Kilometrit

hiihtäjä hämeestä

paljonko ootte hiihtäny tänä talvena?
itse VAIN 932 km, hävettää :(

23

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiihtelijä

      Mitä hävettävää siinä on. Minua ei aikaan hävetä yhtään vähäiset hiihtokilometrit varsinkaan kun ei ole lunta maassa. Ihme touhua kun kilpaillaan ketä saa eniten kilometrejä ja ollaan vaikka kipeenä ladulla.

    • 95%sesti

      no esninnäkin luisteluhiihto tasamaalla voi verrata puolt vähempään pertsaan. sitten on vielä mäkisessä maastossa hiihto esim ounasvaara. lisäksi tasatyöntö joka helpoin pertsa tasamaalla. pertsa ja luistelu ei oo oikeeta hiihto mutiskaa vain. its hiihdän pertsaa vaihtelevassa maastossa.

    • Hmmm....

      Minustakin on typerää keräämällä kerätä kilometrejä, koska kilometrimäärät eivät ole vertailukelpoisia. Järkevämpää on pyrkiä hyvään kuntoon ja/tai ylläpitää sitä. Toki tällainen talvi on painajainen, jos tykkää hiihtää. Siitä ei pääse yli eikä ympäri.

      Kuten mainittua, ei ole järkevää kilpailla muiden kanssa kilometrien määrässä. Ilmoittautukaa mieluummin porukalla johonkin massahiihtoon ensi talvena (jos lunta on paremmin), ja katsokaa siellä kuka on ensimmäisenä maalissa.

    • Einari Pitopohja

      Niin vähän on päässyt ladulle ettei ole ele tullut kilometrejä laskettua - todin juoksukilometrejä ja kuntosalitreenejä on tullut ehkä enemmän kuin koskaan aiemmin. Toivottavasti näin ollen tossu on kevyt kesän puolimaratonilla/-eilla..??

    • hiihtäjä hämeestä

      juu toki tärkeintä on se kunto viis kilometreistä.

    • onneksi olkoon

      Tonni hiekalla, kivikossa ja purulla on todella kunnioitettava saavutus.

      • Umpihankeen

        Tuommoisessa ääliössä, joka mukamas vähättelemällä yrittää mainostaa saavutuksiaan, ei ole mitään kunnioittamista.
        Ja toisekseen, jos joku ilmoittaa hiihtäneensä 932km, se ei voi pitää paikkaansa. ei kilometrejä pysty noin tarkkaan mittaamaan.
        Eikä kilometrien ynnäämisessä muutenkaan ole järkeä eikä varsinkaan niillä kehumisella.


      • loisku
        Umpihankeen kirjoitti:

        Tuommoisessa ääliössä, joka mukamas vähättelemällä yrittää mainostaa saavutuksiaan, ei ole mitään kunnioittamista.
        Ja toisekseen, jos joku ilmoittaa hiihtäneensä 932km, se ei voi pitää paikkaansa. ei kilometrejä pysty noin tarkkaan mittaamaan.
        Eikä kilometrien ynnäämisessä muutenkaan ole järkeä eikä varsinkaan niillä kehumisella.

        Kyllä voi. Uusimmissa Viperin suksissa on Sellanen mittari jolla voi laskea matkaa


      • Endomondo52
        Umpihankeen kirjoitti:

        Tuommoisessa ääliössä, joka mukamas vähättelemällä yrittää mainostaa saavutuksiaan, ei ole mitään kunnioittamista.
        Ja toisekseen, jos joku ilmoittaa hiihtäneensä 932km, se ei voi pitää paikkaansa. ei kilometrejä pysty noin tarkkaan mittaamaan.
        Eikä kilometrien ynnäämisessä muutenkaan ole järkeä eikä varsinkaan niillä kehumisella.

        GPS on keksitty.


      • Nojoo...
        Endomondo52 kirjoitti:

        GPS on keksitty.

        Narsistin laite. Tosihiihtäjä nautiskelee ja rakentaa kuntoa, eikä tuijota kilometrejä.


    • hiihtäjä hämeestä

      Keskustelun aiheena oli kuinka paljon kukin on hiihtänyt talven aikana. Ei se kuinka turhaa on laskea niitä. Kuittauksena nimimerkile umpihankeen että kyllä kilometrilukuni on laskettu oikein koska pistän mieleeni montako kierrosta olen hiihtänyt jotakin lenkkiä ja kun tiedän lenkin pituuden voin laskea matkan sadan metrin tarkkuudella.

      • Umpihankeen

        No sori vaan, kun itse hiihtelen umpihankia eikä kukaan käy jälkiä mittaamassa ja tuiskukin ne peittää vähän väliä, niin enpä osannut ajatella, että joku tahkoaa pelkästään tuota kierroslukuhiihtoa.
        Tuleehan sitä toki joskus omaa latua hiihdettyä toisenakin päivänä ja osuupa kerran pari talvessa jonkun muunkin suksenjäljet samaan suuntaan, mutta en niitä koko päivää seuraile.
        Muutenkin olen kehittymätön suksimies, mittareita en käytä, ajan katson auringosta tai sen puutteesta ja energiankulutuksen puurokattilasta.


      • Golf viheriöltä
        Umpihankeen kirjoitti:

        No sori vaan, kun itse hiihtelen umpihankia eikä kukaan käy jälkiä mittaamassa ja tuiskukin ne peittää vähän väliä, niin enpä osannut ajatella, että joku tahkoaa pelkästään tuota kierroslukuhiihtoa.
        Tuleehan sitä toki joskus omaa latua hiihdettyä toisenakin päivänä ja osuupa kerran pari talvessa jonkun muunkin suksenjäljet samaan suuntaan, mutta en niitä koko päivää seuraile.
        Muutenkin olen kehittymätön suksimies, mittareita en käytä, ajan katson auringosta tai sen puutteesta ja energiankulutuksen puurokattilasta.

        Etelä suomessa tota lunta ja sumuista kesitalvea on piisannut vieläkö suksista on muuta jäljellä kun siteet?


      • Laji on tärkein
        Golf viheriöltä kirjoitti:

        Etelä suomessa tota lunta ja sumuista kesitalvea on piisannut vieläkö suksista on muuta jäljellä kun siteet?

        Sukset ovat kulutustavaraa. Niitä saa kaupasta uusia, jos kuluvat loppuun.


    • tre nääs

      Luonnonlumella noin 350 ja tykkilumella 500 kauppi.

    • Janne (alkuperäinen)

      Moi!
      Hiihtotalvi oli kieltämättä vaikea ja ankara hiihtäjälle ja latumestarillekin. Itse olin vieläpä luvannut osallistua Vierumäki24h-hiihtoon 4hlön joukkueella ja ilmoittautunut Vasaloppettiin. Latuselle oli siis päästävä, jos halusi henkissä selvitä ;)

      Joulukuussa pääsin Äkäslompoilemaan yhteensä 2.5vkoa. Sysmässä 1,1km tykkilatu oli hiihdettävissä koko talven ensipakkasista eiliseen asti, mutta niin lyhyttä lenkkiä eivät kärpän hermoni antaneet lykkiä. Siksipä hiihdin lenkkini pääosin Päijänteen jäällä itsetehdyllä lenkillä otsalamppu päässä työpäivien jälkeen iltaisin. Pari vkoa helmikuussa oli jäälenkilläni myls konelatu.

      Massahiihtotapahtumat suoritin onnistuneesti läpi, ilman sen kummempaa menestymistä tai edes etukäteiskuvitelmaa siihen.

      5.12.13 - 2.3.14 välisenä aikana sain hiihdettyä hiukan yli 100h, joka minun PK-lenkkivauhdillani on n. 1200-1350km. Muuta oheisliikuntaa, kuten kuntosalia ja säbää oli lisäksi n.30h.

      Olin olosuhteisiin nähden talveeni hyvin tyytyväinen.

    • hiihtomies'

      47,5 km. Yksi lenkki metsäladulla ennen joulua, loput jäällä tuossa tammi-helmikuun vaihteessa. Viime talvena hiihdin 1340 km. Eivät ole talvet samanlaisia.

      Vastaavasti pyörällä on tullut mentyä jo toista sataa kilometriä. Normaalisti pyöräilykausi alkaa noin huhtikuun puolivälissä.

    • Erkki Metsola

      Itse olen hiihtänyt vain 43 km. Normitalvena 1000-1500 km. Nyt täällä Vaajakoskella olisi vielä latu, mutta demarit siellä jo kyllä kävelee kurasilla kengillä koiriensa kanssa.

      Ja tuosta matkan mittaamisesta. Kyllä näillä urheilukepseillä ihan 99 %:n tarkkuuteen pääsee.

      • kepsit ja kepsit

        Juuri tänään kertoi radio suomen juontaja hiihtäneensä lapissa 25 kilometrin lenkin ja se kepsi näytti 42 kilometriä.


      • keltainenreikähangel
        kepsit ja kepsit kirjoitti:

        Juuri tänään kertoi radio suomen juontaja hiihtäneensä lapissa 25 kilometrin lenkin ja se kepsi näytti 42 kilometriä.

        Eipä ole kerta eikä kaksi, kun gps riemastuu ja saattaa näyttää vain 2 metristä 2 miljardiin metriin.


    • Hmmm....

      Eihän siinä mitään, jos joku kerää kilometrit ylös ja vielä metritkin. Eihän se kerääminen turhaa ole, jos se motivoi liikkumaan suksilla.

      Mutta on hupaisaa lukea netissä, kun joku kertoo hiihtäneensä 493,671 km talven aikana, koska muille tuo lukema ei oikeastaan kerro yhtikäs mitään. Noh, tosi paljon muutakin turhaa jaetaan netissä.

    • Skatte Sakte

      KAHDEKSANSATAANELJÄKYMMENTÄKILOMETRIÄ Siinä saalis tälle talvelle 11.04.14 loppui hiihto,paikka Hämeenlinna.

    • Cityman499

      Tulee näistä kilometreistä mieleen pari tosi tarinaa. Kaverini oli viikon Ylläksellä ja hiihti sinä aikana 430 km. Menin sinne viikon jälessä ja yritin rikkoa tuon. Viimeiseksi hiihtopäiväksi tuli surkea keli ja käynti Äkäsmyllyllä kesti iäisyyden. Mutta kilometrejä kertyi tasan 432. Se oli kaverille paha paikka. Toisella kertaa olin viikon Peurakaltion kämpällä. Siellä oli ollut jo viikon eräs hiihtoniilo Espoosta. Hän hiihti 2 viikon aikana 1200 km ! Kävi päivän mittaan kolmasti ladulla, viimeiset lenkit teki illalla, kun ladut olivat kovat ja liukkaat. Ja välillä tankkasi ja lepäsi. Ja etsi aina helpoimmat reitit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe