Toinen kuolema

syytä huoleen

Miksi tämä iImestyskirjan kohta kertoo, että toinen kuolema vahingoittaa niitä, ,jotka eivät voita, jos kerran mitään ikuista rangaistusta ei ole olemassa?

Ilm. 2
11 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'

Ei voi pitää paikkaansa, että heidät tuhotaan lopullisesti ja heitä ei enää ole:

Ilm. 21:8

8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema
Tässä ei sanota että heidät tuhotaan, vaan he ovat tuli ja tilikivi järvessä.

16

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syytä huoleen

      Matt. 18:8

      Mutta jos sinun kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; parempi on sinulle, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat kädet tai molemmat jalat tallella, heitetään iankaikkiseen tuleen.

      Mark. 9:43

      Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.

      Miksi tämä tuli on iankaikkinen ja sammumaton , jos kerran se kerralla tuhoaa, ne joka sinne heitetään?

    • vielä tämäkin

      Jes. 66
      22 Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.
      23 Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.
      24 Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.

      Matt-9

      45 Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin.

      47 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
      48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

    • Kuolleet heräävät

      Dan.12
      1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.

      2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

      3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.

      Kaikki tulevat tuomiolle, mutta määränpäät ovat eri iankaikkinen elämä ja iankaikkinen häpeä.

    • Jeesuksen todistus

      Kumpaan uskot Jeesuksen sanoihin, joka puhui aina sitä mitä Isä käski hänen puhua vai jehovantodistajien väitteisiin, jotka eivät pidä yhtä Raamatun kanssa.

      Joh. 12:49

      Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.


      Matt. 17:5

      Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä".

    • ei kadotusta

      ”Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra; eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja elää?” (Hes.18:23; vert. 33:11)

      Jos sinulle kelpaa Jeesuksen sovitustyö ja annat pelastaa itsesi, et joudu helvettiin, vaan nimesi kirjoitetaan elämän kirjaan.

      Jumala ei ole julma vaan hän rakastaa meitä, Joh. 3:16

    • Covernment

      Missä olit ennenkuin sinut hedelmöitettiin äitisi kohdussa? Mistä rakennusaineista kehosi solut muodostettiin äitisi kohdussa? Samat rakennusaineet löytyvät maaperästä. Ja kuollessaan ihmisen ajatukset häviävät olemattomiin, ruumis mätänee muuttuen rakennusaineiksi, aine pilkkoutuu pienemmiksi aineosiksi, joista osa siirtyy maaperästä kiertoon, esim. kasveihin jne.

      "19 Otsa hiessä sinun on hankittava leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinut on otettu. Maan tomua sinä olet, maan tomuun sinä palaat." (1. Mooseksen kirja 3: 19 KR-92)

      "5 Elävät tietävät sen, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään. - - sillä tuonelassa, jonne olet matkalla, ei ole tekoja, ei ajatuksia, ei tietoa, ei viisautta." (Saarnaaja 9: 5, 10 KR-92)

      Kuolleet eivät siis voi tuntea kärsimyksiä, eivätkä kipua

      Jeesus käytti kuvauksia kertoessaan ihmisille asioita. Myös ikuinen tuli oli kuvaus. Sen puolesta, että se on kuvaus, kertoo myös se, että Raamatun kirjoitusten mukaan tulijärveen heitetään myös sellaisia, jotka ovat pelkkiä käsitteitä, kuten kuolema ja Tuonela.

      "14 Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi." (Ilmestys 20: 14 KR-92)

      Mitä se tarkoittaa, kun kuolema heitetään tulijärveen, joka tarkoittaa toista kuolemaa? Kun puhutaan toisesta kuolemasta, lie se tarkoittavan, että kuolema käsitteitä on enemmän kuin yksi. ja näin onkin, sillä Raamatussa puhutaan kuolemasta, josta olisi ylösnousemus.

      " - - Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, - -" (Ilmestys 20: 13 KR-92) Eli ylösnousemus kuolemasta olisi mahdollista. Tuonela tarkoittaakin kuolleiden yleistä tilaa eli hautaa, josta kuolleista herättäminen on mahdollista. "28 Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin kaikki, jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat hänen äänensä. 29 He nousevat haudoistaan - -." (Johannes 5: 28 KR-92) ; "

      Mitä se tarkoittaa, kun kuolema ja Tuonela heitetään toiseen kuolemaan, eli tulijärveen?

      "14 Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi." (Ilmestys 20: 14 KR-92)

      Sitä,mitä näissä Raamatun kohdissa sanotaan!

      "8 Kuolema on nielty ainiaaksi. - -." (Jesaja 25: 8 KR-92)

      "26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema." (1. Korinttilaisille 15: 26 KR-92)

      "4 ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut." (Ilmestys 21: 4 KR-92)

      Toinen kuolema, tulijärvi tarkoittaa siis lopullista, pysyvää olemattomuuden tilaa. Jotakin, mitä sinne on heitetty, ei ole enää olemassa missään muodossa.

      • syytä huoleen

        Mitä kuolleelle pojalle tapahtui, kun Elia rukoili?

        17 Sen jälkeen vaimon, talon emännän, poika sairastui; ja hänen tautinsa kävi hyvin kovaksi, niin ettei hänessä enää ollut henkeä.
        18 Silloin vaimo sanoi Elialle: "Mitä minulla on tekemistä sinun kanssasi, Jumalan mies? Sinä olet tullut minun luokseni saattamaan minun pahat tekoni muistoon ja tuottamaan kuoleman minun pojalleni."
        19 Mutta hän sanoi hänelle: "Anna poikasi minulle". Ja hän otti tämän hänen sylistään ja vei hänet yliskammioon, jossa asui, ja pani hänet vuoteellensa.
        20 Ja hän huusi Herraa ja sanoi: "Herra, minun Jumalani, oletko tehnyt niin pahoin tätä leskeä kohtaan, jonka vieraana minä olen, että olet surmannut hänen poikansa?"

        21 Sitten hän ojentautui pojan yli kolme kertaa, huusi Herraa ja sanoi: "Herra, minun Jumalani, anna tämän pojan sielun tulla häneen takaisin".

        22 Ja Herra kuuli Eliaa, ja pojan sielu tuli häneen takaisin, ja hän virkosi henkiin.



        23 Ja Elia otti pojan ja toi hänet yliskammiosta alas huoneeseen ja antoi hänet hänen äidillensä. Ja Elia sanoi: "Katso, poikasi elää".
        24 Niin vaimo sanoi Elialle: "Nyt minä tiedän, että sinä olet Jumalan mies ja että Herran sana sinun suussasi on tosi".

        Sielu palasi pojan ruumiiseen takaisin, eli se oli poissa hänen ruumiistaan.

        1. Moos. 2:7

        Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

        Ensiksi Jumala teki ihmisen maan tomusta, hän oli pelkkä ruumis, mutta kun Jumala puhalsi hänen sieraamiinsa elämän hengen , tuli hänestä elävä sielu.
        Elämä lähti siis Jumalan henkäyksestä.


        "5 Elävät tietävät sen, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään. - - sillä tuonelassa, jonne olet matkalla, ei ole tekoja, ei ajatuksia, ei tietoa, ei viisautta." (Saarnaaja 9: 5, 10 KR-92)

        Tuonelassa noilla asioilla ei ole enää sellaista arvoa kuin elävien maassa, siellä niitä ei enää tarvita, mitä ne siellä hyödyttävät,




        9 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
        29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
        30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
        31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

        Se mitä rikas mies tunsi tuonelassa oli tuska kovassa liekissä ja polttava jano, ja hätä veljiensä puolesta, etteivät he joutuisi samaan paikkaan.Hän tunsi mitä suurinta kipua, ei hänellä ollut enää muita ajatuksia.

        Huomaa tämä ei ole vertaus, koska tässä ei sanota, että Jeesus puhui vertauksen, vaan hän kertoi kerran elänneistä miehistä , joiden välillä oli juopa, toinen turvassa ja toinen kadotettu.

        Tuonela on paikka jossa kadotetut ovat ja kuolema on henki.
        Niiden yhteinen sija tulee olemaan tuli- ja tulikivi järvessä.


    • tulijärvi tarkoittaa

      Matt 18 : 8 - 9

    • syytä huoleen

      Missä olit ennenkuin sinut hedelmöitettiin äitisi kohdussa? Mistä rakennusaineista kehosi solut muodostettiin äitisi kohdussa? Samat rakennusaineet löytyvät maaperästä. Ja kuollessaan ihmisen ajatukset häviävät olemattomiin, ruumis mätänee muuttuen rakennusaineiksi, aine pilkkoutuu pienemmiksi aineosiksi, joista osa siirtyy maaperästä kiertoon, esim. kasveihin jne.

      "19 Otsa hiessä sinun on hankittava leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinut on otettu. Maan tomua sinä olet, maan tomuun sinä palaat." (1. Mooseksen kirja 3: 19 KR-92)


      Ruumis maatuu se on selvä, mutta ihminen on paljon enemmän kuin ruumis, hän on henki sielu ja ruumis.

      Sielu, otetaan se ensiksi



      1. Moos. 2:7

      Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

      1. Moos. 9:4

      Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on.



      3. Moos. 17:14

      Sillä kaiken lihan sielu on sen veri, jossa sen sielu on; sentähden minä sanon israelilaisille: Älkää syökö minkään lihan verta. Sillä kaiken lihan sielu on sen veri; jokainen, joka sitä syö, hävitettäköön.

      5. Moos. 12:23

      Ole vain luja siinä, ettet syö verta; sillä veri on sielu, ja sielua sinun ei pidä syömän lihan kanssa.


      1. Kun. 17:22

      Huomaa tämä
      Ja Herra kuuli Eliaa, ja pojan sielu tuli häneen takaisin, ja hän virkosi henkiin
      .

      Ja hän puhui heille vertauksen sanoen: "Rikkaan miehen maa kasvoi hyvin.
      17 Niin hän mietti mielessään ja sanoi: 'Mitä minä teen, kun ei minulla ole, mihin viljani kokoaisin?'
      18 Ja hän sanoi: 'Tämän minä teen: minä revin maahan aittani ja rakennan suuremmat ja kokoan niihin kaiken eloni ja hyvyyteni;
      19 ja sanon sielulleni: sielu, sinulla on paljon hyvää tallessa moneksi vuodeksi; nauti lepoa, syö, juo ja iloitse'.
      20 Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?'
      21 Näin käy sen, joka kokoaa aarteita itselleen, mutta jolla ei ole rikkautta Jumalan tykönä."
      22



      Hes. 18:4

      Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu-ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.

      Hes. 18:19

      Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
      Martyyrien sielut
      m. 6:9

      Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.

      Ilm. 20:4

      Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.




      1. Kor. 15:45

      Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.

      • Covernment

        Kirjoitit:
        >>Ruumis maatuu se on selvä, mutta ihminen on paljon enemmän kuin ruumis, hän on henki sielu ja ruumis.

        Sielu, otetaan se ensiksi

        1. Moos. 2:7

        Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.


      • Covernment
        Covernment kirjoitti:

        Kirjoitit:
        >>Ruumis maatuu se on selvä, mutta ihminen on paljon enemmän kuin ruumis, hän on henki sielu ja ruumis.

        Sielu, otetaan se ensiksi

        1. Moos. 2:7

        Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

        "Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava." (Hesekiel 18: 19 KR-33)
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Hes.18.html


      • näin on oleva
        Covernment kirjoitti:

        Kirjoitit:
        >>Ruumis maatuu se on selvä, mutta ihminen on paljon enemmän kuin ruumis, hän on henki sielu ja ruumis.

        Sielu, otetaan se ensiksi

        1. Moos. 2:7

        Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

        Heitä kidutetaan yöt ja päivät aina ja iankaikkisesti

        Ilm. 19:20

        Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.

        Ilm. 20:10

        Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.


      • syytä huoleen
        Covernment kirjoitti:

        Kirjoitit:
        >>Ruumis maatuu se on selvä, mutta ihminen on paljon enemmän kuin ruumis, hän on henki sielu ja ruumis.

        Sielu, otetaan se ensiksi

        1. Moos. 2:7

        Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

        Sanot:
        Ja ihminen joka on elossa ollessaan ELÄVÄ SIELU, myös ihmisen kuollessa hän SIELUNA KUOLEE. Eli sielu on ihminen itse, eikä siis mikään ihmisruumiissä asuva erillinen henki tms.

        Nämä sielut olivat alttarin alla ja he huusivat suurella äänellä, mitenkä tämä tehdään tyhjäksi jehovantodistajien toimesta?

        Ilm.6

        Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.
        10 Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
        11 Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin.


    • gehenna

      >> Tässä ei sanota että heidät tuhotaan, vaan he ovat tuli ja tilikivi järvessä.

      Taisipa olla Vartiotorniseuran virallisilla sivuilla selitys, jonka mukaan alkukielen ja tuota tulikivijärveä tarkoittava sana merkitsee lopullista tuhoa, ei suinkaan jotakin kidutusta.

      Se oli kirjaimellinen kaatopaikka, rikkituli jossa jätteitä tuhottiin. Kun sinne jotakin paiskattiin (mm. rikollisten ruumiita), niin se tuhoutui lopullisesti.

      Seuran tulkinnan mukaan 'ensimmäisestä kuolemasta' on ylösnousemustoivo, mutta 'toisesta' ja lopullisesta kuolemassa ei ei tuota toivoa ole.

      Katumatomat ja Jumalan silmissä täysin pahat tuomitaan suoraan toisen kuolemaan, lopulliseen loppuun.

      "Mikä on ********? Onko se ikuisen kidutuksen paikka?"

      - helvetti/" title="http://www.jw.org/fi/raamatun-opetukset/kysymyksiä/mikä-on-********/">http://www.jw.org/fi/raamatun-opetukset/kysymyksiä/mikä-on-********/

      - http://wol.jw.org/en/wol/d/r16/lp-fi/1200001978

      - http://www.jw.org/fi/raamatun-opetukset/kysymyksiä/mitä-kuolemassa-tapahtuu/

    • En tabuta

      Kun Matt. 18 : 8 - 9 on tabu niin puhuu sitten vaikka kaatopaikoista.

    • Paratiisi

      Olisii hienoa jos joku laittaisi sellaisen jakeen tai jakeet, jotka todistavat, että ihmiset tulevaisuudessa elävät ikuisessa paratiisissa maan päällä.
      Onko ehdotuksia?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe