Kuinka moni lukee öisinkin?

lordofthe38

Olen ajatellut parantaa omia mahdollisuuksia päästä Hkin oikikseen lukemalla myös osan yötä. Millaisilla yöunilla (monella tunnilla) meinaatte pärjätä seuraavat viikot?

36

1139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UnetonMiäs

      Itse nukuin viimeksi viisivuotiaana. Hyvin olen pärjännyt ilmankin. Öisin yleensä soitan ilmakitaraa.

    • lukujäbåä

      Ajattelin lukea päivässä 18-19h ja nukkua 5-6h. En ota sitä riskiä etten pääsisi sisään

    • järjellä mennään

      Itse tykkään lukea öisin ja saan paremmin aikaseksi silloin. Olen ajatellut lukea noin klo 3-4 asti yöllä mutta nukun kuitenkin 8 tuntia muuten lukemisesta ei tule mitään

      • oikis

        itse ajattelin lukea pääsykokeisiin asti 24 tuntia vuorokaudessa ja elää kofeiinipillereillä.


      • oikkari
        oikis kirjoitti:

        itse ajattelin lukea pääsykokeisiin asti 24 tuntia vuorokaudessa ja elää kofeiinipillereillä.

        Hyvä idea, ei oikikseen muuten pääse sisään, ainakaan Helsinkiin. Itse ajattelin olla syömättä ja käymättä ulkona, etten vain tuhlaisi kallisarvoista lukuaikaa.


    • ............

      Sisko aloitti lääkiksen valmennuskurssin ja heille on siellä neuvottu ties mitä laillisia piristeitä, mitä kannattaa käyttää kevään aikana :D mm. apteekista saatavaa mäkikuismaa jne. Eipä ollut ihan tuollaisia neuvoja omalla oikiksen preppauskurssilla...

      • Uberman

        Nukun 2 tuntia vuorokaudessa, 20 minuuttia kerrallaan 4 tunnin välein. Kirjat kertaalleen luettuna, toinen lukukerta ja muistiinpanojen kirjaaminen hyvällä mallilla.


      • wqgdas
        Uberman kirjoitti:

        Nukun 2 tuntia vuorokaudessa, 20 minuuttia kerrallaan 4 tunnin välein. Kirjat kertaalleen luettuna, toinen lukukerta ja muistiinpanojen kirjaaminen hyvällä mallilla.

        Itellä kanssa USS menossa, korkeakoulututkinto jo alla ja tällä on menty lukioajoista asti.. Ei sitä tajua ennenkuin kokeilee, suosittelen muillekkin googlettelemaan jos haluavat kaiken ajastaan irti!


    • töhnöONhöhnö
      • Antti ja Pentti

        Itse en aio lukea ollenkaan vaan kokeen menee puolestani tekemään identtinen kaksoisveljeni Pentti joka opiskelee viidettä vuotta oikiksessa. Minä puolestani käyn tekemässä hänen puolestaan kauppakorkean pääsykokeen jossa itse opiskelen viidettä vuotta.


      • hyjje
        Antti ja Pentti kirjoitti:

        Itse en aio lukea ollenkaan vaan kokeen menee puolestani tekemään identtinen kaksoisveljeni Pentti joka opiskelee viidettä vuotta oikiksessa. Minä puolestani käyn tekemässä hänen puolestaan kauppakorkean pääsykokeen jossa itse opiskelen viidettä vuotta.

        Yksi kaveri jäi tästä kiinni kun katsoivat papereiden sormenjäljet, sai kiellon kyseisen tiedekunnan tuleviin pääsykokeisiin.


      • rikosetsivä
        hyjje kirjoitti:

        Yksi kaveri jäi tästä kiinni kun katsoivat papereiden sormenjäljet, sai kiellon kyseisen tiedekunnan tuleviin pääsykokeisiin.

        Identtisillä kaksosilla on samanlaiset sormenjäljet.

        Idiootti.


      • CSI Kruununhaka
        rikosetsivä kirjoitti:

        Identtisillä kaksosilla on samanlaiset sormenjäljet.

        Idiootti.

        Eikä ole!


      • Ana ja Penaali
        CSI Kruununhaka kirjoitti:

        Eikä ole!

        Kyseisestä syystä poltimme juuri sormenpäämme hellan levyllä. "There is nothing what can stop us!!!"


      • Englanti
        Ana ja Penaali kirjoitti:

        Kyseisestä syystä poltimme juuri sormenpäämme hellan levyllä. "There is nothing what can stop us!!!"

        Except your English.

        Ehkä se englanninkielen tiedekunta olisi parempi käydä ensiksi :)


      • Ana ja Penaali
        Englanti kirjoitti:

        Except your English.

        Ehkä se englanninkielen tiedekunta olisi parempi käydä ensiksi :)

        Tossa ei oo mitään väärin


      • Englannin tohtori
        Ana ja Penaali kirjoitti:

        Tossa ei oo mitään väärin

        Paitsi what-sana ei tosiaankaan sovi tuonne, siihen tulee that.


    • overstudent

      Kirjat kannattaa päällystää kontaktimuovilla, jotta voi lukea myös suihkussa. Toinen vaihtoehto on jättää kaikenlainen hygienia väliin lukemisvaiheen aikana.

      Itsestään selvää on tietysti, että pöntöllä kykittäessä luetaan.

      • lukujäbä

        Ei minun lukusuunnitelmaani ainakaan mahdo mitään vessassakäyntejä, käytän pottaa.


    • Opiskelija33

      Menkääpäs pojat nyt oikeasti lukemaan sieltä ;) Mulle ei ole edes tullut vielä kirjat, tilasin vasta tänään. Ajattelin lukea kirjat väärinpäin ja vain toisella silmällä, se edistää vasenta aivolohkoa.

    • nanamon

      Itse pääsin sisään Helsingin oikikseen 2012 (ekalla yrittämällä!). Luin 5-10 tuntia päivästä riippuen. En vähentänyt yöunia tai muuttanut päivärytmiä. Mielestäni on hyödyllisempää lukea lyhyempiä aikoja skarppina sen sijaan, että väsyttäisi itsensä heti lukukevään alussa..

      • 8h /8h /8h sääntö

        Juuri näin kannattaa tehdä. Skarppina omaksuu asiat ja muistaa lukemansa paremmin. Tämä on fysiologinen fakta. Yli 10 tuntia päivässä ei kannata lukea ja yöunistaan ei missään nimessä kannata pihistää.
        Vuorokauden jaottelu 8 tuntia unta, 8 tuntia työtä/opiskelua/8 tuntia vapaa-aikaa takaa parhaimman tuloksen.


    • joovitut

      Joo enpä taida itse edes vaivautua tilaamaan kirjoja ku ei kummiskaa tällä kilpailulla sisään pääse... Eikä kyllä huvita seuraavaa viittä vuotta viettää samoissa merkeissä.. Menkää sinne yliopistoon, te, ketkä oikeesti haluatte elämänne vittumaisimmat viis vuotta XD

      • MeinasinalukstukeaU

        Parempi luovuttaa niin yks kilpailija pois pelistä.


    • Islejzm

      Itse luen päivin ja öin. Nukun aina muutaman tunnin silloin tällöin. Nyt juuri puotin yliopistolle lukemaan. Nyt esim luen 3-4h ja sit taas nukkumaan pariksi tunniksi ja aamulla taas 8 kirjastoon. Näin oon pian vetänyt jo 2 kuukautta.

    • Jösses

      Oletteko tyhmiä, jos teidän täytyy lukea noin paljon?

      3kpl suomenkielisiä kirjoja sekä viikkokausia aikaa lukea opetella ne?

      Ei yhtään matematiikkaa, fysiikkaa, kemiaa, tekniikkaa tai kieliä.

      KIRJAT ON SUOMEA!!!!!!

      Omat on vielä postin matkassa :)

    • Luen20hPÄIVÄ

      Nimimerkillä "Jösses" kulkeva ei ole ainakaan sisään pääsemässä tänä vuonna, jos edes koskaan.

    • Reijo se

      Kun ryhdyn opiskele MAAN, alan oppi A. Molemmat muodot kuuluvat kieleemme!

      Mikä ihmeen George Örwell on pannut Winston Smithin karsimaan kieltä kuin kuusiaisaa?

    • goodluckmates

      Itse olen tehnyt niin, että olen joka ilta lisännyt lukemista yhdellä tunnilla yöhön. Siihen tottuu.

    • Mikael Aaron

      Mulla on erinomainen näkömuisti ja olen paljon nopeampi lukemaan kuin Kennedy, Väyrysestä puhumattakaan. Lisäksi minulla on erittäin hyvin rakennettu ja jäsennetty mind castle (visuaalisena puitteena olen käyttänyt Neuschwansteinin linnaa, joka sijaitsee Baijerissa). Toisin sanoen kirjojen sisältö on jo päässäni ja pystyn palauttamaan minkä tahansa yksittäisen lauseen mieleeni valokuvan tavoin, kuten myös suuret kokonaisuudet, vaikka koko kirjan sanasta sanaan, jos niin tarvitaan.

      Loppuajan ajattelin lähinnä hioa vastaustekniikkaa ja opetella ulkoa Suomen perustuslain.

    • sigmund_aanalysis

      Itse hain pari vuotta sitten Helsingin oikikseen ja olin samalla töissä. Luin pitkälle yöhön sen takia ja sisälle pääsin.

    • 16342432

      Vielä 3 tuntia aijon lukea, sitten nukun taas 8 tuntia ja luen seuraavat 12h taukoineen. Aijon viimeisillä viikolla lukea enemmän

    • staraaa

      Reps, repesin, kun toissa keväänä aamuisella juoksulenkilläni minua tuli vastaan nainen kävellen ja samalla nenäkiinni oikiksen pääsykoekirjassa. Zesus christus! Siis kello oli about 6:30 aamulla ja nainen lukee kirjaa lenkkipolulla. Mahtoi olla tehokasta.

      Luojan kiitos aikoinaan itseni ei tarvinnut lukea sentään lenkkipolulla kirjoja oikishakuprosessini aikaan.

      • staraaa

        Lisäys:

        Itse pääsin Helsingin oikikseen vuonna 2010. Siihen maailman aikaan riitti, että luki kuutena päivänä viikossa keskimäärin seitsemän tuntia päivässä. Ja ei, pääsykoekirjoja ei tarvinnut ottaa harrastuksiin mukaan! :)

        Ylikunto voi olla vaarallista, joten muistakaa myös lepuuttaa aivojanne välillä. Laatu korvaa määrän.


    • ammattilainen-

      Noniin minäpä kerron, miten homma toimii. Olen käynyt 4 eri yliopistoalan pääsykokeessa ja saanut 4 opiskelupaikkaa (3 niistä Helsingissä, 1 Turussa).

      Kofeiinitablettivinkki (tai muu piriste) on hyvä - sen avulla pystyt nukkumaan vähemmän ja säilyttämään vireystason koko päivän. Ruoan tulee olla nopeasta valmistettavaa ja nieltävää, mutta kuitenkin terveellistä. Kylpyhuoneessa on syytä olla aina joku kirja tai muistiinpanot, jotta voit siellä tapahtuvien toimien ohessa lukea. Suihkussa kannattaa ottaa aikaa, ettei mene yli minuuttia. Parasta on, jos suihkutelineeseen saat lukumateriaalia. Lukemista kannattaa tehdä istumisen ohella pystyasennossa, mikä auttaa fyysistä kuntoa ja siten suoritusta. Tunnin välein voi vetää lyhyet venyttelyt ja välillä kuntopiirin eli liikkeillä. Juoksemista voi harrastaa juoksumaton kanssa, jolloin kirjaa voi lukea samalla telineessä. Sosiaaliset suhteet on syytä sulkea muutoin kuin muiden samaan kokeeseen lukevien osalta. Heidän kanssaan voit keskustella relevanteista aiheista.

      Parhaiten kuitenkin varmistat sisäänpääsysi osallistumalla kussilleni, jossa opit myös oikean lukutekniikan (sitä ei voi tässä lyhyesti selittää) sekä sisäistät edelliset ohjeet ja paljon muuta. Oppini olen saanut aidolta itäsaksalaiselta voimisteluvalmentajalta. Kun käyt kurssini, et ainoastaan saa opiskelupaikkaa vaan
      sinusta myös tulee MIES (riippumatta biologisesta sukupuolestasi). Tarjoan myös kalliimpaa VIP-pakettia, jossa majoitumme koko lukuajaksi Neuvostoliiton aikana rakennettuun harjoituskeskukseen Dresdeniin. Hintaan sisältyvät majoitus, tarkkaan suunniteltu ravinto, Jürgenin kotireseptillä valmistetut piristeet sekä jumppapuku. Sopimuksen mukaan leirin aikana tulee totella mukisematta kaikkia valmentajan käskyjä. Leirin ulkopuoliset kontaktit ovat kiellettyjä, mukaan lukien puhelin ja internet.

    • sippuli90

      Mistä kurssista te puhutte täällä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      22
      1321
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe