Miten tässä nyt taas näin kävi? Takaisinkutsu!!!

Katala Kitara

54

1405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HSD -10

      En ole kumpikaan noista mutta Auris hybrid farkun omistajana voin todeta että on hienoa autonvalmistajalta että kutsuu jopa kymmenen vuotta vanhoja autoja korjattavaksi.

      Tekeekö noin muut autonvalmistajat, esim. eräs saksalaisvalmistajahan ei meinaa korjauttaa edes takuuajan jälkeenkään mitään ILMAISEKSI vaan haluaisi kaikesta ottaa asiakkaalta rahaa.

      Tämä Toyotan tapa on mukavampi, vai olenko väärässä, kerroppa länkyttäjä se ?

      • Tojo ei kelpaa

        Toyotan tavassa en näe mitään hyvää. Arvosta enemmän valmistajaa joka tekee tuotteensa valmiiksi jo tuotantolinjalla kuin valmistajaa jonka ominaisuuksiltaankin huonoa tuotetta pitää käyttää runsaiden huoltojen lisäksi vielä kaiken maailman tarkastuksissa.


      • seeärvee

        Ettekö te opi millään, Kerran kuussa kyöräätte niitä "laadukkaita" autojanne korjaamolle. Ette saa edes sijaisautoa ilmaiseksi siksi aikaa, millään korjaamolla ei ole sijaisautoja niin paljoa."hienoa autonvalmistajalta että kutsuu jopa kymmenen vuotta vanhoja.....". Eli jo kymmenen vuotta vikoja, voi hyänen aika.


      • yhteinen ilo
        seeärvee kirjoitti:

        Ettekö te opi millään, Kerran kuussa kyöräätte niitä "laadukkaita" autojanne korjaamolle. Ette saa edes sijaisautoa ilmaiseksi siksi aikaa, millään korjaamolla ei ole sijaisautoja niin paljoa."hienoa autonvalmistajalta että kutsuu jopa kymmenen vuotta vanhoja.....". Eli jo kymmenen vuotta vikoja, voi hyänen aika.

        Nykyään ei tsuppervarekutsut ole enää mitään. Koko perheelle on nykyjään takaisinkutsut.


      • säästöjä?
        Tojo ei kelpaa kirjoitti:

        Toyotan tavassa en näe mitään hyvää. Arvosta enemmän valmistajaa joka tekee tuotteensa valmiiksi jo tuotantolinjalla kuin valmistajaa jonka ominaisuuksiltaankin huonoa tuotetta pitää käyttää runsaiden huoltojen lisäksi vielä kaiken maailman tarkastuksissa.

        Halvempaa valmistajalle, muka, kun tuotekehitys hoidetaan jälkijättöisesti kuluttajan luona.


      • tosi hienoa

        Omistaja saa ajaa 10 vuotta vaarallisella autolla tietämättä asiasta, olet oikea Karpaattien nero.


      • Sielt ja heti syvält

        Olennaista on tekeekö Toyota takaisinkutsut vapaaehtoisesti, vai sanktioiden uhalla?

        USAssa Toyota on pyhästi useampaan kertaan luvannut parantaa turvallisuuspuutteiden korjausta. Pääjohtaja on tirauttanut itkut ja maksanut satoja miljoonia kun hommia ei ole hoidettu.

        Entä millä mallilla Tojotain laadunvalvonta on ollut kun peräti 3-5 eri vikakohdetta syynätään samalla kutsulla?

        Taksinkutsuissa ei korjata kaikkea kaikille. Suurimmalle osalle kutsun saaneista kysymys on vain ylimääräisestä pakkovaivannäöstä jota Toyota Auto Finland ei korvaa mitenkään. Kuluttajansuojan mukaan kuluttajan ylimääräinen vaivannäkö ie. matkakustannukset tarkatuksiin pitäisi korvata.


      • Seniori
        Tojo ei kelpaa kirjoitti:

        Toyotan tavassa en näe mitään hyvää. Arvosta enemmän valmistajaa joka tekee tuotteensa valmiiksi jo tuotantolinjalla kuin valmistajaa jonka ominaisuuksiltaankin huonoa tuotetta pitää käyttää runsaiden huoltojen lisäksi vielä kaiken maailman tarkastuksissa.

        "Tojo ei kelpaa". Toyotan tavassa en näe mitään hyvää. Arvosta enemmän valmistajaa joka tekee tuotteensa valmiiksi jo tuotantolinjalla kuin valmistajaa jonka ominaisuuksiltaankin huonoa tuotetta pitää käyttää runsaiden huoltojen lisäksi vielä kaiken maailman tarkastuksissa.

        Olen samaa mieltä, mutta se ei enää onnistu. Autot ovat nykysin monimutkaisia ja kilpailu on ankaraa. Valmistajat eivät yksinkertaisesti ehdi riittävästi testata tuotteitaan niin kuin pitäisi. Malli on tuotava nopeasti markkinoille tai muut menevät ohi. Entisinä hyvinä aikoina automalli oli enemmän kuin kymmenen vuotta vanha ennen kuin malli uusittiin. Nyt tehdään facelift jo parin vuoden jälkeen ja suurempi muutos neljän-viiden vuoden jälkeen. Toyotan ongelma on se, että takaisinkutsuista huolimatta se on hyvä auto ja siksi sen myynti-ja valmistus-määrät ovat suuria. Tästä tietenkin johtuu, että myös takaisinkutsuttujen autojen määrät ovat suuria mikäli vikoja löytyy. Toyotalla on varmasti suuri määrä alihankkijoita ja mikä sitten on heidän laatunsa. Ei se tietenkään ole puolustus, koska Toyota vastaa myös alihankkijoista ja heidän virheistään. Toistaiseksi kuitenkin takaisinkutsut ovat purreet hyvin ja kauppa edelleen käy. Itselläni on Toyota ja siinä ei ole mitään valittamista. Kuten ehkä olet huomannut on viimeaikoina takaisinkutsuttujen joukossa ollut myös todella laadukkaita autoja. Mikäli tänä päivänä aiot ostaa auton, joka on mielestäsi valmiiksi tehty, mitä merkkiä se sitten onkin, niin maksaa saat joka tapauksessa paljon.


      • Mitä kauppias?
        Seniori kirjoitti:

        "Tojo ei kelpaa". Toyotan tavassa en näe mitään hyvää. Arvosta enemmän valmistajaa joka tekee tuotteensa valmiiksi jo tuotantolinjalla kuin valmistajaa jonka ominaisuuksiltaankin huonoa tuotetta pitää käyttää runsaiden huoltojen lisäksi vielä kaiken maailman tarkastuksissa.

        Olen samaa mieltä, mutta se ei enää onnistu. Autot ovat nykysin monimutkaisia ja kilpailu on ankaraa. Valmistajat eivät yksinkertaisesti ehdi riittävästi testata tuotteitaan niin kuin pitäisi. Malli on tuotava nopeasti markkinoille tai muut menevät ohi. Entisinä hyvinä aikoina automalli oli enemmän kuin kymmenen vuotta vanha ennen kuin malli uusittiin. Nyt tehdään facelift jo parin vuoden jälkeen ja suurempi muutos neljän-viiden vuoden jälkeen. Toyotan ongelma on se, että takaisinkutsuista huolimatta se on hyvä auto ja siksi sen myynti-ja valmistus-määrät ovat suuria. Tästä tietenkin johtuu, että myös takaisinkutsuttujen autojen määrät ovat suuria mikäli vikoja löytyy. Toyotalla on varmasti suuri määrä alihankkijoita ja mikä sitten on heidän laatunsa. Ei se tietenkään ole puolustus, koska Toyota vastaa myös alihankkijoista ja heidän virheistään. Toistaiseksi kuitenkin takaisinkutsut ovat purreet hyvin ja kauppa edelleen käy. Itselläni on Toyota ja siinä ei ole mitään valittamista. Kuten ehkä olet huomannut on viimeaikoina takaisinkutsuttujen joukossa ollut myös todella laadukkaita autoja. Mikäli tänä päivänä aiot ostaa auton, joka on mielestäsi valmiiksi tehty, mitä merkkiä se sitten onkin, niin maksaa saat joka tapauksessa paljon.

        Selität siis, että Tojotan pitää kelvata asiakkaalle paskana, kun jossakin muussakin merkissä on jossakin päin maailmaa ollut joku vika.


      • pekku_123
        tosi hienoa kirjoitti:

        Omistaja saa ajaa 10 vuotta vaarallisella autolla tietämättä asiasta, olet oikea Karpaattien nero.

        Minulla oli aikonaan carinae 2,0 dsl ja tyokaverilla opel corsa diesel. Tuli puheeksi kahvitunnilla että corsasta oli mennyt alipainepumppu rikki n. 80 tkm kohdalla, 2v. takuua ika oli mennyt juuri ohi. Maksoi 3600 mk. oli integroitu laturiin. itse vein 5,5 v vanhan carinan jakohinhan vaihtoon 240 tkm kohdalla, tarkistivat listalta, että tähän vaidetaan alipainepumppu tehtaan takuuseen, joisain takseissa oli kuulemma laakeri mennyt pumpusta 300tkm jälkeen. Että silleen, nykyisessä corollassani 1,4 d 2005 ei yhtään takaisin kutsua, Ja tuo nykyinen takaisinkutsu: mutterien kiristykset istuimista eivät ole aiheuttaneet yhtään vaaratilannetta, tarkistetaan vain varmuudelta.


      • Ei riisibussia

        Voisitko täsmentää mikä saksalaismerkki se on, joka takaisin kutsusta veloittaa, harvoin kyllä kutsuvat takaisin, ellei oteta lukuun GM. ja Ford merkkejä jotka ovat muitten kuin Fritsien omistuksessa. Juttusi muistuttaa kommareiden vastaavaa, ei heidänkään mielestään mikään aatteen ulkoa tuleva ole hyvää.


    • Toyotan tapa
    • Volvokuskihki

      Tojon laatu romahtanut jävettävän alas. Muovista ongelmajätettä

    • Corolla pappa

      Tuo on oikeaa asiakkaasta huolehtimista ja laadunvalvontaa, toisin kuin romuissa euromerkeissä. Ja sitä paitsi; ei nuo tarkistettavat jutut ole edes varsinaisia vikoja. Matka ei stoppaa eikä oikeaa vaaraa ole edes teoriatasolla -silti tehdas maksaa kulut ja tarkistaa asiat.

      En voi kuuna päivänä kuvitella itselleni muuta automerkkiä alle kuin Toyota. Se on auto eikä jäljitelmäfeikki, se on ainoa joka kestää ongelmitta maamme lumessa ja pakkasessa. Lähtee käyntiin kun starttaa eikä tarvitse asua korjaamolla kuin huolloissa vaan. Jos voittaisin vaikka eurojakpotissa 57 miljoonaa, ostaisin edelleen Toyotan. Itselleni kalleimman Land Cruiserin ja vaimolle Lexuksen (joka on saman valmistajan).

      On näistä euromerkkien kurjasta kestävyydestä ja heppoisuudesta tullut juteltua paljon luottomyyjäni kanssa ja ollaan todettu että euromerkkien omstajat pääsevät kuoltuaan taivaaseen kun he ovat jo maan päällä kokeneet helvetin.

      • seeärvee

        Tää pappahan se vasta onkin, viat on vikoja vaikka kuinka vääntäisit. Toyotat kutsutaan korjaamolle kun niissä on ilmennyt vikoja, voi hyvänen aika. Luottomyyjähän sanoo vaikka mitä et saa myytyä sulle sen tohatsun. Ei tarvitse asua korjaamoilla, huolloissa vaan asutaan, joissa korjataan he viat joiden vuoksi muut vie korjaamolle. Japsien autoteollisuushan on alkanut muiden kopioimisella. Ne ne vasta on feikkejä, dieselmoottoritkin pitää ostaa muilta kun itse eivät osaa valmistaa kriteerejä täyttäviä dieseleitä.


      • beeämdabljuu

        Tojo se juuri on jäljitelmäfeikki koska on kaiken kopioinut muilta.
        Onko mielestäsi asiakkaasta huolehtimista, että nämä takaisinkutsut jätetään hoitamatta? Nyt Tojolla on auki 44 takaisinkutsua mutta vain kaksi on hoidettu.


      • se rikkuukin?
        beeämdabljuu kirjoitti:

        Tojo se juuri on jäljitelmäfeikki koska on kaiken kopioinut muilta.
        Onko mielestäsi asiakkaasta huolehtimista, että nämä takaisinkutsut jätetään hoitamatta? Nyt Tojolla on auki 44 takaisinkutsua mutta vain kaksi on hoidettu.

        Uteliaana ajattelen, että kuinka paljon on maaseudulla tojotafanaatikkoja pappoja, jotka eivät vie autoaan noihin takaisinkutsuihin. Seuraava omistaja sitten ajattelee, että pulmat on hoidettu, mutta ähäskutti: auto, jonka ei koskaan pitänyt mennä rikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrik.......................................................


      • Perinteinen vaiva?
        seeärvee kirjoitti:

        Tää pappahan se vasta onkin, viat on vikoja vaikka kuinka vääntäisit. Toyotat kutsutaan korjaamolle kun niissä on ilmennyt vikoja, voi hyvänen aika. Luottomyyjähän sanoo vaikka mitä et saa myytyä sulle sen tohatsun. Ei tarvitse asua korjaamoilla, huolloissa vaan asutaan, joissa korjataan he viat joiden vuoksi muut vie korjaamolle. Japsien autoteollisuushan on alkanut muiden kopioimisella. Ne ne vasta on feikkejä, dieselmoottoritkin pitää ostaa muilta kun itse eivät osaa valmistaa kriteerejä täyttäviä dieseleitä.

        Mikähän kaapeli se on, jota tuossa takaisinkutsussa ohjauksesta tarkistetaan? Ja minkä vuoksi? Eikös Tojolla ollut aiemminkin jossain takaisuinkutsussa jotain ohjausjuttuja??


      • se riipiiiiii
        se rikkuukin? kirjoitti:

        Uteliaana ajattelen, että kuinka paljon on maaseudulla tojotafanaatikkoja pappoja, jotka eivät vie autoaan noihin takaisinkutsuihin. Seuraava omistaja sitten ajattelee, että pulmat on hoidettu, mutta ähäskutti: auto, jonka ei koskaan pitänyt mennä rikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrikrik.......................................................

        aika ikävä ääni tuossa viassa


      • Tojo vapaaajankeskus

        Taitaa Corolla pappa olla liikkeessä niin paljon, että kaikki luulee, että hän on siellä töissä. Kuten hän useasti on maininnutkin, että kaikki on tullut tutuiksi, kyllä kai kun siellä niin usein pitää vierailla. Kyllä kai Toyota nyt sentään papalle seutuliikenne kortin ponssaa, että pääsee välillä kotiin mammaa jututtamaan. Siinä kyllä luottomyyjäkin miettii, että ei herranjumala taasko toi on täällä. Eiks niillä oo takuupuollella asiakkaille jo lepotilatkin.


      • Anti Tojo

        Jatka vaan Tojollasi se on pärjännyt hyvin vika tilastoissa, koska nämä tappavat viat eivä ole katsastajien listoilla, eikä niitä huomioida kun tojon vika listaa kirjoitetaan. Tojo omistaminen on uskontoon verrattavaa, järki syyt eivät sitä tue, vaan kaiken ylittävä usko.


    • Tojokierre

      Takaisinkutsuissa palaa miljardeja vuodessa, jotka pitää sitten saada takaisin halventamalla ja huonontamalla autoja

    • Kauppatase

      Jos 6,5 miljoonaa Toyotaa kutsutaan korjaamolle niin kysymys kuuluu: kuka maksaa koko lystin, no Toyota-kansa, koska laatu maksaa. Paljonko tulee menetyksiä työajassa, kuka maksaa, no Toyota-kansa.

      • pitäiskö vaihtaa

        Koko mallisto nykyään mälsää. Ei enää juurikaan hintaetua. Ja sitten alituisia takaisinkutsuja.

        Joskus taannoin saatoin ostaa japsin edullisen hinnan ja kestävyyden perusteella. Ainakin ajo-ominaisuuksista sai tinkiä saman verran kuin nykyisin.

        Mutta tuo takaisinkutsuruljanssi ei ole pelkästään ikävä ilmiö. Sehän käy myös ko. merkin ostajan kunnialle. Että minunko peffalla tässä autoa kehitetään.


      • hyvä pointti

        Onneksi suurin osa omistajista on eläkeläisiä, joten työnantajat ei joudu maksumiehiksi, kun Tero ilmoittaa olevansa taas auton vuoksi päivän "sairaana".


      • Ensio heti kotiin!
        hyvä pointti kirjoitti:

        Onneksi suurin osa omistajista on eläkeläisiä, joten työnantajat ei joudu maksumiehiksi, kun Tero ilmoittaa olevansa taas auton vuoksi päivän "sairaana".

        Kyllä takaisinkutsut pitäisi voida ottaa iloisena asiana. Sosiaalista verkostoakin luovana. Tulee korjaamopuolen porukasta tuttavuuksia. Niiden kanssa moni on ehtinyt elää jo pitkään. Takaisinkutsuelämää.


      • ToyotaHondaVAG
        Ensio heti kotiin! kirjoitti:

        Kyllä takaisinkutsut pitäisi voida ottaa iloisena asiana. Sosiaalista verkostoakin luovana. Tulee korjaamopuolen porukasta tuttavuuksia. Niiden kanssa moni on ehtinyt elää jo pitkään. Takaisinkutsuelämää.

        Niin ja suomalaisellekin mekaanikolle riittää lisätöitä, kun japanilaiset pakkaavat autoja......

        Kyllä on niin tyypillistä Toyotaa, että ei voi kuin ihmetellä. Luulisi valmistusprosessin oppineen läksynsä, ellei se sitten ole "antaa mennä vaan , kyllä ne autot ostetaan hyvässä, laatu-uskossa" , jolloin riskin kantaa kuluttaja.

        Miljoona silloin, Miljoona tuolloin, Miljoona tällöin--- AINA MILJOONA !SE ON TOYOTAA SE! KAIKKI, nimenomaan KAUPAN KAUTTA KORJHAUKSEEN!!!

        Hyvä taktiikka! Tosin maistuu huijaukselta!!


    • pitkä jono romua

      6,4 milj. autoa x 5m = 32000 km, huh huh. Ei ne turhaan puhu koko maailman autosta.

    • kakkilaatua

      Ohjauspyörän kaapelissa vikaa? Onko ohjaus kopioitu joitain perämoottorin valmistajalta? Tohatsulta?
      Nyt ymmärrän miksi Tojossa on niin huono ohjauskin.

      • ylijännitettä?

        Siinä pelaa kaapelilla kaikki. Silloin kun pelaa. Kaapelit johtaa kaikki suoraan Fukushiman laatuvalimoon. Jossa keskeytymätön dynamo.


      • outo loisto
        ylijännitettä? kirjoitti:

        Siinä pelaa kaapelilla kaikki. Silloin kun pelaa. Kaapelit johtaa kaikki suoraan Fukushiman laatuvalimoon. Jossa keskeytymätön dynamo.

        On siinä kuskilla ihokarvat töröllään.


      • Tojoterolle etu!
        outo loisto kirjoitti:

        On siinä kuskilla ihokarvat töröllään.

        Olo on kuin rock-henkilöllä.


    • RäjähtävävätKäsiin
      • ToyotaHOndaVAG

        Kuten huomaat ristiin käyvät tojouskovaisten puheet.

        Jos Toyotalla olisi tuollainen vika, niin Toyotat kutsuttaisiin takaisin huhtikuussa 2024!!!!!!!!!!!!!, eli pakotettaisiin menemään kuluttajan piikkiin ,jos on mennäkseen, eli peittely-yritys=peitelty TAPAUS!!

        Minua ei ilahduttanut lainkaan se, että sekä Toyota Corollamme, että Honda Civic 2002 kutsuttiin aibagin korjaukseen= turvallisuus on viimeiset 12 vuotta ollut airbagin osalta sama kuin olisi laittanut "kortsupaketin" airbagin tilalle.

        Toisin sanoen: sekä Toyota että Honda ovat vaarantaneet henkeni jo parkkipaikkakolarista lähtien viimeiset 12 vuotta. Kiitos ajotapahtumien (~ muut kulkijat), että rauhallisen ajotapani minä olen hoitanut oman osuuteni -Toyota ja Honda EI!

        Kuten VW : n linkistä huomaat on päiväys 8.4.2014 ja tuotannossa huomatut viat alkuvuodessa 2014, eli useimmiten myymättömissä autoissa.

        Ihmettelen kyllä tuota VW:n moottorimerkintää 1.8T, kun sellaista ei enää ole mm. Passateissa lainkaan.


      • Juuri näin
        ToyotaHOndaVAG kirjoitti:

        Kuten huomaat ristiin käyvät tojouskovaisten puheet.

        Jos Toyotalla olisi tuollainen vika, niin Toyotat kutsuttaisiin takaisin huhtikuussa 2024!!!!!!!!!!!!!, eli pakotettaisiin menemään kuluttajan piikkiin ,jos on mennäkseen, eli peittely-yritys=peitelty TAPAUS!!

        Minua ei ilahduttanut lainkaan se, että sekä Toyota Corollamme, että Honda Civic 2002 kutsuttiin aibagin korjaukseen= turvallisuus on viimeiset 12 vuotta ollut airbagin osalta sama kuin olisi laittanut "kortsupaketin" airbagin tilalle.

        Toisin sanoen: sekä Toyota että Honda ovat vaarantaneet henkeni jo parkkipaikkakolarista lähtien viimeiset 12 vuotta. Kiitos ajotapahtumien (~ muut kulkijat), että rauhallisen ajotapani minä olen hoitanut oman osuuteni -Toyota ja Honda EI!

        Kuten VW : n linkistä huomaat on päiväys 8.4.2014 ja tuotannossa huomatut viat alkuvuodessa 2014, eli useimmiten myymättömissä autoissa.

        Ihmettelen kyllä tuota VW:n moottorimerkintää 1.8T, kun sellaista ei enää ole mm. Passateissa lainkaan.

        Siinä on järkipuhetta.


      • US kone!
        ToyotaHOndaVAG kirjoitti:

        Kuten huomaat ristiin käyvät tojouskovaisten puheet.

        Jos Toyotalla olisi tuollainen vika, niin Toyotat kutsuttaisiin takaisin huhtikuussa 2024!!!!!!!!!!!!!, eli pakotettaisiin menemään kuluttajan piikkiin ,jos on mennäkseen, eli peittely-yritys=peitelty TAPAUS!!

        Minua ei ilahduttanut lainkaan se, että sekä Toyota Corollamme, että Honda Civic 2002 kutsuttiin aibagin korjaukseen= turvallisuus on viimeiset 12 vuotta ollut airbagin osalta sama kuin olisi laittanut "kortsupaketin" airbagin tilalle.

        Toisin sanoen: sekä Toyota että Honda ovat vaarantaneet henkeni jo parkkipaikkakolarista lähtien viimeiset 12 vuotta. Kiitos ajotapahtumien (~ muut kulkijat), että rauhallisen ajotapani minä olen hoitanut oman osuuteni -Toyota ja Honda EI!

        Kuten VW : n linkistä huomaat on päiväys 8.4.2014 ja tuotannossa huomatut viat alkuvuodessa 2014, eli useimmiten myymättömissä autoissa.

        Ihmettelen kyllä tuota VW:n moottorimerkintää 1.8T, kun sellaista ei enää ole mm. Passateissa lainkaan.

        Ilman mitään uskontoa, Passatia myydään Jenkeissä (esim) 1.8T koneella

        http://www.vw.com/portal/en/configurator?context=Global#10310


        Sen sijaan noita leluturbo TSI-kone - purkkaviritelmiä ei Jenkkilässä Volsuihin myydä. Olisiko syynä kuluttajansuoja?


      • Näin on
        ToyotaHOndaVAG kirjoitti:

        Kuten huomaat ristiin käyvät tojouskovaisten puheet.

        Jos Toyotalla olisi tuollainen vika, niin Toyotat kutsuttaisiin takaisin huhtikuussa 2024!!!!!!!!!!!!!, eli pakotettaisiin menemään kuluttajan piikkiin ,jos on mennäkseen, eli peittely-yritys=peitelty TAPAUS!!

        Minua ei ilahduttanut lainkaan se, että sekä Toyota Corollamme, että Honda Civic 2002 kutsuttiin aibagin korjaukseen= turvallisuus on viimeiset 12 vuotta ollut airbagin osalta sama kuin olisi laittanut "kortsupaketin" airbagin tilalle.

        Toisin sanoen: sekä Toyota että Honda ovat vaarantaneet henkeni jo parkkipaikkakolarista lähtien viimeiset 12 vuotta. Kiitos ajotapahtumien (~ muut kulkijat), että rauhallisen ajotapani minä olen hoitanut oman osuuteni -Toyota ja Honda EI!

        Kuten VW : n linkistä huomaat on päiväys 8.4.2014 ja tuotannossa huomatut viat alkuvuodessa 2014, eli useimmiten myymättömissä autoissa.

        Ihmettelen kyllä tuota VW:n moottorimerkintää 1.8T, kun sellaista ei enää ole mm. Passateissa lainkaan.

        Volkkari hoitaa hommat kunnolla.


    • turve elvis

      Mun ensimmäisessä cruiserissa oli pikku vika uutena. Korjattiin ensimmäisessä huollossa,hakiessani auton pois penkillä oli kolme pulloa konjakkia yks maahantuojalta toinen huollolta kolmas myyjältä.Myyjän konjakki oli parasta,siinä juodessani ajattelin ,että kyllä tojon ostajalla on hyvä jälkimarkkinointi.Sitten iski krapula,se häipyi kun katselin cruiseria aamu auringossa.Tojo hyvä.

    • Toyota PARAS!

      Miksi noin taas kirjoitat?

      Toyota teki sen taas ja korjaa takuuna asiat kuntoon OLE ONNELLINEN! Etkö ymmärrä ?

      Esim vw yms merkit peittelevät ja salailevat vikojaan . Maksattavat asiakkaalla mokansa. Toyota vastuullinen tehdas ja toimii miehekkäästu ja ryhdikkäästi. Etkö ymmärrä asiaa?

      • Toyota HUONOIN

        Toyota on jäänyt kiinni vikojen peittelystä salailusta. On joutunut maksamaan miljardien korvaukset uhreille vaikka tiesi vioista. Tämäkö on sinusta vastuullista toimintaa? Se ei sitä ole todellakaan.

        Nytkin VW ilmoitti heti mahdollisesta viasta. Toyota teki sen vasta 10 vuotta myöhemmin koska näin tulee halvemmaksi.

        Ulkomailla Toyotan toiminta on tuomittu jyrkästi mutta Suomessa kielitaidoton juntti-Tero vaan puolustaa Tojoa.


    • Vikainen vikavaagen

      Toyota on koko maailman ykkönen myynnissä ja valmistuksessa.
      Toyota kutsuu takaisin pienimmistäkin vioista vanhatkin autot ja
      tarkistaa ja korjaa maksutta.
      VW pomo ilmoitti että tullaan vastaan laskussa 200.000km asti.
      Eli yhtä tyhjän kanssa kun laskua voi kasvattaa samalla summalla,eikä kusetettava huomaa mitään. Asiakas vaan maksaa selvät suunnittelumokatkin.
      Kuinka jonkin vian korjaaminen tulee 10 vuotta myöhemmin halvemmaksi
      kun työtunnin hinta voi olla jo tuplaantunut ja 10-vuotiaat Toyotat
      ovat melkein kaikki liikenteeessä kolareissa romuuttuneet pois lukien.
      VW ei todellakaaan korjaa ainuttakaan vikaa kymmenvuotiaissa
      autoissa. Jos korjaisi niin kyllä töitä riittäisi.

      • Toyota sekundaa

        Tojo on ykkönen takaisinkutsuissa ja vikojen salailuissa.

        VW pistää viat kuntoon aikaisemmin eikä 10 vuoden päästä. Toki on halvempaa pistää ne 10 vuotta myöhemmin kun suuri osa on poistunut liikenteestä. Rahan arvo ja korjaamon tuntiliksa ja osien arvo on vastaava kuin 10 vuotta sitten.


      • totta puhut

        Vanhoissa Tojoissa ei ole suunnitteluvirheitä, vain kopiointivirheitä.


      • TSI/DSG

        Kannattaa ihan oman kukkaronsa kannalta tajuta että kumpi
        on maksumies:Auton valmistaja vai auton ostaja, jos ja kun
        viat johtuvat valmistajasta,kuten ala-arvoisista materiaaleista
        ja suunnitteluvirheistä.


      • Kusetettu.
        TSI/DSG kirjoitti:

        Kannattaa ihan oman kukkaronsa kannalta tajuta että kumpi
        on maksumies:Auton valmistaja vai auton ostaja, jos ja kun
        viat johtuvat valmistajasta,kuten ala-arvoisista materiaaleista
        ja suunnitteluvirheistä.

        Ainakin minä jouduin Toyotan kohdalla maksumieheksi.


      • qqwqeeeeeweew
        Toyota sekundaa kirjoitti:

        Tojo on ykkönen takaisinkutsuissa ja vikojen salailuissa.

        VW pistää viat kuntoon aikaisemmin eikä 10 vuoden päästä. Toki on halvempaa pistää ne 10 vuotta myöhemmin kun suuri osa on poistunut liikenteestä. Rahan arvo ja korjaamon tuntiliksa ja osien arvo on vastaava kuin 10 vuotta sitten.

        Miten ne voi korjata etukäteen vian joka ilmenee vasta 10v vanhassa autossa. Itseltä ruostui 1981 vm terselistä taka tukivarret ja menin ostamaan uusia, sain ne ilmaisekisi koska toyotan mielestä niiden olisi pitänyt kestää enemmän kuin 10v. ja myös asennuksen. vuosi oli 1992. ja autolla oli ajettu 260 tkm. UUdet olivat erilaiset ei onttoa umpipalkkia, vaan U-palkkia alaspäin jolloin eivät ruostu sisältäpäin.


    • arvoisa raati

      Toyota pitää huolta asiakkaista ja autoistaan tosiaan miltei 10v. vanhoja autoja korjataan valmistajan laskuun ja huom vaikka mitään ei ole tapahtunut korjataan silti. Tässä on se valmistajan arvostus joka myöntää huonot eurooppalaiset osat kelvottomiksi. Ongelmat alkoivat kun tietty osa auton osista joudutaan valitettavasti hankkimaan alaarvoisista euroopan tehtaista. No meidän taloudessa auto Japsi prius ja ainotakaan vikaa autossa eui ole ollu en kuuna päivänä vaihtais mihenkään volkkarin ja vag viritelmiin kun eivät uskalla myöntää koneitaan ja vaihteistojaan täysiksi susiksi jotka kuluttajat maksavat kiltisti ja kehuvat kärryjään edelleen. Nauratti samalla kun katsoin yhen skeidan myynti ilmoitusta vaihteistolle annetaan lisä takuuta jostain yksityisestä autoliikkeestä höh takuu kattaa niin kauan kuin perävalot palaa jos palaa nekään

    • Luottoauto

      Tallinnassakin oli Skeidataksit todennäköisesti jo paalattu kun
      ei juurikaan enää katukuvassa näkynyt. Avensiksia oli pilvin pimein.
      On osoitus vaan siitä että Viro vaurastuu ja länsimaistuu nopeammin
      kuin tämä Skeidasuomi.

    • pedoKiala

      Kuratojo

    • 3rkk13

      Kattokaa ny sieltä TRAFIN listoilta oisko muillakin merkeilla takaisinkutsuja viimesee 10 vuoteen? Veikkaan ettei toyota ole edes ykkösenä.

    • TheOtus

      Onnettomuuksia ei ole tapahtunut, ja Toyota tarkastaa ilmaiseksi jopa kymmenen vuotta vanhoja autoja? Lukekaapa yksinkertaiset muutamaan kertaan ja sisäistäkää. Vai viekö sohlaava DSG-vaihteisto tai ylihintaisen M-logolla varustetun osan hinta keskittymiskyvyn?

      On se kyllä joka tapauksessa kiintoisaa tämä kateus ja katkeruus Toyotan omistajia kohtaan. Taidan ihan vain sen takia ostaa seuraavaksikin Toyotan! (Vaikka kyllähän niitä muidenkin merkkien omistajia haukutaan.)

      • Laadun ystävä

        Tarkastaa kun viranomaiset vaativat. Mutta ei ilmaiseksi. Tojo on antanut ihmisten ajaa 10 vuotta viallisilla autoilla. Muut tekevät autonsa kerralla valmiiksi tai ainakaan eivät odota kymmentä vuotta!
        Toyotissa ei ole ainakaan mitään kadehtimista.


    • Kyytiläinen

      Jos Toyota olisi niin ylivoimainen laadun suhteen, pitäis suurin osa suomen takseista olla Toyotia. Miksi näin ei ole ?

      • liftaavaan

        Kateelliset ei kestä nauttia toyotan ylivoimasta.
        Jos heroiinista saa parhaat fiilikset niin miksi kaikki ei vedä sitä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1575
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1248
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe