Kun toisen tunteet vain loppuu

puulla päähän

Se on hankalin ja kamalin tilanne, kun jäät itse riippumaan toiseen, etkä halua päästää irti vaikka hän ei tunne sinua kohtaan enää mitään ja on siirtänyt tunteensa toiseen. Se on käsittämätön tunne miten joku voi lakata rakastamasta vaikka tunsi ja rakasti enemmän kuin mitään muuta maailmassa. Niin vaan voi käydä kenelle tahansa. Enää en usko kestävään rakkauteen, jos uskon rakkauteen ollenkaan. Niin syvälle se vei ja niin pohjalle saakka, että kirkkainkaan valo ei pääse läpi sinne.

Jäljellä on pohjia myöten särjetty sydän.

10

861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mied@

      Osui ja upposi! Miten tuntuu niin tutulta.

      • surullinen sinisilmä

        kuin myös osui. paskamaisinta on että pieni toivo yhteydenotosta hänen suunnaltaan vielä elää, mutta onneksi enään pienenä hiipuvana hiilloksena jossain pääköpan takanurkissa, pitää vain olla vahva eikä puhallella siihen hiillokseen happea... vaikeeta kun kuitenkin sai pienen maistiaisen mitä elämä hänen kanssaan olisi.


    • darksoul77

      Niin tuttu tunne. Minulle kävi ihan samoin. Edelleen tunnen rakkautta häntä kohtaan vaikka lähdöstä on jo kuukausi ja hänellä jo uusi mieskin kuvioissa :(

    • ----

      inulle kävi n. vuosi sitten noin ja jouduin tilanteeseen, jossa mitkään voimamavarat ja selviytymiskeinot joita aiemmin on ollut ja joiden vuoksi olin pitänyt itseäni vahvana ihmisenä, eivät toimineetkaan. Kävin läpi tustaisia, toivottomia kuukausia ja en pystynyt päästämään täysin irti toivosta, että meillä voisikin vielä olla mahdollisuus, vaikka hän jo seurusteli toisen kanssa. Tuo toivo jotenkin pitkitti suruprosessia..Viimeinen niitti tuli, kun näin miten upea hänen uusi kumppaninsa on ja kuvittelin kuinka rakastunut hän tähän on. Se sattui, mutta jätin jahkailut ja nyt koen olevani päässyt hänestä yli, hänen ajattelemisensa ei enää tuota tuskaa ja tunteetkin ovat hiipuneet ja voin nähdä hänet neutraalimmassa valossa. Ja mikä mukavinta, näen että on parikin ihastuksen herättävää, järjellisestikin sopivampaa kumppania minulle näköpiirissä.

    • hh1234

      Ei sitä voi tajuta, vielä maanantaina olin upea ja ihana ja rakastettu. Vielä sanoi ääneenkin että minusta ei luovu ikinä. Ja tänään jäin kuin nalli kalliolle. Uutta ei mukamas ole mutta aavistelen vähän toisin

    • Tämä tilanne on tuttu, mutta toisena osapuolena. Yritin pistää poikki siten, etten jättänyt mitään toivoa, mutta sitten hän yritti ja yritti saada jotain toivoa. Mutta tiesin, että toivo tekee vain tilanteesta hankalemman, vaikka itsekin ajattelin että eihän sitä ikinä tiedä vaikka palaisimme yhteen. En vain halunnut olla niin ilkeä että jättäisin turhan toivon, koska halveksin ihmisiä, jotka jättävät porukkaa ns. varalle.

      Itse en mahtanut mitään. En vain rakastanut häntä enää. Hänen käytöksensä oli itseäni kohtaa hirveää. Hänen vaatimuksensa olivat kohtuuttomia. Puhuimme asiasta monta kertaa ja pitkään (1½ vuotta), mutta mikään ei parantunut. Nyt sitten viimein tunteeni alkoivat kylmetä, ja lopulta lähtivät kokonaan.

      Kun tunteeni olivat lähteneet, ja sanoin että nyt ei voi mitään, se on loppu, niin hän käyttäytyi yhtäkkiä taas kuten niinä parhaina akoina yhdessä. Hän kertoi minulle kuin törkeästi oli minua kohtaan käyttäytynyt ja että ymmärtää sen itsekin ja lupaa ettei enää ikinä tee niin. Mutta ikävä kyllä tämä kaikki tuli liian myöhään. Sen jälkeen kun tunteet katoavat, ne katoavat. Ne voivat toki palata, mutta kuinka kauan haluan elämästäni todellakin tuhlata siihen että yritän palauttaa tunteitani ja sen jälkeen joutua sitten samaan rumbaan uudelleen (lupauksista huolimatta.)

      Eli vinkkinä. Kannattaa pitää rakkaudesta huolta silloin, kun sitä on. Ei ottaa toista itsestäänselvyytenä. Kun otat toisen itsestäänselvyytenä, niin teet suuren virheen ja saatat käyttäytyä tavalla, joka karkoittaa hänet luoltasi. En tiedä päteekö tämä esim. ap:n viestiin, mutta ajattelin kertoa silti omat kokemukseni sellaisen puolelta, joka pitkän harkinnan jälkeen päätyi jättämään, vaikka ei halunnut sitä tehdä, koska tiesi kuinka vaikeaa se tulee olemaan sille toiselle.

    • Epäuskovainen mies

      Minä en usko, että rakkaus vain katoaa.

      Jos se katoaa, se ei ollut rakkautta. Se oli ihastumisen tunnetta, himoa, kokemuksen kaipuuta tai jotain muuta "käytännöllistä", kuten se, ettei osaa tai halua asua omillaan tai haluaa kokea olevansa rakastettu.

      Itsekin koin tuollaisen tilanteen. Se ihminen aiheutti monta kuukautta kamalaa henkistä kärsimystä juupas-eipäs taktikoinnillaan, ja erohan siitä tuli vihdoinkin, mutta viikko eron jälkeen hän tuli itkien väittämään, että teki virheen. Minä olin tottakai onnellinen, että hän halusi palata yhteen. Luulin, että olimme entistä rakastuneempia ja kokemus lähensi meitä. Hän vannoi ummet ja lammet omaa ikuista rakkauttaan kunnes noin kuukausi myöhemmin sanoi, ettei rakasta minua ja haluaa erota. Ei ollut toista kiikarissa hänellä, sillä kuukausi eron jälkeen hänen deittiprofiilinsa löytyi netistä. Kysyin häneltä sitä, ja hän sanoi kutakuinkin niin, että hän on päässyt erosta yli - niin pitäisi minunkin. Pistin sitten kokonaan ihmisen pois elämästäni ja aloitin pitkän toipumisprosessin, terapian ja masennuslääkityksen. Nyt voin paremmin. Ja olen onnellinen vain ja ainoastaan siitä, että se helvetti päättyi.

      Hän ei ollut missään vaiheessa rakastunut. Luuli vain tykkäämisen tunnettaan rakkaudeksi. Ja oli sellainen ihminen, joka ei tykkää olla yksin. Halusi myös kokemuksia seurustelusta ja seksistä, joten olin vain käyttötavaraa. Aivan sama mitä hän tai kuka tahansa muu väittäisi asiasta, niin näin se on. Rakkautta ei ole ollutkaan, jos se vain loppuu kuin seinään. Joskus rakkaus ei riitä pariskunnan välillä, tulee esimerkiksi eroja arvomaailmassa ja tulevaisuudensuunnitelmissa, joiden vuoksi jotkut eroavat, muttei rakkaus kuitenkaan katoa. Se saattaa hälventyä tai uusi rakkaus on tarpeeksi voimakas ja aito saamaan vanhat rakkaudentunteet näyttämään epätäydellisiltä - ikään kuin se uusi rakkaudenkohde olisikin ollut se sinulle oikea, täydellinen vastakappale. Entinen rakkaus ei yltänyt samaan, muttei se tarkoita sitä että tunteet vain katoavat.

      • Sinä et ole vain kokenut tarpeeksi pahaa. Monta kuukautta on vielä lyhyt aika. Kun sitä jatkuu lähemmäs 2 vuotta ja yhä rakastat häntä.

        Mutta sitten alat jossain vaiheessa 2 vuoden kärsimyksen ja tuskan jälkeen tajuamaan, että ei helvetti kuinka tyhmää tämä rakkaus tällaista ihmista kohtaan on. Tämä ei ole enää se ihminen johonka rakastuin. Siinä vaiheessa tunteet alkavat (ainakin joiltain ihmisiltä) kadota.

        Itse kestin liian kauan. Olisi pitänyt päästää irti aiemmin, mutta en pystynyt, koska olin tyhmä ja rakastunut. Hän haluaisi yhä yhteen, mutta tiedän kyllä paremmin... hän ei ole se henkilö, jonka hänen luulin olevan.

        Olo on ollut monta kertaa surullinen, mutta samaan aikaan äärimmäisen helpottunut. Kuin suuri kivi olisi vierähtänyt sydämeltä. En uskonut, että hän voisi olla noin pahansuopa ihminen. Voin pahoin suuren osan parasta aikaa elämästäni. Kadun ja en kadu sitä samaan aikaan. Tiedän kuitenkin nyt, että tein täsmälleen oikean ratkaisun. Olen vaikka mieluummin yksin koko loppu elämäni kuin hänen kanssaan. Tajuan sen nyt, kun se idioottimainen rakkaus on haihtunut. Välitän hänestä yhä, mutta en muuta kuin ystävänä. Minulla on yhä seksuaalisia haluja häntä kohtaan, mutta en anna niille periksi, koska tiedän että pelkkä naiminen vain satuttaisi häntä.


      • Epäuskovainen mies
        Zapeli kirjoitti:

        Sinä et ole vain kokenut tarpeeksi pahaa. Monta kuukautta on vielä lyhyt aika. Kun sitä jatkuu lähemmäs 2 vuotta ja yhä rakastat häntä.

        Mutta sitten alat jossain vaiheessa 2 vuoden kärsimyksen ja tuskan jälkeen tajuamaan, että ei helvetti kuinka tyhmää tämä rakkaus tällaista ihmista kohtaan on. Tämä ei ole enää se ihminen johonka rakastuin. Siinä vaiheessa tunteet alkavat (ainakin joiltain ihmisiltä) kadota.

        Itse kestin liian kauan. Olisi pitänyt päästää irti aiemmin, mutta en pystynyt, koska olin tyhmä ja rakastunut. Hän haluaisi yhä yhteen, mutta tiedän kyllä paremmin... hän ei ole se henkilö, jonka hänen luulin olevan.

        Olo on ollut monta kertaa surullinen, mutta samaan aikaan äärimmäisen helpottunut. Kuin suuri kivi olisi vierähtänyt sydämeltä. En uskonut, että hän voisi olla noin pahansuopa ihminen. Voin pahoin suuren osan parasta aikaa elämästäni. Kadun ja en kadu sitä samaan aikaan. Tiedän kuitenkin nyt, että tein täsmälleen oikean ratkaisun. Olen vaikka mieluummin yksin koko loppu elämäni kuin hänen kanssaan. Tajuan sen nyt, kun se idioottimainen rakkaus on haihtunut. Välitän hänestä yhä, mutta en muuta kuin ystävänä. Minulla on yhä seksuaalisia haluja häntä kohtaan, mutta en anna niille periksi, koska tiedän että pelkkä naiminen vain satuttaisi häntä.

        Täsmennän:

        *Monta kuukautta = osa siitä koko yhteisestä ajasta.

        Ja tekstisi ei millään lailla vakuuta rakkauden katoamisesta. Sitä ei ole ollut. Olet rakastunut kuvitelmaan, et siihen oikeaan ihmiseen. Joskus tosin pariskunnat aloittavat seurustelemaan nuorina, ja tietenkin aikuistuessa ihmiset kasvavat ja muuttuvat, mutta se ei yleensä rakkautta muuta. Ainoastaan olosuhteita. Esimerkkinä jotkut haluavatkin lapsia ja toiset eivät. Sitten on pakko erota, vaikka rakkautta olisikin.


      • Hän ei ole se
        Zapeli kirjoitti:

        Sinä et ole vain kokenut tarpeeksi pahaa. Monta kuukautta on vielä lyhyt aika. Kun sitä jatkuu lähemmäs 2 vuotta ja yhä rakastat häntä.

        Mutta sitten alat jossain vaiheessa 2 vuoden kärsimyksen ja tuskan jälkeen tajuamaan, että ei helvetti kuinka tyhmää tämä rakkaus tällaista ihmista kohtaan on. Tämä ei ole enää se ihminen johonka rakastuin. Siinä vaiheessa tunteet alkavat (ainakin joiltain ihmisiltä) kadota.

        Itse kestin liian kauan. Olisi pitänyt päästää irti aiemmin, mutta en pystynyt, koska olin tyhmä ja rakastunut. Hän haluaisi yhä yhteen, mutta tiedän kyllä paremmin... hän ei ole se henkilö, jonka hänen luulin olevan.

        Olo on ollut monta kertaa surullinen, mutta samaan aikaan äärimmäisen helpottunut. Kuin suuri kivi olisi vierähtänyt sydämeltä. En uskonut, että hän voisi olla noin pahansuopa ihminen. Voin pahoin suuren osan parasta aikaa elämästäni. Kadun ja en kadu sitä samaan aikaan. Tiedän kuitenkin nyt, että tein täsmälleen oikean ratkaisun. Olen vaikka mieluummin yksin koko loppu elämäni kuin hänen kanssaan. Tajuan sen nyt, kun se idioottimainen rakkaus on haihtunut. Välitän hänestä yhä, mutta en muuta kuin ystävänä. Minulla on yhä seksuaalisia haluja häntä kohtaan, mutta en anna niille periksi, koska tiedän että pelkkä naiminen vain satuttaisi häntä.

        jonka luulin hänen olevan.

        Kuka meistä on? Miten voi edes kuvitella rakastavansa toista, jos etukäteen määrittelee, millainen ihminen tuo toinen onP?

        Zapeli, olet pahasti hakoteillä, ja luultavasti tulee olemaan vaikeaa myös tulevissa suhteissa. Tuo ei ole mitään rakkautta, tuo on omien tarpeiden asettamista kaiken muun edelle


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe