Piikkilankaa?

miun metsä

Kukakohan pirun metsänomistaja on virittänyt piikkilankaa metsänsä ympärille Vahteriston ulkoilupolkujen viereen. Jos koiran hihna on pitkällä, niin voip käydä pahasti.

50

1498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metsänomistaja-loppi

      Ehkä hän on kyllästynyt kaupunkilaisten omankädenoikeuteen ja taimien sotkemiseen, vieraiden ihmisten varomaton kulkeminen metsässä on selvää rahanmenoa. Metsän tarkoitus on kuitenkin kasvaa puuta ja tuottaa rahaa omistajalleen.

    • sama janakkala

      Ja kun vielä kuljetaan maalaistalojen pihojen läpi koiralaumojen kanssa päivää sanomatta, alkaa kyllä mitta täyttyä.

      • miun metsä

        Oiskohan se vähän eri asia kylvää sitä piikkilankaa metsikköön, jonka joka puolella on omakotiasutusta. Maatilaa ei ole lähelläkään ja karjaa siellä ei ole ikinä laiduntanut. Lopen ja Janakkalan korpeen kun vetää piikkilankaa, niin se ei ketään haittaa, kun tuskin ne kaikki kolme asukasta just siihen paikkaan osuu.


    • miu mau

      Vaikuttaa hyvältä idealta tuo piikkilankaeste sen jälkeen kun jalkaväkimiinat kiellettiin Halosen kaudella.

    • lopelta

      Luuletteko te kaupunkilaispellet, että teillä on oikeus sotkea toisten omistamat metsät. Riihimäki ei edes ole oikea kaupunki,

      • kärtsäläinen

        Luullaan ja sotketaankin:))
        Onneksi veljet ja siskot saapuvat etelänmailta sankoin joukoin tallaamaan hyvät polut metsiin meille kaupunkilaisille:))Noi 6000 kpl
        tällä kertaa:))Kyllä niitä polkuja kelpaa kaupunkilaisen astella,ihan kuin pyöräteillä kävelisi:)Kiitos Filippiinin ja Thaimaan ahkerille marjanpoimioille:))


    • ohhhyuyuyuy

      Suomen lain mukaan piikkilangan käyttö metsissä, laitumilla ja peltojen ympärillä on kielletty. Kyseinen laki tuli voimaan 1998.

    • ödoeorfiiii

      Pitäkää rakkien hihnat sen verran lyhyellä, ettei satu mitään.

      Yksinkertaista.

    • hjf

      Ilmoitus poliisille heti! Tuollaiseen kun sotkeutuu joku luonnoneläin niin aiheutuu hirveää tuskaa ja kipua, paniikkiin menevä eläin kuten joku kauris tai peura repii itsensä pahaan kuntoon. Se nyt tiedetään että täällä ei järki ja suvaitsevaisuus päätä pakota, mutta eläinten vaingoittaminen tai edes sen yrittäminen on sairasta!

      Tuollaiseen kun yksikin koira, saati ihminen (metsässä seikkaileva lapsi?) tai muu kulkija naarmuttaa itseään tikattavaksi niin maksaja kyllä löytyy. Ja tulee kalliiksi.
      Aiheuttaa yleisen vaaran ja vakavan loukkaantumisriskin jos lankaa jossain oikeasti on.

    • ylikomisario.

      Kannattaa muistaa, että aiheeton rikosilmoitus on rangaistava teko.

      • ooioioioiooi

        Ei ole. Tahallinen väärä on, mutta epäily ei.


    • kerro-kerro

      missä sitä piikkilankaa on?

      • joro55

        mistäs sitä piikilankaa saa? Rautiasta en löytänyt Riksusta?

        Mulla on vanha sähköpaimen varastossa niin tulee silekin käyttöä


      • ulkopuoliset pois
        joro55 kirjoitti:

        mistäs sitä piikilankaa saa? Rautiasta en löytänyt Riksusta?

        Mulla on vanha sähköpaimen varastossa niin tulee silekin käyttöä

        Netistä saa kunnon nato-lankaa leikkaa kunnolla ei mitään alkukantasia piikkejä.


      • pihdit mukaan

        Teerimäentien päästä alkavassa metsikössä ainakin näkyisi olevan. Siitä lähtee polku ja polun vasemmalla puolella on piikkilankaa,


      • pihdit pois
        pihdit mukaan kirjoitti:

        Teerimäentien päästä alkavassa metsikössä ainakin näkyisi olevan. Siitä lähtee polku ja polun vasemmalla puolella on piikkilankaa,

        Nitten lankojen katkasemisen yllyttäminen on rikos josta rankaistaan sakolla tahi vankeudella.


      • Kaikki hyvin
        pihdit pois kirjoitti:

        Nitten lankojen katkasemisen yllyttäminen on rikos josta rankaistaan sakolla tahi vankeudella.

        Asia on nyt kunnossa. Joku oli käynyt katkomassa langat tuhannen päreiksi. Maajussi voi käydä keräämässä palat.


      • itkekää
        Kaikki hyvin kirjoitti:

        Asia on nyt kunnossa. Joku oli käynyt katkomassa langat tuhannen päreiksi. Maajussi voi käydä keräämässä palat.

        Luuletko et kerää? kyllä kait ne jalkapohjiin tarttuu vieläkin.


      • Tukkee Tukee
        itkekää kirjoitti:

        Luuletko et kerää? kyllä kait ne jalkapohjiin tarttuu vieläkin.

        Kerää jos saa tukea siihen.


      • Kukkahattutäti%%%%
        Tukkee Tukee kirjoitti:

        Kerää jos saa tukea siihen.

        Omat maat nii saa tehä tasan mitä lystää.Hommaa lyhkäsempi naru koiralle tai mene muualle ulkoilemaan!


      • "mitä lystää"???
        Kukkahattutäti%%%% kirjoitti:

        Omat maat nii saa tehä tasan mitä lystää.Hommaa lyhkäsempi naru koiralle tai mene muualle ulkoilemaan!

        Oletko ikinä kuullut jokamiehenoikeudesta Suomessa?


      • Maanaomistaja*
        "mitä lystää"??? kirjoitti:

        Oletko ikinä kuullut jokamiehenoikeudesta Suomessa?

        En ole kuullut,toki lukenut olen asiasta. Tollaset jokamies oikeudet voi työntää arvon penaaliin. Mun maille ei tulla natolankojen läpi pummit,ostakaa omat mettänne!


      • .l,kmjnhbg
        Maanaomistaja* kirjoitti:

        En ole kuullut,toki lukenut olen asiasta. Tollaset jokamies oikeudet voi työntää arvon penaaliin. Mun maille ei tulla natolankojen läpi pummit,ostakaa omat mettänne!

        Niin on. Perseaukiset kerrostalo tai pientalolaiset älkööt raahatko rakkejaan muitten maita pilaamaan. Jos on persaukinen ilman omaa tarpeeks isoo tonttia ni sit on se persaukinen.Syyttäkää isiä ja äitiänne . Ryyppäsivät tulevan perinnön


      • yhteisymmärrystä
        .l,kmjnhbg kirjoitti:

        Niin on. Perseaukiset kerrostalo tai pientalolaiset älkööt raahatko rakkejaan muitten maita pilaamaan. Jos on persaukinen ilman omaa tarpeeks isoo tonttia ni sit on se persaukinen.Syyttäkää isiä ja äitiänne . Ryyppäsivät tulevan perinnön

        Voi, voi näitä vähemmän fiksuja öykkäreitä, jotka mukamas rahoillaan röyhistelevät, ja joita ei laki koske. Voipi ennemmin, yleensä kylläkin myöhemmin käydä köpelösti, jos sitä omaa lakiansa noudattaa.
        Eikö "Maanomistaja*" ole ymmärtänyt lukemaansa Suomen lakia?


    • lysti.

      Kertokaa, missä Suomen laissa piikkilanka on kielletty.

      Laki, ja pykälän numero riittää.

      • tilallinen

        Jokamiehen oikeudet pätekööt valtion mailla siellä voi sosiaalidemokraatit toteuttaa unelmaansa. Mun maille ei tulla. piste.


      • usko tai älä
        tilallinen kirjoitti:

        Jokamiehen oikeudet pätekööt valtion mailla siellä voi sosiaalidemokraatit toteuttaa unelmaansa. Mun maille ei tulla. piste.

        Ne jokamiehenoikeudet kun vaan pätevät muuallakin kuin valtion mailla Suomen lain mukaan. Piste!
        Mikäli syyllistyt laittomuuksiin omia lakejasi noudattamalla, sen laillisuuden/laittomuuden ratkaisee virkavalta ja tuomioistuimet.

        P.S. Tällä asialla ei ole mitään tekemistä puoluekannan kanssa.


      • tilallinen
        usko tai älä kirjoitti:

        Ne jokamiehenoikeudet kun vaan pätevät muuallakin kuin valtion mailla Suomen lain mukaan. Piste!
        Mikäli syyllistyt laittomuuksiin omia lakejasi noudattamalla, sen laillisuuden/laittomuuden ratkaisee virkavalta ja tuomioistuimet.

        P.S. Tällä asialla ei ole mitään tekemistä puoluekannan kanssa.

        Mee sinä persaukinen muualle mylvii. Mun maille ei tuu ketään.


      • sivistystä pleace!
        tilallinen kirjoitti:

        Mee sinä persaukinen muualle mylvii. Mun maille ei tuu ketään.

        Että voitkin olla juntti!
        Kyllä sinun maillesi tullaan jokamiehenoikeudella. Ei tosin pihapiiriin saa tulla. Olisiko kuuloetäisyys jonkinmoinen rajoite.

        P.S. En ole mainitsemasi persaukinen tai sosiaalidemokraatti.


      • tilallinen
        sivistystä pleace! kirjoitti:

        Että voitkin olla juntti!
        Kyllä sinun maillesi tullaan jokamiehenoikeudella. Ei tosin pihapiiriin saa tulla. Olisiko kuuloetäisyys jonkinmoinen rajoite.

        P.S. En ole mainitsemasi persaukinen tai sosiaalidemokraatti.

        Minulla on kantoluvat ja veikkaan,että kiirus tulee kun kajautan ilmaan. Mun maille ei tulla millään jokamiesoikeuksilla ei kuulo- eikä näköetäisyydelle.


      • sama laki kaikilla
        tilallinen kirjoitti:

        Minulla on kantoluvat ja veikkaan,että kiirus tulee kun kajautan ilmaan. Mun maille ei tulla millään jokamiesoikeuksilla ei kuulo- eikä näköetäisyydelle.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kytäjän_kolmoissurma

        Ennenkuin rupeat kajauttelemaan, tässä sinulle vähän luettavaa.
        Lopeta tuollainen uhoaminen, niin pääset itsekin helpommalla!


      • tilallinen
        sama laki kaikilla kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kytäjän_kolmoissurma

        Ennenkuin rupeat kajauttelemaan, tässä sinulle vähän luettavaa.
        Lopeta tuollainen uhoaminen, niin pääset itsekin helpommalla!

        Sanoinko ampuvani kohti?


      • Fliipinilaaa
        tilallinen kirjoitti:

        Jokamiehen oikeudet pätekööt valtion mailla siellä voi sosiaalidemokraatit toteuttaa unelmaansa. Mun maille ei tulla. piste.

        mina ulkomaa marjakeraaja mina nauraa ttyhma maajusi joka rasivota jaa huta
        korva ku olema marja keraamassa metsa"Minu metsa minu metsa mennä pois"
        Mina ja suku tulame taas kerama mustika ja puoluka sinumailta ja talo lahelta:)
        jaksako vialahuuta,huvat rahat:)sinula ruma lihava emanta ja ruma pulluka lapset
        paa kasva suora hartia molemila:)


      • älä ammu-u-uuu
        tilallinen kirjoitti:

        Sanoinko ampuvani kohti?

        "...veikkaan, että kiirus tulee kun kajautan ilmaan."
        Miksi tulee kiirus? Ethän sanonut ampuvasi kohti?
        Miksi ammut?
        Uhkailetko maastossa kulkevia ihmisiä? Se on rikos.

        Hienoa, että sinulla on kantoluvat ja maat ja mannut, mutta laki koskee myös sinua. Älä unohda sitä!


      • tilallinen
        Fliipinilaaa kirjoitti:

        mina ulkomaa marjakeraaja mina nauraa ttyhma maajusi joka rasivota jaa huta
        korva ku olema marja keraamassa metsa"Minu metsa minu metsa mennä pois"
        Mina ja suku tulame taas kerama mustika ja puoluka sinumailta ja talo lahelta:)
        jaksako vialahuuta,huvat rahat:)sinula ruma lihava emanta ja ruma pulluka lapset
        paa kasva suora hartia molemila:)

        Ennemmi lihava kuin tuollanen venepakolainen vinosilmä. Ja mun mailla ei ole ketään kyllä ollu. Minulla natolankaa ja riistakamerat,jotenka tietäsin,jos joku käynyt. Ja emäntä ystävättärensä kanssa kerännyt jo meidän pakkaseen lähes kaiken.


        Ilmaan on kiva ampua!!!


      • läskit lähtöön
        tilallinen kirjoitti:

        Ennemmi lihava kuin tuollanen venepakolainen vinosilmä. Ja mun mailla ei ole ketään kyllä ollu. Minulla natolankaa ja riistakamerat,jotenka tietäsin,jos joku käynyt. Ja emäntä ystävättärensä kanssa kerännyt jo meidän pakkaseen lähes kaiken.


        Ilmaan on kiva ampua!!!

        Hienoa, että emäntä ystävättärensä kanssa on saanut metsän sadon talteen.
        Nyt sinä voit keskittyä riistakameroiden taltiointien intensiiviseen tarkkailuun, kun muut tekevät töitä.

        Ai niin! Uhkailetko vielä sen tussarisi kanssa metsässä lenkkeileviä ihmisiä?

        Mukava, kun sinulla on kivoja juttuja harrastuksenasi!!! Se ilmaan ampuilu?


      • tilallinen
        läskit lähtöön kirjoitti:

        Hienoa, että emäntä ystävättärensä kanssa on saanut metsän sadon talteen.
        Nyt sinä voit keskittyä riistakameroiden taltiointien intensiiviseen tarkkailuun, kun muut tekevät töitä.

        Ai niin! Uhkailetko vielä sen tussarisi kanssa metsässä lenkkeileviä ihmisiä?

        Mukava, kun sinulla on kivoja juttuja harrastuksenasi!!! Se ilmaan ampuilu?

        Etkö ymmärrä kun sanoin ettei maillani ole oltu. Minulla menee joka kulmassa natolankaa se on niinkuin piikkilankaa jos et tiennyt. Ei tule lenkkeilijät,poimijat tai villieläimet. Ja varmasti tarkkailen kameroitani!


      • Flipinilaaa
        tilallinen kirjoitti:

        Ennemmi lihava kuin tuollanen venepakolainen vinosilmä. Ja mun mailla ei ole ketään kyllä ollu. Minulla natolankaa ja riistakamerat,jotenka tietäsin,jos joku käynyt. Ja emäntä ystävättärensä kanssa kerännyt jo meidän pakkaseen lähes kaiken.


        Ilmaan on kiva ampua!!!

        Ma otta sun pussu sulta ja naura mun vaimo naura lapstet naura ja osota sua sormela ku sa itke ku mun piku laps sit ma nauta pyly
        sun ritsakamera naura taas:)


      • tilallinen
        Flipinilaaa kirjoitti:

        Ma otta sun pussu sulta ja naura mun vaimo naura lapstet naura ja osota sua sormela ku sa itke ku mun piku laps sit ma nauta pyly
        sun ritsakamera naura taas:)

        Teeppä se! Ma naura sun muijalle kun ostan silta seksi ja en maksakka. Ja SA ja sun perhe itke peukalo perseesä


      • emäntä pakkaseen
        tilallinen kirjoitti:

        Etkö ymmärrä kun sanoin ettei maillani ole oltu. Minulla menee joka kulmassa natolankaa se on niinkuin piikkilankaa jos et tiennyt. Ei tule lenkkeilijät,poimijat tai villieläimet. Ja varmasti tarkkailen kameroitani!

        Varmaan melko tylsää tarkkailla kameroita, kun mitään ei tapahdu. No vuodenaikojen muutokset varmasti näkyvät. Lintujakin saattaa lennellä sinun ihmeellisillä maillasi, vai oletko nekin ampunut alas samalla, kun harrastat tuota mukavaa ilmaan ampuilua?
        Miksi sinä muuten täällä vaahtoat, jos kerran maillasi ei ole oltu? Sitä en todella ymmärrä. Varmuuden vuoksiko?
        Nyt kyllä kiinnostaisi käydä metsälenkillä natolankojesi sisäpuolella (tiedän, mitä on natolanka ja mitä on piikkilanka ja mitä jokamiehenoikeus tarkoittaa).

        Niin ja käythän sinä kaupungissa "ostoksilla", jotka sitten sankarillisesti uhoat jättäväsi maksamatta.
        On sinulla varmaan mielenkiintoinen elämä siellä natolankojesi keskellä!


      • flinipilaa
        tilallinen kirjoitti:

        Teeppä se! Ma naura sun muijalle kun ostan silta seksi ja en maksakka. Ja SA ja sun perhe itke peukalo perseesä

        nuuh nuuh somi junti itke ku pussu poisa:Dnuuh nuuh lihav vaimosi lohduta sinua
        ja anta mustika pakasesta:DSina lihava mees sina ei pustu pane ku pipeelia ei laski seas nau minu vaimo naura sinulle:Dmina naura sinule:Dminu laps naura sinule lihaava pien pipeli mees:Dsina va itke nuuh nuuh en miina enempä sinu
        pikilankamees kiusa taala sinula mutenki nakoja vaike olo.honosti ol mustika metsasa tanaan:)muta ilma heino ku mela filipinalla:)


      • Fockers
        flinipilaa kirjoitti:

        nuuh nuuh somi junti itke ku pussu poisa:Dnuuh nuuh lihav vaimosi lohduta sinua
        ja anta mustika pakasesta:DSina lihava mees sina ei pustu pane ku pipeelia ei laski seas nau minu vaimo naura sinulle:Dmina naura sinule:Dminu laps naura sinule lihaava pien pipeli mees:Dsina va itke nuuh nuuh en miina enempä sinu
        pikilankamees kiusa taala sinula mutenki nakoja vaike olo.honosti ol mustika metsasa tanaan:)muta ilma heino ku mela filipinalla:)

        Ja sama Suomeksi.


      • tilallinen
        flinipilaa kirjoitti:

        nuuh nuuh somi junti itke ku pussu poisa:Dnuuh nuuh lihav vaimosi lohduta sinua
        ja anta mustika pakasesta:DSina lihava mees sina ei pustu pane ku pipeelia ei laski seas nau minu vaimo naura sinulle:Dmina naura sinule:Dminu laps naura sinule lihaava pien pipeli mees:Dsina va itke nuuh nuuh en miina enempä sinu
        pikilankamees kiusa taala sinula mutenki nakoja vaike olo.honosti ol mustika metsasa tanaan:)muta ilma heino ku mela filipinalla:)

        Pitäkää lystiä koko rahan edestä. :)


      • Herastuomari Alfred

        Rikoslaki 8 Luku 12§ momentit 4 ja 6

        Maksimituomio laittomasta piikkiaidasta on kaksi vuotta vankeutta.


      • Istunut
        Herastuomari Alfred kirjoitti:

        Rikoslaki 8 Luku 12§ momentit 4 ja 6

        Maksimituomio laittomasta piikkiaidasta on kaksi vuotta vankeutta.

        Ikinä ei tule maksimia. Sakoilla selvii!


      • Anonyymi
        tilallinen kirjoitti:

        Mee sinä persaukinen muualle mylvii. Mun maille ei tuu ketään.

        Kävin jo kusemassa rajakivelle😂


    • solisaliratti

      Ei ole kukaan kertonut lakia, jonka mukaan piikkilanka on kielletty.

      Joten se on sallittu.

      • tilallinen

        Juurikin näin!


      • pilallinen
        tilallinen kirjoitti:

        Juurikin näin!

        Juntti


    • Anonyymi

      Suomessa on jokamieheoikeudet ja tuollaisia piikkilankaesteitä ei tarvitse kunnioittaa. Niistä oikeastaan pitäisi ilmoittaa poliisille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe