Sekava olo, Apua!

Sekopää

Olen miettinyt jo kauan tätä: Eli mulla on usein (monta kertaa viikossa) sellainen epätodellinen olo. Tuntuu kuin en olis paikalla ollenkaan ja katsoisin vain kun itse touhuan menemään. Sitten tosi inhottavaa on se kun puhun välillä ihan mitä sattuu. Selitän kamalasti jotain ja toistan asioita. Myös se että minulle saattaa tulla hetkiä jolloin tuntuu yhtäkkiä että käsi (tai mikä vain) voisi mennä kaverin tai jonkun muun lähellä olevan läpi. Kuin "haamulla". Se tunne saattaa olla tosi kauan tai ihan vain hetken.

voisiko joku mua valaista kun en yhtään tiedä mistä tää vois johtua? Käyn vielä kouluakin niin on tosi hankala keskittyä kun tulee tuommoinen tunne...
Onko kellään vastaavia kokemuksia?

11

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sallitut aineet

      Ensin pitää tietää käytätkö jotain aineita; lääkkeitä/huumeita/päihteitä.

      • Sekopää

        En käytä mitään noista.


      • 13+19
        Sekopää kirjoitti:

        En käytä mitään noista.

        Meistä ei ole neuvomaan kun menee puoskaroinniksi. Terveyskeskukseen soitat. Että saat ajan kuvaile oireesi ja sano että tunnet itsesi masentuneeksi. Näin saat vastaanottoajan ilman että sieltä sanotaan sinun olevan huomionhakuinen. Siitä se lähtee.


      • Sallitut aineet
        Sekopää kirjoitti:

        En käytä mitään noista.

        Se on positiivinen lähtökohta. Joku ammattitaitoinen psykoterapeutti voisi ehkä auttaa sinua ymmärtämään ja pääsemään asian yli ja eroon kokonaan.


      • simeo
        Sallitut aineet kirjoitti:

        Se on positiivinen lähtökohta. Joku ammattitaitoinen psykoterapeutti voisi ehkä auttaa sinua ymmärtämään ja pääsemään asian yli ja eroon kokonaan.

        Eihän täällä mitään lopullista diagnoosia olla antamassakaan.Aloittajalle voi heittää erilaisia ajatuksia ja teorioita hänen oireistaan,ehkä hän saa jonkin oivalluksen tilanteestaan.


    • simeo

      Olet liian outo jopa tälle palstalle.

      • joskus itsellänikin

        Et ole outo palstalle. Teoriani on että sinua on pitkään stressannut ja ollut pahaa oloa. Alitajunnasta nousee käsittelemätöntä ja kuormittunut mieli ei jaksa työstää vaan vaipuu kuin unitilaan.
        Minun tietokoeeni välillä himmenee ja vaipuu lepotilaan kun sen kapasiteetti ei meinaa riittää tietojen käsittelyyn.
        Kun tuollainen aivojen kuormitus kohtaa niin yritä silloin leputtaa päätäsi ja mieltäsi, ota rennosti, istu tai mene pitkäkseen, hengitä syvään. Auttaisko hyvä rauhallinen musiikki ym.
        Tuollainen on vain aivojen oma palautumiskeino. Et ole sekoamassa.


      • Sekopää
        joskus itsellänikin kirjoitti:

        Et ole outo palstalle. Teoriani on että sinua on pitkään stressannut ja ollut pahaa oloa. Alitajunnasta nousee käsittelemätöntä ja kuormittunut mieli ei jaksa työstää vaan vaipuu kuin unitilaan.
        Minun tietokoeeni välillä himmenee ja vaipuu lepotilaan kun sen kapasiteetti ei meinaa riittää tietojen käsittelyyn.
        Kun tuollainen aivojen kuormitus kohtaa niin yritä silloin leputtaa päätäsi ja mieltäsi, ota rennosti, istu tai mene pitkäkseen, hengitä syvään. Auttaisko hyvä rauhallinen musiikki ym.
        Tuollainen on vain aivojen oma palautumiskeino. Et ole sekoamassa.

        Hyvä kuulla etten ole sekoamassa.
        Koulussa on kylläkin tosi hankala rueta rennosti ottaamaan.
        En sitten tiedä että pitäisikö käydä vaikkapa terveydenhoitajalle juttelemassa vai mitenköhän...
        En viitsisi terveyskeskukseen rueta soittelemaan.


    • simeo

      Kärsiikö aloittaja unettomuudesta? Pitkään jatkunut univaje voi saada aivot elämään omaa elämäänsä.Itse näin mikro-unia valveilla (en tiedä onko virallinen termi) kun olin nukkunut todella huonosti tarpeeksi pitkään.Unettomuudesta kärsivän aivot voi myös välillä käydä erittäin kovilla kierroksilla,silloin tulee sählättyä.

      • Sekopää

        En kärsi unettomuudesta. Mielestäni nukun aikalailla tarpeeksi sen 6-8 tuntia koulupäivinä.


    • Äitykkä

      Ilmeisesti olet kuitenkin aika nuori, 6-8 tuntia ei nukkumiseen riitä. Kyllä 8 tuntia pitäisi saada joka yö unta. Lisäksi ulkoiletko? Pelaako liikaa? Onko huolia? Oletko tyttö vai poika? Niinhän sitä sanotaan, että ihminen joka kysyy olenko sekoamassa, ei sekoa, koska sitä ei kuulemma tiedosta sekoamiseksi. Mutta nyt kipin Lapin terveydenhoitajalle ja Missä omat vanhempasi ovat???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe