kontrolointi,mudtasukkaisuus, kiristys

nt22

Olen ollut nyt 3-vuotta yhdessä poikaystäväni kanssa ja viimeiset puolitoista vuotta olen enemmän tai vähemmän pyöritellyt eroa mielessäni. Ongelmani on miehen jatkuva tekemisieni kontrolointi. Viimeksi eilen sanoin tapaavani ystävääni tänään illalla ja samantein sain vastaukseksi ettei tämä käy. Niinkuin minun rarvitsisi siihen lupaa kysyä? Tietenkin parisuhteessa menoista neuvotellaan, mutta poikaystäväni puhuu ja käskee minua kuin lasta! Päivittäin hän lulee puhelimesta viestini, tarkastaa puhelutiedot, valokuvat
ym. Hän on myös sairaaloisen mustasukkainen, käy läpi facebookkini kaveri listoja ja tivaa jokaisen miehen kohdalla että mistä tunnen ym. Silti hän itse seuraa somessa naisia joita ei ole edes ikinä tavannut! Jatkuvasti saan kuunnella häneltä perättömiä syytöksiä siitä kuinka olen flirttailemassa kaikille. Nyt viimeisimpänä hän on alkanut pihtailemaan seksiäkin. Haluaisin edes kerran tuntea olevani haluttu. Hänen vuokseen olen aina huoliteltu, meikit ja hiukset laitettu, kauniit alusvaatteet, karvat ajeltu ym. Ja silti saan polvillani rukoilla seksiä! Tuntuu niin pahalta kun huomaan että olen alkanut ajattelemaan jokatoista vastaan tulevaa miestä sillälailla..Tuntuu välillä että hän itse ajaa minut tilaan jossa alan katselemaan aidan toiselle puolelle... Tässä vaan osa ongelmistamme..kumminkin rakastan häntä enkä haluaisi vielä heittää hanskoja tiskiin. Kaikki neuvot ja samanlaiset kokemukset tervetuleita!

26

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15 + 13

      Oletpa sankarin valinnut. Taitaa olla niin komea että sen takia roikut siinä.

      • 18+14

        Niin, kyseinen määräily ja puhelimen,kuvien yms. tarkastaminen ei ole kyllä normaalia.Kuulostaa kyllä narsistilta.Näille kun on tärkeää alistaa ja kontrolloida toista.Ja nyt tiedän omasta kokemuksesta.Lue ainakin narsistinen persoonallisuus häiriöstä ja mieti sopiiko.Jos niin jätä ja tee jyrkästi selväksi että homma on loppu.


    • Valitettavasti

      Ilman luottamusta ei ole parisuhdetta.

    • Valitettavasti

      Ilman luottamusta ei ole parisuhdetta.

      • that s it

        ilman rehellisyyttä ei oo luottamusta jos salailet et oorehelllinen jos petät salailet


    • lökösdjf

      Miehellä on itsellään taka-ajatuksia muiden naisten suhteen koska sinua vahtaa noin. Tämä on ihan selvä juttu. Käytännössä läpi eletty ja kuraa niskaan saatu. Hän projisoi sinuun sitä, mitä itse kuvittelee tekevänsä tai tekee ja varmistaa ettet sinä vaan tee samalla tavalla. Hän ei vaan tajua, että sinä et toimi niin ja olet syystäkin ihmeissäsi miksi hän kohtelee sua noin.

      Minä vaihtaisin miestä, sillä hänen kanssaan jatkamalla sinulla on edessä vuosien tuska. Ei kannata jatkaa.

    • tuhkimo2

      Tämä kertomus on kuin omasta elämästäni, jota olen jatkanut yli 20 vuotta.
      Viimeiset 6 vuotta on ollut pahempaa.. Olen miettinyt eroa jo muutaman vuoden.
      Mies ei muuksi muutu. Vaikka lupaa niin, kohta ollaan taas samassa jamassa. Puhelimeni on lukittu, hän ei pääse viesteihin ym.käsiksi. Facebook tunnukset ym.pidän myös salassa. Ja olen katsellut muita vaihtoehtoja. Älkää kysykö, miksi olen vielä hänen kanssaan !? En tiedä itsekään. Hän on lasteni isä, riittääkö se syyksi?

      • tuhkimo2

        Mutta haluan lisätä vielä sen asian, etten todellakaan rukoile polvillani. Vaan annan jos olen sillä tuulella ja hän on ollut ihmisiksi edes viikon. Ja nykyään kaunistaudun vain itseäni varten. tuhkimo2


      • voimia.
        tuhkimo2 kirjoitti:

        Mutta haluan lisätä vielä sen asian, etten todellakaan rukoile polvillani. Vaan annan jos olen sillä tuulella ja hän on ollut ihmisiksi edes viikon. Ja nykyään kaunistaudun vain itseäni varten. tuhkimo2

        Yksin asuminen ei ole niin kauheaa mitä luulee. Päinvastoin, ja siihen tottuu. Saatat löytää vaikka mitä hyvää elämääsi ja uusia kivoja ihmisiä, kun vaan uskallat lähteä. Juttele vaikkapa kriisikeskuksen terapeutin kanssa, terapautti on usein hyvä neuvoja. Ja juuri silloin kun pelkää lähteä suhteesta ja rakastaa toista. Se on totta ettei muutu.


      • uoöilukgh
        voimia. kirjoitti:

        Yksin asuminen ei ole niin kauheaa mitä luulee. Päinvastoin, ja siihen tottuu. Saatat löytää vaikka mitä hyvää elämääsi ja uusia kivoja ihmisiä, kun vaan uskallat lähteä. Juttele vaikkapa kriisikeskuksen terapeutin kanssa, terapautti on usein hyvä neuvoja. Ja juuri silloin kun pelkää lähteä suhteesta ja rakastaa toista. Se on totta ettei muutu.

        Come on!
        Ei yksinasuminen ole mikään vaarallinen tauti, jolta pitää suojautuva viimeiseen saakka! Hallitsevan ja yli-kontrolloivan kumppanin käytös ei ole rakkautta, vaan vallankäyttöä! Jos joku oikeasti väittää tuollaisen aloittajan saaman kohtelunkin jälkeen rakastavansa niin kovasti tuollaista pomottajaa, niin haloo?! Missä on ihmisen oma minä ja itsetunto!? Itseään tällaiseen pas-kaan kohteluun alistuva ihminen ei ainakaan rakasta - ja itseään pitäisi nyt ainakin arvostaa ja rakastaa niin, ettei alistu toisen vallan alle.

        Jätin vuosia sitten saman kaltaisen vallankäyttäjän kuin mistä aloittaja kirjoittaa. Yksi elämäni parhaista päätöksistä!!! Se päätös oli alku uudelle ja paljon paremmalle elämälle. Jo pelkästään se, että sai olla RAUHASSA ilman toisen kyttäämistä ja pompottelua oli sen arvoista, että jätin päällepäin mukavat kulissit. Sen tuo pas-ka parisuhde teki, etten meinaa millään uskaltaa luottaa uuteen ihmiseen, vaan vedän tiukasti muurin ympärilleni ja testaan toista ehkä turhankin rankalla kädellä. Näin jälkeenpäin olen löytänyt jopa yhden hyvän puolen aiemmasta kumppanistani: ilman häntä en tietäisi, miten hyvin asiani ovat nyt!

        Aloittajalle sanoisin vielä, että sinä olet oman elämäsi tärkein ihminen. Tuollaista miestä et pysty muutamaan - joten ainut tie jatkaa parisuhdetta on jatkaa alistumista hänen tahtoonsa. Sitäkö oikeasti haluat tehdä tulevat vuodet ja vuosikymmenet?!


      • Tuhkimo5

        Täällä on toinen Tuhkimo...ja lasten takia yhdessä. 19 vuotta yhdessä, en osaa tehdä mitään oikein. Välillä jopa en osaa kävellä, syödä saatipa puhua kenellekkään.
        Välillä olen kaunis ja hoikka ja välillä ruma ja läski.
        Yritän tehdä kaiken oikein, olisi edes yksi hyvä päivä, mutta niitä on liian harvoin. Jos vähän mietit asiaa, niin JUOKSE POIS, haukkumiseen väsyy, itsetuntoa on menee äkkiää 0.


    • lue artikkeli

      Kuulostaa ihan vaaralliselta suhteelta ja mieheltä. Isoja ongelmia.. Olisko hyvä erota? Pettääkö hän itse, koska on noin varma että sinä voisit pettää. Häneen et voi luottaa mielestäni. Kuulostaa että sun pitää pian paeta takavasemmalle ja salata tietosi, olinpaikkasi. Älä kasvokkain kerro erosta, vaan sitten kun olet turvassa. Lähde, yleensä nuo vaan pahenevat, se ei ole rakkautta. Ehkä hänellä on seksiä muualla koska ei sinulle anna? :( Alistaa ja kontrolloi vain sinua. Et voi pelastaa, etkä muuttaa häntä. Kokemusta on enemmän kuin yhdestä tuollaisesta muiden kokemukset. Jos aiot jäädä, hae apua parisuhdeneuvojalta, terapeutilta tai kriisikekukseen voi soittaa - he osaavat neuvoa noissa hankalissa tilanteissa. Vaikkei olisi kriisiä eikä muuta sellaista.

      Oletko väkivaltaisessa suhteessa? 5 varoitusmerkkiä

      http://www.iltalehti.fi/nainen/2013070517232082_na.shtml

    • nt22

      Kiitos vastauksista! Hän ei varsinaisesti ole pettänyt minua tietääkseni ikinä. Mutta valehtelee oudoista pikkuasioista ja keksii niille naurettavia selityksiä. Baarissa jos joku mies tulee minua iskemään, se on automaattisesti minun vikani, jos minulle tarjotaan juotavaa - en ota. Mutta esim kerran baarissa olessamme olin tyttökaverini kanssa tanssimassa ja sillävälin pöytäämme oli tullut joku nainen, niin mieheni oli heti tarjoamassa tälle juotavaa pöytäämme ostetusta skumppa pullosta.
      Joskus kertoo kuinka joku nainen on tullut häntä baarissa iskemään ja hän tietää tämän naisen iän, nimen plus muita tietoja, mikä on minun mielestäni vähän outoa. Miten tietäisi jollei jää juttelemaan? Ja jos on varattu niin miksi jää juttelemaan tuntemattomien naisten kanssa? En minä ainakaan tiedä minua iskeneiden miesten ikää ja nimiä...
      Sinänsä minua ei haittasi että selaa puhelintani tai facebookkiani, mutta häiritsee se että hän tekee sen kytätäkseen minua.. Olen itsekkin alkanut välillä katsomaan hänen puhelintaan.. Jotenkin sairasta...

      • nt22

        Ja jotenkin tuo suhtautuminen seksiin sapettaa niin vietävästi. Se että menen ulos tyttöjen kanssa saa olla hätistelemässä miehiä pois kimpusta ja sitten tulet kotiin ja ensin hierot miestä ja yrität maanitella ja kerta toisensa jälkeen tulet torjutuksi. Syö aivan älyttömästi itsetuntoa. Pelottaa nykyään edes tehdä alotetta, aina saan vastaukseksi että kävi juuri suihkussa ja ei heti uudestaan halua, tai että väsyttää tai pääkipeä ym.. Huoh! Ystäväni kertovat kuinka joutuvat juoksemaan kylpyhuoneesta makuuhuoneeseen suihkun jälkeen pukemaan ja raivostuttaa kun mies aina kimpussa kun näkee naisensa alastomana. Kertovat kuinka aina miehet kinumassa seksiä. Itse olen vasta 22-vuotta ja mietin että näinköhän elän loppuelämäni seksin saralla? Ilman että tunnen itseäni halutuksi, vinkuen seksiä ja tullen 4/5 kerrasta torjutuksi, suhteessa jossa mies vain tiuskii ja puhuu kuin lapselle, arvostellen kaikkiea mitä teen.. Puhua olen yrittänyt, mutta on kuin seinille menisi... :(


      • tuhkimo2
        nt22 kirjoitti:

        Ja jotenkin tuo suhtautuminen seksiin sapettaa niin vietävästi. Se että menen ulos tyttöjen kanssa saa olla hätistelemässä miehiä pois kimpusta ja sitten tulet kotiin ja ensin hierot miestä ja yrität maanitella ja kerta toisensa jälkeen tulet torjutuksi. Syö aivan älyttömästi itsetuntoa. Pelottaa nykyään edes tehdä alotetta, aina saan vastaukseksi että kävi juuri suihkussa ja ei heti uudestaan halua, tai että väsyttää tai pääkipeä ym.. Huoh! Ystäväni kertovat kuinka joutuvat juoksemaan kylpyhuoneesta makuuhuoneeseen suihkun jälkeen pukemaan ja raivostuttaa kun mies aina kimpussa kun näkee naisensa alastomana. Kertovat kuinka aina miehet kinumassa seksiä. Itse olen vasta 22-vuotta ja mietin että näinköhän elän loppuelämäni seksin saralla? Ilman että tunnen itseäni halutuksi, vinkuen seksiä ja tullen 4/5 kerrasta torjutuksi, suhteessa jossa mies vain tiuskii ja puhuu kuin lapselle, arvostellen kaikkiea mitä teen.. Puhua olen yrittänyt, mutta on kuin seinille menisi... :(

        Kokeileppa tehdä niin kuin minä aloin tekemään, eli et pyydä enää seksiä, mutta jos haluat , niin pukeudut seksikkäästi ja odotat että hän alkaa sitä pyytämään. Joudut odottamaan mutta se on sen väärtiä ;-)
        Mutta tosiasia on että miehesi ei muutu vaikka olisit 20 vuotta hänen kanssaan! Alan sen pikkuhiljaa myöntämään...Myös itselleni ja jotain pitäisi kyllä tehdä tilanteelle. tuhkimo2


      • nt22
        tuhkimo2 kirjoitti:

        Kokeileppa tehdä niin kuin minä aloin tekemään, eli et pyydä enää seksiä, mutta jos haluat , niin pukeudut seksikkäästi ja odotat että hän alkaa sitä pyytämään. Joudut odottamaan mutta se on sen väärtiä ;-)
        Mutta tosiasia on että miehesi ei muutu vaikka olisit 20 vuotta hänen kanssaan! Alan sen pikkuhiljaa myöntämään...Myös itselleni ja jotain pitäisi kyllä tehdä tilanteelle. tuhkimo2

        Taidan olla enemmän tai vähemmän aina seksikkäästi pukeutuneena, alusvaate friikki kun olen


      • nt22
        nt22 kirjoitti:

        Taidan olla enemmän tai vähemmän aina seksikkäästi pukeutuneena, alusvaate friikki kun olen

        Joten ei taida seksikkäät hepeneet auttaa.. Muutenkin kun oon niin tarkka ulkonäöstäni, niin on tosiaan aina vapaapäivinäki meikit ja hiukset nätisti ja suihkussa käyty ym.


    • kiltti mies.

      Selvä narsisti. Et kai aio koko elämää tuon kanssa olla. Olis hyvä saada joltain läheiseltäs apua ja kerro siitä läheiselles joka auttaa sua eroamaan.
      Ei tuollainen ole mitään elämää eikä parisuhde jos ei saa kavereita tavata ja pitää olla vapaus mennä ja harrastaa vaikka seurusteleekin.

      Jos haluat tuntea olevasi haluttu niin eroa ja etsi uusi mies. Tuon kanssa elämäsi on helvettiä.

      • nt22

        Hmmh! Kai salaa toivon et joku osais sanoa et mitä teen väärin, tai jonkun pelastus keinon millä saada toinen lopettamaan ihme käytös.. ☹


      • tuhkimo2
        nt22 kirjoitti:

        Hmmh! Kai salaa toivon et joku osais sanoa et mitä teen väärin, tai jonkun pelastus keinon millä saada toinen lopettamaan ihme käytös.. ☹

        Ei ole pelastuskeinoa. Lähde suhteesta. tuhkimo2


    • kiltti mies.

      Et sinä tee mitään vääriin ekä tuo hullu lopeta millään. Narsisti on aina narsisti ja sitä eikä paranna ihmekkään. Olet kai miehen kanssa koska se on komea, mikäänmuu ei selitä että annat miehen kohdella sinua noin huonosti.

      • nt22

        Ei teidän puoliskot selaa teidän facea tai kattele kännykkää läpi? Välillä tuntuu et mulla on hämärtyny mikä on normaalia ja mikä ei...oon ollut vaan saman miehen kanssa aina. Yhteiset ystävät ja kaikki nivoutuu yhteen, siks lähtö tuntuu koko elämän muutavalta käänteeltä.


      • puhukaa avoimesti
        nt22 kirjoitti:

        Ei teidän puoliskot selaa teidän facea tai kattele kännykkää läpi? Välillä tuntuu et mulla on hämärtyny mikä on normaalia ja mikä ei...oon ollut vaan saman miehen kanssa aina. Yhteiset ystävät ja kaikki nivoutuu yhteen, siks lähtö tuntuu koko elämän muutavalta käänteeltä.

        kahden.....

        miksi niin tekee?

        oletko itse antanut mustasukkaisuuteen aihetta?

        oletko deittipalstalla hakemassa seuraa kun silmä vältää ja baarissa hipelöit muita miehiä,;)



        jos et niin, johan on kumma juttu. Silloin pitäisi olla luottamus kohdallaan


      • nt22
        puhukaa avoimesti kirjoitti:

        kahden.....

        miksi niin tekee?

        oletko itse antanut mustasukkaisuuteen aihetta?

        oletko deittipalstalla hakemassa seuraa kun silmä vältää ja baarissa hipelöit muita miehiä,;)



        jos et niin, johan on kumma juttu. Silloin pitäisi olla luottamus kohdallaan

        Deittipalstat eiei mua vatten


      • nt22
        nt22 kirjoitti:

        Deittipalstat eiei mua vatten

        Siis! Deitti palstat ei ole myn juttu, mutta se myönnettäköön että kun kotona huomiota ei tipu, niin tuntuuhan se miesten huomio baarissa kivalle. Ketään en siellä kumminkaan iskemässä ole. Miten edes voisin. Antaa numeron? Ja mies lukee kaikki kännykkäni viestit ha puhelutiedot?


      • Lähde tyttö
        nt22 kirjoitti:

        Siis! Deitti palstat ei ole myn juttu, mutta se myönnettäköön että kun kotona huomiota ei tipu, niin tuntuuhan se miesten huomio baarissa kivalle. Ketään en siellä kumminkaan iskemässä ole. Miten edes voisin. Antaa numeron? Ja mies lukee kaikki kännykkäni viestit ha puhelutiedot?

        Jos nuori mies alkaa pihtaamaan seksiä ja silti seuraa sairaalloisen mustasukkaisesti naistaan, niin homma haisee pahasti. Mies voi itse käyttäytyä sinua kohtaan väärin muiden naisten kanssa, kenties jopa pettää, ja pelkää sairaalloisesti että tekisit hänelle samoin. Muu käytös, kertomasi viittaa jopa persoonallisuushäiriöön, mies haluaa alistaa sinut oman tahtonsa alle ja tekee sen sinua syyllistäen ja moittien. . Suosittelen että menet kirjastoon ja haet psykologian hyllyltä narsismista kertovia kirjoja, ne voivat selittää sinulle miehen käytöksen, jos kuuluisi näihin sairaisiin. Ota jalat allesi ja lähde, jos et, miehen käytös tulee kenties vain pahenemaan, käytöksen parannus on hyvin epätodennäköistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe