Mikä voi enään auttaa??

VTIongelmat

Suoraansanottuna olen todella toivottomassa tilassa virtsatietulehduskierteen vuoksi. Ihan hullua mutta olen nyt kärsinyt tästä lähemmäs KOLME VUOTTA eikä oman paikkakuntani terveyskeskus aio ilmeisestikään tehdä asialle mitään, eikä kotikonstit auta. Kumppanini ei ole vaihtunut tässä välissä ja hänet on testattu ja todettu negatiiviseksi kaikista sukupuolitaudeista. Kun kierteeni alkoi myös minut testattiin ja otettiin gynekologiset tutkimukset yms varmuuden vuoksi. Kun mitään ei löydetty sain tk'sta c-vitamiinikuurin ja kehotettiin vain juomaan paljon karpalomehua ja sanottiin että se kasvaa ajan kanssa ulos. No eihän tuo auttanut. Tongin koko netin läpi löytääkseni mahdollisia kotikonsteja päästä vaivasta eroon. Join päivittäin paljon karpalomehua lopulta pisteeseen asti jolloin join varmuuden vuoksi niin pitkään kunnes alkoi oksettamaan, söin karpalotabletteja, kävin aina pissalla yhdynnän jälkeen ja pesin itseni, rasvasin itseäni, käytin ph-tasapainoista saippuaa, kokeilin pelkkää vettä, vältin sokeria mutta mikään ei auttanut. Lopulta sain päivystyksestä(mikä on toisella paikkakunnalla) estokuurin, mikä ei oikeasti kuulunut heidän toimenkuvaansa. Se tuntui jo ihmeeltä. Vihdoin jokaviikkoinen tuska saatiin kuriin. Ilmeisesti he kyllästyivät oman paikkakuntani terveyskeskuksen toimintaan kun olin päivystyksessä lähes jokaviikkoinen vakiopotilas :D.. Estokuurin loputtua kierre jatkui taas ja tk tahtoi minun käyvän uudestaan testeissä koska moni ikäiseni elää railakasta elämää joten eiväthän he minua uskoneet sanoessani ettei kumppanini ole edelleenkään vaihtunut eikä mahdollisuutta nytkään taudeille pitäisi olla (ihan ymmärrettävää kaipa). Testien ollessa edelleen negatiivisia he sanoivat, että varaavat minulle ajan virtsateiden ultraääneen jotta voidaan tietää onko vika rakenteissani. Tosin sinä tapauksessa ongelman olisi pitänyt ilmaantua jo lapsena. Tästä on jo puoli vuotta eikä lähetettä ole kuulunut. Alkaa turhauttaa jo niin paljon, että tuntuu kuin tk vain kierittäisi minua edestakas uudelleen ja uudelleen siltikään koskaan myöntämättä estokuuria. Voin melkein jo arvata mitä saan vastaukseksi ensi kerralla kun otan heidän kanssaan puheeksi estokuurin. Miten he voivat edelleen kieltäytyä antamasta sitä, kun viimeksikin se piti ongelman poissa? Ei kai kukaan vapaaehtoisesti ilman syytä vetele jotain estokuuria.. Olen kuitenkin pistänyt merkille, että usein nykyään (huom. ei aina, lopulta se kuitenkin iskee vaikka ei yhdyntää olisikaan hetkeen ollut) virtsatietulehdus iskee juuri yhdynnän jälkeen huolimatta siitä olenko peseytynyt ja käynyt vessassa heti sen jälkeen. Tottakai tämä vaikuttaa parisuhde-elämääni sillä luonnollisestikaan ei paljon huvita harrastella kun 80% varmuudella voi sanoa tulevansa kipeeksi sen jälkeen ja saa taas ravata päivystyksessä. Mitä voin enään tehdä tässä tilanteessa? Tulisiko minun kääntyä vain päivystyksen puoleen jos he auttaisivat minua uudelleen? Kai heillä kuitenkin näkyy edelleen tietokannassa kuinka usein olen siellä tämän vuoksi ravannut. Oikeasti olen vajonnut tämän kanssa jo niin alas, että säästelen virtsatietulehdus antibiootteja aina muutaman tablettia tulevan tulehduksen varalta sellaisesta muutaman päivän kuurista. Siis niistä normaaleista vti-antibioottikuurilääkkeistä vaikka tiedän että niin ei saisi tehdä, en vain enään nää muuta vaihtoehtoa. Ei ole kovin mukavaa jatkuvasti odottaa päivystyksessäkään montaa tuntia. Onko kenelläkään enään mitään neuvoa? Toivottavasti tekstistä sai edes selkoa, sen verran turhautuneessa tilassa koko tekstin kirjoitin. :D

4

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

      Oletko minkä ikäinen. Itse olen vaihdevuodet ohittanut, vaiva on muuten ihan samanlainen. Yhdynnän jälkeen uusii. Oletko tarkastuttanut hiivatulehduksen?
      Ei kummallakaan ole mitään tauteja. Minulle on auttanut vähän emättimeen laitettava ovestin voide, se sisältää estrogeenia, syön hormoneja myös tabletteina joten limakalvot ovat kunnossa. Hätäpäissäni ostin hiivatulehdukseen tarkoitettua emätinvoidetta, koemielessä laiton sitä emättimeen yhdynnän jälkeen, kuvittelinkohan vain, mutta se kerta taisi mennä ilman virtsatietulehdusta.
      Otan osaa, tiedän mikä tuska ja vaiva asiasta on. Ennen estolääkityksen sai helposti, nykyisin ei kaikki lääkärit suostu kirjoittamaan reseptiä. Kysin terkkarilta, silloin sanottiin että jos on kolme kertaa peräkkäin lyhyen ajan kuluessa virtsasta löytynyt bakteereja saa estokuurin. Gynekologini sanoi että ei kirjoita missään olosuhteissa.

      • ........

        Pausanol on halvempi ja ainakin yhtä tehokas kuin Ovestin.
        Tarkoitin kirjoittaa Pausanol, tuli ajatusvirhe.


    • pissi-liritin

      Hei. Itselläni oli sinun iässäsi eli nuorena :) useita vti peräkkäin -muistaakseni 6 ja sanoin että nyt riittää! Sain estokuurin ja käytin ihan apteekin käsikauppalääkettä Pausanol voidetta limakalvoille ja emättimeen koska e-pillerit saivat likalvoni kuiviksi.Ja otin kunnon b-vitamiinikuurin Neorobion fortea 1x3 /kk ja sitten vaan 1 tbl/pvä jatkoon. C-vitamiinia 1000-1500mg pvä. Toivottavasti tästä edes jotain apua-

    • pisulissu

      Mä olen kamppaillut tän ongelman kanssa 36 vuotta, kaksi vuotiaasta lähtien. Useita kertoja vuodessa... lapsena mulle tehtiin sairaalassa monia tutkimuksia, joista katetrointi ilman puudutusta oli aiheuttanut kipushokin ja jonkin asteisen trauman virtsanpidätykseenkin vielä. Onneksi sitä olen saanut itse hoidettua treenaamalla lihaksia.
      Mulla todettiin ultrassa rakenteellinen vika virtsaputkessa ja siksi kaikki pöpöt nappaa heti kiinni.
      Ekan estokuurin sain vasta n. kuusi vuotta sitten, ensimmäiset kaksi kuuria olivat 3 kk:n mittaiset ja nyt viime syksynä sain puolen vuoden kuurin.
      Tosin en tiedä kuinka sekään nyt oikein toimii kun seksin jälkeen tulee aina se inhottava tunne et kirvelee ja pissattaa koko ajan.
      Tähän kun yhdistetään vielä rakon yliaktiivisuus, niin on aika buenot olot välillä...
      Ja kun ikää tulee niin nää hommat ei ainakaan katoa, päinvastoin.
      Tällä hetkellä siis puolen vuoden estolääkitysantibiootti ja virtsarakkoa rauhoittava lääkitys. Ei vaan kiinnostaisi lääkkeitä napsia noin paljoa.

      Hitto kun joku kehittäis jonkun ratkaisun tähän hommaan!
      Hermot menee kun lääkäritkään ei ymmärrä tätä olotilaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe