Pörräsin Rönössä ja samalla havainnoin saaren autokantaa. Yliedustettuina olivat VAG -konsernin tuotteet vars. uudehkot Klonkswagenit ja Sokotat. Premiumluokkaan lukeutuvia uudehkoja ajopelejä oli niukasti ja niistä yleisimmät olivat sedan-Audeja eli A3, A4 ja A6. Toki romuluokan autoja ei ollut - varmaankin siksi, että asuinalueen asuintiheyden ja keskiluokkaisuuden vuoksi joutuisi silmätikuksi.
Miksi Rönössä (olletikin että on Kuopion kalleimpia ja ehkä arvostetuin kaupunginosa) on niin vähän uudenmallisia premiumluokan henkilöautoja?
Miksi Rönössä vähän premiumautoja?
37
411
Vastaukset
- oisko tää vaikka
Koska rikkaat ei ole tyhmiä.
Koska yksityisauto auto ei ole tuottava sijoitus. Sen sijaan vaikkapa talojen arvot nousevat lopppujen lopuksi, ja varsinkin kun sen saa myytyä jollekin tyhmälle keskiluokan lampaalle. - nyt ihmetellään !!!!
Todella outoa ettei aloittajan nimimerkki ole Mersumies !!
- jobbari-keke
En pitäisi Audia premiumina. Sama auto kuin Skoda, pienin teknisin ja vähän suuremmin ulkonäöllisin eroin.
Audien moottorit on unkarilaista tekoa, kuten on myös Skodassa. Siellä ja Slovakiassa myös tehdään suuri osa Audeista kokonaisuudessaan.
Saksalainen auto on merkiltään jotain muuta kuin Audi.
Toki vähän tyhmemmän luulee ajavansa premiumilla ja sitten ihmetellään kun vaihdelaatikot ja moottorit hajoilee, öljyt katoaa tiehensä ja kaiken kukkaraksi maali ei pysy autossa kiinni.- Ekonomi
DKW eli nykyisin Audi on ns. lifestyle-auto. Ei se insinööri tai lekuri ymmärrä ajavansa unkarimoottorisella itäautolla, vaan luulee kyseessä olevan saksalaisauto, joka viestii hänen harrastuneisuutta alppilajien tai golfin suuntaan. Suomessa jonkin verran myös keskiluokkaista menestystä (Saksassa ei).
Osin tämä johtuu monen ostajan suppeasta koulutuksesta tietenkin. Kaikki vähänkin korkeamman kaupan alan koulutuksen saaneet tietävät Audin tarinan. Onhan se yksi parhaiten onnistuneista imagomuutoksista. Tai sumutuksista. :D - Spedeilyä
Ekonomi kirjoitti:
DKW eli nykyisin Audi on ns. lifestyle-auto. Ei se insinööri tai lekuri ymmärrä ajavansa unkarimoottorisella itäautolla, vaan luulee kyseessä olevan saksalaisauto, joka viestii hänen harrastuneisuutta alppilajien tai golfin suuntaan. Suomessa jonkin verran myös keskiluokkaista menestystä (Saksassa ei).
Osin tämä johtuu monen ostajan suppeasta koulutuksesta tietenkin. Kaikki vähänkin korkeamman kaupan alan koulutuksen saaneet tietävät Audin tarinan. Onhan se yksi parhaiten onnistuneista imagomuutoksista. Tai sumutuksista. :DMikä on insinöörin ja diplomi-insinöörin ero? No se on oikeastaan sama kuin apulannan ja aidon paskan ero. Toinen on enempi vain olevinaan. Ja jos miettii diplomi-insinöörin ja paskan eroa, niin niinhän se on, että toinen on paska vaikka miten yrittäisi ja toinen edelleenkin se lannoite.
Vielä suppeampia lukutoukkia ilman markkinointiälyä ja sosiaalisia taitoja on sitten nämä lekurit. Kyllä niille dkw sopii oikein hyvin autoksi ja päälle vielä dkw-lippis sekä kipsitonttu pihaan. Kotona jos vielä on kahvikone ja itsestä otettu julmetun iso valokuva kehystettynä seinällä niin se on siinä. Osoitus aivojen pienuudesta nimittäin. - HANSA 1100
Ekonomi kirjoitti:
DKW eli nykyisin Audi on ns. lifestyle-auto. Ei se insinööri tai lekuri ymmärrä ajavansa unkarimoottorisella itäautolla, vaan luulee kyseessä olevan saksalaisauto, joka viestii hänen harrastuneisuutta alppilajien tai golfin suuntaan. Suomessa jonkin verran myös keskiluokkaista menestystä (Saksassa ei).
Osin tämä johtuu monen ostajan suppeasta koulutuksesta tietenkin. Kaikki vähänkin korkeamman kaupan alan koulutuksen saaneet tietävät Audin tarinan. Onhan se yksi parhaiten onnistuneista imagomuutoksista. Tai sumutuksista. :DAUTOUNION, eli DKW, eli AUDI.
- Niiralaaann..
Rönössä asuu muutama porho, muuten tavan pulliaisija, joku omassa tönössä, paljon myös Nikun asukkaita. Samat automerkit löytyy mistä osasta kaupunkia tahansa.
- Jamny
Niken lenkkarit suurimmaksi osaksi Kiinassa. Niillä Niken lenkkareilla on Rönöstä kätevömpi tassutella keskustaan kuin sillä premium autolla.
- Premium Talbot1510
ovat varmaan köyhtyneet, on pitänyt vaihtaa se velkainen Premium auto tavalliseen keskiluokkaiseen harmaavarpuseen :D
- Lexus
Kulissin pitäjä ajaa mieluummin kymmenen vuotta vanhalla Audilla/BMW:llä kuin uudella Skodalla/Toyotalla.
Se auton merkki, se on "menestyksen" merkki.
Se on myös itsetunnon tehoste. - Niiralaaan...
Lexus kirjoitti:
Kulissin pitäjä ajaa mieluummin kymmenen vuotta vanhalla Audilla/BMW:llä kuin uudella Skodalla/Toyotalla.
Se auton merkki, se on "menestyksen" merkki.
Se on myös itsetunnon tehoste.Voe pöhkö. Minä ajan 20v vanahalla TEHO VOLVOLLA, enkä pönkitä mittää, kaikki on maksettu, jopa asunto 100 neliöö paritalossa, enoo velekoo minnekkää, tilille jiäp jokakuu sopivasti lissee fyffee. Enkä oo katteellinen kellekkään. Harmittaako?
- Kynnöt tehty?
Niiralaaan... kirjoitti:
Voe pöhkö. Minä ajan 20v vanahalla TEHO VOLVOLLA, enkä pönkitä mittää, kaikki on maksettu, jopa asunto 100 neliöö paritalossa, enoo velekoo minnekkää, tilille jiäp jokakuu sopivasti lissee fyffee. Enkä oo katteellinen kellekkään. Harmittaako?
Varmaan moni tuntee harmin sijaan sääliä traktorikuskia kohtaan.
- Niiralaaan...
Kynnöt tehty? kirjoitti:
Varmaan moni tuntee harmin sijaan sääliä traktorikuskia kohtaan.
Tienpäällä on sääli kaukana ku 240 pollee lähtöö laukkaamaan, riisikupit o sillon vastaantulijoita.
- 550xdA ///
Niiralaaan... kirjoitti:
Tienpäällä on sääli kaukana ku 240 pollee lähtöö laukkaamaan, riisikupit o sillon vastaantulijoita.
Aika nuhapumppu sulla.
- Lets dance
Niiralaaan... kirjoitti:
Tienpäällä on sääli kaukana ku 240 pollee lähtöö laukkaamaan, riisikupit o sillon vastaantulijoita.
Vanhan volvon tunnistaa jo kaukaa neliskanttisista leukaperistään, tyypillisestä äänimaailmastaan ja sankasta ympärillä leijuvasta saastepilvestä, kuulemma perheriidan jälkeen on jonkun volvon perätiloista ranskanpullat nähty heitettynä lähikoivun oksille.
Kävelykeskustan kannattajana sanoisin vain että "smile, you are in my air aquarium". - Volvo 240 -86
Niiralaaan... kirjoitti:
Tienpäällä on sääli kaukana ku 240 pollee lähtöö laukkaamaan, riisikupit o sillon vastaantulijoita.
Sulle tuli nyt kirjoitusvirhe, tarkotit varmasti 240 Vollee...
- OOOO R8
550xdA /// kirjoitti:
Aika nuhapumppu sulla.
Aika nuhapumppu sulla myös.
t.M-bemarien kyykyttäjä - F458
OOOO R8 kirjoitti:
Aika nuhapumppu sulla myös.
t.M-bemarien kyykyttäjäAudit ja Bemarit ovat vähävaraisten Pirkka-Mersuja.
- Rooster Cogburn
F458 kirjoitti:
Audit ja Bemarit ovat vähävaraisten Pirkka-Mersuja.
Näin on.
Varsinkin velalla ostetut ja Saksasta/Ruotsista/Virosta tms. uitetut on vähävaraisten epätoivoisia yrityksiä leikkiä/esittää rikasta.
Rupeaa joku BMW E92 jo olemaan kalsaritatskoja* omaaman white trashin lippahattuauto Suomessa ja ihan Kuopiossakin.
Premium-auton nimi on Maserati tai Ferrari, auto on Suomen kilvissä ja ikää autolla maksimissaan kaksi vuotta. Ehkä Porschekin, jos puhutaan muista mallisarjoista kuin Boxstereista ja Caymaneista.
Joku uusi AMG-mersu menee juuri ja juuri premiumiksi, jos ei nyt satu vain olemaan joku nolo c-sarjalainen. Sama juttu BMW:n kanssa. Uusi M6 on juuri ja juuri premiumiksi kelpaava ja velattomana sellaisena kertoo jo jonkinlaisesta varakkuudesta.
Vanha M5 tai M3 on jo osoitus kulissien tärkeydestä ja velalla ostettuna jo oikeastaan aika säälittävä juttu. Ei tietenkään niin säälittävä, kuin joku M-sarjalaiseksi ulkonäön puolesta tuunattu vanha rottelo.
*käsivarret tatuoitu täyteensä typeriä kuvia tai kuvioita. Joillakin tatuoinnit ylettyy kaulaan asti. Varsinkin semmoisilla tekorusketetuilla alle 170 cm tapeilla, jotka leikkii kovista. - JaguarVielä
Rooster Cogburn kirjoitti:
Näin on.
Varsinkin velalla ostetut ja Saksasta/Ruotsista/Virosta tms. uitetut on vähävaraisten epätoivoisia yrityksiä leikkiä/esittää rikasta.
Rupeaa joku BMW E92 jo olemaan kalsaritatskoja* omaaman white trashin lippahattuauto Suomessa ja ihan Kuopiossakin.
Premium-auton nimi on Maserati tai Ferrari, auto on Suomen kilvissä ja ikää autolla maksimissaan kaksi vuotta. Ehkä Porschekin, jos puhutaan muista mallisarjoista kuin Boxstereista ja Caymaneista.
Joku uusi AMG-mersu menee juuri ja juuri premiumiksi, jos ei nyt satu vain olemaan joku nolo c-sarjalainen. Sama juttu BMW:n kanssa. Uusi M6 on juuri ja juuri premiumiksi kelpaava ja velattomana sellaisena kertoo jo jonkinlaisesta varakkuudesta.
Vanha M5 tai M3 on jo osoitus kulissien tärkeydestä ja velalla ostettuna jo oikeastaan aika säälittävä juttu. Ei tietenkään niin säälittävä, kuin joku M-sarjalaiseksi ulkonäön puolesta tuunattu vanha rottelo.
*käsivarret tatuoitu täyteensä typeriä kuvia tai kuvioita. Joillakin tatuoinnit ylettyy kaulaan asti. Varsinkin semmoisilla tekorusketetuilla alle 170 cm tapeilla, jotka leikkii kovista.Aika hyvä luettelo. Jaguar sinulta unohtui merkkiluettelosta. Yksi Suomessa rikkaiden ja melkein rikkaiden merkki se on ja on perinteisesti ollut Jaguar (viime viikolla näin yhden XJ:n Siilinjärvellä keskustassa eli siis ostoskeskuksen parkkipaikalla - eihän siellä varsinaista keskustaa ole).
- Urpo Lahtinen (Hymyn perustaja; myös Carlsson Mersuja)
- Armi Ratia (Marimekon perustaja)
- Casimir Ehrnrooth (suuromistaja)
- Jari Sarasvuo - kymmeniä miljoonia nyt kuitenkin varallisuus
- Björn Walroos - Rooster Cogburn
JaguarVielä kirjoitti:
Aika hyvä luettelo. Jaguar sinulta unohtui merkkiluettelosta. Yksi Suomessa rikkaiden ja melkein rikkaiden merkki se on ja on perinteisesti ollut Jaguar (viime viikolla näin yhden XJ:n Siilinjärvellä keskustassa eli siis ostoskeskuksen parkkipaikalla - eihän siellä varsinaista keskustaa ole).
- Urpo Lahtinen (Hymyn perustaja; myös Carlsson Mersuja)
- Armi Ratia (Marimekon perustaja)
- Casimir Ehrnrooth (suuromistaja)
- Jari Sarasvuo - kymmeniä miljoonia nyt kuitenkin varallisuus
- Björn WalroosXK on ehkä premium. Mondeopohjaiset kahden ja kolmen litran koneilla olevat mallit kaukana siitä.
Suurimmat naurut saa vanhoista X-ja S-typeistä, jotka on rehellisiä foordeja ja vieläpä halpoja sellaisia. Tuosta voi käydä ostamassa käytetyn sellaisen alle Avensiksen hinnan:
http://www.nettiauto.com/jaguar/x-type/6416385
http://www.nettiauto.com/jaguar/s-type/6320226 - KäsitteenTäsmennystä
Rooster Cogburn kirjoitti:
XK on ehkä premium. Mondeopohjaiset kahden ja kolmen litran koneilla olevat mallit kaukana siitä.
Suurimmat naurut saa vanhoista X-ja S-typeistä, jotka on rehellisiä foordeja ja vieläpä halpoja sellaisia. Tuosta voi käydä ostamassa käytetyn sellaisen alle Avensiksen hinnan:
http://www.nettiauto.com/jaguar/x-type/6416385
http://www.nettiauto.com/jaguar/s-type/6320226On se alle 3 vuotta vanha suurimmalla moottorilla XJ myös premium. Se vaan, etten ole sillä lailla asiantuntija, että osasin tunnistaa vuosimalleja esim. vilkkujen mukaan tai puskurin eli halvempikin menee monasti premiumista.
"Mondeopohjaiset kahden ja kolmen litran koneilla olevat mallit kaukana siitä."
Tietysti - ja nämä nk. Jaguarit kyllä suurin osa tunnistaa.
Sitten jotkut Suomen rikkaimmat (Pekka Herlin tai Aatos Erkko vaikka) ovat mieluummin istuneet kyydissä kuin itse ajaneet elikäs kalleimmat limusiinitkin voitaneen lukea premiumiin vaikka eivät niin sportahtavia olisikaan. - ex-Timpuri
JaguarVielä kirjoitti:
Aika hyvä luettelo. Jaguar sinulta unohtui merkkiluettelosta. Yksi Suomessa rikkaiden ja melkein rikkaiden merkki se on ja on perinteisesti ollut Jaguar (viime viikolla näin yhden XJ:n Siilinjärvellä keskustassa eli siis ostoskeskuksen parkkipaikalla - eihän siellä varsinaista keskustaa ole).
- Urpo Lahtinen (Hymyn perustaja; myös Carlsson Mersuja)
- Armi Ratia (Marimekon perustaja)
- Casimir Ehrnrooth (suuromistaja)
- Jari Sarasvuo - kymmeniä miljoonia nyt kuitenkin varallisuus
- Björn WalroosKuuskutäluvulla Kirvesmiehet ajeli Jaguaarilla. Hyvää liksaahan ne urakoissa veti, useimmalla omakotitalo, kesämökki, tilillä katetta, eikä niitä edes rikkaina pidetty, duunareitaku olivat.
- ex-TimpuriOikeassa
ex-Timpuri kirjoitti:
Kuuskutäluvulla Kirvesmiehet ajeli Jaguaarilla. Hyvää liksaahan ne urakoissa veti, useimmalla omakotitalo, kesämökki, tilillä katetta, eikä niitä edes rikkaina pidetty, duunareitaku olivat.
"Kuuskutäluvulla Kirvesmiehet ajeli Jaguaarilla."
Esittämäsi asia muuten pitää paikkansa. Ja vielä 70- ja 80 -luvuilla oli asiat ok. Pienyrittäportaassa raksa-alalla Kuopiossa ajeltiin uudenkarheilla dieselmersuilla ja myös dieselvolvoilla, jotka tulivat 70 -luvun lopulla Audin koneilla. Oli myös kosteaa aikaa (edustuskulut sai vähentää verotuksessa).
Yhdellä pienyrittäjällä Porvoossa oli uusi Jagge ja ennen lama-aikaa parhaat muurarit ja timpurit tienasivat luokkaa 200.000 mk/vuosi - tuolloin professorin palkka oli luokkaa 10.000 mk/kk - Puumalainen oli Kuopion ainoa professori, jolla oli Jagge - ja päällikköportaalla Kuopion liike-elämässä luokkaa 15.000 mk/kk ja parhaat liikejuristit Kuopiossa tienasivat vain noin tuplat raksamiesten huippuun nähden. (Silloin vielä julkaistiin juorukalenterit eli verokalenterit).
- Katkera v-iloinen
Rönössä on Nikun rivitaloja. Niihin on majoitettu varatonta porukkaa. Ei siellä montakaan rikasta ole asumassa.
Valtaosin velkaisia taloja suurin osa. Nyt näillä meinasi mennä jännäkakka housuun kun suunnittelivat Keskelle Rönöä kerrostaloa. Saattaa talon hinta puolittua tornitalon tullessa. - Kesäauto ajoon !
Ei pesaukisilla ole varaa ostaa kunnon taloa vaan ovat pankilla talonmiehinä, joten ne uudet autot ovat tavoittamattomia unelmia vain.
PS; Missähän olis edullinen Mossen huoltopiste lähinnä jynkkää.- elite 1300 sport gt
Kaatopaikalla, tuskin romunkerääjätkään huolii.
- Lenin
elite 1300 sport gt kirjoitti:
Kaatopaikalla, tuskin romunkerääjätkään huolii.
Mosse ei ole ongelma jäte vaan kaunis auto !
Älä pilkkaa vladimirin ihannoimaa ajoneuvoa.
So so isoveli seuraa keskustelua.
- Rönöttää pirusti
Mitä Rönööön tulee, totean tyynesti: Nomen est omen.
- rönöläis
Säilytämme autot talleissa. Etkö tiennyt? :D
- TalliParkki
"Säilytämme autot talleissa. Etkö tiennyt? :D"
Autoja oli paljon autotallien ulkopuolella kun oli kesäpäivä. Ihan sama vaikka Kaskisaaressa tai Westendissä; vaikka olisi autotalli niin läheskään kaikki eivät autoaan sinne talliin aja kesäkelillä. Höh.- rönöläis
Päivisin henkilökunta pysäköi autojaan ulos. Höh vuan.
- Clerasil
Jere onko isäsi KIA sitten remiumauto?
- jar3
Uusi KIA on enemmän premium kuin 10 vuotta vanha audi tai bemari. Varsinkaan audi.
- Köyhän Ihmisen Auto
jar3 kirjoitti:
Uusi KIA on enemmän premium kuin 10 vuotta vanha audi tai bemari. Varsinkaan audi.
Kymmenen vuotta vanha A8 Audi tai 700-sarjan BMW on enemmän premiun kuin uusi KIA edes villeimmissä korealaisunissa.
- -Morpheus-
Köyhän Ihmisen Auto kirjoitti:
Kymmenen vuotta vanha A8 Audi tai 700-sarjan BMW on enemmän premiun kuin uusi KIA edes villeimmissä korealaisunissa.
https://www.youtube.com/watch?v=Ob-wn52Dkmk
KIA K900 on tasan enemmän premium kuin joku Saksasta uitettu vanha rottelo. - aika ylläri
-Morpheus- kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=Ob-wn52Dkmk
KIA K900 on tasan enemmän premium kuin joku Saksasta uitettu vanha rottelo.Takaveto, V8, viidettäsataa kaakkia - ei paha.
Paljon on otettu näköä kyllä BMW:stä ja Jaguarista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p561876Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,481638- 521574
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.51517Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis61495Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin61405Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä81306Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta121281Revi siitä ja revi siitä
Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla41163Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä
Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni41138