Pari ohjetta ripariin menijöille

Aikuinen N

Tässä pari hyvää ohjetta ripariin menijöille jos ette halua uskistua.

- Ole rehellinen itsellesi ja muille.
- Vastusta kaikenlaista johdattelua ja manipulointia.
- Kysy paljon kysymyksiä lisäinformaation saamiseksi.
- Älä tee päätelmiä, jos et voi olla varma.
- Perusta johtopäätöksesi todisteisiin.
- Ole älyllisesti itsenäinen.

Eli, jos joku pappi tai isonen esittää jumalaa tai jeesusta totena niin pyytäkää rohkeasti todisteita. Vain huijarit esittää satuja totena.

20

349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17v & uskon jumalaan

      Miks ei riparille vois mennä avoimin mielen? Tulee uskoon tai ei se on jokaisen oma asia. Niitä en kyllä ymmärrä jotka riparin ekana päivänä ilmoittaa koko asian olevan pelkkää paskaa. Miksi siis tulla riparille jos siihen ei usko, ei tahdo uskoa tai pitää sitä vain satuna.
      Jos ei Halua uskistua, niin ei taida olla minkäänlaista syytä tulla riparille?

      Anna nuorten pitää itse huoli omasta uskostaan.

      • Haloo 17v

        Miksi pitäisi olla niin avoin mieli ettei suodata mitään? Eihän siinä ole mitään järkeä, jokainen voi kusettaa tälläistä ihmistä miten vaan.


      • kjhgf

        Jos se uskovaisten mielestä on jokaisen oma asia että uskoo; NIIN MIKSI "MIEKALLA SIVISTYKSEN" herra jumalaa pitää uskoa joka ei itse usko aälä tapa käskyynkää?

        ja

        miksi PAKKO LAPSIKASTE on edelleen käytössä jos usko on jokaisen oma asia?

        Jos usko JUMALAAN JA JEESUKSEN NIIN SE OSOITETAAN HEIDÄN LAKIEN JA OPPIEN NOUDATTAMISILLA!!!

        ymmärtääkö rippikoulu lapset, että ehtoollisessaan luopuvat Jeesuksesta ulostetta televinä JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISUUDESTAAN JA IHMISYYDESTÄÄN:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        Tuollaiseksi ei kukaan IHMINEN synny, vaan tuollaiseksi aivopestään...

        Matt. 19:14
        Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta".
        Mark. 10:14
        Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
        Luuk. 18:16
        Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."

        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää pitää kastaa lapsia tappaneen rikollisuuden edustajan toimesta joka usein on myös vapaamuurari, lähetystyö rikollisuuden tukija ja kenties vielä pedofiilikin!
        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin tappavan rikolliSjärjestön jäsenyyteen kastettavaksi!
        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin seksuaalisesti hyväksi kättävän rikollijärjestön edustajajien kastettaviksi!


        uskon saatanallisuuksia:
        -"Jumala on avioliiton asettanut" on vale, sitä ei ole raamatussa.
        -"älä tee aviorikosta" on väärennetty 1992 vuoden raamattuun "älä tee huorin" käskyn tilalle jotta uskovaiset irstailisivat itsensä pois Jumalallisuudestaan.
        -"lähetyskäsky" sana lisätty väärennettyyn vuoden 1992 vuoden raamattuun.
        -"kastekäsky" ei ole Jumala tai Jeesuksen antamassa Laissa
        -"lapsikaste" jota ei raamattu tunne on rikollisen lisäys.
        -"kummi" sanaakaan ei edes väärennetty raamattu tunne.
        -"hätälapsikaste" on lisäys.
        -"ehtoollinen" Jeesuksesta ulostusta tekevien pilkkaus rituaali
        -"kolminaisuusoppi" on eksyttäjän oppi; ks. Johanneksen evankeliumi 10:30
        -"perisyntiä" ei raamattu tunne vielä mutta ehkä jo seuraavassa raamatun väärennöksessä sekin on.
        -"rippi" sanaa ei ole raamatussa, rikollisten oma epäjumalallinen rituaali.
        -"rippisalaisuus" ei ole raamatussa, sillä suojataan lahkojen sisällä olevien rikollisia joutumasta maallisen oikeuden eteen, mm kirkon pedofiilit ovat tukea saaneet.
        -"ristiäiset" sanaa ei ole raamatussa. Se on lasten oikeuksia rikkova rituaali jossa lapsi "tapetaan" hengellisesti ja asetetaan hengellisesti kuolleen merkki Jumalan Valtakunnan kaltaisen lapsen otsaan.
        -"tuomiosunnuntai" ei ole raamatullinen eikä evankeliumin oppia niinkuin ei "tuomiokirkotkaan" joita omistavat seurakunnat jotka eivät ole Jeesuksen perustamia.
        jne jne...


    • Jappervokki

      Totta joo, ruskistuminen se kaikkein parasta riparilla on. Tuollainen kevyt ja vain toiselta puolelta. Paljon turvallisempaa se kirkon piirissä on kuin jonkin karismaattisen puljun. Sitten vähän vanhempana ja viisaampana voi erota kirkosta ja luopua uskosta. Nuoruus on hölmöilyä varten ja ajasta kannattaa nauttia.

    • -Isonen

      Jos koet ajattelun ja logiikan turhan mieltä rasittavaksi eikä itsepetoskaan pahemmin häiritse, niin meillä on sinulle ratkaisu.

      -USKONTO-

      Asiantuntevat aivopesijämme saavat sinut tuota pikaa unohtamaan kaiken olennaisen ja keskittymään pelkkään perustelemattomaan seliselisoopaan.

      -TULE USKOON-

      Osallistumisedelletytys: Niin avoin mieli, ettei se suodata mitään.

      .-TULE RIPPIKOULUUN JA USKISTU-

      • ölkjhg

        Näillä ominaisuuksilla olevia riparilla koulutetaan ja opetetaan pilkkaamaan Jeesusta, mm hänestä tekemään ulostetta:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.
        (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'
        HUOM! Lukekaa tarkkaan sivun nuoli > linkkien sivujen tiedotkin!

        Matteuksen evankeliumi:
        15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
        Ja voitte olla varmoja, että Jeesuksen antama vastaus on edelleen sama:
        15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?

        uskiksista on varmaan ihanaa mennä ehtoollisen jälkeen WC:n ja päästää pilkka ulostetta!!!


      • rahaaaaaa

        Olin riparilla ihan vaa rahojen takia et jooopajoo


      • jeps111
        rahaaaaaa kirjoitti:

        Olin riparilla ihan vaa rahojen takia et jooopajoo

        varmaan kannatti


      • HEH HEH HEH ...
        rahaaaaaa kirjoitti:

        Olin riparilla ihan vaa rahojen takia et jooopajoo

        Nyt uskistuneena maksat koko loppuikäsi turhaa kirkollisveroa. Arvaa tuliko riparistasi kallis?


      • 123asdasdasd
        HEH HEH HEH ... kirjoitti:

        Nyt uskistuneena maksat koko loppuikäsi turhaa kirkollisveroa. Arvaa tuliko riparistasi kallis?

        Tiedät kai että kirkosta voi erota vaikka on käynytkin riparin? :D


      • Totuus -
        123asdasdasd kirjoitti:

        Tiedät kai että kirkosta voi erota vaikka on käynytkin riparin? :D

        Moni uskistuu riparilla ja se vasta kalliiksi tulee.


    • Jeesus=Totuus

      Tässä pari ohjetta riparille menijöille, jos et halua tyhmistyä:

      - Ole oikein saatanan vainoharhainen.
      - Vastusta kaikkea hyvyyttä.
      - Ole aivan perkeleellisen huoran ilkeä ja vittumainen.
      - Usko vain omaan typeryyteesi.
      - Usko vain maailmaan ja itseesi, vaikka Jeesus sanoo, että Hän ei ole tästä maailmasta.
      - Älä usko Jeesukseen, usko itseesi ja homokavereihisi.

      Eli, jos joku esittää helvettejä taivaana, niin pyytäkää rohkeesti todisteita. Vain huijarit esittää satuja totena.

      Aloittaja on harhainen perkele.
      Ja aivan todella.

      • Ei riparille--

        Taidat olla katkera ... PUUAAAHHHHHH ... HEH HEH HEH ..... Taisit uskistua riparilla, kun nyt ottaa niin kovasti pattiin.


      • Huoh..
        Ei riparille-- kirjoitti:

        Taidat olla katkera ... PUUAAAHHHHHH ... HEH HEH HEH ..... Taisit uskistua riparilla, kun nyt ottaa niin kovasti pattiin.

        ÄLKÄÄ MENKÖ SINNE RIPARILLE JOS SE ON TEILLE NOIN VAIKEETA!! mä en ainakaa jaksa tollatteita ateisteja siä kattellla kukaanei pakota teitä menee sinne jos ette haluu nii älkää menkö. mä ainaki oon innolla menossa sinne enkä haluu että josku tollane negatiivinen pilais sen.KUKAAN EI PAKOTA TEITÄ SINNE. ja siä ei yritetä käännyttää ketää noi on vaa roska puhetta ja huhuja. Älkää pilatko muitten riparii tollatteilla. Jättäkää sit suosiolla välii jos asenne on tollane.


      • Julen Blöö
        Huoh.. kirjoitti:

        ÄLKÄÄ MENKÖ SINNE RIPARILLE JOS SE ON TEILLE NOIN VAIKEETA!! mä en ainakaa jaksa tollatteita ateisteja siä kattellla kukaanei pakota teitä menee sinne jos ette haluu nii älkää menkö. mä ainaki oon innolla menossa sinne enkä haluu että josku tollane negatiivinen pilais sen.KUKAAN EI PAKOTA TEITÄ SINNE. ja siä ei yritetä käännyttää ketää noi on vaa roska puhetta ja huhuja. Älkää pilatko muitten riparii tollatteilla. Jättäkää sit suosiolla välii jos asenne on tollane.

        Ei kirkko ilmaiseksi leiritä herkkäuskoisia lapsia. Ilmaisia aterioita ei ole.


      • Huoh.. kirjoitti:

        ÄLKÄÄ MENKÖ SINNE RIPARILLE JOS SE ON TEILLE NOIN VAIKEETA!! mä en ainakaa jaksa tollatteita ateisteja siä kattellla kukaanei pakota teitä menee sinne jos ette haluu nii älkää menkö. mä ainaki oon innolla menossa sinne enkä haluu että josku tollane negatiivinen pilais sen.KUKAAN EI PAKOTA TEITÄ SINNE. ja siä ei yritetä käännyttää ketää noi on vaa roska puhetta ja huhuja. Älkää pilatko muitten riparii tollatteilla. Jättäkää sit suosiolla välii jos asenne on tollane.

        Ai ei kukaan pakota? Kerro se vanhemmilleni.


    • Typerät ihmiset...

      Miksi et vaan voi hyväksyä että toiset uskoo ja toiset ei ? Itselleni ateistina ei oo koskaan ollut mikään tarve alkaa vähätteleen muiden uskontoja, vaikka omalla rippileirillä pappi pitikin pitkän puheen ateistien säälimisestä. Mitä se sulta on pois, jos joku muu uskoo ja sinä et? Joillakin Jumala on se elämän pieni valo joka enää pitää ne täällä, pieni tieto että joku niitä jossain rakastaa. Miksi se pitäis ottaa pois? Käytä päätäs idiootti.

      • Jalaa1

        Tässä tuli sentään jotain järkevää sisältöä tälle palstalle, yleensä postaukset on kaatopaikkatasoa. Itselleni on aivan sama, jos joku uskoo johonkin. Ei se ole minulta pois. Raja kulkee omalla kohdalla siinä, että silloin menee herne nenään, jos joku alkaa tyrkyttää omia uskomuksiaan mulle. Silloin ei ulosanti ole välttämättä sitä kaikkein kauneinta.
        Mietitäänpä tilannetta, että jos joku vuosia rankasti ryypännyt pääsee juomakierteestä eroon uskomalla Jumalaan, niin se on saattanut pelastaa sen ihmisen hengen.
        Sama jonkun huumeiden käyttäjän kohdalla. Jos usko itsessään auttaa näitä ihmisiä säilymään raittiina, ja yleensä hengissä, se on heidän valintansa. Keneltä tuo em. menettely olisi pois?
        Tietty jos omaa putkimaisen maailmankatsomuksen, missä ei anna arvoa muiden ihmisten mielipiteille/arvoille, niin silloin kyllä ärsyttää ihan kaikki.


      • Mietteliäs.
        Jalaa1 kirjoitti:

        Tässä tuli sentään jotain järkevää sisältöä tälle palstalle, yleensä postaukset on kaatopaikkatasoa. Itselleni on aivan sama, jos joku uskoo johonkin. Ei se ole minulta pois. Raja kulkee omalla kohdalla siinä, että silloin menee herne nenään, jos joku alkaa tyrkyttää omia uskomuksiaan mulle. Silloin ei ulosanti ole välttämättä sitä kaikkein kauneinta.
        Mietitäänpä tilannetta, että jos joku vuosia rankasti ryypännyt pääsee juomakierteestä eroon uskomalla Jumalaan, niin se on saattanut pelastaa sen ihmisen hengen.
        Sama jonkun huumeiden käyttäjän kohdalla. Jos usko itsessään auttaa näitä ihmisiä säilymään raittiina, ja yleensä hengissä, se on heidän valintansa. Keneltä tuo em. menettely olisi pois?
        Tietty jos omaa putkimaisen maailmankatsomuksen, missä ei anna arvoa muiden ihmisten mielipiteille/arvoille, niin silloin kyllä ärsyttää ihan kaikki.

        Komppaan yllä olevia. Itse uskon Jumalaan, tosin en luterilaiskristittyjen kolmiyhteiseen Jumalaan. Menin kuitenkin riparille, vaikka tiesin etten Jeesukseen tulisi uskomaan. No, joka tapauksessa. Yksi isosista kertoi iltahartaudessa, että ainoastaan usko Jumalaan esti häntä tekemästä itsemurhan vuosia kestäneen perheväkivallan seurauksena. Hei, jos se toisen hengen pelastaa, olisiko mun pitänyt alkaa kysyä faktoja Jumalan olemassaolosta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe