Milloin ei kannata enää pyrkiä kauppakorkeaan?

jjhkhbhjhklp

Onko esimerkiksi kolmekymppinen liian vanha kauppakorkeaan?

Ainahan voi toki opiskella, mutta onko opiskeleminen enää kannattavaa, jos valmistuessa on vähän päälle 35-vuotias?

7

1433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vvieras

      Miksi olisi jotain rajaa? Parikymppinen ei ole edes niin uskottava työmarkkinoilla kun 30-40 vuotias. Toki riippuu vähän työkokemuksestakin. Avoimessa on ikähaarukka ainakin tosi laaja kauppakorkean opinnoissa. Kerran kuulin jonkun kolmekymppisen puhuvan puhelimessa miten käy kauppakorkeaa avoimen kautta kun on helppoa työn ohessa.

    • nuori vielä

      25-vuotiaana valmistuessaan työuraa on jäljellä 40 vuotta ja 35 vuotiaana valmistuessaan edelleen vielä 30 vuotta, joten kukin voi itse miettiä onko tuon ikäisenä valmistuva liian vanha vai ei. Kyllä se loppu työura kiittää kun on lukion papereiden sijasta maisterin paperit kourassa.

      On myös työnantajan näkökulmasta varmasti melko positiivinen näky jos tuon ikäisenä valmistuu, sen sijaan että tulee valmiiksi pedatusta putkesta läpi kuten nuoret tekevät.

    • opiskelu kannattaa aina

      Jos olen oikein ymmärtänyt, niin kaikki eivät heti kirjoitusten jälkeen edes pyri jatko-opiskelemaan, vaan ovat hetken aikaa työelämässä.

      Ja sitten toisekseen on muistettava, että kaikki eivät pääse vielä ensimmäisellä hakukerralla sisälle. Monilla voi mennä 3-4 vuotta opiskelupaikan saamiseen.

      Itsekin pääsin vasta toisella kerralla sisälle.

      Ensimmäinen hakukerta meni aivan penkin alle, koska kiinnitin liian vähän huomiota kirjojen kaavoihin ja esimerkkeihin, vaikka niitä olisi nimenomaan pitänyt harjoitella ja jättää teorian lukeminen vähemmälle.

    • Pille

      Vastaisin, että paras ikä hakea kauppakorkeaan on 21-22-vuotta. Iältään kauppislaiset ovat häkellyttävän homogeenisiä. Jos tietty menet esimerkiksi Aaltoon, niin korkeampi ikä ei ole niin suuri juttu, mutta pienissä yksiköissä, kuten Joensuussa ikäskaala on siinä kahdenkympin korvilla jaei ole mukava muuttaa tuopukylään josta tuntee 15 vuotta itseääb nuorempia vain.

      • Pille taas hei!

        Niib oleb siis itse joensuunkauppakorkeast joeb tiädän mist puhun.


    • nähtyon

      Näkyy siellä kauppiksessa vanhempiakin.

    • chaos

      Itse hain AMK-pohjalta yliopiston maisteriohjelmaan. Aloitan opiskelun työn ohessa ensi syksynä, noin viikon sen jälkeen kun olen täyttänyt 33v. Opiskelu on mahtavaa! Itse innostuin opiskelusta vasta reilusti yli kaksikymppisenä. Meni aika pitkään, ennen kuin tiesin, mikä minusta tulee isona. Olen siksi opiskellut kahta eri alaa. Olen opiskellut aikuislinjoilla, jotka ovat joustavampia. Minulle on myös äärimmäisen tärkeää, että työn ohessa elämässä on jotain merkityksellistä sisältöä. Pelkkä urheiluharrastus tai työhön liittyvät verkostot eivät riitä, pitää olla muuta. Lapset eivät ole vaihtoehto.

      Minulla on tarve kehittää osaamistani ja oppia uutta, en missään nimessä koe olevani valmis ihminen kolmekymppisenä. Ja nykyään työelämä myös edellyttää "ajan hermolla" olemista. Ja valmistuminen on kannattavaa myös myöhemmällä iällä, ylempi korkeakoulututkinto parantaa huomattavasti urakehitysmahdollisuuksia, jos sellaisesta on kiinnostunut. Opiskeluympäristö on myös eri tavalla virikkeellinen kuin työympäristö, tapaa uusia ihmisiä ja opinnoista saa ideoita myös omaan työhön. Minusta juuri aikuislinjat ovat mahtavia siksi, että opiskelijaryhmä on niin monimuotoinen, ei niin homogeeninen, kuin yllä joku kommentoi. Monella on jo pitkä työkokemus ja niitä kokemuksia jakamalla oppiminen on paljon rikkaampaa. Kyllä, kyllä, kyllä opiskelulle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1863
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1426
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe