Perushoitaja

Perushoitaja

Olen lähihoitajaopiskelija, ja mun unelma on tulla perushoitajaksi! Miksei niitä voi enää valmistua :D eivaan, työmaallani kyllä ihailen vanhanliiton perushoitajia, ja sitä tietomäärää mikä 40v allalla ollessa on tullut! Hatunnosto vanhanliiton Ph:ille!!!!
Me lähihoitajat ollaa aika turhia :D

7

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peruslähis

      Sinä voit olla omasta puolestasi turha, mutta älähän yleistä :(.

    • Laikkari 23

      Perushoitajat kunniaan!

    • 15+5

      Valmistuhan ensin lähihoitajaksi ja tee alan töitä ainakin sen 10-vuotta. Kyllä siinä sinunkin tietomääräsi ja osaamistasosi nousee, ainakin toivottavasti. Ehkä mielesi vielä muuttuu lähihoitajien turhuudesta ja opit arvostamaan omaa koulutustasi ja osaamistasi.

      Siinä olet kuitenkin oikeassa, että hatunnosto jokaiselle yli 30-vuotta alalla olleille vanhanliiton osaajille oli se koulutustausta mikä tahansa. Heiltä riittää opittavaa kelle tahansa. Pahimmassa tapauksessa jopa niin, että miten ne työt tehdään kaikin puolin päin persettä mikäli on täysin eloonsa sekä työhönsä kyllästynyt ja katkeroitunut hoitaja jonka ainoa motto on "Minä olen tehnyt näin viimeiset 40-vuotta, ja näin teen myös jatkossa koska jään eläkkeelle 2-vuoden päästä."

      • Perushoitaja

        Olen ollut 31 vuotta perushoitajana keskussairaalassa ja voin sanoa, että kokemusta on ehtinyt kertyä, mutta eipä sillä kokemuksella ole mitään merkitystä ainakaan erikoissairaanhoidossa.
        Tämän hetken trendi on sellainen, että vain AMK-tutkinnon suorittaneet kelpaavat ja muita ei sitten tarvitakaan. Vaikka olen saanut koulutusta lääkkeiden jakoon ja olen pistellyt huumelääkkeitä vuosikausia, niin aika turhauttavalta tuntuu, kun työnkuvaa supistetaan jatkuvasti. En ole ehkä kaikkein innokkain työntekijä juuri siitä syystä, kun hätätilanteissa minun oletetaan osaavan vaikka mitä, mutta sairaanhoitajien läsnä ollessa täytyy olla kuin tyhmä saapas.
        Kyllä niitä eläkepäiviä ihan oikeasti odottaa, kun yrittää päivittäin haistella, että mitä SAAN tehdä ja tietää.


      • M...quu
        Perushoitaja kirjoitti:

        Olen ollut 31 vuotta perushoitajana keskussairaalassa ja voin sanoa, että kokemusta on ehtinyt kertyä, mutta eipä sillä kokemuksella ole mitään merkitystä ainakaan erikoissairaanhoidossa.
        Tämän hetken trendi on sellainen, että vain AMK-tutkinnon suorittaneet kelpaavat ja muita ei sitten tarvitakaan. Vaikka olen saanut koulutusta lääkkeiden jakoon ja olen pistellyt huumelääkkeitä vuosikausia, niin aika turhauttavalta tuntuu, kun työnkuvaa supistetaan jatkuvasti. En ole ehkä kaikkein innokkain työntekijä juuri siitä syystä, kun hätätilanteissa minun oletetaan osaavan vaikka mitä, mutta sairaanhoitajien läsnä ollessa täytyy olla kuin tyhmä saapas.
        Kyllä niitä eläkepäiviä ihan oikeasti odottaa, kun yrittää päivittäin haistella, että mitä SAAN tehdä ja tietää.

        Tehy pitää vain sh:n puolia. Miksei Super:kaan puutu nykyiseen trendiin? Lähi ja perushoitajia saa kohdella miten vaan ja heittää vaikka roskakoppaan kaiken taidon kera?
        Sähköinen resepti oli oikein malliesimerkki kuinka lähihoitajien kykyä tehdä töitä rajoitetaan. Olin mukana tilaisuudessa jossa henkilö joka uudistusta oli tehnyt ja kysyin miksi ei lähi/perushoitajalla ole oikeus mennä sähköiseen reseptikeskukseen ja vastaus oli, että se on ihan koulutusresurssikysymys!!! Anteeksi vaan, mutta kuinka vitun monelle sairaanhoitajalle olen jo joutunut opettamaan kuinka sieltä sähköisestä reseptikeskuksesta tulostetaan ne potilasohjeet..
        Olen itse nyt jo aivan täynnä perehdyttämistä, 4 vuoden aikana vajaa 20 sh:aa. Ensi viikolla tulossa taas kaksi uutta. En jaksa lähihoitajana enää opastaa ketää. Opiskelkoon itsekseen tai tulkoon esimies opettamaan.
        Me lh:t olemme liian kilttejä ja opetamme kaiken sh:lle jotta potilaiden hoito olisi turvattu. Mutta eikö olisi oikein että meitä myös palkallisesti muistettaisi silloin, kun opastamme meitä korkeammin koulutettuja? Mielestäni ainakin olisi oikeutettu!
        Lisäksi meidän yksikkö on koulutusvelvoitettu ja koulutetut ovat aina tulleet minulle ja toiselle (joka lähti pois), sairaanhoitajat ja muut ovat päässet vähällä muutaman vuoden. Päätin myös etten ota yhtään opiskelijaa vaan hoitakoot muut ne tällä kertaa.

        Eikö voi jossakin kohtaa vedota työrauhaan??? Sitä kun ei ole koskaan. ;:)


      • M..quu
        Perushoitaja kirjoitti:

        Olen ollut 31 vuotta perushoitajana keskussairaalassa ja voin sanoa, että kokemusta on ehtinyt kertyä, mutta eipä sillä kokemuksella ole mitään merkitystä ainakaan erikoissairaanhoidossa.
        Tämän hetken trendi on sellainen, että vain AMK-tutkinnon suorittaneet kelpaavat ja muita ei sitten tarvitakaan. Vaikka olen saanut koulutusta lääkkeiden jakoon ja olen pistellyt huumelääkkeitä vuosikausia, niin aika turhauttavalta tuntuu, kun työnkuvaa supistetaan jatkuvasti. En ole ehkä kaikkein innokkain työntekijä juuri siitä syystä, kun hätätilanteissa minun oletetaan osaavan vaikka mitä, mutta sairaanhoitajien läsnä ollessa täytyy olla kuin tyhmä saapas.
        Kyllä niitä eläkepäiviä ihan oikeasti odottaa, kun yrittää päivittäin haistella, että mitä SAAN tehdä ja tietää.

        Tosi turhauttava tilanne sinulla. Maalaisjärki ei tätä ymmärrä. Maalaisjärki sanoisi, että sinulla on 31 vuoden kokemus asioista ja siltä pohjalta teet päätöksiä. Sen sijaan, että sinulla on uusi työkaveri, joka ei ole ennen ole ollut vastaavassa tehtävässä. Ja sinä olet kuin olisit myös uusi tilanteessa???
        Sellaisesta kait palkkasikin olet saanut, ei ole huomioitu osaamisistasi kokonaisvaltaisesti. Hoitajien työpanos ei ole nolla. Hoitajan työpanos leikkauksessa on ?. Entä hoitajien työpanos ennen leikkausta, ajanvaraukset jne...


    • vanha sairaanhoitaja

      Kyllästyin tohon samaan pompotteluun 10 vuotta sitten ja luin sairaanhoitajaksi. Tosin siitä seurasi se, että kyllä sh:lta vaaditaan paljon enemmän töissä. Vastaavana hoitajana olemista ym muuta mukavaa. Riippuu tietenkin työpaikasta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1903
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1476
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      13
      1384
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe