Mitä tarkoittaa treenattu ?

eri käsityksiä kai

Tarkoittaako se naisella pientä rasvaprosenttia ja hyvää lihaserottovuutta? Esim. kroppani mallista näkee, että harrastan liikuntaa (kapea vyötärö, pyöreä peba, lihaksia etenkin jaloissa, keskivertoa leveämmät hartiat), mutten silti ole mikään fitnessbeibe, vaan rasvaprosentti ehkä siinä 25 luokkaa, en tarkkaan tiedä (mahaan tulee istuessa pienehkö makkara). Pituus 164 cm, paino 57 kg. Koetan nyt salitreenillä ja ruokavaliolla puristaa rasvat siihen 20 pintaan, ehkä vähän alle, että lihakset erottuvat paremmin. Olenko silloin treenattu vai meneekö jo yli?

44

1577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hfmfhmfmf

      Itselleni treenattu tarkoittaa lähinnä keskimääräistä suurempaa lihasmäärää, mutta joku toinen voi tietysti ajatella, että todella hoikka maratoonari on treenattu.....

      • hohhhoijjjjaaaa

        No et sinä kyllä maratonia vedä treenamatta joten vedä siitä johtopäätökset.....


    • eri käsityksiä kai

      Olen siis melko kiinteä, mutten superkiinteä. Sellua löytyy kun puristaa, eivätkä käsivarsien lihakset erotu ollenkaan. Haba kyllä näkyy hyvin, kun jännittää. Perushoikan näköinen nainen siis.

      • Potari

        Olet jo ihan pantava mites naama onko nätti? Soittele.


      • mies 28v
        Potari kirjoitti:

        Olet jo ihan pantava mites naama onko nätti? Soittele.

        Naisella treenattu kroppa on mielestäni vain timmi kokonaisuus, jossa ei varsinaisesti lihaksia näy.Kroppa jossa näkyy lihakset on jotenkin maskuliinista ja kääntyy siis helposti turn off:ksi.


    • näinn

      pitää olla treennannut jo monta vuotta ollakseen treenattu. Mutta monia vuosia treenaamiseen kuluttanut ei välttämättä ole automaattisesti treenattu.

      • eri käsityksiä kai

        En ymmärrä. Siis pitää myös näyttää treenatulta eikä vain olla treenannut monta vuotta?


    • näinn

      Kyseessähän oli, että mikä on treenattu ja minä vastasin, että pitää olla monta vuotta treenannut, että voi näyttää treenatulta. Ja sitten on sellaisia tapauksia, jotka on jo vuosia treenannut eikä mitään kehitystä tullut.
      Niin ja treenatuksi naiseksi kutsusin sellaista, josta näkyy, että on tehty asioita oikein. Eli on lihaserottuvuutta ja ryhtiä jne.

    • 3+17

      Treenattu tarkoittaa sitä, että näyttää siltä kuin urheilisi. Se on loppupeleissä sama urheileeko oikeasti ja miten paljon ja millä tasolla. Selvennän asiaa esittelemällä valokuvia miehistä.

      Tässä on ammattiurheilija, joka oli yksi alansa parhaista. Penkistä kuulemma parhaillaan nousi 280 kg. Pohjoismaiden ennätysmies. EM- ja MM-mitalisti.

      http://cache2.asset-cache.net/gc/239863-dec-1994-mika-halvari-prepares-to-do-the-gettyimages.jpg?v=1&c=IWSAsset&k=2&d=KtQW30AZcBaJRZV0FGy1eiq3n9pFg82zx1lcw8LNgmsxlEDA/s1Jr9NmyJ3uZQy5

      Tässä on BB-Antti.

      http://www.hymy.fi/kuvat-ja-videot/bb-antti-kurhinen/bb-antti-kurhinen-2

    • eri käsityksiä kai

      Okei, I get the point. Kiitos vastauksista. Näin minä oikeastaan itsekin ajattelen, että jossainhan sen pitää näkyäkin. Mieheni ei vain jostain syystä erityisemmin tue minua salitreenissäni tai muutenkaan välitä kiinnostuksestani pyrkiä timmimpään kroppaan (ei huolehdi itsestään myöskään kovin kummoisesti, joten nämä asiat eivät kai ole hänelle kovin tärkeitä - mikä on tietysti ihan hyvä, en voi sietää liiallista ulkonäkökeskeisyyttä kummassakaan sukupuolessa). Siksi mietin asiaa, että jos vetää rasvat alas niin onko sitten miehen mielestä liian rasvaton. Oman mieheni vastaukset ovat niin ympäripyöreitä, ettei niistä ota mitään tolkkua. Kelpaan kuulemma näin, tai 20 kg lihavampana, tai laihempanakin, ei ole väliä. Eli haluaa sanoa rakastavasna kävi miten kävi, mikä on älyttömän upeaa, mutten sitten toisaalta tiedä, mikä hänen silmäänsä ihan erityisesti miellyttäisi. Niin kyselenpä sitten täällä.

      • iuyggui7iuhchuiokjhb

        Tuskinpa kukaan täällä tietää mistä ukkosi tykkää, jollet itsekään.


      • ömdfölndf

        Jos ihan rehellisiä ollaan, niin yksi treenaaviin naisiin liittyvistä huonoista puolista on juuri se, että rasvaprosentti jää ylös. Siitä tulee sellaista isoutta, joka miehessä näyttää vain komealta (tiettyyn rajaan), mutta saa naisen näyttämään kolholta. Rasvan alla olevat lihakset näkyvät, vaikka näkyvätkin vähän eri tavalla kuin kireässä kropassa. Sen sijaan huippukunnossakaan alhaisilla rasvoilla oleva nainen näyttää harvoin liian isolta tai lihaksikkaalta. Harrastelijat sitten vielä vähemmän. Eli sitä ei ainakaan tarvitse pelätä, jos motivaatio muuten riittää harjoitteluun ja ruokavalion kanssa kikkailuun.


      • sbsbffsfsbs
        ömdfölndf kirjoitti:

        Jos ihan rehellisiä ollaan, niin yksi treenaaviin naisiin liittyvistä huonoista puolista on juuri se, että rasvaprosentti jää ylös. Siitä tulee sellaista isoutta, joka miehessä näyttää vain komealta (tiettyyn rajaan), mutta saa naisen näyttämään kolholta. Rasvan alla olevat lihakset näkyvät, vaikka näkyvätkin vähän eri tavalla kuin kireässä kropassa. Sen sijaan huippukunnossakaan alhaisilla rasvoilla oleva nainen näyttää harvoin liian isolta tai lihaksikkaalta. Harrastelijat sitten vielä vähemmän. Eli sitä ei ainakaan tarvitse pelätä, jos motivaatio muuten riittää harjoitteluun ja ruokavalion kanssa kikkailuun.

        Jonkin verran voimalupiireissä liikkuneena kommentoin tuohon, että itse en vielä 42:een ikävuoteen mennessä ikinä nähnyt livenä liian lihaksikasta naista, tv:ssä ja alan lehdissä sellaisiakin kyllä joskus vilahtaa...


      • komppailua
        ömdfölndf kirjoitti:

        Jos ihan rehellisiä ollaan, niin yksi treenaaviin naisiin liittyvistä huonoista puolista on juuri se, että rasvaprosentti jää ylös. Siitä tulee sellaista isoutta, joka miehessä näyttää vain komealta (tiettyyn rajaan), mutta saa naisen näyttämään kolholta. Rasvan alla olevat lihakset näkyvät, vaikka näkyvätkin vähän eri tavalla kuin kireässä kropassa. Sen sijaan huippukunnossakaan alhaisilla rasvoilla oleva nainen näyttää harvoin liian isolta tai lihaksikkaalta. Harrastelijat sitten vielä vähemmän. Eli sitä ei ainakaan tarvitse pelätä, jos motivaatio muuten riittää harjoitteluun ja ruokavalion kanssa kikkailuun.

        Ja tämä johtuu siitä, että naisilla on luonnostaan suurempi rasvaprosentti ja sitten kun siihen päälle vetää vielä "palkkarit", "protskut" ja "superfoodit" niin ei ihme, että sen tavoitellun kiinteytymisen sijaan tapahtuu vain leviäminen.

        Vallitseva fitness-buumi on saanut aikaan sen, että normaali monipuolinen liikunta ja harrastuneisuus on jäänyt varjoon salin täsmäliikkeiden hinkuttamiselta ja "massan" tavoittelulta. Kuinakohan moni näistä ftness-typyiksi itseään tituleeraavista naisista (ja miehistäkin) jaksaa oikeasti juosta cooperin yli 2700m tai venyy lähellekään spagaatia tai osaa tanssia tai liikkua räjähtävästi tai pelata joukkuelajeja...

        Kuntosalien alkuperäinen tarkoitushan on tukea ja täydentää liikunnallisuutta. Esim. urheilijat maksimoivat tuloksiaan, liikuntarajoitteiset kuntouttavat, tavalliset talliaiset ilman varsinaista (liikunta)harrastusta pitävät peruskuntoa yllä/kohentavat, jne. Nykyään kaikkien kuntosalillakävijöiden oletetaan pumppaavan siellä kuin kehonrakentajat bikinikisoja varten protskujauhot naamalla - ja jos näin ei ole niin leimataan "väärin treenaajaksi" tai laiskaksi ym. Jos omalla salilla näkyy Kelan tuilla kuntoutuvia vanhuksia tai motivoituneita perheenäitejä varaamassa laitteita niin voi kauhea sentään, "menis jonnekin muualle, tää on tositreenaajien mesta!".

        Milloin liikunnasta tuli niin ulkonäkökeskeistä ja -tavoitteellista? Liikuntaa pitäisi harrastaa lähtökohtaisesti liikunnan ilosta ja terveyden sekä hyvän kunnon vuoksi. Ulkonäkö (hyvä, timmi, terve, urheilullinen, TREENATTU) tulee sitten automaattisesti mukana. Onhan se jo itsensä ja muiden huijaamistakin, että parissa kuukaudessa miettii päänsä puhki rasvaprosentteja ja hauiksenympärystä ja yrittää olla "treenattu" vaikka sen tittelin voi saavuttaa oikeasti vain TREENAAMALLA. Ei ne balettitanssijat tai jalkapalloilijatkaan pohdi "olenko tarpeeksi treenattu nyt kun olen tätä vähän aikaa harrastanut".

        Ja miksi edes miettiä mitään rasvojen alas ajoa ja lihasmassan prosentuaalista määrää, koska se mikä miehiä (ja kaikkia ihmisiä) kiinnostaa loppupeleissä on kokonaisuus. Vaikka sun rasvaprosentti olis nolla ja lihaserottuvuutes maailmanluokan tasoa niin silti sulla on samanpituiset jalat ja sama lantio ja samat hiukset ja luomet ja olet sama ihminen. Se joko miellyttää tai ei. Ja veikkaan ettei miehesi (aloittajan) ole kiinnostunut keskustelemaan tästä aiheesta, koska sun kehonkoostumuksella ei ole mitään merkitystä suhteeseen tai rakkauteen. Miesparka on varmaan umpikyllästynyt ja korviaan myöten täynnä tätä fitness-vouhotusta.


      • eri käsityksiä kai
        komppailua kirjoitti:

        Ja tämä johtuu siitä, että naisilla on luonnostaan suurempi rasvaprosentti ja sitten kun siihen päälle vetää vielä "palkkarit", "protskut" ja "superfoodit" niin ei ihme, että sen tavoitellun kiinteytymisen sijaan tapahtuu vain leviäminen.

        Vallitseva fitness-buumi on saanut aikaan sen, että normaali monipuolinen liikunta ja harrastuneisuus on jäänyt varjoon salin täsmäliikkeiden hinkuttamiselta ja "massan" tavoittelulta. Kuinakohan moni näistä ftness-typyiksi itseään tituleeraavista naisista (ja miehistäkin) jaksaa oikeasti juosta cooperin yli 2700m tai venyy lähellekään spagaatia tai osaa tanssia tai liikkua räjähtävästi tai pelata joukkuelajeja...

        Kuntosalien alkuperäinen tarkoitushan on tukea ja täydentää liikunnallisuutta. Esim. urheilijat maksimoivat tuloksiaan, liikuntarajoitteiset kuntouttavat, tavalliset talliaiset ilman varsinaista (liikunta)harrastusta pitävät peruskuntoa yllä/kohentavat, jne. Nykyään kaikkien kuntosalillakävijöiden oletetaan pumppaavan siellä kuin kehonrakentajat bikinikisoja varten protskujauhot naamalla - ja jos näin ei ole niin leimataan "väärin treenaajaksi" tai laiskaksi ym. Jos omalla salilla näkyy Kelan tuilla kuntoutuvia vanhuksia tai motivoituneita perheenäitejä varaamassa laitteita niin voi kauhea sentään, "menis jonnekin muualle, tää on tositreenaajien mesta!".

        Milloin liikunnasta tuli niin ulkonäkökeskeistä ja -tavoitteellista? Liikuntaa pitäisi harrastaa lähtökohtaisesti liikunnan ilosta ja terveyden sekä hyvän kunnon vuoksi. Ulkonäkö (hyvä, timmi, terve, urheilullinen, TREENATTU) tulee sitten automaattisesti mukana. Onhan se jo itsensä ja muiden huijaamistakin, että parissa kuukaudessa miettii päänsä puhki rasvaprosentteja ja hauiksenympärystä ja yrittää olla "treenattu" vaikka sen tittelin voi saavuttaa oikeasti vain TREENAAMALLA. Ei ne balettitanssijat tai jalkapalloilijatkaan pohdi "olenko tarpeeksi treenattu nyt kun olen tätä vähän aikaa harrastanut".

        Ja miksi edes miettiä mitään rasvojen alas ajoa ja lihasmassan prosentuaalista määrää, koska se mikä miehiä (ja kaikkia ihmisiä) kiinnostaa loppupeleissä on kokonaisuus. Vaikka sun rasvaprosentti olis nolla ja lihaserottuvuutes maailmanluokan tasoa niin silti sulla on samanpituiset jalat ja sama lantio ja samat hiukset ja luomet ja olet sama ihminen. Se joko miellyttää tai ei. Ja veikkaan ettei miehesi (aloittajan) ole kiinnostunut keskustelemaan tästä aiheesta, koska sun kehonkoostumuksella ei ole mitään merkitystä suhteeseen tai rakkauteen. Miesparka on varmaan umpikyllästynyt ja korviaan myöten täynnä tätä fitness-vouhotusta.

        Viestistäni saa väärän kuvan. En ole fitness-vouhattaja, vaan harrastanut monipuolisesti liikuntaa vuosia, nyt vain haluan lisätä lihasmassaa vähän. Harrastan siis muutakin kuin salilla käyntiä, nyt vasta aloittanut salin enemmän tavoitteellisesti kuin mitä se joskus oli (tehotonta heiluttelua). Minä ainakin dikkaan siitä, että omalla salillani käy taviksia mammoista vanhuksiin, joskin muutama vouhattajakin on. Sovin itse hyvin joukkoon. Mutta kyllä minua rehellisesti on alkanut pännimään juuri se, että olen aina harrastanut liikuntaa ja lihaksiakin löytyy (tosin voisi olla vähän enemmänkin), mutta en näytä erityisen "treenatulta" - joskin en mitenkään paksultakaan. Ja kuten joku tuolla yllä kommentoi, niin sellaista lopputulosta en halua, että paisun vain kokoa, kun lihaksia tulee mutta rasvat pysyy samana. Miehelle olen tietoisesti vouhkaamatta.

        Kai minä tällä aloituksella jotenkin toivoin, että treenatulta voisi näyttää ilman että lihaserottuvuus on kovin suuri. Mutta tiedänhän minä ettei se niin mene. Ja nyt katsotaan mihin mottivaatio riittää. Mutta ihan selvennykseksi, ettei tämä ole elämässäni se tärkein asia, kiva bonus kuitenkin.


    • älästressaa

      Oon mies 170/62kg ja mullekkin tulee istuessa pikku makkara, vaikka muuten onkin aika timmi masu, joten ihan normia se on,, ps naisella sellanen pikku masu on muutenkin tosi söötti.

    • 17+3

      Mulle treenattu ihminen on ihminen, josta näkee hänen harrastavan liikuntaa. Lihaserottuvuus ei välttämättä ole hyvä, mutta yleensä liikunnallisen ihmisen tunnistaa jo esimerkiksi ryhdistä.

    • mies....

      Treenattu nainen on kiinteä, matalahko rasvaprosentti, jonkin verran ihaksia. Lihaserottuvuutta ei kauheesti tarvii olla kriteeriä täyttääkseen. Kovin matala rasvaprosentti naisella ei ole musta kaunista enää, 20kin on jo aika matala. Mutta olkapäissä ja käsivarsissa on tiettyä pehmeää kaarevuutta (lihaksia), litteähkö vatsa (ei tarvii sikspäkkiä), vähän reittä ja persettä. Treenattu nainen on sopivasti pehmeä, olematta löysä tai luiseva.

      Siinähän se, ehkä kaunein kroppa mun silmään.

      • mies....

      • gdndndn
        mies.... kirjoitti:

        Ja ap:lle kommenttia sen verran, että kuvauksesi kropastasi kuulosti jo nykyisellään todella hyvältä. Älä liikaa ota paineita :)

        Jos istuessa tulee vain pieni makkara, niin rasvat tuskin sulla on edes 25:tä.

        Perfect: http://distilleryimage10.s3.amazonaws.com/c75ae9feb10911e388c40a7c01487bce_8.jpg

        Tos linkis on kyl aika hyväkroppainen nainen, ihan aavistuksen verran lihasta sais olla enemmän mun makuun :)


      • eri käsityksiä kai
        mies.... kirjoitti:

        Ja ap:lle kommenttia sen verran, että kuvauksesi kropastasi kuulosti jo nykyisellään todella hyvältä. Älä liikaa ota paineita :)

        Jos istuessa tulee vain pieni makkara, niin rasvat tuskin sulla on edes 25:tä.

        Perfect: http://distilleryimage10.s3.amazonaws.com/c75ae9feb10911e388c40a7c01487bce_8.jpg

        Kiitos kommenteistasi. Tuon linkin kroppa on minustakin kaunis, siihen suurinpiirtein tähtään, mikä tarkoittaa vähän enemmän lihasta kuin mitä nyt on ja vähän vähemmän rasvaa. Ehkä toiset 3 kk vielä salilla, niin vois jo onnata, jos ruokavaliostakin jaksaa pitää kiinni :) (Tommosia tissejä ei kyllä tule, muttei haittaa.)

        Tietääkö muuten kukaan, onko InBody720-kehonkostumusmittaus luotettava tapa tsekata rasvaprosentti vai vaikuttaako siiihen nestetasapainot sun muut? Ihan treenimotivaation vuoksi olisi kiva käydä mittaamassa, mutten viitsi, jos siihen ei voi luottaa.


      • mies....
        eri käsityksiä kai kirjoitti:

        Kiitos kommenteistasi. Tuon linkin kroppa on minustakin kaunis, siihen suurinpiirtein tähtään, mikä tarkoittaa vähän enemmän lihasta kuin mitä nyt on ja vähän vähemmän rasvaa. Ehkä toiset 3 kk vielä salilla, niin vois jo onnata, jos ruokavaliostakin jaksaa pitää kiinni :) (Tommosia tissejä ei kyllä tule, muttei haittaa.)

        Tietääkö muuten kukaan, onko InBody720-kehonkostumusmittaus luotettava tapa tsekata rasvaprosentti vai vaikuttaako siiihen nestetasapainot sun muut? Ihan treenimotivaation vuoksi olisi kiva käydä mittaamassa, mutten viitsi, jos siihen ei voi luottaa.

        Mua mittailtu noilla koostumusmittareilla, mutta inbody720:sta ei ole kokemusta. Voi olla pätevämpi, kun mittaa kädet ja jalat yhtä aikaa. Ovat ilmeisesti aika herkkiä nestetasapainon heilahteluille, yks enemmän mittaillut sanoi, että flunssakin voi vaikuttaa tulokseen kun nesteitä kertyy kroppaan.

        Yks jalkavaaka anto mulle rasvat 13,4%, pari viikkoa myöhemmin käsistä mittaava 12,5% ja seuraavalla viikolla toinen jaloista mittaava 16,7%. 13-14% oli mun oma peilikuvaan perustuva arvaus. Samalla laitteella toistuva mittaus antaa varmaan hyvän suunnan. Mutta ei noilla prosenteilla oo väliä jos oot itse tyytyväinen mitä peilistä näkyy :)

        Sun miehes on onnekas kun sillä on nainen, joka haluaa pitää itsestään huolta ihan hänenkin "iloksi". Mä ajattelen itse samalla tavalla, vaikkakin vähän tarpeettoman itsekriittinen olen, mutta omat klikkimme meillä on kaikilla. Tsemppiä treeniin, älä anna pottuilun täällä palstalla lannistaa :)


      • eri käsityksiä kai
        eri käsityksiä kai kirjoitti:

        Kiitos kommenteistasi. Tuon linkin kroppa on minustakin kaunis, siihen suurinpiirtein tähtään, mikä tarkoittaa vähän enemmän lihasta kuin mitä nyt on ja vähän vähemmän rasvaa. Ehkä toiset 3 kk vielä salilla, niin vois jo onnata, jos ruokavaliostakin jaksaa pitää kiinni :) (Tommosia tissejä ei kyllä tule, muttei haittaa.)

        Tietääkö muuten kukaan, onko InBody720-kehonkostumusmittaus luotettava tapa tsekata rasvaprosentti vai vaikuttaako siiihen nestetasapainot sun muut? Ihan treenimotivaation vuoksi olisi kiva käydä mittaamassa, mutten viitsi, jos siihen ei voi luottaa.

        Joo, niin minäkin olen ymmärtänyt, ettei mikään mittaus ole ihan luotettava. Ja totta tuo, ettei sillä ole väliäkään, peili kertoo totuuden.

        Kiitos kun sanoit noin, mutta itse koen niin, että olen onnekas, kun minulla on mies, joka ei vaadi minulta tietynlaista vartaloa. Tai siis että kelpaan ilmeisesti hyvin näin eikä hän sauhuasi, vaikka lihoisin tai muuta. Hän on itse sitäpaitsi lihonut viitsentoista kiloa, eikä se haittaa minua muuten, mutta pelkään vähän oikeasti terveyden puolesta. Visuaalisesti ei haittaa yhtään, koska hän näyttää silti urheilulliselta (liikkuu siis edelleen) ja vaikkei näyttäisi, niin ei se ole niin tärkeää. Tykkään sisällöstä, paketti nyt muuttuu ennen pitkää joka tapauksessa meillä molemmilla.

        Luulen, että haluan näyttää mieheni silmissä hyvältä ehkä juuri siksi, ettei se ole vaade, vaan tunnen hänen rakastavan nimenomaan minua, niin sitten tavallaan haluaa olla hänelle mahdollisimman hyvä nainen - ei siis väärällä tavalla uhrautumalla tai mielistelemällä. Siis se hyväksytyksi tulemisen tunne motivoi tai jotain, en osaa tätä ehkä selittää järkevästi. Ja tämä siis pätee muuhunkin kuin ulkonäköön, mietin tapoja ilahduttaa häntä tavallisessa arjessa. Ja sitten toisekseen ehkä timmimpi ulkomuoto toisi itselleni enemmän varmuutta vaikka makuuhuoneen puolelle (eli olisi myös miehelle hyvä asia). Minä kun ilmeisesti syynään itse itseäni paljon krittiisemmin kuin mieheni ja se sitten väkisin vaikuttaa vähäsen, vaikka tiedän ettei pitäisi (mutta vain vähän, en mieti asiaa liikaa). On tämä elo vähän skitsofreenistä välillä: ulkonäöllä ei muka mielestäni ole paljon merkitystä, ja sitten kuitenkin on, siis lähinnä omallani. :) Samalla koko timmiysproggis on vain jotenkin metkaa, se tuo semmoista jännää haastetta elämään (eli tekisin näin ilman miestäkin).


      • mies....
        eri käsityksiä kai kirjoitti:

        Joo, niin minäkin olen ymmärtänyt, ettei mikään mittaus ole ihan luotettava. Ja totta tuo, ettei sillä ole väliäkään, peili kertoo totuuden.

        Kiitos kun sanoit noin, mutta itse koen niin, että olen onnekas, kun minulla on mies, joka ei vaadi minulta tietynlaista vartaloa. Tai siis että kelpaan ilmeisesti hyvin näin eikä hän sauhuasi, vaikka lihoisin tai muuta. Hän on itse sitäpaitsi lihonut viitsentoista kiloa, eikä se haittaa minua muuten, mutta pelkään vähän oikeasti terveyden puolesta. Visuaalisesti ei haittaa yhtään, koska hän näyttää silti urheilulliselta (liikkuu siis edelleen) ja vaikkei näyttäisi, niin ei se ole niin tärkeää. Tykkään sisällöstä, paketti nyt muuttuu ennen pitkää joka tapauksessa meillä molemmilla.

        Luulen, että haluan näyttää mieheni silmissä hyvältä ehkä juuri siksi, ettei se ole vaade, vaan tunnen hänen rakastavan nimenomaan minua, niin sitten tavallaan haluaa olla hänelle mahdollisimman hyvä nainen - ei siis väärällä tavalla uhrautumalla tai mielistelemällä. Siis se hyväksytyksi tulemisen tunne motivoi tai jotain, en osaa tätä ehkä selittää järkevästi. Ja tämä siis pätee muuhunkin kuin ulkonäköön, mietin tapoja ilahduttaa häntä tavallisessa arjessa. Ja sitten toisekseen ehkä timmimpi ulkomuoto toisi itselleni enemmän varmuutta vaikka makuuhuoneen puolelle (eli olisi myös miehelle hyvä asia). Minä kun ilmeisesti syynään itse itseäni paljon krittiisemmin kuin mieheni ja se sitten väkisin vaikuttaa vähäsen, vaikka tiedän ettei pitäisi (mutta vain vähän, en mieti asiaa liikaa). On tämä elo vähän skitsofreenistä välillä: ulkonäöllä ei muka mielestäni ole paljon merkitystä, ja sitten kuitenkin on, siis lähinnä omallani. :) Samalla koko timmiysproggis on vain jotenkin metkaa, se tuo semmoista jännää haastetta elämään (eli tekisin näin ilman miestäkin).

        I hear you. Todella samankaltaisia ovat ajatuksemme aiheeseen liittyen. Mutta tuleehan tän pienen ongelman sivutuotteena parempi kunto ja virkee mieli, itsellä ainakin kaikenlainen jaksaminen parani kun aloitin kuntoilun. Tosin, aloitin ihan terveydellisistä syistä laihduttuani sairauden takia lähes 10kg äkillisesti, henkisen puolen jutut oikeastaan paljastuivat itselleni myöhemmin. Ensi kertaa elämässäni olen oikeastaan tyytyväinen itseeni :)


      • eri käsityksiä kai
        mies.... kirjoitti:

        I hear you. Todella samankaltaisia ovat ajatuksemme aiheeseen liittyen. Mutta tuleehan tän pienen ongelman sivutuotteena parempi kunto ja virkee mieli, itsellä ainakin kaikenlainen jaksaminen parani kun aloitin kuntoilun. Tosin, aloitin ihan terveydellisistä syistä laihduttuani sairauden takia lähes 10kg äkillisesti, henkisen puolen jutut oikeastaan paljastuivat itselleni myöhemmin. Ensi kertaa elämässäni olen oikeastaan tyytyväinen itseeni :)

        Joo, tällä on pelkästään hyviä sivutuotteita! Tsemppiä toipuiluun, jos vielä sillä tiellä olet. Liikunta on kyllä tosi hyvä lääke kaikkeen mahdolliseen. :)


      • hdfhfdjdldklf
        gdndndn kirjoitti:

        Tos linkis on kyl aika hyväkroppainen nainen, ihan aavistuksen verran lihasta sais olla enemmän mun makuun :)

        Minusta taas tuo nainen on ihan just, paitsi pikkuisen liikaa lihaksia käsivarsissa. Makuja on monenlaista.


    • six sax

      Treenattu = näkyy lihaksia, erityisesti vatsassa.

    • Treenattu on...

      Henkilö, jonka vartalo on sopusuhtainen ja lihaksikas. Ei siis päärynä, omena, tai tasapaksu vartalo.

    • hitosti

      läskiä, selluliittia pahan päivän varalle ja rankka asenne.

    • hoope

      Kannattaisi ap:n treenata knuppinsa ensin kuntoon, ennenkuin tulee kyselemään typeriä. Mitä helvettiä aikuisten oikeeesti teet tiedolla, oletko treenattu vai et?

      • eri käsityksiä kai

        Tällä palstalla nyt kysellään kaikenlaista typerää, ajattelin kantaa korteni kekoon.


    • Treenattu

      Treenattu tarkoittaa harjoitettua. Vartalon ollessa kyseessä harjoittaja on yleensä kyseisen vartalon haltija, sekä haltijan mahdollinen valmentaja. Harjoittelulla tarkoitetaan usein urheilua, mutta harjoittelu voi teoriassa olla mitä vain harjoittelua.

      Lähes jokainen ihminen on harjoittanut vartaloaan jollain tavalla. Jos osaa kävellä, on siis teoriassa "treenattu". Puhekielessä treenatulla tarkoitetaan lähes aina selvästi keskivertoa enemmän treenannutta. Arvio on yleensä silmämääräinen ja perustuu katsojan olettamukseen arvioitavan harjoittelumäärästä.

      Aina treenaamisen määrä ja harjaantuneisuuden taso ei näy ulospäin. Esimerkkejä:

      - Henkilön 1 rasvaprosentti on 50 ja massa 130kg. Hän ei näytä treenatulta. Hän kuitenkin voittaa kymmenottelun maailmanmestaruuden maailmanennätystuloksella. Hän kertoo harjoitelleensa ahkerasti. Voimme tehdä oletuksen, että henkilö 1 on erittäin treenattu, vaikka ei näytä siltä.

      -Henkilö 2 on myös keskivartalolihava. Hänen rasvaprosenttinsa on 40 ja massa 100 kg. Hän kuitenkin kovan harjoittelun tuloksena kykenee rentouttamaan vartalonsa - jopa luut - niin, että hän pystyy valumaan hiljaa loivaa mäkeä alas. Tässä vaiheessa vartalon olomuoto muistuttaa ulkoisesti plasmaa, jopa hyvin pintajännittynyttä nestettä. Emme siis puhu kierimisestä tai liukumisesta. Henkilö 1 pystyy tämän jälkeen palauttamaan vartalonsa tonuksen normaaliksi. Hän on siis ehdottomasti treenattu.

      • eri käsityksiä kai

        :D


      • yleizurheilija

        Okei okei, olen pilkunnuzzija, mut pakko on kyllä mainita, että sitä päivää ei tule, että 10-ottelun voittaja painaa 130kg :)


      • Ihan oikeesti

        Joo hei ihan oikeesti 130 kg mies tai nainen ei voita tässä universumissa kymmenottelua seuraavaan tuhanteen vuoteen. Voi tietenkin olla että hän gammasäteilyssä muuttunut vihreäksi ja on Hulk, silloin hän voi voittaa.

        Niin ja älä vertaa mitään plasmaan kun et selkeästi tiedä mitä plasma on.

        p.s jätä mömmöt vähemmälle, niin olet järkevämpi ja elät pitempään


    • 17+7

      3 kuukautta salilla. Joka kerta otat peilin kautta kuvan perästäsi ja laitat sosiaaliseen mediaan #workhard #rahka #fitness2014 jne jne.

      Muistat pari kertaa päivässä ilmoittaa rahkan jonka syöt ja miten paljon proteenia se sisältää. Sitten vaan fitness kisoihin pokaalit nappamaaan.

      Olet treenattu.

    • treenattu mies

      Kun mies sanoo noin se tarkoittaa, ettei ole läski vartalo. Älä nyt itseäsi liikaa kuivata niin että verisuonet paistaa, tissit on nahkaläpät ja perä roikkuu tyhjää nahkaa.

      • 8+16

        Entä tämmöinen? Lihasta on, ja niissä on myös voimaa. Nuo sinun linkkaamat gimmat näyttävät kyllä timmiltä, mutta...

        http://70sbig.com/wp-content/uploads/2012/07/tumblr_m29q6uj3bB1qfh6qio2_1280.jpg

        Oma kroppani muistuttaa kutakuinkin tuota. (Samoista voimista Annien kanssa voin vain haaveilla.) Miesystäväni keljuilee puolileikillään lihaksistani, joten mietin vain, että haittaavatkohan ne häntä oikeasti niin paljon, että melkein päivitäin pitää muistutella ja puristella hauiksiani...


      • näinn
        8+16 kirjoitti:

        Entä tämmöinen? Lihasta on, ja niissä on myös voimaa. Nuo sinun linkkaamat gimmat näyttävät kyllä timmiltä, mutta...

        http://70sbig.com/wp-content/uploads/2012/07/tumblr_m29q6uj3bB1qfh6qio2_1280.jpg

        Oma kroppani muistuttaa kutakuinkin tuota. (Samoista voimista Annien kanssa voin vain haaveilla.) Miesystäväni keljuilee puolileikillään lihaksistani, joten mietin vain, että haittaavatkohan ne häntä oikeasti niin paljon, että melkein päivitäin pitää muistutella ja puristella hauiksiani...

        voimannostajien fysiikat voivat olla aivan pielessä omaan makuuni, vaikka tuo kuvan nainen voi olla vaikka crossari...


      • vavavavadv
        8+16 kirjoitti:

        Entä tämmöinen? Lihasta on, ja niissä on myös voimaa. Nuo sinun linkkaamat gimmat näyttävät kyllä timmiltä, mutta...

        http://70sbig.com/wp-content/uploads/2012/07/tumblr_m29q6uj3bB1qfh6qio2_1280.jpg

        Oma kroppani muistuttaa kutakuinkin tuota. (Samoista voimista Annien kanssa voin vain haaveilla.) Miesystäväni keljuilee puolileikillään lihaksistani, joten mietin vain, että haittaavatkohan ne häntä oikeasti niin paljon, että melkein päivitäin pitää muistutella ja puristella hauiksiani...

        Hyväkroppanen nainen, vielä sais mun makuun olla lihasta hieman enemmän...


      • 8+16 kirjoitti:

        Entä tämmöinen? Lihasta on, ja niissä on myös voimaa. Nuo sinun linkkaamat gimmat näyttävät kyllä timmiltä, mutta...

        http://70sbig.com/wp-content/uploads/2012/07/tumblr_m29q6uj3bB1qfh6qio2_1280.jpg

        Oma kroppani muistuttaa kutakuinkin tuota. (Samoista voimista Annien kanssa voin vain haaveilla.) Miesystäväni keljuilee puolileikillään lihaksistani, joten mietin vain, että haittaavatkohan ne häntä oikeasti niin paljon, että melkein päivitäin pitää muistutella ja puristella hauiksiani...

        Treenattu nainen tuossakin kuvassa. Ei mitään erikoista..

        "Miesystäväni keljuilee puolileikillään lihaksistani, joten mietin vain, että haittaavatkohan ne häntä oikeasti niin paljon"

        -Ellei hän itse ole huonolla itsetunnolla varustettu riisitautinen kukkakeppi, ni tuskinpa. ;)
        Tietenkin meitä miehiä(kin) on joka lähtöön. Itseäni ei haittaa niin kauaa kun nainen on minua pienempi...eli käytännössä ei pienintäkään pelkoa että niin isoa/vahvaa naista tulisi vastaan. X)


      • näinn kirjoitti:

        voimannostajien fysiikat voivat olla aivan pielessä omaan makuuni, vaikka tuo kuvan nainen voi olla vaikka crossari...

        Juu ei kyllä tuon kuvan perusteella kyseistä naista voi mitenkään voimannostajaksi tituleerata. Sen enempää vartalonmallin kuin käytössä olevien rautojenkaan puolesta.


    • psyyyyyyyyf

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe