Hyvä Leon!

11+12

Kovin jäi köykäiseksi Golf gti, kun sitä vertailtiin Leon Cupraan AutoBildin uusimmassa lehdessä. Ei pärjännyt suorituskyvyssä alkuunkaan eikä ulkonäössä. Itse asiassa ei millään osa-alueella. Niin paitsi hinnassa, Golf oli huikeasti kalliimpi...

18

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nerokkaita huomioita

      uskomatonta, että 60hv tehokkaampi auto on nopeampi. Autossa on kuitenkin paljon muita ominaisuuksia jotka vaikuttavat hintaan ja laatuun.
      Teineille on tietenkin hevosvoimat tärkein ominaisuus autossa, joten siitä vaan ostamaan jos on limiittiä ja rohkeutta ottaa osamaksut niskaan.

      • 11+12

        Toki on noin. 60 heppaa antaa selvästi paremman suorituskyvyn ja mukavemman matkanteon. Muitakin ominaisuuksia autoilla toki on.
        Mutta vertailussa ei keksitty yhtään noista mainitsemistasi 'paljon muita ominaisuuksia', joita Golfissa olisi ollut kalliimman hinnana perusteena.
        Ehkäpä sinulla on joku ominaisuus mielessä?

        Leon oli reilu 6000 halvempi kuin Golf. Näkyy noita Golf gti malleja olevan liikenteessä ja luultavasti myös Cupria, kunhan ne tulevat.
        'Teinejä' riittää näköjään...

        Onneksi minä en tarvitse urheiluautoa, panin vain merkille markkinoiden muuttuneen tilanteen näiden tehokkaiden autojen osalta. Myös muiden mallien.

        Jossain vaiheessaa hehkutettiin kovat Skodan RS-mallia huipputehokkaaksi, kunnes todettiin sen olevan sisarusmalleihin verrtattuna lähinnä tavalliseksi ison tavaratilan omaavaksi perheautoksi ja mainostaminen tehoilla onkin loppunut. Sitten tuli Golf Gti ja nyt Leon Cupra. Octavian RS onkin näihin verrattuna jo melkoisen vaatimaton, kun tehokkaista autoista puhutaan. No Skoda varmaan tuo tehokkaan mallinkin jossain vaiheessa...
        Aina vaan tulee tehokkaampia...


    • 9ppö0åpö0o

      Mihin te tarvitte hevosvoimia maanteillä, jotka ovat 8 kuukautta 80 km ja ja sitten osaksi 100 ja pätkät 120 km? Kaikilla automerkeillä pääsee 150, jos painaa lipuskaa. Sillä saa korttinsa menemään aamulehden pikku-uutisiin tiedon, että "kaksi kuoli ja kaksi vammautui kun aamuyöstä Toyota oli syöksynyt metsään Pihtiputaalla".
      Miten se lisää matkamukavuutta, jos on 45 hevosta lisää? Pursuaako finistä paremmin visva leualle?

    • ...---...

      Miksi siis kukaan ylipäätään valmistaa autoja joissa on yli 80HP niinkö? Sitähän sä kysyit?
      Miksi kukaan ajaa tehokkaalla prätkälläkään?
      Mitä järkeä on valmistaa tehokasta autoa kun sillä mummon katiskallakin pääsee kauppaan?
      Ajamisen nautinto on ehkä käsite mitä et ymmärrä. Noin kommentoi ihminen joka ei autoista ymmärrä mitään ja tekninen osaaminen rajoittuu virta-avaimen kääntämiseen.

    • Teini Cupra

      Jos autossa on 200hv, niin sillä pärjää varsin hyvin ja on jopa pirteä liikenteen sekaan. Erikseen on sitten ne jotka haluavat mahdollisimman paljon hepoja, mutta heitä on vain se hyvin pieni ryhmä, lähinnä teinejä.
      Gti Golf on varsin laadukas auto ja muutaman vuoden käytettynä hintaero vain kasvaa Volkkarin eduksi, ei ne pelkät heposet asioita ratkaise. Sama konehan noissa taitaa olla, toinen on vain ohjelmoitu terhakkaammaksi.

      • Turha väheksyä

        Ylitehokkaita autot ovat tietysti leikkikaluja osin. Harvoin kuitenkaan teinien, koska jo selvästi kalliimpi hinta rajoittaa nuorten ihmisten ostohaluja.
        Golf gti ja Cupra ovat tehokkaita vain tässä nk tavisautojen sarjassa. Nuo tehothan eivät olekaan enää harvinaisia kalleimmissa nk laatuautojen keskuudessa.
        Jos autoja hankittaisiin vain sillä perusteella, että 'niillä pärjää varsin hyvin' normaaliliikenteessä joukossa, niin autokantamme olisi täysin erilainen.

        Golf on varsin laadukas, totta, mutta niinhän on Seatkin. Laadussa ei oleellisia eroja ole ja varsinkin jos 6000 euron hintaeron huomioi. Sanoisin päinvastoin. Seat on Suomessa huonosti tunnettu auto, mutta ilmeisesti sen tunnettavuutta on päätetty nostaa selvästi lisääntyneestä markkinoinnista päätellen. Nykyisin myös autolehdetkin huomioivat myös Seatin ja se on ollut mukana malliesittelyissä ja jopa testeissä ja vertailuissa. Menestys niissä on ollut erinomainen. Kaikki edellytyksethän siihen on kun tekniikaltaan auto on sama kuin kalliimmat sisarukset. Hyvänä esimerkkinä tällaisesta noususta on vaikkapa Skoda. Sen lähtökohdathan nousuun oli selkeästi heikommat parisenkymmentä vuotta sitten kuin Seatin nyt.
        Kyllä Golffille on kova haastaja, samoin Audin A3:lle. Kolmas sisarmalli Octavia painii hieman eri sarjassa eli ostajakohderyhmä on isoja tiloja edulliseen hintaan arvostavat perheet. Ja tästä tehomalleista ei Skodalla ole vastinettakaan vaikka muutoin Octavia on tekniikan puolesta sama auto.

        Eiköhän nimenomaan käytettynä 6000 kalliimman Golf gti:n hintaero ennemminkin sula pois pääosin eikä kasva. Näinhän yleensäkin käy ja tuskin tässä poikkeusta on.


      • erot on...
        Turha väheksyä kirjoitti:

        Ylitehokkaita autot ovat tietysti leikkikaluja osin. Harvoin kuitenkaan teinien, koska jo selvästi kalliimpi hinta rajoittaa nuorten ihmisten ostohaluja.
        Golf gti ja Cupra ovat tehokkaita vain tässä nk tavisautojen sarjassa. Nuo tehothan eivät olekaan enää harvinaisia kalleimmissa nk laatuautojen keskuudessa.
        Jos autoja hankittaisiin vain sillä perusteella, että 'niillä pärjää varsin hyvin' normaaliliikenteessä joukossa, niin autokantamme olisi täysin erilainen.

        Golf on varsin laadukas, totta, mutta niinhän on Seatkin. Laadussa ei oleellisia eroja ole ja varsinkin jos 6000 euron hintaeron huomioi. Sanoisin päinvastoin. Seat on Suomessa huonosti tunnettu auto, mutta ilmeisesti sen tunnettavuutta on päätetty nostaa selvästi lisääntyneestä markkinoinnista päätellen. Nykyisin myös autolehdetkin huomioivat myös Seatin ja se on ollut mukana malliesittelyissä ja jopa testeissä ja vertailuissa. Menestys niissä on ollut erinomainen. Kaikki edellytyksethän siihen on kun tekniikaltaan auto on sama kuin kalliimmat sisarukset. Hyvänä esimerkkinä tällaisesta noususta on vaikkapa Skoda. Sen lähtökohdathan nousuun oli selkeästi heikommat parisenkymmentä vuotta sitten kuin Seatin nyt.
        Kyllä Golffille on kova haastaja, samoin Audin A3:lle. Kolmas sisarmalli Octavia painii hieman eri sarjassa eli ostajakohderyhmä on isoja tiloja edulliseen hintaan arvostavat perheet. Ja tästä tehomalleista ei Skodalla ole vastinettakaan vaikka muutoin Octavia on tekniikan puolesta sama auto.

        Eiköhän nimenomaan käytettynä 6000 kalliimman Golf gti:n hintaero ennemminkin sula pois pääosin eikä kasva. Näinhän yleensäkin käy ja tuskin tässä poikkeusta on.

        Golf on aina näistä se ykkönen ja jälleenmyyntiarvossa arvostus näkyy. Skoda RS on nista arjen kakkonen; tilaa on ja tehoakin riittävästi, jälleenmyyntiarvo lähellä Volkkaria. Nämä kaksi on helppo myydä uutenakin laajalle kansanosalle, samoin käytettynä.

        Seat on taas se ikuinen kolmonen. Menevä ulkonäkö, tehoa muhkeasti, varusteita myös, ja uskomattomaan hintaan. Silti Seat ei vaan myy jostain syystä hyvin. Se on ollut sen ongelma maassamme aina ja tulee olemaan. Onhan perus-Leoniakin hehkutettu erinomaiseksi autoksi ja farkkumalli eritoten, mutta ei myy yhtä hyvin, ei lähimainkaan. Jälleenmyynti heikompaa, Seatin ostaa sellainen joka tuntee tarkasti autot ja on ns. automies. Tavis kansa välttelee, koska se on eteläeurooppalainen merkki kuten Fiat. Olkoot vaan tekniikaltaan Volkkari, ei auta. Se on asenne ihmisillä, josta ei vaan niin vaan opita pois varsinkaan nykyisen talouslamamme aikana.


      • dfsdfsdfs
        Turha väheksyä kirjoitti:

        Ylitehokkaita autot ovat tietysti leikkikaluja osin. Harvoin kuitenkaan teinien, koska jo selvästi kalliimpi hinta rajoittaa nuorten ihmisten ostohaluja.
        Golf gti ja Cupra ovat tehokkaita vain tässä nk tavisautojen sarjassa. Nuo tehothan eivät olekaan enää harvinaisia kalleimmissa nk laatuautojen keskuudessa.
        Jos autoja hankittaisiin vain sillä perusteella, että 'niillä pärjää varsin hyvin' normaaliliikenteessä joukossa, niin autokantamme olisi täysin erilainen.

        Golf on varsin laadukas, totta, mutta niinhän on Seatkin. Laadussa ei oleellisia eroja ole ja varsinkin jos 6000 euron hintaeron huomioi. Sanoisin päinvastoin. Seat on Suomessa huonosti tunnettu auto, mutta ilmeisesti sen tunnettavuutta on päätetty nostaa selvästi lisääntyneestä markkinoinnista päätellen. Nykyisin myös autolehdetkin huomioivat myös Seatin ja se on ollut mukana malliesittelyissä ja jopa testeissä ja vertailuissa. Menestys niissä on ollut erinomainen. Kaikki edellytyksethän siihen on kun tekniikaltaan auto on sama kuin kalliimmat sisarukset. Hyvänä esimerkkinä tällaisesta noususta on vaikkapa Skoda. Sen lähtökohdathan nousuun oli selkeästi heikommat parisenkymmentä vuotta sitten kuin Seatin nyt.
        Kyllä Golffille on kova haastaja, samoin Audin A3:lle. Kolmas sisarmalli Octavia painii hieman eri sarjassa eli ostajakohderyhmä on isoja tiloja edulliseen hintaan arvostavat perheet. Ja tästä tehomalleista ei Skodalla ole vastinettakaan vaikka muutoin Octavia on tekniikan puolesta sama auto.

        Eiköhän nimenomaan käytettynä 6000 kalliimman Golf gti:n hintaero ennemminkin sula pois pääosin eikä kasva. Näinhän yleensäkin käy ja tuskin tässä poikkeusta on.

        Seatilta on tulossa myös tehokas varkku, todennäköiseti sama 280 hv. Se on todellinen kilpailija Rs octavian kanssa, saa nähdä mikä on hinta.


      • Seat Granada
        dfsdfsdfs kirjoitti:

        Seatilta on tulossa myös tehokas varkku, todennäköiseti sama 280 hv. Se on todellinen kilpailija Rs octavian kanssa, saa nähdä mikä on hinta.

        Seat edustaa uutta sisustamista ja modernia muotoilua pappa-skodan sijaan.


      • näinhän se menee
        Turha väheksyä kirjoitti:

        Ylitehokkaita autot ovat tietysti leikkikaluja osin. Harvoin kuitenkaan teinien, koska jo selvästi kalliimpi hinta rajoittaa nuorten ihmisten ostohaluja.
        Golf gti ja Cupra ovat tehokkaita vain tässä nk tavisautojen sarjassa. Nuo tehothan eivät olekaan enää harvinaisia kalleimmissa nk laatuautojen keskuudessa.
        Jos autoja hankittaisiin vain sillä perusteella, että 'niillä pärjää varsin hyvin' normaaliliikenteessä joukossa, niin autokantamme olisi täysin erilainen.

        Golf on varsin laadukas, totta, mutta niinhän on Seatkin. Laadussa ei oleellisia eroja ole ja varsinkin jos 6000 euron hintaeron huomioi. Sanoisin päinvastoin. Seat on Suomessa huonosti tunnettu auto, mutta ilmeisesti sen tunnettavuutta on päätetty nostaa selvästi lisääntyneestä markkinoinnista päätellen. Nykyisin myös autolehdetkin huomioivat myös Seatin ja se on ollut mukana malliesittelyissä ja jopa testeissä ja vertailuissa. Menestys niissä on ollut erinomainen. Kaikki edellytyksethän siihen on kun tekniikaltaan auto on sama kuin kalliimmat sisarukset. Hyvänä esimerkkinä tällaisesta noususta on vaikkapa Skoda. Sen lähtökohdathan nousuun oli selkeästi heikommat parisenkymmentä vuotta sitten kuin Seatin nyt.
        Kyllä Golffille on kova haastaja, samoin Audin A3:lle. Kolmas sisarmalli Octavia painii hieman eri sarjassa eli ostajakohderyhmä on isoja tiloja edulliseen hintaan arvostavat perheet. Ja tästä tehomalleista ei Skodalla ole vastinettakaan vaikka muutoin Octavia on tekniikan puolesta sama auto.

        Eiköhän nimenomaan käytettynä 6000 kalliimman Golf gti:n hintaero ennemminkin sula pois pääosin eikä kasva. Näinhän yleensäkin käy ja tuskin tässä poikkeusta on.

        No, Golfia löytyy myös R malli jossa on 300 hepolaista, sillä varmaankin pärjää Cupralle.
        Kun puhutaan taas laatueroista, niin eilen tuli juuri sopivasti Start-ohjelma ja siinä moitittiin Seat leonin sisustusta halvaksi ja muoviseksi ja kuinka tätä Leonia on niin suitsutettu joissain piireissä. Sieltä ne erot löytyvät ja tuo oli vain pintaraapaisu asian tiimoilta. Toiset haluaa laatua, toiset hepoja ja osa molempia.


      • Seat Leon CupR+

        Cupra on parempi auto kuin Gti Golf, mikä ei tee Golfista huonoa. Ei Golfiin sijoitettu raha sen paremmin pysy katiskassa, kun hinta on jo lähtöarvoltaan yli 6000e kalliimpi.

        Jos sijoituksen haluaa tehdä, niin ei kannata autoon rahojaan laittaa.

        Osta Yaris arvo säilyy, mutta ajokokemus on todellakin erilainen kuin Cupra tai Golf;)

        Auto ostetaan ajamista varten, ja Cupra on parhaita Gti luokan autoja ajettavuudeltaan nimenomaan radalla. Vertasin sekä Golfia että Cupraa, kun mietin ostopäätöstä. Cupra vei voiton.


      • Seat Leon CupR+
        erot on... kirjoitti:

        Golf on aina näistä se ykkönen ja jälleenmyyntiarvossa arvostus näkyy. Skoda RS on nista arjen kakkonen; tilaa on ja tehoakin riittävästi, jälleenmyyntiarvo lähellä Volkkaria. Nämä kaksi on helppo myydä uutenakin laajalle kansanosalle, samoin käytettynä.

        Seat on taas se ikuinen kolmonen. Menevä ulkonäkö, tehoa muhkeasti, varusteita myös, ja uskomattomaan hintaan. Silti Seat ei vaan myy jostain syystä hyvin. Se on ollut sen ongelma maassamme aina ja tulee olemaan. Onhan perus-Leoniakin hehkutettu erinomaiseksi autoksi ja farkkumalli eritoten, mutta ei myy yhtä hyvin, ei lähimainkaan. Jälleenmyynti heikompaa, Seatin ostaa sellainen joka tuntee tarkasti autot ja on ns. automies. Tavis kansa välttelee, koska se on eteläeurooppalainen merkki kuten Fiat. Olkoot vaan tekniikaltaan Volkkari, ei auta. Se on asenne ihmisillä, josta ei vaan niin vaan opita pois varsinkaan nykyisen talouslamamme aikana.

        ".... Seatin ostaa sellainen joka tuntee tarkasti autot ja on ns. automies" Tässä olet aivan tismalleen oikeassa ja olen samaa mieltä. Ei seatista tule volyymiautoa Suomeen, mutta minusta siinä onkin sen viehätys;)


      • Junnut
        näinhän se menee kirjoitti:

        No, Golfia löytyy myös R malli jossa on 300 hepolaista, sillä varmaankin pärjää Cupralle.
        Kun puhutaan taas laatueroista, niin eilen tuli juuri sopivasti Start-ohjelma ja siinä moitittiin Seat leonin sisustusta halvaksi ja muoviseksi ja kuinka tätä Leonia on niin suitsutettu joissain piireissä. Sieltä ne erot löytyvät ja tuo oli vain pintaraapaisu asian tiimoilta. Toiset haluaa laatua, toiset hepoja ja osa molempia.

        Seatilta tulee samaisella koneella 300hv 4x4 Leon Cupra. Eipä pärjää kumpainenkaan toiselleen sen kummoisemmin. Tämä keskustelu on vähän samaa lajia kuin "pitkäkö on putken pätkä?"


      • toki eroja on
        erot on... kirjoitti:

        Golf on aina näistä se ykkönen ja jälleenmyyntiarvossa arvostus näkyy. Skoda RS on nista arjen kakkonen; tilaa on ja tehoakin riittävästi, jälleenmyyntiarvo lähellä Volkkaria. Nämä kaksi on helppo myydä uutenakin laajalle kansanosalle, samoin käytettynä.

        Seat on taas se ikuinen kolmonen. Menevä ulkonäkö, tehoa muhkeasti, varusteita myös, ja uskomattomaan hintaan. Silti Seat ei vaan myy jostain syystä hyvin. Se on ollut sen ongelma maassamme aina ja tulee olemaan. Onhan perus-Leoniakin hehkutettu erinomaiseksi autoksi ja farkkumalli eritoten, mutta ei myy yhtä hyvin, ei lähimainkaan. Jälleenmyynti heikompaa, Seatin ostaa sellainen joka tuntee tarkasti autot ja on ns. automies. Tavis kansa välttelee, koska se on eteläeurooppalainen merkki kuten Fiat. Olkoot vaan tekniikaltaan Volkkari, ei auta. Se on asenne ihmisillä, josta ei vaan niin vaan opita pois varsinkaan nykyisen talouslamamme aikana.

        Seat on Suomessa suhteellisen pieni merkki, kilpailee Renaultin, Mitsubishin, Mazdan, Sitikan kanssa myynniltään samassa luokassa. Ei siis lähelläkään Skodan tai Volkkarin myyntilukuja. Syynä on varmasti hieman persoonallisempi, jopa urheilullinen ulkonäkö, joka ei houkuttele eniten autoja ostavaa keski-ikäistä perheellistä taviskansaa. Ehkä merkittävämpi syy on harva myyntiverkosto ja vähäinen markkinointi/mainostaminen näihin päiviin asti, mutta nyt on tämä mainonta virkistynyt kovasti.
        Ainahan volyymimalleilla on paremmat käytettyjen autojenkin markkinat, se kai on luonnollista, koska näin on uusienkin autojen suhteen.

        Tekniikassahan ei eroja ole lainkaan, mallistossa kyllä. Esim tehokasta GTI/Cupra-versiota, josta tässäkin kirjoitetaan, vastaavaahan ei Skodassa löydy.
        RS-mallin eli hieman tehokkaampaa perheautoa sen sijaan löytyy sekä Golfilta että Seatilta perusautoissa, mutta Skoda on näissä selvästi isompi tavaratilan puolesta ja sitä useat tavisperheet arvostavatkin.

        Markkinoinnilla ja mainostamisella tai niiden puuttumisellahan ostajien asenteet luodaan.
        Tästähän juuri Skoda on hyvä esimerkki. Imagoltaan lähes 'pohjasakka' -autosta on juuri markinoinnilla ja valtaisalla mainostamisella saatu Suomessa yksi suosituimmista volyymimerkeistä. Mikäpä muu suosioon voisi olla syynä?
        Eipä itäeurooppalaiset autot kovin haluttuja aikanaan ole olleet taviskansankaan keskuudessa, vaikka myyntivolyymit olivatkin isoja Ladan osalta, mutta ei Skodan.. Kyllä eteläeurooppalaiset autot kelpasivat paremmin silloinkin. Nythän Skodassa ei ole enää mitään itäeurooppalaista, kuin merkki ja ehkä muotoilussa löytyy jotain itäeurooppalaista. Tekniikkahan on VW-konsernia, samaa kuin muissakin.

        Yksi kysymys sitten onkin mihin mikin autokonserni satsaa kussakin maassa.


    • 47v.

      Minä varmaan olen teini,kun autossa on heppoja!!!
      Ihanaa olla teini,mukava ohitella tienpäällä,siellä aika paljon köröttelijöitä,ihanaa palata teiniksi,hymyä huulissa!!!
      Kypsykää siihen aikuiset!!!!

      • 55v.

        Et ole enää teini, mutta idiootti olet edelleen. Etkä ole valitettavasti ainoa sellainen maamme teillä.


      • vanha ja kade?
        55v. kirjoitti:

        Et ole enää teini, mutta idiootti olet edelleen. Etkä ole valitettavasti ainoa sellainen maamme teillä.

        Ahaa, hevosvoimien määrä on suhteessa älykkyyteen? Taitaa olla suurin osa varakkaista ja menestyvistä suomalaisista todella tyhmiä?
        Vai olisiko sittenkin vain sedän kateutta moinen kirjoittelu?


    • kolme kirjainta

      Kun on vuosikausia korjaamo-oloissa perehtynyt käytettyihin autoihin, voi vain todeta, että SEAT ruostuu ja rapistuu todella paljon nopeammin kuin Volkkari tai Audi.
      Viimeistely on yksinkertaisesti huonompi ja materiaalit halpoja. Kuskin penkki kulahtaa puhki pian.
      Tämä näkyy vääjäämättä jälleenmyyntiarvossa.

      Ruostesuojaus, matkustamon verhoilut ja muoviosat. Luettelo on pitkä.

      Ja sitten se suorituskyky.
      Miksi se 0-100km/h aika on niin tärkeä?

      Paljon paremman kuvan saa auton voimasta välillä 150-250km/h tai vaikkapa kolmeensataan kiihdyteltynä kun rajoitin on poistettu.

      15 vuotta vanhalla M5-Bemarilla jossa on vapaastihengittävä(!!!) kone, pesee Cuprat mennen tullen ja varsinkin suurilla nopeuksilla. Bemmi on lisäksi lähes äänetön matkustamoon ja myös ulos.
      Lisäksi bemmi on käytännössä ruostumaton, matkustamo ylellinen nahkoineen, sähköineen ja yleinen työnlaatu ja massiivinen tukevuus aivan omaa luokkaansa joka hyvin pidettynä ei häpeä uutta vielä vanhanakaan.

      Jotenkin tuntuu siltä, että täällä historiattomat teinit hehkuttavat jotain sellaista mikä on aiemmin tehty paljon, paljon paremmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe