Omituinen "pidätys"

beatit

Aattelin kysyä täältä jos joku osaisi neuvoa.

Noin viikko sitten ja myönnän, ihan omasta syystä jouduin juoppoputkaan ja Rovaniemen poliisin toimesta minut pahoinpideltiin jonka seurauksena myös asuntoon tuli vahinkoja. Musta silmä ja kehossa lukuisia mustelmia.
Miksi oli pakko hakata olisivat käyttäneet vaikka taseria.
Mustelmat paranee mutta harmittaa kun asunto kärsi vahinkoja ei kai se ole oikein että heitellään pitkin seiniä.

Olen ollut yhteydessä ylempään tasoon mutta tuntuu siltä että juttu haluttaisiin lakaista maton alle eli ei ole tapahtunut mitään.
Soitin kolmelle "pomolle" ja tapausta luvattiin tutkia.

Onko minulla oikeus nähdä (saada) poliisien raportti tilanteesta ihan pyytämällä vai menenkö lakimiehen kautta.

Kiitän asiallisista vastauksista.

8

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+8

      Eiköhän asia nyt tutkita, kun kuvauksesi perusteella syyllistyit virkamiehen väkivaltaiseen vastustamiseen, mistä tuomitaan aina vankeutta, 4 kk - 4 vuotta.
      Lain mukaan sinulla on oikeus tietää, mistä sinua epäillään, mutta vasta sen jälkeen, kun tutkinta on saatettu loppuun, siitä tulee asianosaisjulkinen ja voit silloin tilata aineiston maksutta itsellesi, tai lakimiehellesi.
      Tutkinnan aikana selvitetään myös poliisien voimankäyttö, onko sitä käytetty liikaa, vai juuri sopivasti.
      Jos sinulle tulee tuomio, niin kaikki vahinko jää sinun piikkiisi, mutta jos selviät tuomiotta, niin valtio korvaa sinulle aiheutuneen vahingon ja mahdollisesti vielä jotain kivusta ja särystäkin.
      Poliisit esittävät tietysti myös omat vaatimuksensa, jos ne menevät läpi, niin olet maksumies.

      • beatit

        Kiitos asiallisesta vastauksesta.

        Minua ei syytetä mistään ainakaan vielä.
        Ei edes kuulusteltu vaan ihan normi juoppoputka eli aamulla ulos.
        Tietääkseni en syyllistynyt virkamiehen vastustamiseen ja minun voimilla ei siihen edes pysty varmaan joku voimaton huitaisu tai provo josta poliisit kimpaantui.

        Minulla ei ole mitään vaatimuksia haluan vain vastauksen siihen miksi piti hakata ja tuhota asuntoani heittelemällä minua seinään.

        Painan vain 60kg joten kyllä se olisi mennyt vähemmälläkin perille.


      • 11+8
        beatit kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta.

        Minua ei syytetä mistään ainakaan vielä.
        Ei edes kuulusteltu vaan ihan normi juoppoputka eli aamulla ulos.
        Tietääkseni en syyllistynyt virkamiehen vastustamiseen ja minun voimilla ei siihen edes pysty varmaan joku voimaton huitaisu tai provo josta poliisit kimpaantui.

        Minulla ei ole mitään vaatimuksia haluan vain vastauksen siihen miksi piti hakata ja tuhota asuntoani heittelemällä minua seinään.

        Painan vain 60kg joten kyllä se olisi mennyt vähemmälläkin perille.

        Vaikea sanoa, mitä tulee tapahtumaan, mutta voit aina tehdä oman rikosilmoituksesi, jolloin asia ainakin silloin tutkitaan ja selvitetään mitä tapahtui ja miksi.


      • beatit
        11+8 kirjoitti:

        Vaikea sanoa, mitä tulee tapahtumaan, mutta voit aina tehdä oman rikosilmoituksesi, jolloin asia ainakin silloin tutkitaan ja selvitetään mitä tapahtui ja miksi.

        En minäkään tarkalleen tiedä mutta jokin tässä on mennyt väärin eikä se ollut pelkästään minun juopottelu.

        Arkipäivä kun tulee otan yhteyden lakimieheeni tai oikeastaan hän on nainen.


    • huh..

      Minä taas en hyväksyisi taserin tai rakin käyttöä ollenkaan, kostaisin melkoisen varmasti. Omilla voimillaan niiden on pärjättävä normaalissa tilanteessa, eikä siihen pahoinpitely tietenkään kuulu. En haluaisi olla sen kytän housuissa joka minut aiheettomasti pahoinpitelisi.

      • beatit

        En minäkään hyväksy.

        Mitä jos palaa päreet eikä enää hallitse itseään?
        Minä olen niin vihainen että en ajattele selvästi enkä ole humalassa enää joka on huolestuttavaa.
        Takaraivoon takoo koko ajan viesti että tämä ei ole paperi-juttu vaan henkilökohtainen.
        Mikä on henkilökohtaista?

        Menetys.


      • 18+14
        beatit kirjoitti:

        En minäkään hyväksy.

        Mitä jos palaa päreet eikä enää hallitse itseään?
        Minä olen niin vihainen että en ajattele selvästi enkä ole humalassa enää joka on huolestuttavaa.
        Takaraivoon takoo koko ajan viesti että tämä ei ole paperi-juttu vaan henkilökohtainen.
        Mikä on henkilökohtaista?

        Menetys.

        Ota nyt kuitenkin huomioon se, ettet tule itse ilman tuomiota selviämään. Kuten kirjoitettu, virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta edes sakkorangaistus ei ole mahdollinen, siitä tuomitaan vain vankeutta, 4 kk - 4 vuotta.

        16 luku (24.7.1998/563)
        Rikoksista viranomaisia vastaan

        1 § (24.7.1998/563)
        Virkamiehen väkivaltainen vastustaminen

        on tuomittava virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.


      • beatit
        18+14 kirjoitti:

        Ota nyt kuitenkin huomioon se, ettet tule itse ilman tuomiota selviämään. Kuten kirjoitettu, virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta edes sakkorangaistus ei ole mahdollinen, siitä tuomitaan vain vankeutta, 4 kk - 4 vuotta.

        16 luku (24.7.1998/563)
        Rikoksista viranomaisia vastaan

        1 § (24.7.1998/563)
        Virkamiehen väkivaltainen vastustaminen

        on tuomittava virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.

        Otan huomioon mutta tarvittaessa pystyn menemään lakikirjan läpi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe