Kannattaako kokeilla tätä dieettiä? Vastauksia, kiitos.

kantsiiko??

Tässä artikkeli, josta löysin: www.makuja.fi/artikkelit/1758/99/ajankohtaista/tassako-uusi-superdieetti-mattoa-ja-paastoa-laihdu-viikossa-45-kg/ Toiv kirjotin oikein :D. Eli onko tuo pelkkää huijausta jos syö kaikki ruuat viikon ajan 8 tunnin sisällä, laihtuu 4,5-10 kg?? Haluan ensin kysyä tätä teiltä.. olin juuri etsimässä itselleni dieettiä kun näin tuon.. Ja siinä luki että saa syödä ihan mitä vaan 8 tunnin sisällä! Roskaruokaa, herkkuja, mitä vaan. Se oli kuulemma suunnattu *jos oikein muistan) ylipainoisille. Olen normaalipainoinen (165/61) mutta haluaisin edes 2 kg karistettua.. Mutta tuo lähes 5 kg kuulostaa paremmalta ;)). Mutta toimiiko se myös normipainosilla..? Kiitos jos vastaatte!!

22

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kantsiiko??

      Ei näköjää löydy.. Kirjoittakaapa google hakuun mättö dieetti. :D Ehkä kolmas niistä ja alkaa näin: tässäkö uusi superdieetti...
      Ap

    • 20056

      AP: typerintä mitä olen vähään aikaan kuullut.

      • kantsiiko??

        Anteeksi vain, kysyin vaan... En sitten kokeile, kun kaikki ovat tuota mieltä.
        ap (en aio enää tulla tänne, hain vaan ensimmäiset vinkit..)


    • humbug
    • Pätkäpaasto

      Tuohan on sama kuin pätkäpaasto, joka ei ole mikään ihmedieetti, vaan vain tapa rytmittää ateriat. Monet pitävät tuosta tavasta syödä, koska nälkä pysyy hyvin poissa ja olo on energinen paaston aikana. Se on varmaan sitten yksilöllistä miten paljon tuossakaan voi syödä sen kahdeksan tunnin aikana. Itse kyllä suosittelen mielummin tätä kuin näitä " syö 7 kertaa päivässä kevyesti" neuvoja. Kokeile itse, sitten tiedät.

      • diplomiliikkuja

        Tässäpä parempi vinkki. Syö ja juo niin paljon kuin jaksat ,mutta muista liikkua se 6krt-vko 10-20km.


      • ei jaksa enää
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        Tässäpä parempi vinkki. Syö ja juo niin paljon kuin jaksat ,mutta muista liikkua se 6krt-vko 10-20km.

        Voi v....n diplomiliikkuja alat olla yhtä rasittava kuin tämä Vp?painukaa muualle tyrkyttään typeriä ohjeitanne!


      • Pätkäpaasto
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        Tässäpä parempi vinkki. Syö ja juo niin paljon kuin jaksat ,mutta muista liikkua se 6krt-vko 10-20km.

        Täysin järjetön vinkki. Miksi pitäisi syödä yli normaalin kulutuksen ja sitten liikkua kuin hullu kuluttaakseen ylimääräisen?

        Ja tuossa pätkäpaastossa nimenomaan syödään niin paljon kuin jaksetaan, mutta ei jatkuvasti vaan välillä käytetään niitä kehon energiavarastoja.


      • diplomiliikkuja
        ei jaksa enää kirjoitti:

        Voi v....n diplomiliikkuja alat olla yhtä rasittava kuin tämä Vp?painukaa muualle tyrkyttään typeriä ohjeitanne!

        ei jaksa enää


        Onko nälkä kun noin agressiivinen olet? Unohda kitudietti ja ala liikkumaan niin stressikin helpottaa. Niinkuin nimimerkkisikin sanoo ei sitä nälkää tahdo kestää.


      • diplomiliikkuja
        Pätkäpaasto kirjoitti:

        Täysin järjetön vinkki. Miksi pitäisi syödä yli normaalin kulutuksen ja sitten liikkua kuin hullu kuluttaakseen ylimääräisen?

        Ja tuossa pätkäpaastossa nimenomaan syödään niin paljon kuin jaksetaan, mutta ei jatkuvasti vaan välillä käytetään niitä kehon energiavarastoja.

        Pätkäpaasto

        Miten niin järjetön vinkki? Liikkuminen on terveellistä ja painonhallintaan loistava. Miten voi olla noin kova liikuntavastaisuus, ei voi muuta kuin ihmetellä. Liikunta on mukavaa ja varmaan sinullekkin olis hyvä stressin purku.


      • Pätkäpaasto
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        Pätkäpaasto

        Miten niin järjetön vinkki? Liikkuminen on terveellistä ja painonhallintaan loistava. Miten voi olla noin kova liikuntavastaisuus, ei voi muuta kuin ihmetellä. Liikunta on mukavaa ja varmaan sinullekkin olis hyvä stressin purku.

        Mikä liikuntavastaisuus? En ole lainkaan liikuntavastainen.

        Sinä vain jankkaat ettei ole väliä mitä syö, kunhan vain juoksee riittävästi. Voisin ihan yhtä hyvin väittää, että ei ole väliä mitä syö jos vain hengittää ja ajattelee riittävästi. Etkö todellakaan itse näe tässä mitään järjettömyyttä?


      • diplomiliikkuja
        Pätkäpaasto kirjoitti:

        Mikä liikuntavastaisuus? En ole lainkaan liikuntavastainen.

        Sinä vain jankkaat ettei ole väliä mitä syö, kunhan vain juoksee riittävästi. Voisin ihan yhtä hyvin väittää, että ei ole väliä mitä syö jos vain hengittää ja ajattelee riittävästi. Etkö todellakaan itse näe tässä mitään järjettömyyttä?

        Olen oikeassa. Kun liikut kunnolla voit syödä mitä haluat.
        Kirjoitit: ( että ei ole väliä mitä syö jos vain hengittää ja ajattelee riittävästi. Etkö todellakaan itse näe tässä mitään järjettömyyttä? ) Näen toki tuossa sinun kirjoituksessa järjettömyyden jos noin väittäisit.


      • Pätkäpaasto
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        Olen oikeassa. Kun liikut kunnolla voit syödä mitä haluat.
        Kirjoitit: ( että ei ole väliä mitä syö jos vain hengittää ja ajattelee riittävästi. Etkö todellakaan itse näe tässä mitään järjettömyyttä? ) Näen toki tuossa sinun kirjoituksessa järjettömyyden jos noin väittäisit.

        Väitteesi on ehkä totta, mutta ei kai kukaan ole niin hullu, että juoksisi 120km viikossa vain siksi että saisi syödä enemmän?

        Ihmisen ruokahalun kuuluu sopeutua energiankulutukseen, sinä taas sopeutat energiankulutuksesi ruokahaluusi.


      • diplomiliikkuja
        Pätkäpaasto kirjoitti:

        Väitteesi on ehkä totta, mutta ei kai kukaan ole niin hullu, että juoksisi 120km viikossa vain siksi että saisi syödä enemmän?

        Ihmisen ruokahalun kuuluu sopeutua energiankulutukseen, sinä taas sopeutat energiankulutuksesi ruokahaluusi.

        Liikkuminen on meille joillekkin elämäntapa. Ymmärrän jos liikuntavastainen ei tätä ymmärrä. Jos liikkuu paljon niin joutuu syömäänkin enemmän ja luontaisetuna voi syödä periaatteessa mitä vaan. Niinkuin aikaisemminkin olen kirjoittanut esim, aamukahvin kanssa on mukava syödä korvapuusti, eikä tarvitse pelätä että paino nousee. Ps. Ulkona on nyt hienot ilmat, ei muuta kuin kaikki liikkumaan:)


      • Pätkäpaasto
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        Liikkuminen on meille joillekkin elämäntapa. Ymmärrän jos liikuntavastainen ei tätä ymmärrä. Jos liikkuu paljon niin joutuu syömäänkin enemmän ja luontaisetuna voi syödä periaatteessa mitä vaan. Niinkuin aikaisemminkin olen kirjoittanut esim, aamukahvin kanssa on mukava syödä korvapuusti, eikä tarvitse pelätä että paino nousee. Ps. Ulkona on nyt hienot ilmat, ei muuta kuin kaikki liikkumaan:)

        Miksi paasaat omista elämäntavoistasi täällä jatkuvasti ja neuvot ihmisiä elämään kuten itse elät? Oletko joku Jeesus?

        Kun syö OIKEIN, saa syödä ihan niin paljon kuin mieli tekee, koska ei vaan yksinkertaisesti tee mieli syödä yli kulutuksen. Kulutuksen määrä ei liity tähän mitenkään.


      • diplomiliikkuja
        Pätkäpaasto kirjoitti:

        Miksi paasaat omista elämäntavoistasi täällä jatkuvasti ja neuvot ihmisiä elämään kuten itse elät? Oletko joku Jeesus?

        Kun syö OIKEIN, saa syödä ihan niin paljon kuin mieli tekee, koska ei vaan yksinkertaisesti tee mieli syödä yli kulutuksen. Kulutuksen määrä ei liity tähän mitenkään.

        Pätkäpaasto


        Minä annan vain VINKIN liikkua kun kilot ahdistaa ja haluaa laihtua. Minulle on ihan sama noudatetaanko sitä. Jos tosiaan eläis kuin minä, niin ei olisi kohta ylipainoa mitä tiputtaa, eikä tarttis nähdä nälkää kun yrittää pitää kilot pois. Toisaalta olethan kyllä itsekkin kova paasaamaan vaikka ei ole mitään asiaa. Tuohon kysymykseen oletko joku jeesus, en tunne olevani vaikka ajatus kiehtoo kovasti.


      • pätkäpaasto
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        Pätkäpaasto


        Minä annan vain VINKIN liikkua kun kilot ahdistaa ja haluaa laihtua. Minulle on ihan sama noudatetaanko sitä. Jos tosiaan eläis kuin minä, niin ei olisi kohta ylipainoa mitä tiputtaa, eikä tarttis nähdä nälkää kun yrittää pitää kilot pois. Toisaalta olethan kyllä itsekkin kova paasaamaan vaikka ei ole mitään asiaa. Tuohon kysymykseen oletko joku jeesus, en tunne olevani vaikka ajatus kiehtoo kovasti.

        Sinulla on siis vain kova pätemisen tarve, etkä todellisuudessa ole kiinnostunut ihmisten auttamisesta. Olet ollut ennen läski ja laihduttuasi koet hirveää tarvetta todistella paremmuuttasi muille.


      • diplomiliikkuja
        pätkäpaasto kirjoitti:

        Sinulla on siis vain kova pätemisen tarve, etkä todellisuudessa ole kiinnostunut ihmisten auttamisesta. Olet ollut ennen läski ja laihduttuasi koet hirveää tarvetta todistella paremmuuttasi muille.

        Ei minun tarvitse päteä. Älä suutu mutta onko sinulla lukemisen ymmärtäminen vaikeaa. Laitan vielä kerran sinulle. Minä annan vain VINKIN liikkua. Haluan kannustaa ihmisiä liikkumaan kun tiedän kuinka paljon se muuttaa elämän laatua. Ei sinun ole pakko liikkua jos et halua. Tiedän että jankkaan, mutta eihän se nyt maailmaa kaada, eikä sitä ole pakko kommentoida. Sen voi ihan hyvin sivuutta jos se ahdistaa, eikö vain? En minäkään stressaa kun täällä ihmiset antaa vaikka mitä tyhjänpäiväisiä vinkkejä. Olen ollut ylipainoinen ja siksi koen että voin kannustaa ihmisiä laihtumaan. Elän nyt ihan erinlaista elämää kuin ennen. Jaksan ja kykenen tekemään samoja asioita mitä tein yli 20- vuotta sitten.


    • Retu Kivinen

      Jos ei pode diabetesta, voi kokeilla.

      Eiköhän ole vinha perä siinä, että mahalaukku venyy, jos syö paljon, ja lienee myös niin, että mahalaukku pikkuhiljaa pienenee, jos syö vähemmän. Tehdään oikein leikkauksia mahalaukun pienentämiseksi, jotta potilas ei söisi niin paljon.

      Jos esim. aamulla jättää ns. aamiaisen syömättä, ja on hereillä useamman tunnin, ennenkuin syö, eikä sittenkään ahmi ihan verenhimoisesti ja syö päivän mittaan normaalisti ja viimeisen kerran viimeistään pari tuntia ennen nukkumaan menoa, niin aika, jona ei syö, on pitkä. Mahalaukku tottuu pikkuhiljaa vähempään ruokaan - siis tulee kylläiseksi vähemmällä syömisellä.

      "Normaalilla syömisellä" tarkoitan kuitenkin tässä terveellistä ruokaa. Makkarat pois, samoin päivittäiset kebabannokset (joskus toki niitäkin!), suolaa vähennettävä, kasviksia monipuolisesti, valkoinen vilja vilttiketjuun jne. Tiettyä pidättäytymistä joutuu harjoittamaan ja malttia kuunnella, milloin on todellinen nälkä.

      PIkalaihdutus ei onnistu näin. Toisaalta tällainen voi jäädä elämäntavaksi!

      Itse olen noin neljä kuukautta mennyt näin: herääminen n. 6.00 - 7.00 (viikonloppuisinkin, olen aamuihminen). Aamulla iso muki kahvia ja vettä. Kahvissa 1/2 tl sokeria. Kävely töihin (1,5 km). Töissä kasviksilla ja juustolla päällystettyä leipää ja hedelmä n. 10.30. Kevyt lounas iltap. n. 14. Kotiin kävely ja lämmin ruoka, sen alle iso salaatti, jälkipalaksi manteleita, pähkinöitä, kuivattuja taateleita, luumuja tms. Makea täydentää aterian! Noin kahdeksan maissa illalla makeuttamatonta jugurttia kupillinen, seassa marjoja, ehkä myös pieni voileipä. Useimmiten toinen näistä edellisistä jää pois. Saa olla jonkinlainen nälkä, jos molemmat menevät... Olen siis syömättä 20.00 - 10.30 seur. aamu, yli 14 tuntia.

      Neljässä kuukaudessa paino on pudonnut 7 kiloa, enkä ole kärsinyt mitenkään. Olin lievästi ylipainoinen, ja vielä on pari kiloa ohjelmassa. Unen laatu on parantunut. Jokaiselle on varmasti tuttua se, että jos varsinkin aamupäivällä ei syö, niin tulee jotenkin hutera olo ajoittain. Samoin oli minulla alussa muutaman päivän ajan, mutta sitä ei ole sen jälkeen esiintynyt koko aikana. Pystyisin olemaan aamupäivällä syömättä pidempäänkin, mutta en katso sitä tarpeelliseksi. Haluan pysyä normaalipainoisena (en tietenkään halua laihtua loputtomasti!) ja elää tällä tavalla.

      Minä en usko siihen, että aikuisen ihmisen kehon pitäisi koko ajan työstää ravintoa. Luonnonoloissa olevat, varhaisten alkeellisten kulttuurien ihmiset eivät ole voineet säilöä ruokaa jääkaapeissa, he eivät viljelleet, he vaelsivat etsimässä ruokaa jatkuvassa epävarmuuden tilassa. Samanlainen elimistö meillä on vieläkin. Tämä elimistö siis myös varastoi "hullun lailla" ruokaa, kun sitä sitten saa... Tämän olemme nähneet, se se on nykymaailman suurimpia terveysongelmia!

      • energiamäärä

        Oma ruokavalioni toimii samoin periaattein, tosin painvastaisessa järjestyksessä. Aamuisin mega-ateria: puuroa kanelilla ja mustikoilla, kahvia sokerilla ja maidolla, lasillinen mehua jossa oluthiivaa (kaikki b-vitamiinit) , usein vielä yksi kananmuna.

        Lounas jää väliin; yksinkertaisesti ei ole nälkä.

        Päivälliseksi pieni salaatti, pari sardiinia tai muuta proteiinia, pala kokojyväleipää ja hoyrytettyja vihanneksia pikuaannos.

        Lasilliset vettä päivän mittaan. Ei kuitenkaan litraa enemmän, paitsi kuumina päivinä.

        Koska en tee raskasta ruummiillista hommaa, tuostaa saan aivan tarpeeksi energiaa päiväksi!

        ( vähintään tunti liikuntaa joka päivä; 1/2 t juoksua ja 1/2t lihasharjoituksia)

        Tämä ei ole dieetti vaan elämäntapani.


    • Mitä syöt?

      Laihduttamisessa on tärkeintä ruokavalio. Liikunta hyväksi toki lisänä. Tässä jutussa esimerkiksi aika pätevää asiaa syömisestä:
      http://www.laihdutus1.com/Laihduttajan-ruokavalio.php

      sekä pari tehokasta lisäkeinoa tukemaan dieettiä tässä:
      http://www.hyvaolo.com/2014/02/mika-on-tehokkain-rasvanpolttaja.html
      http://www.hyvaolo.com/2013/04/mita-on-konjak-laihdutusvalmiste.html

      Näitähän ne käyttää tällä hetkellä myös suurin pudottaja- ohjelmassa. Sitä ennen ollut käytössä Rakas, sinusta on tullut pullukka- ohjelmassa.

    • sdsdsds

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe