Pääsiäinen ahdistuksen aikaa

-jarmo-

Kuinka monella oikealla uudestisyntyneellä kristityllä on tällä hetkellä ahdistus sydämessä? Tarkoitan selvästi muusta poikkeavaa ahdistusta.
Itselläni on 14. päivästä alkaen ollut suuri ahdistus sydämessä ja kun olen kysellyt joiltain, niin sama juttu. Onko tämä pääsiäinen kristityiden sydämessä erityinen? Kerro se, jos koet niin.

Pääsiäisenä Rakas Jeesuksemme vapahtajamme kuoli ja hänet haudattiin. Kolme yötä ja kolme päivää ei ole perjantaista sunnuntaihin, vaan jotain ihan muuta, johon löytyy useampia teorioita.
Pääsiäinen kestää joka tapauksessa pääsiäisen jälkeiseen maanantaihin, joka on Omerin laskennassa toinen päivä, jatkuen sinne kesäkuun 9. saakka.
Juutalaisessa laskennassa Omerin päätös on jo 5.6.2014

Tässä on tulossa Tetrad verikuiden sarja ja kaiken pitäisi alkaa aivan näillä hetkillä ja varmasti pääsiäisen jälkeen.

Tuolla on vielä 29.4. rengasmainen auringonpimennyskin:
http://www.timeanddate.com/eclipse/solar/2014-april-29

26

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      kuule jarmo voin itsestäni sen verran kertoa että silloin kuin uudistuin uskossa minulla oli joku 2 vuotta ahdistussydämessä ja pisto ja se väistyi hetkeksi tämän jälkeen eikä ollut kuin silloin tälöin mutta kun lankesin ja nousin takas niin minun sydämenni ahdistus on ollut jotain avain uskomatonta sydämmeen pistää, sattuu ja ahdistaa ei silloin kuin uudistuin uskossa näin kova sydämen ahistus ollut...

      en tiedä onko muita jotka tuntee näin?

      • ......

        niin ja välilä minulla vaa rupeaa kyyneleet valumaan silmistä vaikka en itkekkään se on aika jännä juttu tämä uutena juttuna...


      • -jarmo-
        ...... kirjoitti:

        niin ja välilä minulla vaa rupeaa kyyneleet valumaan silmistä vaikka en itkekkään se on aika jännä juttu tämä uutena juttuna...

        Henkesi keskustelee joustavasti Pyhän Hengen kanssa ja se kiitollisuuden tunne tekee sinusta herkän.
        Minä olen kovissa liemissä keitetty turva-alan konkari ja nähnyt takuulla kaikki pahuuden ja väkivallan mitä Suomen mittakaavassa voi nähdä. Silti olen äärimmäisen herkkä kuin kello sydämessäni. Olin kerran käyttämässä tytärtäni Tavastialla kun hän oli vielä kovasti alaikäinen ja piti olla aikuinen mukana keikalla. En tiedä sen kummemmin esiintyjästä mutta seurasin takarivistä kun pikkukätöset oli lapsilla kohotettuina pedon symboliin, pikkurilli ja etusormi ylhäällä. Aluksi en ymmärtänyt miksi minulla alkoi kyyneleet valua silmistä ja sitten vasta tajusin että noi kädet... näillä lapsukaisilla ei ollu ikää kuin 13-16 vuotta ja nekin palvoivat jo saatanaa tajuamattaan sitä itse. Siksi kyynelehdin.


      • ....
        -jarmo- kirjoitti:

        Henkesi keskustelee joustavasti Pyhän Hengen kanssa ja se kiitollisuuden tunne tekee sinusta herkän.
        Minä olen kovissa liemissä keitetty turva-alan konkari ja nähnyt takuulla kaikki pahuuden ja väkivallan mitä Suomen mittakaavassa voi nähdä. Silti olen äärimmäisen herkkä kuin kello sydämessäni. Olin kerran käyttämässä tytärtäni Tavastialla kun hän oli vielä kovasti alaikäinen ja piti olla aikuinen mukana keikalla. En tiedä sen kummemmin esiintyjästä mutta seurasin takarivistä kun pikkukätöset oli lapsilla kohotettuina pedon symboliin, pikkurilli ja etusormi ylhäällä. Aluksi en ymmärtänyt miksi minulla alkoi kyyneleet valua silmistä ja sitten vasta tajusin että noi kädet... näillä lapsukaisilla ei ollu ikää kuin 13-16 vuotta ja nekin palvoivat jo saatanaa tajuamattaan sitä itse. Siksi kyynelehdin.

        toinen juttu on kun puhuin tuolla kun tuntee aina henkimaailman ja henkimaailman muutokset niin en tiedä mikä siinäkin on tunnen vaan sielussa kun asetelmat ovat henkimaailmassa muutuneet ja mitäs siellä on tapahtunut ja välillä näen tämän sielunsilmin joskus unessa...

        tunteeko ja näkeekö muut tämän?


      • -jarmo- kirjoitti:

        Henkesi keskustelee joustavasti Pyhän Hengen kanssa ja se kiitollisuuden tunne tekee sinusta herkän.
        Minä olen kovissa liemissä keitetty turva-alan konkari ja nähnyt takuulla kaikki pahuuden ja väkivallan mitä Suomen mittakaavassa voi nähdä. Silti olen äärimmäisen herkkä kuin kello sydämessäni. Olin kerran käyttämässä tytärtäni Tavastialla kun hän oli vielä kovasti alaikäinen ja piti olla aikuinen mukana keikalla. En tiedä sen kummemmin esiintyjästä mutta seurasin takarivistä kun pikkukätöset oli lapsilla kohotettuina pedon symboliin, pikkurilli ja etusormi ylhäällä. Aluksi en ymmärtänyt miksi minulla alkoi kyyneleet valua silmistä ja sitten vasta tajusin että noi kädet... näillä lapsukaisilla ei ollu ikää kuin 13-16 vuotta ja nekin palvoivat jo saatanaa tajuamattaan sitä itse. Siksi kyynelehdin.

        Ei sormimerkit ole mitään saatananpalvontaa vaan osa rokkikulttuuria.

        Ei sen kummempaa kuin hospotipomilui tai hokkuspokkus.


      • Miksikä niin
        KTS kirjoitti:

        Ei sormimerkit ole mitään saatananpalvontaa vaan osa rokkikulttuuria.

        Ei sen kummempaa kuin hospotipomilui tai hokkuspokkus.

        "Ei sormimerkit ole mitään saatananpalvontaa vaan osa rokkikulttuuria."

        Mikä niiden tausta on?


      • -jarmo-
        .... kirjoitti:

        toinen juttu on kun puhuin tuolla kun tuntee aina henkimaailman ja henkimaailman muutokset niin en tiedä mikä siinäkin on tunnen vaan sielussa kun asetelmat ovat henkimaailmassa muutuneet ja mitäs siellä on tapahtunut ja välillä näen tämän sielunsilmin joskus unessa...

        tunteeko ja näkeekö muut tämän?

        Ei varmasti, koska tuo on juuri henkien tunnistamisen lahjaa. Se on älyttömän arvokas lahja. Itselläni on sellainen, muttei se toimi aina kun haluaisin. Tiedän ihan tarkkaan mitä se on muttei se ole minun kontrollisssa.

        Vastaus on EI TUNNE, EIKÄ NÄE, harva edes osaa hahmottaa mistä on kyse.


      • .....
        -jarmo- kirjoitti:

        Ei varmasti, koska tuo on juuri henkien tunnistamisen lahjaa. Se on älyttömän arvokas lahja. Itselläni on sellainen, muttei se toimi aina kun haluaisin. Tiedän ihan tarkkaan mitä se on muttei se ole minun kontrollisssa.

        Vastaus on EI TUNNE, EIKÄ NÄE, harva edes osaa hahmottaa mistä on kyse.

        "Me voimme hengessämme antaa tilaa jommalle kummalle mieltymyksiemme mukaan ja paaduttaa tai vanhurskauttaa itsemme.
        Paavali on paljon puhunut tästä hekien maailmasta."

        toineki juttu on aika jännä tunnen myös oman henkisen tilani ja sen miten olen suhteessa Jumalaan ja miten saatanaan...

        milloi olen jotenkin siduttu, milloin vaputettu ja milloin on ovet auki ja pääsee eteenpäin ja mitä pitää tehdä että pääsee eteenpäin...

        sekin on aika jännä juttu kun juttelen ihmisen kassa livenä ja keskustelen täällä jonkun aikaa niin tunne sen missä hengessä ja tilassa toinen on ja välillä kun näen jonkun ihmisen niin livenä tai netissä keskustelemassa niin näkee sen mihkä toinen on sidottu ja mitä pitäisi tehdä että pääsee eteenpäin ja toinen asia jos ei ole sidottu vaan on jäänyt junnaa paikoilleen ni tiettää vaan mitä pitäisi tehdä mutta moni vaan on semmonen että mitä sinä tulet siihen pätemään olenhan ollut uskova jo kauan...

        sama jos tutustun uskostaosattomaan ihmiseen niin näen vaan toisen tilan suoraan ja sen mitä pitäisi tehdä...

        tää välillä aika rankkaa kun näkee tämän ja varsinkin jos itsellä ei ole kaikki reilassa niin tuntee oman tilansa ja se laittaa ahdistamaan...


    • Hälläväliä, kuka

      Herkkä ja asioihin eläytyvä ihminen voi potea pääsiäismasennusta. Itse olin joitain vuosia sitten aivan vuoteenomana, ikäänkuin kärsin Kristuksen mukana, voin pahoin ja olin onnellinen kun pääsiäinen oli ohi.

      Tämä pääsiäinen on mennyt tyynesti.

      En tiedä laskennoista mitään, mutta kykenen kyllä aistimaan maailman tilan. Raamattu ei opeta laskuoppia, vaan Jumalan sanan ja Pyhän Hengen tuntemusta. Sana todistaa ajasta, Pyhä Henki Itse vahvistaa sanan.
      .

      • -jarmo-

        Hei kuule, nyt et anna kaikkien kukkien kukkia. Jos joku on hengessään tuot amieltä ja me molemmat tunnustamme Jeesuksen Kristuksen vapahtajanamme, niin miksi sinä väität ettei Raamattu opeta sitä tai tätä, koska siinähän on nimenomaan kaikille kaikki. Älä laatikoi Raamatun skaalaa, joka on kovin moniulotteinen, eikä se ole kenekään tekemien sääntöjen orja, vaan Jumalan sanaa, jota ihminen saa hengessään tutkia ja löytää.


      • Kristitty xyz
        -jarmo- kirjoitti:

        Hei kuule, nyt et anna kaikkien kukkien kukkia. Jos joku on hengessään tuot amieltä ja me molemmat tunnustamme Jeesuksen Kristuksen vapahtajanamme, niin miksi sinä väität ettei Raamattu opeta sitä tai tätä, koska siinähän on nimenomaan kaikille kaikki. Älä laatikoi Raamatun skaalaa, joka on kovin moniulotteinen, eikä se ole kenekään tekemien sääntöjen orja, vaan Jumalan sanaa, jota ihminen saa hengessään tutkia ja löytää.

        Jumalan sanaa ei voi kukaan ihminen omassa hengessään oikein tutkia ja löytää.
        Vain puhdas Jumalan sana ja Pyhä Henki johtavat Jumalan tuntemiseen.


      • -jarmo-
        Kristitty xyz kirjoitti:

        Jumalan sanaa ei voi kukaan ihminen omassa hengessään oikein tutkia ja löytää.
        Vain puhdas Jumalan sana ja Pyhä Henki johtavat Jumalan tuntemiseen.

        Miksi olet noin aggressiivinen?

        Sinulle ei taida olla ihan selvää mikä vaikutusjärjestys meillä on hengessämme. Meissä on henki ja sielu, jota voimme hengessämme vahingoittaa ja paaduttaa.
        Taivaalliset voimat, kuten Pyhä Henki ja meistä huolta pitävät enkelit keskustelevat melko sujuvasti henkemme välityksellä, joka heijastuu meihin. Siellä voi olla samalla tavalla pahoja henkiä, jotka myös heijastuvat meidän elämäämme. Me voimme hengessämme antaa tilaa jommalle kummalle mieltymyksiemme mukaan ja paaduttaa tai vanhurskauttaa itsemme.
        Paavali on paljon puhunut tästä hekien maailmasta. Et ole tainnut lukea, olet ollut kuunteluoppilas ja saanut vain sen mikä sinulle on kerrottu.

        Sanoit ettei sanaa voi kukaan tutkia omassa hengessämme. Olen sikäli samaa mieltä, mutta silloin saa vain sanoja ja tarinoiota Raamatusta. Mutta meissä vaikuttaa joka tapauksessa henkimaailmamme, joten emme koskaan ole sikäli ihan yksin. Pyhä Henki avaa sanaa, kun Jeesus on ensin tullut sydämeen. Muussa tapauksessa Raamatun lukeminen on vähän sitä sun tätä.


      • .....
        -jarmo- kirjoitti:

        Miksi olet noin aggressiivinen?

        Sinulle ei taida olla ihan selvää mikä vaikutusjärjestys meillä on hengessämme. Meissä on henki ja sielu, jota voimme hengessämme vahingoittaa ja paaduttaa.
        Taivaalliset voimat, kuten Pyhä Henki ja meistä huolta pitävät enkelit keskustelevat melko sujuvasti henkemme välityksellä, joka heijastuu meihin. Siellä voi olla samalla tavalla pahoja henkiä, jotka myös heijastuvat meidän elämäämme. Me voimme hengessämme antaa tilaa jommalle kummalle mieltymyksiemme mukaan ja paaduttaa tai vanhurskauttaa itsemme.
        Paavali on paljon puhunut tästä hekien maailmasta. Et ole tainnut lukea, olet ollut kuunteluoppilas ja saanut vain sen mikä sinulle on kerrottu.

        Sanoit ettei sanaa voi kukaan tutkia omassa hengessämme. Olen sikäli samaa mieltä, mutta silloin saa vain sanoja ja tarinoiota Raamatusta. Mutta meissä vaikuttaa joka tapauksessa henkimaailmamme, joten emme koskaan ole sikäli ihan yksin. Pyhä Henki avaa sanaa, kun Jeesus on ensin tullut sydämeen. Muussa tapauksessa Raamatun lukeminen on vähän sitä sun tätä.

        sanotahaan raamatussa että henki tekee eläväksi ja kirjain kuolettaa...


      • Oikea totuus
        -jarmo- kirjoitti:

        Hei kuule, nyt et anna kaikkien kukkien kukkia. Jos joku on hengessään tuot amieltä ja me molemmat tunnustamme Jeesuksen Kristuksen vapahtajanamme, niin miksi sinä väität ettei Raamattu opeta sitä tai tätä, koska siinähän on nimenomaan kaikille kaikki. Älä laatikoi Raamatun skaalaa, joka on kovin moniulotteinen, eikä se ole kenekään tekemien sääntöjen orja, vaan Jumalan sanaa, jota ihminen saa hengessään tutkia ja löytää.

        Niin juuri! Älä lue Raamattua ja varsinkaan tulkitse millään muulla tavalla kuin jarmo sanoo, koska olet silloin automaattisesti väärässä. Niin moniulotteinen on Raamattu!


      • Uhrin syyllistäjät:
        -jarmo- kirjoitti:

        Miksi olet noin aggressiivinen?

        Sinulle ei taida olla ihan selvää mikä vaikutusjärjestys meillä on hengessämme. Meissä on henki ja sielu, jota voimme hengessämme vahingoittaa ja paaduttaa.
        Taivaalliset voimat, kuten Pyhä Henki ja meistä huolta pitävät enkelit keskustelevat melko sujuvasti henkemme välityksellä, joka heijastuu meihin. Siellä voi olla samalla tavalla pahoja henkiä, jotka myös heijastuvat meidän elämäämme. Me voimme hengessämme antaa tilaa jommalle kummalle mieltymyksiemme mukaan ja paaduttaa tai vanhurskauttaa itsemme.
        Paavali on paljon puhunut tästä hekien maailmasta. Et ole tainnut lukea, olet ollut kuunteluoppilas ja saanut vain sen mikä sinulle on kerrottu.

        Sanoit ettei sanaa voi kukaan tutkia omassa hengessämme. Olen sikäli samaa mieltä, mutta silloin saa vain sanoja ja tarinoiota Raamatusta. Mutta meissä vaikuttaa joka tapauksessa henkimaailmamme, joten emme koskaan ole sikäli ihan yksin. Pyhä Henki avaa sanaa, kun Jeesus on ensin tullut sydämeen. Muussa tapauksessa Raamatun lukeminen on vähän sitä sun tätä.

        "Miksi olet noin aggressiivinen?"


    • Elisa R

      Erityisesti tämä pitkäperjantai on aina tosi piiiitkä....

      • -jarmo-

        Hei Elisa ja rauhaasydämeesi :) kiva kuulla sinusta.


      • Elisa R
        -jarmo- kirjoitti:

        Hei Elisa ja rauhaasydämeesi :) kiva kuulla sinusta.

        Hei Jarmo sinullekkin ja hyvää Pääsiäistä! Pitkäperjantain jälkeen varmaaankin alkaa "löysäämään".


      • .....
        Elisa R kirjoitti:

        Hei Jarmo sinullekkin ja hyvää Pääsiäistä! Pitkäperjantain jälkeen varmaaankin alkaa "löysäämään".

        en kyllä usko etä helppottuu koska minulla on ainakin ollut tämä sydämen ahdistus siitä asti kun nousin langeemuksesta ja pahenee koko ajan joskus on vähän helpompaa mutta sitten se palaa....


    • loveJeesus

      Kyllä ahdistaa varsinkin kun tätä pääsiäistä vietetään yhtään tuntematta pääsiäisen syytä. Tiput ja suklaamunat ja pääsiäisnoidat vaan vallitsee. Jos sanallakaan muistuttaa oikeasta pääsiäisen aiheesta pelastajastamme Jeesuksesta niin heti käsketään olemaan saarnaamatta. Ja tätä saa kuulla jopa omalta perheeltä jotka silti väittävät olevansa kristittyjä. Kyllä masentaa.

      • loveJeesus

        Lisäksi pesah oikea pääsiäinen piti olla kai 14 n isin kuuta eli maanantaina? Ja huomenna on sapatti. Vähän väärin on pistetty pyhäpäivät kalenteriin.


      • -jarmo-

        No sanos muuta "loveJeesus"
        Kristilliset pyhät on turmeltu ja minullakin oli inhottava katsoa kun ovikello soi ja pikkulapsia noidiksi pukeutuneena tulee minua "virpomaan" manaamaan siis vieraiden saastaisten henkien kautta.


    • Mahdollinen selitys

      Yletön ahdistus voi olla merkki psyykkisistä ongelmista. Kannattaa hakeutua mielenterveyspoliklinikalle.

    • Uudestisyntymätön

      Riippuu siitä mitä tarkoitat käsitteellä "oikea uudestisyntynyt kristitty". Jos ei satu kuulumaan heihin niin on vaikea vastata toisten puolesta. Onko sellainen mielestäsi esimerkiksi jonkin lahkon jäsen ja jos on niin miksi et sano sitä suoraan?

    • Seurailija

      Totta ahdistaa, ahdistaa pahasti, Jeesustakin ahdisti, risti oli painava, kannetaan me sitä sydämesämme, jeesataan. Maailma juopottelee, lööpit kyselee onko enkeleitä olemassa, useimpien mielestä ei ole, missit poseeraa bikineissä, Jeesus kantaa ristiään, mielettömän ristiriitaista on meno, ei ihmekkään jos ahdistaa.. Jos puhuu ja kirjoittaa tai muuten puolustaa niin saa samat ruoskan iskut ja keihään pistot kuin Hänkin..Ei Hänen seuraamisensa aina niin helppoa ole mutta turvallista ja antoisaa kuitenkin, asia selvisi jo Hänet tunnustaessani, kaikki kolme maallista tuotetta hajos samalla hetkellä, peräkärry, dvd soitin ja tietokone, ne kolme päivää ja yötä, ne teroitettiin. Ei ne minua rasittaneet, muut ne maksoivat, halusivat maksaa koska koska aiheuttivatkin, kiitos heille, mutta kaikki ihmiset eivät halua maksaa... Näytettiin että ei hätää sillä Hän antaa enkeleilleen käskyn varjella sinua kailkilla teilläsi.. Hän maksoi hengellään kaiken, halusi maksaa, täytti Isänsä antama työn täydellisesti!, maksoi suuren hinnan että meillä hyvä olisi ja pääsisimme Isän luo, maalliset ihmiset eivät ole koskaan ymmärtäneet eivät silloin eivätkä nytkään, kauppaavat lääkkeitään meille (hihhuleille) mutta he joutuvat maksumieheksi jossain vaiheessa jos ei ymmärryksensä kasva, sitä ymmärrystä ei löydy koulukirjoista vaan hyljeksitystä Raamatusta, Jumalan Sanasta. On nöyrryttävä jos haluaa pelastua. Kaikki rakkaat uskovat ystävät, sydämemme on nöyrä ja kuuliainen, me jaksamme hänen perässään, hänen viitoittamalla tiellään, sillä kaikki velkamme on maksettu, Hän maksoi, Vapahtajamme Jeesus Kristus Jumalan Poika...Aamen

      • -jarmo-

        Amen seurailija, karitsan veri on vuodatettu ja ikuinen syntivelkamme peritty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe