Miten tulkita

Miksi näin

No, menetin hyvin rakkaan koirani tuossa muutama kuukausi sitten. Oli täyttänyt 12 pari viikkoa ennen kuolemaansa, joten oli jo iäkäs mutta ihan hyvä kuntoinen. Olin lähtenyt juuri edellisenä päivänä pois jatkamaan opintoja ja sitten seuraavana päivänä sain tietää parhaan ystäväni poismenosta.

Olen nähnyt pari kertaa unta koirastani. Ja näissä unissa koirani on aina iloinen niin kuin ennenkin ja juoksentelee kuin nuor pentu, mutta näyttää aivan sairaalta. Turkki on likainen ja mädäntynyt joistain kohdista. Edellisessä unessa koirani oli ensin kissa(jostain kumman syystä), mutta muuttui takaisin koiraksi. Turkki oli taas ihan hirveässä kunnossa ja koirani oli voipuneempi, mutta yhä iloisen näköinen. Yritin mennä eläinlääkäriin, mutten päässyt.

Samanlaisia unia olen nähnyt pieninä pätkinä. Koirani on iloinen, mutta fyysisesti sairaan näköinen.

4

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakas lautalla

      En välttämättä osaa auttaa tulkitsemisessa, mutta minä näin itse samanlaisia unia pienestä kissastani, kun se kuoli. Olin henkisesti rikki ja niitä unia jatkui niin kauan kunnes olin hyväksynyt tapahtumat kokonaan ja motivoitunut tekemään elämässä niitä asioita jotka edistivät sitä, että tulevassa olisi enemmän hyviä asioita itselleni.

      Jonkinlainen kyvyttömyys nähdä ilo aitona ja isona osana elämää tai epäusko siihen, että hyvääkin voi tapahtua. Kannattaa yrittää kohdata uusia asioita joissa tarvitsee käyttää rakkautta. Se on hyvin palkitsevaa, kun uskaltaa rakastaa paljon asioita ison menetyksen jälkeen.

    • Koira on varmasti ollut sinulle läheinen ja tieto tämän poismenosta on vaikuttanut uniisikin. Näet koiran sellaisena kuin hänet parhaimpina päivinään muistat jonka jälkeen sen turkki muuttuu silmiesi edessä inhottavaksi ja sairaan näköiseksi.

      Tämä voisi kertoa, että muistelet koiraystävääsi ja ymmärrät unessa tämän olleen sairas. Se ahdistaa ja näkyy mielessäsi sairaana ja inhottavana turkkina.

      Voisin kuitenkin ajatella, että tähän liittyisi muutakin ahdistavaa.

      Kerrot, että olit juuri koiran kuolemaa edeltävänä päivänä lähtenyt pois, etkä huomannut mitään erikoista. Tästä voisia johtua syyllisyyteen liittyvä inhottavuuden teema. Mitään suruun liittyvää unessa ei ole. Koira on iloinen ja sen jälkeen inhottava.

      Tämä voi tietysti johtua siitä, että koira oli sinulle läheinen, ja koska et havainnut siinä sairautta, ikään kuin petit sen ja tunnet syyllisyyttä.

      Elämässä voi olla muitakin tilanteita, joissa koet pettäneesi jonkun. Tällaiset ajatukset ikäänkuin herättävät muiston koirastasi. Pettämisen tunne voi syntyä esimerkiksi, jos et koe päässeesi omien vaatimuksiesi tasoiseen suoritukseen. Olet tällöin pettynyt itseesi, jälleen.

      • Miksi näin

        Tämä tuntuu järkeenkäyvältä selitykseltä. Viikkoja ja kuukausia meni siihen kuinka mietin, jos olisin tehnyt asiat toisin, koirani ehkä olisi vielä elossa.


      • Miksi näin kirjoitti:

        Tämä tuntuu järkeenkäyvältä selitykseltä. Viikkoja ja kuukausia meni siihen kuinka mietin, jos olisin tehnyt asiat toisin, koirani ehkä olisi vielä elossa.

        Koirasi ei olisi elossa, olisit tehnyt mitä tahansa. Sillä oli aikansa ja tarkoituksensa, kuten on sinullakin.

        Kaikki kokemasi on vain sinua varten.

        Elämäsi on yksi lanka olemassaolon verkossa.

        Emme ole täällä itseämme varten vaan opettaaksemme jälkeemme jääneitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe