Kutsua änkeävät

Ei kiinnosta

Taas se aika vuodesta kun alkaa tulla kutsuja mökeille. Jos lupaan tulla niin sitten aletaan puhumaan että pitäisi sitten tehdä sitä ja tätä työtä siellä mökillä. Röyhkeimmät vasta perillä kertoo että tämä onkin työleiri. Ruokaa ja juomaa olen aina vienyt niin paljon koko porukalle että on jäänyt ylikin. Itse käytän vuokramökkejä juuri sen takia että en halua rehkiä vähää vapaa-aikaani vaikka varaa olisikin ostaa mökki käteisellä. Totean siis että en tee vapaa-ajallani töitä ja lähden pian pois.

Jos siis kutsutte vieraita mökillenne niin kertokaa heti jos kyseessä on työleiri.

7

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hehee

      Vouti taas vauhdissa.

    • ei ole töitä.

      Meidän mökillä ei ole 24 vuoteen tehty mitään töitä, puut tulee pilkottuina, ja tontilla ei ole grammaakaan multaa mitä kaivella. Kerran piti kaatunut puu raivata, sen hoiti kylän metsuri. Vuonna 1998 meinattiin mennä mustikkaan, mutta saatiinkin torilta halvalla. Joskus kun tulee valtava inspiraatio, laitetaan tulet saunan kiukaaseen, mutta yleensä käytämme sähkökiuasta.

    • vinkki

      Jos minua yritetään kutsua jonkun mökille työleirille sanon että selkä on niin kipeä ettei pysty nostamaan mitään kaljapulloa raskaampaa. Toimii !

    • Työ on ilomme

      Ihmettelin kansan mökkeilyintoa silloin kun itsellä ei vielä mökkiä ollut. Kun olin saunonut ja uinut ja oli grillattu ja nukuttu yö, oli kova kiire lähteä pois. Sillä mitä muuta toisen mökillä voi tehdä? Työnteko toisen hyväksi ei motivoi. Nyt kun on oma mökki, niin tekemistä riittää. Työleirihän se on, mutta niin pitääkin olla. Talven aikana romahtanut kunto nousee kohisten kun raataa aamusta iltaan raikkaassa ulkoilmassa.

    • matonpesijä

      Mellä se menee näin, kun kutsutaan vieraita, sanotaan että kun tulette tehdään se homma porukadssa. Riippuu sitten ketä on tulossa, nuorille sanotaan etukäteen mikä homma voitaisiin tehdä. Sitten on yksi vnhempi parskunta joille sanon ottakaa matot mukaan, olen jo useana kesänä pessyt heidän matot, minun pestessä mattoja rouva kokkaa ja taskaa. Nuoret tekevät sen homman joka on etukäteen pyydetty, loppu aika vietetään miten milloinkin huvittaa. Eri ihmisten kanssa tehdään eri hommia iän ja kunnon ja taitojen mukaan, mut työtä tehdään vain kohtuudella, muuten nautitaan toistemme seurasta. Kukaan ei ole työleiriksi valittanut, pois se meiltä.

    • Työleirille

      Tosi on, taas se ruikutus alkoi tule nyt käymään (=töihin) meidän mökillä.

    • Mökki=TYÖLEIRI

      .

      "Leiritykset ovat parhaillaan käynnistymässä joka puolella Suomea"

      .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      22
      1321
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe