muita joille abortti oli "helpotus"?

mä vaan

Abortti jakaa paljon mielipiteitä ja monien sitä vastustavien mielipide vaikuttaisi olevan että kaikki abortin tehneet masentuvat jälkeenpäin ja saavat syviä haavoja. Itse tein aikoinani abortin kun suojaus petti enkä ollut parisuhteessa. Opinnot olivat vielä kesken, matkustelin ja elin muutenkin "villiä" elämää. Olin aina halunnut lapsia mutta siinä elämän tilanteessa raskaus oli järkytys varsinkin kun olin pitänyt huolen että en raskaaksi tulisi. Tein abortin ja itse en sitä ole katunut tai surrut jälkeenpäin, kun en koskaan tunnesidettä muodostanut siihen mitä sisälläni kasvoi. Jatkoin elämääni helpottuneena, valmistuin ja tapasin nykyisen mieheni , jonka kanssa nyt odotetaan esikoistamme. Tämä raskaus on suunniteltu ja odotus on kova. Abortin teko silloin mahdollisti nykyisen ja tulevan onnellisen perhe elämän. Tällä tekstillä halusin vain ilmaista että joillekin ihmisille abortin teko voi olla oikea ratkaisu eikä se vaikuta heidän elämässään jälkeenpäin kummemmin. Toiset taas sitten joutuvat kamppailemaan asian kanssa kauan tai pitkään. Abortin jälkiseurauksetkaan eivät ole mustavalkoisia.

83

674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ab.laki=ok

      Aborttilakimme on Suomessa ihan ok. Jokainen nainen tekee omakohtaiset päätöksensä abortin suhteen. Ei mitään ongelmaa, kun asialle on lailliset perusteet.
      Lapsia nainen haluaa sitten kun on naisen omalla kohdallaan sellainen ajankohta&tilanne, johon lapsi on tervetullut ja rakastettu.

    • kerronpa minäkin

      Mulle abortti oli helpotus koska en ole koskaan tykännyt lapsista. Se tunne kun huomasin olevani raskaana, sellaista ei ole ollut ennen sitä eikä sen jälkeen, aivan hirvittävä, kun yötä päivää mietin saanko abortin ja mikä olisi sopiva peruste. Sainhan sen sitten sosiaalisilla syillä. Koskaan en ole aborttia katunut enkä myöskään kärsinyt henkisistä vaurioista vaikka niitä täällä minullekin kovasti tolkutetaan. Kun nyt nämä tolkuttajat tajuaisi sen asian että kaikille se ei ole maailman tärkein asia, vaan asia muiden joukossa. Mutta; sitähän he eivät koskaan myönnä.

      • Kiitän ab.lakiamme

        Mulla oli jo ennestään omasynnyttämiäni lapsia, ja kun tulin ehkäisystä huolimatta raskaaksi, päädyin aborttiin, ja todellakin helpotus.


    • trauman muoto

      "Tein abortin ja itse en sitä ole katunut tai surrut jälkeenpäin"

      Näinhän sitä sitten eräät joutuu täällä surkean elämänsä loppuun saakka kiihkoraivosella vimmalla vakuutteleen ;))) muut kyllä huomaa mistä todellisuudessa onkaan kyse...

      "jonka kanssa nyt odotetaan esikoistamme. Tämä raskaus on suunniteltu ja odotus on kova."

      Lapsi parkaa... toivottavasti pääsee ajoissa kunnollisten ihmisten hoiviin ahnaista omanapasista verikynsistäs. Ja mitä tahansahan voi vielä tapahtua... elämällä kun on tapana laittaa ylimielisimmätkin puympuliprinsessat kyykkyyn, ennemmin tai myöhemmin ;)

      "Abortin teko silloin mahdollisti nykyisen ja tulevan onnellisen perhe elämän"

      Ja mitenkähän sen toisen lapsen eläminen sen ois estäny? :D naurettavaa.... ketähän sinäkään kuvittelet huijaavas noilla säälittävillä valheseliselittelyilläs :DDD

      Vai että lapsen tappaminen johti "onneen" XDDD no huteriin kulisseihin varmaan joo... kunnes nekin kaatuu rymisten..

      "Onnellisuusmuurin varjossa.
      Ihminen, joka on surmauttanut lapsensa abortissa saadakseen itselleen etua on pakotettu lakkaamatta julistamaan teostaan saamaansa hyötyä ja sen tuomaa "onnellisuutta". Tuon kohtalon täytyy olla raskas. Abortööri rakentaa ympärilleen onnellisuusmuurin, jonka takana surullinen totuus "onnesta" piilee."

      • olet elinkautisvanki

        Ja sinähän sen olet tietävinäsi muiden sulle tuntemattomien ihmisten onnellisuudetkin:DDDDDDDDD Olet todellakin naurettavan säälittävä, paljastat koko ajan oman elämäsi onnettomuutesi jossain ihan oikeen vankilamuurin takana jossakin vankilan kerhohuoneen kätköissä, jossa sinua vahditaan alati....
        Elinkautinen kuluu siellä vankilassa rattoisasti tänne kirjoittelemalla suoranaista paskaa lakisääteisestä abortista, ja jonka voimin yrität lohduttaa itseäsi ja omaa ihan oikeaa rikollista ilmiselkeätä tuomittuksi tulemistasi rikoksesta eli jo syntyneen ja elävän itsellisen ihmisen taposta tai murhasta.


      • pysy tyrmässäs

        Senku säälitraumapelle mutuhaaveilet sairaita fantasioitas ja enää vaan uneksit haikaillen putipuhtosesta omastatunnosta ja viemäriin lapsen kera survotusta mielenrauhastas siellä kiduttavassa elikautisvangin mätäsessä syyllisyyssellissäs tänne naurettavia valhepaskavähättelyjäs lasten murhista lätisten ja ittees lohdutellen harhakoiden muille muka vielä pahempaa kohtaloo ;DD


      • vastustan myös abort
        pysy tyrmässäs kirjoitti:

        Senku säälitraumapelle mutuhaaveilet sairaita fantasioitas ja enää vaan uneksit haikaillen putipuhtosesta omastatunnosta ja viemäriin lapsen kera survotusta mielenrauhastas siellä kiduttavassa elikautisvangin mätäsessä syyllisyyssellissäs tänne naurettavia valhepaskavähättelyjäs lasten murhista lätisten ja ittees lohdutellen harhakoiden muille muka vielä pahempaa kohtaloo ;DD

        Minäkin olen taipuvainen uskomaan että sinussa jo jotain kammottavan pimeää. En yhtään ihmettelisi vaikka kirjoittelisit vankilasta tai mielisairaalasta.
        En kuuna kullanvalkeana ole kuullut noin räävitöntä kielenkäyttöä. Kuvitteletko asian mitä ajat, oikeuttavan millaiseen käytökseen vain.
        Teet suurta hallaa maltillisten aboortin vastustajien asialle. Sinulta pitäisi kieltää kirjoittaminen kokonaan.


      • trolli riehuu tyrmäs
        pysy tyrmässäs kirjoitti:

        Senku säälitraumapelle mutuhaaveilet sairaita fantasioitas ja enää vaan uneksit haikaillen putipuhtosesta omastatunnosta ja viemäriin lapsen kera survotusta mielenrauhastas siellä kiduttavassa elikautisvangin mätäsessä syyllisyyssellissäs tänne naurettavia valhepaskavähättelyjäs lasten murhista lätisten ja ittees lohdutellen harhakoiden muille muka vielä pahempaa kohtaloo ;DD

        Sä nyt et oo vastustamista nähnykään ;DDDD

        "sinussa jo jotain kammottavan pimeää."

        Sinussa on kenties jotakin mielipuolisen vainoharhasta..? Kirjottelet luultavasti mielisairaalan suljetulta mistä pääsit karkuun hoitajilta sieltä pehmosen huonees lepositeistä...

        "En kuuna kullanvalkeana ole kuullut noin räävitöntä kielenkäyttöä"

        Kato kuule vaan niitä omia ja sakkis törkyturpasia tuotoksia mihin vaan saat samaa mitä ryhdyt tilaileen ;))) mutta onhan se nyyhkyti nyyh kun kessään muussa ei tietenkä koskaan oo mitään vikaa kun vastustajissa :)) niitä pitäs saada herjata ja sylkee nälvintäoksenteluja silmille miten päin vaan mutta mitään et herkkänahkoines siedä takasin..

        "Teet suurta hallaa maltillisten aboortin vastustajien asialle. Sinulta pitäisi kieltää kirjoittaminen kokonaan."

        Tää viimestään paljastaa sut surkeen läpinäkyväks suosijaiihkotrolliks, tai sitten hieman yksinkertaseks, tekopyhäks omaan pesään paskojaks,..


      • oi voi raasua XD
        trolli riehuu tyrmäs kirjoitti:

        Sä nyt et oo vastustamista nähnykään ;DDDD

        "sinussa jo jotain kammottavan pimeää."

        Sinussa on kenties jotakin mielipuolisen vainoharhasta..? Kirjottelet luultavasti mielisairaalan suljetulta mistä pääsit karkuun hoitajilta sieltä pehmosen huonees lepositeistä...

        "En kuuna kullanvalkeana ole kuullut noin räävitöntä kielenkäyttöä"

        Kato kuule vaan niitä omia ja sakkis törkyturpasia tuotoksia mihin vaan saat samaa mitä ryhdyt tilaileen ;))) mutta onhan se nyyhkyti nyyh kun kessään muussa ei tietenkä koskaan oo mitään vikaa kun vastustajissa :)) niitä pitäs saada herjata ja sylkee nälvintäoksenteluja silmille miten päin vaan mutta mitään et herkkänahkoines siedä takasin..

        "Teet suurta hallaa maltillisten aboortin vastustajien asialle. Sinulta pitäisi kieltää kirjoittaminen kokonaan."

        Tää viimestään paljastaa sut surkeen läpinäkyväks suosijaiihkotrolliks, tai sitten hieman yksinkertaseks, tekopyhäks omaan pesään paskojaks,..

        "muualle purkaan mielenterveysongelmiasi."

        etkö muutakaan enää keksiny kun ton iänikuisen mutuharhadiagnoosies tunkemisen?? XDDD


    • näinkin voi käydä

      abortin jälkipyykki
      äiti ja vaimo
      11.1.2007 12:08
      Olen pienen tyttövauvan äiti ja ihanan miehen vaimo. Elämäni pitäisi olla mallillaan, tulihan lapsikin iloksemme vasta sitten, kun kaikki oli valmista. Halusimme opiskella, hankkia työpaikat, varmistaa turvallisuuden omistusasunnolla ja perheautolla sekä iloita elämästä matkustelemalla jne. Olemme tyypillinen tila-automainoksen unelmaperhe.

      Kiiltokuvan takana on kuitenkin ikävä salaisuus. Ollessani 21-vuotias - seurustelin jo tuolloin nykyisen mieheni kanssa - tulin ehkäisyn pettäessä raskaaksi. Koska yhteiskunta oli suositellut, että puitteet on laitettava ensin kuntoon ennen kuin hankkii lapsia, päädyin keskeyttämään raskauden ilman sen kummempia ajatuksia. Uskoin sokeasti, että minun on mahdotonta pitää lapsi. Mieheni oli myös tuolloin hyvin nuori, eikä hänellä ollut mielipidettä koko asiasta.

      Elämä jatkui, enkä pohtinut aborttia sen kummemmin. Tulin kirjoittaneeni aika kärkeviä abortin puolustuksia tämäntyyppisille foorumeille. Nyt myöhemmin tulkitsen juttuni tiedostamattomaksi psyykeeni suojeluksi. Väitin kaikille selvinneeni abortista ja abortin olleen kasvattava kokemus, mutta pakonomaisesti roikun puolustelemassa tekoani näillä palstoilla.

      Nyt kun olen itse äiti, vanhat haavani ovat revenneet auki. Kun katson ihanaa pikkuistani, mieleeni tulee aina ajatus, millainen lapsi abortoidusta sikiöstäni olisi kasvanut. Hän olisi nyt jo kouluikäinen. Kun leikitän vauvaani hoitopöydällä, saatan yht'äkkiä purskahtaa itkuun, ja miettiä, miksi en antanut aikaisemmalle pienelleni tilaisuutta hymyillä minulle ja kasvaa ja kehittyä. Joskus minuun sattuu fyysisesti. Olen hakeutunut terapiaan ja tämän lisäksi joudun syömään masennuslääkkeitä.

      Haluan vain sanoa, että uskon täysin, kun monet täällä väittävät että abortti ei tunnu missään. Pelkältä inhottavalta syöpäkasvaimeltahan se vauva lähinnä tuntuu, kun sitä ei toivoisi. Hänestä on helpotus päästä eroon. Itse silti toivoisin, että minulla olisi ollut rohkeutta pitää aikanaan oma esikoiseni. Minulla olisi paljon vähemmän kysymyksiä ja suruja loppuelämäni ajaksi (vaikka sillä hetkellä abortti oli helpotus), mikäli olisin antanut vauvan tulla. Vasta oman vauvan myötä herkistyin ajattelemaan pahaa tekoani.

      Älä tee sitä!

      • Sellaista se on

        Keskity nyt vaan siihen synnyttämääsi lapseesi ja hänen hyvinvointiinsa.

        Ja annappa vaan jokaisen naisen oman elämänsä hallitsijana päättää omista aborteistaan tai lisääntymisistään. Jos sun pääsi ei ole kestänyt aiempaa aborttiasi, niin ei se merkkaa, ettei n.10 500 abortoidun naisen pää kestä Suomessa vuosittain moista operointia. Suurimmalle osalle abortti on iso helpotus. Kaikki naiset haluavat sekstailla, mutta kaikki naiset eivät halua äitiytyä koskaan.
        Tragikoomista tietysti on, että eniten kenkuttaa toisten naisten abortit heitä, jotka eivät jostain syystä kykene lisääntymään, vaikka niin kiihkoisasti haluaisivat.


      • Tietyllä lailla opettava kertomus (muttei ehkä sillä tavalla kuin se oli tarkoitettu), kiitos tänne laittajalle!

        Tuo "abortin jälkipyykki" on selvästi moraaliopetuksellisine elementteineen paljastavasti sellaiseksi tarkoitettu fiktiivinen kertomus, vähän kuin se täällä esitetty opetuskertomus Jeesuksen itkuista torpparin halkovarkaudelle. Näitä moraaliopetuksia on mm. saduissa, missä paha saa lopulta palkkansa. Sehän on abortinvastustajan hartain toive kun lukee näitä palstoja. :)

        Tämä kertomus noudattelee juuri tuota ideaa, siinä lopussa paha eli kertoja-minä saa palkaksi sen mitä lukija sopii odottaa jos menee tekemään abortin: hän ei ansainnut abortin tuomaa helpotusta, varsinkaan koska on niin onnellinen ja hyväosainen. Hän on kuin sadun itsekäs ja hyväosainen prinsessa, joka kohta romahtaa, kun kehtasi iloita elämästä.

        Tämän tyypin opetuksessa ei voi olla lähtökohdiltaan "köyhä ja onneton". Köyhä ja onneton on kertomuksessa, jossa nainen köyhyydestään huolimatta synnyttäisi lapsen, jolloin suuri onni kohtaisi naisen välittömästi. Pitää olla ns. "turning point", jotta kertomuksessa olisi se moraaliopetus, mihin pyritään. Joko romahdus tai suuri onni.

        Otan pari kohtaa tarkasteluun:

        1) Abortista ei saisi siis puhua keskustelupalstoillakaan, koska se on psyyken suojelua? Mutta jos ei siitä puhu, niin se on sitä ettei pysty psyyken takia miettimään asiaa, kun kysessä on niin suuri salaisuus. Eli teitpä niin tai näin, on se aina psyyken suojelua (abortinvastustajan mielestä)? Abortinvastustaja kokee vääriksi kaikki abortin käsittelytavat? Sitä ei saisi käsitellä, ainakaan ennen kuin on abortinvastustajan mielestä tarpeeksi kärsinyt asiasta? Suositeltavaa olisi, että abortista kärsisi noin 30 vuotta, joka on kohtuullinen aika abortinvastustajalle? Kaikki sitä ennen eletty elämä on ikään kuin väärin elettyä?

        2) Kertomuksesta ei välity oikeasti eletty elämä ja eletyt kokemukset. Se noudattaa liian täsmällisesti moraalikertomuksen rakennetta, ilman inhimillisiä ajatuksia ja on liian asiapitoinen. Tämä on kirjoittajan suurin virhe, jos hän on tarkoittanut satunsa vakavasti otettavaksi, kirjoittaa näin:

        "Koska yhteiskunta oli suositellut, että puitteet on laitettava ensin kuntoon ennen kuin hankkii lapsia"

        Kukaan nainen (varsinkaan 21-vuotias) ja ehkä ei mieskään ei ajattele henkilökohtaisissa päätöksissään sitä, mitä yhteiskunta suosittelee. Kysymyksessä on hänen oma tulevaisuutensa, omat "puitteet" ei hän ajattele yhteiskunnan hyvää. Ei varsinkaan omassa suhteessaan lapsentekoon. Yhteiskuntahan sitä paitsi oikeasti suosittelee, että mahdollisimman paljon lapsia ainakin Suomeen syntyisi, joten tämä ajatus onkin abortinvastustajan oma kannanotto yhteiskunnasta, ei aborttiaharkitsevan mukautumistarve abstraktiin yhteiskuntaan. Henkilökohtainen perspektiivi puuttuu päätöksenteosta: "yhteiskunta päätti, joten minä tein" Viisikymppisen miehen kyynisyyttä?

        3) "päädyin keskeyttämään raskauden ilman sen kummempia ajatuksia"
        Kukaan nainen koe lisääntymistään siten, että se ei aiheuta naiselle ajatuksia. Pakkohan sitä on ajatella, jos kerran aborttia hakee.

        4) "Hänestä on helpotus päästä eroon". Kirjoittaja luonnehtii ensin sikiötä syöpäkasvaimeksi verrattavaan kasvustoon, mutta käyttää syöpäkasvaimesta pronominia "hän". :)

        5) "Olen ihanan miehen vaimo"
        Vaikuttaa miesperspektiiviltä korostaa moneen kertaan "vaimoutta" ja "äitiyttä" eli määritellä naista toisen henkilön kautta. Itse sanon, että "minulla on ihana mies".

        6) "Vasta oman vauvan myötä" "oma esikoiseni"
        Kysymys herää, kenen se "syöpäkasvain" tai edellinen vauva sitten oli? Kirjoittajan lapsus.

        Takana on 99,9% miespuolinen abortinvastustaja miehen perspektiivistä, näin napakka ja tiivistetty tyyliltään ja painotuksiltaan, kaikki naiselle tyypillinen pohdinta, mikä näkyy aborttikokemuksissa, puuttuu. Kimmo-Antero kirjoittaja ei missään nimessä ole, sillä takana on vähintään lukion äikänoppi: tekstissä on syntaksi, jäsentely ja kielioppi loistavasti kohdallaan, eikä kirjoitusvirheitä juuri ole; turhilla sivistyssanoilla elvistely puuttuu ja eittämättä tuo on kirjoitettu selvin päin ilman mongerrusta ja solvaamista.

        Mutta tällaista on mielenkiintoista kommentoida ja lukea. :)

        "Olen hakeutunut terapiaan ja tämän lisäksi joudun syömään masennuslääkkeitä."

        Eli loppupeleissä "vaimolle ja äidille" kävi oikein hyvin, ja suomalainen terveydenhuoltojärjestelmä osoitti että apua saa, kun vain pyytää. Ja kirjoittajalla on vielä ihana perhekin, minkä takia iloita. :) Sitä sanotaan, että kriiseistä sitä saa uusia työkaluja selvitä tulevista vastoinkäymisistä. Oli ne kriisit sitten fiktiota tai faktaa.

        All’s well that ends well.


      • mutu mutu..

        "Suurimmalle osalle abortti on iso helpotus"

        Niitä TODISTEITA sitten vaan odotellessa :) vai oliko taas ihan sitä mututoiveharhaas? :))

        Tragikoomista on kuinka nämä elämänsä pilanneet lapsentappajat joutuu kadehtiin jopa tahattomasti lapsettomien elämää siellä kiduttavan katkerassa syyllisyysvankilassaan,.. "onnellisuutta" vakuutteleva kiihkoraivohan siitä repee kun muistutetaan että se parempi vaihtoehto adoptiokin ois ollu tarjolla jolla sen putipuhtosen omantunnonkin ja ehjän psyyken ois voinu säilyttää.. kukapa sitä mieluummin ottaiskaan kurjan kohtalon, jonka ihan itse kaikenlisöksi meni omanapasuuden oikuissaan valitsemaan..

        "Tuo "abortin jälkipyykki" on selvästi moraaliopetuksellisine elementteineen paljastavasti sellaiseksi tarkoitettu fiktiivinen kertomus,"

        No niimpä tietysti, kuinka ollakaan... kuten aina kaikki mikä ei sua satu kaikessa paljastavassa kiusallisuudessaan sua miellyttään :DDDDD Ettei nyt kuitenkin vaan ne defenssit sielläkin taas jylläilis ja lujaa... (järkeistävä puhki analysointi..) ;)
        Muistappa nämä mahti "kaikkitietävät" analyysis seuraavan kerran kun joku trolli sakistas kertoo taas jonkun "naisen oikeutta" ylistävän abortin voimaannutus ja helpotus -tarinan ;DDD kovilleppa näky nyt ressukalla tääkin taas ottavan kun pitää pakosta kuvitella vaikka mitä... :) ja todisteita tietenkin taas kaikelle naurettavalle mutumutuilles odotellessa :)))


      • mutu mutu.. kirjoitti:

        "Suurimmalle osalle abortti on iso helpotus"

        Niitä TODISTEITA sitten vaan odotellessa :) vai oliko taas ihan sitä mututoiveharhaas? :))

        Tragikoomista on kuinka nämä elämänsä pilanneet lapsentappajat joutuu kadehtiin jopa tahattomasti lapsettomien elämää siellä kiduttavan katkerassa syyllisyysvankilassaan,.. "onnellisuutta" vakuutteleva kiihkoraivohan siitä repee kun muistutetaan että se parempi vaihtoehto adoptiokin ois ollu tarjolla jolla sen putipuhtosen omantunnonkin ja ehjän psyyken ois voinu säilyttää.. kukapa sitä mieluummin ottaiskaan kurjan kohtalon, jonka ihan itse kaikenlisöksi meni omanapasuuden oikuissaan valitsemaan..

        "Tuo "abortin jälkipyykki" on selvästi moraaliopetuksellisine elementteineen paljastavasti sellaiseksi tarkoitettu fiktiivinen kertomus,"

        No niimpä tietysti, kuinka ollakaan... kuten aina kaikki mikä ei sua satu kaikessa paljastavassa kiusallisuudessaan sua miellyttään :DDDDD Ettei nyt kuitenkin vaan ne defenssit sielläkin taas jylläilis ja lujaa... (järkeistävä puhki analysointi..) ;)
        Muistappa nämä mahti "kaikkitietävät" analyysis seuraavan kerran kun joku trolli sakistas kertoo taas jonkun "naisen oikeutta" ylistävän abortin voimaannutus ja helpotus -tarinan ;DDD kovilleppa näky nyt ressukalla tääkin taas ottavan kun pitää pakosta kuvitella vaikka mitä... :) ja todisteita tietenkin taas kaikelle naurettavalle mutumutuilles odotellessa :)))

        "Muistappa nämä mahti "kaikkitietävät" analyysis seuraavan kerran kun joku trolli sakistas kertoo taas jonkun "naisen oikeutta" ylistävän abortin voimaannutus ja helpotus -tarinan"

        Muistan hyvinkin. Tosin olen jo ajat sitten laittanut nuo selkeät fiktiiviset kertomukset ihan samanlaisten trollien kategoriaan, kuin mitä nämä opettavaiset kertomuksetkin ovat. Nehän on vastareaktio moralistien tympeille saarnoille.

        Ethän sinä nyt voi olettaa, että abortinvastustajat saisivat satuilla ihan yksinään?

        Oikeat ja selvästi koetut tarinat on täällä ymmärrettävästi harvoja, kun ei tänne oikein haluta tulla solvattavaksi, jos ei itse suhtaudu aborttiin negatiivisesti, eikä mielessä ole moraaliopetusten antaminen vaan ihan vertaiskokemuksen jakaminen.

        Sehän tämä tilanne aborttiasiassa on. Abortinvastustajat ovat saaneet yhteiskunnassa jonkinmoisen yksinoikeuden olla äänessä abortista ja aborttioikeudesta, vaikka eivät olisi saaneet abortista yhtään mitään kokemusta. Nämä äänekkäimmät on pääasiassa uskonnollisia miehiä, joilla on mahdollisimman vähän mitään tekemistä naisten oikeiden ongelmien kanssa eikä heillä ole mitään ratkaisuja tai halua edes ratkaista ongelmia. Kunhan lätistään samoja liturgioita Raamattu tanassa.

        Osallistuminen jää pelkästään moralisointiin ja onneksi on sitten eräitä abortinvastustamisen tiimoilta messuamisen tahattomaksi komediaksi muuntaneet, kuten sinä ja Kimmo-Antero.


      • antaa tulla
        mutu mutu.. kirjoitti:

        "Suurimmalle osalle abortti on iso helpotus"

        Niitä TODISTEITA sitten vaan odotellessa :) vai oliko taas ihan sitä mututoiveharhaas? :))

        Tragikoomista on kuinka nämä elämänsä pilanneet lapsentappajat joutuu kadehtiin jopa tahattomasti lapsettomien elämää siellä kiduttavan katkerassa syyllisyysvankilassaan,.. "onnellisuutta" vakuutteleva kiihkoraivohan siitä repee kun muistutetaan että se parempi vaihtoehto adoptiokin ois ollu tarjolla jolla sen putipuhtosen omantunnonkin ja ehjän psyyken ois voinu säilyttää.. kukapa sitä mieluummin ottaiskaan kurjan kohtalon, jonka ihan itse kaikenlisöksi meni omanapasuuden oikuissaan valitsemaan..

        "Tuo "abortin jälkipyykki" on selvästi moraaliopetuksellisine elementteineen paljastavasti sellaiseksi tarkoitettu fiktiivinen kertomus,"

        No niimpä tietysti, kuinka ollakaan... kuten aina kaikki mikä ei sua satu kaikessa paljastavassa kiusallisuudessaan sua miellyttään :DDDDD Ettei nyt kuitenkin vaan ne defenssit sielläkin taas jylläilis ja lujaa... (järkeistävä puhki analysointi..) ;)
        Muistappa nämä mahti "kaikkitietävät" analyysis seuraavan kerran kun joku trolli sakistas kertoo taas jonkun "naisen oikeutta" ylistävän abortin voimaannutus ja helpotus -tarinan ;DDD kovilleppa näky nyt ressukalla tääkin taas ottavan kun pitää pakosta kuvitella vaikka mitä... :) ja todisteita tietenkin taas kaikelle naurettavalle mutumutuilles odotellessa :)))

        "samanlaisten trollien kategoriaan, kuin mitä nämä opettavaiset kertomuksetkin ovat."

        Oliko niitä todisteita "fiktiivisestä trollista" vaiko ei? :)

        " kun ei tänne oikein haluta tulla solvattavaksi, jos ei itse suhtaudu aborttiin negatiivisesti,"

        Ja niitä katuviahan ja syyllisyyden myöntäviä ei solvata sitten ollenkaan sun sakkis taholta? :D

        "Abortinvastustajat ovat saaneet yhteiskunnassa jonkinmoisen yksinoikeuden olla äänessä abortista ja aborttioikeudesta, vaikka eivät olisi saaneet abortista yhtään mitään kokemusta."

        Siis minkä yksinoikeuden? Enemmänhän täälläkin sitä sun sakkias tuntuu kiivaassa äänessä olevan... vaikka osa tietysti samoja eri multinikeissään (kuten sulla huomattava osa niistä) ;)
        Ja pitäskö muka kaikesta olla joku omakohtanen kokemus jotta voi olla jotain mieltä? Niin..

        "Kunhan lätistään samoja liturgioita Raamattu tanassa."

        Monetkohan täällä yleensä mitään uskontoo käyttää perusteluna vastustukselle? Taitaa olla pieni ja harvemmin nähty vähemmistö vastustajista.... mutta tätä pinttynyttä stereotypiaa toki suosijat pitää mieluusti hengissä :)

        "tahattomaksi komediaksi muuntaneet, kuten sinä ja Kimmo-Antero."

        Hyvä että ainakin sulla ja muutamalla sivupersoonallas on hauskaa ;)


    • Se oli silloin

      Minulla on takana yksi 21 vuotta sitten katolilaisessa maassa. Oli minulla jälkeen päin paha olla. Ja etukäteen. Tuskin kukaan tuntee mitään iloa tapahtuneesta. En usko. Hormonit oli niin sekasinkin ja fyysinen olo pahoinvointi oli niin hirvittävä, että fyysisesti abortti oli SUURI helpotus.
      Mutta olen analysoinut tilannetta jälkikäteen monesti varsinkin kun sain myöhemmin toivotusti lapsen. Paha olo henkisesti siis tuli kyllä suurimmaksi osaksi siitä että en uskonut minulle käyvän silloin niin. Abortti oli pakkoratkaisu, ei sellaista suunnittele eikä sellaiseen pyri mitenkään. Olosuhteet oli sellaiset että abortti oli helpotus, muuten olisin varmaan hypännyt mereen, jos en olisi saanut aborttia ihan jo pahoinvoinnin takia mutta myös seksikumppanista johtuvista syistä. Abortti ei ollut helppo, mutta helpotus kuitenkin. Kahdesta kauheasta vaihtoehdosta vähemmän katastrofi. Käsittelin asiaa ihan kavereiden kanssa juttelemalla, ja asian olen hyväksynyt sillä, että silloin olosuhteet oli sellaiset kuin oli ja päätökset tehtiin niissä olosuhteissa, ei nykyisissä. on tärkeä muistaa, että jälkikäteen on helppo vatkata asiaa, kuinka tekis toisin ja näin vaikka olosuhteet on jo erilaiset. Mennen vatvominen on ajanhukkaa. Muistelen kyllä tapahtumia joskus ja kerron pyydettäessä kokemuksistani, myös abortista. Koen silti että minulla on elämässä pari muuta aborttia suurempaa tragediaa, joita tulee joskus surtua vieläkin muttei aktiviisesti koska pitää elää tätä päivää. Abortti ei ole minulle se kipeä asia, vaan mennyt muisto ja tapahtuma, kuten muutkin. Ja tälle päivälle on omat murheet jotka vaativat ratkaisua tässä ja nyt.

      • Tässä ja nyt

        Niinhän siihen menneeseen aborttiisi on suhtauduttavakin jälkeenpäin, koska se oli silloinen sinun oma valintasi ja teit sen päätöksesi sen hetkisen vallinneen tilanteen ja tolasi mukaan, joten jälkeen päin on aivan turhaa itsensä rasittamista pohtia aborttiaan enää. Taaksejääneitä asioita on meillä ihmisillä aina vähemmän tai enemmän vaikeita.
        Päivämme kuitenkin kulkevat joka päivä kohti loppuaan, ja pitää keskittyä juuri tähän päivään, eikä eiliseen, koska takaisin sitä emme saa, ja huominen ei vielä ole tässä ja nyt, vaan se on tuleva tai sitten ei. Toisekseen valintamme eivät aina ole meistä itsestämme riippuvaisia, vaan ympäristömmekin vaikuttaa niihin valintoihimme, vaikka emme sitä itse hoksaisikaan. Jos olemme väärinkin valinneet, niin ei se lopputulos valinnastamme, johon olemme päätyneet kuitenkaan muutu enää vatvomalla loppuelämänsä arvokkaat päivämme läpeensä, että voivoi, kun teinkin niin, enkä niin.
        Sitä paitsi uskoisin, että kunkin elämä menee miten menee, mutta kulkee kuitenkin vääjämätöntä loppuaan kohden.


    • kerronpa minäkin

      Mikä ihme se sellainen onnellisuusmuuri on? En ole sellaisesta kuullutkaan ennen tätä aborttipalstaa. Minun onneni ei ole minkään muurin ympäröimä vaan olen aivan avoimesti onnellinen ja tyytyväinen elämääni.

      • Samalla aatoksella

        Samat sanat, en minäkään ole mistään onnellisuusmuurista aiemmin kuullutkaan kuin tämän yhden ja saman hinkuvinkuvastustajan tänne kirjottamistaan vailla todellista tietoaan muista tänne kirjottavista henkilöistä.


    • heh, siltä näyttää

      "olen aivan avoimesti onnellinen ja tyytyväinen elämääni."

      Kenenkähän toi nyt pitäs uskoo? :D

      "Mutta; sitähän he eivät koskaan myönnä."

      Sullehan se iljettävän totuuden myöntäminen että tapoit lapses abortilla näkyy kovin tuskaista olevan vielä 40 vuoden jälkeenkin. Mitä sitten tästä voidaankaan päätellä.. Vänkkää tähänkin nyt taas vastaan ne säälittävät iänikuiset vakio kieltodefenssi-valhevirtes kuinka "mitään lasta ei ollu enkä ketään oo tappanu" :D

      • hah, siltä näyttää

        Sulle ei tarvitsekaan meidän selvitellä meidän onnellisuuksiamme, hehhehhehehhee....

        Sinä et ole mikään sanomaan ja määrittelemään toisten naisten onnellisuutta sen mukaan, että ovatko he päätyneet joskus henkilöhistoriansa aikana lailliseen aborttiin.

        Ihan samalla logiikalla minä voisin määritellä, että onko nainen onnellinen vuosia sitten synnyttämästään aikuisesta, "rikollisesta" lapsestaan, tai muuten vaan surkimuksestaan, josta ei tullutkaan muuta kuin tänne palstalle 24h kirjoittava ja vailla mieltä luuseroiva abortin vastustaja.


      • Abortti ei rikos

        Tiedätkö mitä, äitisi on tehnyt elämäsi mittaisen virheen, ettei aikoinaan abortoinut sinua siellä jossakin.:DDDDDDDDDD


      • vitutttaax XDD

        "Lisäksi erittäin huono kieliopillinen kirjoittaminen,"

        Paljos ite kirjotitkaan yo-kokeen äidinkielessä? Ainiin, et oo päässy läpi vielä edes peruskoulustakaan.. tais olla vieläpä apukoulu kyseessä.
        Kerroppa moniko täällä kirjottaakaan täysin kielioppisääntöjen mukaan, ja miks edes pitäis?? Sun mieliks vai? :))

        "kuinka moni kypsä aikuinen käyttää ylettömät määrät hymiöitä etenkään XD- hymiötä?"

        Koskeeks sun räyhäsakkis teinipissixiä vai taasko unohtuu kaikki muiden kun ikävien vastustajien kohdalla? ;D just sunkaltasten tyhjänraivoojien takiahan niitä käytetäänkin kun nähdään miten siellä taas provoutuessas revit niitä otsasuonias... ressukka XDDDD

        "Lisäksi kypsien aikuisten ei tarvi vastata toisten asiallisesti, toteavaansävyyn kirjoitettuihin viesteihin solvaavasti, vaan voi vastapainoksi kommentoida oman ehdottoman mielipiteensä perusteluineen, ilman nälvintää."

        Eli et ole kypsä aikuinen edes omilla määrityksilläs :DD ja kun suosijasakilla ei muutakaan asiaa oo ja ne omat huterat argumentit on kaatunu aikaa sitten, pitää takertua säälittäviin liillukanvarsiin vänkään epätoivolla jostain kielioppisäännöistä, näppäinvirheistä ym. täysin epäoleellisesta ;)


      • no daaaah vituttaaaa
        vitutttaax XDD kirjoitti:

        "Lisäksi erittäin huono kieliopillinen kirjoittaminen,"

        Paljos ite kirjotitkaan yo-kokeen äidinkielessä? Ainiin, et oo päässy läpi vielä edes peruskoulustakaan.. tais olla vieläpä apukoulu kyseessä.
        Kerroppa moniko täällä kirjottaakaan täysin kielioppisääntöjen mukaan, ja miks edes pitäis?? Sun mieliks vai? :))

        "kuinka moni kypsä aikuinen käyttää ylettömät määrät hymiöitä etenkään XD- hymiötä?"

        Koskeeks sun räyhäsakkis teinipissixiä vai taasko unohtuu kaikki muiden kun ikävien vastustajien kohdalla? ;D just sunkaltasten tyhjänraivoojien takiahan niitä käytetäänkin kun nähdään miten siellä taas provoutuessas revit niitä otsasuonias... ressukka XDDDD

        "Lisäksi kypsien aikuisten ei tarvi vastata toisten asiallisesti, toteavaansävyyn kirjoitettuihin viesteihin solvaavasti, vaan voi vastapainoksi kommentoida oman ehdottoman mielipiteensä perusteluineen, ilman nälvintää."

        Eli et ole kypsä aikuinen edes omilla määrityksilläs :DD ja kun suosijasakilla ei muutakaan asiaa oo ja ne omat huterat argumentit on kaatunu aikaa sitten, pitää takertua säälittäviin liillukanvarsiin vänkään epätoivolla jostain kielioppisäännöistä, näppäinvirheistä ym. täysin epäoleellisesta ;)

        Hihih söpösti vedit palkokasvit sinne nenään. Kyllä se siitä.

        Enhän mä ole itseäni kypsäksi aikuiseksi väittänytkään, vaan totesin millainen on mun näkökulmasta on kypsä aikuinen. Ja sua mä en kypsäksi aikuiseksi tekstiesi perusteella luettele. Tuokin tragikoominen viestisi sen osoittaa.
        Voin sanoa, että mulla on ikää 19 vuotta eli viimeisiä ns. ''teinivuosia'' vetelen. Enkä todellakaan laske itseäni kypsien aikuisten joukkoon.
        On toki mahdollista, että en käynyt lukiota vaan amiksen.

        Kyllähän nyt useimmat ihmiset hymiöitä käyttää oli keitä tahansa, mutta sä nyt satut olemaan ainoa silmiinpistäväti, YLETTÖMÄT määrät niitä käyttävä.


      • siltä näyttää
        vitutttaax XDD kirjoitti:

        "Lisäksi erittäin huono kieliopillinen kirjoittaminen,"

        Paljos ite kirjotitkaan yo-kokeen äidinkielessä? Ainiin, et oo päässy läpi vielä edes peruskoulustakaan.. tais olla vieläpä apukoulu kyseessä.
        Kerroppa moniko täällä kirjottaakaan täysin kielioppisääntöjen mukaan, ja miks edes pitäis?? Sun mieliks vai? :))

        "kuinka moni kypsä aikuinen käyttää ylettömät määrät hymiöitä etenkään XD- hymiötä?"

        Koskeeks sun räyhäsakkis teinipissixiä vai taasko unohtuu kaikki muiden kun ikävien vastustajien kohdalla? ;D just sunkaltasten tyhjänraivoojien takiahan niitä käytetäänkin kun nähdään miten siellä taas provoutuessas revit niitä otsasuonias... ressukka XDDDD

        "Lisäksi kypsien aikuisten ei tarvi vastata toisten asiallisesti, toteavaansävyyn kirjoitettuihin viesteihin solvaavasti, vaan voi vastapainoksi kommentoida oman ehdottoman mielipiteensä perusteluineen, ilman nälvintää."

        Eli et ole kypsä aikuinen edes omilla määrityksilläs :DD ja kun suosijasakilla ei muutakaan asiaa oo ja ne omat huterat argumentit on kaatunu aikaa sitten, pitää takertua säälittäviin liillukanvarsiin vänkään epätoivolla jostain kielioppisäännöistä, näppäinvirheistä ym. täysin epäoleellisesta ;)

        kuule ihan vaan tiedoks, oot sen ikänen että mä voisin olla sen puolesta vaikka ÄITIS ;DD että mietippä sitä... lapsukainen ;) eli täällä noin tuplasti sitä elämän kypsyyttä.. ja katsos jotkut muut on jo äitejä sun iässäs ;)) mut kyl se siitä... yritä nyt kuitenkin välillä niistellä niitä palkoja uloskin päin., kerkee meinaan muuten kertyyn hirveet tukoset vielä ennenkun sitä kypsyyttä on puolet enemmän.


      • ja haisee myös
        siltä näyttää kirjoitti:

        kuule ihan vaan tiedoks, oot sen ikänen että mä voisin olla sen puolesta vaikka ÄITIS ;DD että mietippä sitä... lapsukainen ;) eli täällä noin tuplasti sitä elämän kypsyyttä.. ja katsos jotkut muut on jo äitejä sun iässäs ;)) mut kyl se siitä... yritä nyt kuitenkin välillä niistellä niitä palkoja uloskin päin., kerkee meinaan muuten kertyyn hirveet tukoset vielä ennenkun sitä kypsyyttä on puolet enemmän.

        Kiitos ja ylistys, että et sentään mun mutsi ole! Olisin ottanut hatkat kotoa aikoja sitten.
        Mistäköhän elämän kypsyydestä sä puhut? Elämän kokemusta varmasti, mutta asentees on ihan teinin tasolla.
        Miten se tähän liittyy, että joillakin lapsia on jo tämän ikäisiä? Tietenkin niillä ihmisillä on ketkä on niistä tarpeeksi kypsiä huolehtimaan ja on niitä halunnut. Mä en niin kypsä vielä ole, että onneksi niitä lapsiaakan ei mulle ole vielä pyörähtäny. Tulevaisuudessa sitten.

        Ps. Sain jo kaksi hernettä ulos, ihan hyvä alku jos tätä tahtia jatkan!


      • samat sulle, pusipus
        siltä näyttää kirjoitti:

        kuule ihan vaan tiedoks, oot sen ikänen että mä voisin olla sen puolesta vaikka ÄITIS ;DD että mietippä sitä... lapsukainen ;) eli täällä noin tuplasti sitä elämän kypsyyttä.. ja katsos jotkut muut on jo äitejä sun iässäs ;)) mut kyl se siitä... yritä nyt kuitenkin välillä niistellä niitä palkoja uloskin päin., kerkee meinaan muuten kertyyn hirveet tukoset vielä ennenkun sitä kypsyyttä on puolet enemmän.

        Oisin heittäny sut pihalle nurkista jo ajat sitten :D Tokihan mun lapsi et vois muutenkaan olla koska ne osaa käyttäytyä ihmismäisesti jo paljo sua nuorempina eikä niistä tuu mitään hulluna ympäriinsä riehuvia mukavuustappamiskiihkoja, vaan osaavat korkeamman tason empatiakyvyillään ja inhimillisellä moraalillaan kunnioittaa toistenkin ihmisten elämää ja ihmisoikeuksia, sekä auttaa heikompiaan, eikä vaan murjoa, sortaa ja liiskata kuten eräät.


      • suukkoja sullekin
        samat sulle, pusipus kirjoitti:

        Oisin heittäny sut pihalle nurkista jo ajat sitten :D Tokihan mun lapsi et vois muutenkaan olla koska ne osaa käyttäytyä ihmismäisesti jo paljo sua nuorempina eikä niistä tuu mitään hulluna ympäriinsä riehuvia mukavuustappamiskiihkoja, vaan osaavat korkeamman tason empatiakyvyillään ja inhimillisellä moraalillaan kunnioittaa toistenkin ihmisten elämää ja ihmisoikeuksia, sekä auttaa heikompiaan, eikä vaan murjoa, sortaa ja liiskata kuten eräät.

        Jos ne sulta on saanu kasvatusmallin, niin huhuh, ne ei ole ihmismäisesti käyttäytyvää ihmistä nähnytkään. Ylistät kasvatuksesi seurausta korkeampi tasoiseksi empatiakyvyiltään yms. Pidät ilmeisesti itseäsi, sekä suvunjatkeitasi jotenkin yli-ihmisinä, hah! Säälittävää.


      • sinähän niitä
        samat sulle, pusipus kirjoitti:

        Oisin heittäny sut pihalle nurkista jo ajat sitten :D Tokihan mun lapsi et vois muutenkaan olla koska ne osaa käyttäytyä ihmismäisesti jo paljo sua nuorempina eikä niistä tuu mitään hulluna ympäriinsä riehuvia mukavuustappamiskiihkoja, vaan osaavat korkeamman tason empatiakyvyillään ja inhimillisellä moraalillaan kunnioittaa toistenkin ihmisten elämää ja ihmisoikeuksia, sekä auttaa heikompiaan, eikä vaan murjoa, sortaa ja liiskata kuten eräät.

        "ne ei ole ihmismäisesti käyttäytyvää ihmistä nähnytkään."

        muiden kasvatuskykyjä oot paraskin arvioimaan ;DD varsinkin kun kokemustakin riittää vaikka äideille ja muille kunnon ihmisille jakaa... ;))

        "Pidät ilmeisesti itseäsi, sekä suvunjatkeitasi jotenkin yli-ihmisinä,"

        Joo, ja sinä sakkeines et sit ollenkaan "ali-ihmisiä" listiessä... ;) säälittävää tosiaan..


      • kaikkivoipako siellä
        sinähän niitä kirjoitti:

        "ne ei ole ihmismäisesti käyttäytyvää ihmistä nähnytkään."

        muiden kasvatuskykyjä oot paraskin arvioimaan ;DD varsinkin kun kokemustakin riittää vaikka äideille ja muille kunnon ihmisille jakaa... ;))

        "Pidät ilmeisesti itseäsi, sekä suvunjatkeitasi jotenkin yli-ihmisinä,"

        Joo, ja sinä sakkeines et sit ollenkaan "ali-ihmisiä" listiessä... ;) säälittävää tosiaan..

        Tarkoitin vaan että kun lukee sun asenteellas kirjotettuja tuotoksia (ei aihe, vaan se sisältö miten asias ilmaiset), niin ne ketkä sun kattos alla kasvaa ei mitenkään kovin ihmismäisesti käyttäytä, kun kerran sulta mallin saavat.

        Mistä sakista oikein puhut? Mähän täällä puhun sun käytöksestäs, että ei ole kovin kypsää. Mutta tietenkin voit luetella mut mihin sakkiin tahansa sillä perusteella etten sun asenteestas muita ihmisiä kohtaan tykkää. Mä en korosta omaa paremmuutani muihin ihmisiin verrattuna, toisin kuin sinä. Säälittävää tosiaan. JA vielä säälittävämpää on että sä aikuisena oikeesti väännät 19-vuotiaan kanssa. Mutta kiitti nauruista :D


      • peiliä esille vaan
        sinähän niitä kirjoitti:

        "ne ei ole ihmismäisesti käyttäytyvää ihmistä nähnytkään."

        muiden kasvatuskykyjä oot paraskin arvioimaan ;DD varsinkin kun kokemustakin riittää vaikka äideille ja muille kunnon ihmisille jakaa... ;))

        "Pidät ilmeisesti itseäsi, sekä suvunjatkeitasi jotenkin yli-ihmisinä,"

        Joo, ja sinä sakkeines et sit ollenkaan "ali-ihmisiä" listiessä... ;) säälittävää tosiaan..

        "ei mitenkään kovin ihmismäisesti käyttäytä, kun kerran sulta mallin saavat."

        Niinhän ne kunnolliset ja ihmismäisesti käyttäytyvät joidenkin eläimellisten hirviöraakalaisten silmissä näyttää ;))

        "Mä en korosta omaa paremmuutani muihin ihmisiin verrattuna, toisin kuin sinä"

        Ei sitä mitenkään tartte korostaa, etenkään tän paskalootan ulkopuolella, missä on ihan itsestäänselvyys että tottakai lapsiaan tappamattomat on täysin eri sfääreissä paremmuudessa pohjasakassa rypevien alhaisimpien lapsen mukavuustappaja-saastoihin verrattuna. Ja tokihan tän pelkkä kiihkoton toteeminenkin saa eräät repiin ne otsasuonensa kerta toisensa jälkeen ;)

        "JA vielä säälittävämpää on että sä aikuisena oikeesti väännät 19-vuotiaan kanssa."

        Onhan se noloo... meinaan sille 19-vuotiaalle teinixille joka tajuaa vääntävänsä "kypsiä elämänviisauksia" ja jopa "kasvatusoppeja" itteensä puolet kauemmin eläneelle joka niitä lapsia on kasvattanu sunnilleen yhtä kauan kun se on täällä maan pinnalla parkunu :D Ja iän takiakohan täällä sitten pitäs olla vastaamatta joillekin? :)


      • pese ensin omas
        peiliä esille vaan kirjoitti:

        "ei mitenkään kovin ihmismäisesti käyttäytä, kun kerran sulta mallin saavat."

        Niinhän ne kunnolliset ja ihmismäisesti käyttäytyvät joidenkin eläimellisten hirviöraakalaisten silmissä näyttää ;))

        "Mä en korosta omaa paremmuutani muihin ihmisiin verrattuna, toisin kuin sinä"

        Ei sitä mitenkään tartte korostaa, etenkään tän paskalootan ulkopuolella, missä on ihan itsestäänselvyys että tottakai lapsiaan tappamattomat on täysin eri sfääreissä paremmuudessa pohjasakassa rypevien alhaisimpien lapsen mukavuustappaja-saastoihin verrattuna. Ja tokihan tän pelkkä kiihkoton toteeminenkin saa eräät repiin ne otsasuonensa kerta toisensa jälkeen ;)

        "JA vielä säälittävämpää on että sä aikuisena oikeesti väännät 19-vuotiaan kanssa."

        Onhan se noloo... meinaan sille 19-vuotiaalle teinixille joka tajuaa vääntävänsä "kypsiä elämänviisauksia" ja jopa "kasvatusoppeja" itteensä puolet kauemmin eläneelle joka niitä lapsia on kasvattanu sunnilleen yhtä kauan kun se on täällä maan pinnalla parkunu :D Ja iän takiakohan täällä sitten pitäs olla vastaamatta joillekin? :)

        Mun käsitys kunnollisesta ihmisestä on tietynlainen ja sä et nyt vaan istu tähän mun näkökulmaan.
        Ja nimenomaan ei sitä tarvikkaan korostaa, mutta sitä sä teet puhut kelle tahansa. Ja sitä paitsi missään vaiheessa mä en ole sua arvostellu sen takia että oot aborttia vastaan, vaan sen takia miten paskamaisesti kohetelet ketätahansa täällä kommentoivaa. Abortti ei liittyny mitenkään siihen että sua arvostelen. Mä en vaan malttanu olla ilmaisematta mielipidettäni susta, joka perustuu sun KÄYTÖKSEEN ei meilipiteisiin ja näkökulmiin.
        Mulla ei nolota koska muuten en sulle vastais enää. En mä sanonu että pitäis olla vastaamatta, vaan mun mielestä se nyt vaan on säälittävää et semmonen about 40-vuotias muju viittii ihan himona vääntää 19-vuotiaan kanssa.

        .


      • peilis vieläki hukas
        peiliä esille vaan kirjoitti:

        "ei mitenkään kovin ihmismäisesti käyttäytä, kun kerran sulta mallin saavat."

        Niinhän ne kunnolliset ja ihmismäisesti käyttäytyvät joidenkin eläimellisten hirviöraakalaisten silmissä näyttää ;))

        "Mä en korosta omaa paremmuutani muihin ihmisiin verrattuna, toisin kuin sinä"

        Ei sitä mitenkään tartte korostaa, etenkään tän paskalootan ulkopuolella, missä on ihan itsestäänselvyys että tottakai lapsiaan tappamattomat on täysin eri sfääreissä paremmuudessa pohjasakassa rypevien alhaisimpien lapsen mukavuustappaja-saastoihin verrattuna. Ja tokihan tän pelkkä kiihkoton toteeminenkin saa eräät repiin ne otsasuonensa kerta toisensa jälkeen ;)

        "JA vielä säälittävämpää on että sä aikuisena oikeesti väännät 19-vuotiaan kanssa."

        Onhan se noloo... meinaan sille 19-vuotiaalle teinixille joka tajuaa vääntävänsä "kypsiä elämänviisauksia" ja jopa "kasvatusoppeja" itteensä puolet kauemmin eläneelle joka niitä lapsia on kasvattanu sunnilleen yhtä kauan kun se on täällä maan pinnalla parkunu :D Ja iän takiakohan täällä sitten pitäs olla vastaamatta joillekin? :)

        "vaan sen takia miten paskamaisesti kohetelet ketätahansa täällä kommentoivaa"

        Kuule mitä jos vaikka raottasit joskus niitä ummikkolappujas ja kattosit minkätasosiin haukkumasaastaripulointeihin ne on vaan ollu vastauksena ;) ainiin, eihän täällä vastustajat sais mitenkään puolustautua ja vaikka edes oikoo niitä suosijakiihkojen joka väliin oksentamia valhetörkyjä :D

        "Mä en vaan malttanu olla ilmaisematta mielipidettäni susta,"

        Senku vaan ihan vapaasti, vaikka ehkä kantsis joskus pitää kaikki siellä pollansa uumenissa jos ei mitään oikeeta saati järkevää asiaa oo ;)

        "Mulla ei nolota koska muuten en sulle vastais enää."

        Mikähän takia sitten kuvittelet että sulle ois jotenkin noloo vastata?

        "mun mielestä se nyt vaan on säälittävää et semmonen about 40-vuotias muju viittii ihan himona vääntää 19-vuotiaan kanssa."

        No kerro nyt jo tarkemminn mitä ihmeen säälittävää on keskustelijoiden (jos tätä nyt "keskusteluks" voi sanoo..) ikäerossa?? Ja pitäskö olla joku ikäraja ketkä vastaa sulle? Pitäskö "vanhojen tätien" kohdella sua ikäs takia jotenkin erilailla, ehkä jopa silkkihansikkain? Ja miks sä sitten jatkat tota himona vääntämistä jonku "yli-ikäsen" kanssa? Ei kukaan pakota... ;)


      • noloo ja säälittävää
        peilis vieläki hukas kirjoitti:

        "vaan sen takia miten paskamaisesti kohetelet ketätahansa täällä kommentoivaa"

        Kuule mitä jos vaikka raottasit joskus niitä ummikkolappujas ja kattosit minkätasosiin haukkumasaastaripulointeihin ne on vaan ollu vastauksena ;) ainiin, eihän täällä vastustajat sais mitenkään puolustautua ja vaikka edes oikoo niitä suosijakiihkojen joka väliin oksentamia valhetörkyjä :D

        "Mä en vaan malttanu olla ilmaisematta mielipidettäni susta,"

        Senku vaan ihan vapaasti, vaikka ehkä kantsis joskus pitää kaikki siellä pollansa uumenissa jos ei mitään oikeeta saati järkevää asiaa oo ;)

        "Mulla ei nolota koska muuten en sulle vastais enää."

        Mikähän takia sitten kuvittelet että sulle ois jotenkin noloo vastata?

        "mun mielestä se nyt vaan on säälittävää et semmonen about 40-vuotias muju viittii ihan himona vääntää 19-vuotiaan kanssa."

        No kerro nyt jo tarkemminn mitä ihmeen säälittävää on keskustelijoiden (jos tätä nyt "keskusteluks" voi sanoo..) ikäerossa?? Ja pitäskö olla joku ikäraja ketkä vastaa sulle? Pitäskö "vanhojen tätien" kohdella sua ikäs takia jotenkin erilailla, ehkä jopa silkkihansikkain? Ja miks sä sitten jatkat tota himona vääntämistä jonku "yli-ikäsen" kanssa? Ei kukaan pakota... ;)

        se on sulle kun niitä sunkin valheitas ja perättömiä syytöksiäs oikastaan :)
        Sunhan ei ois ollu pakko vastata yhtikäs mitään niille keltä et halua vastauksia, mutta kummasti jatkat vieläkin vaan..

        "sä vastaat ihan asiallisesti kirjotettuihin viesteihin törkeyksiä ladellen."

        Juu, onhan se nyt varsin "törkeää" todeta tiettyjä tosiasioita joidenkin törkeistä teoista..


      • halleluja
        noloo ja säälittävää kirjoitti:

        se on sulle kun niitä sunkin valheitas ja perättömiä syytöksiäs oikastaan :)
        Sunhan ei ois ollu pakko vastata yhtikäs mitään niille keltä et halua vastauksia, mutta kummasti jatkat vieläkin vaan..

        "sä vastaat ihan asiallisesti kirjotettuihin viesteihin törkeyksiä ladellen."

        Juu, onhan se nyt varsin "törkeää" todeta tiettyjä tosiasioita joidenkin törkeistä teoista..

        Sun mielestä voi olla. Kun sä et näytä tajuavan että se mikä on törkeää on se TAPA millä asiasi ilmaiset. Ne SANAVALINNAT! Ei sun mielipide. Koita nyt tajuta tää mun pointti.


      • nieleksi nyt vaan
        noloo ja säälittävää kirjoitti:

        se on sulle kun niitä sunkin valheitas ja perättömiä syytöksiäs oikastaan :)
        Sunhan ei ois ollu pakko vastata yhtikäs mitään niille keltä et halua vastauksia, mutta kummasti jatkat vieläkin vaan..

        "sä vastaat ihan asiallisesti kirjotettuihin viesteihin törkeyksiä ladellen."

        Juu, onhan se nyt varsin "törkeää" todeta tiettyjä tosiasioita joidenkin törkeistä teoista..

        ei yhtikäs sen törkeempää kun omankaan sakkis alottamat sontaset sanavalinnat ;) kun edelleen, sitä sitten saa mitä ihan ite ryhtyy tilaileen... että koittaa kestää nyt vaan.


      • nielasin
        nieleksi nyt vaan kirjoitti:

        ei yhtikäs sen törkeempää kun omankaan sakkis alottamat sontaset sanavalinnat ;) kun edelleen, sitä sitten saa mitä ihan ite ryhtyy tilaileen... että koittaa kestää nyt vaan.

        Turha sulle on vääntää ku et näytä tajuavan. Ja en edelleenkään ymmärrä mistä ihmeen sakista puhut ? :D


    • murhasakin kiima jyl

      Kas noin siellähän sitä taas edistyskiimanen murhanhimokiihko toivoo muiden kuolemaa pelkästään "väärien" mielipiteiden takia XDDDDD olet äitisi elämän VIRHE ja ihmisoikeusRIKOLLINEN joka vaan ei vajukkiuttaan oo älynny vetää itteensä vieläkään kiikkuun pilaamasta tätä maailmaa :))))
      Äitis on varmaan tosi ylpee surkimuksestaan, josta ei tullutkaan muuta kuin tänne palstalle 24h kirjoittava ja vailla mieltä luuseroiva abortin suosija.

      • 19+15

        Miksi matkit muita ja kirjottelet samanlaisin sanoin muunnellen niitä muutaman sanan verran? Olet todellakin itse tuota mitä tuossa viestissäsi kerrot, eli etpä ole älyn lahjoilla kyllästetty, :D:D


      • murhasakin kiima?!XD

        ou nou,sä oot kyllä just niinku sillee joku pissis XDDDDDD ja vielä :))))))


    • ihanx totta :D

      "Olet todellakin itse tuota mitä tuossa viestissäsi kerrot,"

      Päteeköhän taaskaan samoin omaan räyhäsontasakkiis (tai SUHUN :D) joka saa mitä tilaa?? ;DD no eipä tietenkään.... ;))))

    • hupinsa kullakin

      Tää abortteja vastustava ja abortin tehneitä ja sitä kannattavia palavalla raivolla vihaava heebo, (ymmärrätte varmaan kenestä kyse? avainsanoja mm. räyhäsontasakki sekä trauma) on selvästi joku alaikäinen teini tai muuten hyvin nuori henkilö. Huomaa selvästi hymiöiden määrästä viesteissä, etenkin XD- hymiön käyttö, sillä kuinka moni kypsä aikuinen käyttää ylettömät määrät hymiöitä etenkään XD- hymiötä? Lisäksi erittäin huono kieliopillinen kirjoittaminen, sekä erikoiset sanayhditelmät esim. murhanhimokiihko, mutumutu (suom. mustatuntuumustatuntuu? vai mustatuntuumaahanmuuttaja? maahanmuuttajamustatuntuu?) tai nälvintäoksentelu.
      Tuskin kukaan kypsä aikuinen kirjoittaisi tällätavoin, sekä ylettömästi hymiöitä käyttäen. Lisäksi kypsien aikuisten ei tarvi vastata toisten asiallisesti, toteavaansävyyn kirjoitettuihin viesteihin solvaavasti, vaan voi vastapainoksi kommentoida oman ehdottoman mielipiteensä perusteluineen, ilman nälvintää.

    • keopqwvbur

      Jos tulisin raskaaksi nyt niin otattaisin sen alkion pois elikkä tekisin abortin. Ei mitään mahdollisuuksia olisi jaksaa tai pystyi kantamaan tai hoitamaan lasta. Ja mieheni ei kyllä hyväksyisi mitään muuta vaihtoehtoa. Luultavasti jäisin yksin kun ukko lähtisi.
      Tämä on toisaalta surullista ja vastoin omia periaatteita, mutta olisi PAKKO ja sen tekisin.

    • pässiä narussa?

      "mieheni ei kyllä hyväksyisi mitään muuta vaihtoehtoa. Luultavasti jäisin yksin kun ukko lähtisi."

      Olet siis niin tyrannin ukkos tossun alla että tappaisit lapses sen mieliks, voi huhhuh... Ja ilman kuolemanvakavia, henkeä uhkaavia terveyssyitähän se mikään PAKKO ei todellakaan ole, että turha seliselitellä taas näitäkään surkeita höpöhöpö-tekosyitä itsekkäälle mukavuudenhalulles.

    • Valoa pimeään

      En ymmärrä tuota fanaatikkojen käsitystä abortin tekemisen aiheuttamasta ilmeisesti ajan myötä vain kasvavasta katumuksesta ja mielenpimeydestä. Normaaleihin kriiseihin kuuluu, että tuska helpottaa käsittelyn ja ajan kulumisen myötä.

      Itselleni on tehty parikymmentä vuotta sitten abortti. Olen lapseton. Minulla on diagnosoitu eräs tila vasta äskettäin. Abortin vastustajien mukaan tietysti kaikki on syytä abortistani. Itse uskon kuitenkin, että oma heikkouteni ei johdu abortista, vaan abortti siitä, etten olisi jaksanut yh-äitinä. En olisi jaksanut silloin, enkä jaksaisi nytkään. Elämäni on oltava hyvin ennakoitavaa ja rauhallista, jotta hallitsen normaalin arjen, ja vauva (saatikka haistatteleva murrosikäinen) ei millään lailla paranna jaksamistaan.

      Toisena sama asia, jotan olen ennenkin toitottanut: vähäosaiset naiset eivät ole vauvahautomoita. Sikäli jos kuvittelette, että saisitte itse lapsettomina lapsia abortoimatta jätetyistä sikiöistä. Ja lisäksi sikiöaika (kuten varhaislapsuuskin) on lapsen koko tulevalle elämälle olennaista aikaa. Aika moni asia periytyy sukupolvien taakse. Itse ainakin haluan keskeyttää epäonnistumisen ketjun, mikä meitä on vainonnut. Saman päätöksen ovat tehneet sisaruksenikin.

      Olisi jotenkin kiva uppoutua fanaattisen abortin vastustajan pään sisään. Mitä siellä piilee? Näiden keskustelujen perusteella siellä ei suinkaan loista ylimaallinen valo. Ihmisten tuomitseminen ja arvottaminen päin vastoin osoittaa kohtuullista määrää pimeyttä.

    • sen kyllä huomaa

      "Itselleni on tehty parikymmentä vuotta sitten abortti."

      Tommosta kiivasta tappamisen kylmää järkeistämistä se sitten on, vielä vuoskymmentenkin jälkeen ;) voi voi.. no näitä varottavia esimerkkejä kyllä riittää.

      "Itse ainakin haluan keskeyttää epäonnistumisen ketjun, mikä meitä on vainonnut."

      Hyhhyh taas tota tekopyhää hurskastelua... :D jos noin todella ois niin etpä sä täällä enää mitään ois paatostelemassa ;) mutta mitä kaikkee epälogiikkaa ja muuta pimeetä sitä piileekään fanaattisen suosijan ja traumansa hoidattajan pollan synkeän löyhkäävissä mätäsopukoissa... sinne ei taida pahemmin päivä eikä se järjen saati sydämensivistyksen valo paistaa. Lasten kuolemaan tuomitseminen ja aliarvottaminen päin vastoin osoittaa kohtuullista määrää sysimustan sielun pimeyttä.

    • 5+1

      Tein abortin 5vuotta sitten ja kyllä vain oli/on edelleen suuri helpotus,näin jälkeenpäin tiedän mikä katastrofi olisi äitiydestä seurannut puhumattakaan että silloisesta miehestäni tullut isä.

    • nimetön

      http://www.tohtori.fi/?page=7236802&id=1904349

      Kyseisessä linkissä, on tutkimuksella todettu että abortti ei aiheuta psyykkisiä ongelmia, kuin noin 1% naisia. Synnyttäneistä taas 0,7% prosenttia kärsi masennuksesta synnytyksen jälkeen. Lisäksi aborttia harkinneet, mutta siitä luopuneet ovat myöhemmin lapsen syntymän jälkeen kärsineet psyykkisistä ongelmista.

      Kyllähän nyt tämäkin tutkimus jotain osoittaa.

      ''Synnytyksen jälkeiseen masennukseen sairastuu noin 10-20% kaikista synnyttäneistä.'' Jos ihan tarkoituksella raskautuneet naiset kärsivät masennuksesta synnytyksen jälkeen, niin miettikää niitä naisia joiden olisi pakko jatkaa ei-toivottuja raskauksia.

      http://aborttitieto.wordpress.com/abortti/psyykkiset-ja-fyysiset-vaikutukset/
      Tuossakin linkissä on muutamia hyviä perusteluja sille että kaikissa abortti ei vain aiheuta kärsimystä jälkeenpäin.

      Kaikki ei ole niin mustavalkoista.

    • bruhohahahaaa

      "Kyseisessä linkissä, on tutkimuksella todettu että abortti ei aiheuta psyykkisiä ongelmia,"

      Ja taas tungetaan tätä iänikuista ties monetko kerrat kumottua pro-abortionistien harhaanjohtavaa proppissontaa :DDDD

      http://www.catholicpulse.com/en/columnists/deyoung/020711.html
      http://www.churchnewssite.com/portal/?p=43193
      http://www.nationalreview.com/corner/258205/more-misleading-research-about-mental-health-consequences-abortion-michael-j-new
      http://www.lifenews.com/2011/01/27/more-misleading-research-about-abortion-mental-health-link/

      "Tuossakin linkissä on muutamia hyviä perusteluja"

      Ja vielä liitteeks tää naurettava tunnetusti umpipulueellinen wordpressin femakkokiihkojen sivusto joka nyt ei tietenkään todista yhtikäs mitään ;DDDD säälittävää...

      http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?type=1/news_id=10048/Abortti ei aiheuta v%E4litt%F6mi%E4 mielenterveysongelmia
      >tutkimuksen tarkastelujakso oli melko lyhyt. Aiemmassa tutkimuksessa on esitetty, että abortin mielenterveysvaikutukset voivat tuntua vielä pitkän ajan kuluttua.
      Esimerkiksi BMC Medicinessä julkaistu tutkimus kertoo, että abortin kokeneet naiset kärsivät pahemmasta ahdistuksesta kuin väestö keskimäärin vielä viisi vuotta toimenpiteen jälkeen.>

      http://yle.fi/vintti/yle.fi/akuutti/arkisto2001/180901.html
      >Raskaasta ja raastavasta kokemuksesta johtuen neljäs osa abortin tehneistä naisista tarvitsee psykoterapeuttista apua.>

      http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:OHABn3ZijPQJ:217.71.145.20/TRIPviewer/temp/TUNNISTE_KK_335_1997_fi.html &cd=1&hl=fi&ct=clnk&gl=fi&client=firefox-a
      >Tutkija Mika Gisslerin mukaan tutkimuksessa otettiin huomioon henkilöt, joilla oli takanaan laitoshoitoa tai muuten vakavia mielenterveydellisiä ongelmia. Myös walesilainen tutkimus (Morgan et al.) vahvistaa, ettei raskauden keskeytyksen jälkeisiä itsemurhia voida selittää aiemmilla mielenterveydellisillä ongelmilla. Molempien tutkimusten mukaan toimenpide sinänsä on itsemurhariskiä selittävä tekijä. Muissakin tutkimuksissa on osoitettu raskauden keskeytyksen johtavan yleisesti eriasteisiin depressioihin.>

      http://www.lifenews.com/2010/11/12/opi-1006/
      http://afterabortion.org/1999/more-research-on-post-abortion-issues/
      http://www.telegraph.co.uk/health/8734378/Abortion-increases-risk-of-mental-health-problems-new-research-finds.html
      http://www.telegraph.co.uk/health/healthnews/6481289/Abortion-can-put-women-at-increased-risk-of-mental-health-problems-says-study.html
      http://foodconsumer.org/7777/8888/Non-f_ood_Things_27/Abortion_induces_long_term_mental_distress_printer.shtml
      http://www.lifesitenews.com/news/new-book-details-ground-breaking-research-into-abortions-devastating-impact/
      >Chapter 17, for example, examines a recent meta-analysis published in the British Journal of Psychiatry that found women who have had one or more abortions suffered an 81% greater risk of mental health problems than woman who did not.>

      • nimetön

        Lisäämäsi linkit sisältää paljon faktaa, siitä kuinka monet abortin tehneet sairastuvat psyykkisiin ongelmiin, sitä en todellakaan kiellä.
        Mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että tämä on sellainen asia josta ei saa mustavalkoista tekemälläkään, sillä ihmiset ovat yksilöitä ja jokainen kokee omalla tavallaan. Kaikkiin abortti ei vaikuta joihinkin vaikuttaa. Sehän on selvä, kun meitä ei ole yhdestä muotista valettu.

        En siis yritä väittää että abortti ei naisten mielenterveyteen vaikuta, vaan ilmaista että kaikille abortti ei ole surun aihe, eikä johda psyykkisiin ongelmiin. Annoit hyviä perusteluja tukemaan omaa näkökulmaasi, mutta minun näkökulmani on että KAIKKI eivät sairastu tai sure.


      • Syy vanhemmissa
        nimetön kirjoitti:

        Lisäämäsi linkit sisältää paljon faktaa, siitä kuinka monet abortin tehneet sairastuvat psyykkisiin ongelmiin, sitä en todellakaan kiellä.
        Mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että tämä on sellainen asia josta ei saa mustavalkoista tekemälläkään, sillä ihmiset ovat yksilöitä ja jokainen kokee omalla tavallaan. Kaikkiin abortti ei vaikuta joihinkin vaikuttaa. Sehän on selvä, kun meitä ei ole yhdestä muotista valettu.

        En siis yritä väittää että abortti ei naisten mielenterveyteen vaikuta, vaan ilmaista että kaikille abortti ei ole surun aihe, eikä johda psyykkisiin ongelmiin. Annoit hyviä perusteluja tukemaan omaa näkökulmaasi, mutta minun näkökulmani on että KAIKKI eivät sairastu tai sure.

        Eivät he abortista sairastu vaan olisivat sairastuneet ilman aborttiakin. Niillä on ollut kamala turvaton lapsuus, usein hyväksikäyttöäkin.

        Meillä ei puhuttu mitään ehkäisystä, ei saatu rahaa ehkäisyvälineisiin. Sisareni oli jo viisaampi ja hankki tyttärelleen heti pillerit kun poikia alkoi ilmestyä kuvioihin tietäen sen että pojat eivät huolehdi kumien vetämisestä vehkeensä päälle. Kyllä siinä nuorella ehti olla monta poikakaveria kunnes löysi sen oikean vasta päälle parikymppisenä ja perusti perheen. Näin vältyttiin abortilta.

        Itseeni abortti ei vaikuttanut millään lailla. Ongelmia mitä on ollut niin olisi ollut ilman aborttiakin. Näitä pedofiilejä kun sattuu yhdessä jos toisessa suvussa olemaan. Vanhemmat suojelee sisaruksiaan vaikka tietäisi. Suvun ulkopuoliset pedofiilit laitetaan vastuuseen teoistaan helpommin. Lähiomaiset pääsee kuin koira veräjästä.

        Ongelma ei ole abortti vaan väärät ihmiset kun tekevät lapsia eivätkä ole kypsiä vanhemmuuteen. Eivät ota tarpeeksi vastuuta lapsistaan ja puolittain jättävät heitteille. Lapsi tarvitsee muutakin kuin ruokaa ja vaatteet. Ei vastuuta voi laistaa johonkin ikärajaan saakka. Omat vanhemmat ovat olleet järkyttävän itsekkäitä.


      • kerronpa minäkin
        nimetön kirjoitti:

        Lisäämäsi linkit sisältää paljon faktaa, siitä kuinka monet abortin tehneet sairastuvat psyykkisiin ongelmiin, sitä en todellakaan kiellä.
        Mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että tämä on sellainen asia josta ei saa mustavalkoista tekemälläkään, sillä ihmiset ovat yksilöitä ja jokainen kokee omalla tavallaan. Kaikkiin abortti ei vaikuta joihinkin vaikuttaa. Sehän on selvä, kun meitä ei ole yhdestä muotista valettu.

        En siis yritä väittää että abortti ei naisten mielenterveyteen vaikuta, vaan ilmaista että kaikille abortti ei ole surun aihe, eikä johda psyykkisiin ongelmiin. Annoit hyviä perusteluja tukemaan omaa näkökulmaasi, mutta minun näkökulmani on että KAIKKI eivät sairastu tai sure.

        "....mutta minun näkökulmani on että KAIKKI eivät sairastu tai sure."

        Tämän kun saisi vielä tuon erään vastustajan tajuamaan; hän tuolla alempana väittää että onko väitetty että kaikki sairastuvat, mutta antaa sitten kummiskin näissä kirjotuksissaan ymmärtää että kaikki tällä palstalla abortin puolesta kirjoittavat ovat traumatisoituneita, onnellisuusmuurin varjossa olevia ja kieltävät mitä ovat tehneet ja kenelle. Mutta toisaalta; mitäpä hänen jutuistaan välittämään, kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu.


      • tämä totta

        "kaikki tällä palstalla abortin puolesta kirjoittavat ovat traumatisoituneita, onnellisuusmuurin varjossa olevia ja kieltävät mitä ovat tehneet ja kenelle."

        Aivan niin, tällä sontatunkiolla riehuvien, lapsia suojelevia herjaavien törkyturparäkyttäjien ja tekoaan itsepetoksellisten valheiden varassa kiihkopakkomielteellä puolustelevien joukoissa näitä ilman selvinneitä ei todellakaan näy.


      • Laapis
        Syy vanhemmissa kirjoitti:

        Eivät he abortista sairastu vaan olisivat sairastuneet ilman aborttiakin. Niillä on ollut kamala turvaton lapsuus, usein hyväksikäyttöäkin.

        Meillä ei puhuttu mitään ehkäisystä, ei saatu rahaa ehkäisyvälineisiin. Sisareni oli jo viisaampi ja hankki tyttärelleen heti pillerit kun poikia alkoi ilmestyä kuvioihin tietäen sen että pojat eivät huolehdi kumien vetämisestä vehkeensä päälle. Kyllä siinä nuorella ehti olla monta poikakaveria kunnes löysi sen oikean vasta päälle parikymppisenä ja perusti perheen. Näin vältyttiin abortilta.

        Itseeni abortti ei vaikuttanut millään lailla. Ongelmia mitä on ollut niin olisi ollut ilman aborttiakin. Näitä pedofiilejä kun sattuu yhdessä jos toisessa suvussa olemaan. Vanhemmat suojelee sisaruksiaan vaikka tietäisi. Suvun ulkopuoliset pedofiilit laitetaan vastuuseen teoistaan helpommin. Lähiomaiset pääsee kuin koira veräjästä.

        Ongelma ei ole abortti vaan väärät ihmiset kun tekevät lapsia eivätkä ole kypsiä vanhemmuuteen. Eivät ota tarpeeksi vastuuta lapsistaan ja puolittain jättävät heitteille. Lapsi tarvitsee muutakin kuin ruokaa ja vaatteet. Ei vastuuta voi laistaa johonkin ikärajaan saakka. Omat vanhemmat ovat olleet järkyttävän itsekkäitä.

        Entäpä jos vanhemmat eivät kykene olosuhteiden vuoksi hankkimaan edes kunnon ravitsevaa ruokaa tai asiallisia vaatteita. Ovat itsekkin niin henkisesti rikkirevittyjä etteivät kykene huolehtimaan lapsista vaikka näin vanhemmalla iällä tiedän että parhaansa yrittivät. Kun syntyy vielä ahdasmieliseen pikkukylään jossa on kaikkien silmätikkuna. Kasvappa siinä sitten tasapainoiseksi aikuiseksi. ja jos vielä erehdyt kaikenpäälle tekemään jonkun virheen niin kylläpä muistutetaan hautaan asti. Itsellänikin olisi kaksi ihanaa lasta jos olisin saanut toisenlaisen kasvuympäristön tai olisi ollut inhimillinen ihminen jolta apua pyytää sillä oman tasapainottomuuteni takia en osannut ottaa vastuuta. Katsoin parhaaksi lapsilleni että eivät tarvitse ainakaan kärsiä sitä pilkkaa ja halveksuntaa jota itse koin ja tulen kokemaan hautaan saakka. Tänään olen jo vahva henkisesti ja pärjään muutenkin mutta lasteni kohdalla se on myöhäistä.


      • Laapis
        Laapis kirjoitti:

        Entäpä jos vanhemmat eivät kykene olosuhteiden vuoksi hankkimaan edes kunnon ravitsevaa ruokaa tai asiallisia vaatteita. Ovat itsekkin niin henkisesti rikkirevittyjä etteivät kykene huolehtimaan lapsista vaikka näin vanhemmalla iällä tiedän että parhaansa yrittivät. Kun syntyy vielä ahdasmieliseen pikkukylään jossa on kaikkien silmätikkuna. Kasvappa siinä sitten tasapainoiseksi aikuiseksi. ja jos vielä erehdyt kaikenpäälle tekemään jonkun virheen niin kylläpä muistutetaan hautaan asti. Itsellänikin olisi kaksi ihanaa lasta jos olisin saanut toisenlaisen kasvuympäristön tai olisi ollut inhimillinen ihminen jolta apua pyytää sillä oman tasapainottomuuteni takia en osannut ottaa vastuuta. Katsoin parhaaksi lapsilleni että eivät tarvitse ainakaan kärsiä sitä pilkkaa ja halveksuntaa jota itse koin ja tulen kokemaan hautaan saakka. Tänään olen jo vahva henkisesti ja pärjään muutenkin mutta lasteni kohdalla se on myöhäistä.

        ja missähän nämä hurskastelijat oli silloin kun olisin tarvinnut apua. Kylläpä nyt ollaan valmiita tuomitsemaan lapsen tappamisesta mutta aidon avun antaminen ja tukeminen ei onnistu. Minulle on yhdenkään uskovaisen turha selittää enää mitään....heidän sanomansa on vaan sananhelinää vailla mitään totuuspohjaa...


    • niin?

      "minun näkökulmani on että KAIKKI eivät sairastu tai sure."

      No ei kai sellasta ollu KAIKISTA väitettykään? Kuitenkin se osuus on mitä ilmeisimmin paljon suurempi ja seuraukset laajamittasempia mitä sun linkkis ja ne propagandatutkimukset väittää ja pyrkii vähätteleen. Ja kyllähän se aika paatunu psykopaatti pitää olla jota ei oman lapsen tappaminen hetkauta mitenkään.. vai oiskohan niin että useimmat vaan kieltää sen itteltäänkin.

      http://ituprojekti.net/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=7
      >Surun ensimmäinen vaihe on usein helpotus. Lyhyen ajan kuluttua ensimmäiset helpotuksen tunteet haihtuvat ja tuntuu vaikealta ajatella, mitä on oikeasti tapahtunut. Tässä vaiheessa moni kieltää koko asian ja siihen liittyvät tunteet. Kieltäminen saattaa kestää muutamasta tunnista jopa vuosikymmeniin asti.>

      "Eivät he abortista sairastu vaan olisivat sairastuneet ilman aborttiakin. Niillä on ollut kamala turvaton lapsuus, usein hyväksikäyttöäkin."

      Että niinkö :) ja mihinkähän tilastoihin tääkin "tieto" taas perustuu ja koskeeks sit niitä synnyttäneitäkin ongelmaisia?

      "Itseeni abortti ei vaikuttanut millään lailla."

      Näinhän sitä sitten joutuu vimmasesti vakuutteleen kun ne itsepetokselliset kieltodefenssit jylläilee :)

      "Eivät ota tarpeeksi vastuuta lapsistaan ja puolittain jättävät heitteille. Lapsi tarvitsee muutakin kuin ruokaa ja vaatteet. Ei vastuuta voi laistaa johonkin ikärajaan saakka."

      Hah, tekopyhistelee krokotiilinkyyneliään se joka ei antanu omansa edes ELÄÄ ja laisti vastuusta mitä pelkurimaisimmin TAPPAMALLA!! SINÄ olet itsekkäistä itsekkäintä pohjasakkaa.

    • luuseripellelle

      Oi voi joko se otsasuones sano taas että poks? :DDD mee kuule ihan ite vaan muualle siitä räkyttään joutavia aivopieru oksennuksias jos ne totuudet taas noin kipeesti ottaa :)))) mitä tässä enää näiden sekopollasten sontatursutusten jälkeen voi enää kun sääliä katkeruuteensa seonnutta traumakallosta murhanhinkuvinkua... hajoo ja mätäne vaan sinne kalmansuos uumeniin ja tukehdu siihen kipeään katkeruutees, aivos näivettäny vajukki.

      "Sinä olet suurin TAPPAJA tässä elämässä."

      Voi raasua... :DDD mussuti mussun, valheturpa kertoilee sitten vaan kenet mä oonkaan tappanu XDDD antaa tulla nyt vaan!!
      Sun kaltaset löyhkäävät omanapapaskanilkit on tasan ansainneet umpirumalle pärställeen kaiken ripulin mitä täällä saavat :))) koita kestää nyt vaan törkynaama :)

      "Sivuutit tuon pedofiili kokemukseni "

      Ihan oikein sulle vaikka toi olikin tietysti keksittyä skeidaa sieltä sairaan pollas fantasioista.

      "Mikä on itsepetos ja millä sitä tarkoitat?"

      Se mitä sinä täällä jatkuvasti mylvit ja joudut valheides varassa helpottaan surkeeta elämääs, vaikka eipä se mitään hyödytä, kuten nähdään.

      "Voi että sinua vituuttaa jos joku abortin tekijä on onnellinen."

      Eipä lainkaan, vaan sua vitutttaa kun kaikki tervejärkiset haistaa jo kauas sen sunkin epätoivosen "onnes" :DDDD ei auta vaikka kuinka pakolla pidät niitä säälittäviä horjuvia kulissejas pystyssä... Olet joku v'itun upottavan syyllisyyssuos rypijä joka sekos lapsentappamisistaan ja nyt tukehtumassa sinne mustan myrkyllisen viemärilöyhkäs syvyyksiin.

      • säälittävälle

        Ei tervepäisen ihmisen kirjoitusta likipitäenkään. Suomi24 antaa mahdollisuuden mielisairaiden rienaamiseen. En ihmettele, että nykyisin tapahtuu kaikenmoista rikollista, koska jotkut näyttävät olevan täysin ilman asianmukaista hoitoa.
        Ei normaali ja terve mieleltään suhtaudu abortin tekijöihin noin riehuvalla ja solvaavalla otteella.


    • oi sääli!

      "Ei normaali ja terve mieleltään suhtaudu abortin tekijöihin noin riehuvalla ja solvaavalla otteella."

      Ja se sontatörky mihin toi vaan oli vastauksena olikin sitten niiiin tervepäistä ja normaalia tappamiseen ja lapsia suojeleviin suhtautumista että...??!! :DDD

      • :):):)

        Käyn välillä vilkaisemassa mitä abortin vastustaja on taas kirjoittanut. Kieltämättä on sairas, mutta mielikuvitusrikas törkyisen sisimpänsä ulostamisessa.


      • ss-sakin ulostusta

        "Kieltämättä on sairas,"

        Toi sun riehumises ja kyttäykses onkin niiin "tervettä" että ;))))


    • alvar

      Itselleni abortin tekeminen oli itsestäänselvyys. Tiesin, että elämäntilanteeni ja psyykkinen kuntoni jo ennen vahinkoraskautta ei olisi turvallinen ympäristö syntymättömälle lapselle. Saati sitten se, että isäkandidaatin kanssa en ollut vakituisessa parisuhteessa.

      Eihän sitä pystynyt olemaan miettimättä mitä jos.... Yhtäkkiä lapsia tuntui olevani ympärillä valtavasti, enkä voinut olla miettimättä minkälainen tyttö tai poika sisälläni kasvaa. Samalla kuitenkin tiesin ratkaisuni jo tehneen.

      Abortistani on nyt kolme päivää, ja olo on ollut hyvin sekava. Itsessään olon kenhoksi tekee se, että fyysiset kivut ovat edelleen vahvat. Mutta en voi kieltää, etteikö tekemäni abortti olisi vaikuttanut minuun myös henkisesti. Oloni on hermostunut, masentunut ja millään ei tunnu olevan mitään väliä. Olo on todella yksinäinen. Vaikka minulla on muutama hyvin läheinen ystävä ollut mukana tässä prosessissa, tiedän että olen loppujen lopuksi asian kanssa yksin. Toivon, ja uskon oloni helpottuvan ajan myötä. Onneksi minulla on olemassaoleva toimiva terapiasuhde, jossa saan purkaa asiaa.

      • Epätodellinen tilann

        Hei,

        miten prosessi eteni? Olen samanlaisessa tilanteessa (raskaus on vielä varmistamatta), mutta aion tehdä keskeytyksen, jos se on totta.
        Kerroitko asiasta lapsen isälle? Oliko mukanasi joku tukihenkilö? Kauanko se kesti? Itse en aio kertoa totuutta kenellekään. Häpeä on liian suuri.


    • ...g..

      Teidä abortinvastustajien kannattaisi enemmän haastatella abortin tehneitä. Lääkäreillä on nimittäin tässä yllättävän suuri vaikutus. Kun itse 19 vuotiaana menin lääkärin juttusille ja mietin pidänkö lapsen, odotin puntaroivaa keskustelua, kannustusta pitää lapsi, listoja auttavista tahoista. Noh, lääkäri kysyikin "aborttia tekemässä?" Minä: "Niin olen miettinyt, että kun ollaan oltu yhdessä niin vähän aikaa, ja koulut kesken ja ei juuri säästöjä, että mitenkä me tultaisiin toimeen ja muuta.." Lääkäri: "No laitetaan tähän sosiaaliset syyt, niin saadaan se abortti tehtyä. Ja vielä ehditään hyvin tekemään pillerillä." No minä siihen: "Okei."

      Törkeää! Ei kysytty onko vanhempiin minkälaiset suhteet, ei pyydetty miettimään... Ei mitään!! Ei varmisteltu sitä olenko varma!!! Tiedän, että olin jo 19, mutta kuitenkin niin epävarma, lukiotyttö joka ei ollut ikinä edes pitänyt vauvaa sylissä. Toivoisin, että näihin keskusteluihin panostettaisiin enemmän, että lääkärit puntaroisivat, juttelisivat jne..

    • "Mukavuusabortti"

      Synnyin omille vanhemmilleni vaikeaan tilanteeseen, ei niinkään taloudellisesti mutta sosiaalinen tilanne oli vaikea. Sen hetkinen sosiaalinen ympäristö ei mahdollistanut aborttia tai adoptiota ja syntymäni ikäänkuin sitten sitoi heidät tähän tilanteeseen.

      Vanhempani eivät koskaan syyttäneet minua asiasta mutta kyllä lapsi vaistoaa.. Etenkin kun nyt vanhempana ymmärrän kokonaiskuvan silloisesta tilanteesta, ajattelin usein että olisivat vaan laittaneet asiansa kuntoon, pitäneet oman päänsä ja hankkineet lapsia sitten kun oikeasti olisi ollut sen aika eli abortoineet MINUT.

      Kun todella tajuaa miten erilaiseen elämään heillä olisi ollut mahdollisuus ilman lasta tuntuu oikein pahalta heidän puolestaan. En ole vanhemmilleni mitenkään katkera ikävästä lapsuudesta ja kasvoin ihan normaaliksi itsenäiseksi nuoreksi naiseksi. Nykyään meillä on jo hauskaa yhdessä mutta kummatkin ovat myöntäneet että aika rankkaa oli aiemmin.

      Tämän tilanteen kokeneena tein abortin kun huomasin yllätyksekseni olevani raskaana eikä lapsi silloin kuulunut niihin asioihin joita halusin elämältä. En koe mitään syyllisyyttä tästä enkä sulje pois lasten saamista tulevaisuudessa. Uskoisin että näillä eväillä olen perustellut hyvin omalta osaltani myös ne "mukavuusabortit" ;)

    • hohhoijjaa :D

      "olisivat vaan laittaneet asiansa kuntoon, pitäneet oman päänsä ja hankkineet lapsia sitten kun oikeasti olisi ollut sen aika eli abortoineet MINUT."

      taas näitä naurettavia tekopyhistelyjä "haluisin niiiin olla mieluummin tapettu abortilla" :DDD uskotko ite tohon sontaas?? Jos oikeesti haluisit olla kuollu niin etpä sä täällä enää ois laukomassa näitä joutavia typeryyksiäs...

      "Tämän tilanteen kokeneena tein abortin "

      No kappas vaan... omaa ITSEKÄSTÄ lapses MUKAVUUStappamistahan sinä täällä oot näillä hulluilla hölinöilläs oikeuttelemassa :)))

      "En koe mitään syyllisyyttä"

      Keksi nyt edes vähän uskottavampia valheita, läpi tunkee se kirveltävä syyllisyystraumas tänne saakka XD

      "enkä sulje pois lasten saamista tulevaisuudessa"

      Vai et sulje.. no ehkäpä et saa niitä sitten enää kun alat hinkuaan, etkä ainakaan ole enää ansainnu ainuttakaan. Muista aina se :)

      "Uskoisin että näillä eväillä olen perustellut hyvin omalta osaltani myös ne "mukavuusabortit""

      Et vaan huijaa ketään muita kun ittees, ja muita samassa upottavassa suossa rypeviä :)

      • ------

        Käväisen silloin tällöin katsomassa onko verbaaliakrobaatti keksinyt uusia solvauksia. Ne piristävät päivääni. Uskovaisen kodin kasattina olen oppinut sivistyneeseen kielenkäyttöön. En ole niinkään kiinnostunut hänen ajamastaan asiasta, se hukkuu solvaustulvaan. Ei ole tehty aborttia, eikä enää tulla tekemään, en saa lapsia enää.


      • Näin mulla
        ------ kirjoitti:

        Käväisen silloin tällöin katsomassa onko verbaaliakrobaatti keksinyt uusia solvauksia. Ne piristävät päivääni. Uskovaisen kodin kasattina olen oppinut sivistyneeseen kielenkäyttöön. En ole niinkään kiinnostunut hänen ajamastaan asiasta, se hukkuu solvaustulvaan. Ei ole tehty aborttia, eikä enää tulla tekemään, en saa lapsia enää.

        Täällä yksi 8 vuotta sitten helpottunut!
        En olis toivonut tulevani raskaaks, ehkäisyä käytettiin. Mutta näin kävi. En ole koskaan halunnut perhettä enkä lapsia, enkä synnyttää, siksi adoptioon antaminen vaihtoehtona oli poissuljettu.
        Toimenpide oli kivulias, oksensin ja vuodin, mutta järkevintä oli keskeyttää.


      • Järkyttävää
        Näin mulla kirjoitti:

        Täällä yksi 8 vuotta sitten helpottunut!
        En olis toivonut tulevani raskaaks, ehkäisyä käytettiin. Mutta näin kävi. En ole koskaan halunnut perhettä enkä lapsia, enkä synnyttää, siksi adoptioon antaminen vaihtoehtona oli poissuljettu.
        Toimenpide oli kivulias, oksensin ja vuodin, mutta järkevintä oli keskeyttää.

        Hei,

        miten prosessi eteni? Olen samanlaisessa tilanteessa (raskaus on vielä varmistamatta), mutta aion tehdä keskeytyksen, jos se on totta.
        Kerroitko asiasta lapsen isälle? Oliko mukanasi joku tukihenkilö? Kauanko se kesti? Itse en aio kertoa totuutta kenellekään.


    • massapostaajalle

      "Itse en aio kertoa totuutta kenellekään."

      Sietää hävetäkin.
      Ihan omin luvin laittomastiko aattelit sitten "kotiabortin" tehdä?

      • Näin mulla

        Hei, nm. Järkyttävää!
        Mulleko osoitit viestisi?
        Ensin tein kotitestin, joka näytti . Sen jälkeen lääkäriin, lähete labraan, jossa varmistettiin tulos. Sen jälkeen taas lääkärin puheille, jossa sain lähetteen aborttiin. Sairaalassa ultra, jossa todettiin raskausviikot, vielä varmistus olenko varma. Sen jälkeen ensimmäinen pilleri ja kotiin. Aamulla takaisin sairaalaan, jossa keskeytys aloitettiin, 2 tablettia alapäähän. Jonkun ajan päästä alkoi "supistelu", paljon pahemmat kuin menkkakivut. Oksetti, mutta en ollut ehtinyt aamulla syödä mitään. Sikiö ei tullut ulos, sain alapäähän toiset 2 tablettia ja kipulääkettä. En muista missä vaiheessa sitä verta alkoi vuotaa, mutta siihen sain vuotoa tyrehdyttävän piikin. Vuoto saattoi johtua siitä, että olen laiha ja lantioni kapea, ja raskausviikkoja oli jo n.10, menkkanikin ovat runsaat ja kivuliaat. Yksilöllistä. Sitten se tuli ulos ja kivut loppuivat siihen. Kesti kauemmin kuin yleensä abortti kestää, ehkä n.6-8 tuntia. Olin sairaalassa yön yli, aamulla pääsin pois. Jälkitarkastus oli n.kk päästä. Isä tiesi, ystävät myös. Tukihenkilöä ei ollut mukana, en halunnut, mutta mieheni ja ystäväni puhelimitse. Kyselivät vointiani, mutta varsinaista tukea en tarvinnut. Ennen keskeytystä kyselin ystäviltäni että paljonko se sattuu. Jokaisella jonkunverran, toisilla ei juuri mitään, mulla paljon. Ja mieheni kyllä vei mut jälkitarkastukseen. Meillä ei ole ollut tarkoitusta perustaa perhettä, mutta mieheni antoi mulle vapauden päättää itse ja osallistua isänä, jos olisinkin halunnut pitää lapsen. Yhdessä olemme muuten edelleen, ei ole aiheuttanut mitään skismaa.


      • Näin mulla
        Näin mulla kirjoitti:

        Hei, nm. Järkyttävää!
        Mulleko osoitit viestisi?
        Ensin tein kotitestin, joka näytti . Sen jälkeen lääkäriin, lähete labraan, jossa varmistettiin tulos. Sen jälkeen taas lääkärin puheille, jossa sain lähetteen aborttiin. Sairaalassa ultra, jossa todettiin raskausviikot, vielä varmistus olenko varma. Sen jälkeen ensimmäinen pilleri ja kotiin. Aamulla takaisin sairaalaan, jossa keskeytys aloitettiin, 2 tablettia alapäähän. Jonkun ajan päästä alkoi "supistelu", paljon pahemmat kuin menkkakivut. Oksetti, mutta en ollut ehtinyt aamulla syödä mitään. Sikiö ei tullut ulos, sain alapäähän toiset 2 tablettia ja kipulääkettä. En muista missä vaiheessa sitä verta alkoi vuotaa, mutta siihen sain vuotoa tyrehdyttävän piikin. Vuoto saattoi johtua siitä, että olen laiha ja lantioni kapea, ja raskausviikkoja oli jo n.10, menkkanikin ovat runsaat ja kivuliaat. Yksilöllistä. Sitten se tuli ulos ja kivut loppuivat siihen. Kesti kauemmin kuin yleensä abortti kestää, ehkä n.6-8 tuntia. Olin sairaalassa yön yli, aamulla pääsin pois. Jälkitarkastus oli n.kk päästä. Isä tiesi, ystävät myös. Tukihenkilöä ei ollut mukana, en halunnut, mutta mieheni ja ystäväni puhelimitse. Kyselivät vointiani, mutta varsinaista tukea en tarvinnut. Ennen keskeytystä kyselin ystäviltäni että paljonko se sattuu. Jokaisella jonkunverran, toisilla ei juuri mitään, mulla paljon. Ja mieheni kyllä vei mut jälkitarkastukseen. Meillä ei ole ollut tarkoitusta perustaa perhettä, mutta mieheni antoi mulle vapauden päättää itse ja osallistua isänä, jos olisinkin halunnut pitää lapsen. Yhdessä olemme muuten edelleen, ei ole aiheuttanut mitään skismaa.

        Lisäänpä vielä, että mulle abortti oli _helpotus_. Ei "helpotus". Olivakko lainausmerkit saivartelua vaiko mitä, se oli ilman niitä helpotus.


    • että sellasta

      "Ennen keskeytystä kyselin ystäviltäni että paljonko se sattuu. Jokaisella jonkunverran, toisilla ei juuri mitään, mulla paljon."

      Siellä on sitten koko kööri samaa pohjasakkaista lapsentappajasakkia... seura tekee näemmä kaltaisekseen.

      "Sikiö ei tullut ulos, sain alapäähän toiset 2 tablettia"
      "Kesti kauemmin kuin yleensä abortti kestää, ehkä n.6-8 tuntia."

      Urhea pikkuinen oli tavallista sinnikkäämpi ja taisteli tarjoamies myrkkyjen keskellä ainoasta elämästään "kynsin hampain" kiinni pitäen viimeiseen saakka ennenkuin repesi väkivalloin irti elämän lähteestään.
      Onhan se varmaan todella _helpottavaa_ monellekin murhailla huvikseen omia lapsiaan.

      Jälleen yksi turha veriuhri lisää kalmantilastoihin,

      R.I.P.

      • Tekopyhää

        RIP? Montaakohan alkiota jaksat aidosti surra, muunkin kuin palstamylvimisen muodossa. Sytytät kenties jokaiselle solumöykylle erikseen kynttilän ja veisaat itkuvirsiä? Teethän saman myös esim. Afrikan lasten kohdalla, joita tänäänkin kuolee varmaan enemmän kuin mitä abortteja tehdään?


    • runkuta peukkuas

      "Teethän saman myös esim. Afrikan lasten kohdalla"

      Ja sinä varmaan teet myös näin siellä tekopyhiä huskastellessas... niistä kohtuun itsekkyydellä mukavuussurmattavista puhumattakaan.
      Nälkään ja tauteihin kuolevia ei sentään tapettu, kuten joitain lapsipoloja täällä kaiken yltäkylläisen hyvinvoinnin ja huipputerveyydenhuollon keskellä..

      • Abortti on ok

        Eli tosissasi vertaat aborttia ja syntyneen ihmisen kuolemaa, koska "Nälkään ja tauteihin kuolevia ei sentään tapettu"?


      • ------

        Niinpä "runkuttaja" sinä nautit sairaasti kiduttamisesta. Katselet varmaan iltojesi iloksi nälkiintyneiden lasten kuvia, milloin et ole mylvimässä palstalla.
        Alle 12-viikkoinen alkio ei kärsi, mutta nälkään kuoleva lapsi kärsii.


      • runkkaile lisää

        "Katselet varmaan iltojesi iloksi nälkiintyneiden lasten kuvia,#"

        Kukahan se niitä katteleekaan sairaissa himoissaan sadistisesti nauttien ja orkkunauruissan mylvien kun niitä lapsia niin pohjattomasti VIHAA että kiihkoo täällä niiden kiduttavaa tukehdutus- ja elävältä silpomisKUOLEMAAKIN ihannoiden ja ylistäen löyhkäset kalmankuolat suusta pärskyen???? :DDDD Ja vielä kieroutuneen mustalla sielullaan kehtaa oikeutella itsekkyydellä tapettavien murhia joidenkin aivan toisten kärsimyksillä!!!! Hyi s--tana.... SINÄ sakkeines olet se AINOA lasten kalmankiihkoinen TAPPAVASTI kiduttaja. Ei me normaalit lapsia sun kaltasilta hengiltä raatelevilta hirviökuvotuksilta suojelevat tervejärkiset ihmiset.


      • Kiitos nauruista :D
        runkkaile lisää kirjoitti:

        "Katselet varmaan iltojesi iloksi nälkiintyneiden lasten kuvia,#"

        Kukahan se niitä katteleekaan sairaissa himoissaan sadistisesti nauttien ja orkkunauruissan mylvien kun niitä lapsia niin pohjattomasti VIHAA että kiihkoo täällä niiden kiduttavaa tukehdutus- ja elävältä silpomisKUOLEMAAKIN ihannoiden ja ylistäen löyhkäset kalmankuolat suusta pärskyen???? :DDDD Ja vielä kieroutuneen mustalla sielullaan kehtaa oikeutella itsekkyydellä tapettavien murhia joidenkin aivan toisten kärsimyksillä!!!! Hyi s--tana.... SINÄ sakkeines olet se AINOA lasten kalmankiihkoinen TAPPAVASTI kiduttaja. Ei me normaalit lapsia sun kaltasilta hengiltä raatelevilta hirviökuvotuksilta suojelevat tervejärkiset ihmiset.

        Sain kunnon naurut ennen nukkumaan menoa :D Koskahan verisuoni päässäsi räjähtää, käyt niin ylikierroksilla :DDD
        Olet oikeasti huvittava, voin kuvitella kuinka pää täristen hakkaat vimmatusti koneesi näppäimistöä :D


      • demoninen naurus
        runkkaile lisää kirjoitti:

        "Katselet varmaan iltojesi iloksi nälkiintyneiden lasten kuvia,#"

        Kukahan se niitä katteleekaan sairaissa himoissaan sadistisesti nauttien ja orkkunauruissan mylvien kun niitä lapsia niin pohjattomasti VIHAA että kiihkoo täällä niiden kiduttavaa tukehdutus- ja elävältä silpomisKUOLEMAAKIN ihannoiden ja ylistäen löyhkäset kalmankuolat suusta pärskyen???? :DDDD Ja vielä kieroutuneen mustalla sielullaan kehtaa oikeutella itsekkyydellä tapettavien murhia joidenkin aivan toisten kärsimyksillä!!!! Hyi s--tana.... SINÄ sakkeines olet se AINOA lasten kalmankiihkoinen TAPPAVASTI kiduttaja. Ei me normaalit lapsia sun kaltasilta hengiltä raatelevilta hirviökuvotuksilta suojelevat tervejärkiset ihmiset.

        Kuule kiitos samoin sinnekin... :DDD siellähän ne suonet jo onkin rähjähdelly tasaseen tahtiin joka ilta... millon repee se viimenenkin.. ja näppiksen nappulatkin hakkailtu puhki jo muutamaan kertaan XDD


    • murha ei ok

      "Eli tosissasi vertaat aborttia ja syntyneen ihmisen kuolemaa"

      Kukahan sellasta rupeskaan taas vertaileen... ;)

      "Teethän saman myös esim. Afrikan lasten kohdalla" jne.

      • Naisen oikeus

        Mutta eihän tuossa vertailua ollut vaan päinvastoin, sitä vastustajien toitottamaa samanarvoisuutta, syntyneiden ja syntymättömien. Ilmeisesti ei sekään päde enää, liekö koskaan pätenytkään. Solumöykky menee kaiken edelle, ei syntyneen kuolemalla väliä, koska on nähnyt elämää jo riittävästi. Abortti taas on ehdoton no no.


    • ???????

      Siis ensin se on samanarvosuutta ja sitten jo valheharhoissas alkioikänen lapsi meneekin kaiken edelle..?? :D Jospa pikkuhiljaa päättäsit mitä mieltä nyt olitkaan... ;)
      Ja todellakin naurettavaa vedellä hädissään niitä Afrikan nälkälapsia tänne kun ei liity tän maan lasten mukavuustappamisiin mitenkään.. no sitä kiusallista huomioohan pitää väkisinkin yrittää viedä pois millä tahansa niistä kiihkosakin sortamista lapsiparoista...

      "ei syntyneen kuolemalla väliä"

      Ne todisteet sitten vaan esille missä joku vastustaja näin olikaan sanonu :))

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe