Väliin mennyttä poika rangaistiin

Pojan isä.

Mun poika sai aresti puolituntia kun meni kiusaamis tilanteeseen väliin. Eli tilanne oli tämä poikaporukka pelasi välitunnilla jotain "suola" peliä siihen änkesi joku jantteri härnäämään ja tuuppimaan näitä pelaajia jokka pienempiä, mun poika oli seisonut sivummalla omien kavereiden kanssa ja seurannut tilannetta aikansa, poika oli huutanut tälle kiusa tehneelle useita kertoja "lopeta toi, lähe meneen siitä" ei ollu tehonnu vaan kiusaaja oli jatkanut. Poika oli lähestynyt sitä ja toistanut pyyntönsä nyt myös kiusatut uskalsivat sanoa kiusaajalle poistumis kehoituksia. No tää jantteri oli ruvennut käymään mun pojan päälle, poika on harrastanut nyrkkeilyä 7v asti nyt hän on 11v. Poika oli painanut tän kiusaajan aitaa vasten, muut oli sanoneet sit sille, että nyt on paras lopettaa, tää oli tehonnut. Vaan olipa kiusaaja mennyt opettajalle kertomaan, että häntä syrjittin ja pakotettiin aitaa vasten, onneksi ulkovalvoja oli nähnyt tilanteen. No mun poika sai puolituntia ja kiusaaja tunnin arestia....Laitoin koululle kysymyksen, että minkälaisen viestin opettaja antoi minun pojalle antaessaan puolentunnin arestin hänelle, hänhän oli se joka oli mennyt kiusaamis tilanteessa väliin ja lopettanut sen. En ole saannut vastausta, tilanteesta nyt 4pv kulunut...Mitä olette mieltä täällä??

22

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pojan isä

      Hmmm toivottavasti saa jotain selvää tosta sekamelskasta kirjoitusvirheineen...

      • Mitä ihmettö?

        Ei järki! Lähetä sama viesti uudestaan. Ei tuo käy päinsä.


    • ------

      Hyvä herra, poikanne on hieno mies.

    • Kiusatun vastaisku-nimisestä blogista olen oppinut, että tällainen ei ole edes epätavallista. Yhteiskunta on syvältä, opettajat pelkureita, ihmiset kusipäitä ja sitä rataa. Kiusaamista ei saada kuriin eikä edes käytetä koko voimaa. Kiusattua aletaan syyttää kaikesta ja tämä laitetaan jonnekin terapiaan, kun kiusaajaa hyysätään ja taputetaan päälaelle ja vähän saatetaan jopa sanoa, ettei saa kiusata. Jos kiusattu tai joku tämän kaveri tekee mitään tai ilmoittaa ylemmille tahoille, niin tämä kiusattu/puolustaja saa jonkun rangaistuksen jollain tekosyyllä.

    • Pojan isä

      Nyt tapauksesta kulunut viikko, en ole vielläkään saanut vastausta koululta, kaksi kertaa olen nyt asiaa tiedustellu sähköpostitse, sekä kerran soittanut opettajain huoneeseen kysynyt asiasta, vastaus oli puhelimessa "asiaa kasitellyt opettaja ei nyt paikalla", olen myös rehtoria tavoitellut puhelimitse en ole tavoittanut. Nyt seuraavalla viikolla otan töistä vapaan ja lähden käymään koululla esittääksen kysymyksen rnagaistuksen antaneelle opettajalle jollei paikalla niin, kaikille opettajille opettajain huoneessa välitunnin aikana tahi sitten rehtorille hänen omassa pikkukopissaan.

      Nykyään on kyllä tapana oikeuslaitoksen puolelta rangaista aikuistakin joka ottaa esim rikokseen syyllistyneen kiinni tarttumalla häneen, taikka jos käytät voimaa puolustaaksesi itseäsi esim ryöstön yhteydessä. Jotain on pielessä tässä maassa.
      Rikollisia ja kiusaajia mielestäni paapotaan ihan liikaa.

    • hobidee

      Laitat vaan lisää viestiä koululle, piilovittuilua mukana ja kysyt että välitetäänkö koulussa ollenkaan oppilaiden kiusaamisesta?

      • Arvaapa paljonko opettajat saavat aikuisilta ihmisiltä nimenomaan vittuiluviestejä. Opettajat eivät ole aina oikeassa, mutta parhaiten heidän kanssaan saa asiat hoidettua, kun itse pysyy asiallisena ja jaksaa vähän ajatella heidänkin näkökulmastaan.


      • hobidee
        nasse_seta kirjoitti:

        Arvaapa paljonko opettajat saavat aikuisilta ihmisiltä nimenomaan vittuiluviestejä. Opettajat eivät ole aina oikeassa, mutta parhaiten heidän kanssaan saa asiat hoidettua, kun itse pysyy asiallisena ja jaksaa vähän ajatella heidänkin näkökulmastaan.

        Kuten aiemmista viesteistä näkyy, aloittaja on ottanut koululle 3 kertaa yhteyttä, eikä asialle ole tehty mitään. Nyt ainakin olisi ihan vittuiluviesti paikallaan kun koulun opettajien toimet ovat suoraan sanottune perseestä. Ei tarvitse ajatella opettajien näkökulmasta, kun he eivät näkojään ajattele oppilaiden näkökulmasta.


      • hobidee kirjoitti:

        Kuten aiemmista viesteistä näkyy, aloittaja on ottanut koululle 3 kertaa yhteyttä, eikä asialle ole tehty mitään. Nyt ainakin olisi ihan vittuiluviesti paikallaan kun koulun opettajien toimet ovat suoraan sanottune perseestä. Ei tarvitse ajatella opettajien näkökulmasta, kun he eivät näkojään ajattele oppilaiden näkökulmasta.

        Vittuilemattomuus on 1) kilttiä 2) itsellekin kannattavampaa, koska opettaja vastaa paljon nopeammin ja paljon mieluummin asialliseen yhteydenottoon. Jos oma viesti on asiallinen, opettajallakin on suurempi paine olla itse asiallinen.


    • En mitään, koska en ole nähnyt tilannetta enkä kuullut molempien osapuolten kuvausta. Kun käytetään fyysisiä keinoja, on vaikea sanoa mikä on kohtuullista.

      Eikös sinunkin kannattaisi lähestyä koulua vähän toisenlaisella kommunikointistrategialla? Nyt sinä penäät opettajalta selitystä ja osoitat selvästi, että olet tyytymätön koulun toimintaan. Teet sen jo ennen kuin olet kuullut opettajan mielipidettä.

      Saisit paremman keskusteluyhteyden, jos sanoisit, että haluat selvittää asioita ja kuulla mitä on tapahtunut. Voit sitten asian kuultuasi "syyttää" opettajaa, jos vieläkin - hänen näkökulmansa kuultuasi - olet sitä mieltä, että opettaja toimi väärin. Syyttämisestä ei kuitenkaan kannata aloittaa ja kirjallisestihan sitä ei kannata tehdä.

      Tuohan on asia, joka selviää puhumalla. Anna siis vastapuolen puhua. Reilusti kasvokkain tapaamaan opettajaa ja avoimesti kysyminen.

    • Pojan isä

      Näinkö, haluaisin selvittää tapahtuneen sekä saada vastauksen esittämääni kysymykseen, minkälaisen viestin opettaja antoi minun pojalle antaessaan puolentunnin arestin hänelle, hänhän oli se joka oli mennyt kiusaamis tilanteessa väliin ja lopettanut sen. Toivoisin saada kuulla sinun kertovan minulle ihan ystävällisessä mielessä asian, laidan sekä kuulla läsnä olleiden oppilaiden kertomukset tapahtuneesta. Sittenkö voitaisiin juoda kahveet ja maistella nisua hyvässä ja rakentavassa yhteishengessä.

      • Niin. Olisiko se niin vaikeaa ottaa opettajaan yhteyttä ihan avoimesti ilman ennakkovittuilua?


      • Pojan isä
        nasse_seta kirjoitti:

        Niin. Olisiko se niin vaikeaa ottaa opettajaan yhteyttä ihan avoimesti ilman ennakkovittuilua?

        Nyt oltu yhteydessä rangaistuksen antaneeseen opettajaan, viime torstaina iltapäivällä. Aivan avoimesti ilman ennakkoluuloja/vittuilua,
        Asia päättyi niin, että poikani sai yhden tunnin mittaisen vapautuksen valitsemastaan kouluaineesta, vaakakupissa jätkällä uskonto ja musiikki. Poika miettii nyt pääsiäisen pyhät ankarasti kumman valitsee.

        Hiukan oli opettaja nolona vuolaasti puhui kuinka pahoillaan oli :-) Lupasi jatkossa olla tarkkaavaisempi mikäli rangaistuksia joutuu antamaan. Pojan luokkakaverit jotka olivat tilanteessa todistivat asian kuinka tilanne oli edennennyt, myös kiusaaja itse tunnusti olevansa yksin syyllinen...

        Poika sai myös mieluisan lahjan teostaan eräältä kuuluisalta urheilijalta. Kiitos keskustelijoille, toivottavasti tämä juttu auttaa muitakin menemää kiusaamistilanteissa rohkeasti väliin, niin aikuisten sakeissa kuin nuortenkin.


    • Kova kiusaaja sun poika :D

    • Antarv

      Minä en kyllä käsitä sitä, miksi Suomessa uhri saa aina kantaa vastuun kiusaajien teoista. Yhteiskuntamme kannustaa uhrin syyllistämiseen ja kiusaajan paapomiseen. Millainen tulevaisuus on edessä, jos tällainen peli jatkuu? Minä vaan kysyn.

      • Pojan isä

        "Niin. Olisiko se niin vaikeaa ottaa opettajaan yhteyttä ihan avoimesti ilman ennakkovittuilua? "

        Mistähän tämä ennakkovittuilu kumpuaa.


      • Pojan isä kirjoitti:

        "Niin. Olisiko se niin vaikeaa ottaa opettajaan yhteyttä ihan avoimesti ilman ennakkovittuilua? "

        Mistähän tämä ennakkovittuilu kumpuaa.

        Ennakkovittuilu on esimerkiksi tätä:

        "Hei vaan opettaja, haluaisinpa vaan tiedustella, että mitähän oikein tapahtui kun poikani teki vaan sitä ja tätä kun oli tapahtunut näin ja näin. Minkälaisen viestin oikein haluatte välittää kun sitä ja tätä. Olen jo niin ja niin monta kertaa ottanut yhteyttä, eiköhän juoda oikein nisupullakahvit tapauksen kunniaksi..."

        Ja avoin, ilman vittuilua ja syyttelyä:

        "Hei, olen kuullut, että välitunnilla se ja se päivä tapahtui jotakin. Minulle tapahtumien kulku on jäänyt epäselväksi, ja ilmeisesti vähän pojallekin. Haluaisimme yhdessä tulla keskustelemaan asiasta, sopisiko?"


    • nykyajanmaikat

      Tuo ei ole oikein. Nykyään on oikeasti huonoja opettajia. (ei sillä että ennen olisi ollut parempia) opettajat pelkäävät että kiusaajan perhe alkaa haukkua tätä opettajaa, ja niinpä he rankaisevat aivan vääriä ihmisiä. Kunnon opettajat eivät usko kiusaajaa ja laittavat jälkkään.

    • "Tuo ei ole oikein. Nykyään on oikeasti huonoja opettajia. (ei sillä että ennen olisi ollut parempia) opettajat pelkäävät että kiusaajan perhe alkaa haukkua tätä opettajaa, ja niinpä he rankaisevat aivan vääriä ihmisiä. Kunnon opettajat eivät usko kiusaajaa ja laittavat jälkkään. "

      Niin, mutta ei saa olettaa automaattisesti, että asia on niin, kuin poika sanoo. Tai siis eihän isukki tainnu olla ite näkemässä tilannetta, niin miten hän voi olla noin varma siitä, että asia meni juuri näin?

      No mutta mitä ihmettä? Näen Mestarisikiusaajan ajankohtaisen kommentin! Olen bongannut legendan. :DDDDDDDDDD
      Jos olisi mahdollista, olisin jo lukenut kiusaajan opas-keskustelun, mutta kun se on poistettu. D:
      Tulihan tähän päivään jotain hyvääkin. :DDDDDDDDD

    • tympääntynyt

      Joo jokin tässä saatanan yhteiskunnassa on vikana. Vittu kerran itekkin menin tommoseen tilanteeseen... ei perkele se jätkä kävi kirjjaimellisesti käsiksi ja kun itsepuolustukseksi huitasin naamaan tartuin ranteesta ja kiepsahdin käsivarren ali ja riuhtasin jätkän ranteesta, tyyppi parahti ja sitten se prkleen opettaja tuli ja rupes huutamaan mulle. Lyhyellä pinnalla en sietänyt sitä vaan aloin karjumaan takaisin. lopuksi olin jälki istunnossa seuraavan viikon ajan aina koulun jälkeen ja se toinen sai huomautuksen kiroilusta... mitä helevettiä?

    • kiusattu toista vuotta

      Meidän koulussa ei kiusaamiselle tehdä mitään. Käskee vaan,että pitäisi itse muuttua. Huomioon ei oteta kiusatun tunteita.

    • Entinen kiusattu

      Neuvokaa kiusattuja menemään karateseuraan ja oppimaan karatea. Sitten kiustattu voi vetää kiusaajaa turpaan oma-aloitteisesti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      16
      1216
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1149
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      3
      1149
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe