ei lyödä, mutta karjutaan ja retuutetaan lapsia

millis1

Haluaisin tietää miksi tämä tilanne luokitellaan? Mies karjuu lähes päivittäin lapsille (2 ja 3v). Usein vie jäähylle raivoten ja pitää rinnuksista kiinni ja nostaa lapsen seinälle siellä jäähynurkassa. Hermot on hirveän kireällä ja tietää sen itsekin ja harmittelee tekojaan. Joskus raahaa lapsia yhdestä kädestä vetäen tai jotain muuta vastaavaa. Minä en oikein hyväksy käytöstä ja suoraan sanottuna pelkään välillä jättää lapsia hänen kanssaan kotiin. Pitäisikö tälläisessä tilanteessa ottaa yhteyttä johonkin ja mihin se sitten johtaa?

23

2185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppeliini1

      Kuinka sinä äitinä VOIT antaa huolellisesti ja harkiten tekemiesi lapsien elää tuollaista elämää?????????? Kuinka!!!!!!!!!!!

      Mies on PETO! Sinun velvollisuutesi on heti tänään, siis ei huomenna tai ensiviikolla, saada lapsesi pois tuon pedon ulottuvuudesta.
      Painu pesueesi kanssa ensikotiin, sillan alle, kuusen alle, mikä tahaansa paikka on parempi kuin tuon hirvion kanssa. Hirvion, joka tietoisesti tekee lapsista hermosairaita.

      Peto saa harmitella tekojaan kunnes muuttuu siniseksi, se ei kuitenkaan yhtään auta lapsia! Peto tarvitsee usean vuoden kestävää terapiaa. Tuona aikana sinä ET SAA anta lapsiasi sen lähelle!

      Ymmärrätko miten valtava vastuu sinulla on lapsistasi? Tajuatko tuon asian syvyyden?

      Sinun salliessasi henkisesti raiskata lapsesi uudelleen ja uudelleen, he saavat loppuelämänsä kärsiä sinun välinpitämättomyydestä ja laiminlyonnistä velvollisuuttasi kohtaan!

      Sekä sinä että lapsesi tulette kärsimään koko loppuelämänne kun teistä tulee hermoraunioita ja henkisesti hyvin, hyvin sairaita!

      Ja kaikki tuo vain sen takia että sinä jatkat tuon pedon kanssa elämistä ja sallit sen pahoinpidellä tarkoituksella hankkimiasi lapsia!!!!!!

    • aloittaja1

      Minä olisin jo eronnut ja lähtenyt mutta mies sanoi haluavansa huoltajuuden tasan, kun mainitsin tästä. Sillä olen viivytellyt, kun olen miettinyt ja yrittänyt kysellä onko se mahdollista ja miten paljon lapset sitten kärsii jos ovat pelkästään isän kanssa?

      • oppeliini1

        Tekosyitä voit aina keksiä estääksesi lapsiesi viennin turvaan. Millainen äiti sinä oikein olet?

        Kaikista ensimmäiseksi, lakkaa "yrittämästä kysellä" pedolta yhtään mitään! Vie jo heti, nyt lapsesi turvaan. Ole hyvä, tee itsellesi, lapsillesi ja yhteiskunalle valtava palvelus ja hoida lapsesi turvaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Sinä et KOSKAAN, et ikinä, saa antaa lapsiasi tuon pedon luokse ilman aikuisen valvontaa. Mitä tahaansa se lupaakin, sinun on joko oltava itse noilla parin tunnin vierailuilla tai sitten hankittava toinen vastuuntunnollinen aikuinen lastesi suojaksi.

        Tuo saattaa vaatia sinulta hiukan vaivaa ja energiaa. Sinun VELVOLLISUUTESI lapsiasi kohtaan on taata heille rauhallinen ja rakastettava kasvuympäristo.

        Ei tehdä heistä mielenvikaisia, jota sinä ja peto olette nyt tekemässä!


      • aloittaja1
        oppeliini1 kirjoitti:

        Tekosyitä voit aina keksiä estääksesi lapsiesi viennin turvaan. Millainen äiti sinä oikein olet?

        Kaikista ensimmäiseksi, lakkaa "yrittämästä kysellä" pedolta yhtään mitään! Vie jo heti, nyt lapsesi turvaan. Ole hyvä, tee itsellesi, lapsillesi ja yhteiskunalle valtava palvelus ja hoida lapsesi turvaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Sinä et KOSKAAN, et ikinä, saa antaa lapsiasi tuon pedon luokse ilman aikuisen valvontaa. Mitä tahaansa se lupaakin, sinun on joko oltava itse noilla parin tunnin vierailuilla tai sitten hankittava toinen vastuuntunnollinen aikuinen lastesi suojaksi.

        Tuo saattaa vaatia sinulta hiukan vaivaa ja energiaa. Sinun VELVOLLISUUTESI lapsiasi kohtaan on taata heille rauhallinen ja rakastettava kasvuympäristo.

        Ei tehdä heistä mielenvikaisia, jota sinä ja peto olette nyt tekemässä!

        Ja mitäänhän sinä et kommentoinut tuohon huoltajuusasiaan. Ei minulla ole kuin sana sanaa vasten todisteena tuosta riehumisesta. Lain mukaan olemme samanarvoiset vanhemmat ja isän oikeuksia kun korostetaan nykyään. Ei minulla ole oikeutta viedä lapsia yhtään mihinkään, jos hän saa huoltajuuden tai edes osan siitä. Milläs sitten suojelen lapsia häh??? Sinä tunnut ajattelevan jostain syystä, että jos lähden nyt niin lapset ovat jatkossa minulla ja hänellä vain valvotut tapaamiset. Onkohan noin. Hän on ulospäin oikein miellyttävä mies eikä kukaan varmasti usko, että edes huutaa kotona.


      • opeliini1
        aloittaja1 kirjoitti:

        Ja mitäänhän sinä et kommentoinut tuohon huoltajuusasiaan. Ei minulla ole kuin sana sanaa vasten todisteena tuosta riehumisesta. Lain mukaan olemme samanarvoiset vanhemmat ja isän oikeuksia kun korostetaan nykyään. Ei minulla ole oikeutta viedä lapsia yhtään mihinkään, jos hän saa huoltajuuden tai edes osan siitä. Milläs sitten suojelen lapsia häh??? Sinä tunnut ajattelevan jostain syystä, että jos lähden nyt niin lapset ovat jatkossa minulla ja hänellä vain valvotut tapaamiset. Onkohan noin. Hän on ulospäin oikein miellyttävä mies eikä kukaan varmasti usko, että edes huutaa kotona.

        Sinun täytyy dokumentoida nuo hirviokohtaukset.Useampi noita riittää varmasti syyksi paeta. Nauhoita. ne kännykkääsi, kutsu heti ihmisiä kotiisi, vanhempi lapsesi osaa jo varmasti puhua ja vastata kysymyksiin.

        Noilla todisteilla voit jo aloittaa.


      • yksvaa1
        oppeliini1 kirjoitti:

        Tekosyitä voit aina keksiä estääksesi lapsiesi viennin turvaan. Millainen äiti sinä oikein olet?

        Kaikista ensimmäiseksi, lakkaa "yrittämästä kysellä" pedolta yhtään mitään! Vie jo heti, nyt lapsesi turvaan. Ole hyvä, tee itsellesi, lapsillesi ja yhteiskunalle valtava palvelus ja hoida lapsesi turvaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Sinä et KOSKAAN, et ikinä, saa antaa lapsiasi tuon pedon luokse ilman aikuisen valvontaa. Mitä tahaansa se lupaakin, sinun on joko oltava itse noilla parin tunnin vierailuilla tai sitten hankittava toinen vastuuntunnollinen aikuinen lastesi suojaksi.

        Tuo saattaa vaatia sinulta hiukan vaivaa ja energiaa. Sinun VELVOLLISUUTESI lapsiasi kohtaan on taata heille rauhallinen ja rakastettava kasvuympäristo.

        Ei tehdä heistä mielenvikaisia, jota sinä ja peto olette nyt tekemässä!

        Rauhoitu nyt hyvä ihminen!

        Missä sä oikein oot kasvanut?

        On totta että isä tekee väärin ja äidin tehtävä on huolehtia tuossa tilanteessa että joko a) vastaavanlainen käytös loppuu tai b) lapset ei asu saman katon alla isän kanssa.

        Mutta onhan tuo sun huutaminen ja pedon jankuttaminen aika lapsellista.. Hyvänen aika. :D

        Aloittajalle ;

        Voit puhua tilanteesta esimerkiksi neuvolassa ja pyytää heiltä apua, soittaa lastensuojeluun ja tehdä ilmoitus isästä ja käytöstä. Varata aika lastensuojeluun ja mennä käymään. Tai sitten voit sanoa isälle että kertakin vielä niin suhde on siinä. Ja jos ei auta niin sitten lapset kainaloon ja turvakotiin kun mies on poissa. Sieltä viimeistään saat apua ja neuvoja.

        Huoltajuus ei tule menemään tasan tuollaisessa tilanteessa, sinun tarvitsee vain pystyä näyttämään ko. käytös toteen joko äänittämällä tai videoimalla tai pyytää todistajaksi joku joka on käytöstä nähnyt.

        Tsemppiä.


    • Jokuvaa_

      Esim. sosiaalihuollon kriisipäivystykseen tai yhden vanhemman perheiden liiton vapaaehtoisten vertaistukipuhelimeen voit soittaa nimettömänä ja kysyä mm. huoltajuusasioista.

      • aloittaja1

        Kiitos!!


    • Sinuna häipyisin

      Kannattaa muistaa, että sossussa on enemmän kuin tavallista asettaa äidit ykköseksi lasten huoltajuuskysymyksissä. Näin on erityisesti pohjoisemmassa suomessa ja pienemmillä paikkakunnilla ympäri Suomen. Luonnevikainen ukko tietysti uhkailee lasten huoltajuuden viemisellä, päivänselvää, sehän on vain hallintakeino aloittajaa kohtaan.

      Nyt vaan kipin kapin sossuun hakemaan turvakämppää itselle ja lapsille, mitä pienempi (ja umpimielisempi) pitäjä on kyseessä, sitä varmemmin äidille heruu "säälipisteitä" ja sitä yksioikoisemmin sossut estää isän tyrannisoinnin jatkossa. Näin siis myös siinä tapauksessa, ettei lasten isä ole millään tavalla "huono/vaarallinen/vastuuton"...

    • :oo

      Jos mun mies kerrankin koskisi meidän pieneen prinsessaan vihaisena eroaisin heti. Mun kauniille, hymyilevälle taivaankappaleelle ei kukaan saa olla ilkeä. Ihan sama oma rakkaus mieheen kun rakkaus pieneen lapseen on sata kertaa suurempaa. En ymmärrä koskaan naisia jotka voivat kasoa vierestä kun mies on tuollainen.

    • avutonta

      Tarkastele lapsia mustelmien ym. kolhujen varalta. Jos löydät yhdenkin niin vie tk-lääkäriin ja kerro mistä mustelma on tullut. Lääkäri kirjaa lapsen tietoihin.
      Ei tarvitse sinun enää pohtia, saako "miellyttävä" isi lasten huoltajuuden. Eui tietenkään saa, ja olet hyvin tyhmä kun viivytät lähtöä. Mitä nuoremmat lapset, sitä varmemmin saat lähihuoltajuuden (alle 3-vuotiailla pääsääntöisesti aina äiti).
      Muista vaatia valvotut tapaamiset, sinä hissukka siellä!

    • ikyflfl

      Lapset tarttee rakkautta ja rajoja, mutta tollanen käytös pieniä lapsia kohtaan täysin kohtuutonta!!! Eihän ton ikäset edes tajua mitään kun "iskä" raivoaa ja huutaa.

      Itse en kattelis YHTÄÄN jos oma mies käyttäytysi meidän lasta kohtaan tolla tavalla. Lentäis niin lujaa ulkoruokintaan ettei jalat maata koskettas.
      Turha siinä olis selitellä tai harmitella raivoamistaan jälkikäteen. Parempi ukkos on mennä vaikka mettään huutamaan jos niinkin vituttaa.

      Olen tällasessa asiassa niin ehdoton. Itse kasvoin ja elin lapsuuden perheessä jossa isä purki kaiken stressinsä meihin, ja äiti oli henkisesti etäinen, eikä puuttunut tilanteeseen. Ja arvaappa olenko enää missään tekemisissä noihin ihmishirviöihin, sen verran rapsakan vaikutuksen se minuun on tehnyt.

      Ukkos on perkeleen ääliö jos lapsiin heikkoja hermoja purkaa, ja sinä ap täysi vätys jos annat miehes omille pienille lapsille tollasta tehdä!!!
      Tossa ei auta muukun kova kovaa vastaan, jos käytös ei muutu, niin parempi on ukkos sitten elellä yksinään ja kiukutella yksinään.

      • lapset turvaan

        Jos sinulla on puhelin, millä voi äänittää, niin miehen alkaessa raivoamaan lapsille, laita se heti SALAA äännittämään tuo raivokohtaus. Opettele äänitys yksin ollessasi, että sujuu siten, ettei mies huomaa eikä kuule niitä napsahduksia alussa ja lopussa, mene vaikka vessaan lopettamaam se äänitys, ettei huomaa. Kirjaa muistamasi tapaukset hänen käyttämine sanoineen sellaisina kun ne oli ja jos päivämäärät muistat, niin aina parempi. Heti, kun oot saanu todisteet, mene pyytämään apua, tuossa aiemmissa kommenteissa on siihen osoitteita.
        Koska mies on raivoava ja jos pyrit hänestä eroon, niin älä kerto miehelle, mitä suunnittelet! Hän voi olla arvaamaton ja - kohtalokas. Parempi lähteä hänen huomaamatta lasten kanssa turvaan. Turvasta käsin voit pyytää miestä hakemaan apua raivoon ja väkivaltaan, ja kun tuon sanot, katso, että olet itse turvassa lapsinesi, sillä mies voi hyökätä teidän kimppuun.
        Jos hän tajuaa, mihin suuntaan on ollut menossa, niin hän myös alkaa hoitaa itseään. Sinun on vaadittava, että lapset eivät saa jäädä isän kanssa keskenään ilman valvontaa, ja ellei isä mene hoitoon väkivaltaisuutensa takia, on parempi, ettei lapset ole hänellä, vaan tapaa ne aina valvotusti. Hänen on tajuttava, mihin hänen raivoava käytöksensä voi johtaa!!! Jo pelkkä pikkulapsille raivoaminen luo heille turvattomuuden tunteen.joka oireilee koko heidän eliniän! Jo siksi sinun on pidettävä nyt pää kylmänä ja järki päässäsi, että saat asian hoidettua LASTEN PARHAAKSI! Raivopäisen miehen kanssa ei voi neuvotella ja ohjeita häneltä kysellä. Jos esim viranomaisia kutsut kotiin miehen raivotessa ja jäät sen jälkeen vielä miehen kanssa yhteen, hän todennäköisesti kostaa sinulle. Varo. Myös, kun lähdet lasten kanssa, se on salaa kotona raivoavalle muiden silmissä mukavalle miehelle hirveä paikka, kun hänen raivonsa tulee julki. Hän varmasti yrittää kostaa jotenkin, joten syytä varoa. Raivoaja ja väkivaltainen usein syyttää muita, eikä pidä itseään mihinkään syyllisenä.


      • Lolaa
        lapset turvaan kirjoitti:

        Jos sinulla on puhelin, millä voi äänittää, niin miehen alkaessa raivoamaan lapsille, laita se heti SALAA äännittämään tuo raivokohtaus. Opettele äänitys yksin ollessasi, että sujuu siten, ettei mies huomaa eikä kuule niitä napsahduksia alussa ja lopussa, mene vaikka vessaan lopettamaam se äänitys, ettei huomaa. Kirjaa muistamasi tapaukset hänen käyttämine sanoineen sellaisina kun ne oli ja jos päivämäärät muistat, niin aina parempi. Heti, kun oot saanu todisteet, mene pyytämään apua, tuossa aiemmissa kommenteissa on siihen osoitteita.
        Koska mies on raivoava ja jos pyrit hänestä eroon, niin älä kerto miehelle, mitä suunnittelet! Hän voi olla arvaamaton ja - kohtalokas. Parempi lähteä hänen huomaamatta lasten kanssa turvaan. Turvasta käsin voit pyytää miestä hakemaan apua raivoon ja väkivaltaan, ja kun tuon sanot, katso, että olet itse turvassa lapsinesi, sillä mies voi hyökätä teidän kimppuun.
        Jos hän tajuaa, mihin suuntaan on ollut menossa, niin hän myös alkaa hoitaa itseään. Sinun on vaadittava, että lapset eivät saa jäädä isän kanssa keskenään ilman valvontaa, ja ellei isä mene hoitoon väkivaltaisuutensa takia, on parempi, ettei lapset ole hänellä, vaan tapaa ne aina valvotusti. Hänen on tajuttava, mihin hänen raivoava käytöksensä voi johtaa!!! Jo pelkkä pikkulapsille raivoaminen luo heille turvattomuuden tunteen.joka oireilee koko heidän eliniän! Jo siksi sinun on pidettävä nyt pää kylmänä ja järki päässäsi, että saat asian hoidettua LASTEN PARHAAKSI! Raivopäisen miehen kanssa ei voi neuvotella ja ohjeita häneltä kysellä. Jos esim viranomaisia kutsut kotiin miehen raivotessa ja jäät sen jälkeen vielä miehen kanssa yhteen, hän todennäköisesti kostaa sinulle. Varo. Myös, kun lähdet lasten kanssa, se on salaa kotona raivoavalle muiden silmissä mukavalle miehelle hirveä paikka, kun hänen raivonsa tulee julki. Hän varmasti yrittää kostaa jotenkin, joten syytä varoa. Raivoaja ja väkivaltainen usein syyttää muita, eikä pidä itseään mihinkään syyllisenä.

        Etkö todellakaan puutu asiaan??:o. Jos olisin sinä niin eroisin, sillä jos mieheni kävisi niin pieniin lapsiini käsiki niin....


    • fgds

      Lapsillesi jää aivan varmasti elämän mittaiset traumat joista tulee olemaan ongelmia vanhempana.... en edes ymmärrä kuinka voit katsoa tuollaista. Oma äitini oli ihan samanlainen, hän vain katsoi vierestä kun isäpuoli pui nyrkkiä ja uhkasi tappaa, vihaan äitiäni nykyään enkä enää luota häneen enkä pysty puhumaan hänen kanssaan. Että kannattaisikohan sinun pikkuhiljaa herätä todellisuuteen ja pelastaa lapsesi.

    • aloittaja1

      Olen ottanut muutaman videon, joissa mies karjuu ja retuuttaa. Tosin ei niissä näy itse tapahtumaa, kun en ole voinut mennä viereen kuvaamaan. Olen myös tehnyt ns päiväkirjan, johon kirjoittelen hänen tekosiaan. Seuraavaksi varaan ajan lastenvalvojalle. Tosin mieskin on rauhoittunut jo, kun annoin hänelle kunnon valitukset. Mutta tuskinpa tuo lopullisesti rauhottui?

    • aloittaja1

      Olen ottanut muutaman videon, joissa mies karjuu ja retuuttaa. Tosin ei niissä näy itse tapahtumaa, kun en ole voinut mennä viereen kuvaamaan. Olen myös tehnyt ns päiväkirjan, johon kirjoittelen hänen tekosiaan. Seuraavaksi varaan ajan lastenvalvojalle. Tosin mieskin on rauhoittunut jo, kun annoin hänelle kunnon valitukset. Mutta tuskinpa tuo lopullisesti rauhottui?

    • aloittaja1

      Olen ottanut muutaman videon, joissa mies karjuu ja retuuttaa. Tosin ei niissä näy itse tapahtumaa, kun en ole voinut mennä viereen kuvaamaan. Olen myös tehnyt ns päiväkirjan, johon kirjoittelen hänen tekosiaan. Seuraavaksi varaan ajan lastenvalvojalle. Tosin mieskin on rauhoittunut jo, kun annoin hänelle kunnon valitukset. Mutta tuskinpa tuo lopullisesti rauhottui?

      • jepulisjeps

        Todennäköisesti pysyy hissukseen muutaman viikon ja kun arvelee sinun rauhoittuneen, meno jatkuu (ehkä sinulta salaa). Käy lastenvalvojalla joka tapauksessa! Se on tärkeää jos tulee ero kuitenkin joskus.


    • lapsen näkökulma

      itse kasvaneena aggressiivisen isän kanssa samassa perheessä, tiedän mitä lapsesi kokevat ja tulevat kokemaan- isäni käytös oli samanlaista kuin mitä tuossa luokittelit ja äitini ei eronnut eikä tehnyt mitään asialle, 18 vuotiaana muutin vihdoin pois kotoa. Olen edelleen vihainen äidilleni, ettei hän tehnyt mitään, vaan antoi isän riehua kuin mielipuoli. Jokainen meidän perheen lapsista on joutunut käymään läpi intensiivisen terapian, johon on kulunut paljon aikaa ja rahaa ja voimia. Ajattelen siis tilannettasi lastesi näkökulmasta, heidän minäkuvansa tulee olemaan vääristynyt, he tulevat olemaan masentuneita tai sairastuvat- ja loppujen lopuksi päätyvät vihaamaan sekä isää että pahimmassa tapauksessa sinua, koska et toiminut. Tiedän, että sinun on vaikee tehdä päätös, koska lasten kanssa "pakoon" lähteminen on vaikea päätös, eikä yksinhuoltajalla todellakaan ole helppoa. Mutta lastesi tulevaisuuden tähden: nyt on aika toimia. Kovasti voimia sinulle

    • Se lapsi

      Täällä nuori aikuisiällä oleva opinnot hyvin suorittanut, elämää suorittava ei elävä aivan kujalla omasta persoonastaan ja itsevarmuudestaan oleva nainen hei!
      Itse räyhäämistä, tukistusta, riviin pistämistä, raahaamista, mollaamista ja kohtuuttomia vaatimuksia kestäneenä voin sanoa, että pahaa jälkeä tulee... ja se on vielä osin tiedostomatonta ja ulkoisesti huomaamatonta.
      Antakaa mä kerron millasta jälkeä:
      Riittämättömyyden tunnetta, miellyttämisen halua, täydellisyyden tavoittelua, jopa hitusen narsistimaisia ajatuksia, koska itsellään paha olo ja riittämättömyys, jota kompensoidaan liiottelulla... itkuja, katkeruutta, hermoheikkoutta ja herkkyytä... "ei kai kukaan suutu", "teenköhän väärin", "onko minulla oikeus", en kestä huutamista yhtään. Se saa minut joko kutistumaan tai äärimmäisen raivon partaalle. Säpsähtelen, jos joku tulee liian lähelle..joskus tulee näitä ylivertaisuusajatuksia "minä kyllä näytän" "kostan sille, kuka minulle uskaltaa väärän sanan sanoa". "Näytän kaikille vielä ja isken takaisin" "Huuda kerrankin minulle, niin kostan selkäsi takana"
      Tietynlaiset traumat aktivoituvat typerissä aikuiselmän tilanteissa. Sitä myös kuvittelee kaken pahan olon ja ihmisten ilkeyden tai huomaamattomuuden johuvan itsestään.
      Ajatusketju: "En uskalla vaatia itselleni tilaa bussissa laukkuaan penkille pitävälle ihmiselle, koska pelkään että se alkaa huutamaan", "en uskalla edes pyytää, jotain ihan naurettavaa asiaa, esim. lukioaikana uutta koepaperia, koska pelkään häiritseväni" "Kassan tympeä ilme johtuu varmaan minusta... en ollut tarpeeksi kunnioittava, miellyttävä, kaunis, fksu, mitä ikinä...." Niin... huoh...
      Oma fiksu ihana äitini tajusi lähteä. Hänkin kärsi osansa. Eheytymään olen päässyt tosiaan vasta terapian kautta. Näennäisestihän olin täydellinen ja hyvin pärjäävä oikein miellyttävä, suorittaja kaikkien suosikki, kunnes masennus pamahti. Sisältä hermoraunio, joka itkee omaa paskaa oloaan ja etsii omaa itsetuntoaan ja terveitä rajoja....minun on myös todella vaikea sanoa ei, ja huolehta itsestäni tai sitten teen kaiken kontrollifriikkeysvireessä ei hyvin vaan täydellisesti ja vielä vähän ekstraa päälle! Muut menevät myös itseni edelle, ja katkeruus - viha -hermorauniokierre on valmis.

      ps. psykoterapiaa kohta kolmas vuosi takana.

      • Voimia sinulle

        Rakas lapsi! Luota itseesi. Sinä olet kokenut paljon pahaa. Toivottavasti ketjun aloittaja tajuaa kuinka hirveän väärin hän kohtelee lapsiaan ja antaa miehensä toimia kuvaamallaan tavalla.

        Sinä aivan varmasti pääset henkiseen tasapainoon. Sinulla on aivan samat oikeudet kuin kaikilla muillakin, aivan turhaan arkailet käyttää niitä.
        Paljon itsevarmuutta matkaan, pärjäät kyllä. Halauksia!


    • Se lapsi

      Kiittää, kyynelehtii syvältä ja hymyilee yhtä aikaa ;')

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe