206:n vetoakselin kannatinlaakeri

Boulevard.

Tietäskö joku sanoa 206 1.4L bens. farmarin vetoakselin kannatinlaakerin tyypin.
Motonetissä ei ole kyseistä laakeria.
Eikä varaosaliikkeessäkään löytäneet kyseistä laakeria kuvastoistaan.
Olisi mukava ostaa jo etukäteen valmiiksi ennen purkamista.

13

605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oooss

      käyppä kysymässä merkki liikkeen tiskiltä.

    • Seb. Löe.

      Katso Mister Auto.fi omalla rekisteritunnuksellasi...siis vetoakselin tukilaakeri?

    • Akseli Vekseli

      Onkohan se samanlainen kuin pakoputken kannatinlaakeri ?

      • 6005-2RS

        ei kun pakoputkessa on painelaakeri.


    • tietävä tietää
    • Boulevard.

      Tulipa tänään käytyä kaupungissa ja kävin samalla kysäsee sitä laakeria pesolta.
      Saman koon sanoivat kuin "tietävä tietää".
      Hyllyssä ei ollut mutta parin päivän toimitus ajalla olisi saanut hintaan 54€.
      No kävinpä sitten laakeri liikkeessä kysäisee olisko siellä hyllyssä.
      Olihan siellä ja hintakin alle 15€.
      SKF:n kuulalaakeri 6006 2RS1.

      • Tietävä tietää

        Tiedä sitten että onko tuo kumilla suojattu laakeri ihan optimi Suomen keleihin.

        Itse olisin ehkä ottanut peltisuojatun, mutta tuskinpa tuossa eroa kestävyydessä juurikaan on. Suolavesi löytää kyllä tiensä pienestäkin rakosesta.


      • sitroen.
        Tietävä tietää kirjoitti:

        Tiedä sitten että onko tuo kumilla suojattu laakeri ihan optimi Suomen keleihin.

        Itse olisin ehkä ottanut peltisuojatun, mutta tuskinpa tuossa eroa kestävyydessä juurikaan on. Suolavesi löytää kyllä tiensä pienestäkin rakosesta.

        205:n kokemuksia:

        Ei niitä monenlaisia ole saatavilla. Puolen miljoonan ajokilometrin kokemuksella voin tunnustaa, että eipä ole kyseistä laakeria minulla hajonnut. Kertaalleen meni nivelten suojakumit ja sittemmin niveletkin vaikka ei pitänyt päästä likaa kumin sisään. Vetoakselit jouduin uusimaan ja kyseinen kannatinlaakeri tuli uuden (tarvike)akselin mukana. Peittelin laakerin tukevasti rasvalla molemmin puolin ja hyvin on kestänyt.

        Nyt on auto seisonnassa kun meni jarrutehostimen kalvo. Ranskasta saisi tilaamalla uuden jarrutehostimen, kun kristallipallosta näkisi varaosanumeron. Merkkiliike ei tiedä alustanumeron perusteella, mikä tehostin siinä on eli varaosapalvelu on yhtä leväperäistä kuin se oli jo vuonna 1962.
        Kai Knuutila Oy löysi varaosat alustanumeron perusteella ja kertoi, ettei homma ole yhtään erilaista kuin muissakaan merkeissä. Valitettavasti tämä firma lopetti muutama vuosi sitten ja uutta ei ole tullut tilalle. Hintakin oli alle puolet marmoritiskillä perityistä eikä tappiolla taatusti myynyt sekään.

        Autopurkaamoita ei asia voisi vähempää kiinnostaa. Mistähän ne leipänsä saavat?


      • kjkhghfgxdyjukh
        sitroen. kirjoitti:

        205:n kokemuksia:

        Ei niitä monenlaisia ole saatavilla. Puolen miljoonan ajokilometrin kokemuksella voin tunnustaa, että eipä ole kyseistä laakeria minulla hajonnut. Kertaalleen meni nivelten suojakumit ja sittemmin niveletkin vaikka ei pitänyt päästä likaa kumin sisään. Vetoakselit jouduin uusimaan ja kyseinen kannatinlaakeri tuli uuden (tarvike)akselin mukana. Peittelin laakerin tukevasti rasvalla molemmin puolin ja hyvin on kestänyt.

        Nyt on auto seisonnassa kun meni jarrutehostimen kalvo. Ranskasta saisi tilaamalla uuden jarrutehostimen, kun kristallipallosta näkisi varaosanumeron. Merkkiliike ei tiedä alustanumeron perusteella, mikä tehostin siinä on eli varaosapalvelu on yhtä leväperäistä kuin se oli jo vuonna 1962.
        Kai Knuutila Oy löysi varaosat alustanumeron perusteella ja kertoi, ettei homma ole yhtään erilaista kuin muissakaan merkeissä. Valitettavasti tämä firma lopetti muutama vuosi sitten ja uutta ei ole tullut tilalle. Hintakin oli alle puolet marmoritiskillä perityistä eikä tappiolla taatusti myynyt sekään.

        Autopurkaamoita ei asia voisi vähempää kiinnostaa. Mistähän ne leipänsä saavat?

        Väität ettei SKF:n valikoimasta löydy monenlaista laakeria samaan käyttökohteeseen? No aivan varmasti löytyy.

        Itse ajan 406:lla ja vaikka mittarissa on vasta 310tkm, itselläni tuo kyseinen laakeri "jurisee" kyllä.

        Ja sitten tuosta jarrutehostimesta. Niistä ei oikeastaan "mene" kalvo koskaan, vaan ne alkavat vuotaa akselitiivisteistä. Tuo on aivan korjattavissa oleva ongelma.

        Jos sitten "uuden" tarvitset jostakin niin sekin selvitettävissä, niitä vaihtoehtoja ei sittenkään ole kovin montaa.

        Tehostimen kiinnitystapa, halkaisija ja auto, mistä tehostin on, alkaa olla jo hyvät perustiedot, joilla pitäisi vastaava löytyä.

        Autopurkaamoita ei kiinnosta vanhat romut, joita on käytössä muutamia yksilöitä.


      • sitroen.
        kjkhghfgxdyjukh kirjoitti:

        Väität ettei SKF:n valikoimasta löydy monenlaista laakeria samaan käyttökohteeseen? No aivan varmasti löytyy.

        Itse ajan 406:lla ja vaikka mittarissa on vasta 310tkm, itselläni tuo kyseinen laakeri "jurisee" kyllä.

        Ja sitten tuosta jarrutehostimesta. Niistä ei oikeastaan "mene" kalvo koskaan, vaan ne alkavat vuotaa akselitiivisteistä. Tuo on aivan korjattavissa oleva ongelma.

        Jos sitten "uuden" tarvitset jostakin niin sekin selvitettävissä, niitä vaihtoehtoja ei sittenkään ole kovin montaa.

        Tehostimen kiinnitystapa, halkaisija ja auto, mistä tehostin on, alkaa olla jo hyvät perustiedot, joilla pitäisi vastaava löytyä.

        Autopurkaamoita ei kiinnosta vanhat romut, joita on käytössä muutamia yksilöitä.

        Pitäisi löytää. Niin pitäisi. Vaan kun ei vain löydy.

        Merkkiliikkeen marmoritiskillä 15 minuutin tietokoneselailun jälkeen selvisi, että joku se on noista eri vaihtoehdoista, mutta ei se, että mikä. Ei oikein viitsisi Ranskasta tilata väärää kun maksaa 250 euroa kappale.

        Jos se akselitiiviste vuotaa, niin miten sen uusit prässäämällä kasattuun tehostimeen? Olettaen, että jostakin sopivan onnistut kehittämään.
        Ja vielä kun tuo vika on sellainen, että vain reikä kalvossa selittää toiminnan. Voin kyllä olla väärässäkin; kun saisi purettua niin sitten sen näkisi.

        Tiedän kyllä, että ei niitä tehostimia Peugeot tai Citroen itse tee, mutta kun missään ei ole mitään merkkiä, mistä selviäisi valmistaja. Eikä tarvikeliikkeitten luettelot tunne yhtään ainutta tehostinta. Kyselty on!

        Autopurkaamoitten touhu on kyllä kummallista. Eioota myydään.
        Yhdessä purkaamossa olisi ollut sopiva Pösö, mutta ahtaassa paikassa. Eivät saaneet puolessa vuodessa purettua tai edes siirrettyä väljempään paikkaan että olisin itse irrottanut. Silti mainostaa olevansa Maan Paras.
        Onkohan koko bisneksen taustalla rahanpesu ja jos, niin minkähänlainen? Pelkkää kulissitoimintaa kuitenkin!

        Mistä mobilistit kehittävät varaosansa? Kysyin, mutta vastasivat että kysy sitten kun itselläsi on riittävän vanha.
        Melkoisen noloa porukkaa.


      • nlbhkvgjchfgvjbknl
        sitroen. kirjoitti:

        Pitäisi löytää. Niin pitäisi. Vaan kun ei vain löydy.

        Merkkiliikkeen marmoritiskillä 15 minuutin tietokoneselailun jälkeen selvisi, että joku se on noista eri vaihtoehdoista, mutta ei se, että mikä. Ei oikein viitsisi Ranskasta tilata väärää kun maksaa 250 euroa kappale.

        Jos se akselitiiviste vuotaa, niin miten sen uusit prässäämällä kasattuun tehostimeen? Olettaen, että jostakin sopivan onnistut kehittämään.
        Ja vielä kun tuo vika on sellainen, että vain reikä kalvossa selittää toiminnan. Voin kyllä olla väärässäkin; kun saisi purettua niin sitten sen näkisi.

        Tiedän kyllä, että ei niitä tehostimia Peugeot tai Citroen itse tee, mutta kun missään ei ole mitään merkkiä, mistä selviäisi valmistaja. Eikä tarvikeliikkeitten luettelot tunne yhtään ainutta tehostinta. Kyselty on!

        Autopurkaamoitten touhu on kyllä kummallista. Eioota myydään.
        Yhdessä purkaamossa olisi ollut sopiva Pösö, mutta ahtaassa paikassa. Eivät saaneet puolessa vuodessa purettua tai edes siirrettyä väljempään paikkaan että olisin itse irrottanut. Silti mainostaa olevansa Maan Paras.
        Onkohan koko bisneksen taustalla rahanpesu ja jos, niin minkähänlainen? Pelkkää kulissitoimintaa kuitenkin!

        Mistä mobilistit kehittävät varaosansa? Kysyin, mutta vastasivat että kysy sitten kun itselläsi on riittävän vanha.
        Melkoisen noloa porukkaa.

        "Pitäisi löytää. Niin pitäisi. Vaan kun ei vain löydy."

        Niin. Annoin jo sinulle kaiken tarvittavan tiedon mitä tarvitaan jotta tehostimen malli löytyy. Tehostimen kiinnitystapa, halkaisija ja auto, mistä tehostin on.

        205:ssä ei ole kovinkaan montaa erilaista tehostajaa käytetty, valmistajan kuvista on noilla tiedoilla todella helppo päätellä missä autoissa samanlaista tehostajaa on käytetty.

        "Jos se akselitiiviste vuotaa, niin miten sen uusit prässäämällä kasattuun tehostimeen?"

        http://www.auto-parts.spb.ru/cat/pe/pics/2C45C01A.gif

        Purkamalla tavaraa tehostimen käyttöakselin, polkimen puolelta. Poistamalla sitten tiivisteen kun se lopulta vastaan tulee ja asentamalla uuden. Tiivisteet on asennettu ulkoapäin, tehostinta ei tarvitse halkaista.

        "Olettaen, että jostakin sopivan onnistut kehittämään."

        http://www.tiivistekeskus.fi

        "Tiedän kyllä, että ei niitä tehostimia Peugeot tai Citroen itse tee, mutta kun missään ei ole mitään merkkiä, mistä selviäisi valmistaja."

        Valmistajana on Bendix.

        Tässä yksi esimerkki käytettyjen tarjonnasta. Vaikka ilmoituksessa väitetään että käy kaikkiin 205 ja 309 malleihin, tuo tieto on väärä. Niitä erilaisia on "muutama". Luokkaa 3 - 4.

        http://www.ebay.co.uk/itm/Peugeot-205-309-Brake-Servo-Bendix-Genuine-Part-Will-Suit-All-205-309-/221423379983?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item338ddca60f

        Loppuviestin katkera tilitys on sitten taas jotakin mikä laittaa miettimään, että miksi edes vastaisin näihin kyselyihin. Jos ei itsellä riitä osaaminen selvittämään ongelmaa, johon on itse itsensä ajanut, ei se ole muiden vika tai syy. Silloin ongelmanratkaisuna voisi olla vaikkapa uudemman auton hankkiminen?

        Hajottamot ovat kaupallista toimintaa harjoittavia yrityksiä. Niiden tavoite on tehdä voittoa. 25 vuotta vanhan ranskalaisauton osien jemmaaminen ei ole kovinkaan tuottoisaa toimintaa, enemmänkin näen siellä olevan enintään 10 vuotta vanhoja autoja purettavana.

        Herjasit lopulta siis vielä hajottamoyrittäjät ja mobilistit. Loistava asenne kertakaikkiaan.


      • sitroen.
        nlbhkvgjchfgvjbknl kirjoitti:

        "Pitäisi löytää. Niin pitäisi. Vaan kun ei vain löydy."

        Niin. Annoin jo sinulle kaiken tarvittavan tiedon mitä tarvitaan jotta tehostimen malli löytyy. Tehostimen kiinnitystapa, halkaisija ja auto, mistä tehostin on.

        205:ssä ei ole kovinkaan montaa erilaista tehostajaa käytetty, valmistajan kuvista on noilla tiedoilla todella helppo päätellä missä autoissa samanlaista tehostajaa on käytetty.

        "Jos se akselitiiviste vuotaa, niin miten sen uusit prässäämällä kasattuun tehostimeen?"

        http://www.auto-parts.spb.ru/cat/pe/pics/2C45C01A.gif

        Purkamalla tavaraa tehostimen käyttöakselin, polkimen puolelta. Poistamalla sitten tiivisteen kun se lopulta vastaan tulee ja asentamalla uuden. Tiivisteet on asennettu ulkoapäin, tehostinta ei tarvitse halkaista.

        "Olettaen, että jostakin sopivan onnistut kehittämään."

        http://www.tiivistekeskus.fi

        "Tiedän kyllä, että ei niitä tehostimia Peugeot tai Citroen itse tee, mutta kun missään ei ole mitään merkkiä, mistä selviäisi valmistaja."

        Valmistajana on Bendix.

        Tässä yksi esimerkki käytettyjen tarjonnasta. Vaikka ilmoituksessa väitetään että käy kaikkiin 205 ja 309 malleihin, tuo tieto on väärä. Niitä erilaisia on "muutama". Luokkaa 3 - 4.

        http://www.ebay.co.uk/itm/Peugeot-205-309-Brake-Servo-Bendix-Genuine-Part-Will-Suit-All-205-309-/221423379983?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item338ddca60f

        Loppuviestin katkera tilitys on sitten taas jotakin mikä laittaa miettimään, että miksi edes vastaisin näihin kyselyihin. Jos ei itsellä riitä osaaminen selvittämään ongelmaa, johon on itse itsensä ajanut, ei se ole muiden vika tai syy. Silloin ongelmanratkaisuna voisi olla vaikkapa uudemman auton hankkiminen?

        Hajottamot ovat kaupallista toimintaa harjoittavia yrityksiä. Niiden tavoite on tehdä voittoa. 25 vuotta vanhan ranskalaisauton osien jemmaaminen ei ole kovinkaan tuottoisaa toimintaa, enemmänkin näen siellä olevan enintään 10 vuotta vanhoja autoja purettavana.

        Herjasit lopulta siis vielä hajottamoyrittäjät ja mobilistit. Loistava asenne kertakaikkiaan.

        Joo.
        Ei minun autossani kaikkea tuota osien määrää ole.

        Bendix on aivan mahdollista olla valmistajan nimi. Ainakin etujarrut ovat Bendixin, takana Girlingin.

        Tuo tehostimen purku pitää ottaa ohjelmaan heti kun muilta kiireiltä ehdin. Nyt loppui toisesta autosta (sekin 205) kipinä, se pitää ensin löytää. Sytytysmoduulin vasta tarkistin, se oli kunnossa. Huomenna tutkin puolan ja tarvittaessa muut sähkökytkennät.

        Äkkiseltään vain vaikutti siltä, että tehosin on kasattu jarrupolkimen puoleltakin siten, ettei sitä pysty purkamaan.

        Tuo tiivistekeskuksen linkki oli hyvä.

        En herjannut mitään. Kerroin vain saamani vastauksen. Mitä väärää siinä oli?


    • Boulevard.

      Tulipa vaihdettuu se kannatin laakeri ja melu auton sisällä hiljeni todella paljon.
      Alkuperäinen laakeri oli puolassa tehty mutta merkistä en saanut selvää mikä.
      Kun sitä käsissä pyöritteli niin se rohisi selvästi eli vikaa laakerissa.
      Siinä alkuperäisessäkin laakerissa oli kumisuojat ei peltisuojat.

      Laitetaanpa tänne tiedoksi SKF:n tyypit etupyörän laakerista.
      Laakerisarjan tyyppi on VKBA 3554
      Laakerin tyyppi BAH-0051 W44K T3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe