mistä saada jaksamista jatkaa?

fitness kroppaan

olen ikäänkuin kyllästynyt liikuntaa, harrastan kotona lihaskuntoa kahvakuulan yms.laitteiden avulla ja olen toki joitakin tuloskia saavuttanut kuten vatsalihasta näkyy jne.mutta viimeaikoina jaksan hädintuskin pusertaa puolituntia lihaskuntoa ja aerbista en ollenkaan, 1-2 kertaa viikossa.ennen tein 1-2 aerobista viikkoon ja 2-3 lihaskunto treeniä viikkoon kotona omin laittein.

mulla todettiin kilpparin vajaatoiminta, joka voi toki vaikuttaa jaksamiseen...
viimeaikoina myös alakulo on vallannut pahasti mieltä.voiko ne vaikuttaa oikeasti siihen etten vaan saa sitä persettä ylös sohvan nurkasta ja alkaa treenaamaan kuten ennen tein INNOLLA.kolme viikkoa mennyt silleen et 1-2 kertaa viikkoon jaksan treenailla :( ja tavoite on kotona saada itseni peruskuntoon ja sitten salille vasta kun mulla on anoreksia tausta en ole kovin voimissani vielä.toki mulle riittää kotituloksetkin toistaiseksi mutten saa niitäkään jos katselen painoja ja oon sohvalla itkemässä elämääni :O

mistä saisi voimia jatkaa? :( mistä saada into takaisin? olen sairastanut masennusta vuosia mutta tätä liikuntaa harrastanut puolisen vuotta.ekat kuukaudet olin todella innoissani.vaihtelin kuukausittain liikesarjoja, ostelin painavempia vastuksia ja painoja jne.mutta nyt ei vaan nappaa.. :( ja tavoite on olla kesällä edes timmissä kunnossa, selluliitit poissa ja vatsalihakset näkyvissä.kuukausi sitten ne näkyi tosi selkee nyt ei niinkään...

otan vihreä tee kapseleita ja cla-plussaa ja mölleriä.... hera protsku jauhetta ja macaa.......olen kuullut et tehostaavat treenin tuloksia.lihaa en syö niin lisäproteiini on hyväksi luulen.

jos saisi asiallisia vastauksia? :) kiitos.

5

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ssooppii

      Kun ihmiset puhuvat tuloksista varsinkin kuntosaliharjoittelun yhteydessä, he yleensä viittaavat ulkonäköön, näkyvät vatsalihakset, pullistelevat hauis tms.
      Ulkonäköön on kuitenkin vaikea vaikuttaa, siihen vaikuttaa niin monet tekijät. Se on tavallaan vain liikunnan sivuvaikutus.
      Mielestäni kannattaisi keskittyä sellaisiin harjoituksiin ja vaikutuksiin, joihin voi vaikuttaa. Ihminen voi vaikuttaa harjoituksilla yleiseen jaksamiseen ja vireystilaan kehittämällä aerobista kuntoa, myös voimaharjoittelu voi vaikuttaa tähän suuntaan. Tottakai myös ravinnolla on iso merkitys.
      Anoreksia, fitness viittaavat ulkonäköpaineisiin.
      Mitä jos ottaisit liikunnan tavoitteeksi selkeästi oman jaksamisen ja hyvän olon. Jättäisit ulkonäkötavoitteet sivuun.
      Siis jotenkin näin:
      Kävelin 4 km luonnossa. Sain hyvän mielen. Kevään kehittymistä oli hauska tarkkailla.
      Tein kuntosaliharjoituksen. Tavoite: jalkojen vahvistaminen. Keskivartalon kehittäminen. Miksi? Keskivartalo on tärkeä koko kehon hyvinvoinnille, tasapainolle, liikkeiden hallinnalle ja rentoudelle.
      Tein jooga/pilates harjoituksen. Miksi? Liikkuvuus ja notkeus on tärkeää. Jumit hellittivät. Hengitys kulkee paremmin. On vapaampi olo.
      Lisäksi: Lähde pois kotoa, jos ahdistaa. Muiden ihmisten seurassa tai luonnossa omat ongelmat saavat toiset mittasuhteet. Katsele rollaattoria vaivalloisesti lykkivää vanhaa naista. Miten ylpeä hän kuitenkin on omasta liikkumisestaan.
      Kuvittele tilannetta, että olet itse samassa asemassa. Ennen pitkää niin tapahtuu vääjäämättä.

    • beenthere----

      Onko sulla lääkitys kilpirauhasen vajaatoimintaan? Itse kävin testeissä ja lääkärillä, joka ehdotti lääkitystä, mutta mulla oli niin siinä ja siinä viiterajoilla (as always..) etten halunnut vielä lääkkeitä vaan googlailin ja otin fanaattisesti selvää kaikesta kilppariravitsemuksesta. Päädyin käyttämään Bioteekin merilevärouhetta, Cocovin kookosöljyä ja parapähkinöitä. Tästä kombinaatiosta on tullut mulle rutiini viimeisen puolen vuoden aikana muun terveellisen ruokavalion ohella. Oli sitten lumevaikutusta tai ei niin mulla ainakin toimii (silmiä/kasvoja ei enää turvota, jatkuva väsymys on häipynyt, akne ja epämääräiset hormoniheilahdukset ja ahdistus on poissa, ääni ei ole käheä/pala-kurkussa-tunne,..)! Koska juttuhan on se, että kaikki osa-alueet elämäntavoissa pitää olla kunnossa.

      Itse aloitin salitreenaamisen vajaa vuosi sitten, sitä ennen vain lenkkeilin ja jumppasin kotona. Nyt kun treenaa tavoitteellisemmin ja tehokkaammin, olen jäänyt ihan koukkuun! Liikun säännöllisesti 5-6 kertaa viikossa ja hyvin harvoin tulee sellaista ei-jaksaisi-fiilistä.

      Ja nyt kun vinkkejä jaan niin sellainen pikkuhuomio, että mä vaihtaisin sinuna noi vihreätee-kapselit ihan oikeaksi vihreäksi teeksi eli vedeksi. Osta vaikka Lidlistä vanilja-vihreäteepusseja. Vesi muutenkin on tositosi tärkeää ja olis hyvä yrittää juoda ainakin reilu 1,5l. Mulle se on vaikeaa saada vettä alas, mutta siitäkin pitää vain tehdä rutiini itselleen.

      Käytä mahdollisimman vähän maitotuotteita. Itse käytän vain maitorahkaa ja raejuustoa sekä muita juustoja ja jogurtteja satunnaisesti. Muuten korvaan maidon hasselpähkinä- tai mantelijuomalla (sooo good, voi käyttää smoothieen tai sellaisenaan lasillinen välipalan/teen/puuron kanssa). Älä missään nimessä käytä soijatuotteita!

      Tämä kääntyi nyt enemmän kilpirauhasen stimulointihöpinäksi, mutta sillähän on suuri merkitys koko kehoon ja ruokavaliolla taas on sitäkin suurempi merkitys kilpirauhasen toimintaan! Ja suosittelen ehdottomasti hankkimaan sen kuntosalikortin! Käy ensin lähimmällä salillasi tutustumassa ja hanki sitten kortti ensin kuukaudeksi. Katso ennen ensimmäistä salikäyntiä youtubesta ja netistä hyviä videoita perusliikkeisiin ja miten laitteet toimii (toki henkilökuntakin neuvoo). Itse jäin totaalisesti koukkuun ja tulokset on jo nyt huimia! Jos sulla ei ole paljoa ylipainoa vaa tarvitset vain "hiomista" niin sekin jo itsessään motivoi kun edessä ei ole mitään jäätävää urakkaa. Ajattele, että kuukaudenkin päästä näkyy jo merkittäviä tuloksia.

      Onnea ja motivaatiota!

      • lisäävastusta

        Ite en osaa sanoo lääkityksen tarpeesta mitään, sen sijaan yritä päästä muualle treenaan. Itellä oli kans joskus puntit kotona, aina treenit joko jäi tai sit ne oli tosi löysiä! Nyt oon täällä stadissa käynyt kisahallissa lähes joka päivä koko talven, kehittyen koko ajan. Ihan tuntemattomista tullu hyviä tsemppareita, suosittelen että eri säkin ulkopuolinen kuntosali. Rohkeesti sinne vaan


    • 13+8

      Vaihda välillä lajia, treeniohjelmaa ym. Oletko milloin pitänyt kevyen viikon viimeksi?

      Ja nimimerkin beenthere---- kirjoitukseen lisäisin gluteenin välttelyn kilpparin toiminnan stimuloimiseksi.

    • 18+6

      Joskus kun laihduttaa ja kovasti kuntoilee, niin puhti vaan yksinkertaisesti loppuu. Syö vähän enemmän, ainakin kasviksia ja proteiinia. Sitä saa ainakin tofusta, raejuustosta ja rahkasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe