomaisuudesta. Haudanvakavasti ja loukkaantuneina."

        Tuo koko kappale on sinun omassa päässäsi syntynyttä trollausta. Tyypillisintä trollimantraa. Tätähän tarkoitat "Skodan puolesta trollaajalla". Narsu-trolli aloittaa ja jatkaa itse.

        Skodan omistajille/käyttäjillä on realistisemmat käsitykset omasta autostaan, kuin monen muun merkin vastaavilla. Trollilla taas ei ole mitään käsitystä mistään autosta ja Skodaa hän ei edes tunne. Pääasia, että pääsee kirjoittamaan. Osa teistä osaa jopa vedättämisem. Ja sehän tekee jutuista sitäkin vittumaisempia.


      • johan pomppas
        Koirat huutaa kovaa kirjoitti:

        Arvoisa narsu-trolli. Olet lajityyppisi tyypillinen edustaja. Siitä pisteet.

        "Skodan puolesta trollaajia näyttää kovasti harmittavan, ettei Skodaa arvosteta sellaisten autojen rinnalle, joihin skodatrollaajien mielestä se kuuluisi. Ei hyväksytä sitäkään tosiasiaa, että Skoda kuuluu tavallisimpien bulkkiautojen joukkoon ja siinäkään ryhmässä ei edes arvostetuimpiin joukossa, vaan keskiarvoa alapuolella. Jos joku vielä mainitsee volkkarin vanhemman tekniikan kopioista, niin ei kun paranee. Tähän skodidtien arkaan kohtaan on helppo viisastelijoiden iskeä ja varmaa on, että skodaintoilijat tuovat keskusteluun totisina valtavan määrän 'todisteita' Skodan erinomaisuudesta. Haudanvakavasti ja loukkaantuneina."

        Tuo koko kappale on sinun omassa päässäsi syntynyttä trollausta. Tyypillisintä trollimantraa. Tätähän tarkoitat "Skodan puolesta trollaajalla". Narsu-trolli aloittaa ja jatkaa itse.

        Skodan omistajille/käyttäjillä on realistisemmat käsitykset omasta autostaan, kuin monen muun merkin vastaavilla. Trollilla taas ei ole mitään käsitystä mistään autosta ja Skodaa hän ei edes tunne. Pääasia, että pääsee kirjoittamaan. Osa teistä osaa jopa vedättämisem. Ja sehän tekee jutuista sitäkin vittumaisempia.

        "Skodan omistajille/käyttäjillä on realistisemmat käsitykset omasta autostaan, kuin monen muun merkin vastaavilla." Onko sinulla esittää jotain tutkimusperäistä faktaa asiasta? Nimittäin kun vaikuttaa siltä, että juuri Skodan omistajilla ei ole realistisia käsityksiä autoistaan. Skodaa luullaan lähes Volkkarin veroiseksi, luullaan, että Skodalla voidaan kyykyttää länsiautoja ym. Eipä ihme, että esim. autoimsinöörit eivät aja Skodilla.


      • Narsu-trolli
        Koirat huutaa kovaa kirjoitti:

        Arvoisa narsu-trolli. Olet lajityyppisi tyypillinen edustaja. Siitä pisteet.

        "Skodan puolesta trollaajia näyttää kovasti harmittavan, ettei Skodaa arvosteta sellaisten autojen rinnalle, joihin skodatrollaajien mielestä se kuuluisi. Ei hyväksytä sitäkään tosiasiaa, että Skoda kuuluu tavallisimpien bulkkiautojen joukkoon ja siinäkään ryhmässä ei edes arvostetuimpiin joukossa, vaan keskiarvoa alapuolella. Jos joku vielä mainitsee volkkarin vanhemman tekniikan kopioista, niin ei kun paranee. Tähän skodidtien arkaan kohtaan on helppo viisastelijoiden iskeä ja varmaa on, että skodaintoilijat tuovat keskusteluun totisina valtavan määrän 'todisteita' Skodan erinomaisuudesta. Haudanvakavasti ja loukkaantuneina."

        Tuo koko kappale on sinun omassa päässäsi syntynyttä trollausta. Tyypillisintä trollimantraa. Tätähän tarkoitat "Skodan puolesta trollaajalla". Narsu-trolli aloittaa ja jatkaa itse.

        Skodan omistajille/käyttäjillä on realistisemmat käsitykset omasta autostaan, kuin monen muun merkin vastaavilla. Trollilla taas ei ole mitään käsitystä mistään autosta ja Skodaa hän ei edes tunne. Pääasia, että pääsee kirjoittamaan. Osa teistä osaa jopa vedättämisem. Ja sehän tekee jutuista sitäkin vittumaisempia.

        Heh. No vähän jo pääsit hajulle.. Onneksi olkoon.
        Ja tietysti totisena vakavasti Skodaan suhtautuvana skodistina menit halpaan siinä ohessa. Ja tuossa joku muukin jo tuo niitä iänikuisia ' testivoittojakin' taas mukaan 'todisteeksi'.
        Kuten hokasitkin, trollauksella ei itse auton kanssa ole paljoakaan tekemistä, vaan pääasia on kirjoittaa ja vähän naureskella skodatosikoille. Vedättäminen kuuluu asiaan ja kun se vielä on näin naurettavan helppoa, niin kiusaus siihen on inhimillisesti katsottuna ymmärrettävääkin.

        Tämä jos mikä pitää palstan elävänä ja kiinnostavana. Eikä vahingoita ketään ellei joku täystotinen nyt ihan muserru, kun kyky nauraa itselleen ja omaan pikku skodaansa puuttuu totaalisesti. No tuollaisella mielellä varustetulla lienee muitakin vaikeuksia...

        Olen muuten ihan tyytyväinen huonomaineiseen autooni, vaikka se onkin kopio volkkarista eikä ihan viimeistä VW-tekniikkaakaan. Neliveto, 2.0 tdi ja vielä 170hv. Vuosimalli 2012.


      • Koirat huutaa kovaa
        johan pomppas kirjoitti:

        "Skodan omistajille/käyttäjillä on realistisemmat käsitykset omasta autostaan, kuin monen muun merkin vastaavilla." Onko sinulla esittää jotain tutkimusperäistä faktaa asiasta? Nimittäin kun vaikuttaa siltä, että juuri Skodan omistajilla ei ole realistisia käsityksiä autoistaan. Skodaa luullaan lähes Volkkarin veroiseksi, luullaan, että Skodalla voidaan kyykyttää länsiautoja ym. Eipä ihme, että esim. autoimsinöörit eivät aja Skodilla.

        "Skodaa luullaan lähes Volkkarin veroiseksi, luullaan, että Skodalla voidaan kyykyttää länsiautoja ym. Eipä ihme, että esim. autoimsinöörit eivät aja Skodilla."

        Ja sinä kyselet jotain tutkimustuloksia. Tarjoat täyttä "musta tuntuu"-luuloa, tai tarkoitushakuista vedätys-trollia.

        Realismia: Skoda on normi perheauto, joka ostetaan todellista päivittäistä käyttöä varten, jossa kyykytykset ja kylän torilla esiintymiset eivät ole arkipäivää. Ei Skodaa miksikään muuksi edes markkinoida. Trollien kuviteltujen "kyykyttäjä-skeidailijoiden" nimissä tekemät kyykky-tarinat eivät asiaa muuksi muuta. Eivät myöskään muutamat tehokkaammat mallit, kuten RS. Kaikilla automerkeillähän niitä on. Skodan tapauksessa myös RS Octavia on edelleen täysin käyttökelpoinen arkiauto. Se on realismia realistisille ihmisille.

        Ihan oikeesti. Kaikkia ei kyykytys ja kiihtyvyys liikennevaloista kiinnosta. Meillä on elämä.

        Laittakaa niitä miinuksia tulemaan...


      • Koirat huutaa kovaa
        Narsu-trolli kirjoitti:

        Heh. No vähän jo pääsit hajulle.. Onneksi olkoon.
        Ja tietysti totisena vakavasti Skodaan suhtautuvana skodistina menit halpaan siinä ohessa. Ja tuossa joku muukin jo tuo niitä iänikuisia ' testivoittojakin' taas mukaan 'todisteeksi'.
        Kuten hokasitkin, trollauksella ei itse auton kanssa ole paljoakaan tekemistä, vaan pääasia on kirjoittaa ja vähän naureskella skodatosikoille. Vedättäminen kuuluu asiaan ja kun se vielä on näin naurettavan helppoa, niin kiusaus siihen on inhimillisesti katsottuna ymmärrettävääkin.

        Tämä jos mikä pitää palstan elävänä ja kiinnostavana. Eikä vahingoita ketään ellei joku täystotinen nyt ihan muserru, kun kyky nauraa itselleen ja omaan pikku skodaansa puuttuu totaalisesti. No tuollaisella mielellä varustetulla lienee muitakin vaikeuksia...

        Olen muuten ihan tyytyväinen huonomaineiseen autooni, vaikka se onkin kopio volkkarista eikä ihan viimeistä VW-tekniikkaakaan. Neliveto, 2.0 tdi ja vielä 170hv. Vuosimalli 2012.

        ´Niin, kyky nauraa omille pikku puutteille tai vaikkapa suhtautua omaan autoon leikkisästi on oma juttunsa. Se sujuu. Sairaat tarinat toinen asia. F-koodia lääkärintodistukseen tarjolla, näin leikkisästi sanottuna...

        Kyllä nämä trollijutut lähinnä naurattaa. Usein on vedätys niin heikkolahjaisen tekemää, että saa siinä tosikko skoda-jormakin naurut. Mutta, narsutrollit eivät ole tyhmiä. Laadukkaan vedätyksen ja vittuilun takana on tekijänsä.

        Olisitko valmis käyttämään rekisteröityä nimimerkkiiä jatkuvaan trollaukseen? Tulisiko bannia? Onko sinulla muuta tarjottavaa keskusteluun?

        Mistähän syystä tällaisia "avoimia" palstoja ei enää ole? Onko tällä mahdollisesti jotain tekemistä voimassa olevien lakien ja tämänkin palstan (vailla valvontaa olevien) sääntöjen kanssa?


      • Narsu-trolli
        Koirat huutaa kovaa kirjoitti:

        ´Niin, kyky nauraa omille pikku puutteille tai vaikkapa suhtautua omaan autoon leikkisästi on oma juttunsa. Se sujuu. Sairaat tarinat toinen asia. F-koodia lääkärintodistukseen tarjolla, näin leikkisästi sanottuna...

        Kyllä nämä trollijutut lähinnä naurattaa. Usein on vedätys niin heikkolahjaisen tekemää, että saa siinä tosikko skoda-jormakin naurut. Mutta, narsutrollit eivät ole tyhmiä. Laadukkaan vedätyksen ja vittuilun takana on tekijänsä.

        Olisitko valmis käyttämään rekisteröityä nimimerkkiiä jatkuvaan trollaukseen? Tulisiko bannia? Onko sinulla muuta tarjottavaa keskusteluun?

        Mistähän syystä tällaisia "avoimia" palstoja ei enää ole? Onko tällä mahdollisesti jotain tekemistä voimassa olevien lakien ja tämänkin palstan (vailla valvontaa olevien) sääntöjen kanssa?

        Trolleja on Skoda-palstalla monenlaisia. Skodaa vähätteleviä ja Skodaa ylistäviä. Ihan hyvä, pääasia on että niitä löytyy, niin keskustelua riittää...
        Tykkään vähän sekoittaa vakavamielistä ja tosikkomaista skodaintoilua trolleilla. Mutta trollaan myös toisinpäin eli skodamyönteisesti, mutta niiden teho on yleensä heikompi eikä saa aikaan huvittavia jatkoja. Hyvin usein näissä tilanteissa mukaan liittyy tosikkoskodisti luullen saaneensa samanmielisten tosikon kaverikseen eikä näinollen ihan tajunnut ydintä. Siinä tilanteessa onkin sitten hyvä vaihtaa näkökulmaa, tietysti eri nimimerkillä. Ja hauskaa piisaa...
        Trollikeskustelua en itse aloita yleensä, mutta mukaan menen mielelläni kun aloittaja on selvästi muuta kuin asiallisella asialla.

        Tietenkään en omalla nimelläni tällaista hauskanpitoa harrastaisi. Siinähän menisi uskottavuus asiallisten keskusteluiden osalta, joihin osallistun myös useilla eri keskustelupalstoilla. Myös autoasioita koskevissa, mutta enemmän ihan muiden asioiden keskusteluissa. En ole kovin hyvä asiantuntija itse autojen ominaisuuksissa ja tekniikoissa.

        Hyviä tapoja ja palstan sääntöjen vastaisia kirjoituksia, saati laittomuuksia, en harrasta. Vain tällaista viatonta hauskanpitoa. Minusta se ei ole v*****luakaan. Jos joku luokittelee tällaisen hauskanpidon sairaaksi, niin kovilla on nykymaailmassa. Hauskimmat ja suosituimmat tv-sarjatkinhan perustuvat samaan ajatukseen, esim putous, yleleaks, uutisvuoto ja mitä niitä nyt onkaan. Tietysti ne on ammattitaidolla tehtyjä, joten vertaus on huono, mutta ymmärtänet pihvin...
        No eiköhän tämä jo tästä riitä mun osaltani. Jatkan toisissa jutuissa jossain vaiheessa ja eri nimimerkillä, tietysti. Jos löytyy kiinnostava keskustelu.

        Kannattaa vähän relata. Ei trolleja saa loppumaan suuttumalla tai muutenkaan tosikkomaisilla kirjoituksilla. Päinvastoinhan siinä käy.


      • Koirat huutaa kovaa
        Narsu-trolli kirjoitti:

        Trolleja on Skoda-palstalla monenlaisia. Skodaa vähätteleviä ja Skodaa ylistäviä. Ihan hyvä, pääasia on että niitä löytyy, niin keskustelua riittää...
        Tykkään vähän sekoittaa vakavamielistä ja tosikkomaista skodaintoilua trolleilla. Mutta trollaan myös toisinpäin eli skodamyönteisesti, mutta niiden teho on yleensä heikompi eikä saa aikaan huvittavia jatkoja. Hyvin usein näissä tilanteissa mukaan liittyy tosikkoskodisti luullen saaneensa samanmielisten tosikon kaverikseen eikä näinollen ihan tajunnut ydintä. Siinä tilanteessa onkin sitten hyvä vaihtaa näkökulmaa, tietysti eri nimimerkillä. Ja hauskaa piisaa...
        Trollikeskustelua en itse aloita yleensä, mutta mukaan menen mielelläni kun aloittaja on selvästi muuta kuin asiallisella asialla.

        Tietenkään en omalla nimelläni tällaista hauskanpitoa harrastaisi. Siinähän menisi uskottavuus asiallisten keskusteluiden osalta, joihin osallistun myös useilla eri keskustelupalstoilla. Myös autoasioita koskevissa, mutta enemmän ihan muiden asioiden keskusteluissa. En ole kovin hyvä asiantuntija itse autojen ominaisuuksissa ja tekniikoissa.

        Hyviä tapoja ja palstan sääntöjen vastaisia kirjoituksia, saati laittomuuksia, en harrasta. Vain tällaista viatonta hauskanpitoa. Minusta se ei ole v*****luakaan. Jos joku luokittelee tällaisen hauskanpidon sairaaksi, niin kovilla on nykymaailmassa. Hauskimmat ja suosituimmat tv-sarjatkinhan perustuvat samaan ajatukseen, esim putous, yleleaks, uutisvuoto ja mitä niitä nyt onkaan. Tietysti ne on ammattitaidolla tehtyjä, joten vertaus on huono, mutta ymmärtänet pihvin...
        No eiköhän tämä jo tästä riitä mun osaltani. Jatkan toisissa jutuissa jossain vaiheessa ja eri nimimerkillä, tietysti. Jos löytyy kiinnostava keskustelu.

        Kannattaa vähän relata. Ei trolleja saa loppumaan suuttumalla tai muutenkaan tosikkomaisilla kirjoituksilla. Päinvastoinhan siinä käy.

        Relaa, relaa. Tässähän tämä. Jäämme tietenkin arvuuttelemaan, minkä laatu-trollin saat aikaan seuraavaksi. Hauskaahan se on välillä lähteä laatimaan vastauksia näihin iänikuisiin perusaloituksiin, jotta saadaan vaihtelua. Ei sitä samaa "itäauto-kommariloota venäjältä" juttua muuten jaksa. Huumoripalstahan tämä on. Käyn tsekkaamassa mitä vedätyksiä on tarjolla. En lähtisi täältä mitään oikeasti kysymään...

        Et vakkari nimimerkillä trollaisi. Olet huolissasi uskottavuudestasi. Ehkä sen suhteen kannattaisi relata, jos ei pokka pidä avoimesti kirjoittaa. Se kysyy vain lisää taitoa. Jos siis "viatonta huumoria" vain tarjoaa. Mutta se ei ole vastaus kysymykseen, miksi tällaisia avoimia palstoja ei enää ole.


        "Hyviä tapoja ja palstan sääntöjen vastaisia kirjoituksia, saati laittomuuksia, en harrasta. Vain tällaista viatonta hauskanpitoa. "

        Narsistiset trollit ovat myös kykenemättömiä tuntemaan empatiaa, joten tällaiset omaa kirjoittelua vähättelevät kommentit kuuluvat aina asiaan. Eihän sitä leikistä saa suuttua. Vaikka puututtaisiin ihmisten henkilökohtaisiin ominaisuuksiin, koskemattomuuteen tai persoonaan. Jos sairaita trolleja ei ole tarkoitus saada loppumaan, lienee parasta tehdä pari lakimuutosta Eduskunnassa.

        Ehkä ei kannata esiintyä narsu-trollina, jos itse tekee diagnoosin. Ei tämä nyt NIIN hauska vedätys ole...


      • nyt reipastu ja heti
        Koirat huutaa kovaa kirjoitti:

        Relaa, relaa. Tässähän tämä. Jäämme tietenkin arvuuttelemaan, minkä laatu-trollin saat aikaan seuraavaksi. Hauskaahan se on välillä lähteä laatimaan vastauksia näihin iänikuisiin perusaloituksiin, jotta saadaan vaihtelua. Ei sitä samaa "itäauto-kommariloota venäjältä" juttua muuten jaksa. Huumoripalstahan tämä on. Käyn tsekkaamassa mitä vedätyksiä on tarjolla. En lähtisi täältä mitään oikeasti kysymään...

        Et vakkari nimimerkillä trollaisi. Olet huolissasi uskottavuudestasi. Ehkä sen suhteen kannattaisi relata, jos ei pokka pidä avoimesti kirjoittaa. Se kysyy vain lisää taitoa. Jos siis "viatonta huumoria" vain tarjoaa. Mutta se ei ole vastaus kysymykseen, miksi tällaisia avoimia palstoja ei enää ole.


        "Hyviä tapoja ja palstan sääntöjen vastaisia kirjoituksia, saati laittomuuksia, en harrasta. Vain tällaista viatonta hauskanpitoa. "

        Narsistiset trollit ovat myös kykenemättömiä tuntemaan empatiaa, joten tällaiset omaa kirjoittelua vähättelevät kommentit kuuluvat aina asiaan. Eihän sitä leikistä saa suuttua. Vaikka puututtaisiin ihmisten henkilökohtaisiin ominaisuuksiin, koskemattomuuteen tai persoonaan. Jos sairaita trolleja ei ole tarkoitus saada loppumaan, lienee parasta tehdä pari lakimuutosta Eduskunnassa.

        Ehkä ei kannata esiintyä narsu-trollina, jos itse tekee diagnoosin. Ei tämä nyt NIIN hauska vedätys ole...

        Onko sinusta todella puuttumista ihmisten henkilökohtaisiin ominaisuuksiin, koskemattomuuteen tai persoonaan, jos jostain skodasta vitsailee?

        Kuule, nyt otat nämä jutut aivan liian vakavasti, suorastaan vaarallisen vakavasti terveyttäsi ajatellen. Tuo tie johtaa takuulla henkiseen sairastumiseen.

        Omalle autolle nauraminen ja siitä vitsailu ei normaalin ihmisen mielestä voi olla henkilöön kohdistuvaa kiusaamista. Ei sitten millään. Autohan on vain kulkuväline.


    • sairain palsta

      Skodalla on huono arvostus vain trollien, teinien, bränikiimaisten ja tietämättömien mielestä.
      Myyntiluvut, testi- ja vertailutesti kertovat kovaa faktaa ja se on kova paikka edellämainituille ihmisjoukoille.

    • skeida on vitsi.

      Noh skeidahan on vain pelkkä vitsi.

      • Penis ja Sii Ari jne

        muuta et ole kertonutkaan ikinä ja sama mantra jatkuu.
        Tiedätkö mitä psykologit sanovat tuosta toiminnastasi?


    • Vitsin vitsi

      Suuri vitsi. Ja skeidassa on kiva kertoa vitsejä sillä sisusta on kuin tehty vitsejen kertomiseen. Parhaat vitsit kerrotaan usein yetissä kuulemma. Sieltä kuuluu naurua parkkiksilla.

    • Q7 )

      Miksei me laatu-auton omistajat si osteta Skodaa ku nii voittaja muka. No ensinnäki Skoda on halvan näkönen auto, vähän kun Kia ja Fiat, valotkin on ku joku lapsi ois suunnitellu ja paras tulee nyt, se auto on tehty jämäosista, siks se on halvempi. Skoda on yksinkertasesti todella tylsä ja mitäänsanomattoman näkönen ruma auto

      • skoda b-luokka

        Juuri nuista syistä skoda on tarkoitettu itäblokin maihin myytäväksi ja käytettäväksi.


      • voi lutusia
        skoda b-luokka kirjoitti:

        Juuri nuista syistä skoda on tarkoitettu itäblokin maihin myytäväksi ja käytettäväksi.

        lapsen suusta sanottua, kasva vielä vähän ja käy koulusi.


    • Kylä näin on

      Se syy miksi ostin S60 volvon oli se että halusin hienon ja varustellum auto automaatilla ja hyvällä moottorilla kohtuu hintaan. Skoda on tylsä, mitäänsanomaton, ja tosiaan niinkuin joku sanoi niin itäauto tai venäjäauto monien mielestä. Kuka haluaa ajaa semmosella jonka mainetta pitää miettiä valoissa. Kun nään skodan niin aina sanon skodan sijasta esim parkkiksella että: "ajetaana itäauton viereen" maine siis rassaa. Enkä ole mikää vanhus vaan päälle 30 ja töitä tehään et saa leipää ja makkaraa perheelle.

    • Odotan

      Johtuisiko siitä, että Skodan Tsekin tehtaiden tilauskirjat ovat aivan täynnä ja odotusajat ovat venyneet useisiin kuukausiin huolimatta Euroopan moderneinmpien automatisoitujen tuotantolinjojen 100% käyttöasteesta?

      • landlord

        Se että jos on toimitusaika pitkä, kertoo huonosta logistiikasta. Todennäköisesti ei ole aikaa suunnitella koska aika menee takuukorjausten selvittämisessä.


      • Ocu
        landlord kirjoitti:

        Se että jos on toimitusaika pitkä, kertoo huonosta logistiikasta. Todennäköisesti ei ole aikaa suunnitella koska aika menee takuukorjausten selvittämisessä.

        Joo, sama henkilö siellä Skoda-tehtaalla varmaan hoitaa logistiikkapuolen ja käsittelee takuuanomukset.


      • koulu kutsuu
        landlord kirjoitti:

        Se että jos on toimitusaika pitkä, kertoo huonosta logistiikasta. Todennäköisesti ei ole aikaa suunnitella koska aika menee takuukorjausten selvittämisessä.

        voi lasta, noloa puhetta ymmärtämättömältä.


      • Faktat.
        landlord kirjoitti:

        Se että jos on toimitusaika pitkä, kertoo huonosta logistiikasta. Todennäköisesti ei ole aikaa suunnitella koska aika menee takuukorjausten selvittämisessä.

        Kyllä Volkswagen-konsernilla ja Skodalla on selkeät keskipitkän ajan suunnitelmat tuotantomäärien lisäämiseksi. Tehdasta ja uusia tuotantolinjoja ei potkaista aivan hetkessä pystyyn vaikka Skodankin kysyntä kasvaa koko Euroopassa odotuksia nopeammin kuvastaen vain sen markkinaosuuden kasvua. ACEA:n tietoutta (Feb. 18th 2014):

        "Skoda's gains
        Volkswagen Group's European sales jumped 8 percent last month. All of the main divisions at the Germany-based company, the region's biggest carmaker, reported registration gains, including growth of 8 percent at the VW nameplate, 9 percent at Audi and 10 percent at the Czech brand Skoda."


      • Logistiikkatuntija
        Ocu kirjoitti:

        Joo, sama henkilö siellä Skoda-tehtaalla varmaan hoitaa logistiikkapuolen ja käsittelee takuuanomukset.

        Voisit hypätä tietotasolla varovasti jo viime vuosisadan alkupuolelle lukemalla suurimittaisen sarjatuotannon kehittäjän Henry Fordin teoksen "My Life & Work" (aikoinaan myös suomennettu) 1920-luvulta. Siitä saisit käsityksen autoteolliosuuden isostakuvasta helposti ymmärrettävässä muodossa. Volkkarin platform-ajattelu on Fordin ideoinnin suoraa jatkumoa, vain paljon sofistikoituneemmassa muodossa ja automatisoinnin myötä paljon kehittyneempänä ja tasalaatuisempana. Skodan tuotanto edustaa Euroopan moderneinta tasoa ja aivan omat divisioonansa Volkswagen-konsernissa keskittyvät ei-tuotannollisiin asioihin. Logistikkaa ohjataan koko konsernitasolla suurten yhteisten volyymietujen saavuttamiseksi niin kustannus- kuin työvoimatasollakin.


      • landlord
        Logistiikkatuntija kirjoitti:

        Voisit hypätä tietotasolla varovasti jo viime vuosisadan alkupuolelle lukemalla suurimittaisen sarjatuotannon kehittäjän Henry Fordin teoksen "My Life & Work" (aikoinaan myös suomennettu) 1920-luvulta. Siitä saisit käsityksen autoteolliosuuden isostakuvasta helposti ymmärrettävässä muodossa. Volkkarin platform-ajattelu on Fordin ideoinnin suoraa jatkumoa, vain paljon sofistikoituneemmassa muodossa ja automatisoinnin myötä paljon kehittyneempänä ja tasalaatuisempana. Skodan tuotanto edustaa Euroopan moderneinta tasoa ja aivan omat divisioonansa Volkswagen-konsernissa keskittyvät ei-tuotannollisiin asioihin. Logistikkaa ohjataan koko konsernitasolla suurten yhteisten volyymietujen saavuttamiseksi niin kustannus- kuin työvoimatasollakin.

        Sinä puhut hankinnasta kun mittakaavaetuja yrität perustella, minä viittaan logistiikalla MRP ja MRP2 problematiikkaan. Siellä on tuotannossa ongelma kun jakelu ei toimi.

        Uskoisin, että takuukorjaukset aiheuttavat ylimääräistä päänvaivaa tai sitten neukkumentaliteetti tehtaalla vallitsee edelleen - eihän tästä voi muuta päätellä.


      • Logistiikkatuntija
        landlord kirjoitti:

        Sinä puhut hankinnasta kun mittakaavaetuja yrität perustella, minä viittaan logistiikalla MRP ja MRP2 problematiikkaan. Siellä on tuotannossa ongelma kun jakelu ei toimi.

        Uskoisin, että takuukorjaukset aiheuttavat ylimääräistä päänvaivaa tai sitten neukkumentaliteetti tehtaalla vallitsee edelleen - eihän tästä voi muuta päätellä.

        Tuotannolla on tietenkin ongelmia - tässä tapauksessa positiivisia. JIT ei yksinkertaisesti taivu nopeisiin kysynnän kasvumuutoksiin tilanteessa, jossa alihankintaketjun tilausennusteet ja varaukset on tehty Keski-Eurooppaa koetelleen pitkittyneeen taantuman aikana. Skodan menekki on kasvanut VW-ryhmänkin merkeistä nopeimmin viime aikoina. Tämä tieto löytyy ACEA:n tämän vuoden tilastoista.
        En ihan ymmärrä tehtaan sotkemista takuuvaihtoihin. Ei auto ole mikään partakone jota vaihdellaan takuuseen ja vaikkapa vain tällä palstalla hehkutetut vaihteistojen ja moottorien vaihdot taas voisivat teoriassa aiheuttaa pulaa komponenteista mutta uustuotantoon eli miljooniin VAG-autoihin per vuosi suhteutettuna asia on merkityksetön.


      • landlord
        Logistiikkatuntija kirjoitti:

        Tuotannolla on tietenkin ongelmia - tässä tapauksessa positiivisia. JIT ei yksinkertaisesti taivu nopeisiin kysynnän kasvumuutoksiin tilanteessa, jossa alihankintaketjun tilausennusteet ja varaukset on tehty Keski-Eurooppaa koetelleen pitkittyneeen taantuman aikana. Skodan menekki on kasvanut VW-ryhmänkin merkeistä nopeimmin viime aikoina. Tämä tieto löytyy ACEA:n tämän vuoden tilastoista.
        En ihan ymmärrä tehtaan sotkemista takuuvaihtoihin. Ei auto ole mikään partakone jota vaihdellaan takuuseen ja vaikkapa vain tällä palstalla hehkutetut vaihteistojen ja moottorien vaihdot taas voisivat teoriassa aiheuttaa pulaa komponenteista mutta uustuotantoon eli miljooniin VAG-autoihin per vuosi suhteutettuna asia on merkityksetön.

        "Tuotannolla on tietenkin ongelmia - tässä tapauksessa positiivisia. JIT ei yksinkertaisesti taivu nopeisiin kysynnän kasvumuutoksiin tilanteessa, jossa alihankintaketjun tilausennusteet ja varaukset on tehty Keski-Eurooppaa koetelleen pitkittyneeen taantuman aikana."

        Sen tietää, että tuotannolla on ongelmia, mutta tarkkoja syitä ei tiedä koska emme ole siellä töissä.Skodahan kuten muutkin ei valmista juuri mitään, vaan on kokoonpanija. Jos laatu tökkii, niin silloin on prosesseissa vika - joka puolestaan voi hidastaa tai pysäyttää tuotannon. Tämähän kävi Stuttgartissa 1980-luvun puolessa välissä uuden Mersun esittelyn jälkeen, jolloin tehdas pysähtyi viikoksi - miksi siis ei Skodallakin.

        Skoda-tekniikasta ikäviä uutisia, joskin eri brändillä:
        http://www.talouselama.fi/uutiset/varo tata kaytettya laatuautoa taysi pommi/a2096011


      • glkjposmrwwzsd
        landlord kirjoitti:

        "Tuotannolla on tietenkin ongelmia - tässä tapauksessa positiivisia. JIT ei yksinkertaisesti taivu nopeisiin kysynnän kasvumuutoksiin tilanteessa, jossa alihankintaketjun tilausennusteet ja varaukset on tehty Keski-Eurooppaa koetelleen pitkittyneeen taantuman aikana."

        Sen tietää, että tuotannolla on ongelmia, mutta tarkkoja syitä ei tiedä koska emme ole siellä töissä.Skodahan kuten muutkin ei valmista juuri mitään, vaan on kokoonpanija. Jos laatu tökkii, niin silloin on prosesseissa vika - joka puolestaan voi hidastaa tai pysäyttää tuotannon. Tämähän kävi Stuttgartissa 1980-luvun puolessa välissä uuden Mersun esittelyn jälkeen, jolloin tehdas pysähtyi viikoksi - miksi siis ei Skodallakin.

        Skoda-tekniikasta ikäviä uutisia, joskin eri brändillä:
        http://www.talouselama.fi/uutiset/varo tata kaytettya laatuautoa taysi pommi/a2096011

        Älä kuule lantaloordi yritä olla viisaampi kuin mihin pystyt. Vai pysähtyi Mersun tuotanto 1980-luvun puolessa välissä. Mutta siitä on 30 vuotta aikaa. ehkä valmistustekniikat ja logistiikka ovat pikkasen niistä ajoista muuttuneet?

        Skodan tehdas on mielestäsi kokoonpanija, Asiahan on kuitenkin niin, että Mlada Boleslavissa on paljon myös osavalmistusta, mm. moottoreita, vaihteistoja, ja valukappaleita kuten kiertokankia, vaihdelaatikoiden koteloita ja kytkimien koteloita. Vrchlabin tehtaalla tehdään vaihteistoja. Velka bitesin tehtaalla valmistetaan turboahtimia. Ota selvää asioista ennenkuin alat trollaamaan.


    • Maine--

      Jos skodan maine ei kohta ala paranemaan, vetää skodamiehet siitä omat johtopäätökset. Voi olettaa että skodan kuljettajat ovat valmiita nousemaan parrikaadeille lippuja heiluttaen.

      • ja Kunnia

        Joi ei trolliprovot parane, vetää Suomi24:n mainostajat siitä omat johtopäätökset. Tää palsta yhdistetään BMW-keskusteluun.


      • 132.
        ja Kunnia kirjoitti:

        Joi ei trolliprovot parane, vetää Suomi24:n mainostajat siitä omat johtopäätökset. Tää palsta yhdistetään BMW-keskusteluun.

        Jonkinlainen trollikoulutus olisi paikallaan, sillä samalla provosisällöllä toimiminen vuodesta toiseen eri palstoilla ei vaan yksikertaisesti toimi! Mainostajat ja lukijatkin pikkuhiljaa tosiaan alkavat kyllästyä ja katastrofaalisinta trollille saattaisi olla rekisteröintipakko tälle viimeiselle vapaalle foorumille!

        Silloin ei keskenjäänyt peruskoulu enää riitäkään "sananvapuden" rajoja koetellessa rekisteröityneenä bannivaaran takia vaan työmäärä kasvaa tiukentuneiden "sisältö"vaatimuksien takia ja aina vaan uusia nimimerkkejä ja sähköpostiosoitteita rekisteröidessä ...


      • rekisteröimätön nimi
        132. kirjoitti:

        Jonkinlainen trollikoulutus olisi paikallaan, sillä samalla provosisällöllä toimiminen vuodesta toiseen eri palstoilla ei vaan yksikertaisesti toimi! Mainostajat ja lukijatkin pikkuhiljaa tosiaan alkavat kyllästyä ja katastrofaalisinta trollille saattaisi olla rekisteröintipakko tälle viimeiselle vapaalle foorumille!

        Silloin ei keskenjäänyt peruskoulu enää riitäkään "sananvapuden" rajoja koetellessa rekisteröityneenä bannivaaran takia vaan työmäärä kasvaa tiukentuneiden "sisältö"vaatimuksien takia ja aina vaan uusia nimimerkkejä ja sähköpostiosoitteita rekisteröidessä ...

        Niin. Eihän tällaista menoa ole missään muualla ollut kymmeneen vuoteen. Sinänsä mielenkiintoista, että Suomi24-palvelua käyttävät neuvontaan jopa viranomaiset, esim. verottaja. Kysysinkö vinkkejä yritysverotukseen Suomi24-keskustelusta? Älkää naurattako...

        Rekisteröitymispakko muuttaisi tätä palstaa paljon. Uskon, että osa trolleista lopettaisi jo koko homman siihen. Uutterimmat tietysti jatkaisivat. Niinhän torakatkin selviävät vaikka ydinräjähdyksestä.


    • Kommunistit

      Skodaan saa kaupan päälle neuvostoliiton lipun sekä hupparin minkä avulla skoda kuski voi pimeällä juosta kauppaan suojassa häpeältä. Skodalla ei voi ilman tummia laseja ajaa sillä jos sut tunnistetaan niin kommarimaine on taattu.

    • king of the road

      Väärin muotoiltu otsikko.

      Trollin olisi pitänyt pohtia asiaa ja kysyä itseltään: miksi minun mielestäni Skodalla on huono maine.

      No, aloittaja saa anteeksi, koska ajatukset pyörii vain ihmettelyn tasolla. Trolli ei kaiketi muuta osaakaan kuin ihmetellä.

    • Vitsien vitsi

      Mikä maine? Kyllä se itäauto on ja pysyy semmoisena. Vitsien kertomiseen soveltuu kans hyvin.

      • Ocu

        No kerro nyt sitten hyvä Skoda-vitsi, niin voidaan kaikki nauraa yhdessä.


      • landlord is FUBB
        Ocu kirjoitti:

        No kerro nyt sitten hyvä Skoda-vitsi, niin voidaan kaikki nauraa yhdessä.

        Niin. Trollimatrassa "Skoda on vitsi", mutta uutta vitsiä ei ole tarjolla. Neljä pyörää ja loota-jutut on kehitelty viimeistään 70-luvulla.

        No, ylemmyydentuntoinen narsu-trollihan ei alennu vitsin vääntöön Skeida-saastasta. Selvä se. Suora vittuilu on paljon helpompaa. Hauki on kala ja Skoda on vitsi. Nämä ovat niitä "totuuksia" joista me Skeida-kuskit vedämme herneen nenään alta aikayksikön. . Kirjoittaa ei edes tarvitse. Trolli TIETÄÄ, että kaikki Skoda-kuskit siellä pipo silmillä jo pillastuivat ja sen seuraavaan viestiin kirjaa....


    • tietäjä.

      Skoda on itäauto. Se kasataan Volkkarin B-osista tai muuten huonoista osista. Pellit ovat ohuemmat kuin konsernin muissa autoissa ja kori on veltto. Slaavilainen työnjälki on huonoa.

      • Ocu

        Näinhän se varmasti on kun Sinä sen sanot.


      • Paremmin tietävä

        No tässähän se vitsi tuli. Nimittäin kaikki tietäjän kirjoittamat jutut ovat palturia, ja siten tulkittava vitsailuksi.


      • Ocu
        Paremmin tietävä kirjoitti:

        No tässähän se vitsi tuli. Nimittäin kaikki tietäjän kirjoittamat jutut ovat palturia, ja siten tulkittava vitsailuksi.

        Joo, kyllä tollanen tietäjä on kaikkein suurin vitsi.


      • kokemusta on
        Ocu kirjoitti:

        Näinhän se varmasti on kun Sinä sen sanot.

        Oikeassahan tuo tietäjä on. Pojan Skodassa luki xenonien boxissa "made in china" ja kun vaihtoi Volkkariin siinä luki "made in japan". Pelti oli näppituntumallakin ohuempaa Skodassa. Ja materiaalit ja viimeistely heikkoa.


      • A vai Bee

        Volkkarin A,osista, kun näyttää olevan paree.


      • Kotikorjaaja
        kokemusta on kirjoitti:

        Oikeassahan tuo tietäjä on. Pojan Skodassa luki xenonien boxissa "made in china" ja kun vaihtoi Volkkariin siinä luki "made in japan". Pelti oli näppituntumallakin ohuempaa Skodassa. Ja materiaalit ja viimeistely heikkoa.

        Tämäkin provo on taas "mun Skodassa lukee made-in-Russia -sarjaa" ...

        Kukas käskee ostamaan halvimmat Xenon-bulbit Biltemasta. Yleisesti samat varaosanumerot, voi tallustella Audi, VW tai Skodakauppaan hakemaan. Skodasta irroitetuissa osissa on miltei poikkeuksetta Audin ja VW:n leimat sekä yhteinen koodi. Tutustun oikeasti aiheeseen joka kerta kun jonkun korjauksen teen itse Volkkariin tai Skodaan perhepiirissä. Vain jotkut hankalat alustan kulutusosien ja jakopään korjaukset teetän pajalla. Laatu on aivan samanlaista ja vaivat tietenkin samoja myös. Onneksi osia edullisesti saatavilla suuren autokannan takia. Osien valmistusmaa usein Saksa, Ranska, Espanja tai joku entinen "itämaa". Kiinalaista osaa ei ole vielä vastaan tullut, en muista olikos japsia ikkunannostimissakaan. Jaa - sytytystulpat on nyt japanilaiset ;-)

        Tuntuuhan tuo sinunkin Kiinassa tehty tietokoneesi muuten toimivan vai onko valittamista?


      • tutustu paremmin
        Kotikorjaaja kirjoitti:

        Tämäkin provo on taas "mun Skodassa lukee made-in-Russia -sarjaa" ...

        Kukas käskee ostamaan halvimmat Xenon-bulbit Biltemasta. Yleisesti samat varaosanumerot, voi tallustella Audi, VW tai Skodakauppaan hakemaan. Skodasta irroitetuissa osissa on miltei poikkeuksetta Audin ja VW:n leimat sekä yhteinen koodi. Tutustun oikeasti aiheeseen joka kerta kun jonkun korjauksen teen itse Volkkariin tai Skodaan perhepiirissä. Vain jotkut hankalat alustan kulutusosien ja jakopään korjaukset teetän pajalla. Laatu on aivan samanlaista ja vaivat tietenkin samoja myös. Onneksi osia edullisesti saatavilla suuren autokannan takia. Osien valmistusmaa usein Saksa, Ranska, Espanja tai joku entinen "itämaa". Kiinalaista osaa ei ole vielä vastaan tullut, en muista olikos japsia ikkunannostimissakaan. Jaa - sytytystulpat on nyt japanilaiset ;-)

        Tuntuuhan tuo sinunkin Kiinassa tehty tietokoneesi muuten toimivan vai onko valittamista?

        Kuva Octaviasta:

        http://www.vagarena.fi/index.php?action=dlattach;topic=15731.0;attach=24717;image


      • Rölli on venäläinen?
        tutustu paremmin kirjoitti:

        Kuva Octaviasta:

        http://www.vagarena.fi/index.php?action=dlattach;topic=15731.0;attach=24717;image

        Niin. Heittäkää kaikki kiinalainen pois. Alkaa olemaan väljää niin kotona, kuin työpaikalla...

        Skodan moottoritilassa on monenlaista valmistusmaa-merkintää osissa. Bosch Germany, VW Poland ja eniten tarjolla Mahle Austria. Mutta näistähän trollipeelo väittää, että ovat kuitenkin kakkoslaatua kommarilootaan. Niin varmaan.

        " Ja materiaalit ja viimeistely heikkoa."

        Samaa v@tun p@skaa taas. Ei mitään yksilöintiä, joten totean että oma Octavia on paremmin viimeistelty kuin edelliset "länsiautoni".

        Taitaa olla trolli Venäjän valtion asialla, kun etupiiristä menetetyn Tsekin tuotteiden menestys harmittaa. Eikö?


      • Pick up your choice

    • Pannaren

      Aftonbladet-lehti luonnehti Skodaa pannukakuksi. Niin huonona piti Skodaa.

      • Mansikkahillo

        Olenkin ihmetellyt mihin olet tämän vuoden 2004 Skoda Combi -sensaatiouutisen piilottanut! Maailman paras ruotsalainen iltapäiväautolehti eikä 10 vuoteen uusia Skoda-paljastuksia ;-(
        Pidähän meidät edelleen pysähtyneisyyden ajan hermolla!


    • landlord

      Kovaa keskustelua on, mutta selvää vastausta ei tunnu tulevan joka selvittäisi syyt Skodan huonoon maineeseen.

      • Näin vissiin tämäkin

        Ilmeisesti kukaan ei oikein tiedäkään syytä siihen. Ei ole ensimmäinen asia maailmassa, jossa syytä ei tiedetä johonkin juttuun...


      • Heikki,
        Näin vissiin tämäkin kirjoitti:

        Ilmeisesti kukaan ei oikein tiedäkään syytä siihen. Ei ole ensimmäinen asia maailmassa, jossa syytä ei tiedetä johonkin juttuun...

        Onko nämä tämänpäivän keltanokat niin tietämättömiä skodasta ja maineesta.
        Voin kertoa, että skoda oli kaikkein korjatuin (huonoin) auto pysymään kunnossa -60-70 ja 80 luvulla, siis kolme vuosikymmentä loi maineen skodalle.
        Vasta Volkswagenin otettua skoda huostaansa ovat skodat parantuneet, mutta huonon auton maine on vielä monella syvällä mielessä.
        Skoda tunnettiin yleisesti vitsinä; skooda, neljä pyörää ja loora.


      • Heinz Habsburg

        Syyt ei yksinkertaisesti selviä - ei voi selvitä - koska Skodan maine ei ole huono. Tuo kun vielä loksahtaisi länttiloortin ilmeisestikin pieneen päähän. Siis ainakin noin virtuaalisesti. Hänen maineensa tässä on mennyt. Mutta ei ole muiden vika.


      • Maikka
        Heikki, kirjoitti:

        Onko nämä tämänpäivän keltanokat niin tietämättömiä skodasta ja maineesta.
        Voin kertoa, että skoda oli kaikkein korjatuin (huonoin) auto pysymään kunnossa -60-70 ja 80 luvulla, siis kolme vuosikymmentä loi maineen skodalle.
        Vasta Volkswagenin otettua skoda huostaansa ovat skodat parantuneet, mutta huonon auton maine on vielä monella syvällä mielessä.
        Skoda tunnettiin yleisesti vitsinä; skooda, neljä pyörää ja loora.

        Jo vastauksesi osoittaa, että aloituksen "huono maine" ei todella olekaan tätä päivää!

        Tähän on tietenkin hyvä lisätä että viime vuosisadan alkupuolelta Skoda ja edeltäjänsä L&K olivat tunnettuja paremman luokan ja jopa loistoautojen valmistajia. Kehitys katkesi synkkään pakotettuun sosialismin aikakauteen, josta Skoda toipui kunnolla vasta 1991 Volkkarin ostettua Skodan ja erityisesti esiteltyään Ocu 1:n 1996.
        Skoda oli itäutoistakin paras mutta siihen ei paljoa vaadittu. Sopii kysyä mitä iloa silti "keltanokille" on 50 vuoden takaisesta historiatiedosta unohtaen tarkoitushakuisesti muut ajanjaksot? Tämäkin päivä on pian historiaa, kannattanee keskittyä huomiseen!


      • vitipäälle
        Maikka kirjoitti:

        Jo vastauksesi osoittaa, että aloituksen "huono maine" ei todella olekaan tätä päivää!

        Tähän on tietenkin hyvä lisätä että viime vuosisadan alkupuolelta Skoda ja edeltäjänsä L&K olivat tunnettuja paremman luokan ja jopa loistoautojen valmistajia. Kehitys katkesi synkkään pakotettuun sosialismin aikakauteen, josta Skoda toipui kunnolla vasta 1991 Volkkarin ostettua Skodan ja erityisesti esiteltyään Ocu 1:n 1996.
        Skoda oli itäutoistakin paras mutta siihen ei paljoa vaadittu. Sopii kysyä mitä iloa silti "keltanokille" on 50 vuoden takaisesta historiatiedosta unohtaen tarkoitushakuisesti muut ajanjaksot? Tämäkin päivä on pian historiaa, kannattanee keskittyä huomiseen!

        Itse olet tarkoitushakuinen.
        Viime vuosituhannen viimeisen vuosisadan alussa ei mitenkään yleisesti kuljettu autoilla, hevonen oli käytännöllisempi kun tiestökään ei ollut vielä autoille tarkoitettu.
        Todellista typeryyttä höpöttää loistoautoista aikana jolloin monikaan ei ollut edes alkeellista autoa nähnytkään. Hevosvetoiset postivankkuritkin olivat paremmin varustettuja kuin tuon ajan skoda.


    • Uskomatonta!

      Jotkut urpot ajavat näillä ihan tosissaan, ainoana kulkineenaan!

    • Hyvä Skoda!!!

      Skodan maine on erittäin hyvä ja kuten aloittaja on huomannutkin, on Skoda myyntitilastoissa kolmosena ja testeissä yleensä ykkönen tai kakkonen. Kyllä kelpaa olla Skodan omistaja. Ainoa automerkki, johon saattaisin jatkossa vaihtaa on M-B. Hyvämaineinen auto sekin.

      • landlord

        Niinpä, sehän on luonnollista ettei omalla autolla ole huono maine. Muutoin kirjoitettu näyttäisi oudolta. Ladakin oli Mossen kanssa myydyimpiä autoja ja niiden omistajat puhuivat samalla tavalla.


    • Laatutietoinen1

      Skodan omistajat luulee et niitten autolle ollaan kadena. Voe ristus. Tuskin on kovin moni sille muovisen näköselle rumalle halppiskärrylle. Skoda on 2000-luvun alussa huonossa pinteessä, yhtä ruma, sellasena se pysyy mun silmissä loppuun asti.

      • Jussi.

        Itämarkkinoille tarkoitettu niin muotoilua tai laatua ei saada koskaan länsimaiselle tasolle.


    • skoda-mies

      Mielestäni suurin huonon maineen aiheuttaja on kansipahvi, joka palaa.

    • So what

      Maineessa ei ole mitään vikaa, ainoa vika on tämä areena. Monikohan mollaaja on edes ajanut kertaakaan uutta Ocua ? Auto on kyllä täysin länsimainen ja yhtään Venäjällä tehtyä autoa ei maahantuoja ole tuonut Suomeen. Onhan muillakin automerkeillä Venäjällä valmistusta. Ihan sama mitä täällä puhutaan. Meillä 3 kolmas Octavia (erimerkkinenkin premium auto on aina ollut toisena autona) ei yhtään ongelmaa, DSG toimii. Naapureilla aika monella, eikäö yhdelläkään ongelmaa eli ajakaa kaikki ihan millä haluatte. Ei haittaa, kyllä tämä toinen kallis auto on kalliimaksi korjausten osalta tullut.

      • Livingstoni

        Kyllä ihan tuolla live-elämässäkin Skodalla on huono maine. Se on auto jolle nauretaan.


      • landlord

        Tuo on vähän huono merkki jos autossa pitää mainita jokin asia erikseen, joka toimii. Huomaatko yhtäläisyyttä "Ladassa toimi tänään sähköt", "Skodassa toimii DSG", "Mossessa aukesi tänään ovet normaalisti".


      • russia skodat

        Venäjältä skodat nykyään tuodaan suomeen, etkö sitä vielä tiedä?
        Skoda on täysin itäauto koska valmistus tapahtuu venäjällä.


      • lhkfjoyituddfdgd
        landlord kirjoitti:

        Tuo on vähän huono merkki jos autossa pitää mainita jokin asia erikseen, joka toimii. Huomaatko yhtäläisyyttä "Ladassa toimi tänään sähköt", "Skodassa toimii DSG", "Mossessa aukesi tänään ovet normaalisti".

        En huomaa yhtäläisyyttä. Huomaan vain vahvaa provoilua.


    • kohta ex-quattroman

      Kävin pari päivää sitten koeajamassa muutaman vuoden ikäisen Octavian. Taidan tosiaan siirtyä Audeista Skodan käyttäjäksi. Tätä ennen 10 v. A4:lla, nyt väliaikaisauto. Pari-kolme vuotta vanhan A4: hinnalla saa uuden Octavian.

      • skodasta audiin

        Minä taas teen toisinpäin ja siirryn skodasta audiin, jota kävin koeajamassa ja tuntui oikein hyvältä. Enää en skodaa osta, koska audi on paljon hienompi auto.


      • lustori pattinen
        skodasta audiin kirjoitti:

        Minä taas teen toisinpäin ja siirryn skodasta audiin, jota kävin koeajamassa ja tuntui oikein hyvältä. Enää en skodaa osta, koska audi on paljon hienompi auto.

        Made in Russia luki mun Skodan tyyppi kilvessä. Kiertoon lähti heti nyt alla uitto Mersu.


      • it-inssi
        lustori pattinen kirjoitti:

        Made in Russia luki mun Skodan tyyppi kilvessä. Kiertoon lähti heti nyt alla uitto Mersu.

        Mä vaihdoin ruostuneen BMW E39 525iA Touringin vm. -03 pari vuotta vanhaan Skoda 1.8 TSI Combi Eleganceen, enkä ole todellakaan katunut.

        ps. kuukausitulot mulla n. 5.500 euroa bruttona


      • Skodasta Fiatiin
        skodasta audiin kirjoitti:

        Minä taas teen toisinpäin ja siirryn skodasta audiin, jota kävin koeajamassa ja tuntui oikein hyvältä. Enää en skodaa osta, koska audi on paljon hienompi auto.

        Parempaanhan sitä mielellään vaihtaa. Skodan kohdalla tämä on helppoa kun huonompia vaihtoehtoja ei ole.


      • kimi.
        it-inssi kirjoitti:

        Mä vaihdoin ruostuneen BMW E39 525iA Touringin vm. -03 pari vuotta vanhaan Skoda 1.8 TSI Combi Eleganceen, enkä ole todellakaan katunut.

        ps. kuukausitulot mulla n. 5.500 euroa bruttona

        Joo, ite oon inssi myös ja Skodalla ajelen. Tää on työsuhdekärry, ja kyllähän tällä kelpaa ajella. Olishan niitä ollut muitakin vaihtoehtoja tarjolla, mutta rivimiehen pitää vaan ajatella hinta-laatusuhdetta, kun perhekin kasvaa lähiaikoina.


      • it-inssi
        Skodasta Fiatiin kirjoitti:

        Parempaanhan sitä mielellään vaihtaa. Skodan kohdalla tämä on helppoa kun huonompia vaihtoehtoja ei ole.

        Ruostunut BMW on huonompi vaihtoehto, ja tämä on OMA KOKEMUS.


      • it-inssi
        kimi. kirjoitti:

        Joo, ite oon inssi myös ja Skodalla ajelen. Tää on työsuhdekärry, ja kyllähän tällä kelpaa ajella. Olishan niitä ollut muitakin vaihtoehtoja tarjolla, mutta rivimiehen pitää vaan ajatella hinta-laatusuhdetta, kun perhekin kasvaa lähiaikoina.

        En ole minäkään päällikkö, joten täytyy valita autokin tulojen mukaan.


    • Taksiasiakas

      Siis Skodan testimenestys täytyy johtua säälistä. Skoda kamppailee eittämättä huonoimman auton tittelistä yhdessä Dacian kanssa.
      Esim. täällä Tampereella taksissa asiakkaalla on oikeus kieltäytyä nousemasta taksiin jos se on Skoda, koska asiakkaallakin on oikeus autokyytiin jos sellaisen on tilannut.
      Skodassa oleva hapankaalin haju saattaa tarttua villavaatteisiin niin tiukkaan että koko vaate on tuhottava, tämä on nyt todettu paikallisessa alioikeudessakin.
      Nyt ollaan puuhaamassa omaa taksi"tolppaa" Skodalle jos joku höyrähtää sellaisen taksiin ostamaan. Tämä sijoitetaan selkeästi syrjään muusta liikenteestä, Skodalla yrittävän taksin pitää lisäksi pitää aina asiakkaan saatavilla kokohaalari hupulla hajun siirtymisen estämiseksi asiakaan vaatteisiin.
      Kela ei korvaa Skodalla suoritettuja sairaalamatkoja ollenkaan.

      • Paksua vitsiä

        Lainaus: Kela ei korvaa Skodalla suoritettuja sairaalamatkoja ollenkaan

        ei sitten pidä paikkaansa. Tulin eräästä toimenpiteestä kotiin Octavian kyydissä, ja ihan samalla lailla maksoin vain omavastuuosuuden. Kuljettaja totesi, että hänellä oli aikanaan Mersuja, mutta sitten hän hermostui niihin ja nyt tämä on hänellä jo kolmas Skoda taksikäytössä.


      • landlord
        Paksua vitsiä kirjoitti:

        Lainaus: Kela ei korvaa Skodalla suoritettuja sairaalamatkoja ollenkaan

        ei sitten pidä paikkaansa. Tulin eräästä toimenpiteestä kotiin Octavian kyydissä, ja ihan samalla lailla maksoin vain omavastuuosuuden. Kuljettaja totesi, että hänellä oli aikanaan Mersuja, mutta sitten hän hermostui niihin ja nyt tämä on hänellä jo kolmas Skoda taksikäytössä.

        "jo kolmas Skoda taksikäytössä. "

        On vissiin päässyt vaihtamaan takuuseen kun jatkuvasti pitää vaihdella.


    • Taksin suurkäyttäjä

      Mainiota, että saa kieltäytyä skoda taksista.

      Minä ainakin haluan saada laadukasta kyytiä Mercedes-Bentzin takapenkillä.

      • landlord

        Minullekin kelpaavat PSA-merkit, Mercedes, Volvo, BMW ja Fiat. En voisi kuvitellakaan astuvani itäautoon, että pitäisi maksaa kyydistä. Nehän ovat ihan kamalia.


    • perustele nyt

      jolpi väitteesi

      • siinä taas

        prutkupöksyt oiken vaudissa ja korvan takuset vielä ihan märät.


    • törkeyden huippu

      Skodalla taksiajon harjoittaminen on pahinta ihmisten kusetusta.

      • landlord

        Voikohan siitä valittaa kuluttaja-asiamiehelle ja saada rahat takaisin? Eikös siinä palvelulupauksessa ole autokyyti? Skodahan ei silloin täytä merkkejä.


    • mersumies 100%

      Muuten 30v 190 Mersulla kyykyttää skeidat

      • EVVVK!

        So what?


    • Sokota

      Mää hommasin kanssa kisakireen kyykky Ocun.
      Paljo parempi kun vaikka puhkiruostunu Bemari.
      Ainoastaan häirittee, kun lukee kaikkialla made in Pakistan.
      Pirun hyvä silti, jos tarttee tilavaa ohutpeltistä perheautoa tai kuutoisautoa.

    • Tottajokasana3

      Skodalla ajavat taksikuskit pyytää 2x enemmän rahaa mitä normaalisti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe