Miksi hulkki ei kehity?

joo o...

-huono genetiikka bodaukseen mm. etureidet, kädet
-liian tuntumapainotteinen treeni, ei ylity kipualueelle
-liian lyhyet OFFseasonit, vuosia vuosia plussilla läskiä!!!
-ei panosta riittävään lepoon vaan treenaa jopa öisin (jolloin olisi elimistölle luontaisin ajankohta nukkua)
-ei vedä asenteella, vaan vähättelee jopa itseään nettifoorumeilla
-kilpatasoinen bodaus EI vaan yksinkertaisesti sovi kahden opiskelupaikan ohelle
-liian vähän hiilareita dieetillä - lihasmassa palaa
-liian tiheäfrekvenssinen ohjelma - ei 4-5 jakoisia perusohjelmia dieetillä lihasmassan säästämiseksi
-ei tyttöystävää (helpottaisi huomattavasti kokkailuja yms)
-liikaa aerobista dieetillä (kauheat sykkeennosto rasvanpolttotreenit)
-treenaako hulkki muka OIKEASTI isoilla painoilla???
-ei penkkiä (rintalihaksille PARAS liike)
-Kalorit eivät tue noita kauheita treenimääriä (ei tarpeeksi kaloreita)
-kauhean ylitarkkaa syömistä - isot bodarit syö jopa hampurilaisia offilla kasvaakseen
-liian akateeminen asenne bodaukseen - ei rajua perusrunttausta, vaan liian analyyttista touhua - raskas punttijuntti unohtuu
-yksinkertaisesti asenne puuttuu - ei omistautuminen bodaukselle tarkoita 500 kirjaimen analyysiä jossain bodausblogissa (work hard in silence, let the success make the noise)
-missä personal trainerit? Eikö hulkin kannattaisi mennä vaikka supermassan oppiin?
-yksinkertaisesti liikaa treeniä - ei kerkeä palautumaan
-naturaalille ei VÄLTTÄMÄTTÄ ole paras treenijako 2-jakoinen hamaan loppuun asti

joo....

21

2234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --Kape--

      kilpatasoinen bodaus EI vaan yksinkertaisesti sovi kahden opiskelupaikan ohelle

      - siis onko hulkki alkanu opsikelemaan?

      ei tyttöystävää (helpottaisi huomattavasti kokkailuja yms)

      - tajuat itsekin, että tämä on huttua. Jos hyödyt ja haitat punnitaan niin haitat ovat suuremmat jos on tyttöystävä, tai minun tapauksessa poikaystävä.


      liian akateeminen asenne bodaukseen - ei rajua perusrunttausta, vaan liian analyyttista touhua - raskas punttijuntti unohtuu

      - Metsään menee tämäkin. Tieteellisellä bodauksella pääsee paljon pitemmälle kuin amismaisella riuhtomisella kuten Branch Warren

      missä personal trainerit? Eikö hulkin kannattaisi mennä vaikka supermassan oppiin?

      - no ei kannata kun itse tietää enemmän natutreenaamisesta

      naturaalille ei VÄLTTÄMÄTTÄ ole paras treenijako 2-jakoinen hamaan loppuun asti

      - näin on, ja ehkä tässä hulkin kompastuskivi (no efeä vähän)

    • -----

      etvarmaan ole lukenu/kuullu mistään kertomansa mukaan vammat estää penkki harjoittelun ja rintalihaksia voi harjoittaa monella muullakin tavalla penkki on vain yksi tapa

    • Jaska.

      Nössön puhetta.
      Minulla oli roinatessa olkapää 50% p*skana mutta v*tut minä siitä. Mitä kovempaa treenasi , sitä varmemmin parani käsikin.

      Se on vain miehestä kiinni.

      • -Sambo-

        Totta, oikean miehen puhetta. Mitä kovempaa treenaa vaikka sökönä olevaa olkapäätä niin sitä paremmin se parantuu kun ravintoaineet virtaa korjaamaan sitä. Jos sitä ei käytä niin se kuihtuu pois ja vamma on pysyvä.


    • Jaska.

      Juuri näin Sambo.

      Emmekö olekin kunnon voimakaksikko? Vähän niinkun Tony Montaja ja Manny arpinaama leffasta vuodelta 83.

      Tosiäijät ei lässytä vaan toimii, näin se menee. Otetaan drinkit Sambo, kilinks, sitten lähdetään pokaamaan parit muijat.

    • Jaska.

      No näyttää treenaavan.

      Vai pitäisikö hänen tehdä kapeaa penkkiä 300 kilolla?

    • -KKK-

      -kilpatasoinen bodaus EI vaan yksinkertaisesti sovi kahden opiskelupaikan ohelle

      Mitä teet tällä hetkellä työksesi vai opiskeletko?

      - Joo… käytännössä olen jo useamman vuoden tehnyt osa-aikaisesti duunia enemmän tai vähemmän etänä himasta käsin. Ei ole oikeastaan mitään toimenkuvaa millä sen nyt voisi sanoa tai kuvailla titteliä työlle, mutta kuitenkin kyse on netin kautta tehdystä sekalaisesta markkinointityöstä. Se on ihan loistoduuni, koska minulla on aivan omat aikataulut. Tätä myötä, vaikka tähän työhön koulutukseni hieman toki auttaa, en ole vielä valmistunut diplomi-insinööriksi. Mulla puuttuu dipasta vain teoriaosa ja kauppakorkeasta mulla on kandi; maisteriosasta puuttuu gradu ja muutama kurssi. Ne koulujutut ovat olleet sellaisella backburnerilla jo pidempään sen takia, koska valmistuminen ei tuohon duuniin oikein millään tavalla vaikuta. Ehkä pientä motivaatiopulaakin viimeisen rutistukseen on ollut? Koko ajan takaraivossa on kuitenkin ollut, että koulutkin pitäisi hoitaa, kun en ole mitään opintotukia ottanut vuosiin eli en ole ollut yhteiskunnan rahoilla treenaillut. Minulla on pienet kulut, joten pystyn treenaamaan melko täyspainoisesti.

      http://www.bodylehti.fi/?p=1390

    • Jaska.

      Ettekö huomaa kuinka Hulkki mainostaa itseään täällä?

      Aiemmin sai täällä Hulkista lukea yhtä usein kuin nykyään ripulista.

      Selvää mainostusta.

      Ei kaveri ainakaan iltalehdessä ole ollut kertaakaan etusivulla... taitaa olla omia nysväyksiään tänne laittelemassa, koska on niin huomionkipeä.

      Mutta Hulkki.......Kuuluisuuden eteen täytyisi vielä ponnistella. Itsekin olen ponnistellut ja sen takia minut tunnetaankin.

    • -KKK-

      -liian lyhyet OFFseasonit, vuosia vuosia plussilla läskiä!!!

      Lauantai 10.4.2010

      Virallisesti läski!

      Tänään sain kohtalaisen vankkaa todistusaineistoa siitä, minkä olen jo kuukausia muutenkin tiennyt: olen läski. Lihava. Ihrakasa.

      Kävin siis Malmin East Bodylla pidetyssä InBody-mittauksessa, ja laite mittasi rasvaprosentikseni tässä elämäni ylivoimaisesti löysimmässä kunnossa 20.5%:

      http://hulkki.gym-space.fi/2010/04/10/lauantai-1042010/?id=1213

      Maanantai 12.4.2010

      Bulkkaaminen vihdoinkin ohi

      Tälle pitkälle bulkkijaksolle alunperin asettamani painotavoitteet olen kuitenkin jo rikkonut, eli tyhjä aamupaino on käynyt yli 125 kilossa ja tankattu iltapaino yli 130 kilossa.

      http://hulkki.gym-space.fi/2010/04/12/maanantai-1242010/?id=1217

    • Putross

      Kova kapee penkki, taitaa olla melkeen 200kg raakapenkki leveällä.

    • Jaska200BP.

      "Tälle pitkälle bulkkijaksolle alunperin asettamani painotavoitteet olen kuitenkin jo rikkonut, eli tyhjä aamupaino on käynyt yli 125 kilossa ja tankattu iltapaino yli 130 kilossa."

      En usko.

      "Kova kapee penkki, taitaa olla melkeen 200kg raakapenkki leveällä. "

      Ei riitä vielä lähellekään. 5x170kg pitäisi saada kapeasta ainakin

    • -KKK-

      Mielestäni ylivoimaisesti merkittävimmät syyt sille, että kisakunto (ja lihasmassa) ei ole enää vuoden 2011 jälkeen edennyt parempaan suuntaan, ovat kaksi hyvin yksinkertaista seikkaa:

      1. Olen ollut vuoden 2011 jälkeen lähes ympäri vuoden dieetillä ja kilpaillut aivan liian usein. Varsinaiset kehittävät off-seasonit ovat jääneet kokonaan vuoden 2011 jälkeen pois, eikä kroppa ole siis edes ehtinyt palautua kunnolla edellisestä dieetistä kun seuraavaa on jo puskettu päälle. Tämä mahdollisuus oli varsin hyvin tiedossa jo kun lähdin kokeilemaan sekä 1 vuoden että puolen vuoden välein kilpailemista, ja vasta jälkikäteen tuon nyt tietää varmasti, että palautumisaika dieettien välillä ei ole ollut kropalle riittävä. Tämä vaikuttaa oleellisesti kropan toimintaan niin rasvanpoltossa dieetillä, kuin myös kisaviimeistelyissä.

      2. Olen treenannut jo melkein 16 vuotta, ja vastoin ilmeisen yleistä uskomusta, täysin ilman kehon ulkopuolista hormonaalista apua. Vaikka off-season siis olisikin tässä vaiheessa riittävän pitkä kropan palautumiselle ja uuden kehityksen luomiselle, ei kehitystahti siltikään todennäköisesti mikään superhurja tulisi olemaan. Alkuvuosien silminnähtävää kehitystahtia on aika epärealistista enää näillä treenivuosilla odottaa.

      Kaikki muut tekijät näiden kahden rinnalla ovat mielestäni toissijaisia, ja uskoisinkin parhaan ratkaisun jatkon kannalta tämän kevään jälkeen olevan riittävän pitkä off-season, jotta keho ensinnäkin palautuu ensin rankkojen kisadieettien vaikutuksista, ja sitten voi ylipäätään alkaa rakentaa kovan treenin myötä mahdollisesti uutta lihasmassaa.

      ...

      Muistuttaisin tosin, että olen ensinnäkin jo about 10 vuoden ajan pyrkinyt systemaattisesti kehittämään palautumiskapasiteettiani, koska se on harjoittelulla parannettava ominaisuus siinä missä esim. maksimivoima tai lihasmassakin. Useimmat treenaajat eivät vain koskaan ota tätä huomioon, vaan katsovat snapshottina jonkin yksittäisen treenin blogista ja sitten ihmettelevät miten noin paljon voi muka treenata (ja vielä palautua siitä).

      Varsinkin plussakalorikausilla (kun pyrin kasvattamaan lihasmassaa), syklitän treenirasitusta overreaching -mallin mukaisesti, eli treenien kokonaisrasitusta kovennetaan viikko viikolta esim. 2-3 viikkoa kunnes mennään jo täysin tietoisesti ylirasituksen puolelle, ja sen jälkeen eri muuttujia kuten volyymia, tehoa ja frekvenssiä pudottamalla rasitusta taas kevennetään kokonaisvaltaisen palautumisen ja superkompensaation mahdollistamiseksi.

      ...

      Meikäläisellä on ollut tämä sama, vähintäänkin omaperäinen unirytmi jo yli 10 vuotta, eli jo kauan ennen kuin edes kilpailin ensimmäistäkään kertaa.

      • -KKK-

        KP mainitsee, että meikäläisellä on “teorioita teorioiden päälle aivan liikaa”, antaen (kenties tahtomattaan) tavallaan ymmärtää että olen jonkinlainen nenä kirjassa kulkeva nörtti, jolla ei ole minkäänlaista käytännön osaamista treenaamisesta tai kehonrakennuskilpailuun valmistautumisesta. Tuo olisi varmasti ollut monessa mielessä oikea analyysi kymmenisen vuotta sitten, mutta sen jälkeen olen irtautunut yhä enemmän puhtaasti akateemisen tason “tiedosta”, ja jo vuosikausia olen laittanut enemmän painoarvoa käytännön kokemukselle ja havainnoille, kuin esim. tuoreelle tutkimusdatalle jostakin treeni- tai ravintoasiasta.

        Tottakai teen säännöllisesti omakohtaisia kokeiluja vähän epäortodoksisten metodien toimivuuden selvittämiseksi, mutta näihinkään käytännön treeni/ravintokokeiluihin en lähde ennen kuin olen yleensä jo jonkin aikaa kerännyt esim. muiden kilpailijoiden ja treenaajien omakohtaisia käytännön kokemuksia kyseisen metodin toimivuudesta. Pelkkä Pubmed-julkaisu ei ole enää vuosiin riittänyt perusteeksi käyttää omaa treeniaikaa koekaniinina toimimiseen. Ja jos käytännön kokemukset ja teoriatieto ovat ristiriidassa keskenään, uskon paljon mieluummin käytännön kokemuksia.

        ...

        Muilta osin näkisin kuitenkin ehdottomasti oleellisimmaksi havainnon siitä, että olen nyt kilpaillut vuoden 2011 jälkeen aivan liian tiheään tahtiin ja ollut siis käytännössä melkein koko ajan dieetillä. Lyhyet plussakalorijaksot dieettien välillä eivät ole riittäneet kropalle palautumiseen edellisenkään dieetin rasituksesta, ennen kuin olen jo lähtenyt dieettaamaan kohti seuraavia kisoja.

        Tämän kevään jälkeen uskonkin suurimman osan ongelmista ratkeavan jo melkeinpä sillä, että pidän riittävän pitkän off-seasonin, antaen keholle aikaa palautua ja sitten myös kehittyä ennen kuin seuraavaa kisadieettiä alkaa edes miettimään. Treenivuodet eivät tästä mihinkään enää vähene, mutta tekemällä asiat paremmin ja fiksummin jatkossa uskon pääseväni vielä eteenpäin. Off-seasonilla on myös oikein sopiva paikka kokeilla vähän erilaisia näkökulmia treeniin ja ravintoon, koska todennäköisesti pahinta mitä voi esim. erilaisen treenityylin kokelun seurauksena tapahtua on se, että kehitykseni junnaa (edelleen) paikallaan. Mutta jos hyvin käy, saattaa löytyä uusia tapoja saada aikaan kehitystä, ja fysiikka siten astetta kovemmalle tasolle!

        http://hulkki.gym-space.fi/2013/04/21/sunnuntai-2042013/?id=3913


    • -KKK-
    • Jaska.

      Niin, kyllä nämä "bulkkijaksot" tiedetään.

      Sekä myös nämä selitykset " tuli vähän syötyä Jouluna liikaa ".

      kilisee kilisee ......... loistehessa ......

    • -KKK-
    • asdf67

      koska se hifistelee liikaa.

    • punttipete

      Kyllä liha kasvaa, kun laittaa malmia tankoon.

    • punttipete

      Se on näillä kaikilla kynäniskoilla sama ongelma. Eli miksi liha ei tartu. Syy on aivan simppeli äijät hifistelee jotain haukkaa ja forkkuja.

      Kaikki raskas ´peruskuntoa rakentava treeni jätetään minimiin esim kyykky, pystypunnerrus maastaveto.

      Ei muuta kun malmia reilusti tankoon, niin alkaa liha tottelemaan.

    • -DASHDAHAH-

      Todella pitkälle edistyneiden kohdalla homma alkaa olla jo lähempänä taidetta kuin tiedettä. Aiempina treenivuosina kehitystä tuli kunhan treenipainot ja kokonaistyömäärät kasvoivat nousujohteisesti, mutta pitkään treenanneilla olosuhteet ovat jo aika erilaiset.

      http://www.fast.fi/2014/jaksotus-kehonrakennusharjoittelussa-osa-3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe