kuollut isä

jokuiharandom

Isäni kuoli tänään. Isä oli minulle todella rakas. Joudumme ehkä muuttamaan ja kouluun meno pelottaa. Saatan alkaa itkemään koulussa ja koko luokka alkaisi kiusaamaan minua. Minä olen todella kauhuissani ja surullinen. Kaverini eivät välittäneet että heidän kaverin isä kuoli.

6

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Akseli272

      Kyllä sun kaveris välittää. Ne ei vaan uskalla sanoo sulle mitään ku ne pelkää et ne loukkaa sua jotenki. Koita keskittyä koulussa, äläkä ala miettimään asiaa. Juttele jollekki, itke, sure. Se menee ohi.

    • Don't tell

      ei tarvii sanoo Suomi24 et isäs kuoli mut silti onnea teille :)

    • voimahalit sinulle

      Otan osaa. Kaverisi eivät osaa samaistua tilanteeseen ja on se vaikea heillekin tietää miten suhtautua. Kun läheinen ja rakas ihminen kuolee, on typerää alkaa nauramaan asialle. Tyhmyys on silloin naurajassa, ei itkijässä.
      Nyt olisi tärkeää, että sinulla olisi kuuntelija. Kuitenkin elämän jatkuminen koulussa ja harrastuksissa auttaa jaksamaan mentyksen keskellä.
      Seuraava tärkeä tapahtuma on nyt isäsi hautajaiset.

    • Hei "jokuihanrandom"!

      Olen pahoillani menetyksesi vuoksi. Vanhemman kuolema pysäyttää aina ja on aivan selvää, että olet kauhuissasi ja peloissasi.

      Jos kouluun meno pelottaa, niin kannattaa kertoa siitä äidillesi ja ottaa koulussa yhteyttä terveydenhoitajaan tai kuraattoriin. Heidän kanssaan voit pohtia, miten kouluun palaaminen kohdallasi järjestyisi ja saat mahdollisuuden keskustella pelostasi ja surusta.

      Toivon sinulle voimia surusi keskelle.

      Terveisin,

      Nettisaapas/ Toni

    • Vinkkejä...

      Vaimoni eli 3 lapseni äiti kuoli 10 vuotta sitten.
      Lapset olivat 10, 6, 18.

      Koulun rehtori antoi lapsilleni vapaat kädet päättää tulevatko kouluun toukokuun lopulla, tärkeät kokeet oli jo käytännössä kaikki pidetty.

      Lapseni päättivät kuitenkin jo muutaman päivän jälkeen mennä kouluun kun siellä oli tuttu ympäsristö ja elämä palasi nopeammin vanhaan tuttuun.
      Eli koulukavereista ja rutiineista oli heille hyötyä.

      Koulussa myös ymmärretään jos olet vain osan päivästä koulussa.

    • Antti itku kurkussa

      Minun äitini kuoli 2 viikkoa sitten. On pakko tunnustaa, etten ennen tätä ole ollenkaan osannut suhtautua kun joku kertoo vanhempansa kuolleen. Ehkä olen antanut välinpitämöttömän kuvan (ymmärtämättömyyttäni) ja sillä loukannut ystävää.

      Pyydän anteeksi. Vasta kun on kokenut tämän, voi _oikeasti_ ymmärtää, miten kova paikka se on.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe