Tietämättömät kosteus tutkijat ja neuvojat

Mistä tietoja?

Koirat tutkijoina, pintavaurioista tiedetään rakenteissa olevat vauriot, satoja eri syitä kosteusvaurioille ja satoja eri homelaatuja jne.
Kaiken, kaikesta tietävät kosteus ja "homeasiantuntijat" ovat pääasiassa poppaukkkoja, jotka neuvovat asioista tietämättömiä talollisia.
Tosin "hukkuva tarttuu vaikka oljenkorteen".
Tämä hukkuva maksaa vain mielipiteistä, mutta harvemmin saa tietoihin ja tosiasioihin perustuvaa asiatietoa tai ohjeita.

Osaavat rakentajat ja kiinteistön ylläpijät ovat taitamattomuuttaan ja tietämättömyyttään aiheuttaneet kosteusvauriot, home- ja sisäilmaongelmat.
Ongelmat vain lisääntyvät, jos näihin asioihin ei saada pikaisesti muutoksia.

48

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vertti-eetu

      "Tosin "hukkuva tarttuu vaikka oljenkorteen".
      KUTEN. Homedesinfektioon, homeentappoon tai savusumutukseen homeenpoistoaineilla. Otsonointiinkin. Joo jos se poistaa kaikki homerakennuksen oireet ja sairaudet ehdottoman turvallisesti.

      Yksikään litkukaupias ei ole vielä pystynyt toimittamaan minulle "täysin turvallista" homeenpoistoainetta kun olen sitä heiltä pyytänyt. Se kertookin kaiken siitä busineksesta. Ja olen kysellyt jo useilta! Eri vaihtoehtoja.


      Mitä maksaa homedesinfioinnit noin satasen tarkkuudella? Sitä en ole keneltäkään saanut tietooni kun ovat salanneet koko desinfioinnit tilaajan (isännöitsijän) laskuissa.

      Eikä maksa palojoo vai sellainen homeremontti (pelkkä homedesinfiointi) vuokranantajalle eikä asuntoansa myyvälle ja näytteet myrkytysten ja niiden analysointien jälkeen vaan terveysmiehelle. Petollista toimintaa ja viranomaiset vielä suojelivat tällaista. Törkeää, erittäin törkeää.

      Kytkintä jos oven ulkopuolella alkaa helpottamaan. Muuta vaihtoehtoa en enää tule edes miettimään jatkossa. Homekoira aina ensimmäiseksi jos vanhaan rakennukseen meinaa muuttaa. Sen jälkeen tarvitaankiin muuta kuin "kokonaisvaltainen kuntoarvio" noin viis tonnia.

      Niitä vihreään hameeseen pukeutuneita setämiehiä, joilla on takakontissa epäilyttävän näköisiä litkupönttöjä, en päästä edes kakaroitteni leikkimökkiin enkä halkoliiteriin.

      Kohta pääsen tästä paskasta pois. Neljäs peräkkäinen mikrobitoksiineja tuottava läävä. On hyvin dokumentoitu ja valokuvattu ja nauhoitettu sekä äänitetty tapahtumat. Mitään ei ole jätetty huononn muistin varaan. Tehkää perässä . Näi neuvoi tekemään Risto Salin ainoa oikea homebusineksessa oleva puolueeton ja rehellinen kaveri. Jee jeee.

    • 16+1

      Kai ilmoitit muille että keskustelu nauhoitetaan?

      • 1+16

        Omat puhelunsa ja keskustelunsa saa kuka tahansa nauhoittaa ilmoittamatta siitä kenellekään. Ja vittuuko se nyt sulle oikeastaan edes kuuluu mitä on yleensä nauhoitettu ja äänitetty. Suosittelen kyllä, ja lämpimästi äänittää ja kuvata kaikki tärkeät neuvottelut ja tapahtumat missä käsitellään sinun homekatastrofia oli sitten kyse kuinka suuresta herrasta tai pienestä tapista tahansa tai vaikkapa taviksesta joka on vastustajasi näissä home- tai vastaavissa kysymyksissä.
        Jos joku sen kieltää niin silloin ei ole hänen kohdallaan kaikki kunnossa (rehellistä).


      • vertti-eetu
        1+16 kirjoitti:

        Omat puhelunsa ja keskustelunsa saa kuka tahansa nauhoittaa ilmoittamatta siitä kenellekään. Ja vittuuko se nyt sulle oikeastaan edes kuuluu mitä on yleensä nauhoitettu ja äänitetty. Suosittelen kyllä, ja lämpimästi äänittää ja kuvata kaikki tärkeät neuvottelut ja tapahtumat missä käsitellään sinun homekatastrofia oli sitten kyse kuinka suuresta herrasta tai pienestä tapista tahansa tai vaikkapa taviksesta joka on vastustajasi näissä home- tai vastaavissa kysymyksissä.
        Jos joku sen kieltää niin silloin ei ole hänen kohdallaan kaikki kunnossa (rehellistä).

        Lue Lapin Kansa 5 huhtikuuta 2014 numero.

        "Vähättely antaa homeongelmien vain jatkua".

        "Vaikka huonosta sisäilmasta on paljon tutkimustietoa, ongelmat jatkuvat. Homen ongelmat eivät ole vain "akkojen höpinää", sanoo professori Tuula Putus".

        "Mitkä tapaukset aiheuttavat eniten vesivahinkoja?
        -Suurin ongelma on rakennuskannan vanheneminen. Monessa 1960-1980-luvun talossa olisi pitänyt tehdä ensimmäinen peruskorjaus jo aikoja sitten. Vesikatot ja putket vuotavat ja pettävät vanhuuttaan".

        Näin vastaa siis Kosteus- ja hometalkoot -hankkeen ohjelmapäällikkö Juhani Pirinen. Mies joka tietää totuuksia kosteusvaurio, homevaurio ja mikrobivauriorakennuksista.

        Lue tuo juttu se kannattaa.


    • 3+9

      Nämä kirjoitukset joissa halveksitaan ihmisiä, jotka yrittävät ratkaista asunnon ongelmia ovat ala-asteikäisten vuodatuksia.

      Pitää itse osata jotain, jos arvostelee osaajaa. On helppo huudella puuntakaa ellei tarvitse todistaa omaa asiantuntemustaan.

      Ilmoittaa julkisesti omaa huippuosaamista niin kyllä tulee pilvistä nopeasti alas, että kolina kuuluu.

      • vertti-eetu

        Huippuosaamiseni on nyt sillä tasolla, että osaan nostaa kytkintä kun homekatastrofi jatkossa vielä yllättää meidän perheessä.
        Luottamus kaikenlaisiin sählääjiin on mennyt. Eikä se aivan heti tule takaisin saat olla kaveri siitä aivan varma.

        Minä en kuule arvostele ketään kerron mitä meillä on tehty ja mitä jätetty tekemättä. Mitä on tehty oikein ja mitä väärin. Ohjeistustenkin mukaan.
        Minkäänlaista valvontaa valitettavasti ei ole ainakaan meidän tilanteessa ollut missään homerempassa eikä vastuunottamista senkään vertaa.

        Kun olen "vähän" kysellyt asioista niin on prkl. ollut pompottelua ja luukuttamista ja vaikka mitä kiemurtelua vääntelehtimistä joka taholta.
        En arvostele silti näitäkään "temppuja" mutta ihmettelen miten helvetissä tämä kaikki oikein on mahdollista? Hyvinvointivaltiossa nimeltä Suomi.

        Okei, ovat kyllä yrittäneet en sitä kielläkään, mutta ammattitaito, sivusta seurattuna ja oikeiden asiantuntijoiden kanssa keskusteltaessa, on ollut helvetin huonoa ja useat näytteiden otot petollisia. Se nyt on vielä selvittämättä onko vastuu isännöitsijän, työn tekijän, terveysviranomaisen vai kaikkien yhteensä.

        Hyviä tyyppejä varmaan kaikki "siviilissä" mutta meillä toimivat osittain epärehellisesti.

        Naapurissa nyt jyrsivät betonia ja kyllä on mieli korkealla kun pääsen tästä rakennuksesta pois. Kaikki kantapään kautta opittua raskaalla tavalla ja aikaa meni tämän kaiken oppimiseen yli neljä vuotta.

        Mä en halveksi ketään kerron täysin totuuden miten homekusetukset on meillä oikeasti mennyt. Enkä varmasti ole ainoa kenelle näin on käynyt.

        Sitä en tiedä miten olet itse toiminut (3 9) ja on mulle aivan sama siinä tapauksessa jos et ole meillä peippaillut. Mutta jos olet, niin tiedät samat asiat mistä olen kertonut. Näin on vaan näppylät. Totuus vielä kunniaan hei.

        Jos sulla on tarkoitus auttaa oikeast kosteuvaurio- ja homevauriorakennuksen mikrobitoksiineissa sairastuneita niin otahan hieman erlainen ääni kelloosi.


      • vertti-eetu
        vertti-eetu kirjoitti:

        Huippuosaamiseni on nyt sillä tasolla, että osaan nostaa kytkintä kun homekatastrofi jatkossa vielä yllättää meidän perheessä.
        Luottamus kaikenlaisiin sählääjiin on mennyt. Eikä se aivan heti tule takaisin saat olla kaveri siitä aivan varma.

        Minä en kuule arvostele ketään kerron mitä meillä on tehty ja mitä jätetty tekemättä. Mitä on tehty oikein ja mitä väärin. Ohjeistustenkin mukaan.
        Minkäänlaista valvontaa valitettavasti ei ole ainakaan meidän tilanteessa ollut missään homerempassa eikä vastuunottamista senkään vertaa.

        Kun olen "vähän" kysellyt asioista niin on prkl. ollut pompottelua ja luukuttamista ja vaikka mitä kiemurtelua vääntelehtimistä joka taholta.
        En arvostele silti näitäkään "temppuja" mutta ihmettelen miten helvetissä tämä kaikki oikein on mahdollista? Hyvinvointivaltiossa nimeltä Suomi.

        Okei, ovat kyllä yrittäneet en sitä kielläkään, mutta ammattitaito, sivusta seurattuna ja oikeiden asiantuntijoiden kanssa keskusteltaessa, on ollut helvetin huonoa ja useat näytteiden otot petollisia. Se nyt on vielä selvittämättä onko vastuu isännöitsijän, työn tekijän, terveysviranomaisen vai kaikkien yhteensä.

        Hyviä tyyppejä varmaan kaikki "siviilissä" mutta meillä toimivat osittain epärehellisesti.

        Naapurissa nyt jyrsivät betonia ja kyllä on mieli korkealla kun pääsen tästä rakennuksesta pois. Kaikki kantapään kautta opittua raskaalla tavalla ja aikaa meni tämän kaiken oppimiseen yli neljä vuotta.

        Mä en halveksi ketään kerron täysin totuuden miten homekusetukset on meillä oikeasti mennyt. Enkä varmasti ole ainoa kenelle näin on käynyt.

        Sitä en tiedä miten olet itse toiminut (3 9) ja on mulle aivan sama siinä tapauksessa jos et ole meillä peippaillut. Mutta jos olet, niin tiedät samat asiat mistä olen kertonut. Näin on vaan näppylät. Totuus vielä kunniaan hei.

        Jos sulla on tarkoitus auttaa oikeast kosteuvaurio- ja homevauriorakennuksen mikrobitoksiineissa sairastuneita niin otahan hieman erlainen ääni kelloosi.

        Tuossahan noita totuuksia on lissää. Tilaajavastuu vai?
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014040718192222_uu.shtml


    • Kyllä kansa.....

      3 9 taitaa olla itse niitä koiran käyttäjiä tai vastaavien "tutkijoiden" tasolla.
      Kiitän vertti-eetua uskaliaasta mutta tosiasioihin perustuvista tiedoista ja kannan otoista

      • Miina hammeessa

        Yhdyn täydelisesti vertti-eetuun. Siinä on kunnon mies, joka ei sanojaan säästele ja tietää nämä homeasjat eestä ja takkaa. Tietää selvästikin paljon myös noista otsooneista ja savusumuista, joita on asunnoissa ollunna.

        Kiitän ja kumarran kerran veilä vertti-eetulle, kunnon mies eikä mikään hameisiin pukeutunut setämies. Itelläin on sellanen ruuvullinen nimittäin hame, jotta soan "homemiinani" piiloon.


      • verttu-eetu
        Miina hammeessa kirjoitti:

        Yhdyn täydelisesti vertti-eetuun. Siinä on kunnon mies, joka ei sanojaan säästele ja tietää nämä homeasjat eestä ja takkaa. Tietää selvästikin paljon myös noista otsooneista ja savusumuista, joita on asunnoissa ollunna.

        Kiitän ja kumarran kerran veilä vertti-eetulle, kunnon mies eikä mikään hameisiin pukeutunut setämies. Itelläin on sellanen ruuvullinen nimittäin hame, jotta soan "homemiinani" piiloon.

        Homekoirista vielä sen verran, että meillä kävi ennen ( MCF PHMG ) sählääjää kaksi koiraa ensimmäisessä sisäilmamyrkyllisessä asunnossa. Nainen oli koirien mukana. Nainen kenellä oli "selkärankaa" mitä monellakaan täällä paskaa jauhavalla itseensä kyllästyneellä setämiehellä ei ole.

        Heti homekoiramerkkausten jälkeen hän sanoi. "Nyt on tämä huusholli selvää pässinlihaa, syylliset esiin. "

        Aivan oikein! Syylliset esiin ketkä terveyden menetyksiä näissä kosteusvaurio- ja homevauriorakennuksissa syyttömille aiheuttaa omalla osaamattomalla toheloinnillaan. Kyllä on ollut vastuunpakoilijoita ja meidän asukkaitten syyttelijöitäkin vastassa yllättävältäkin tasolta.

        Nämä ketkä täällä palstalla vinkuu on vielä pientä eikä näitä tarvitse ottaa vakavasti oman edun tavoittelijoita viimeiseen asti. Outoja tapauksia suurin osa joilla on kaikki muka hyvin kohdallaan vaikka busineksen ovat menossa kuinka pärsiilleen.

        Yksikään homekoiraihminen kenen kanssa olen joutunut tekemään yhteistyötä (3) ei ole meitä syyllistänyt missään vaiheessa näissä kosteusvaurio- ja mikrobitoksiini vaurioasioissa ja se kertoo heidän hienosta asenteestaan työtään kohtaan. Sitä samaa ei voi sanoa muutamsta meillä pyörivistä vähättelijöistä ja vääristelijöistä.

        Pittää mennä välillä pakkaamaan. Sorry.


    • 9+3

      Vertti-Eetulla monologi menossa, ja vielä eri nimimerkeillä :D

      • vertti-eetu

        Sinullahan se on ollut jo "tautina" usean vuoden mutta ei se mua haittaa.
        Totuus on toveri kuitenkin karvasta kalkkia teille joita ei kukaan ole valvonut vielä tähän saakka. Eikä virheisiinne ole puuttunut.

        Itsestäni ei niin väliä olisi ollut kolmenässänkujalla mutta kun apua pyysin vaimolleni, naapurinrouvalle ja hänen luonaan olevalle oireilevalle päivähoidossa olleelle lapselle enkä sitä saanut edes terveydensuojelupäälliköltä, ESAVI:n vastuuhenkilöiltä, yheltä lääkintöneuvokselta enkä edes jonku hallituksen jaostolta mikä asioitamme käsitteli, niin siihen loppui "hienotunteisuus" ja homekusettajien hyyssääminen.

        Tauko on nyt paikalla Lapin Kultaa voiton kunniaksi. Uuteen puhtaaseen. :)

        Älähän pahoita mieltäsi kovin (nimim. 9 3) totuuksista. Olisin ehkä voinut antaa jotain anteeksikin joillekin kutaleille mutta nyt tällä palstalla tulevan homevittuilunne jälkeen se taitaa olla kohta mahdotonta.

        Naapuri ja se lapsi olivat onnekkaita pääsivät heti uuteen puhtaaseen eikä heille tehty otsonointeja eikä MCF PHMG homdesinfiointeja ainakaan siihen saakka kun siinä asunnossa olivat. Siitä ei ole meillä mitään tietoa mitähän siihen asuntoon tehtiin heidän poismuuton jälkeen. Kertookohan tuo oikeille "osaajille" yhtään mitään.


    • Vastausta eetulle

      Jos sinä olet todella niin viisas, että tiedät kaikki homejutuista niin kuinka niin viisas ostaa moisen homepaskan?

      Ei ihmisen tarvitse olla älykkyysosamäärältään yli kengänumeron, kun osaa taloa ostaessaan kyykkyä ja haistaa lattialistan takaa.

      Nyt vaaditaan lakia suojaamaan näitä idiootteja ostamasta selviä homemörskiä mutta eihän näiden suojelemissa ole mitään järkeä, romanialaiset tummat kääntää lopulta heidät.

      Kaikki tiedotusvälineet jo vuosia kirjoittaneet varoituksia mutta kun ei uppoa eetujen kalloon niin ei voi mitään.

      Mä oon ainaskin kyllästynyt lukemaan näitä eetujen itkuvirsiä.

      • vertti-eetu

        Se on sinun tappiosi.
        Kaikki ei voi voittaa.
        Kai toveri älysit, että tämä on peliä.
        Peliä mikä katsotaan loppuun asti.
        Olen pelannut Tuppea, gooklaa tuppi.
        Silloin sinulle selviää sekin, että on kyse rehellisten miesten pelistä.
        Kannon päällä oli Koskenkorvapullo ja Lapin Leuku mihin voi tarttua tarvittaessa.

        Olen vielä hengissä.

        Myös kahden biosiidihomedesinfioinnin jälkee sekä kahden otsonoinnin myös. Luuletko, että tässä kovin helpolla nostetaan käpälät pystyyn.
        Älhän kuvittelekaan.

        Isoja asioita mitä ei pienet mitättömät oman edun tavoittelijat hallitse.

        Googlaa Sialmojärvi ja googlaa tuppi.

        Minä en tiedä homejutuista yhtään mitään mutta kokemukseni homekusetuksesta ovat olleet sitä luokkaa, että olen kiinnostunut pitämään huolen siitä, ettei tulevia polvia kohdella yhtä vittumaisesti.

        Ne ketä taustallani ovat, niin ovat perillä aiheesta enempi kuin kaikki homekusettajat yhteensä keneen olen törmännyt.

        Mitä haluut vielä tietää.? Hä?

        Lakia tarvitaan estämään ketään tuhoamasta enempää välinpitämättömyydellään rakennuksia ja ihmisten terveyttä.
        Eikä se ole älykkyydestä kiinni vaan siitä oman edun tavoittelijoiden luopumisesta jostain mitä minulla ei edes ole.

        Romanialaiset ei ole koskaan ollut minulle "vaara". Vaara on tässä aivan lähellä melkein naapurissa. Niitä joihin joskus luotin enää en. Tajuatko?


      • vertti-eetu
        vertti-eetu kirjoitti:

        Se on sinun tappiosi.
        Kaikki ei voi voittaa.
        Kai toveri älysit, että tämä on peliä.
        Peliä mikä katsotaan loppuun asti.
        Olen pelannut Tuppea, gooklaa tuppi.
        Silloin sinulle selviää sekin, että on kyse rehellisten miesten pelistä.
        Kannon päällä oli Koskenkorvapullo ja Lapin Leuku mihin voi tarttua tarvittaessa.

        Olen vielä hengissä.

        Myös kahden biosiidihomedesinfioinnin jälkee sekä kahden otsonoinnin myös. Luuletko, että tässä kovin helpolla nostetaan käpälät pystyyn.
        Älhän kuvittelekaan.

        Isoja asioita mitä ei pienet mitättömät oman edun tavoittelijat hallitse.

        Googlaa Sialmojärvi ja googlaa tuppi.

        Minä en tiedä homejutuista yhtään mitään mutta kokemukseni homekusetuksesta ovat olleet sitä luokkaa, että olen kiinnostunut pitämään huolen siitä, ettei tulevia polvia kohdella yhtä vittumaisesti.

        Ne ketä taustallani ovat, niin ovat perillä aiheesta enempi kuin kaikki homekusettajat yhteensä keneen olen törmännyt.

        Mitä haluut vielä tietää.? Hä?

        Lakia tarvitaan estämään ketään tuhoamasta enempää välinpitämättömyydellään rakennuksia ja ihmisten terveyttä.
        Eikä se ole älykkyydestä kiinni vaan siitä oman edun tavoittelijoiden luopumisesta jostain mitä minulla ei edes ole.

        Romanialaiset ei ole koskaan ollut minulle "vaara". Vaara on tässä aivan lähellä melkein naapurissa. Niitä joihin joskus luotin enää en. Tajuatko?

        Voi heleveetti katoitko MTV 3 uutiset just. Rehellisyys maan perii JES JES JES.

        Joku Keskipohjanmaan sairaalan homekorvaukset JES.

        Mahtava homma todella oikeudenmukainen. Jee jee jeee olen maaliman onneliisin mies ja meitä on nyt kymmeniä tuhansia ja naisia siinä mukana paljon myös. Tie kohti voittoa jos ymmärrät. Taistelu jatkkuu saat olla aivan varma vähättelyä ja vääryyttä vastaan.

        Vastausta tumpioille!!!!!!!!!


      • vertti-eetu
        vertti-eetu kirjoitti:

        Voi heleveetti katoitko MTV 3 uutiset just. Rehellisyys maan perii JES JES JES.

        Joku Keskipohjanmaan sairaalan homekorvaukset JES.

        Mahtava homma todella oikeudenmukainen. Jee jee jeee olen maaliman onneliisin mies ja meitä on nyt kymmeniä tuhansia ja naisia siinä mukana paljon myös. Tie kohti voittoa jos ymmärrät. Taistelu jatkkuu saat olla aivan varma vähättelyä ja vääryyttä vastaan.

        Vastausta tumpioille!!!!!!!!!

        Tämä on Koti ja rakentaminen palsta ja alaotsikko kosteusvauriot. Olen tämä paskan kokenut neljässä toisen omistamassa rakennuksessa ja syyttömänä menettänyt paljon. Tulen kirjoittelemaan tälle palstalle jatkossakin kokemuksistani varsinkin miten siitä kaikesta voi selvitä voittajana! Sekä siitäkin ketä kaikkia oli taustallani ja ketä vastustajina. Siihen teidän on vaaan tyytyminen.

        "Rakentakaa ilman kyyneleitä."
        Jotain tuollaista on joskus ollut mediassa Hometalkoot päällikön Juhani Pirisen kertomana. Yksi maamme huippuosaaja kaikilta osin.

        Lisään, että korjausrakentakaa myös. ilman kyyneleitä. Eikä tämä ole mikään "itkuvirsi". Jos joku on aiheeseen kyllästynyt niin Suomi 24 on täynnä muitakin aiheita esm. A- kuten Ajanviete.

        Hyvä uutinen tänään. Sairaanhoitajat "voittajia".
        Hyvä päivä sittenkin.
        Onnittelut VOITTAJILLE.
        Nyt ei ajeta koko yötä mutta juhlitaan!!! Hieman. : D
        https://www.youtube.com/watch?v=r8qpTL1wxGQ


      • vertti-eetu kirjoitti:

        Tämä on Koti ja rakentaminen palsta ja alaotsikko kosteusvauriot. Olen tämä paskan kokenut neljässä toisen omistamassa rakennuksessa ja syyttömänä menettänyt paljon. Tulen kirjoittelemaan tälle palstalle jatkossakin kokemuksistani varsinkin miten siitä kaikesta voi selvitä voittajana! Sekä siitäkin ketä kaikkia oli taustallani ja ketä vastustajina. Siihen teidän on vaaan tyytyminen.

        "Rakentakaa ilman kyyneleitä."
        Jotain tuollaista on joskus ollut mediassa Hometalkoot päällikön Juhani Pirisen kertomana. Yksi maamme huippuosaaja kaikilta osin.

        Lisään, että korjausrakentakaa myös. ilman kyyneleitä. Eikä tämä ole mikään "itkuvirsi". Jos joku on aiheeseen kyllästynyt niin Suomi 24 on täynnä muitakin aiheita esm. A- kuten Ajanviete.

        Hyvä uutinen tänään. Sairaanhoitajat "voittajia".
        Hyvä päivä sittenkin.
        Onnittelut VOITTAJILLE.
        Nyt ei ajeta koko yötä mutta juhlitaan!!! Hieman. : D
        https://www.youtube.com/watch?v=r8qpTL1wxGQ

        Se on hyvä että eetulla virtaa riittää! Itse olen viiden vuoden ja kolmannen kämpän jälkeen aika kypsä. Meidän porukan naapurin niiskuttelua köhimistä kuunnellessa, valinnat tulee selvemmiksi. Taitaapi olla muutto taasen lähitulevaisuudessa eessä... Aamusin nokka edelleen useesti tukossa muutama silmä "tulehdus" puoleen vuoteen(ilman lääkitystä aina alta viikon ohi)


    • 3+15

      Tässä ketjussa oikeaa homepornoa. Jotkut laukeaa tästäkin.

      • vertti-eetu

        Aurinko paistaa. Sairaanhoitajat "Voitti". Nyt lenkille Chaetomiumia poskionteloista ja keuhkoista puhdistamaan.
        https://www.youtube.com/watch?v=sCOWWBNbvTs

        Lohdutan sua hyvä veli (klo 04:55) kyllä tuohon aikaan jo pitääkin lasahtaa. : D
        Tulipa älytön määrä virtaa lisää jutusta tai "Vuoden uutisesta" kun
        " Sairaanhoitajat voittivat". Menee kyllä ohi uutisesta kun kun Katainen väsyi.
        Tää peli vielä voitetaan. Ennustampa, että homeoikeudenkäynnit lisääntyvät ja avioero-oikeudenkäynnit vähenevät. Ja paljon muitakin muutoksia parempaan elämään yhteiskunnassamme, alkaa tapahtumaan. Kateeliset kitisee täälläkin tästä mutta ei se haittaa. Se on hyvä vaan jos naapurillakin alkaa menemään jatkossa hyvin heh heh.

        3 15 sulla taitaa olla sexy ongelmia! Se ei johdu homeesta eikä PHMG.

        aaaarrggh

        Muista kertoa seuraavalle vuokralaiselle mitä hänellä mahdollisesti voi olla edessä. Missään tapauksessa ei pidä laittaa "vahinkoa kiertämään". Ei meidän tule olla yhtä vastuuntunnottomia ja välinpitämättömiä kuin vähättelijät ja vääristelijät. Tsemppiä.


      • vertti-eetu
        vertti-eetu kirjoitti:

        Aurinko paistaa. Sairaanhoitajat "Voitti". Nyt lenkille Chaetomiumia poskionteloista ja keuhkoista puhdistamaan.
        https://www.youtube.com/watch?v=sCOWWBNbvTs

        Lohdutan sua hyvä veli (klo 04:55) kyllä tuohon aikaan jo pitääkin lasahtaa. : D
        Tulipa älytön määrä virtaa lisää jutusta tai "Vuoden uutisesta" kun
        " Sairaanhoitajat voittivat". Menee kyllä ohi uutisesta kun kun Katainen väsyi.
        Tää peli vielä voitetaan. Ennustampa, että homeoikeudenkäynnit lisääntyvät ja avioero-oikeudenkäynnit vähenevät. Ja paljon muitakin muutoksia parempaan elämään yhteiskunnassamme, alkaa tapahtumaan. Kateeliset kitisee täälläkin tästä mutta ei se haittaa. Se on hyvä vaan jos naapurillakin alkaa menemään jatkossa hyvin heh heh.

        3 15 sulla taitaa olla sexy ongelmia! Se ei johdu homeesta eikä PHMG.

        aaaarrggh

        Muista kertoa seuraavalle vuokralaiselle mitä hänellä mahdollisesti voi olla edessä. Missään tapauksessa ei pidä laittaa "vahinkoa kiertämään". Ei meidän tule olla yhtä vastuuntunnottomia ja välinpitämättömiä kuin vähättelijät ja vääristelijät. Tsemppiä.

        Oikeutta! Ei sen kummempaa.
        http://www.mtvkatsomo.fi/?progId=322398


    • vertti-eetu

      On niin oudon hiljaista palstoilla tänään ? Että.

      Taidan pitää rokulipäivän ja kirjoitella vain Hallinto-oikeuteen vaihteeksi asiaa.

      Mutta tässä päivän vinkki:

      https://www.youtube.com/watch?v=QX924F59Y9E

      Pikkuhiljaa tässä siirytään "normaaliin elämään". Uusi puhdas asunto valmistunut ja tänään "katsastus" onko kakikki tehty kuten sovittiin., Ei tätä olisi vielä uskonut 2011 kun Planican kisoja katselin PHKS:n TV ja antibioottia pumppasivat suoneen. CRP 204 kuume 40 astetta. Tulehdus. Chaetomiumia asunnossa. Selvisi vasta kesällä vastustajien jahkailujen jälkeen.
      Onneksi käytin homekoiraa niin saatiin vähän liikettä vääristelijöiden niveliin.

    • Missä muumit?

      Eipä taida jollakin olla ihan kaikki kohdallaan. Kirjoittaa päivät pitkät tänne noita vuodatuksia, kun ei ole mitään järkevää tekemistä. Ja sitten käyttää homekoiraa!!. Minähän käytän vain maksullisia naisia. Niistä sentään pääsee eroon heti, kun haluaa. Eivätkä hauku, niinkuin homekoirat.

      • vertti-eetu

        Koti ja rakentaminen / Kosteusvauriot .

        "Tietämättömät kosteus tutkijat ja neuvojat".
        Kuulutko tuohon porukkaan.


        "Sananlaskut"

        "Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa".
        "Koira on ihmisen paras ystävä".

        Niin ja Homekoira luotettavin tukija rakenteita rikkomatta ja pintojen altakin. http://www.lapinkansa.fi/Lappi/1194891600023/artikkeli/homekoira santra haistaa kosteusvauriot jo kaukaa.html

        Otahan opiksesi.
        http://www.hs.fi/kotimaa/a1359608719785
        Onkohan tietämättömien vai tietoisten oman edun tavoittelijoiden aikaansannoksia. TÄ.

        Tämän on järkevämpää tekemistä kuin mitä edes vielä ymmärrät. Näitä asioita on pimitetty tässä maassa liian pitkään ja nyt kun on paskat housuissa niin se on jo pikkuisen myöhäistä alkaa purkaan lähes kaikkia rakennuksia missä oireita ja outoja sairasteluja. Vakkuutusalan ihmiset kuitenkin taitavat ymmärtää sen, että jos kaikki maamme homerakennukset korjattaisiin täysin kuntoon, niin tämä maa olisi konkurssissa ja pahemmassa jamassa kuin Kreikka koskaan.

        Kaikki on kohdallaan ja vastuuta otetaan naapuristakin tai heidän terveydestään. Kysyn. Onko sitä vastuuta joka paikassa terveyden suojelussa tai heidän suojelussaan. Vastaahan muumi tuohon.

        Nyt pitää painaa päälle yötä päivää ja pyhää arkea. Tuosa syy moiseen jollet satu tietämään.
        http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/vuosien-oikeustaistelu-paattymassa---katilot-voittivat-homeriidan-/3148982


    • Lisääntyvät ongelmat

      Jos kosteus ja homealan tutkijat ja remonttien tekijät olisivat osaavia henkilöitä.
      Niin ongelmien määrä vähentyisi, eikä nousisi, kuten nykyään tapahtuu.

    • 99 eri

      Eetulle viitti vastata, kun se itkee palstan pitäjälle ja ruinaa poistamaan kirjoituksia.

      • vertti-eetu

        Eipä ole tullu pyydettyä poistaa vielä yhtään "heikkohermoisten" kirjoitusta.

        Koitahan kestää. Ongelmat lisääntyvät homeendesinfioinneilla. Yritä nyt kuitenkin uskoa, että ei ne homeet yksin vaan "mikrobimyrkyt". Jollet tajuu mitä olet poistamassa niin poistu ainakin itse ja vähissä äänin home- ja mikrobitoksiinipaikalta.

        Ketä ja mitä yrität puolustella se on nyt vaan vähän epäselvää. Tuskin osaat itseäsi ainakaan. Kommentit sulla sitä tasoa.

        Minä ainakin puolustelen nimimerkki (Lisääntyvät ongelmat) kannanottoa. Pitää muuten täysin paikkansa! Sitä ei kannata kenenkään yrittää edes poistaa ;) D.D.D


      • L. Ahtaaja
        vertti-eetu kirjoitti:

        Eipä ole tullu pyydettyä poistaa vielä yhtään "heikkohermoisten" kirjoitusta.

        Koitahan kestää. Ongelmat lisääntyvät homeendesinfioinneilla. Yritä nyt kuitenkin uskoa, että ei ne homeet yksin vaan "mikrobimyrkyt". Jollet tajuu mitä olet poistamassa niin poistu ainakin itse ja vähissä äänin home- ja mikrobitoksiinipaikalta.

        Ketä ja mitä yrität puolustella se on nyt vaan vähän epäselvää. Tuskin osaat itseäsi ainakaan. Kommentit sulla sitä tasoa.

        Minä ainakin puolustelen nimimerkki (Lisääntyvät ongelmat) kannanottoa. Pitää muuten täysin paikkansa! Sitä ei kannata kenenkään yrittää edes poistaa ;) D.D.D

        Olen nyt seurannut sinun kirjoitteluasi ja tullut siihen johtopäätökseen, että sinä tulet poistumaan joukostamme melko pian. Sen verran pahasti ovat nuo mikroobimyrkyt päähäsi vaikuttaneet. Otan osaa.


      • vertti-eetu
        L. Ahtaaja kirjoitti:

        Olen nyt seurannut sinun kirjoitteluasi ja tullut siihen johtopäätökseen, että sinä tulet poistumaan joukostamme melko pian. Sen verran pahasti ovat nuo mikroobimyrkyt päähäsi vaikuttaneet. Otan osaa.

        Niinhän sitä voi kuvitella ja toivoa. Mutta aina tulee joku rehellinen tilalle joka ei hyväksy vähättelyä, vääristelyä eikä valehtelua. Sellainen voi löytyä yllättävän läheltä sinuakin L. Ahtaaja kunhan tarpeeksi litkuja levietellään homerakennuksissa. Tiukka paikkahan se nyt on kun totuuksia pukkaavat mediasta. Nyt eletään parempia aikoja kuin 1983 jolloin ensimmäsen kerran mikrobitoksiineista joku tutkija uskalsi ääneen kertoa kunnolla Suomessa. Yksikään oikeasti homeille sairastunut ei niin vaikka sisällä silloin sairas ja oven ulkopuolella terve. Jos vähänkään olet seurannut alan kehitystä.

        Tosiasioita mitkä sun myös on nyt sulateltava pikkuhiljaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Sisäilmaongelma

        Pieni ongelma mistä tehtiin suuri oman edun tavoittelijoiden ahneudessa.


      • vertti-eetu
        vertti-eetu kirjoitti:

        Niinhän sitä voi kuvitella ja toivoa. Mutta aina tulee joku rehellinen tilalle joka ei hyväksy vähättelyä, vääristelyä eikä valehtelua. Sellainen voi löytyä yllättävän läheltä sinuakin L. Ahtaaja kunhan tarpeeksi litkuja levietellään homerakennuksissa. Tiukka paikkahan se nyt on kun totuuksia pukkaavat mediasta. Nyt eletään parempia aikoja kuin 1983 jolloin ensimmäsen kerran mikrobitoksiineista joku tutkija uskalsi ääneen kertoa kunnolla Suomessa. Yksikään oikeasti homeille sairastunut ei niin vaikka sisällä silloin sairas ja oven ulkopuolella terve. Jos vähänkään olet seurannut alan kehitystä.

        Tosiasioita mitkä sun myös on nyt sulateltava pikkuhiljaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Sisäilmaongelma

        Pieni ongelma mistä tehtiin suuri oman edun tavoittelijoiden ahneudessa.

        L. Ahtaaja sulle. Kaveri parka et edes tajua mitä suutuspäissäsi pukkaat tänne palstalle. Olen odottanut pääsyä puhtaaseen asuntoon yli neljä vuotta
        ja se on nyt tapahtumassa 25.4. Tänään aamulla poskionteloista tuli mustaa rapaa ja verta. Noin klo 19 paikkeilla tuli verta sisältä suolistosta. Luuletko, että joku viitsii näiden asioiden kanssa leikkiä kuten ne jotka ahneudessaan tekevät mittatilaustyönä ala-arvoisia homeremontteja ja homeentappoja myrkyillä.

        Muuttomme on suunniteltu paremmin kuin aikaisemmat. Muuttoon on varattu 5-6 päivää. Sisälle ei viedä mitään tavaroita mitkä oireita aiheuttaa. Tavara kerralla ja laatikko kerralla. Se on testattu, että mitään hometta ei eikä mikrobitoksiineita uudessa ole. Kolmenässänkujan muutamat "arvokkaat" esineet ja valokuvat jää suljettuihin umpinaisiin laatikoihin häkkivarastoon. Kompressori on kaverin pihalla tuossa naapurissa siltä varalta jos jotain pitää kunnolla tupsauttaa (elektroniikkaa) . Hepa imuriin on ostettu uusi suodatin. Mitkään tavarat mitä on ostettu Kolmenässänkujalta pois muuton jälkeen ei aiheuta oireita se on testattu. ASTE r.y :n ohjeita en nyt enää tarvi (ovat jälkeen jääneet), enkä denaturoitua etanolia, en edes sitä virosta raahattua. Terveystarkastajaa en enää tarvi tässä muutossa enkä varsinkaan sen jälkeen. Mitään ei tarvitse viedä "homepesulaan". Pääsemme tämän muuton oikeastaan aika vähällä. Nuoria riskejä kavereita on tulossa tarpeeksi kantajiksi. Viimeinen rypistys siis. Muutamia asuntoja on tässä käyty tsekkaamassa kahden viimeisen vuoden aikana. (Vuokra-asuntoja). Kaikissa oireita joko sisällä ja pahimmissa jo rappukäytävässä. Kahdessa kerrostalossa tässä lähellä on vaihtunut asukkaita tiheään. "Vahinko kiertää". Valitettavasti.

        Oliko tänään MTV 3 homekouluista tai homepäiväkodeista mitään uutta kun meni ne uutiset ohi.


      • vertti-eetu
        vertti-eetu kirjoitti:

        L. Ahtaaja sulle. Kaveri parka et edes tajua mitä suutuspäissäsi pukkaat tänne palstalle. Olen odottanut pääsyä puhtaaseen asuntoon yli neljä vuotta
        ja se on nyt tapahtumassa 25.4. Tänään aamulla poskionteloista tuli mustaa rapaa ja verta. Noin klo 19 paikkeilla tuli verta sisältä suolistosta. Luuletko, että joku viitsii näiden asioiden kanssa leikkiä kuten ne jotka ahneudessaan tekevät mittatilaustyönä ala-arvoisia homeremontteja ja homeentappoja myrkyillä.

        Muuttomme on suunniteltu paremmin kuin aikaisemmat. Muuttoon on varattu 5-6 päivää. Sisälle ei viedä mitään tavaroita mitkä oireita aiheuttaa. Tavara kerralla ja laatikko kerralla. Se on testattu, että mitään hometta ei eikä mikrobitoksiineita uudessa ole. Kolmenässänkujan muutamat "arvokkaat" esineet ja valokuvat jää suljettuihin umpinaisiin laatikoihin häkkivarastoon. Kompressori on kaverin pihalla tuossa naapurissa siltä varalta jos jotain pitää kunnolla tupsauttaa (elektroniikkaa) . Hepa imuriin on ostettu uusi suodatin. Mitkään tavarat mitä on ostettu Kolmenässänkujalta pois muuton jälkeen ei aiheuta oireita se on testattu. ASTE r.y :n ohjeita en nyt enää tarvi (ovat jälkeen jääneet), enkä denaturoitua etanolia, en edes sitä virosta raahattua. Terveystarkastajaa en enää tarvi tässä muutossa enkä varsinkaan sen jälkeen. Mitään ei tarvitse viedä "homepesulaan". Pääsemme tämän muuton oikeastaan aika vähällä. Nuoria riskejä kavereita on tulossa tarpeeksi kantajiksi. Viimeinen rypistys siis. Muutamia asuntoja on tässä käyty tsekkaamassa kahden viimeisen vuoden aikana. (Vuokra-asuntoja). Kaikissa oireita joko sisällä ja pahimmissa jo rappukäytävässä. Kahdessa kerrostalossa tässä lähellä on vaihtunut asukkaita tiheään. "Vahinko kiertää". Valitettavasti.

        Oliko tänään MTV 3 homekouluista tai homepäiväkodeista mitään uutta kun meni ne uutiset ohi.

        Lisään vielä, että näitä nykyisiä tavroitamme ja huonekalujamme ei ole otsonoitu, ei ole MCF PHMG eikä millään toisellakaan litkulla homedesinfioitu ja ehkä siksi ne ei aiheuta ainakaan selvästi oireita kuten Kolmenässänkujan kaikki tavarat aikanaan ja ne mitä häkkivarastossa, niin vieläkin, mutta sekin testataan kunnolla muuton aikana aiheuttaako Polygonin RATU-säädöksen vastainen home- ja betonipöly saastuttanut tämänkin irtaimiston. Yksitellen ja ajan kanssa.

        Asunto aiheuttaa oireita mutta sitä ei ole tutkijat eikä kuivaajat saaneet selville hölynpölykeräyksellä (validoimaton) eikä sisäilmamittauksilla 2 x samasta paikasta mh.

        Jatko onkin asuntoon muutavan uuden uhrin taistelua.

        Kolmenässänkujan kaikki tavarat saastuivat MCF PHMG ja otsonoinnin jälkeen.

        Seinänaapurin tavaroita siellä ei, eikä asuntoa ei sitäkään homedesinfioitu eikä otsonoitu ja sen vuoksi ja juuri siksi hänen irtaimistonsa ei tuhoutunut ja oireilut loppu siihen kun pääsi heti uuteen puhtaaseen asuntoon. Tässä oli homesairastuneille tän päivän vinkki ja on vedenpitävä eikä mitään paskapuhetta. Piste.

        L. Ahtaaja jos kerran olet alalla niin onko sulla mulle varmasti turvallinen desinfiointiaine millä sais pois myrkyt noista kolmenässänkujan tavaroista mitä on häkkivarastossa. Valokuvista, papereista, kirjoista, DVD levyistä, CD levyistä, LP levyistä ja niiden paperisista kansista, Mini DV kaseteista, VHS kaseteista ja arvokkaista AV kaapeleista mitä on iso nippu.
        Tähän asti mulle ei ole kukaan pystynyt toimittamaan "täysin turvallista" homedesinfiointiainetta joka vielä poistaisi niiden tavaroiden oireita aiheuttavan vaikutuksen. Kova jätkä olet jos sen teet, että pelastat mulle nuo kamat ja turvalliseti. Varmalla takuulla. Mutta jos vähänkin epäilet niin ataa olla. Muntersin MCF PHMG homedesinfiointi ja otsonointi ei niitä ainakaan pelastanut. Ei sauna eikä pakkanen eikä UV säteet. Ei nihkeät liinatkaan. Vesihiomapaperian en edes kokeillut ;)


      • vertti-eetu
        vertti-eetu kirjoitti:

        L. Ahtaaja sulle. Kaveri parka et edes tajua mitä suutuspäissäsi pukkaat tänne palstalle. Olen odottanut pääsyä puhtaaseen asuntoon yli neljä vuotta
        ja se on nyt tapahtumassa 25.4. Tänään aamulla poskionteloista tuli mustaa rapaa ja verta. Noin klo 19 paikkeilla tuli verta sisältä suolistosta. Luuletko, että joku viitsii näiden asioiden kanssa leikkiä kuten ne jotka ahneudessaan tekevät mittatilaustyönä ala-arvoisia homeremontteja ja homeentappoja myrkyillä.

        Muuttomme on suunniteltu paremmin kuin aikaisemmat. Muuttoon on varattu 5-6 päivää. Sisälle ei viedä mitään tavaroita mitkä oireita aiheuttaa. Tavara kerralla ja laatikko kerralla. Se on testattu, että mitään hometta ei eikä mikrobitoksiineita uudessa ole. Kolmenässänkujan muutamat "arvokkaat" esineet ja valokuvat jää suljettuihin umpinaisiin laatikoihin häkkivarastoon. Kompressori on kaverin pihalla tuossa naapurissa siltä varalta jos jotain pitää kunnolla tupsauttaa (elektroniikkaa) . Hepa imuriin on ostettu uusi suodatin. Mitkään tavarat mitä on ostettu Kolmenässänkujalta pois muuton jälkeen ei aiheuta oireita se on testattu. ASTE r.y :n ohjeita en nyt enää tarvi (ovat jälkeen jääneet), enkä denaturoitua etanolia, en edes sitä virosta raahattua. Terveystarkastajaa en enää tarvi tässä muutossa enkä varsinkaan sen jälkeen. Mitään ei tarvitse viedä "homepesulaan". Pääsemme tämän muuton oikeastaan aika vähällä. Nuoria riskejä kavereita on tulossa tarpeeksi kantajiksi. Viimeinen rypistys siis. Muutamia asuntoja on tässä käyty tsekkaamassa kahden viimeisen vuoden aikana. (Vuokra-asuntoja). Kaikissa oireita joko sisällä ja pahimmissa jo rappukäytävässä. Kahdessa kerrostalossa tässä lähellä on vaihtunut asukkaita tiheään. "Vahinko kiertää". Valitettavasti.

        Oliko tänään MTV 3 homekouluista tai homepäiväkodeista mitään uutta kun meni ne uutiset ohi.

        Niin ja uusi imuri on ostettu Hooveri ja tehokas Hepalla ja muilla herkuilla ja paketti aukaistaan vain siellä uudessa.

        Imuri on ensimmäinen mikä on ollut pakko jättää pois muuton aikana jokaisen homeasunnon kohdalla. Neljäs on menossa nyt ongelmajätteisiin.
        Ilmaiseksi en anna edes pahimmalle viholliselle.

        Ilman puhdistaja Airstatic FA5 kaikki suodattimet ja UV lamput tuli eilen postissa. Laite avataan ja puhdistetaan ulkona hengityssuoja naamalla.

        Samoin ilmankosteuden poistaja DeLonghi Tasciugo Arriadry Light. huolletaan ja puhdistetaan hyvin. Korkealla ammattitaidolla. Ei desinfioida. Ainoastaa ilmanpaineella tupsutellaan, imuroidaan ja vedellä ja normikodinpuhdistusaineilla käsitellään ( ei myrkyillä). Pientä puuhaa siis tässä vielä pakkaamisen lisänä.


    • vertti-etu
    • vertti-etu

      On yksi kuka tietää:

      "Oman lisänsä tähän kosteusvauriotalojen ”myrkkysoppaan” tuovat usein myös erilaiset biosidit, l. desinfiointiaineet ja -menetelmät, joiden avulla kuvitellaan voitavan hoitaa homeongelma pois, vaikka itse asiassa niillä yleensä vain pahennetaan tilannetta. Desinfiointiaineet saattavat hävittää vähemmän haitallisen mikrobilajiston jättäen jäljelle vaarallisimmat yksilöt, jotka hyötyvät kilpailevan lajin tuhoutumisesta. Mikrobien bioaerosolit tarttuvat herkästi myös rakennuksessa oleviin materiaaleihin. On hyvin tavallista, että ihmisten oireilu ei lopu, vaikka he muuttaisivat ns. puhtaisiin tiloihin, jos he tuovat mukanaan homerakennuksessa olleen irtaimiston puhdistamatta sitä asianmukaisesti".
      https://www.facebook.com/notes/rämö-hannele/homerakennusten-myrkyistä-ja-ylipaineistamisesta/679468285425284

      • Vaihda aineki tyynyt, ikean n.kympin versiot pysty ottamaan ensimmäisenä yönä käyttöön. Jyskin perus foamityynyt lemus viikkotolkulla


      • eila-56
        aaaarrggh kirjoitti:

        Vaihda aineki tyynyt, ikean n.kympin versiot pysty ottamaan ensimmäisenä yönä käyttöön. Jyskin perus foamityynyt lemus viikkotolkulla

        Niin muuten. Jos muuttaa pois hometalosta, niin riittääkö että uudessa kodissa pikkuhiljaa uusii irtaimistoa? Oireita ei ole. Toisinsanoen, jos minulla on uudessa kodissa vanha sohva, niin tarttuuko home siitä uuteen kotiin tai vaikka uuteen mattoon?


      • vertti-eetu
        aaaarrggh kirjoitti:

        Vaihda aineki tyynyt, ikean n.kympin versiot pysty ottamaan ensimmäisenä yönä käyttöön. Jyskin perus foamityynyt lemus viikkotolkulla

        Käytiin hakemassa tyynyt maanantaina Sotka ja aikasempien kokemusten perusteella hyvät ei oireita . Avataan paketista vasta uudessa tuuletetaan ennen käyttöön ottoa. Tyynyt ja petauspatjat vaihdetaan riittävän usein. Lakanat myös ja peitot pesussa tiheään. Tuuletetaankin, ei käytetä imuria kovin paljoa. Vaihdetaan pölypussi ja Hepasuodati usein. Hintoihin tulee mutta pakko.
        Nää ei ole kuitenkaan homeremontti. Pesukoneeseen pukataa hajusteettomat pesuaineet mitkä ei aiheuta oireita. Sisällä ei käytetä kemikaaleja puhdistusaineina. Jos jotain erikoisempaa puhdistettavaa pitää enempi putsata niin pihalla ja hengityssuoja kasvoilla ( 3M Aura 9322). Joitakin muita varotoimia on joutunut käyttämään. Kuten kielletty täälläasunnossa homedesinfioinnit kaikki ja sokeritoukkien murhaaminen hermomyrkyillä.

        Vaimo putsasi tiistaina uunia ja se puhdistusaine piti viedä ongelmajätteisiin aiheutti molemmille oireita, että silleen on vähän vielä tilanteemme mutta eiköhän se vielä tästä. Toipumista pientä toki on ollut Kolmenässänkujan jälkeen mutta ei täydellistä paranemista, mutta katotaan.

        L. Ahtaaja tai vastaava "huippu" pieni kysymys. Mikä cocktail siitä tulee jos meidän poismuuton jälkeen isännöitsijä vielä tilaa tähän asuntoon sokeritoukkien murhaamisen hermomyrkyillä ja homeentapon biosideilla molemmat peräkkäin. Chaetomiumit ja muut toksiineita tuottavat homeet täällä on jo valmiina. Kertokaa jos tiedätte.

        Pitää informoida tulevaa asukasta kuitenkin.

        " Oman lisänsä tähän kosteusvauriotalojen ”myrkkysoppaan” tuovat usein myös erilaiset biosidit, l. desinfiointiaineet ja -menetelmät, joiden avulla kuvitellaan voitavan hoitaa homeongelma pois, vaikka itse asiassa niillä yleensä vain pahennetaan tilannetta. Desinfiointiaineet saattavat hävittää vähemmän haitallisen mikrobilajiston jättäen jäljelle vaarallisimmat yksilöt, jotka hyötyvät kilpailevan lajin tuhoutumisesta. Mikrobien bioaerosolit tarttuvat herkästi myös rakennuksessa oleviin materiaaleihin. On hyvin tavallista, että ihmisten oireilu ei lopu, vaikka he muuttaisivat ns. puhtaisiin tiloihin, jos he tuovat mukanaan homerakennuksessa olleen irtaimiston puhdistamatta sitä asianmukaisesti".
        https://www.facebook.com/notes/rämö-hannele/homerakennusten-myrkyistä-ja-ylipaineistamisesta/679468285425284

        aaaarrggh. Olet sairastunut homesairauden lisäksi kemikaaliyliherkkyyteen ja olet "ympäristöyliherkkä". Onko teilläkin käytetty homedesinfiointimyrkkyjä ja jos on niin mitä?


      • vertti-eetu
        eila-56 kirjoitti:

        Niin muuten. Jos muuttaa pois hometalosta, niin riittääkö että uudessa kodissa pikkuhiljaa uusii irtaimistoa? Oireita ei ole. Toisinsanoen, jos minulla on uudessa kodissa vanha sohva, niin tarttuuko home siitä uuteen kotiin tai vaikka uuteen mattoon?

        Jos on lähtenyt homekodista niin sehän on selvää, että pitää tutkia perusteelliseti ja puolueettomasti mitä homeita siellä on. On homeita mitkä eivät lähde pois irtaimistosta kuin bensaa ja tulitikkuja jos oikein vaikea juttu on.
        "Chaetomium-home voi tuottaa toksiineja, kuten ketomiinia ja ketoglobosiinia sekä sterigmatokystiiniä, joka on karsinogeeninen (syöpää aiheuttava), teratogeeninen (sikiöepämuodostumia aiheuttava) ja toksinen keuhkokudokselle. Chaetomium voi aiheuttaa poskiontelontulehduksia, paiseita aivoissa, pernassa ja keuhkoissa".

        "Chaetomium-home on erityisen vaikea poistaa irtaimistosta. Sen toksiinit kestävät hyvin lämpötilamuutoksia, esimerkiksi chaetoglobosiini A:n ja C:n määrät alkavat vähentyä vasta kun niitä on lämpökäsitelty 100 ºC:n lämpötilassa 1,6 tuntia. Gammasäteilyllä Chaetomiumin itiö kuolee, mutta toksiini säilyy toimintakykyisenä. Pesu kloorilla ja pesuaineella tappaa muiden homeiden itiöitä, muttei Chaetomiumin".
        Nuo Homepakolaisten sivulta. http://homepakolaiset.fi/13_myytti.html

        Jos kamat ei aiheuta oireita niin eikai niitä pois tarvi heittää. meillä oli vanhoja saastuneita t-paitoja uusien joukossa eikä uusiin tarttunut mitään. Vanhat ei puhdistuneet edes usealla pesulla kovassa lämmössä mutta ne oli homedesinfioitu MCF PHMG ja otsonoitu. Sunhan pitää tarkkailla oman kehon ääntä kyllä se varoittaa jos jotain on pielessä ja on pitkään altistunut ja oireita on. On paljon erilaisia tapauksia. Ihminen itse on paras mittari niissä asioissa kumminkin lopulta.


      • vertti-eetu
        vertti-eetu kirjoitti:

        Käytiin hakemassa tyynyt maanantaina Sotka ja aikasempien kokemusten perusteella hyvät ei oireita . Avataan paketista vasta uudessa tuuletetaan ennen käyttöön ottoa. Tyynyt ja petauspatjat vaihdetaan riittävän usein. Lakanat myös ja peitot pesussa tiheään. Tuuletetaankin, ei käytetä imuria kovin paljoa. Vaihdetaan pölypussi ja Hepasuodati usein. Hintoihin tulee mutta pakko.
        Nää ei ole kuitenkaan homeremontti. Pesukoneeseen pukataa hajusteettomat pesuaineet mitkä ei aiheuta oireita. Sisällä ei käytetä kemikaaleja puhdistusaineina. Jos jotain erikoisempaa puhdistettavaa pitää enempi putsata niin pihalla ja hengityssuoja kasvoilla ( 3M Aura 9322). Joitakin muita varotoimia on joutunut käyttämään. Kuten kielletty täälläasunnossa homedesinfioinnit kaikki ja sokeritoukkien murhaaminen hermomyrkyillä.

        Vaimo putsasi tiistaina uunia ja se puhdistusaine piti viedä ongelmajätteisiin aiheutti molemmille oireita, että silleen on vähän vielä tilanteemme mutta eiköhän se vielä tästä. Toipumista pientä toki on ollut Kolmenässänkujan jälkeen mutta ei täydellistä paranemista, mutta katotaan.

        L. Ahtaaja tai vastaava "huippu" pieni kysymys. Mikä cocktail siitä tulee jos meidän poismuuton jälkeen isännöitsijä vielä tilaa tähän asuntoon sokeritoukkien murhaamisen hermomyrkyillä ja homeentapon biosideilla molemmat peräkkäin. Chaetomiumit ja muut toksiineita tuottavat homeet täällä on jo valmiina. Kertokaa jos tiedätte.

        Pitää informoida tulevaa asukasta kuitenkin.

        " Oman lisänsä tähän kosteusvauriotalojen ”myrkkysoppaan” tuovat usein myös erilaiset biosidit, l. desinfiointiaineet ja -menetelmät, joiden avulla kuvitellaan voitavan hoitaa homeongelma pois, vaikka itse asiassa niillä yleensä vain pahennetaan tilannetta. Desinfiointiaineet saattavat hävittää vähemmän haitallisen mikrobilajiston jättäen jäljelle vaarallisimmat yksilöt, jotka hyötyvät kilpailevan lajin tuhoutumisesta. Mikrobien bioaerosolit tarttuvat herkästi myös rakennuksessa oleviin materiaaleihin. On hyvin tavallista, että ihmisten oireilu ei lopu, vaikka he muuttaisivat ns. puhtaisiin tiloihin, jos he tuovat mukanaan homerakennuksessa olleen irtaimiston puhdistamatta sitä asianmukaisesti".
        https://www.facebook.com/notes/rämö-hannele/homerakennusten-myrkyistä-ja-ylipaineistamisesta/679468285425284

        aaaarrggh. Olet sairastunut homesairauden lisäksi kemikaaliyliherkkyyteen ja olet "ympäristöyliherkkä". Onko teilläkin käytetty homedesinfiointimyrkkyjä ja jos on niin mitä?

        "aaaarrggh. Olet sairastunut homesairauden lisäksi kemikaaliyliherkkyyteen ja olet "ympäristöyliherkkä". Onko teilläkin käytetty homedesinfiointimyrkkyjä ja jos on niin mitä"? Jos kerran lemusi viikkotolulla ja niistä selviä oireita sait.


      • vertti-eetu
        vertti-eetu kirjoitti:

        Jos on lähtenyt homekodista niin sehän on selvää, että pitää tutkia perusteelliseti ja puolueettomasti mitä homeita siellä on. On homeita mitkä eivät lähde pois irtaimistosta kuin bensaa ja tulitikkuja jos oikein vaikea juttu on.
        "Chaetomium-home voi tuottaa toksiineja, kuten ketomiinia ja ketoglobosiinia sekä sterigmatokystiiniä, joka on karsinogeeninen (syöpää aiheuttava), teratogeeninen (sikiöepämuodostumia aiheuttava) ja toksinen keuhkokudokselle. Chaetomium voi aiheuttaa poskiontelontulehduksia, paiseita aivoissa, pernassa ja keuhkoissa".

        "Chaetomium-home on erityisen vaikea poistaa irtaimistosta. Sen toksiinit kestävät hyvin lämpötilamuutoksia, esimerkiksi chaetoglobosiini A:n ja C:n määrät alkavat vähentyä vasta kun niitä on lämpökäsitelty 100 ºC:n lämpötilassa 1,6 tuntia. Gammasäteilyllä Chaetomiumin itiö kuolee, mutta toksiini säilyy toimintakykyisenä. Pesu kloorilla ja pesuaineella tappaa muiden homeiden itiöitä, muttei Chaetomiumin".
        Nuo Homepakolaisten sivulta. http://homepakolaiset.fi/13_myytti.html

        Jos kamat ei aiheuta oireita niin eikai niitä pois tarvi heittää. meillä oli vanhoja saastuneita t-paitoja uusien joukossa eikä uusiin tarttunut mitään. Vanhat ei puhdistuneet edes usealla pesulla kovassa lämmössä mutta ne oli homedesinfioitu MCF PHMG ja otsonoitu. Sunhan pitää tarkkailla oman kehon ääntä kyllä se varoittaa jos jotain on pielessä ja on pitkään altistunut ja oireita on. On paljon erilaisia tapauksia. Ihminen itse on paras mittari niissä asioissa kumminkin lopulta.

        Puhdista, imuroi ja "tamppaa" se sohva hyvin ennekuin sen viet sinne uuteen.
        Matot on syytä pestä tai pesettää jossain "homepesuna" vaikka ennen uuteen vientii. Niin meilläkin pari mattoa loput ostetaan tarvittaessa uudet.

        Patjat, peitteet, tyynyt ym. vastaavat on hyvä puhdistaa, tampata ja tuulettaa hyvin.

        Tuossa lisää ja itse päätät mitä teet ja vastaat siitä myös itse.
        http://www.ttl.fi/fi/tyoymparisto/sisailma_ja_sisaymparisto/tyokalut/Documents/Homeettomaksi siivous ja irtaimiston puhdistus.pdf


      • vertti-eetu
        vertti-eetu kirjoitti:

        Puhdista, imuroi ja "tamppaa" se sohva hyvin ennekuin sen viet sinne uuteen.
        Matot on syytä pestä tai pesettää jossain "homepesuna" vaikka ennen uuteen vientii. Niin meilläkin pari mattoa loput ostetaan tarvittaessa uudet.

        Patjat, peitteet, tyynyt ym. vastaavat on hyvä puhdistaa, tampata ja tuulettaa hyvin.

        Tuossa lisää ja itse päätät mitä teet ja vastaat siitä myös itse.
        http://www.ttl.fi/fi/tyoymparisto/sisailma_ja_sisaymparisto/tyokalut/Documents/Homeettomaksi siivous ja irtaimiston puhdistus.pdf

        Tuohon edelliseen lisään:

        "Esim. erilaiset desinfiointikäsittelyt tappavat mikrobit, mutta ei
        vät poista kuollutta kasvustoa, joka voi edelleen aiheuttaa oireita homeelle herkistyneille henkilöille". Hometalkoot sivulta lainattu teksti.

        Kannattaahan tuokin lukea huolella ja ottaa vastaan riittävällä vakavuudella.
        Kai ne tuolla Hometalkoissa jotain tietävät. Eikai muuten tollasta kirjoittele.

        Kyllähän näistä on tietoa ollut jo pitkään joku haluaa jarruttaa oikean tiedon leviämistä sattuneista syistä, mutta gooklaa. Hometalkoot, Hengitysliitto, Homepakolaiset, Homegate, Tuula Putus, Hannele Rämö, Kari Reijula, Mirja Salkinoja-Salonen, Anne Hyvärinen, Pekka Nikkola ja onhan niitä. Varmasti oikeaa tietoa saat käyttöösi.

        Kova business on tuo "home" vaikka sanana on melkein kuin kirosana ja homeille sairastuneet ovat tässä maassa lainsuojattomia.


      • miss 007
        vertti-eetu kirjoitti:

        "aaaarrggh. Olet sairastunut homesairauden lisäksi kemikaaliyliherkkyyteen ja olet "ympäristöyliherkkä". Onko teilläkin käytetty homedesinfiointimyrkkyjä ja jos on niin mitä"? Jos kerran lemusi viikkotolulla ja niistä selviä oireita sait.

        Hyvä Vertti-Eetu, oikein hieno vastaus Eilalle. Et herättänyt pelkoa ja ahdistusta. Keskityit siihen mitä kysyttiin.

        Olet oikeilla jäljillä! Peukku! Ihmiset kun kohtaa sanan home, niin se reagoi samalla tavalla kun ihminen jolle kerrotaan että läheinen on kuollut. Kieltää. On pitkä tapahtumasarja ennen myöntämistä, eikä ennen sitä VOI auttaa. Pitää olla varovainen, ettei henkilö tuki korviaan. Tässä muutama vinkki:

        1. Lue tarkkaan kysymys
        2. Esitä tarkentava kysymys jos se on tarpeen
        3. Mieti miten ilmaista asia siten, että se on helppo ottaa vastaan, vaikka ahdistaa
        4. Auta näkemään valo tunnelin päässä

        Susta tulee vielä tykätty. Vaikka olisit tehny mitä virheitä tälläkin palstalla.

        ;)


    • vertti-eetu (oikia)

      Tykkää!
      Valoa tunnelin päässä on meillä jokaisella kunhan työnnetään häiriköt kylymästi syrjään eikä välitetä heidän "VERTAISTUESTAAN," ,mutta oli sitä silloin 50 luvullakin "Valoa ja iloa" kun olin kersa.

      http://hekotus.blogspot.fi/2009/12/hei-oletko-40-50-60-tai-70-luvun-lapsi.html?m=1

      Lisään tuohon vielä, että "OLI HOMETTA MUTTA NAAPURIN SETÄMIEHELLÄ EI OLLUT VIELÄ HOMEENTAPPOVÄLINEITÄ" . Niitä oikeita työkaluja sen hetkisille "nykymyrkyille". Lohdutukseksi voin sanoa kaikille sen, älä välitä ei niitä työkaluja ole vieläkään kellään vaikka niin uskottelee . Hyvää viikonloppua sulle miss 007 ja läheisillesi myös.

      • miss 007

        Agentti kuittaa! V-loppuja sinne!


    • vertti-etu
    • Apua homeremonttiin

      Hei
      Perheemme pyytää apuanne.Olemme eläneet home-evakossa melkein kaksi vuotta ja nyt joudumme remontoimaan asumiskelvottomana olevan asuntomme melkein nolla budjetilla.

      Linkistä pääset antamaan meille äänesi. Jos kysyy postinumeroa, syötä omasi niin pääset suoraan meidän kohtaan. Kaunis kiitos

      http://www.omaunelmasi.fi/?p=unelmagalleria&gid=9126

    • Ei tuloksia

      Kosteus, home ja sisäilmatutkimukset sekä niiden saneeraustoimet, ovat taitamattomuuden ja tietämättömyyden kilpailu areenoita.

    • Tietämätön

      Miksi kiinteistöissä on niin paljon kosteus- ja sisäilmaongelmia?

    • Pöllö

      Se on se luonnon laki. Ilman materiaaleja hävittäviä homeita ja bakteereja met olisimma hukkuneet kuolleiden kasvien ja elikoiden biomassaan jo aikojen alussa.

      Nyt ne homeet pyrkii toteuttamaan niiden elämäntehtävää, hävittämistä, asunnoissamme, jos vain on riittävästi kosteutta.

      Muuten muistakaa lukea toinen viestiketju, jossa on annettu ohjeet helposti kotona tehtävästä hometestistä, jossa lapsetkin on mielellään mukana auttamassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe