Lubuntun päivityksestä

uus käyttäjä

Asensin lubuntun ja nyt päivittäisi sitä. Pyytää ensimmäisenä näin:
Sovellus yrittää suorittaa etuoikeuksia vaativan toiminnon. Sen suorittaminen vaatii tunnistautumista.

Jos valitsen Peru ei tee mitään, eli onko sitten tunnistautuva? Kone itse käynnistyy ilman kirjautumista.

19

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+1

      Kyllä päivittäminen kysyy salasan, vaikka olisi valinnutkin käynnistyksen ilman kirjautumista. Stä ei voi ohittaa. Turvallisuuskysymys.

    • Windows on paras!

      Ja kun se sinun lubuntusi on kaatunut, älä edes yritä asentaa sitä uudestaan, vaan vaihda johonkin toimivampaan!

      • arvaa

        Mene itkeen muualle, mulla ei ole varaa uuteen koneeseen eikä uuteen winukkaan. Ihan pakonsaneleman juttu tämä vaihto. Vai ostatko Sinä sen minulle??


    • uus

      Jatkan tähän samaan ketjuun näitä peruskysymyksiäni, kun tuo lubuntu on niin uusi minulle.

      Eli olen tottunut poistamaan muistitikun napsaisemalla sitä Poista tikku turvallisesti-kohtaa. Miten tässä Lubuntussa, onko se tuo kolmio ylöspäin ja alla viiva-juttu?

      • uus ihmemaassa

        Niin ja miten saan adblockin tähän firefoxiin? FIrefoxin lataamistapakin oli uutta...


      • vatsauksia
        uus ihmemaassa kirjoitti:

        Niin ja miten saan adblockin tähän firefoxiin? FIrefoxin lataamistapakin oli uutta...

        Muistitikun poistat tiedostonhallinnassa napsauttamalla hiiren oikealla muistitikun kuvaketta ja valitse irroita taltio. Adblockin saat wiltteri.net sivulta.
        http://wiltteri.net/


      • 8+2
        uus ihmemaassa kirjoitti:

        Niin ja miten saan adblockin tähän firefoxiin? FIrefoxin lataamistapakin oli uutta...

        Adblock:
        Firefox->Työkalut->Lisäosat->Lataa lisäosia->Näytä kaikki, sitten katso Laajennukset->suosituimmat ja hae sieltä:
        -Adblock Plus, lisää firefoxiin ja asenna heti, asennus hakee valmiiksi easylist ja
        wiltteri (Suomi) suodattimet, mitkä riittää normikäyttöön
        (jos Adblock estää jonkin sivun toiminnan, se voidaan ottaa tilapäisesti pois
        käytöstä)


    • uus

      Kiitos!

      Mites toi hiiren rullanäppäin. Se kyllä rullaa, mutta liukumaan sivulla ei saa rullaa painamalla kuten ennen. Olen niin tottunut siihen kun joutuu välillä tutkimaan pitkiäkin tekstejä. Asetukset/hiiri -kohdasta (tuosta alavasemmalta) sitä ei ainakaan pysty muuttamaan.

    • -168-

      Firefox->Muokaa->Asetukset->Lisäasetukset->Yleiset->Selaus->Vieritä sivua
      automaattisesti rasti ruutuun. Jos selainta tarkoitit.

      • uus

        Ei toimi missään, en tarkoita vain selainta.
        Sivu vierittyy kyllä rullaa pyörittämällä, mutta jos rullan painaa alas, ei tapahdu mitään. Sivu ei siis vierity hiirtä liikuttamalla.

        Toinen asia jota ihmettelen on kun aukaisen vaikka Käyttäjät ja ryhmät -ikkunan ja sieltä Lisäasetukset. Vaihda käyttäjän lisäasetukset sivu aukeaa hassusti enkä pysty pienentämään sitä että näkisin alareunan. Jos muokkaan asetuksia mistä tallennan ne, en näe mitään Tallenna-napikkaa?


      • uus

        Täältä latasin http://wiki.ubuntu-fi.org/Päivittäminen_Windows_XP

        Tämän kun nuo muut eivät toimineet: Lubuntu 12.04 LTS (32-bit, kevyt työpöytä, ei vaadi PAE-tukea)

        Luulisi sen olevan kun itse sitä noin mainostavat?


      • mikä lubuntu
        uus kirjoitti:

        Täältä latasin http://wiki.ubuntu-fi.org/Päivittäminen_Windows_XP

        Tämän kun nuo muut eivät toimineet: Lubuntu 12.04 LTS (32-bit, kevyt työpöytä, ei vaadi PAE-tukea)

        Luulisi sen olevan kun itse sitä noin mainostavat?

        Ilmeisesti eivät tiedä, tai sitten kyseessä on jokin Ubuntu 12.04:stä remasteroitu Lubuntu?


      • 8+1
        mikä lubuntu kirjoitti:

        Ilmeisesti eivät tiedä, tai sitten kyseessä on jokin Ubuntu 12.04:stä remasteroitu Lubuntu?

        ??


    • fghfghsdf

      "Vaihda käyttäjän lisäasetukset sivu aukeaa hassusti enkä pysty pienentämään sitä että näkisin alareunan. Jos muokkaan asetuksia mistä tallennan ne, en näe mitään Tallenna-napikkaa? "


      Pidä alt-näppäin painettuna ja liikuta mistä tahansa kohtaa ikkunasta.

      • uus

        Aaa, kiitos!


    • uus

      Siis pitääkö mun ladata taas uus versio sitten?

      Kuinka usein noita päivityksiä muuten tulee?

      • jooooooooooooo

        pitää


    • hmmhä

      Mistä tietää mitkä päivitykset kannattaa ladata ja mitkä eivät?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1241
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1130
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1115
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe