Nyt niitä taas saa kaupoistakin

Saab Konala

Uudet tuoreet Saabit ovat rantautuneet kauppoihin Ruotsissa.

http://www.saabsunited.com/wp-content/uploads/Photo-2014-04-23-10-51-33.jpg

http://www.saabsunited.com/wp-content/uploads/NEVS-Dealer-list-Sweden.png

Ei muuta kuin kaupoille.

66

422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilon päivä

      No, menkää nyt helevetissä ostamaan niitä Saabejanne, jos niitä kerran saa. Näyttäkää nyt joukkovoimanne ja ostakaa muutama tuhat autoa aluksi.

      • jeskjcåprn

        Ei saa Suomesta vielä


      • Viisas mies

        Saab on laadukas, mutta ei massatuote kuten Toyota. Siksi Saabeja ei myydä tuhansissa vaan kymmenissä. Määrä ei korvaa laatua, ajattelevat Saabin ostajat.


    • gs birotor

      Kaikki kauppiaat pikkupaikkakunnilla, mistäs se kertoo?

      • Viisas mies

        Se kertoo siitä että Tukholman keskustassa ei ole autokauppoja !


    • Saksmanni

      Saksalaisen katsastuslaitoksen mukaan Saab 9-3SS on paras keskikokoluokan auto, parempi kuin Audi A4, BMW3 ja MB C/E-sarja.

      Saab on luojaa tekoa ja erittäin turvallinen.

      • Onko noin?

        Olisi varmaankin kannattanut laittaa linkki viestisi tueksi.


      • Silviaseilaa

        Milläviisiin se auton parhaus mitataan? Onko siihen joku mittari? Ja Saab ei törmäystestien mukaan ole suinkaan turvallisin auto. Mutta saab-lasien läpi maailma on erilainen. Ruotsikin on mukava naapurimaa. Entinen siirtomaaisäntämme.


    • Saabbisti
      • Jyvä ja hahlo

        Miksi saabbisti ei hilaa luitaan sinne Ruotsiin? Mitä täällä kärvistelet, muuta hyvä mies, jos et töitä sieltä saa, vaikka vapaaehtoistyöhön Ruotsiin. Näkisit muutaman Saabinkin enemmän kuin täällä takapajulassa, jossa ei ymmärretä elämän peruskysymysten päälle. Kuten Saabin.


    • Made in Sweden

      Suomen maanteilla liikkuvista autoista 10% on Saabeja & Scanioita, että ei tarvii Ruotsiin asti mennä Saabeja katsomaan. Tietysti jos uutta Saabia havittelee niin voi kipaista vaikka Uppsalassa, siellä on paljon hyviä autokauppoja.

      • ällitälli

        Miten Scania liittyy Saabiin?


      • Saab of Finland
        ällitälli kirjoitti:

        Miten Scania liittyy Saabiin?

        Molemmat Saab konsernin tuotteita ja molempia valmistettu myös Suomessa.


      • OLI
        Saab of Finland kirjoitti:

        Molemmat Saab konsernin tuotteita ja molempia valmistettu myös Suomessa.

        Ei tainnut san muoto oikein osua kohdalleen?


      • Tyhmyys ei ole hyve
        OLI kirjoitti:

        Ei tainnut san muoto oikein osua kohdalleen?

        Ymmärrys hoi ... Suomen maanteillä liikkuu paljon Saabeja ja Scanioita jotka ovat Saab konsernin rakentamia. Menikö perille vai väännetäänkö rautalangasta?


      • Pervosaabistit
        Tyhmyys ei ole hyve kirjoitti:

        Ymmärrys hoi ... Suomen maanteillä liikkuu paljon Saabeja ja Scanioita jotka ovat Saab konsernin rakentamia. Menikö perille vai väännetäänkö rautalangasta?

        Saabistin suurin toive on kun Kalle Kustaa panisi saabistia hanuriin.


      • Vetele sinä vaan
        Pervosaabistit kirjoitti:

        Saabistin suurin toive on kun Kalle Kustaa panisi saabistia hanuriin.

        omaa kiesiäsi pakariin;)


    • Harry Lime

      Pojat kehitti lisää infoa Saab näyttöön. Tästä kelpaa seurata vääntöä ja kulutusta. Seuraavaan malliin tulee sitten täys graafinen näyttöruutu tämän vuoden lopulla.

      http://elevencreative.wordpress.com/

    • Jauhopäät

      Scania Vabis fuusioitui Saabin kanssa 37 vuoden ajaksi, ja on jo 19 vuoden ajan ollut oma itsenäinen yhtiö, jonka suurin osakkeenomistaja on saksalainen Volkswagen. Tyhmät saabistit voisivat kernaasti tutustua Googlen ihmeelliseen maailmaan.

      • Bio Saabbisti

        Opettele laskemaan. VW tuli omistajaksi 2008 ja Man omistaa nykyään jotain alle 20 rosenttii.


      • gs birotor
        Bio Saabbisti kirjoitti:

        Opettele laskemaan. VW tuli omistajaksi 2008 ja Man omistaa nykyään jotain alle 20 rosenttii.

        Saab-Scania jaettiin vuonna 1995 eli laske siitä kuinka monta vuotta siitä on kulutnut ja kerro jos tuloksesi ei ole sama kuin nm.jauhopäät viestissä.

        Jos viel' mietityttää kuinka suuet on VW-konsernin omistusosuudet niin tuolta löydät faktaa.
        http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/publications/2014/03/Shareholders_2013.bin.html/binarystorageitem/file/Anteilsbesitz VW AG 31.12.2013_englisch V0.pdf


      • Että oikeen 37 hah hah..
        gs birotor kirjoitti:

        Saab-Scania jaettiin vuonna 1995 eli laske siitä kuinka monta vuotta siitä on kulutnut ja kerro jos tuloksesi ei ole sama kuin nm.jauhopäät viestissä.

        Jos viel' mietityttää kuinka suuet on VW-konsernin omistusosuudet niin tuolta löydät faktaa.
        http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/publications/2014/03/Shareholders_2013.bin.html/binarystorageitem/file/Anteilsbesitz VW AG 31.12.2013_englisch V0.pdf

        Pari vuotta ennen talvisotaa ampuu vuoteen 37. Katsotaan näin vihjaillen .. mutta jos ei ole laskupäätä .. paitsi mitä nyt laskee alleen .. tyttö sano älä vaan laske ..


      • Made in Sweden
        gs birotor kirjoitti:

        Saab-Scania jaettiin vuonna 1995 eli laske siitä kuinka monta vuotta siitä on kulutnut ja kerro jos tuloksesi ei ole sama kuin nm.jauhopäät viestissä.

        Jos viel' mietityttää kuinka suuet on VW-konsernin omistusosuudet niin tuolta löydät faktaa.
        http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/publications/2014/03/Shareholders_2013.bin.html/binarystorageitem/file/Anteilsbesitz VW AG 31.12.2013_englisch V0.pdf

        No ... mikä mättää .. anteeksipyyntöä odotellaan !


      • sg trirotor

        Kierretääs hiukka puukkoa haavassa. Sanoit että 37 vuotta oli Saabin kanssa .. ja tyhmäksi moitit kun ei tätä tiedetty.

        Mikä on totuus ?

        "Vuonna 1968 Scania-Vabis fuusioitui Saab AB:n kanssa Saab-Scania AB -nimiseksi yhtiöksi. Vuonna 1995 konserni jakautui kahtia, jolloin kuorma- ja linja-autoja valmistavasta divisioonasta tuli Scania AB".

        1995-1968 = 37 ? tätäkö intät edelleen ?

        Häh ?


      • gs birotor
        sg trirotor kirjoitti:

        Kierretääs hiukka puukkoa haavassa. Sanoit että 37 vuotta oli Saabin kanssa .. ja tyhmäksi moitit kun ei tätä tiedetty.

        Mikä on totuus ?

        "Vuonna 1968 Scania-Vabis fuusioitui Saab AB:n kanssa Saab-Scania AB -nimiseksi yhtiöksi. Vuonna 1995 konserni jakautui kahtia, jolloin kuorma- ja linja-autoja valmistavasta divisioonasta tuli Scania AB".

        1995-1968 = 37 ? tätäkö intät edelleen ?

        Häh ?

        Lukutaito suomalainen hyve, vai miten se menikään?

        Lueppa uudestaan yllä olevia viestejä ja katso kuka on kirjoittanut ja mitäkin.


      • Hääkö vaa inttää ..
        gs birotor kirjoitti:

        Lukutaito suomalainen hyve, vai miten se menikään?

        Lueppa uudestaan yllä olevia viestejä ja katso kuka on kirjoittanut ja mitäkin.

        Eli olet jauhopään kanssa samaa mieltä. Hienoa. Miksi sitten pyysit kertomaan jos joku on erimieltä kun sekään ei tunnu kelpaavan. Kumma Saabisti.


      • gs birotor
        Hääkö vaa inttää .. kirjoitti:

        Eli olet jauhopään kanssa samaa mieltä. Hienoa. Miksi sitten pyysit kertomaan jos joku on erimieltä kun sekään ei tunnu kelpaavan. Kumma Saabisti.

        Luetun ymmärtäminen ei tunnu menevän ihan putkeen sinulta, mutta ilmeisesti se onkin sinun tarkoituskin?

        En ole saabisti, mutta ei minulla ole merkkiä mitään vastaankaan.


      • SG Trirotor
        gs birotor kirjoitti:

        Luetun ymmärtäminen ei tunnu menevän ihan putkeen sinulta, mutta ilmeisesti se onkin sinun tarkoituskin?

        En ole saabisti, mutta ei minulla ole merkkiä mitään vastaankaan.

        Jauhopään väite : "Scania Vabis fuusioitui Saabin kanssa 37 vuoden ajaksi, ja on jo 19 vuoden ajan ollut oma itsenäinen yhtiö, jonka suurin osakkeenomistaja on saksalainen Volkswagen. Tyhmät saabistit voisivat kernaasti tutustua Googlen ihmeelliseen maailmaan".

        Sinä pyysit kertomaan :" kerro jos tuloksesi ei ole sama kuin nm.jauhopäät viestissä".

        Taidat olla savolainen, vastuu aina kuulijalla.


      • gs birotor
        SG Trirotor kirjoitti:

        Jauhopään väite : "Scania Vabis fuusioitui Saabin kanssa 37 vuoden ajaksi, ja on jo 19 vuoden ajan ollut oma itsenäinen yhtiö, jonka suurin osakkeenomistaja on saksalainen Volkswagen. Tyhmät saabistit voisivat kernaasti tutustua Googlen ihmeelliseen maailmaan".

        Sinä pyysit kertomaan :" kerro jos tuloksesi ei ole sama kuin nm.jauhopäät viestissä".

        Taidat olla savolainen, vastuu aina kuulijalla.

        Selvästi et ymmärrä lukemaasi, joten on turha jatkaa keskustelua.


    • Yäksaab

      Mulla oli työkaveri, joka painosti ostamaan käytetyn Saabin. En ostanut. Ostin aivan muunmerkkisen uuden auton ja siihen loppui puhevälit tämän saab-uskovaisen sekopään kanssa ja minun oli pakko ottaa lopputili, sillä ei sen kiusaajan kanssa voinut enää töitä tehdä.

      • Saab on paras

        Ihan oikein sullen että sait fudut. Jos ei neuvoista huolimatta ymmärrä hoitaa omia asioitaan niin miten sitten firman asioita. Kenkää vaan, oma vikas mikset ostanut vähäpäästöistä Saabia.


      • Yäksaab

        Ps. Työterveyslääkäri sanoi kerrottuani asiasta, että minun asiani ei ole tehdä diagnooseja työkaverini henkisestä tilasta, vaan hänen. Arvon tohtori ei vaan ollut tavannut koko henkilöä, joten oli aivan turhaa turvautua työterveydenhuoltoon.


      • Yääksaab
        Yäksaab kirjoitti:

        Ps. Työterveyslääkäri sanoi kerrottuani asiasta, että minun asiani ei ole tehdä diagnooseja työkaverini henkisestä tilasta, vaan hänen. Arvon tohtori ei vaan ollut tavannut koko henkilöä, joten oli aivan turhaa turvautua työterveydenhuoltoon.

        Koiramarkkinoiden (dogtori) nimi ol i Väli"land". Mulukku mieheksi.Etunimi alkoi Jar,,.


    • realist eller hur?

      Saab on vamasti oikeasti hyvä ja hintansa arvoinen. Sääli vaan etteivät maksavat asiakkaat sitä ymmärrä, eikä sitten muuta tarvitakkaan, vaan koko merkki on kanankakkaa. Autoja, nääs, pitäisi saada myös myydyksi, muuten niitä ei kannata valmistaa varastoon.

    • junkkajille

      Ei kestä kauaa, kun Saab julistaa mahtavat tuotantomääränsä. Myytyjen autojen määrästä ollaan hipi hiljaa .

      • Saabbisti

        Määrä ei korvaa laatua, sano. Ollaan tyytyväisiä niin kauan kun Saabeja saa. Vähänhän niitä tehdään ... harvoille ja valituille.


    • SF Saabbisti

      Saab on avannut uuden myymälän Trollhättaniin !

      www. saabsunited.com

      "For us it is important to have close and personal with customers. We want to create a long term relationship with our customers that begins when they get the keys to her new car. said Jonas Hernqvist, Nevs sales and marketing manager".

    • miksi tukea?

      Miksi pitäisi tukea kiinalaisia Saabin omistajia ostamalla huonoja autoja? Saabin hinnalla saa ihan oikeitakin autoja, joilla on normaalit huoltopisteet ja jälleenmyyntiarvo.

      • Pelle Svensson

        Saab kiinnostaa taas ruotsalaisia.

        www.saabsunited.com

        Ymmärtäähän sen, Ruotsissa valmistettu auto sopii varmasti Pohjolan ankariin olosuhteisiin. Ja kyllähän Saab totuuden nimissä kiinnostaa kaikkia pohjoismaalaisia.


      • Svarta Pelle

        Ei pidäkään eikä kukaan Ruotsissakaan halua Saabia. Se oli täysin arvoton ja hyljeksitty brändi jo viimeisinä elinvuosinaan. Kiinalainen Saab ei yllä edes siihen. Arvostus on Ladan (eli Vaz) tasolla.


      • Vita korset
        Svarta Pelle kirjoitti:

        Ei pidäkään eikä kukaan Ruotsissakaan halua Saabia. Se oli täysin arvoton ja hyljeksitty brändi jo viimeisinä elinvuosinaan. Kiinalainen Saab ei yllä edes siihen. Arvostus on Ladan (eli Vaz) tasolla.

        Top top nyt! Ruotsissa Saab on edelleen vaihtoautoissa yksi parhaiten kiertävä merkki. Samoin meillä kohtuullisesti ajetut Saabit eivät montaa viikkoa makaa hallissa.

        Sinun asteikollasi arvostus saattaa olla Ladan tasolla. Älä kuitenkaan yleistä ilman parempia perusteluja.


    • saksan_seisoja

      Ei hel...! En uskalla ostaa saabia enää..Kiinnostus kyllä olisi kova kun aion poistua sakemannin oravan-pyörästä..Ensin oli mersun "puslahelvetti" ja sitten audin nivel-hihna-sähkövika kirous..

      Vaikka saab olisi hyväkin auto?? Kuullosti että nostattaa niin voimakkaita tunteita että joku jyrää vielä skaaniallaan yli tai tulen työpaikka kiusatuksi tai vähintään saan loparit..Huh...onko kirosana saab..? Ainakaan ylläpitäjä ei poista sitä sanaa..

    • Vaasan Sport
      • kunpi-on-kmpi

    • Kiinan Sport

      Saab-sekopäät voivat kuvitella muutaman tonnin kiuluistaan mitä vain. Oikea hintataso on noin puolet pyynnistä.

      • Made in Sweden

        Moni on katunut katkerasti kun vaihtanut Saabinsa johonkin kertakäyttökotturaan kuten Tojotaan. Älkää tehkö sitä virhettä, Saabia parempaa hintaluokassaan ei kertakaikkiaan ole vielä löytynyt.

        www.saabsunited.com


      • saksan_seisoja
        Made in Sweden kirjoitti:

        Moni on katunut katkerasti kun vaihtanut Saabinsa johonkin kertakäyttökotturaan kuten Tojotaan. Älkää tehkö sitä virhettä, Saabia parempaa hintaluokassaan ei kertakaikkiaan ole vielä löytynyt.

        www.saabsunited.com

        Juuri tällaista sokeaa merkkiuskollisuutta en ymmärrä..Toiset ylistää aina sitä merkkiä millä ajaa tai on pakko ajaa kun on hankkinut. Itselläni on ollut parikin toyotaa ja en keksi niistä muuta moitetta kuin sen että ovat kantavuudeltaan ja yleensäkkin ajettavuudeltaan muita kevytrakenteisempia,mutta..Huomattavasti kestävämpiä ja sitä ei kukaan voi kiistää.
        Tuollainen "neuvostoaikanen" propakandan lietsonta lienee turhaa.

        Jokaisen tiedossa on se että suuremman kokoluokan autoja ei voi vertailla kevyeen japanin autoon,mutta kun rinnalle otetaan saabin kokoinen japsi-auto niin suurin erotus on hinta,kun saabin saa puolella hintaa siitä mitä toyota maksaa.
        Valintoja se vain vaatii.Itse kolistelen tällä hetkellä A6 audilla eikä tämä sakasan tuote yllä lähellekkään saman kokoisen japsiauton kestävyyteen ja siksi en usko että fiat/opel konsermin yhdistelmä olisi sen parempi.

        Tuossa aiemmin jos totesin että eihän uskalla enää saabia laittaa kun tunteet ja tuoksut käy niin kuumina..
        Mieleen tulee väkisinkin rättäri..oikein kulkupelien klassikko ja sillä ei tee yhtään mitään maantiellä..Ai niin.taisit sanoakkin että hintaluokassaan paras on saab,mutta se tojoon vertaus meni liian pitkälle ;)


      • Ex-Toyotisti
        saksan_seisoja kirjoitti:

        Juuri tällaista sokeaa merkkiuskollisuutta en ymmärrä..Toiset ylistää aina sitä merkkiä millä ajaa tai on pakko ajaa kun on hankkinut. Itselläni on ollut parikin toyotaa ja en keksi niistä muuta moitetta kuin sen että ovat kantavuudeltaan ja yleensäkkin ajettavuudeltaan muita kevytrakenteisempia,mutta..Huomattavasti kestävämpiä ja sitä ei kukaan voi kiistää.
        Tuollainen "neuvostoaikanen" propakandan lietsonta lienee turhaa.

        Jokaisen tiedossa on se että suuremman kokoluokan autoja ei voi vertailla kevyeen japanin autoon,mutta kun rinnalle otetaan saabin kokoinen japsi-auto niin suurin erotus on hinta,kun saabin saa puolella hintaa siitä mitä toyota maksaa.
        Valintoja se vain vaatii.Itse kolistelen tällä hetkellä A6 audilla eikä tämä sakasan tuote yllä lähellekkään saman kokoisen japsiauton kestävyyteen ja siksi en usko että fiat/opel konsermin yhdistelmä olisi sen parempi.

        Tuossa aiemmin jos totesin että eihän uskalla enää saabia laittaa kun tunteet ja tuoksut käy niin kuumina..
        Mieleen tulee väkisinkin rättäri..oikein kulkupelien klassikko ja sillä ei tee yhtään mitään maantiellä..Ai niin.taisit sanoakkin että hintaluokassaan paras on saab,mutta se tojoon vertaus meni liian pitkälle ;)

        Muutaman Toyotan omistaneena ajattelin minäkin kirjoittaa hiukan tästä murheen alhosta.

        Kori on auton perusta johon koko tekniikka kiinnitetään. Toyotan kori on todettu melkoisen ruostuvaksi. Mutta kori on todettu myös kaikinpuolin heikoksi. Sillä ei saa vetää suurta kuormaa jarruttomalla peräkärryllä ja kantavuus on pieni. Kestotestissä esim. Avensiksen korin on todettu menettävän huomattavasti jäykkyyttään jo alle 100 tkm ajettuna. Tästä on seurauksena mm. tuulilasin halkeamiset ja nitinä, natinat ja räminät sisätiloissa. Näitä on yritetty hillitä monin keinoin, superlooni ja tulitikut ovat yksi vaihtoehto. Mutta toki ei sovi unohtaa myöskään muotoilua. Sekään ei onnistu Toyotalta. Toyota Corolla äänestettiin Suomen persoonattomimmaksi autoksi ja Avensis oli ”hyvä” kakkonen.

        Korin jälkeen tärkeimpiä asioita autossa on moottori. Toyotien bensiinimoottorien on todettu vievän runsaasti öljyä. Jopa mittatikkujen pituuksia on jouduttu muuttamaan. Venttiilikoneistoissa on ollut ongelmia. Dieselmoottoreissa on ilmennyt talvisaikaan hyytymisongelmia. Toyotan testiryhmän piti ratkaista ongelma Norjan Lapissa mutta ratkaisusta ei ole kuulunut tietoa. Jopa autojen asiakkaille toimittaminen jouduttiin keskeyttämään. Vika tuli esille nolosti jo RAV4:n kansainvälisessä esittelytilaisuudessa. Ja näiden dieselmoottoreiden vauhtipyörien räjähtäminen on arkipäivää. Kytkimien nesteet olivat ns. Japanin standardia jolloin talvipakkasilla nesteet jäätyivät ja kytkinpoljin jäi pohjaan keskeyttäen matkanteon kovimmilla pakkasilla Suomessa.

        Moottorin jälkeen tuleekin mieleen vaihteisto. Synkronoinneissa on ollut vikaa käsivalinteisissa vaihteistoissa. Mutta ns. MMT-vaihteisto vasta murheenkryyni on ollutkin. Eri puolilla maapalloa raportoidaan ongelmista ja niiden aiheuttamista turvallisuusriskeistä. Toyota ei ole myöskään pystynyt valmistamaan automaattivaihteistoa D4D-moottoriversioiden tehokkaimmille moottoreille. Toki Toyotan omistaman Aisin on tehnyt automaattivaihteistoja muillekin valmistajille varsin huonoin kestävyysseurauksin.

        Sitten on vuorossa alusta ja ohjauslaitteet. Toyota on ollut aina kuuluisa huonoista ajo-ominaisuuksistaan. Sama linja tuntuu jatkuvan uuden Corollan ja Auriksen kohdalla. Auris on uutena mallina saanut enemmän testikilometrejä alleen ja sen ajo-ominaisuudet on tuomittu murskaavasti. Toki Auris on sama auto kuin Corolla alustaltaan ja ajo-ominaisuuksiltaan. Toyotilla ajavat ihmiset ovat joutuneet käyttämään autoaan nelipyöräsuuntauksessa ihmeteltyään suoraan ajamisen vaikeutta. Toki pientä apua on tullut vaihtamalla autoon eri renkaita ja kokeilemalla eri ilmanpaineita. Joissain uusissa Tojotoissa on havaittu ratin olevan vinossa. Tämä kertoo osaltaan miten hennosta tavarasta Toyotan ohjauslaitteet on tehty. Joku paikka vääntyy helposti ylitettäessä esim. jotain kanttikiven reunusta vaikkapa kaupassa käydessä. Toyotaa on moitittu aina etenkin ura- ja tuuliherkäksi.

        Sisustuksen laadussa ei Toyotalla ole hurraamista. Penkit lössähtävät ja kuluvat nopeasti. Samoin jatkuva resonanssimelu vaivaa. Halvan materiaalin ja huonon suunnittelun lisäksi jo edellä mainittu korin löysyys tekee tehtävänsä. Osat alkavat pikkuhiljaa irrota toisistaan aiheuttaen nämä ikävät sivuäänet.

        Suomessa on pitkä talvi ja autoilta vaaditaan talviominaisuuksia. Tässäkin asiassa Toyota on onnistunut tekemään erittäin huonoja talviautoja. Tekniikan Maailman suuret talviautotestit ovat osoittaneet Toyotan kuuluvan talviautojen peränpitäjiin jo vuositolkulla. Erityisesti ajettavuutta on moitittu. Syitä ovat jo aiemmin mainittu huono ajettavuus joka korostuu huonoissa olosuhteissa.

        Laadusta puhuu puolensa maailmanennätysluokan takaisinkutsut. Jopa Toyotan johtajat joutuivat pyytämään anteeksi huonoa laatua. Autoja on jouduttu kutsumaan takaisin mm. tulipalojen, ohjauslaitteiden löystymisen ja jopa moottorien ruostumisen takia. Toyotan suurimman ja tärkeimmän lanseerauksen yhteydessä tulivat esiin Tundra-mallin katkeavat nokka-akselit.

        Turvallisuus on myös tärkeää. MMT-vaihteistojen yhteydessä on tullut ilmi niiden aiheuttama turvallisuusriski etenkin vilkkaassa liikenteessä. Yaris-malli sai takaisinkutsun laukemattomien turvatyynyjen vuoksi. RAV4-malleissa oli myös ongelmia, mutta niitä ei ole tiettävästi korjattu. Lisäksi kaasupolkimet jumittuvat ja joidenkin mallien jarrut ovat sekundaa.

        Tällaista on siis Toyotan"laatu"


      • Saabbisti
        Ex-Toyotisti kirjoitti:

        Muutaman Toyotan omistaneena ajattelin minäkin kirjoittaa hiukan tästä murheen alhosta.

        Kori on auton perusta johon koko tekniikka kiinnitetään. Toyotan kori on todettu melkoisen ruostuvaksi. Mutta kori on todettu myös kaikinpuolin heikoksi. Sillä ei saa vetää suurta kuormaa jarruttomalla peräkärryllä ja kantavuus on pieni. Kestotestissä esim. Avensiksen korin on todettu menettävän huomattavasti jäykkyyttään jo alle 100 tkm ajettuna. Tästä on seurauksena mm. tuulilasin halkeamiset ja nitinä, natinat ja räminät sisätiloissa. Näitä on yritetty hillitä monin keinoin, superlooni ja tulitikut ovat yksi vaihtoehto. Mutta toki ei sovi unohtaa myöskään muotoilua. Sekään ei onnistu Toyotalta. Toyota Corolla äänestettiin Suomen persoonattomimmaksi autoksi ja Avensis oli ”hyvä” kakkonen.

        Korin jälkeen tärkeimpiä asioita autossa on moottori. Toyotien bensiinimoottorien on todettu vievän runsaasti öljyä. Jopa mittatikkujen pituuksia on jouduttu muuttamaan. Venttiilikoneistoissa on ollut ongelmia. Dieselmoottoreissa on ilmennyt talvisaikaan hyytymisongelmia. Toyotan testiryhmän piti ratkaista ongelma Norjan Lapissa mutta ratkaisusta ei ole kuulunut tietoa. Jopa autojen asiakkaille toimittaminen jouduttiin keskeyttämään. Vika tuli esille nolosti jo RAV4:n kansainvälisessä esittelytilaisuudessa. Ja näiden dieselmoottoreiden vauhtipyörien räjähtäminen on arkipäivää. Kytkimien nesteet olivat ns. Japanin standardia jolloin talvipakkasilla nesteet jäätyivät ja kytkinpoljin jäi pohjaan keskeyttäen matkanteon kovimmilla pakkasilla Suomessa.

        Moottorin jälkeen tuleekin mieleen vaihteisto. Synkronoinneissa on ollut vikaa käsivalinteisissa vaihteistoissa. Mutta ns. MMT-vaihteisto vasta murheenkryyni on ollutkin. Eri puolilla maapalloa raportoidaan ongelmista ja niiden aiheuttamista turvallisuusriskeistä. Toyota ei ole myöskään pystynyt valmistamaan automaattivaihteistoa D4D-moottoriversioiden tehokkaimmille moottoreille. Toki Toyotan omistaman Aisin on tehnyt automaattivaihteistoja muillekin valmistajille varsin huonoin kestävyysseurauksin.

        Sitten on vuorossa alusta ja ohjauslaitteet. Toyota on ollut aina kuuluisa huonoista ajo-ominaisuuksistaan. Sama linja tuntuu jatkuvan uuden Corollan ja Auriksen kohdalla. Auris on uutena mallina saanut enemmän testikilometrejä alleen ja sen ajo-ominaisuudet on tuomittu murskaavasti. Toki Auris on sama auto kuin Corolla alustaltaan ja ajo-ominaisuuksiltaan. Toyotilla ajavat ihmiset ovat joutuneet käyttämään autoaan nelipyöräsuuntauksessa ihmeteltyään suoraan ajamisen vaikeutta. Toki pientä apua on tullut vaihtamalla autoon eri renkaita ja kokeilemalla eri ilmanpaineita. Joissain uusissa Tojotoissa on havaittu ratin olevan vinossa. Tämä kertoo osaltaan miten hennosta tavarasta Toyotan ohjauslaitteet on tehty. Joku paikka vääntyy helposti ylitettäessä esim. jotain kanttikiven reunusta vaikkapa kaupassa käydessä. Toyotaa on moitittu aina etenkin ura- ja tuuliherkäksi.

        Sisustuksen laadussa ei Toyotalla ole hurraamista. Penkit lössähtävät ja kuluvat nopeasti. Samoin jatkuva resonanssimelu vaivaa. Halvan materiaalin ja huonon suunnittelun lisäksi jo edellä mainittu korin löysyys tekee tehtävänsä. Osat alkavat pikkuhiljaa irrota toisistaan aiheuttaen nämä ikävät sivuäänet.

        Suomessa on pitkä talvi ja autoilta vaaditaan talviominaisuuksia. Tässäkin asiassa Toyota on onnistunut tekemään erittäin huonoja talviautoja. Tekniikan Maailman suuret talviautotestit ovat osoittaneet Toyotan kuuluvan talviautojen peränpitäjiin jo vuositolkulla. Erityisesti ajettavuutta on moitittu. Syitä ovat jo aiemmin mainittu huono ajettavuus joka korostuu huonoissa olosuhteissa.

        Laadusta puhuu puolensa maailmanennätysluokan takaisinkutsut. Jopa Toyotan johtajat joutuivat pyytämään anteeksi huonoa laatua. Autoja on jouduttu kutsumaan takaisin mm. tulipalojen, ohjauslaitteiden löystymisen ja jopa moottorien ruostumisen takia. Toyotan suurimman ja tärkeimmän lanseerauksen yhteydessä tulivat esiin Tundra-mallin katkeavat nokka-akselit.

        Turvallisuus on myös tärkeää. MMT-vaihteistojen yhteydessä on tullut ilmi niiden aiheuttama turvallisuusriski etenkin vilkkaassa liikenteessä. Yaris-malli sai takaisinkutsun laukemattomien turvatyynyjen vuoksi. RAV4-malleissa oli myös ongelmia, mutta niitä ei ole tiettävästi korjattu. Lisäksi kaasupolkimet jumittuvat ja joidenkin mallien jarrut ovat sekundaa.

        Tällaista on siis Toyotan"laatu"

        Tää on tätä ... Urbaania legendaa. Muttei savua ilman tulta. Kävin juur Länsi-Autolla potkimassa renkaita, vaihto Auris uusinta mallia. On ne hepposia, ohutta peltiä ja ikkunapokat hitsaamalla kiinni ovirungoissa, tulos pahaa jälkeä hirvikolarissa. Ei auta muuta kun odottaa sähköSaabia.


    • Saabbisti
    • Merkitön

      Kun näen Saabin tulevan tiellä vastaan niin ajan auton aina mahd. kauas penkalle, sillä mielenterveysongelmaisista ei koskaan tiedä mitä ne aikoo. Koskahan saabistit alkavat tehdä iskuja vääräuskoisia kohtaan?

      • Saabbisti

      • Vinkki

        käännä heti jorpakkoon mielellään sillanpilariin kun seuraavan kerran tulee Saab vastaan.


    • Saabisti 63

      Kenen kone noissa on?

      • TurboSaabisti

        Saabin suunnittelema kone, GM osista kasattu, Mitsubishin turbot ja omat softat.


    • Onks tietoo

      Montako uutta Saabia on Suomeen ostettu?

      • 0 kpl

        Eikä siitä miksikään muutu ennen seuraavaa konkurssia.


      • Saabbisti

        Suomen teillä liikkuu kymmeniätuhansia Saabeja, monet niistä uutena ostettu, useimmat kuitenkin kierrossa isältä pojalle ja äidiltä tyttärelle, nääs kun Saab kestää helposti 500 tkm ilman suurempia remontteja. Helppo kierrättää. Ja on talvella lämmin ja ennenkaikkea turvallinen kulkupeli.


      • Hengissäkin
        Saabbisti kirjoitti:

        Suomen teillä liikkuu kymmeniätuhansia Saabeja, monet niistä uutena ostettu, useimmat kuitenkin kierrossa isältä pojalle ja äidiltä tyttärelle, nääs kun Saab kestää helposti 500 tkm ilman suurempia remontteja. Helppo kierrättää. Ja on talvella lämmin ja ennenkaikkea turvallinen kulkupeli.

        Katsopa Saab 900 kolarivideo. En ajaisi rakkineella.


      • homosaab
        Hengissäkin kirjoitti:

        Katsopa Saab 900 kolarivideo. En ajaisi rakkineella.

        Eikö nyt mä vasta hokasin. Täähän on Saabin vastaista propagandaa. Tää on ruotsalaisvastaista kansankiihotusta.


      • eSaabbisti
        homosaab kirjoitti:

        Eikö nyt mä vasta hokasin. Täähän on Saabin vastaista propagandaa. Tää on ruotsalaisvastaista kansankiihotusta.

        Malttia malttia hyvät rouvat, neidit ja herrat. Nyt vähän ajettuna uusia 2014 Saabeja saa kaupoista Ruotsista kohtuu hinnalla Suomeen tuotaviksi.

        http://mobil.blocket.se/hela_sverige?w=3&q=saab 9-3&ca=1_7&cg=1020&ps=&pe=&mys=2014&mye=2014&ms=&me=&fu=&gb=&cxcw=&cxcs=&cxcn=&cxcb=&cxcr=&cxcy=&cxcg=&cxcu=&cxdw=&cxpf=&cxpt=

        Olen niin kiitollinen tästä mahdollisuudesta hankkia uusi vähän ajettu esittely Saabi.


    • Saabilla edelleen
      • Aarne Kärpänen

        Saab ei ole koskaan ollut massojen suosikki vaan enempikin omia polkujaan kulkevien suosikki. Saab vetoaa ihmisten älyyn ja luovuuteen. Tojojen tingeltangel kuttaperkka kotterot ovat tavallisten tallaajien suosikkeja. Vetäähän paskakin miljoonia kärpäsiä puoleensa.


    • Saab made in Finland

      Luotettavien lähteiden mukaan Uudenkaupungin Autotehdas neuvottelee yhteistyöstä ja osakkuudesta Nevsin kanssa.

      Kohta Saab on taas, pitkästä aikaa, sinivalkoinen.

      Huyrraa !

    • Hulluutta

      Miten muunmaalainen auto voi olla sinivalkoinen suomalainen? Samalla logiikalla Coca-Colakin on sinivalkoinen suomalainen.

      • Eniten myyty

        virvoitusjuoma suomessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe