onko tämä taktikointi oikeasti mahdollista??

12314516126

opiskelen tällä hetkellä shksi tampereella ihan alussa ja haluaisin kätilöksi koska se on aina ollut ykköstoiveeni. pisteeni eivät kuitenkaan ole vielä ainakaan riittäneet edes pääsykokeisiin mutta nyt yo kokeen korotuksen jälkeen tilanne näyttää paremmalta mutta taso kätilöksi tunnetusti on jäätävä joten hyvä ei riitä. tavallisen hakemisen lisäksi on nyt keksittävä muuta ja kouluni opon mukaan yksi hyvä vaihtoehto olisi esim hakea ykkösenä edelleen kouluuni kätilöksi mutta jos pisteet eivät riitäkään kokeeseen, hakisin toisena sairaanhoitajaksi (vaikka jo alaa opiskelen?) esim seinäjoelle tms minne pääsee varmasti pääsykokeisiin pisteilläni ja sieltä sitten vetäisen hyvät pisteet ja hakukone katsoo että riittävän hyvillä pisteilläni menen tietysti ekaan vaihtoehtoon eli tampereelle kätilöksi. ei taktikoinnissa mitään vikaa ole mutta se että minulla on jo sh opiskelupaikka ja haen shksi, kuulostaa oudolta?? kivalta tietysti minun kannalta :D joku nyt tietysti vittuilee että jos en pääse kätilöksi niin kannattaisi vaan hyväksyä asia ja antaa olla mutta minä kuitenkin koen sinne sopivani vaikken kympin oppilas olekaan, mielestäni siinä työssä ei kuitenkaan yo arvosanoilla työskennellä.
ovatko muut siis tehneet näin? tiedän että se, että pääsee kakkosvaihtoehdon pääsykokeisiin ja siitä saa pisteet joilla pääsee ykkösvaihtoehtoonsa, on normaalia, mutta että minulla jo kyseinen tutkinto on aluilla, kuulostaa hassulta. eihän sitä tarvitse kertoa mutta voiko se näkyä jossain?? mikä syy heillä tosin olisi selvittää kaikkien taustat..? tietysti hassua keksiä syitä mitä olen tehnyt viime vuodet jos he sitä kysyvät ja en pidä valehtelemisesta :D
haluaisin kovasti kätilöksi ja pisteeni ovat ihan hilkulla (tiedän myös että vaikka pääsisin kymmenen kertaa pääsykokeisiin en välttämättä tule valituksi mutta haluaisin edes mahdollisuuden) ja epäilen etten pääse tänäkään vuonna edes pääsykokeisiin näyttämään taitojani. shksi kun on paljon helpompi päästä. toivon siis neuvoa ja vittuilijoille voin sanoa että juu juu tiedetään.

25

564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+5

      Kirjoituksesi on tosi outo. Kätilöksi valitaan sairaanhoitajan tutkinnon suorittaneita. Suoritat siis ensin sen, ja sitten kaksi vuotta kätilöksi.
      Ensin opettele kirjoittamaan. Lauseita jaksotetaan, aloitetaan ne isolla kirjaimella ja lavertelu pois.
      En vittuile.

    • 123124444

      EN TULLUT TÄNNE ÄIDINKIELEN OHJEITA KYSYMÄÄN jos vammainen et ymmärrä tekstiäni niin voi vittu ei kiinnosta. tiedän KAIKEN sh kätilö opintojen samanlaisuudesta jne mutta en tästä taktikoinnista . VITTU

      ja ihan vaan, miksi lukisin itseni ensin shksi jos minulla on mahdollisuus päästä kätilöksi tätä reittiä??? siinä tulee "turhaa" opiskelua ja esim lainaa.

      • 23444

        sitäpaitsi koulussani tuota kätilöksi erikoistumista shsta ei ole kuin ehkä kerran viidessä vuodessa joten ei ole mitään varsmuutta että valmistuisin piiiitkään aikaan tuollaisesta vaihtoehdosta. tämä normaali klö haku on kuitenkin kerran vuodessa.


      • no huh huh

        Huh-huh! Toivottavasti en koskaan joudu käsiisi sen enempää synnyttäjänä kuin muutenkaan hoidon tarpeessa olevana. VITTU!


    • 1233333

      voi voi kun netissähän tunnetusti jokaisen oikea minä vasta tuleekin esiin, ammattiminästä puhumattakaan! itsetunto ongelmaista roskasakkia kaikki provot, vittuilijat ja varsinkin tällaiset kuin minä! toivon myös etten koskaan missään tulevassa ammatissani tule joutuman tekemisiin ihmisten kanssa ettivät he vaan esim synnytyssalissakin vain korjaa puhumisiakin kun olisi oikeitakin ongelmia! HALOO TODELLISUUDEN TAJUSI ON KULTAKALAN LUOKKAA!
      ENKAI MINÄ OIKEASTI OLE TÄLLAINEN KOSKA EI MINULLE KUKAAN OIKEASTI NÄIN VASTAISI PÄIN NAAMAA ETTÄ "OPETTELE PUHUMAAN" jos kysyn jotain. huoh. "kylläpäs oli ILKEÄ kolaus tuo kommentti".
      olen vaan niin vitun kyllästynyt tähän palstaan ja ensimmäinen vastaaja oli vitun viimeinen tikki kun ei voi vastat kysymykseeni kun ei asiasta mitään tiedä ja tulee pätemään kätilön koulutuksesta kuin mikäkin allah kun kysyn ihan muuta. ja sanotaan kirjoittamisestani, tiedän että olin "hieman" vaikea mutta asia on myös vaikea joten en sitä nyt paremmin osannut selittää vaikka olisin äidinkielen maisteri.

      • tsottsot

        Trolli.

        Siltä pieneltä varalta, ettet olisi: Mikäli haluat asiallisia vastauksia, opettele kommunikoimaan asiallisesti. Tekstistäsi ei tajua mitään


    • semmosta.

      Hyvä keskustelu, taas kerran.

      Faktahan on se että Tampereelle on aivan julmetun hankala päästä opiskelemaan terveysalaa, oli valintasi mikä vain. Hakijamäärät ja taso ovat järkyttävän kovia. Yleensä useammat hakee Tampereelle ja pääsee samalla soveltuvuustestillä sitten jonnekkin pienemmän paikkakunnan ammattikorkeakouluun (esim. kuopio)
      Tampereella on nimittäin vaikeampi soveltuvuuskoe kuin esim. Kuopiossa.

      Ja soveltuvuustestit on samat haetpa kätilöksi tai sh:ksi. Yo arvosanoillasi ei ole enää soveltuvuustetissa mitään virkaa. Niistä on vaan hyötyä siinä että pääsetkö soveltuvuustestiin ja saa 30 pistettä lopputuloksiin riippuen koulumenestyksestä.

      Koulumenestys 30 pistettä
      Ensimmäinen hakutoive 5 pistettä
      Valintakoe 65 pistettä
      Yhteensä 100 pistettä

      ja viimesyksynä aloittaneiden alin pistemäärä millä pääsi soveltuvuustesteihin oli 31,00....

      • Tamkin tasosta???

        Onko Tampereelle vaikea päästä??? Ainakaan Tamkin valintakokeeseen ei tarvitse opiskella etukäteen kirjoja, toisin kuin esim. Metropoliaan! Valintakoepäivä menee niin, että kirjoitat kotona itsestäsi helpon ennakkolomakkeen ja tuot sen mukanasi. Tulet aamulla ajoissa paikalle pääsykokeeseen. Teet annetut tehtävät ja käyt psykologin haastattelussa. Menet kotiin.

        On vaikea sanoa, mikä on Tamkin terveysalalle hakevien ja hyväksyttyjen opiskelijoiden taso muihin Suomen ammattikorkeakouluihin verrattuna? Onkohan tästä edes tutkittua ja luotettavaa tietoa olemassa?

        Opintojen keskeytymisprosentti on Tamkissa korkea. Iso osa terveysalan opiskelijoista hakee lääketieteelliseen ja muihin yliopiston tiedekuntiin.


    • huonoaloittaja

      juu minulla on tulossa 30-33p. ihmettelenpä vaan oponi ohjetta hakea shksi pikkukaupunkiin päästen sitä kautta tampereelle kätilöksi vaikka shksi jo opiskelen. Pisteeni tiedän myös juuri ja juuri riittävän tampereelle kätilön pääsykokeisiin ja oikeastaan kaikkialle shksi, joten nyt ilmeisesti pitää taktikoida opon ohjeiden mukaan ja hakea esim hämeenlinnaan shksi ja pyrkiä saamaan se n. 90p jolla pääsen kätilöksikin. voi pee miten vaikeaa taas tämä. kun omaan kouluuni pääsin aikanaan niin sain 85 pistettä joten nyt tuo 5p pitää jostain repiä...

      osaako kukaan vastata siihen osioon kysymyksestäni että miten on mahdollista hakea shksi toiselle paikkakunnalle ilman että se tulee ilmi? tähän asti kun olen hakenut olen ajatellut sen olevan minun vahvuus, nyt se pitääkin piilottaa.

      • ap77777

        ja tietysti tuohon 30-33 sisältyy tuo 5p jo =)


      • Olet paras aloittaja

        Voit hakea samalle alalle vasta sitten, jos ensin keskeytät opintosi. Eli oikeasti sun pitää ensin virallisesti erota koulusta.

        Onhan siinä tosi pieni riski, ettet sittenkään pääse kätilöksi.

        Varmasti kuitenkin pääset uudelleen takaisin hoitajaksi, jos jo alun perinkin sait 85 pistettä ja nyt olet lisäksi opiskellut alaakin. Tietysti olet oppinut nyt enemmän ja saat enemmän pisteitä kuin alun perin. Eli laitat ykköseksi Tampereen kätilötyön ja kakkoseksi Tampereen sairaanhoitajakoulutuksen.

        Jos kävisi niin, ettet pääse haussa kumpaankaan, mikä on aika teoreettinen vaihtoehto ja käytännössä mahdotonta, niin koulu varmasti kuitenkin ottaa sut takaisin entiseen ryhmään harkinnanvaraisilla perusteilla.

        Itse otin viime vuonna riskin ja erosin Metropolian tietoliikennetekniikasta ja hain autoinsinööriksi. Pääsin kirkkasti sisään, jonkunhan on oltava haussa se paras ja saatava ykkössija, se olin nyt minä. Ehkä ensi kerralla Tamkissa se olet sinä. Nyt siis vaan eroilmoitusta tekemään!


    • aloittajanen

      hei kiitos tiedosta! tänään laitoin erolaput menemään, toivottavasti nappaa sitten edes toiseen niinkuin lupailit! itsekin mietin että kyllä varmasti pääsen takaisin jollain keinolla, olenhan alaa jo opiskellutkin hetken niin varmasti ymmärtävät ja niinkuin sanoit, olen paras enkä epäile tuoda asiaa esille. näyryys ja järjenkäyttö ovat mielestäni heikkouksiani. samoin nettikäyttäytyminen tuo oikean luonteeni jotenkin kummasti esiin ja paranen entisestään. olenhan vähintäänkin jälkeenjäänyt häirikkö jos en muuta kun tällaisia kysyn. onneksi juuri ehdin ennen hakua vielä eroamaan minulle aivan väärästä alasta, en halua joutua noloon tilanteeseen pääsykokeissa, joihin onneksi varmasti tämän keskutelun avulla ainakin pääsen. KIITOS JÄLLEEN SUOMI24 KIITOS. vittu

      • AMKissa töissä

        Samalle alalle hakeminen ei edellytä hakuvaiheessa eroamista. Vasta sitten kun paikka on saatu kannattaa erota. Voit pitää vaikka molemmat paikat ja olla toisesta poissaolevana. Kannattaisi kysyä hakutoimistosta tai omalta opintosihteeriltään niin voisi saada oikeata tietoa. Ja se, että hakee toiseen koulutusohjelmaan ja luulee pääsevänsä ekan toiveen kouluun on ihan väärä tieto. Jos pääset tokaan hakutoiveeseen, voit jäädä jonottamaan ekan hakutoiveeseen paikkaa. Se ei välttämättä koskaan aukea. Toivottavasti et tosissaan eronnut... Meni ainoa paikkasi.


      • Ihankototta :-)
        AMKissa töissä kirjoitti:

        Samalle alalle hakeminen ei edellytä hakuvaiheessa eroamista. Vasta sitten kun paikka on saatu kannattaa erota. Voit pitää vaikka molemmat paikat ja olla toisesta poissaolevana. Kannattaisi kysyä hakutoimistosta tai omalta opintosihteeriltään niin voisi saada oikeata tietoa. Ja se, että hakee toiseen koulutusohjelmaan ja luulee pääsevänsä ekan toiveen kouluun on ihan väärä tieto. Jos pääset tokaan hakutoiveeseen, voit jäädä jonottamaan ekan hakutoiveeseen paikkaa. Se ei välttämättä koskaan aukea. Toivottavasti et tosissaan eronnut... Meni ainoa paikkasi.

        Ootko vähän tosikko ...


      • Amkissa opettajana
        AMKissa töissä kirjoitti:

        Samalle alalle hakeminen ei edellytä hakuvaiheessa eroamista. Vasta sitten kun paikka on saatu kannattaa erota. Voit pitää vaikka molemmat paikat ja olla toisesta poissaolevana. Kannattaisi kysyä hakutoimistosta tai omalta opintosihteeriltään niin voisi saada oikeata tietoa. Ja se, että hakee toiseen koulutusohjelmaan ja luulee pääsevänsä ekan toiveen kouluun on ihan väärä tieto. Jos pääset tokaan hakutoiveeseen, voit jäädä jonottamaan ekan hakutoiveeseen paikkaa. Se ei välttämättä koskaan aukea. Toivottavasti et tosissaan eronnut... Meni ainoa paikkasi.

        Kyllä minusta tässä tapauksessa olisi paras ratkaisu laittaa ensin eropaperit ja päästä sitten uuteen koulutukseen ikään kuin puhtaalta pöydältä. Opettajat ovat vuoden kuluessa varmasti jo huomanneet että kyseessä on poikkeuksellisen hyvä yksilö, joten viimeistään pääsykokeen haastattelu osio tuo sitten tarvittavat oikeudenmukaiset pisteet.

        Opintotoimiston ohjeet eivät välttämättä aina ole ne parhaat. Kuuntele opettajia.


    • hehhehh

      miksi sitten eri koulujen sivuilla lukee tuosta valintakoeyhteistyöstä ja on listattuna ne koulutusohjelmat jotka tekevät missäkin koulussa valintakoeyhteistyötä eli sama koe hyväksytään samaan koulutusohjelmaan eri kouluissa?? ja oponi kertoi (eli olen puhunut myös ammattilaiselle) että hän tietää monia ensihoidon opiskelijoita jotka ovat päässeet ensihoidon ko. siten, että ovat hakeneet 2. sairaanhoitajaksi ja päässeet niillä pisteillä ykkösvaihtoehtoonsa ensihoitajaksi, minne ei niin helposti pääse pääsykokeisiin. ja häntä nauratti se, kun ensihoitajiltahan vaaditaan kuntotesti, niin sitä ei tällä systeemillä joudu kukaan oikeasti tekemään, kun tuota reittiä tulevat ja siksi koulumme poisti ensihoitajien kuntotestit. eli kyllä ainakin tällä alalla voi hakea eri koulutusohjelmiin eri puolille suomea ja päästä sitä kautta ykkösvaihtoehtoonsa sisälle, JOS VAAN PISTEET RIITTÄVÄT YKKÖSVAIHTOEHDON PÄÄSYKRITEEREIHIN. enkä ole varmasti ainoa jolla jää unelmien koulutuksen pääsykokeisiin pääseminen parista pisteestä uupumaan, mutten halua vain luovuttaa, vaan haen sitten tällä keinolla. eli suoritan lähes saman pääsykokeen mutta eri koulussa, hieman eri linjalle mutta samalle alalle, ja jos saan tre:n kätilöiltä vaadittavan pistemäärän, pääsen kätilöksi kun olen sinne kerran hakenut ensisijaisesti. jos en pääse niin ei voi mitään, jatkan sh opintojani täällä.

      ja kysymykseni koski sitä miten voin hakea samaan koulutusohjelmaan mitä jo opiskelen, vastasit jos siihen kiitos. sen kuitenkin tiedän että voin päästä toisen sijan koulutusohjelman pääsykokeiden perusteella ykkösvaihtoehtooni, jos kyse on samasta alasta ja kouluilla on tuo valintakoeyhteistyö. näin taktikoivat monet mutta minulla kyse oli siitä että opiskelen jo alaa mikä on hieman outoa. mitään jonotusta tuskin tarvitsen jos pisteeni yksinkertaisesti riittävät sairaanhoitajan pääsykokeiden perusteela myös kätilöksi, niin sinne minut laitetaan koska saman pääsykokeen olen suorittanut, en vaan päässyt suorittamaan sitä juuri kyseisee kouluun mutta olen soveltuva alalle jos hamk niin päättää.
      ja en oikeasti eronnut, sen verran on minulla omaa järkeä etten jätä elämääni suomi24 varaan. =)

    • kaikin puolin

      Pelottava ihminen.

    • 23+2

      On hyvin kummallista, että tällainen ihminen on päässyt sairaanhoitajaksi opiskelemaan, joten toivottavasti tämä sekopää ei pääse kätilöksi.
      Ja ei se päässyt sairaanhoitajaksikaan. Unta näki.
      Onneksi näitä ei tarvitse lukea, vinksahtaneiden viestejä.

    • Kätilö 40

      Ei pääse eikä tule työskentelemään tuolla mielenlaadulla yhtä päivää pidempään terveydenhuollon alalla.

    • kaksi kersaa tehnyt

      Miksi ihmeessä aloittaja edes haluaa kätilöksi? Kätilön työ on perähuuhteluita, emättimen kaivamista, välilihan ompelua ja nännien venytystä. Istukoiden punnitusta ja napanuorien sitomista. Mitään niin ihmisläheistä työtä ei ole keksitty.

      • todellakin1211

        Eli kätilön työ on ihan per seestä.


    • ewrwbe

      jos suomi24lla punnitsette ihmisarvon, olisitte jo hirressä.

    • 675376

      ja kyllä, olen tosikko koska otan tämän asian tosissani, tämä on minulle tärkeää! ja en ehkä osaa käyttäytyä netissä mutta oikeassa elämässä tulen ihmisten kanssa toimeen. en ole koskaan joutunut tosi elämässä kinastelemaan tällaisista asiallisista asioista ja jos joskus vaikka sitten työni kautta joudunkin, on se eriasia kuin kasvoton paskanjauhanta täällä. en minä kotonakaan kuumeessa olevaa miestänikään hoida niinkuin töissä asiakkaita mutta se ei kerrokaan mitään työskentelystäni. en väitä olevani mahtava hoitaja mutta hyvä kuitenkin sitten kun sinne asti pääsen. ja se että pidän puoliani ja menetän hermoni suomi24ssa koska olen niin kyllästynyt tähän paikkaan.... huoh.. lupaan teille että jos käyttäydyn samallalailla tulevassa työssäni niin menen pomolle sanomaan hyvästit. kamalia asiakkaita on hieman helpompi käsitellä päin naamaa kun heille voi selittää asiat kunnolla eivätkä ihmiset sekoile samallalailla kuin täällä ja en joudu yksin kuuntelemaan kaikkea paskaa.

      onneksi on potilasasiamies sitten turvaamassa potilaita jos minulla kuuppa sekoaa.. pari vittu ja prkl sanaa netissä tuskin leimaa minun hoitajuuttani. ja olenhan minä hemmetin huumorintajuinen niinkuin sanoin, hehheh. olen kuitenkin ihminen joka ei ymmärrä vittuilua, ironiaa, suomi24 ihmeellisyyttä ja muuta hauskaa piilovittuilua asiallisessa keskustelussa ja asiallisesti aloitetussa asiassa. halusin tämän keskustelun takaisin raiteilleen kun minun haukkuminen nyt meni vähän ohi aiheen, aiheen josta en ajatellut vitsiä tulevan ja kuten sanoin etukäteen vittu en jaksa vittuilua nyt.. kyllä sitten vähintään tosiaan sielä työelmässä huomaan jos en sovi alalle, tähän asti olen kuitenkin sopinut. tai sitten olen vaan se paskahoitaja jota kaikki vihaavat ja niitähän riittää onneksi sitten muitakin. vai nytkö yhtäkkiä kaikkien mielestä hoitajat ovatkin niin täydellisiä mutta kun omasta hoidon laadusta puhutaan niin mikään ei kelpaa.?


      ja miksi minun ammatillisuus on ainoa mihin täällä puututaan, minulle amkissa töissä oleva jauhaa ties mistä jonotussysteemeistä ja ei tiedä valintakoeyhteistyöstä, siinä on myös surkea työntekijä.


      olen varmasti huono hoitaja tämän keskustelun perusteella, onneksi se ei ole ainoa joka minut määrittelee. siinä auttavat myös itse koulutus, työntekijät asiakkaat ja oma järki ja reflektointi. joten jos joku haluaa tulla päin naamaa kauhistelemaan minua niin siitä vaan, voin vannoa ettei teillä oikeasti ole hajuakaan millainen olen oikeasti, tämä suomi24 ei ole oikeaa elämää uskokaa tai älkää jos joskus sieltä penkistä nousisitte hikoilemasta..

    • 12+2

      ...hui...

    • Opevain

      Hei, hakeudu hoitoon ystävä kallis. Hoitotyön opettajana ja pitkän sairaanhoitakokemuksen kautta olen huolissani...
      Toivottavasti et enää työskentele alalla....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe