Hiivatulehdus vai joku muu?

2+6

Eilen illalla alkoi lievästi alapää kutisemaan, ja kun hankasin vessapaperilla ja suihkutin (yrittäen lievittää kutinaa) tilanne paheni, paikat turposi ja alkoi kirvelemään/karvastelemaan. (Tällä hetkellä myös kuukautiset) Aikaisemmin mulla on ollut semmoista kokkareista valkovuotoa, mutta ei ikinä tällaista kutinaa ja ärsytystä. Mulla on myös huuliherpes, ja mietin voiko se tarttua käsien kautta? Rakkuloita en ole tosin vielä havainnut, mutta ei sitä valkovuotoakaan sen puoleen ole vielä ilmennyt yhtäaikaa tämän kutinan kanssa. (Kuukautisvuotoni vähenivät eilen illalla aika vähäksi, vaikka mulla alkoi nämä vasta 2-3pv sitten ja yleensä mulla on tässä vaiheessa vuoto vielä aika runsasta).

Tilanne ei nyt ole niin paha, ei siis karvastele mutta kutisee. Olen vasta 17-vuotias, kannattaisiko minun mennä terveyshoitajan puheille vaikka/jos tämä paranee itsekseen?

10

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veroviskaali

      Älä suotta. Syö vaan enemmän sokeria ni kyllä se siitä.

      • ap.

        Sarkasmia vai ootko tosissaan?


      • joonas1-22
        ap. kirjoitti:

        Sarkasmia vai ootko tosissaan?

        En kerro. Menet kertomaan äitilles kuitenkii.


    • Terveyssisar emerita

      Sinulle on huuliherpes 1:n levinnyt sukupuolielimeen herpes 2:ksi. Mene oitin terkkarille tai kouluterveydenhoitoon, jos olet koulussa, ja jos et pääse kumpaankaan, niin mars gynelle ja pian, maksoi mitä maksoi. Ettei vain ole tippuria, klamydiaa tai pahimmoillaan kuppaa. Oletko ollut suojaamattomassa sukupuoliyhteydessä viime aikoina eri kumppanien kanssa? Joku voi aina tartuttaa, herpekseen riittää oma sormi tai suuseksi.

      • ap.

        Ja mistäs perkeleestä minä yhtäkkiä tippurin, klamydian tai kupan nyhjäisisin? Jos olisin ollut suojaamattomassa yhdynnässä tai yhdynnässä ylipäätänsä olisin kai maininnut asiasta aloituksessa ja parempi vielä, en olisi tehnyt koko aloitusta vaan mennyt suoraan terkkarille. Logiikka on vaikeaa näemmä myös 'terveyssisarille'.


      • tee-Pasanen
        ap. kirjoitti:

        Ja mistäs perkeleestä minä yhtäkkiä tippurin, klamydian tai kupan nyhjäisisin? Jos olisin ollut suojaamattomassa yhdynnässä tai yhdynnässä ylipäätänsä olisin kai maininnut asiasta aloituksessa ja parempi vielä, en olisi tehnyt koko aloitusta vaan mennyt suoraan terkkarille. Logiikka on vaikeaa näemmä myös 'terveyssisarille'.

        Älä jaksa! Menisit vaan rohkeasti itseesi ja miettisit onko sun elämänasiat aivan kunnossa, jos noin paljon settiä on liikeellä ruumiissa. Ei kannata puolustaa, kyllä sun omat viestit sut ilmaisee. Älä heitä elämääs hukkaan noin pienen asian takia!!


    • Toinen sisar, ei t-s

      Juuri niin, tee niin, se on varminta. Ei kannatta nuoren naisenalun loukkaantua hyvää tarkoittavasta ohjauksesta. Niin ovat tytöt ja nuoreyt naiset nykyään kovin holtittomia, että on syytä pelätä pahinta.

      • tee-Pasanen

        Just joo. Siinä sitä lietsotaan vaan turhaa rauhaa vakavan asian päälle. Vähänniinko sillee, että roskat on matonalla piilos? Menisit ittees säki ja opettelisit sanomaan asiat suoraan!!


    • ....................

      Kokkareinen valkovuoto = hiiva. Kutiseva alapää = hyvin usein hiiva.

      Kannattaa mennä lääkäriin niin varmistuu. Jatkossa hiivan yllättäessä voi kyllä omatoimisestikin ostaa lääkkeitä apteekista ilman reseptiä. Mutta sitä hiivaa on alvariinsa, niin kannattaa ajatella sokerin ja vehnän poisjättämistä ainakin pariksi kuukaudeksi ruokavaliosta. Tämä ei ole mikään vitsi, hiilarit eli siis lähinnä sokeri ja vehnä ovat hiivan ravintoa.

      (Ihmeellistä porukkaa tälle palstalle kertynyt pelleilemään, noista muista kommenteista päätellen.)

      • ap.

        tää meni tosiaan ohi itsekseen (voinemme siis varmaan viivata kupan, tippurin HIV:n, AIDS:in ym. yli)

        Olin noin viikko ennen näitä oireita jättänyt vaalean leivän pois. Mietin, että olisiko tämä jotenkin shokeerannut pH tasapainoja, koska aikaisemmin olen syönyt lähes päivittäin vaaleaaleipää ilman mitään oireita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe