Raskaana ja entinen anorektikko

Vihaan itseäni

Oon 23v nuori nainen ja mä odotan mun avomiehen kanssa meidän ensimmäistä lasta rv 24.
Oon nyt huomannut kun maha on alkanut kasvamaan, että kaikki nää muutokset mitä mun kehossa tapahtuu vaikuttaa muhun voimakkaasti ja tekee koko tästä raskaudesta nauttimisesta vain vaikeampaa. Mulla on edelleenkin vaikeuksia syömisen kanssa, mutta oon yrittänyt parhaani lapsen takia, nyt tuntuu siltä, ettei sekään enään tehoa ja on päiviä, etten syö mitään.
Kaikesta siitä liikunnasta ja kilojen pudottamisesta on tullut taas pakkomielle enkä uskalla syödä.
Pidän itseäni huonona äitinä koska ajattelen näin...Haluan pitää lapsen turvassa mutta kamppailen itseni kanssa joka päivä sen ajatuksen kanssa, että mun vartalo muuttuu raskauden myötä (omasta mielestä liikaa)

Kaipaan mieliiteitä/kokemuksia tilanteestani.

3

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pari sanaa...

      Nyt ammattiauttajan pakeille ja äkkiä. Syömisistä huolimatta kehosi muuttuu, koska sisälläsi kasvaa lapsi. Lapsi, joka tarvitsee ravintoa kasvaakseen ja kehittyäkseen normaalisti. Nyt ei ole kyse vain sinusta ja sinun kehostasi, vaan myös toisen ihmisen. Avuttoman, pienen ihmisen, jonka elämä ja hyvinvointi on sinun vastuullasi. Hae siis apua mahdollisimman pian, jos et itse hallitse tilannetta.

    • Tarvitset apua

      Erittäin hyvä kirjoitus edelliseltä kirjoittajalta! Vaikka sitten neuvolan kautta hae nopeasti ammattiapua. Ja puhu miehellesi/läheisille/perheelle myös, jos mahdollista. En halua moralisoida mitenkään, mutta kuten edellinen kirjoittaja sanoi, sisälläsi kasvaa pieni ihmisenalku, jonka hyvinvointi on raskauden tuossa vaihessa suurelta osin sinusta kiinni. Jos sinä kuihdutat itsesi, ei sikiöllekään riitä energiaa ja pahimmassa tapauksessa sikiö voi menehtyä!!!

      Et mielestäni selvästikään ole 'entinen anorektikko' vaan edelleen sairauden kourissa. Oletko saanut ammattiapua missään vaiheessa? Kehon muuttuminen on olennainen osa raskautta, vatsa kasvaa koska siellä on toinen ihminen ihon alla!

      Voimia ja tsemppiä ja ennenkaikkea rohkeutta hakea apua. Samantien.

      Terv. oikeasti entinen, eli tervehtynyt anorektikko, yhden lapsen onnellinen äiti ja toinen pieni kasvamassa vatsassa

    • ihanat arvet

      Kannattaa keskustella asiasta jonkun joka tietää tilanteesta jotain. Vertaistukea, ammattiapua...
      Helpommin sanottu kun tehty, mutta itse ajattelin lähes samoin kun esikoista odotin, nyt olen vain ylpeä raskauden jäljissä mun kehossa. Ajattelutavan vaihtamista auttoi se että menin hieman syvemmälle itseeni. Miksi ajattelen kehostani niin? Mitä pyrin saamaan kehostani? Miksi minulla on keho? Mitä keikkea keholla voi tehdä? Mitä sillä ei voi tehdä jos..? Onko millään mitään väliä? Loppujen lopuksi raskaus on niin pieni aika meidän elämästä ja niin ainutlaatuista, että tuli keholle mitä vain tai ei mitään niin on se sen arvoista.
      Soita heti huomenna ja kysy neuvoa. Sinä et ole yksin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe