Konetyyppi Fuerteventura

Mikätyyppi

Hei, osaisitteko sanoa millä konetyypillä AM (AY) lentää fuerteventuralle, onko joku uusi konetyyppi jo käytössä. En läytänyt tietoa heidän sivuiltaan.

Joulukuussa lähdössä

19

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • el Pekka

      Airbus a321 ja ovat uusia.

    • hyvää yötä! t. isi

      Kuule sitä tiedä varmaan vielä AY itsekään millä sinun lentosi 8kk päästä operoidaan.

      Taitaa olla eka kerta koneessa kun noin isojen asioiden äärellä ollaan...hyvin se menee, nyt nukkumaan!

      • Aika varmaa

        Niin jos Finnair on vielä pystyssä joulukuussa niin varmuudella A321ER. Muissa 320-sarjan koneissa ei riitä polttoaine ja 330/340 koneet on kiinni kaukolennoissa. Muita koneita ei sitten kalustossa olekaan. Jos AM ei sitten tilaa lentoja ulkoa kuten toissa talvena HiFlyltä.


      • KKK.
        Aika varmaa kirjoitti:

        Niin jos Finnair on vielä pystyssä joulukuussa niin varmuudella A321ER. Muissa 320-sarjan koneissa ei riitä polttoaine ja 330/340 koneet on kiinni kaukolennoissa. Muita koneita ei sitten kalustossa olekaan. Jos AM ei sitten tilaa lentoja ulkoa kuten toissa talvena HiFlyltä.

        Viimeksi syksyllä mentiin Gran Canarialle 330:lla, kun Thaikkulan lennot eivät olleet vielä alkaneet.


      • Co-pilot
        Aika varmaa kirjoitti:

        Niin jos Finnair on vielä pystyssä joulukuussa niin varmuudella A321ER. Muissa 320-sarjan koneissa ei riitä polttoaine ja 330/340 koneet on kiinni kaukolennoissa. Muita koneita ei sitten kalustossa olekaan. Jos AM ei sitten tilaa lentoja ulkoa kuten toissa talvena HiFlyltä.

        "Muissa 320-sarjan koneissa ei riitä polttoaine..."

        Höpö höpö.

        Mikä tahansa liikenteessä oleva Airbus-malli lentää heittämällä Helsingistä Reina Sofialle.

        Tässä mielessä alkuperäiselle kysyjälle voin luvata että konetyyppi voi olla periaatteessa mikä tahansa.


      • noin just niin
        Co-pilot kirjoitti:

        "Muissa 320-sarjan koneissa ei riitä polttoaine..."

        Höpö höpö.

        Mikä tahansa liikenteessä oleva Airbus-malli lentää heittämällä Helsingistä Reina Sofialle.

        Tässä mielessä alkuperäiselle kysyjälle voin luvata että konetyyppi voi olla periaatteessa mikä tahansa.

        Upeaa että simupilotit (ne 14 vuotiaat tai sille tasolle jääneet) jakavat täällä tietämystään. Ihan oikeasti, kannattaa ensin vähän perehtyä aiheeseen ennenkuin munaa itsensä täysin. Onneksi et esiintynyt omalla nimelläsi.


      • mistralll
        Co-pilot kirjoitti:

        "Muissa 320-sarjan koneissa ei riitä polttoaine..."

        Höpö höpö.

        Mikä tahansa liikenteessä oleva Airbus-malli lentää heittämällä Helsingistä Reina Sofialle.

        Tässä mielessä alkuperäiselle kysyjälle voin luvata että konetyyppi voi olla periaatteessa mikä tahansa.

        Ei voi olla mikä konetyyppi tahansa. Konetyyppi tulee olemaan 100-varmasti Airbus 321 Sharklet. Perustelen sitä sillä, että kyseinen konetyyppi lentää Finnairin lomalennot ja Aurinkomatkat käyttää Finnairin lentoja, koska on Finnairin tytäryhtiö.

        On pieni mahdollisuus, siis todella pieni, että kyseinen lento lennettäisi toisen lentoyhtiön siivin, mutta se mahdollisuus on todella pieni, mitätön.

        Mitä tuohon polttoainemäärään tulee, ni totta se on, että välilasku tankkaukseen on todella mahdollinen. Mutta mitä sitten, tekeekö se matkasta mahdottoman?


    • airbus2

      aivan varmaa on että se on leniokone kylä sillä perille pääsee, takaan sen.

    • Noiden uusien Airbus A321:sten penkkien selkänojat ovat ohuempia, joten jalkatilaakin on enemmän... tai ainakin oli viime talven lennoilla.

    • el Pekka

      If it ain´t Boeing,i´m not going : )

      • boeing

        737 oli viimeksi alla..


      • AM Finnairilla
        boeing kirjoitti:

        737 oli viimeksi alla..

        En usko, että boeing, ei kuulu Finnairin kalustoon. Uskoisin, että kone on A321ER. Lento lennetään kuitenkin Finnairin koneella, koska AM käyttää sitä ja lennon tunnus on AY.


    • kalakukko airway

      Konetyyppi on DC-3 Barbus.

    • winglett

      Lento lenneään mitä todennäköisimmin Finnairin uudella Airbus A321 Sharklet koneella

      • Joulukuussa lähdössä

        Kiitos kaikille vastanneille, kiva kun pääsee uudella koneella matkaan ????


      • Jänskää...hiii!!!
        Joulukuussa lähdössä kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastanneille, kiva kun pääsee uudella koneella matkaan ????

        Ei mikään varmuus että pääset millään uudella, saattaa olla mikä tahansa vempain Aeron valikoimista. Eiköhän se perille pääsy ole se pääasia?


      • Kieli poskessa
        Jänskää...hiii!!! kirjoitti:

        Ei mikään varmuus että pääset millään uudella, saattaa olla mikä tahansa vempain Aeron valikoimista. Eiköhän se perille pääsy ole se pääasia?

        Muistan vielä hyvin, kun 70-luvulla tein ekan matkani Kanarialle.
        Se oli todella jännittävää ja mieleen painuvaa kaksine koneen vaihtoineen ja 12 tunnin matka-aikoineen. Jos silloin olisi ollut tämä NETTI, niin olisin ennen matkaani varmasti kysellyt paljon. Myöhemmin Kanarialle on menty Airbus A300B4:llä, A321:llä DC10:llä, ja usein 737:llä. Itse asiassa erimallisilla ja -merkkisillä turistiluokan koneilla matkustamisessa ei ole oleellista eroa. Syöminen on hankalaa, kyynärpäät tökkivät vieressä istuvan kyynärpäihin, ja muovilusikat tippuvat lattialle josta niitä on mahdoton nostaa kun otsa ottaa kiinni edessä istuvan selkänojaan. Voinappi on liian kova jotta sen saisi levitettyä leivän palalle joka halkeaa ja toinen puolikas tippuu jalkojesi väliin. Takana istuvan Ekonomi-Tradenomipariskunnan kaksivuotias juniori potkii koko ajan tuolin selkänojaan ja kiljuu verta hyydyttävästi. Ruokatarjoilu venyy niin pitkäksi että kun lopulta saat tarjottimen eteesi ja ole ehtinyt syödä vasta osan sitkeästä kalamurekkeestasi, kun koneen peräpäästä tunkeva lentoemäntä tarjoaa jo väkinäisesti hymyillen ikenet vilkkuen toista kahvikupillista-saako-olla-lisääkahvia? Vessoja on riittävästi jos ei tarvitse käydä siellä. Kuitenkin sinne tulee tarve, ja joudut jonottamaan sinne hikisenä vääntelehtien kaksikymmentä minuuttia. Juuri kun olet palannut paikallesi hinkkauduttuasi käytävällä jonottavan kahdentoista ylipainoisen ja hielle haisevan lomaihmisen ohi, haluaakin ikkunapaikalla istuva, koko alkumatkan työasioistaan kertonut turenkilainen rakennusyrittäjä lähteä jaloittelemaan, ettei jalkoihin tule veritulppia, ja joudut taas nousemaan paikaltasi, jolloin kohdalle osunut lentoemäntä kaataa tuoremehua päällesi. Epämukava istuma-asento, koneessa oleva tavallista hieman alempi ilmanpaine ja lentoateria aiheuttavat lopulta ilmavaivoja joita on vaikea pidätellä. Lähistöllä istuvat matkustajan alkavat katsella toisiaan.
        Takamus puutuu, menomatkalla sen sietää kun on loma edessä. Paluumatkalla sen sietää kun tietää, että kotona muutaman tunnin kuluttua on mukavampi istua. Lennon laskeutumisvaiheessa korvat menevät tukkoon, ja aukenevat vasta silloin, kun menet suomalaisia täynnä olevaan karaokebaariin ja alat laulaa täysillä vaadittuasi ensin baarimikolta suomalaista olutta.
        Joka tapauksessa, syksyllä menen taas ahtaalla lentokoneella Kanarialle ja palaan seuraavana keväänä.
        Mukavaa matkaa juttuketjun aloittajalle!


      • kanarian matkaaja
        Kieli poskessa kirjoitti:

        Muistan vielä hyvin, kun 70-luvulla tein ekan matkani Kanarialle.
        Se oli todella jännittävää ja mieleen painuvaa kaksine koneen vaihtoineen ja 12 tunnin matka-aikoineen. Jos silloin olisi ollut tämä NETTI, niin olisin ennen matkaani varmasti kysellyt paljon. Myöhemmin Kanarialle on menty Airbus A300B4:llä, A321:llä DC10:llä, ja usein 737:llä. Itse asiassa erimallisilla ja -merkkisillä turistiluokan koneilla matkustamisessa ei ole oleellista eroa. Syöminen on hankalaa, kyynärpäät tökkivät vieressä istuvan kyynärpäihin, ja muovilusikat tippuvat lattialle josta niitä on mahdoton nostaa kun otsa ottaa kiinni edessä istuvan selkänojaan. Voinappi on liian kova jotta sen saisi levitettyä leivän palalle joka halkeaa ja toinen puolikas tippuu jalkojesi väliin. Takana istuvan Ekonomi-Tradenomipariskunnan kaksivuotias juniori potkii koko ajan tuolin selkänojaan ja kiljuu verta hyydyttävästi. Ruokatarjoilu venyy niin pitkäksi että kun lopulta saat tarjottimen eteesi ja ole ehtinyt syödä vasta osan sitkeästä kalamurekkeestasi, kun koneen peräpäästä tunkeva lentoemäntä tarjoaa jo väkinäisesti hymyillen ikenet vilkkuen toista kahvikupillista-saako-olla-lisääkahvia? Vessoja on riittävästi jos ei tarvitse käydä siellä. Kuitenkin sinne tulee tarve, ja joudut jonottamaan sinne hikisenä vääntelehtien kaksikymmentä minuuttia. Juuri kun olet palannut paikallesi hinkkauduttuasi käytävällä jonottavan kahdentoista ylipainoisen ja hielle haisevan lomaihmisen ohi, haluaakin ikkunapaikalla istuva, koko alkumatkan työasioistaan kertonut turenkilainen rakennusyrittäjä lähteä jaloittelemaan, ettei jalkoihin tule veritulppia, ja joudut taas nousemaan paikaltasi, jolloin kohdalle osunut lentoemäntä kaataa tuoremehua päällesi. Epämukava istuma-asento, koneessa oleva tavallista hieman alempi ilmanpaine ja lentoateria aiheuttavat lopulta ilmavaivoja joita on vaikea pidätellä. Lähistöllä istuvat matkustajan alkavat katsella toisiaan.
        Takamus puutuu, menomatkalla sen sietää kun on loma edessä. Paluumatkalla sen sietää kun tietää, että kotona muutaman tunnin kuluttua on mukavampi istua. Lennon laskeutumisvaiheessa korvat menevät tukkoon, ja aukenevat vasta silloin, kun menet suomalaisia täynnä olevaan karaokebaariin ja alat laulaa täysillä vaadittuasi ensin baarimikolta suomalaista olutta.
        Joka tapauksessa, syksyllä menen taas ahtaalla lentokoneella Kanarialle ja palaan seuraavana keväänä.
        Mukavaa matkaa juttuketjun aloittajalle!

        Heh, todella hyvä kirjoitus. Noinhan se menee. :)


    • Matkamies27

      Asiaahan voisi kysyä suoraan lentoyhtiöstä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe