Haluan muita miehiä

lovar26

Eli siinä ongelmani. Olen ollut mieheni kanssa 5-vuotta yhdessä ja perjaatteessa suhteemme on ihan kunnossa, mitä nyt kaikilla välillä riitoja ja erimielisyyksiä. Rakastan miestäni ja pidän häntä hyvänä ystävänäni jolle en ikimaailmassa haluaisi mitään pahaa. Mutta jatkuvasti huomaan ajattelevani muita miehiä ja pelkään että saatan vielä pettää miestäni, niin kovaa 'himoa' tunnen. En tiedä haluanko muista miehistä vaan seksiä vai ehkä myös kaipaan sitä perhoset vatsassa tunnetta. Pari kertaa jo baarissa olessa ollut todella vaikeaa pitää itsensä aisoissa kun joku komea mies tulee juttelemaan. Rakastan seksiä, mutta mieheni ei vaan kauheasti sytytä.. Miten saisin välillemme sitä säpinää ja perhosia? Mainittakoon vielä että minä olen meistä se aktiivisempi osapuoli..

33

4853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jyväskylä rules

      Ihan normaalia tuo. Itse en taistele tunteitani vastaan vaan jos sopiva pimu löytyy niin varmasti menen jatkoille. Ihminen ei vaan ole yksiavioinen. Kyllä se luonto vielä tikanpojankin puuhun vetää. Kaikki pettää kun sopiva tilaisuus tulee. Sanokoot nutturapäät ihan mitä vaan.

      • No se Nutturapää

        Ei petä.

        Ihminen kykenee pitämään ne housut jalassaan. Ei miehet, eikä naiset oo sen enempää omien viettiensä vietävissä.

        Se että sä petät ei tarkota että muutkin pettää. Katsos on meitäkin jotka ei baarissa juosta ettimässä mitään satunnaisia panoja.


      • höpsis

        En ole pettänyt sopivan tilaisuuden tullen, joten teoriasi on väärä. Enkä pettäisi, vaikkei mieheni saisi koskaan asiasta tietää. Johtuu siitä, koska pettäminen tekisi minusta sellaisen ihmisen, jollainen en halua olla. Olen siis pettämättä enemmän itseni kuin mieheni takia. En tiedä onko ihminen yksiavioinen vai, mutta minä olen aina halunnut olla yhden miehen nainen ja piste. En silti tarkoita tuomita ap:ta, ongelma on varmasti todellinen, mutten osaa siinä auttaa. Kyllä minäkin tunnen vetoa toisiin miehiin, totta kai, kuten mieheni varmasti toisiin naisiin, seksuaalisia olentoja kun olemme, mutta ei minulla himo nouse koskaan liian suureksi ja olen muutenkin tarkoituksella ruokkimatta sitä.


      • ja taas poristaan
        No se Nutturapää kirjoitti:

        Ei petä.

        Ihminen kykenee pitämään ne housut jalassaan. Ei miehet, eikä naiset oo sen enempää omien viettiensä vietävissä.

        Se että sä petät ei tarkota että muutkin pettää. Katsos on meitäkin jotka ei baarissa juosta ettimässä mitään satunnaisia panoja.

        näin se on, pitää olla sielä päässä sitä jumalanpelkoa joka voitappaa sielun ja ruumiin. kandee pelätä semmosta niitä o vain yksi.


    • parinvaihtoa??

      Parinvaihto saattais sopia sun laisille, jos mieskin on myöntyväinen "seikkailuun".
      Kuulin vahingossa Ylen puhe-ohjelmaa eilen tais olla ja siinä oli tunnin verran tuosta suomalaisesta parinvaihtojutusta. Sinne pariskunnat voi liittyä ja mennä kokoohtumisiin ihan vain "katsomaan ja kuulostamaan" olisko meidän juttu. Mihinkään ei tarvii sitoutua ja isot kokoontumiset ovat hotelleissa ja ravintoloissa jossa on mukavaa yhdessoloa, syövät hyvin ja leikkivät seuraleikkejä. Jos joku pariskunta tuntee vetoo toisiinsa se on heidän asia miten hoitavat homman ja missä. Korstujakin on kuulema paikalla ja aina pitää muistaa turvaseksi. Voi sanoa, kohteliaasti ei synkkaa jos joku osottaa kiinnostusta ja itsellä ei sitä ole. Aika mielenkiintoista!

      http://web.finswingers.com/

      • lovar26

        Eih..jotenkin niin..ei mua varten! Ja ajatus omasta miehestä panemassa toista on jotenkin liian sairas.. Siis että hyväksyisin sen. Muutenkaan en usko että mistään parinvaihto bileistä löytyisi miestä ketä haluaisin. Olemme vielä reilusti alle kolmekymppisiä. :D


      • niibänii
        lovar26 kirjoitti:

        Eih..jotenkin niin..ei mua varten! Ja ajatus omasta miehestä panemassa toista on jotenkin liian sairas.. Siis että hyväksyisin sen. Muutenkaan en usko että mistään parinvaihto bileistä löytyisi miestä ketä haluaisin. Olemme vielä reilusti alle kolmekymppisiä. :D

        vai liian sairas? Ei sen sijaan ole sairasta, jos sinä panet vieraita miehiä?


    • nainen.

      Pidät miestä ystävänä. Rakastat kuin veljeä tai kämppistä, muttet ole rakastunut -kipinää. Ja olet hakemassa jo muuta suhteen ulkopuolelta. Olet "väärän" miehen kanssa ja eroa nyt reilusti ennen pettämistä. Hae sinkkuna muuta ja uutta. Pidät komeista miehistä, oma miehesi ei tule riittämään. Kaipaat miestä joka on aktiivisempi ottamaan kontaktia suhteessa ja jotain muuta. En tiedä miksi olet mennyt hänen kanssa yhteen kun ei kiinnostus riitä tai on sukset ristissä. Et voi välttyä siltä että toinen menee rikki, mutta sun on oltava totuudenmukainen pian. Muuten kulutat ajan hukkaan häneltä ja sinulta, elämä kuluu koko ajan.

      Sisäinen puoli on tärkeä juu. Ehkä sekään ei teillä toimi. Mutta tuo suhde on aika finaalissa. Esittäminen että kaikki on hyvin, ei toimi pitkän päälle, alat voimaan huonosti. Joten eroaminen ja kysymyksiin vastaaminen.

      • ap26

        Välillä tosiaan tuntuu että suhde on enemmän ystävyyttä ja kumppanuutta. Hänkään kun ei siis kovin innoissaan seksistä ole.. Runkkaa monasti mielummin. Onko normaalia? Että mies kokee seksin olevan kauhea urakka jonka jälkeen pitää käydä vessassa ja suihkussa ym.? Tiedän että hän rakastaa minua ja minä häntä..mietin vaan että tunnenko lopun elämäni näin kovaa halua muita miehiä kohtaan? Vai onko tämä epänormaalia ja merkki siitä että suhde ei ole oikea? Miltä sitten sen oikean kanssa tuntuu?? Pitkän yhteiselon jälkeen kokee yhä huumaa ja kiihottuu omasta?


    • Höh!!!!!!!!!

      Jos olette lapseton pariskunta ilman minkäänlaisia sitoumuksia, miksi et eroa? Mitä järkeä on kärvistellä suhteessa, josta puuttuu intohimo?

      • lovar26

        No lähinnä mietinkin onko se normaalia? Vai miten muilla? Yhä perhosia vatsassa, kutkuttava tunne ja kiihko toista kohtaan?


      • sitä se on
        lovar26 kirjoitti:

        No lähinnä mietinkin onko se normaalia? Vai miten muilla? Yhä perhosia vatsassa, kutkuttava tunne ja kiihko toista kohtaan?

        Voi tietty kuulostaa lakoniselta, mutta kyllä tuo on aika tavallista, siis siinä suhteessa normaalia. Se tuossa olisi oikeastaan tärkeää tiedostaa ettei kyse ole sun suhteesta mieheesi, tai muihin miehiin, vaan suhteesta itseesi. Ts.kyse on sun sisäisistä, omista ajatuksista, fantasioista, jotka jostain syystä tavallaan ovat ottaneet "ylivallan" sun mielestä. Kuten itsekin sanoit: "jatkuvasti huomaan ajattelevani muita miehiä".

        Fantasioissa on sellainen ominaisuus että mitä enemmän niitä vastustat, sitä vahvempina ne palaavat. Ei niistä oikein pääse eroon järkeilemällä tai muilla ns.järkevillä keinoin. Pitää tietää oikeat tavat ja menetelmät ja ennenkaikkea pitää tiedostaa haluaako ne pitää kurissa? Jos ne todella kokee ongelmaksi, niin oikea osoite on joku sellainen joka tuntee mielen mekanismit.

        Kuten edellä sanottu, niin anna kuitenkin miehellesi vastuuvapaus noista ajatuksista, kyllä ne syntyy sun päässä. Ja onhan myös niin kun saa fantasiat asetettua oikealle paikalleen, ja ei niille anna ylivaltaa tekojen suhteen, niin ovathan ne tavallaan elämän suolaa, jota kukaan ulkopuolinen ei voi sulta riistää.


      • mä vaan
        sitä se on kirjoitti:

        Voi tietty kuulostaa lakoniselta, mutta kyllä tuo on aika tavallista, siis siinä suhteessa normaalia. Se tuossa olisi oikeastaan tärkeää tiedostaa ettei kyse ole sun suhteesta mieheesi, tai muihin miehiin, vaan suhteesta itseesi. Ts.kyse on sun sisäisistä, omista ajatuksista, fantasioista, jotka jostain syystä tavallaan ovat ottaneet "ylivallan" sun mielestä. Kuten itsekin sanoit: "jatkuvasti huomaan ajattelevani muita miehiä".

        Fantasioissa on sellainen ominaisuus että mitä enemmän niitä vastustat, sitä vahvempina ne palaavat. Ei niistä oikein pääse eroon järkeilemällä tai muilla ns.järkevillä keinoin. Pitää tietää oikeat tavat ja menetelmät ja ennenkaikkea pitää tiedostaa haluaako ne pitää kurissa? Jos ne todella kokee ongelmaksi, niin oikea osoite on joku sellainen joka tuntee mielen mekanismit.

        Kuten edellä sanottu, niin anna kuitenkin miehellesi vastuuvapaus noista ajatuksista, kyllä ne syntyy sun päässä. Ja onhan myös niin kun saa fantasiat asetettua oikealle paikalleen, ja ei niille anna ylivaltaa tekojen suhteen, niin ovathan ne tavallaan elämän suolaa, jota kukaan ulkopuolinen ei voi sulta riistää.

        Niinpä, kyse ei ole siitä, mitä miehesi on tai ei ole vaan sitä, mitä itse olet. Jokainen on vastuussa omista teoistaan.

        Pettämiseen on aina mahdollisuuksia, mutta kaikki eivät petä. Se on oma valinta. Mitä odotat parisuhteelta? Näetkö luottamuksen ja uskollisuuden tärkeiksi? Jos näet, mitä tahansa sitten teetkin, älä toimi omia arvojasi vastaan. Ihminen ei ajaudu, kohtalo ei heittele, tunteet eivät käske, vaan ihminen itse tekee omat päätöksensä. Jos päädyt lopettamaan suhteen, älä tee sitä pettämällä.

        Kaikkea et voi saada samaan aikaan. Ihastumisissa juuri epävarmuus ja uutuus tekevät kaikesta niin jännittävää. Suhteen edetessä tilalle tulee usein varmuutta, tasaisuutta, mutta ei se tarkoita tunteiden tai intohimon puutetta. Jotain häviää, jotain tulee tilalle. Puolisoon voi rakastua uudelleenkin.

        Itse muistelin joskus kaivaten sitä aikaa, kun olin vielä vapaa, mutta ihan oikeasti, mitä niihin aikoihin eniten toivoin: sitä, että olisi joku, jonka kanssa jakaa kaikki; joku, jonka vierestä herätä.

        Voiko koskaan saada varmuutta, onko joku "se oikea"? Voitko tuntea itsesi kokonaiseksi ilman miestä, ilman suhdetta? Kukaan ei ikinä voi täyttää kaikkia henkisiä ja fyysisiä tarpeitasi. Jos mietit, olisiko vielä jossain jotain parempaa, silloin et ole täysillä läsnä nykyisessä suhteessa etkä anna sille kaikkia mahdollisuuksia. Vaihtoehtoja on aina, mutta kyse onkin valinnasta. Mikä sulle on tärkeintä? Mikä tekisi suhteestanne paremman? Miten voisit edistää asiaa?


      • lovar26
        mä vaan kirjoitti:

        Niinpä, kyse ei ole siitä, mitä miehesi on tai ei ole vaan sitä, mitä itse olet. Jokainen on vastuussa omista teoistaan.

        Pettämiseen on aina mahdollisuuksia, mutta kaikki eivät petä. Se on oma valinta. Mitä odotat parisuhteelta? Näetkö luottamuksen ja uskollisuuden tärkeiksi? Jos näet, mitä tahansa sitten teetkin, älä toimi omia arvojasi vastaan. Ihminen ei ajaudu, kohtalo ei heittele, tunteet eivät käske, vaan ihminen itse tekee omat päätöksensä. Jos päädyt lopettamaan suhteen, älä tee sitä pettämällä.

        Kaikkea et voi saada samaan aikaan. Ihastumisissa juuri epävarmuus ja uutuus tekevät kaikesta niin jännittävää. Suhteen edetessä tilalle tulee usein varmuutta, tasaisuutta, mutta ei se tarkoita tunteiden tai intohimon puutetta. Jotain häviää, jotain tulee tilalle. Puolisoon voi rakastua uudelleenkin.

        Itse muistelin joskus kaivaten sitä aikaa, kun olin vielä vapaa, mutta ihan oikeasti, mitä niihin aikoihin eniten toivoin: sitä, että olisi joku, jonka kanssa jakaa kaikki; joku, jonka vierestä herätä.

        Voiko koskaan saada varmuutta, onko joku "se oikea"? Voitko tuntea itsesi kokonaiseksi ilman miestä, ilman suhdetta? Kukaan ei ikinä voi täyttää kaikkia henkisiä ja fyysisiä tarpeitasi. Jos mietit, olisiko vielä jossain jotain parempaa, silloin et ole täysillä läsnä nykyisessä suhteessa etkä anna sille kaikkia mahdollisuuksia. Vaihtoehtoja on aina, mutta kyse onkin valinnasta. Mikä sulle on tärkeintä? Mikä tekisi suhteestanne paremman? Miten voisit edistää asiaa?

        Kiitos vastauksista! Hyviä pointteja mietittäväksi!


      • Margita
        mä vaan kirjoitti:

        Niinpä, kyse ei ole siitä, mitä miehesi on tai ei ole vaan sitä, mitä itse olet. Jokainen on vastuussa omista teoistaan.

        Pettämiseen on aina mahdollisuuksia, mutta kaikki eivät petä. Se on oma valinta. Mitä odotat parisuhteelta? Näetkö luottamuksen ja uskollisuuden tärkeiksi? Jos näet, mitä tahansa sitten teetkin, älä toimi omia arvojasi vastaan. Ihminen ei ajaudu, kohtalo ei heittele, tunteet eivät käske, vaan ihminen itse tekee omat päätöksensä. Jos päädyt lopettamaan suhteen, älä tee sitä pettämällä.

        Kaikkea et voi saada samaan aikaan. Ihastumisissa juuri epävarmuus ja uutuus tekevät kaikesta niin jännittävää. Suhteen edetessä tilalle tulee usein varmuutta, tasaisuutta, mutta ei se tarkoita tunteiden tai intohimon puutetta. Jotain häviää, jotain tulee tilalle. Puolisoon voi rakastua uudelleenkin.

        Itse muistelin joskus kaivaten sitä aikaa, kun olin vielä vapaa, mutta ihan oikeasti, mitä niihin aikoihin eniten toivoin: sitä, että olisi joku, jonka kanssa jakaa kaikki; joku, jonka vierestä herätä.

        Voiko koskaan saada varmuutta, onko joku "se oikea"? Voitko tuntea itsesi kokonaiseksi ilman miestä, ilman suhdetta? Kukaan ei ikinä voi täyttää kaikkia henkisiä ja fyysisiä tarpeitasi. Jos mietit, olisiko vielä jossain jotain parempaa, silloin et ole täysillä läsnä nykyisessä suhteessa etkä anna sille kaikkia mahdollisuuksia. Vaihtoehtoja on aina, mutta kyse onkin valinnasta. Mikä sulle on tärkeintä? Mikä tekisi suhteestanne paremman? Miten voisit edistää asiaa?

        "Itse muistelin joskus kaivaten sitä aikaa, kun olin vielä vapaa, mutta ihan oikeasti, mitä niihin aikoihin eniten toivoin: sitä, että olisi joku, jonka kanssa jakaa kaikki; joku, jonka vierestä herätä."

        Ei kannata kuitenkaan sananmukaisesti toivoa, että olisi VAIN JOKU, jonka vierestä herätä jne. Kumppanissa täytyy olla myös niitä omia arvoja vastaavia asioita. AP on kuitenkin vielä niin nuori, että et välttämättä ollut valmis sitoutumaan 5 vuotta sitten. Olet ehkä jättänyt elämättä juuri tuon miesten kanssa kiehnäämis-aikakauden? Ihminen on yleensä kolmenkymmenen toisella puolella valmis sitoutumaan, kun tietää mitä haluaa ja miten haluaa elää. Haluatko sinä elää nykyisessä suhteessasi seuraavat 60-70 vuotta? Tunnetko, että et halua enää etsiä parempaa vai tunnetko, että kaipaat vain enemmän seksiä?


      • mä vaan
        Margita kirjoitti:

        "Itse muistelin joskus kaivaten sitä aikaa, kun olin vielä vapaa, mutta ihan oikeasti, mitä niihin aikoihin eniten toivoin: sitä, että olisi joku, jonka kanssa jakaa kaikki; joku, jonka vierestä herätä."

        Ei kannata kuitenkaan sananmukaisesti toivoa, että olisi VAIN JOKU, jonka vierestä herätä jne. Kumppanissa täytyy olla myös niitä omia arvoja vastaavia asioita. AP on kuitenkin vielä niin nuori, että et välttämättä ollut valmis sitoutumaan 5 vuotta sitten. Olet ehkä jättänyt elämättä juuri tuon miesten kanssa kiehnäämis-aikakauden? Ihminen on yleensä kolmenkymmenen toisella puolella valmis sitoutumaan, kun tietää mitä haluaa ja miten haluaa elää. Haluatko sinä elää nykyisessä suhteessasi seuraavat 60-70 vuotta? Tunnetko, että et halua enää etsiä parempaa vai tunnetko, että kaipaat vain enemmän seksiä?

        En tarkoittanut, että pitäisi ottaa kuka tahansa. Tarkoitin sitä, että usein, kun on saavuttanut sen, mitä on toivonutkin, alkaakin kaivata jotain muuta. Varsin inhimillistä. Kun rakastuu, haaveilee ehkä yhdessä elämisestä, mutta kun sen on saavuttanut, alkaakin haaveilla niistä perhosista.


    • Nellida

      Kyllä tämä on tuttua pidemmissä suhteissa. Itse huomasin että tällaisia ajatuksia tuli elämäntilanteessa, jossa oli aikaa. En ollut työelämässä, ja oli vähän turhautumista kaikkeen, ei ollut mielekästä tekemistä ja vähän sellainen olotila että kaikesta haluaa päästä helpolla. Halusi vipinää ja jännitystä, energia ei ehkä kulunut niin kuin normaalisti. Sain töitä, ja jopa on ihan eri fiilis, hieman nolottaakin ne tuntemukset. Mutta ihminen on ihminen, ihan normaalia tuntemuksiahan ne aina välillä ovat, varmasti minullekin niitä saattaa joskus tulla.

      Ja kyllä puolison kanssa on asiasta keskusteltu. Hän ei halua muita naisia, eikä sitä että ainakaan avoimesti olisin muiden miesten kanssa. Näin ollen en ole toteuttanut fantasioitani. Minusta näissä asioissa pitää olla yhteisymmärrys.

    • m_70..

      "Sen verran pitää käydä vieraissa, että omakin tuntuu vähän vieraalta."

      Vaikka kuinka brutaalilta tuo tuntuukin, niin tuota noudattamalla pysyy parisuhde tuoreena.

      Muistatte varmaan kaikki sen ajan, kun tutustutaan, ja tunnustellaan sitä toista. Aivan mahtavaa aikaa! Sen jälkene sitten kun sopiva on löytynyt ollana onnellisesti yhdessä kunnes jossian vaiheessa alkaa se kiinnostus toista kohtaan hiipua. Toisilla enemmän, toisilla vähemmän - mutta jokaisella se muuttuu tuosta alkuaikojen ihastuksesta seesteiseksi parisuhteeksi.

      Sitten aina välillä vastaan tulee töissä, harrastuksissa uusia tuttavuuksia, vähän flirttiä, tms. ja jokin ihme herää sisällä? Se on sitä ihastumista, vaikkei se etenisikään mihinkään, se tuntuu mukavalta kun toinen osoittaa mielenkiintoa - Koska kotona odottaa vain se seesteinen parisuhde.

      Ihminen kaipaa elämäänsä uutta, se on jotenkin sisäsyntyistä.

      Eli käy sen verran vieraissa, että se omakin tuntuu vieraalta. Kun tuo omakin tuntuu vieraalta, hän on paljon onnellisempi kun saa sinulta sitä alkuaikojen ihastumisen aikaista huomiota. Ja samalla kun hän on onnellinen, hän tekee sinutkin onnelliseksi.

      • mä vaan

        "Vain se seesteinen parisuhde" - onko siis mielestäsi tyhmää "tyytyä" tähän? Parisuhde ei pysy koko ajan samana, se muuttuu osapuoltensa mukana. Ei parisuhde elä omaa elämäänsä, vaan me eletään sitä.

        Mä olen kokenut ihastumiset tutustumisena itseeni. Olen miettinyt, mitä olen vailla, ja kas kummaa, ei se vastaus muista ihmisistä olekaan löytynyt. Jos jollakulla löytyy, ei siinä mitään, mutta pettää ei kenenkään tarvitse.

        Kiinnostus toista kohtaan saattaa hiipua, jos sen antaa hiipua, jos ei enää ole kiinnostunut, mitä toisen elämään kuuluu eikä näytä arvostavansa. Hyväksyn sen, ettei meillä ole enää sitä alkuaikojen kutkuttavaa jännitystä, koska sen tilalle olen saanut jotain muuta. Sängyssä kiinnostus ei ole hiipunut. Koen mieheni edelleen haluttavaksi enkä usko, että muiden kanssa pystyisin nauttimaan enemmän.


      • Metsuri
        mä vaan kirjoitti:

        "Vain se seesteinen parisuhde" - onko siis mielestäsi tyhmää "tyytyä" tähän? Parisuhde ei pysy koko ajan samana, se muuttuu osapuoltensa mukana. Ei parisuhde elä omaa elämäänsä, vaan me eletään sitä.

        Mä olen kokenut ihastumiset tutustumisena itseeni. Olen miettinyt, mitä olen vailla, ja kas kummaa, ei se vastaus muista ihmisistä olekaan löytynyt. Jos jollakulla löytyy, ei siinä mitään, mutta pettää ei kenenkään tarvitse.

        Kiinnostus toista kohtaan saattaa hiipua, jos sen antaa hiipua, jos ei enää ole kiinnostunut, mitä toisen elämään kuuluu eikä näytä arvostavansa. Hyväksyn sen, ettei meillä ole enää sitä alkuaikojen kutkuttavaa jännitystä, koska sen tilalle olen saanut jotain muuta. Sängyssä kiinnostus ei ole hiipunut. Koen mieheni edelleen haluttavaksi enkä usko, että muiden kanssa pystyisin nauttimaan enemmän.

        Usein elämä ei kuitenkaan mene noin helposti. Valitettavasti. Joskus löytää itsensä esittämässä kiinnostunutta kumppanin mielipiteistä ja juuri noista elämänarvoista, vaikka tosiasiassa on hankala myöntää, että ei ne paljoa kiinnosta.

        Tyytymistä olisi ehkä se, että ei uskaltaisi lähteä etsimään jotain muulta elämältä vaan huijaisi itseään olevansa onnellinen ja etsisi niitä rakkauden tunteita kumppanista, myöntämättä totuutta itselleen. Ristiaallokossa soutava pari ei ikinä saavu rannalle. Se arkinen ja tasainen rakkaus on vakaa pohja suhteelle. Jos sisimmässään on oikeasti kasvanut kumppaninsa kanssa yhdessä vuosien varrella, kasvukivut ovat olleet yhteisiä, eikä kasvukipuja tule ihastumisten muodossa vaan pelkästään pohtien oman suhteensa tilaa ja omia toiveita elämänsä suhteen. Tuossa aloittajan tapauksessa kuulostaa olevan vain kyse alkuhuuman etsinnästä ja seksistä. Puhu miehesi kanssa asiasta, nuo asiat ovat korjattavissa.


      • mä vaan
        Metsuri kirjoitti:

        Usein elämä ei kuitenkaan mene noin helposti. Valitettavasti. Joskus löytää itsensä esittämässä kiinnostunutta kumppanin mielipiteistä ja juuri noista elämänarvoista, vaikka tosiasiassa on hankala myöntää, että ei ne paljoa kiinnosta.

        Tyytymistä olisi ehkä se, että ei uskaltaisi lähteä etsimään jotain muulta elämältä vaan huijaisi itseään olevansa onnellinen ja etsisi niitä rakkauden tunteita kumppanista, myöntämättä totuutta itselleen. Ristiaallokossa soutava pari ei ikinä saavu rannalle. Se arkinen ja tasainen rakkaus on vakaa pohja suhteelle. Jos sisimmässään on oikeasti kasvanut kumppaninsa kanssa yhdessä vuosien varrella, kasvukivut ovat olleet yhteisiä, eikä kasvukipuja tule ihastumisten muodossa vaan pelkästään pohtien oman suhteensa tilaa ja omia toiveita elämänsä suhteen. Tuossa aloittajan tapauksessa kuulostaa olevan vain kyse alkuhuuman etsinnästä ja seksistä. Puhu miehesi kanssa asiasta, nuo asiat ovat korjattavissa.

        Metsuri, olet niin oikeassa. Itselleen on joskus yllätäävän vaikea olla rehellinen, kun niin kovasti toivoo jotain.


      • Metsuri
        mä vaan kirjoitti:

        Metsuri, olet niin oikeassa. Itselleen on joskus yllätäävän vaikea olla rehellinen, kun niin kovasti toivoo jotain.

        Parisuhdeasioissa kannattaa aina olla itselleen rehellinen. Itse olen ollut vaimoni kanssa yhdessä yli kaksikymmentä vuotta, eikä ole ihastuksia mahtunut elämäämme. Kun tietää löytäneen sen oikean, ei tarvitse kokeilla kepillä jäätä tai leikkiä tunne-elämällä.

        Itsensä huijaaminen tulee maksamaan kalliin hinnan, kun huomaa että elämästä meni suuri osa itselleen valehdellen. Onneksi jokaisesta asiasta oppii kuitenkin jotain. Vaikka olen pitkän avioliiton kannattaja, kannatan kuitenkin sen liiton rakentamista sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa sen oikeasti haluaa rakentaa. Elämän ei kai pitäisi olla yhtä kompromissiä? Miksi tehdä jatkuvasti kompromissejä, kun toisen kanssa niitä kompromissejä ei niin kauheasti tarvittaisi ja omatkin arvot tulevat kuuluviin?


    • 17 + 13

      "Pari kertaa jo baarissa olessa ollut todella vaikeaa pitää itsensä aisoissa"

      Helppo ratkaisu: älä käy baarissa.

      Toinen vaihtoehto: eroa. Ei rakkaus edellytä yhdessä olemista. Rakkaus voi edellyttää eroakin, jottet tuhlaa miehesi aikaa.

      • lovar26

        Baarissa tykkään nimenomaan käydä sen huomion takia ja tunnen olevani kaunis ja haluttu. Mieheni ei juurikaan kehu tai anna huomiota, huomaa uusia alusvaatteita tai hiuksia tai treenaamiseni tuloksia ym. Ja kai sitä tietyllä tavalla alkaa toista pitämään itsestäänselvyytenä kun tarpeeksi pitkään yhdessä ollaan. Varmaan tiedostaa että olen kaunis, niinkun minäkin hänen komeutensa, mutta on vaan niin tottunut? Ero tuntuu kumminkin melko kaukaiselta vaihtoehdolta..rakastan ja välitän hänestä ja pidän ystävänäni... Jotenkin vaan tuntuu että suhteesta puuttuu se himo ja hänen katseestaan sellanen himo minua katsellessa. Ja sen takia himoitsen miehiä jotka haluavat minua?


      • miesluonto
        lovar26 kirjoitti:

        Baarissa tykkään nimenomaan käydä sen huomion takia ja tunnen olevani kaunis ja haluttu. Mieheni ei juurikaan kehu tai anna huomiota, huomaa uusia alusvaatteita tai hiuksia tai treenaamiseni tuloksia ym. Ja kai sitä tietyllä tavalla alkaa toista pitämään itsestäänselvyytenä kun tarpeeksi pitkään yhdessä ollaan. Varmaan tiedostaa että olen kaunis, niinkun minäkin hänen komeutensa, mutta on vaan niin tottunut? Ero tuntuu kumminkin melko kaukaiselta vaihtoehdolta..rakastan ja välitän hänestä ja pidän ystävänäni... Jotenkin vaan tuntuu että suhteesta puuttuu se himo ja hänen katseestaan sellanen himo minua katsellessa. Ja sen takia himoitsen miehiä jotka haluavat minua?

        Miehet ovat sellaisia, että himo samaa naista kohtaan hiipuu väistämättä. Eli alkukiihkon jälkeen uusikin mies rauhoittuisi huomattavasti jossain vaiheessa ja alkaisi katsella kiihkein katsein muita naisia.


      • naisluonto
        miesluonto kirjoitti:

        Miehet ovat sellaisia, että himo samaa naista kohtaan hiipuu väistämättä. Eli alkukiihkon jälkeen uusikin mies rauhoittuisi huomattavasti jossain vaiheessa ja alkaisi katsella kiihkein katsein muita naisia.

        Ei kun miehet JA naiset ovat sellaisia. Turha laittaa kovin isoa eroa sukupuolten välille, kun ne isommat erot ovat yksilöiden välillä.


      • oonko mä sitte mies?
        miesluonto kirjoitti:

        Miehet ovat sellaisia, että himo samaa naista kohtaan hiipuu väistämättä. Eli alkukiihkon jälkeen uusikin mies rauhoittuisi huomattavasti jossain vaiheessa ja alkaisi katsella kiihkein katsein muita naisia.

        No perhana? Kyllä määkin olen mies, mut en kyllä ymmärrä miten se himo muka niin nopeasti hiipuu naiseen? Tietysti jos on jotain riitaa tai muuta hämminkiä? Mutta kyllä terveellä miehellä aina värähtää kun oma nainen vaan sopivasti levittää tahi pyllistää..

        Saakeli ku alkaa melkein himottaa...ihan maun tuntee.. kielellä


      • lovar26
        oonko mä sitte mies? kirjoitti:

        No perhana? Kyllä määkin olen mies, mut en kyllä ymmärrä miten se himo muka niin nopeasti hiipuu naiseen? Tietysti jos on jotain riitaa tai muuta hämminkiä? Mutta kyllä terveellä miehellä aina värähtää kun oma nainen vaan sopivasti levittää tahi pyllistää..

        Saakeli ku alkaa melkein himottaa...ihan maun tuntee.. kielellä

        Ymmärrän kyllä sen faktan etten ole ainut nainen jonka hän huomaa, mutta ettei tunnu huomaavan ollenkaan? Kyllä me seksiä harrastamme, mutta useinkin minun aloitteestani ja loukkaa se etten selvästi herätä hänessä milloinkaan tunnetta 'ah nyt on pakko päästä panemaan' :D ehkä tätä kirjoittaessa ymmärtän mistä minun oma himoni muita miehiä kohtaan johtuu...


      • lovar26
        lovar26 kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä sen faktan etten ole ainut nainen jonka hän huomaa, mutta ettei tunnu huomaavan ollenkaan? Kyllä me seksiä harrastamme, mutta useinkin minun aloitteestani ja loukkaa se etten selvästi herätä hänessä milloinkaan tunnetta 'ah nyt on pakko päästä panemaan' :D ehkä tätä kirjoittaessa ymmärtän mistä minun oma himoni muita miehiä kohtaan johtuu...

        Tai esimerkiksi jos olen käynyt suihkussa, meikannut ja heitän päälleni ison valkoisen t-paidan mistä piirtyy vartalon muodot läpi,toinen hartia paljaana, hiukset vielä valuttaa vettä rinnoille ja tekee paidasta osin läpinäkyvän, jalassa pienet tangat ja istun mieheni viereen ja tuijotan ja alan hieroa etumustaan saan vastaukseksi 'ei nyt jaksa' ja sen sanoessaan hyvä kun silmiin katsoo. Ja siis olen hyvässä kunnossa, en mikään seluliitti pylly :D


      • vaimo1
        lovar26 kirjoitti:

        Baarissa tykkään nimenomaan käydä sen huomion takia ja tunnen olevani kaunis ja haluttu. Mieheni ei juurikaan kehu tai anna huomiota, huomaa uusia alusvaatteita tai hiuksia tai treenaamiseni tuloksia ym. Ja kai sitä tietyllä tavalla alkaa toista pitämään itsestäänselvyytenä kun tarpeeksi pitkään yhdessä ollaan. Varmaan tiedostaa että olen kaunis, niinkun minäkin hänen komeutensa, mutta on vaan niin tottunut? Ero tuntuu kumminkin melko kaukaiselta vaihtoehdolta..rakastan ja välitän hänestä ja pidän ystävänäni... Jotenkin vaan tuntuu että suhteesta puuttuu se himo ja hänen katseestaan sellanen himo minua katsellessa. Ja sen takia himoitsen miehiä jotka haluavat minua?

        Olen 39 v. Ja yli 20 vuotta ollut yhdessä mieheni kanssa. 5vuotta on mennyt huonommin. Ja minulla aivan sama tilanne. Tykkään siksi käydä baarissa, mieheni ei kehu minua. Olen nätti ja laihduttanut 30kg. Mutta ei, ei aina mieheni "jaksa" vaikka mitkä seksikkäät vaatteet olisi... turhauttavaa. Olen salarakasta jo katsellut. . Ja eroa harkinnut. .ollaan välillä ihan kämppikset.


      • se oikea
        lovar26 kirjoitti:

        Tai esimerkiksi jos olen käynyt suihkussa, meikannut ja heitän päälleni ison valkoisen t-paidan mistä piirtyy vartalon muodot läpi,toinen hartia paljaana, hiukset vielä valuttaa vettä rinnoille ja tekee paidasta osin läpinäkyvän, jalassa pienet tangat ja istun mieheni viereen ja tuijotan ja alan hieroa etumustaan saan vastaukseksi 'ei nyt jaksa' ja sen sanoessaan hyvä kun silmiin katsoo. Ja siis olen hyvässä kunnossa, en mikään seluliitti pylly :D

        Tilanteesi on hyvin sama kuin minun. Minä olen aloitteentekijä seksissä, meillä on sitä tosi harvoin, eli noin kerran kuussa. Mies ei vaan tunnu haluavan useammin. Todella harvoin tekee aloitteita ja suurimmaksi osaksi torjuu minun aloitteeni, ja siksi olen niitä runsaasti vähentänytkin. Mutta sitten kun ollaan, niin tuntuu aidosti haluavan.

        Salitreeneistäni tai sen tuloksista ei voisi olla vähempää kiinnostunut. Ei kehu juuri koskaan, kun laittaudun vaikka muut miehet kuolaa. Minä myös kaipaan tuota "haluan sut nyt" -kipinää häneltä. Sitä ei vain ole hänen puoleltaan ja minä olen alkanut tyytyä tilanteeseen.

        Silti tiedän, että hän on se oikea minulle. Minun ei tarvitse koskaan tosissani kysyä itseltäni, tahtoisinko olla jonkun toisen kanssa. Minä voin olla onnellinen hänen kanssaan vaikka seksiä on vähän eikä ole kovin haluttua oloa. Olen myös seurustellut sellaisten koko ajan halukkaiden miesten kanssa, joille mikään ei ole tarpeeksi ja itse kokee olonsa lähinnä panopuuksi. Minä olen paljon mieluummin pihtaavan miehen kuin tuollaisen yliseksuaalisen miehen kanssa.

        No anyway, pointtini on lähinnä tämä: sinä tiedät sisimmässäsi onko hän se oikea. Minä tiedän, etten pettäisi miestäni vaikka olisi tilaisuuksia ja vaikka elän puutteessa ja vaikka kaipaan sitä tunnetta että olisin haluttu. Tässä suhteessa täytyy tapahtua jotakin paljon pahempaa, että lähtisin tai pettäisin. Siis oikeastaan miehen pitäisi pettää, ryhtyä väkivaltaiseksi tai juopoksi tms.

        Jos et tiedä, onko hän se oikea, niin hän ei luultavasti sitä ole. Sitä oikeaa et halua pettää.


      • tasisnainen
        lovar26 kirjoitti:

        Tai esimerkiksi jos olen käynyt suihkussa, meikannut ja heitän päälleni ison valkoisen t-paidan mistä piirtyy vartalon muodot läpi,toinen hartia paljaana, hiukset vielä valuttaa vettä rinnoille ja tekee paidasta osin läpinäkyvän, jalassa pienet tangat ja istun mieheni viereen ja tuijotan ja alan hieroa etumustaan saan vastaukseksi 'ei nyt jaksa' ja sen sanoessaan hyvä kun silmiin katsoo. Ja siis olen hyvässä kunnossa, en mikään seluliitti pylly :D

        Toisaalta, ei miestenkään ole pakko aina jaksaa tai innostua. Mietipä itse, jos mies käyttäytyy omasta mielestään seksikkäästi, ja sinulla ei ole lähellekään seksifiilistä, ei kai sinunkaan ole pakko haluta vain koska mies haluaa. Ok, ei tätä meille käy, mies tekee niin harvoin aloitteen, mutta noin niinkuin periaatteessa. Kyllä mieskin saa sanoa että ei just nyt.


    • kynttilävakanalla

      Yhtään kaunistelematta: itse pettäisin tuossa tilanteessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe