Mies ihailee entistä vaimoaan loputtomiin...

exän ihailu?

Olen ällikällä ollut monet kerrat. Mies, joka joutui jätetyksi avioliitossaan ja mitä on kertonut liitostaan oli kaiken aikaa ns tossun alla tai kynnysmattona. Kaikki piti mennä vaimon tahdon mukaan. Ero tuli kun oli liki 20 vuotta liittoa takana ja vaimon tahdosta.

Tapasin ko miehen ja olemme seurustelleet n kymmenen vuotta. Kumpikaan ei halua muuttaa yhteen ja yksi asia joka minua hiertää on se, että miehellä on sokea kunnioitus exää kohtaan. Näen, että sokea, koska nainen oli ilkeä ja julma ja itsekäs ja määräsi kaikesta. En viitsi yksilöidä tarkemmin, mutta näyttöä löytyy. Ja päälle päätteeksi ahne kuin mikä. Erossa miehen olisi pitänyt tyytyä pelkkään matkalaukulliseen omia tavaroita vaikka mies oli ollut pääasiallinen tienaaja perheessä. Kaksi lasta olivat liki aikuisia erotessa.

Edelleen pulpahtelee esiin, että miten mies toivoo kaikkea parasta exälle ja hyvinhän sillä meneekin tosi hyvin ... toki ei tarvitse pahaa toivoa, mutta ihmettelen... samat piirteet tuntuvat edelleen vaimolla olevan uusi liitto "rahan" kanssa.

6

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi kysymys

      Miten se on sinulta ja teidän suhteelta pois, että miehesi ei ole katkeroitunut, ja kykenee vielä kunnioittamaan exäänsä?

      • ap..

        Jos tietäisit seikat taustalta, niin et ihmettelisi. Luulen, että takuulla moni muu samassa tilanteessa kokisi samoin kuin minä.
        Mutta samapa se. Näen kuitenkin elämää kokeena ja ihmisten kohtaloita kuulleena ja näkeneenä, että joku kykenee hallitsemaan vielä eronkin jälkeen exäänsä ja toinen ei sitä tajua.


      • ...
        ap.. kirjoitti:

        Jos tietäisit seikat taustalta, niin et ihmettelisi. Luulen, että takuulla moni muu samassa tilanteessa kokisi samoin kuin minä.
        Mutta samapa se. Näen kuitenkin elämää kokeena ja ihmisten kohtaloita kuulleena ja näkeneenä, että joku kykenee hallitsemaan vielä eronkin jälkeen exäänsä ja toinen ei sitä tajua.

        Ilman tuota sokeaa kunnioitusta, ei miestä varmaan olisi ollut mahdollista tossuttaakaan niin perusteellisesti, kuin kerrot tapahtuneen.


      • mies on nyhverö
        ... kirjoitti:

        Ilman tuota sokeaa kunnioitusta, ei miestä varmaan olisi ollut mahdollista tossuttaakaan niin perusteellisesti, kuin kerrot tapahtuneen.

        Niinpä. Tulee mieleen nyhverö. Mies jota kukaan ei oikeasti haluaisi, koska mies ei ole mies vaan nyhverö.


      • yksi kysymys
        ap.. kirjoitti:

        Jos tietäisit seikat taustalta, niin et ihmettelisi. Luulen, että takuulla moni muu samassa tilanteessa kokisi samoin kuin minä.
        Mutta samapa se. Näen kuitenkin elämää kokeena ja ihmisten kohtaloita kuulleena ja näkeneenä, että joku kykenee hallitsemaan vielä eronkin jälkeen exäänsä ja toinen ei sitä tajua.

        Avauksestasi ei vain ilmennyt, että minkälaisia konkreettisia ongelmia miehesi exän kunnioitus suhteessanne aiheuttaa. Siksi kysyin.


    • nainen miettii

      Hän haikailee jotain muuta. Ei taida päästä yli. Mitä enemmän joku läheinen tuo negatiivisia puolia naisesta esiin, sitä enemmän hän miettii niitä positiivisia. Eroprosessi ei päässä etene.. Kaipaako hän työkaluja pohtimisiin monista näkökulmista vai empatiaa. Vai itsekseen vaan miettiä sitä.

      Koetko itsesi riittäväksi, vai joudutko aina miettimään muita naisia? Miltä suhteenne tuntuu ja vaikuttaa nyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe