Positiivista, eikö mittään?

pos.kehiin

Oikeesti, eikö oo kellään mittään postiivista kokemusta Iisalmessa?

19

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ok ko ok ko

      On toki mutta kun suomalainen valittaa mieluumin.
      Iisalmesta voi vain sanoa OK

      • 340utu9j0t0u09un

        Kun aurinko paistaa "risukasaankin"


    • On, on

      Joka paikkaan on lyhyt matka :)

      • mä vaan

        Mitä muuta positiivista löytyy Iisalmesta, haluan tietää:)
        Rauhallista?


      • .jos kiinnostaa
        mä vaan kirjoitti:

        Mitä muuta positiivista löytyy Iisalmesta, haluan tietää:)
        Rauhallista?

        on täällä kikkeliä näyttävä persu


      • mä vaan
        .jos kiinnostaa kirjoitti:

        on täällä kikkeliä näyttävä persu

        No eipä kiinnosta nuo pippelijutut tms., vaan tavallisten ihmisten mielipiteet.

        Olen hiukan lueskellut tätä palstaa, niin taitaa olla pääasiassa alle 10-vuotiaiden leikkikenttä, juuri oppineet kirjoittamaan ja pippelit ja kikkelit ja mulkut ovat niitä "tärkeimpiä" asioita:)

        Mutta täällä on kai vähän ihmisiä keskustelemassa ns. tavallisista asioista,
        ainakaan positiivisia juttuja ei näy paljonkaan.

        Niinhän se kyllä menee, että silloin kun joku asia sapettaa...silloin kirjoitetaan ja valitetaan, mutta, kun kaikki on hyvin, ollaan hiljaa...eikä muisteta edes kiittää:)


      • Kiinnostaa?
        .jos kiinnostaa kirjoitti:

        on täällä kikkeliä näyttävä persu

        Kuka?


    • rauhallista

      Riippuu missäpäin Iisameaolet.

    • pos.kehiin

      Väliäkö sill, mistä päin Iisalmee? Itse asiassa en edes asu Iisalmessa, mutta töissä käyn siellä. Kai siel jotain positiivistakin lienee?? Monesti positiivisuus, kuten kauneuskin on katsojan silmissä!!!

      • Easville

        Terassikausi on avattu Kauppakadulla.


      • vanha jäärä

        Siinäpä se jo yksi närän herättäjä onkin.
        "Et asu Iisalmessa, mutta käyt töissä siellä"
        Mietippä vähän, mitä siitä paikkakunnan työttömät tykkää.
        Eihän siinä mitään vääryyttä suorastaan ole, mutta kun nämä
        ns työnantajat jakavat työpaikat omille ystävilleen ja puolue tovereilleen,
        ja parhaat siskoilleen ja veljilleen, niin johan siinä on syytäkin olla erimieltä.
        Kuulee usein väitettävän, että omasta kunnasta ei löytynyt "PÄTEVÄÄ" hakijaa,
        niin sen takia meni paikka muille.
        Minä sanon että se puhe on täyttä potaskaa, totuus on että jos paikkakunnan
        hakijalta puuttuu pieni muodollisuus työpaikan vaatimuksen suhteen, ja jos sen
        vajeen korjaamiseksi yhteiskunta (kaupunki ja valtio) kustantaisi, niin se ei käy
        paikallisen avoinna olevan työpaikan johtajalle, vaikka syrjäytetyillä työntekijöillä
        olisi kokemusta alalle jo useammalta vuodelta.
        Siispä paikan täyttää johtajan sukulainen, tai muualta Suomea hakenut henkilö.
        Tämä on hyvin yleistä naispuolisilta "jääräpäisiltä" johtajilta, jotka ovat itsekkin
        ujuttautuneet paikkaansa vähän kuin luikertelemalla.
        Näillä toimenpiteillä muodostetaan ikään kuin suoja muuri oman itsensä ympärille,
        jota sitten suojellaan ja varjellaan toisin ajattelevilta oman kunnan hakijoilta.
        Tämä on mielestäni väärin.
        Tätä tautia ilmenee kai muuallakin kuin meidän järvien ympäröimässä Iisalmessa.
        Olen henkilökohtaisesti ollut suurimman osan elämästäni esimies asemassa tässä samassa kunnassa, ja nähnyt ja kokenut noita tapahtumia.
        Olen tuominnut ja moittinut tuollaiset toiminnot, mutta ei koske minua enää, en kuitenkaan hyväksy nyt, enkä koskaan kateutta enkä kieroilua millään muotoa
        missään asiassa.
        "rehellisyys maan perii" opetettiin enenvanhaan, mutta nyt voisi sanoa saman niin että: siskot ja veljet, sekä muut sukulaiset ja hyvät ystävät nyt kehiin, kun minulla on valta peliin"
        "orava ei pelkää hevosta" ?


      • mä vaan
        vanha jäärä kirjoitti:

        Siinäpä se jo yksi närän herättäjä onkin.
        "Et asu Iisalmessa, mutta käyt töissä siellä"
        Mietippä vähän, mitä siitä paikkakunnan työttömät tykkää.
        Eihän siinä mitään vääryyttä suorastaan ole, mutta kun nämä
        ns työnantajat jakavat työpaikat omille ystävilleen ja puolue tovereilleen,
        ja parhaat siskoilleen ja veljilleen, niin johan siinä on syytäkin olla erimieltä.
        Kuulee usein väitettävän, että omasta kunnasta ei löytynyt "PÄTEVÄÄ" hakijaa,
        niin sen takia meni paikka muille.
        Minä sanon että se puhe on täyttä potaskaa, totuus on että jos paikkakunnan
        hakijalta puuttuu pieni muodollisuus työpaikan vaatimuksen suhteen, ja jos sen
        vajeen korjaamiseksi yhteiskunta (kaupunki ja valtio) kustantaisi, niin se ei käy
        paikallisen avoinna olevan työpaikan johtajalle, vaikka syrjäytetyillä työntekijöillä
        olisi kokemusta alalle jo useammalta vuodelta.
        Siispä paikan täyttää johtajan sukulainen, tai muualta Suomea hakenut henkilö.
        Tämä on hyvin yleistä naispuolisilta "jääräpäisiltä" johtajilta, jotka ovat itsekkin
        ujuttautuneet paikkaansa vähän kuin luikertelemalla.
        Näillä toimenpiteillä muodostetaan ikään kuin suoja muuri oman itsensä ympärille,
        jota sitten suojellaan ja varjellaan toisin ajattelevilta oman kunnan hakijoilta.
        Tämä on mielestäni väärin.
        Tätä tautia ilmenee kai muuallakin kuin meidän järvien ympäröimässä Iisalmessa.
        Olen henkilökohtaisesti ollut suurimman osan elämästäni esimies asemassa tässä samassa kunnassa, ja nähnyt ja kokenut noita tapahtumia.
        Olen tuominnut ja moittinut tuollaiset toiminnot, mutta ei koske minua enää, en kuitenkaan hyväksy nyt, enkä koskaan kateutta enkä kieroilua millään muotoa
        missään asiassa.
        "rehellisyys maan perii" opetettiin enenvanhaan, mutta nyt voisi sanoa saman niin että: siskot ja veljet, sekä muut sukulaiset ja hyvät ystävät nyt kehiin, kun minulla on valta peliin"
        "orava ei pelkää hevosta" ?

        Tuo systeemi on joka kunnassa ja kaupungeissa (etenkin pienemmissä kaupungeissa).
        No, niinpä olit maininnutkin tuon asian:)
        Siinä mielessä ei Iisalmi poikkea muista paikoista.

        Samaa mieltä kateudesta ja kieroiluista, vaikka ei tämä rehellisyyskään ole mitään muuta hyvää tuonut kuin hyvät unet ja puhtaan omatunnon.

        Liekkö tuossakin asiassa (työpaikat) kyse siitä, että muualta tulevia hakijoita pidetään muka "parempina" kuin paikkakuntalaisia, sama juttu kuin joillakin amerikan tai muiden ulkomaiden ihannointi:).

        Tyhmyyttä valitsijoilta, koska voisi olettaa, että jo paikkakunnalla asuva on ja pysyy työpaikassa, muualta tuleva helposti lähtee taas uuteen paikkaan ja taas on paikka auki.
        Usein kun noin tapahtuu, hommat ovat sekaisin...entinen ei ole saanut aikaan mitään, uusi ei tiedä vielä mitään...vie aikansa, ennenkuin on päässyt "sisälle" työhön.


      • mä vaan
        Easville kirjoitti:

        Terassikausi on avattu Kauppakadulla.

        Missä on terassi Kauppakadulla...torin vieressäkö?


      • toinen jäärä
        mä vaan kirjoitti:

        Tuo systeemi on joka kunnassa ja kaupungeissa (etenkin pienemmissä kaupungeissa).
        No, niinpä olit maininnutkin tuon asian:)
        Siinä mielessä ei Iisalmi poikkea muista paikoista.

        Samaa mieltä kateudesta ja kieroiluista, vaikka ei tämä rehellisyyskään ole mitään muuta hyvää tuonut kuin hyvät unet ja puhtaan omatunnon.

        Liekkö tuossakin asiassa (työpaikat) kyse siitä, että muualta tulevia hakijoita pidetään muka "parempina" kuin paikkakuntalaisia, sama juttu kuin joillakin amerikan tai muiden ulkomaiden ihannointi:).

        Tyhmyyttä valitsijoilta, koska voisi olettaa, että jo paikkakunnalla asuva on ja pysyy työpaikassa, muualta tuleva helposti lähtee taas uuteen paikkaan ja taas on paikka auki.
        Usein kun noin tapahtuu, hommat ovat sekaisin...entinen ei ole saanut aikaan mitään, uusi ei tiedä vielä mitään...vie aikansa, ennenkuin on päässyt "sisälle" työhön.

        Molemmat "vanha jäärä", sekä " mä vaan" puhutte niin kuin asiat pyrkii valitettavasti
        olemaan.
        Tietenkin se on niin väärin kuin voi vain olla voi.
        Sitä vaan ei kukaan viitsi yrittää korjata.
        Mitäpä sitä ruveta rehkimään, jos vähemmälläkin pääsee.
        Paljon olis korjaamista monessakin asiassa, kun vain olis korjaajia.
        Politiikot eivät viitsi sotkea itseensä, kun tili tulee muutenkin.
        Kyllä vaalien alla luvataan kuu ja tähdet taivaalta, mutta totuus on toista.


      • pos.kehiin
        vanha jäärä kirjoitti:

        Siinäpä se jo yksi närän herättäjä onkin.
        "Et asu Iisalmessa, mutta käyt töissä siellä"
        Mietippä vähän, mitä siitä paikkakunnan työttömät tykkää.
        Eihän siinä mitään vääryyttä suorastaan ole, mutta kun nämä
        ns työnantajat jakavat työpaikat omille ystävilleen ja puolue tovereilleen,
        ja parhaat siskoilleen ja veljilleen, niin johan siinä on syytäkin olla erimieltä.
        Kuulee usein väitettävän, että omasta kunnasta ei löytynyt "PÄTEVÄÄ" hakijaa,
        niin sen takia meni paikka muille.
        Minä sanon että se puhe on täyttä potaskaa, totuus on että jos paikkakunnan
        hakijalta puuttuu pieni muodollisuus työpaikan vaatimuksen suhteen, ja jos sen
        vajeen korjaamiseksi yhteiskunta (kaupunki ja valtio) kustantaisi, niin se ei käy
        paikallisen avoinna olevan työpaikan johtajalle, vaikka syrjäytetyillä työntekijöillä
        olisi kokemusta alalle jo useammalta vuodelta.
        Siispä paikan täyttää johtajan sukulainen, tai muualta Suomea hakenut henkilö.
        Tämä on hyvin yleistä naispuolisilta "jääräpäisiltä" johtajilta, jotka ovat itsekkin
        ujuttautuneet paikkaansa vähän kuin luikertelemalla.
        Näillä toimenpiteillä muodostetaan ikään kuin suoja muuri oman itsensä ympärille,
        jota sitten suojellaan ja varjellaan toisin ajattelevilta oman kunnan hakijoilta.
        Tämä on mielestäni väärin.
        Tätä tautia ilmenee kai muuallakin kuin meidän järvien ympäröimässä Iisalmessa.
        Olen henkilökohtaisesti ollut suurimman osan elämästäni esimies asemassa tässä samassa kunnassa, ja nähnyt ja kokenut noita tapahtumia.
        Olen tuominnut ja moittinut tuollaiset toiminnot, mutta ei koske minua enää, en kuitenkaan hyväksy nyt, enkä koskaan kateutta enkä kieroilua millään muotoa
        missään asiassa.
        "rehellisyys maan perii" opetettiin enenvanhaan, mutta nyt voisi sanoa saman niin että: siskot ja veljet, sekä muut sukulaiset ja hyvät ystävät nyt kehiin, kun minulla on valta peliin"
        "orava ei pelkää hevosta" ?

        Kyl olen ihan ite omalla työlläni nykyisen työpaikkani ansainnu, ei ole koskaan ollu suhteita käytössä. Itseasiassa en olisi edes hengissä, jos en 9-vuotiaasta olisi töitä tehny. Mut ei kai tämän päivän luusereiden joukossa paljoa paina! Jotenkin, tuntuu, että vanhaa jäärää ahistaa ja paljon.... Mutta tuli todettua, että positiivuus on kadoksissa ja ilman sitä en edelleenkään minä olisi hengissä!


    • absoluutisen ok city

      Ihminen on tyytyväinen kun ei valita.

    • antipersu

      On, ei tullut mopoparkkia, eikä Tepin patsasta. Hyvä!

    • kepun ketkut

      Seppo Kääriäisen patsas tulee varmaan ja se rahoitetaan maataloustukiaisilla.

      • antipersu

        Se olisi yhtä karmea, kuin Tepin patsas


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe