Kannattako hommata Windows 7 tälläseen vanhempaan kokoonpanoon?

fjalssi

Moi, elikkäs mult löytyis koneelta tällasta

prossu : Intel Core 2 Duo E6700 2,66 Ghz
emo : ASUS P5LD2-VM
näyttis : Sapphire Radeon HD 5770
4 GB DDR2- muistia
Sata I- kovalevy

Varmaan Windows 7 pyörisi jotenkin, mut onko näin et jos ostaa OEM-version Windows 7:sta, niin sitä ei voi sitten muulle koneelle asentaa, jos tämä kone sattuisi menemään rikki? Vai pysyykö sen asentamaan uuteen koneeseen, jos poistaa sen tältä masiinalta? Mites siinä tapauksessa, jos joutuu tyhjentämään kovalevyn, onko silloinkin vaan lähdettävä ostamaan uusi käyttis?

Paljon kiitoksia avusta jo etukäteen. Tästä on jo muutama vuos kun näistä jotain tajusin.

12

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usein voi asentaa OEM version toiseen koneeseen mikäli sen lisenssiä ei ole käytetty pitkään aikaan.

      Tämä on oikeastaan tuurista kiinni.

    • fjalssi

      Ok, kiitos paljon. Mites noin muuten. Onko se kovalevystä kiinni mihin koneeseen Microsoft katsoo Windowsin asennetuksi, eli voinko asentaa kovalevyn toiseen koneeseen / asentaa toisen kovalevyn koneeseen, johon olen Windowsin alunperin asentanut?

      Ja mitäs eroa on 32- ja 64-bittisellä versiolla. (64-bittinen vaatii enemmän kovalevytilaa vissiin), mutta pitäisikö minun tietää jostakin kumpi hankkia?

      Tattista taas!

      • fjalssi

        Aha, joo, prossusta kiinni bitit siis. Mut ymmärsinkö oikein, et kun mulla on 2*32 bittinen prossu, niin 32-bittinen Windows siihen ja 64-bittiset on sitten vielä erikseen?


      • Kyllä voit.

        32-bit ei tue yli 3 Gt keskusmuistia kun taas 64-bittinen tukee.


    • fjalssi

      Ok. Paljon kiitoksia vielä!!

    • fjalssi

      Niin moi vielä! Siis vielä varmistan ton et lasketaanko toi mun Intel Core 2 Duo E6700 2,66 Ghz, missä on siis mun käsittääkseni 2 kpl 32-bittisiä prossuja 64-bittiseksi, eli onko 2*32=64 vaiko vaan vähemmän?

      • fjalssi

        Ok. Tästä on ollu ihan älyttömästi apua, kiitos siitä. Kun seuraavan kerran rupeen höveliks ja laitan rahaa hyväntekeväisyyteen, niin menee sun piikkiis... :)


    • toimivuus

      Hyvin toimii 64-bit Seiska tuossa raudassa. Se on paskapuhetta, että ei toimisi kuin parin vuoden ikäisissä.

      Käytännössä kun on Dual core-prossu ja väh. 4 GB muistia, toimii riittävän sutjakasti normaalikäytössä. Jopa liukkaammin kuin XP.

      Jos OEM-aktivointi tuottaa ongelman, voit koettaa OEM Loader ilmaisohjelmaa, joka hoitaa aktivoinnin epävirallisesti.

      • Totta, naurettavaa kun P. Järvinen IS:ssä päässyt valehtelemaan vähäsen.
        Mulla on ton tasosta rautaa jotakuinkin ja kyllä se Win 7 "pyörii jotenkin", eli ihan siten, että uudet pelitkin jaksaa vielä pyöriä.


    • Kasi rulaa

      Kasi tohon koneeseen kannattaa asentaa, koska kasi on seiskaa selvästi kevyempi ja siis tehokkaampi.

    • kokemus_

      Hyvin pelittää Seiska mun 7-vuotiaassa Thinkpadissa. XP hyyty ja kaatuili vähän väliä mut 7 tosi vakaa tässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe